BonnyJohnny

Hitler emberiségellenes bűnei mellett, Tarantinonak az is nagyon fáj, amikor pár őrült hippi megölte Hollywood ártatlanságát. Ahogy az Ingloriousban, úgy itt is igazságot szolgáltatott. De közben szerelmeslevelet is írt annak a Hollywoodnak, ami meghalt 1969-ben. A kor megidézése páratlan. Ahogy lentebb is írták, maga '69 nem volt annyira '69, mint ebben a filmben. A sok kis utalás nagyon tetszett, de sok mindent nem értettem, legtöbben még kevesebbet, és sokan szinte semmit sem fognak. És ez a bennfentesség valahogy gyengesége is a filmnek. Nem tudod úgy élvezni minden percét, ahogy Tarantino maga.
A másik gyengéje, hogy nem volt annyira tarantinos, mint az ember várná. Persze ez nem a film hibája, hanem az elvárásé. De számomra nem adott annyit, mint Tarantino második világháborús mozija.
A harmadik gyengéje, hogy történet gyakorlatilag nincs. Egy képzelt portré, ami érintőlegesen kötődik ahhoz a sorsfordító éjszakához.
Számomra nem lehet ötös. :/

2019-08-15 10:04:33 [Hamarosan a mozikban!] BonnyJohnny #6434

Rákontrázok, szerintem Malick utolsó (igazán) jó filmje 21 éves. :)
Nekem a Tree of Life egy kicsit sok volt (mindamellett, hogy elismerem érdemeit), a New World pedig kicsit kevés (egyetlen érdeme a Pocahontas történet valósághűbb (így sem teljes) tálalása). (Megjegyzem mindkettőre négyest adtam.)

előzmény: Dió (#6433)

2019-08-13 22:18:32 [Általános fórum] BonnyJohnny #8002

Trelawney professzor mindig csomagol... :P

előzmény: Bogár Bence (#8001)

2019-08-11 23:40:18 A fehér szarvas (2019) BonnyJohnny (5) #4

Én fordítva gondolom. Én pont a megfelelő hossza miatt adok rá ötöst. Ha ennél hosszabb lenne, akkor az tényleg tájkép lett volna. Az evenkik, azon belül főképp Vlagyimir (és valamennyire Török Zoltán) története pont ennyit "kóstált" anélkül, hogy veszített volna a lendületéből, érdekességéből.

előzmény: bakocsa (#2)

2019-08-10 17:48:23 [Általános fórum] BonnyJohnny #7998

Győrben szokott lenni.

előzmény: Bogár Bence (#7997)

2019-08-10 15:39:15 [Általános fórum] BonnyJohnny #7996

Nem kell aggódni! A feliratos vetítésekre szokott maradni jegy... (legalábbis vidéken...)

előzmény: MicaHiro (#7994)

A címe és a rendezője alapján joggal félhettem egy Scooby-Doo és Batman szerű szörnyűségtől, de igazából, ha túllépünk az alap story meseszerűségén... egy rendkívül szórakoztató alkotást kapunk, ami nem fél saját magán is nevetni. És közben tartalmaz két Batman vs. Zúzó párharcot, amire bármikor szántam volna időt az elmúlt huszonöt évben. :D
Értékelés szempontjából egyébként azt hiszem ez a legjobb Batman film (a Suicide Squadokat nem számítva) a DC animációs csúcsnak számító Dark Knight Returns óta. (A 2014-es Son of Batmantől indult történetszál filmjei nekem sosem tudtak kilépni a közepes osztályzat keretei közül.)

Batman: Hush című animációs filmet kéretik összekapcsolni a többivel!
Köszönöm! :)

Hát... el kell ismerni, az időutazás belevitt egy kis frissítést az amúgy továbbra is unalmas, repetitív és humortalan cameok sorozatába. De ez így is egy minden eddigieknél hatalmasabb bikaszarkupac.
A finálé helyre teszi ezt az egyre inkább elharapódzó (ha-ha) káoszt, és pontot tesz a végére. Ez a film legfontosabb része. A rajzfilm szerű főcím pedig az egész sorozat fénypontja.

És tényleg...

előzmény: Ragemarci (#6)

Bogart már a Petrified Forestben is egy szinpatikus bűnözőt alakított. (Legalábbis ő az alakításával szimpatikussá tette.)

előzmény: csabaga (#38)

Jackie Chan saját City Hunter adaptációjánál jobb. És pontosabb is (mind a karakterek, mind miliő dolgában). Az, hogy ezt kitolták bevállalósabb irányba, az jó (bár azt, hogy a sok pénisz mellé miért nem kapunk egy árva cicit sem, azt nem értem). De humor dolgában nagyon felemás a film.
Nehezemre esik osztályozni. Kettes és hármas között gondolkozok. A probléma, hogy ebben a filmben meglenne egy jó film magva is: a történet kellően ostoba, hogy működjön a paródia, a humor helyenként (egyszerűsége ellenére is) működik, az akciójelenetek helyenként kiválóak, de általában is megütik az elegendő szintet. Valahol olvastam kritikaként, hogy Philippe Lacheau-t nehéz megkedvelni. Pedig éppen így lesz kiváló Ryu Saeba (aki a franciáknál a Nicky Larson keresztségben fut), amellett, hogy külsőleg is jól hozza.

2019-08-02 06:44:01 Four Rooms (1995) / Négy szoba BonnyJohnny (4) #42

Csak meg kell nézni, hogy a másik két rendezőből mi lett...
Állítólag öt szobának tervezték, Richard Linklaterrel. Na, az elfért volna. :)

Rákattintasz a szavazatod pontszámára, és akkor előjön a szavazat törlése gomb. (Ugyanott tudsz új dátumot is megadni.)

előzmény: Dió (#12988)

2019-07-28 19:58:42 Stagecoach (1939) / Hatosfogat BonnyJohnny (5) #26

Gyakorlatilag stílusteremtő mű, ami az idő próbáját is kiállta. Mire megy az öt csillag, ha nem erre? :)

előzmény: Norbert Simon (#24)

Sok rendező örülne, ha egyáltalán elérné a Death Proof szintjét... :P

előzmény: ryood (#139)

2019-07-24 20:50:58 [In Memoriam...] BonnyJohnny #2472

"All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

előzmény: Jereváni Rádió (#2469)

Furcsa, hogy az egyre későbbi korok egyre kevesebb eredménnyel jártak. A varégok ugye honfoglaltak. A mongolok is elfoglalták egy részét (igaz nem az egészet!), a Német Lovagrend csatákig jutott csak. XIII. Károly egészen győzelemszerű állapotba került, mielőtt (részben önhibájából) elbukott. Napóleon bevette Moszkvát is, de azzal a lendülettel fordulhatott is vissza. Hitler pedig nem ért el Moszkváig sem.

Ahogy az érdekességek közé be is írtam, az eredeti haditervekben szinte szó sem volt Sztálingrád bevételéről...
Mondjuk ERRŐL én is kérnék egy forrást! :D

előzmény: csabaga (#52)

Nem tudom, hogy pontosan mire kérdezel rá.

De, hogy Szovjetunió nem állt az összeomlás szélén, az a hihetetlen hadi potenciálból látszik, amit 1942-ben, és a későbbiekben mutatott. Az ipar nagy részét áttették az Uralon túlra, és ott volt Szibéria a kimeríthetetlen tartalékaival. Az, hogy a legtöbb katonai és civil áldozatot szenvedték el közben, persze más tészta. Illetve, hogy a hadigazdaság kizsigerelte az országot... de ez a hidegháború alatt is így volt.

Sztálingrád jelentősége a kaukázusi olajmezők felé vezető útban rejlett, nem magában a városban. A presztízskérdés oka nyilván a város névadójában keresendő.

Hogy az ostrom alatt elkészültek a haditervek, az egyértelmű... hacsak nem rögtönözték őket... :P

A Szovjet csapatok számbeli és anyagi fölényét szintén nem kell magyarázni. Egy körülvett városban, több ezer kilométeres ellátási útvonal végén quasi nem beszélhetünk anyagiakról
Én még hozzá tenném a technikai fölényt is, amit a T-34-esek jelentettek.

előzmény: Kempesbaba (#50)

2019-07-22 23:19:07 Jézus menyasszonya vagyok (2015) BonnyJohnny (1) #5

Különös véletlen-e, hogy nekem is ez az évszám ugrott be a filmről? :D
De ez az alkotás még Scott Shaw gyomrát is megfeküdné... :P

előzmény: Jereváni Rádió (#4)

Ez igazából nézhető... de attól még bullshit kategória.

2019-07-22 21:40:54 Jézus menyasszonya vagyok (2015) BonnyJohnny (1) #2

A KMA filmek kezdenek pszichedelikus stílusba fordulni... :D Talán rájöttek, hogy tudatmódosító nélkül ezeket nem lehet befogadni... :P

Ez igazából már értelmezhető filmként... de attól még az értékelésen itt sem kell gondolkodni... :P

2019-07-22 21:22:37 Utcalányból Szűzmátka (2014) BonnyJohnny (1) #47

2019-07-21 09:51:55 Dracula (1931) / Drakula BonnyJohnny (3) #53

Lugosi nem jó színész, de van jelenléte a vásznon. Valamint színpadias mozdulatai és magyar akcentusa is pont illenek a karakterhez. (A későbbi színészeknek ehhez kellett igazodniuk... :))

előzmény: necksprain (#52)

Így is lehet értelmezni. De úgy is, hogy van egy film, amiért a többség odavan, de neked nem tetszik, az szerinted túlértékelt, azaz túl van értékelve szerinted.
Pl. ha valakinek nem tetszik a Keresztapa, arra simán mondhatja, hogy szerinte túlértékelt.

előzmény: Olórin (#30)

Bevallom, én is hasonlóan érzek. A lehúzó kritikák után igazából kellemesen csalódtam a filmben. Viszont az tény, hogy egy tök felesleges remake, ami az eredetiből átmentett érdemeket jelentősen csorbítja a fotorealisztikus látványvilággal (hisz sem a karakterek, sem a koreográfia nem olyan jó, mint rajzoltan). Ezért a kettes.
Favreau korábbi hasonló filmje más tészta: az a fotorealisztikus látványvilággal együtt a történetet is realizálta, komorította.
Ez a film olyan, mintha Burton Batman filmjeit újra elkészítenék a Nolan trilógia technológiájával. Nem passzol a dolog...

előzmény: Umberto (#1)

Valóban nézhetőbb, mint a második rész. Ezúttal Stallone is többet szerepel. Akcióból is több van. Konkrétan, ez már inkább egy mentőakciós, bosszúállós akciófilm. De az első rész szellemisége (megfigyelés, tervezés, megoldások rögtönzése), ami a másodikban még meg volt, itt teljesen eltűnt. Az, hogy ezt is egy börtönbe helyezték, kifejezetten erőltetett. Mármint egy egykor volt börtönt erődként használni, nem rossz dolog, de konkrétan magánbörtönnek használni, azért elég meredek. Meg sok minden van még a filmben, ami meredek, vagy erőltetett... szóval egyértelmű, hogy kettes kategória. De az előzmény után ez így is határozott előrelépés.

2019-07-13 21:31:58 [Általános fórum] BonnyJohnny #7928

Nem feltétlenül. Bár erre ott a saját video topic. Meg amúgy a profilon is meg lehet jelölni honlapokat.
Bár igen. Ilyen formám, ahogy Mardel csinálja, elég igénytelen. És látszik, hogy nem egy regisztrált tag, aki youtube videot készít, hanem valaki, aki youtube videokat készít, és ide jött reklámozni magát...

előzmény: betti (#7927)

8. Nem. Elmenekültek. Igaz, a hatóságok valóban eltusolták, hogy 80-90 "Napóleon" nem került elő, de nem ők tüntették el őket, hanem Khan és csapata lépett le, miután megdöntötték a hatalmát. Egyrészt a felelősségvonás elől (ami valószínűleg kevésbé lett volna humánus, mint Kirk-é... :P), másrészt, hogy új meghódítani való bolygót találjanak.

előzmény: critixx (#258)

2019-07-10 22:21:05 Us (2019) / Mi BonnyJohnny (4) #41

Elég jól működött horrorként, miközben szimbolikájával és (többféleként értelmezhető) mondanivalójával még jelentőséget is szerzett magának. Simán megállta volna a helyét misztikus allegorikus történetként (aminek nincs valóság alapja). De az, hogy (szerintem nevetséges) magyarázatot kapott és bemutatta a másik oldal életét (amivel tovább növelte a nevetséges és/vagy ellentmondásos dolgok számát) rontott az élményen. Horrorként amúgy is csak a bő feléig működik igazán (ameddig el nem hagyják a házat)... de most komolyan... a végén volt egy öt perces(!) magyarázó rész... ez még a legmegalománabb Jame Bond gonosztól is kínos lenne... itt különösen feszültséggyilkos volt.
Bár Peele mindkét filmjére négyest adtam, az előző majdnem ötös, ez majdnem hármas.

10 napon múlt, hogy ne válaszolhassam azt, hogy ebben a hónapban... :(
Így azt kell mondjam, hogy az előzőben. :)

2019-07-09 22:30:56 The Highwaymen (2019) BonnyJohnny (3) #3

Régi vágású film két régi vágású korban is régi vágásúnak számító texas rangerről. Komótos mindenfajta truvájt nélkülöző film, amit a két főszereplő hivatott elhúzni. Rajtuk nem is múlik a dolog.
Közben deheroizálja a saját korukban (és a későbbiekben) túlheroizált Barrow bandát. Ez talán a film legnagyobb erénye.

2019-07-08 23:00:46 Half Light (2006) / Félhomály BonnyJohnny (2) #6

Unalmas, erőtlen, és az feszültségkeltés szintjén leginkább az ócska jelző jutott eszembe. Demi Moore pedig semmilyen.

2019-07-08 22:36:03 Dragged Across Concrete (2018) BonnyJohnny (4) #7

Amúgy szerintem is lehetett volna egy 20-25 perccel rövidebb, annak ellenére hogy odaszegez végig.
Furcsa ellentmondás, de én is így érzem. :) És ez az érzés tart vissza az ötös osztályzattól. De bivaly erős, gyomorba vágós négyes. S. Craig Zahler továbbra is megbízhatóan szállítja nekem a filmeket. Csak így tovább! :)

Amúgy mindenki két szereplőről beszél... de azért Tory Kittles is állja a sarat. Annyiban egyetértek, hogy Gibbson tényleg viszi a prímet (színészileg 2002 óta nem látott formáját hozza).

előzmény: Danesz99 (#6)

2019-07-08 20:10:47 The Favourite (2018) / A kedvenc BonnyJohnny (4) #22

Tetszett a történet, rendezés, operatőri munka (a fények), vágás, zene, díszlet, kosztüm, smink, színészek és színésznők fő- és mellék szerepben. Mindenképpen ötöst érdemlő munka.
De számomra hiányzott egy kis plusz az ötösért. Nem tudom mi. Talán humorosabb lehetett volna, vagy szívbemarkolóbb. Vagy nem tudom. Valami, amivel még jobban megfog.
Így "csak" erős négyes.

2019-07-04 20:55:12 [Általános fórum] BonnyJohnny #7911

Nem folynék bele nagyon egy "régen minden jobb volt" és "bezzeg a maiak" beszélgetésbe, csak leírom a magam esetét.
1987-es születésú vagyok. Javában tombolt a VHS láz. Én még emlékszem alámondásos filmekre. Mi vásároltunk is VHS kazettákat, meg vettünk is fel videoval. Tudom milyen, mikor elmegy a hang, a szín, vagy bejön egy korábbi film képe, vagy mikor sistergősen vált az egyikből a másikra. Tudom mit jelent a "rongyá nézett" kifejezés, mivel magam is néztem ronggyá szallagot.
De gimis koromban (2001) már a CD, majd a DVD vette át a VHS helyét. Elsős és másodikas egyetemista koromban (2006-7) járattam csúcsra a DVD gyűjteményemet (a filmes kupálódásom kezdetén), majd harmadikosként átmásoltam az egészet hordozható merevlemezre és azóta is ott vannak (az egyetem vége óta már a PC-be építve, mint második merevlemez).
A lényeg, hogy a fizikai adathordozás sosem elhatározás kérdése volt nálam. Egyszerűen csak fiatalon mindig alkalmazkodtam az újhoz, az egyszerűbbhöz. A merevlemeznél kisebb dologra addig már nem váltok, amíg a PC-m megvan. De, amúgy már van 1 terás pendrive-om is, amit a TV-re köthetek... :P

Ideje lenne egy Melyik júliusi bemutató érdekel legjobban? közkérdésnek... ;)

Viszont a Sharknado más kategória. Az direkt szar, az effektíve vígjáték. Persze a direkt szar is szar. Csak arra akartam utalni, hogy más "élmény", mint a többi cápás szar, vagy az Escape Plan 2. A Battleship meg megint más: az a nagyköltségvetésű szar (lásd még Independence Day 2, etc...).
Sok féle szar van. És a tény, hogy ezt WC-n ülve pötyögöm le a mobilon, hiteles forrássá tesz... :D

előzmény: oscarmániás (#6)

Hosszú és unalmas alkotás, ami a lentebb említett okból komolyan vehetetlen, mint történelmi dráma (ugyanúgy a Kenneth Branagh féle Much Ado About Nothing is komolyan vehetetlen történelmi drámaként... de az nem is akar az lenni), ami már csak azért is sajnálatos, mert amúgy a megjelenítés profi munka (jelölések bizonyítják, amikből nyilvánvalóan többet váltott volna díjra, ha nem a Black Pantherrel és a Favourite-tal egy díjszezonban indul...). És azért is, mert kiválóan bemutatja Mária elkerülhetetlen bukását. Két erős nő versengett egymással, de csak az egyik volt királynő, a másik csak trónkövetelő. Teljesen másképp álltak hozzá közvetlen társaik a két nőhöz: Erzsébetet tisztelték, tán félték is. Máriában sokan csak eszközt láttak, hogy feljebb törjenek, vagy, hogy legalább a protestáns királynő helyett katolikus királynőt tegyenek Anglia trónjára. De teljesen más volt az "udvara" is: Vitatkoztak vele, parancsai ellenére cselekedtek, néha épphogy csak meg nem ütötték, és végül még meg is erőszakolták, és házasságba kényszerítették. Bár a film alkalmasabb uralkodónak mutatja be őt (mint egy büszke és tehetséges fiatal nő a férfiak világában), tökéletesen bemutatja, hogy mennyivel elmaradt ő Erzsébet mögött, aki hiába volt rút, és gyötörték lelki problémák, ő uralkodott... jól. Sajnálatos, hogy a film (a magyar címmel ellentétben) ilyen mostohán bánik Erzsébettel, és piedesztálra emeli Máriát. Pedig ennyi erővel megjeleníthették volna, hogy Mária szeretett golfozni (az első ismert női golf játékos). :D Mennyivel emberibb lett volna tőle.
De elkalandoztam...
A film előrehaladtával egyre inkább meg tudtam érteni az itt is (és más kritikusoknál is) megjelenő rossz értékelést, és engem még a (sokak által dicsért) főszereplő nő sem nyűgözött le. Az amúgy általam (is) nagyon kedvelt Saoirse Ronan alakítását kissé színpadiasnak találtam, ahogy sokan másokét is. A (még többek által dicsért) fő mellékszereplő szerencsére nem okozott csalódást: Margot Robbie feltudott nőni nagy elődeihez (Cate Blanchett és Dame Judith Dench alakításaihoz).
Összességében nincs szívem kettest adni rá... annál azért jobb... de a film hatására olvasott Wikipedia szócikkek érdekesebbek voltak... és ez kurva nagy negatívum. Gyenge hármas.

Így van. Köznyelvi forma. A hivatalos a The Beatles. Ezen nincs mit vitázni. De ezt magyarban is és angolban is mindenki Beatlesnek hívja. Ahogy a The Animalst is Animalsnek. De a The Rolling Stonest gyakran csak simán Stonesnak (és ennyiből is mindenki tudja).
Hasonlóan nem mindig használjuk a híres emberek teljes nevét, csak vezetéknevét, esetleg becézett alakját (Schwarzi).

előzmény: Olórin (#12966)

2019-06-26 19:34:56 Ma (2019) / Mami BonnyJohnny (3) #1

Ami miatt nem működik a film, az a film első háromnegyede(!), amikor minimum érdektelen, de akár antipatikusnak is nevezhető fiatalokat kéne megkedvelnünk, illetve azonosulnunk velük, sőt, még azt is elhinnünk, hogy egy negyvenes évei közepén járó tök ismeretlen nővel buliznak... többszöri(!) "szakítás" után. Le kell szögezni, hogy az alapötlet jó, és Octavia Spencer is Kathy Bates szintű alakítást tesz le az asztalra, amikor egyszerre sajnáltatja és gyűlölteti meg magát a nézővel. Viszont a slasher filmekbe illő átalakulása (vagy kiteljesedése) a végén pont ezt a kiváló egyensúlyt (és ezzel az egész film egyetlen addig működő részét) rombolja le. Amellett a film vége felé torture horrorba illő mutatványok is messze elszállnak az addig felépített thrilleres vonaltól.
Igazából a film egyik "fele" sem tetszett. Pedig ismétlem, az alapötlet, és a főszereplő kiváló.

Duplikáció történt a Kölcsönlakás topicban. Elnézést kérek, és takarítást! :) Köszönöm! :D

2019-06-25 23:15:59 Kölcsönlakás (2019) BonnyJohnny (1) #19

Szabó Simon beleragadt a tahó szerepbe, amit a Moszkva téren felvett (ahogy Mucsi Zoltán Kapa karakterébe), hogy mennyire jó színész, azt nem tudom megítélni, de a bamba nézése, a bunkó hangja, és az öntelt tahó megjegyzései még mindig több komikummal ruházzák fel, mint a többieket. Ezen állításom mellett kitartok. Az, hogy ez egy kettes színvonal lenne, arról nem tettem említést. A többieké az egyes, Oroszlán Szonja és parókája viszik mínuszba a dolgot. Így átlagolva kijön az egyes osztályzat. :P

előzmény: HejjaX (#18)

2019-06-25 23:15:23 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] BonnyJohnny #24323

Szabó Simon beleragadt a tahó szerepbe, amit a Moszkva téren felvett (ahogy Mucsi Zoltán Kapa karakterébe), hogy mennyire jó színész, azt nem tudom megítélni, de a bamba nézése, a bunkó hangja, és az öntelt tahó megjegyzései még mindig több komikummal ruházzák fel, mint a többieket. Ezen állításom mellett kitartok. Az, hogy ez egy kettes színvonal lenne, arról nem tettem említést. A többieké az egyes, Oroszlán Szonja és parókája viszik mínuszba a dolgot. Így átlagolva kijön az egyes osztályzat.

--
Áthelyezve a(z) Kölcsönlakás topikból.

előzmény: HejjaX (#18)

Minden tekintetben kínos.

Úgy tűnik fél évtizedenként Adam Sandler letesz egy nézhető vígjátékot az asztalra. A The Meyerowitz Storiest nem számítva a Cipőbűvölő, azelőtt pedig egy Judd Apatow film érte el a nézhető szintet.
A film egyik érdekessége amúgy, hogy krimiként jobban működik, mint vígjátékként.
A másik pedig a Forma 1-es felvételek. Végre úgy nézett ki ez a sport egy amerikai filmben, ahogy a valóságban. :)

2019-06-25 21:18:44 Kölcsönlakás (2019) BonnyJohnny (1) #15

Háromnegyed óra után jött az első (régi) poén ebben a "vígjátékban", az is Ganxta Zoleetól... aki (a Cop Mortem után) megint csak a legjobb színész a filmben, amiben szerepel. A második Szabó Simon, aki a szokásos figurájának egy végtelenül minimalista verzióját hozza, de még így is hoz némi "humort" a filmbe.
A többiek semmilyenek, aztán Oroszlány Szonja és a parókája aztán végkép mínuszba húzzák az alkotást.

Egyet értek. Az a válaszlehetőség nem a film technikai része, hanem a közvetítőé. Az akkora áttörés, mint a házi mozi, vagy az autós mozi. :D

előzmény: BalaKovesi (#1)

2019-06-23 07:55:18 I Am Mother (2019) BonnyJohnny (3) #2

Szerintem sok volt a közel két órás játékidő. Feszesebben jobb lenne, mert amúgy valóban igényes munka, és amúgy kivitelezés ügyileg (színészeket is beleértve) nincsen vele probléma.

előzmény: Ragemarci (#1)

2019-06-22 13:50:55 [Általános fórum] BonnyJohnny #7857

Bár a színésznő valóban férjezett, de a Streep a leánykori neve. Ilyen esetben a helyes forma: Ms. Streep. ;)

előzmény: Danesz99 (#7856)

2019-06-22 11:56:21 [Megérdemelte-e az Oscart...] BonnyJohnny #11148

Rocketman?
Vagy egyszer volt Los Angelesben Bohemian Rhapsody?

előzmény: Vektor (#11147)

2019-06-22 11:41:03 Kölcsönlakás (2019) BonnyJohnny (1) #12

Szerintem ő kérte ezt a lehetőséget. De akárhogy is, elfogadta. Megérdemli az osztást.

előzmény: Kempesbaba (#11)

A bemutatott Hollywood(land) kritika erős, és máig aktuális. De abból már láttunk párat. Ami különlegessé teszi a filmet, az abszurd karakterek és abszurd "poénok". De ahhoz szerintem túl hosszú és túlnyújtottak a jelenetek. A dráma ritka keserves de valahogy az is rendre feloldódik a játékidőben.
Kicsit őrültebb lehetett volna, amolyan Lynchesen.

2019-06-19 08:26:29 Holy Motors (2012) BonnyJohnny (3) #64

Akkor miért nem lett Christian Bale az új Jamaes Bond? :D




:D

előzmény: critixx (#44)

Fassbender még mindig a legtöbbet teszi le az asztalra az ügy érdekében. Sajnos ezúttal a másik állandó McAvoy is csak téblábol, és kevésbé X Professoros, mint az Apocalypse-ben, pedig itt már közelítenie kellett volna a Patrick Stewart verzióhoz, de ehelyett mintha egy lépést hátrébb lépett gurult volna. Sophie Turner természetesen nem tud mit kezdeni Dark Phoenix hálás, de komplex és nehéz szerepével. A többiek jelentéktelenek (Quick Sliver konkrétan eltűnik), élükön a szerepét az Apocalypse-ben elvesztett, és azóta látványosan unatkozó Jennifer Lawrence. Jessica Chastain semmivel sem jobb, mint az anno többkilónyi maszk alatt ripacskodó Oscar Isaac. Egyrészt ő hasonló mennyiségű smink alá lett temetve, másrészt mimikát pont annyit mutat, mint amennyi Isaac, réteget meg még kevesebbet(!)... főgonosza pedig pont annyira kínos. De ráadásul Apocalypse figurájával ellentétben még tök felesleges is.
A történet elhadarja a rengeteg felütött karakterpillanatát (amúgy meglepően rövid is lett a film), miközben semelyiket sem lehet átélni. Talán csak az utolsó jelenetet Charles és Eric között, ami megmutatja, hogy mi hiányzott ebből a sorozatból a Days of the Future Past óta.
Mindezek mellett persze meglehetne a hármas, mint ahogy az első Dark Phoenix feldolgozásnak is megadtam a közepes osztályzatot (mert tény, hogy az Apocalyps-nál tényleg jobb), de mivel fájóan tökön rúgja saját alapanyagát és saját idővonalát.. a film is megérdemel egy tökön rúgást.

2019-06-10 20:10:00 Domino (2018) / Dominó BonnyJohnny (2) #1

Az imént Robert Zemeckis tavalyi filmjénél hoztam fel, hogy alkotásának minősége a rendezőtől az évezredforduló óta látott munkáinak sorába tagozódik be. Ennél a filmnél De Palma esetében is elmondható, hogy két évtizede mutatott (gyenge) minőségét hozza ebben a rendezésében.
Attól, hogy a story sablonos, a tálalás csapongó és unalmas, még lehetne egy közepes akcióthriller, ha valami erőt visznek bele, amik jellemezték De Palma filmjeit 1996-ig... De nem...

Az évezred forduló óta mutatott Zemeckis középszer (amibe a Flight is beletartozna, ha Washington alakítása nem emelné ki). A történet alapvetően azért megérintheti az embert, és Carell tesz is róla, hogy megérintsen. De ez számomra (a Flightal ellentétben) a kettesből emeli fel.

Craigel egyidős: nem nyernénk vele.

előzmény: Bogár Bence (#41)

2019-06-09 18:40:58 Wonder Woman (2017) BonnyJohnny (4) #63

Mint írtam is, ha konzekvens vagy abban, hogy nem szereted, ahogy a hollywoodi filmek bánnak a történelemmel és mitológiával (azaz ellenszenved nem a képregényfilmeknek, vagy a Marvelnek szól), akkor azt el tudom fogadni. :) Nincs is értelme róla vitázni, hiszen tulajdonképpen igazad van, csak én és sokan mások (pl. Mizi) elnézőbbek tudunk lenni azzal, ha a hitelességet feláldozzák a dramaturgia és narratíva oltárán...
És így nyer értelmet Mizi általad viccesnek szánt kijelentése is. Meg amiről én is írtam.

előzmény: ender1112 (#62)

2019-06-09 09:58:47 Wonder Woman (2017) BonnyJohnny (4) #61

Gladiátorban a történelmi figurákkal volt némi... khm... egyszerűsítés. A filozófus (de azért hadvezér) császárból egy pacifista demokratát csináltak, a fiából egy elkényeztetett pszichopatát. Két jó párbeszéd is volt erről a témáról a Gladiátor topicjában (2012-ben és 2014-ben).

előzmény: ender1112 (#60)

Ugyanez nálam is. A monsterfight kettesre menti. De amúgy egy hatalmas karó.

előzmény: Ágó (#12)

2019-06-08 22:59:31 Wonder Woman (2017) BonnyJohnny (4) #58

Ezeknek az istenekenk meg semmi karakterük nincs. Semmi.
Amott még Hella is több aspektust kapott, mint itt ezek, pedig ő a Marvel leggyengébb főgonoszai között van.
Zeusszal semmit nem kezdtek, ami pedig Árészal csináltak azért konkrétan pofon járna. Ennél igenis okosabban használták fel a skandináv mondavilágot a Marvelnél. Még, ha el is távolodtak az eredetitől. De, hát ez a Gladiátor esetében sem zavarta az emberek nagy részét. De, ha téged Ridley Scott eposzában is zavart a dolog, és itt is, akkor bár nem értek egyet az álláspontoddal, konzekvenciája okán elfogadom.
Viszont akkor elbeszéltek egymás mellett Mizivel.

előzmény: ender1112 (#57)

2019-06-08 21:30:18 Wonder Woman (2017) BonnyJohnny (4) #56

Az viccen kívül megállapítható, hogy a Marvelnél több karakterjegyet mentettek át a skandináv istenekből.
Igaz, ott konkrét szereplők voltak. Míg itt Zeusz épp csak cameozik, Árész meg egy legtöbbször háttérben maradó főellenség.

előzmény: ender1112 (#55)

Abban jószerével már benne sem volt... :P

előzmény: Bogár Bence (#4)

Fenét! Már az elsőnek sem volt SEMMI értelme, de elég volt a Stallone-Schwarzenegger páros, hogy elvigye a filmet (úgy ahogy).

előzmény: Bogár Bence (#2)

Magas volt, ráadásul nem is az a tipikus nádszál testalkat. Ennyi elég volt, hogy valamelyik producer svéd tehénnek hívja... :P
Viszont azt is megjegyezném, hogy Bergman magassága messze nem kerülne annyiszor elő, ha a Casablancában egy tipikus "férfihős" színész mellett játszott volna, és nem a gengszter szerepkörből érkező Bogarttal... :P

előzmény: csabaga (#3)

2019-06-04 07:02:13 The Kid (2019) BonnyJohnny (3) #1

Dane DeHaan és Ethan Hawk kiváló (és a valósághoz minden korábbinál közelebb álló) alakításával vezetett Garrett-Kid storyba szó szerint belerondít a másik. Ami a gyengébb színészpáros, sablonos és érdektelen történet, és kissé unalmasabb rendezés gyengít. Abba történetszálba belelehetett volna vinni explicitebb erőszakot, de a legbrutálisabb dolog Chris Pratt szakálla volt (magát a színészt amúgy csak második jelenetében ismertem fel, szóval a szakáll jól teljesített).

2019-06-02 21:18:04 S.O.B. (1981) BonnyJohnny (2) #1

Ripacskodással és hisztérikus "humorral" terhelt "vígjáték". Valahol, mélyen, a Boogie Nights és a Short Cut szellemi elődje... de nagyon ócska tálalásban.

Ha a film megtekintése által okozott fizikai fájdalom miatt voltam képtelen végignézni, akkor jogos a "nézhetetlen" osztályzat, akkor is, ha nem néztem végig, igaz?

2019-05-26 20:32:33 Iron Sky: The Coming Race (2019) BonnyJohnny (1) #4

Az első rész egy túl hosszúra húzott grindhouse trailer volt, amiben nem volt elég humor és látni való, hogy kitöltse a játékidejét. De volt némi paródia és szatíra jellege.
Ennek a "folytatásnak" már semmije sincs. Csak egy szar film, ami nem is akar több lenni.

2019-05-25 23:55:41 The Hustle (2019) / Csaló csajok BonnyJohnny (2) #2

Rebel Wilson tonnadonna testalkatából viccet csinálni annyira humoros, mint Melissa McCarthyéból. A trampli verbális humor mindkettőjüknek nagyon jól áll amúgy, de persze ahhoz forgatókönyv is kell, míg a hasraesés még annak a négy(!) írónak is eszébe jutott, akik ezt a scriptet elkövették. Nem tudom, hogy a trendesítés vagy a feminista hullám jegyében "csinálták poént" emberrablásból/kereskedelemből... Persze a beteg nagymamával sem illene viccelni, de azért az nem ugyanaz.
Mindent, amit átvettek a két előző filmből, azt vagy elrontották Wilson ripacskodásával, vagy hozzá fűződő ocsmány humortalansággal. Amit egy az egyben leutánoztak, azt is rosszul tették.
Szar az egész. Bocs a kifejezésért, de ez a film is ilyen.

Furcsa, hogy a film 10 perccel hosszabb az eredetinél, pedig annak huszadik percénél veszi fel a fonalat. Ez a plusz fél óra részben a komédiázásra megy el, részben a módosított befejezésre. Michael Caine hibátlanul hozza David Niven karakterét, Steve martin értelemszerűen képtelen Brando nyomdokaiba lépni, de nem is akar, láthatóan komikusabb oldalát közelíti meg a figurának. Glenne Headly sem olyan ártatlan bárányka, mint Shirley Jones volt, de ez is a megírt szerepben történt változások miatt van így.
Igazából egy kiváló remake, ami hozza az eredeti kellemes hangulatát, helyzetkomikumait és fantasztikus főszereplő párosát, de egyrészt aktualizál rajta, másrészt módosít is, így egy életképes újrázássá válik. Bárcsak minden remake ilyen lenne.
Amúgy nekem is jobban tetszik az eredeti. Főleg Martin ripacskodása az, ami kevesebb (pontosaban több :P) anno Brando ripacskodásánál.

David Niven az arisztokratikus charme-jával és Marlon Brando, aki nyers erejét romantikus vígjátékok szintjére enyhítve, és tőle szokatlan komikusi képességeiről tanúbizonyságot tekintve kiváló párost alkotnak. A film kellemes, és helyenként sziporkázó humora is olyan, ami manapság már ritka kincsnek számít.

2019-05-21 09:10:43 [In Memoriam...] BonnyJohnny #2449

Épp minap néztem bele a Rush című filmbe, és frissítettem pár beírt érdekességen. :/

Miután Stewart visszavonult, Fittipaldi pedig átment az öccse csapatához, Lauda gyakorlatilag megörökölte a hetvenes éveket. Csak balszerencséje miatt nem nyert négyszer egyhuzamban világbajnokságot a Ferrarival (sőt, '78-ban talán ötödször is, ha nem hagyja ott a Ferrarit). A nyolcvanas évek első felében meg azon évtized (nálánál fiatalabb) legendáival is versenyzett (és nyert).
Igaz, amekkora versenyző volt, legalább annyira volt csodabogár is. De kendőzetlen (bunkó) őszintesége és tűpontos meglátásai hiányozni fognak a paddockban.

Ruhe in Frieden Herr Lauda! A Forma 1 legnagyobbjai között marad örökre.

Rush Ending Scene

előzmény: coles (#2447)

2019-05-21 07:42:30 [Tévésorozatok] BonnyJohnny #3603

Most, hogy kijött a záró epizód, kezdtem el csak nézni az utolsó évadot. Egy ültő helyemben a feléig jutottam (délutános műszak ennyit enged sajnos).
Az első rész találkozások feelingű, langyos felvezető rész volt, ahol kis túlzással mindenkinek két mondatra jutott ideje a másikkal. Ez nem a rész hibája, ilyen is kell, de ez nem mentség az epizód értékelésnél. Főleg, hogy lehetőség lett volna fokozatosan odaterelni a szereplőket, mert azért kicsit fura, hogy mindenki pár napon belül érkezett meg, és ennek pont ez a "két mondat" lett az eredménye. A hetedik évad elég hézagos volt ahhoz, hogy azt fel lehetett volna tölteni ilyen pillanatokkal.
A második rész nagyon tetszett. Évadok óta a "legtrónokharcosabb" epizód volt, ahogy az egy helyre gyűjtött szereplők beszélgetnek a csata előtt. (Ezt persze az első rész tette lehetővé, ahogy írtam is: olyan is kellett, de ahogy írtam is: meg oldhatták volna nem kapkodva is.) Olyanok is, akik évadok óta nem találkoztak, vannak, akik az első évadban utoljára. Ezt a részt szívesen néztem volna másfél órán keresztül. És (megint csak a "két mondat effektus", ami ebben a részben talán volt három is) kellett is volna a másfél óra.
Ellentétben a csatával. Mert lássuk be, a csatával még az egy órát is igen nehézkesen töltötték ki az alkotók (nézőnek kínos taktikai hibák, plot armor okozta súlytalanságok, esetlen karakterpillanatok lentebb mind ki lettek tárgyalva, és annak ellenére rombolják az élményt, hogy azért megvannak a maga pillanatai, például a lángoló kardok fokozatos kialvása a sötétben, miközben elhal a csatakiáltás, és az utána lévő halálsikoly, hogy átadja a helyét a sötét némaságnak, vagy a Mormont lány halála, amire látatlanban mondom, hogy üti a hátralévő badass halálokat), de volt egy íve, ahogy az ember vs. élőholt csata előrehaladtával a várva várt sárkány csata is megesett, minek következtében Jon Snow az Éjkirály előtt találta magát, és évadok óta a "legtrónokharcosabb" fordulattal "Nincs rád időm, kölyök." nézéssel feltámasztja az összes élőholtat, akiket a sereg nagy részének elvesztése árán sikerült legyőzni, plusz, az elesett sereget is, így a kevés megmaradottaknak még többel kellett szembenézniük, mint az elején, ráadásul már nem volt védmű, itt szemtől szemben ment a harc. Mindezeken felül a kripta halottait is, ahol a nők és gyerekek bújnak! Zseniális, váratlan, kegyetlen jelenet. Itt lehetőség lett volna nagy karakterpillanatokra, halálokra, sőt, én azt is aláírtam volna, ha itt az Éjkirály győz, és újabb hosszú éjszakát hoz magával... de ennek ellenére SEMMI nem történt a hátralevő húsz percben. Legalábbis nem nagyon tudom felidézni. Éjfél után néztem, álmos voltam, és a film sem tett azért, hogy ne legyek az. De húsz perc után ugyan ott álltak, mint előtte. Jó persze, hátravolt még pár előre látható halál, de azok is mind feláltak már addigra, csak húsz percig húzták, hogy megtörténjen, miközben a többieket továbbra is plot armor védte. Aztán meg a lentebb említett semmiből előhúzott befejezéssel vége is a csatának.
Meh.
Egyelőre ott tartok, hogy a langyos felvezetés, ami legalább valami igazán nagy dolgot ígért, nem történt meg.

2019-05-16 18:14:19 Monsieur Klein (1976) / Klein úr BonnyJohnny (3) #11

És ezzel mire akarsz kilyukadni?

előzmény: csabaga (#10)

A mai magyar trilógiám befejező darabja. :P Ha az előző kettőre nem kettest adtam volna, erre talán megadnám a hármast... de, igazából, jó lesz ez annak... :P
Ujj Mészárosnak egy sötét humorú krimit kellett volna összehoznia. Mert ezt a filmet véresen komolyan venni ezekkel a komolyan vehetetlen karakterekkel, mint Schneider Zoltán, Schmied Zoltán... vagy akár Balsai Mónika... nem mintha baj lenne az alakításával, de valóban elég fárasztó volt nézni a szenvedését egy idő után... és ez a film (is) elég sokáig tart ahhoz, hogy elérjünk az "egy idő után" időpontig.
Ujj Mészárosnál már másodszor bukkan fel a "vidéki" nyomozó alakja... :D

Amúgy egyetértek SoZival abban, hogy ez simán világszínvonalú film. Én őszintén odateszem ezt a fimet olyan gyenge hollywoodi krimi-thrillerek mellé, mint a Snowman, vagy a Girl on the Train (Balsai egy kicsit emlékeztet is Emily Bluntra... :)). És ezt nem cinizmusból mondom. Nincs minőségbeli különbség ez között a film között, és a tízszer több pénzből készült világhírű produkciók között. Ez a film végső értékelésétől függetlenül is megsüvegelendő szerintem.

2019-05-15 22:45:39 Napszállta (2018) / Sunset BonnyJohnny (2) #134

Hát, ez nem a magyar filmek napja nálam. :P Ha nem lenne ennyire hosszú és ezt a hosszt nem a túlhúzott történet és lassú jelenetek okoznák, akkor a kusza forgatókönyv, kritikán aluli párbeszédek, kizökkentő perspektíva (ugyan az, ami a Saul fiánál beszippantott!), mesterkélt színészi játékok ellenére megadnám a hármast, a technikai stáb profizmusára való tekintettel, hiszen fényképezés, díszlet és kosztüm világszínvonalú... de nem...

Mindamellett, hogy nem tetszett a megvalósítás, filmként is egy közepesre taksálnám, aminek nem értem a végét. Szóval, ez nem nekem készült... de azért örülök a sikereinek. :)

2019-05-15 22:04:36 Monsieur Klein (1976) / Klein úr BonnyJohnny (3) #9

Túl hosszú és lassú. És ez esetben simán összevethető Delon Szamurájával, ami hasonló tempója mellett is képes volt érdekes és izgalmas, sőt, helyenként kifejezetten feszült maradni. Nekem ez itt nem jött össze. :/
Persze Delon valóban remekel, és a film vége is ütős, de a kafkai rémálom addig nem volt olyan intenzív, pedig a történet adta volna.

Olyan kis ártalmatlan alkotás, hogy valahogy nincs szívem kettest adni rá, pedig azt érdemelne.
Glover és Liotta még félgőzzel is képesek csempészni némi színészetet a filmbe.

Kellemes, ártalmatlan filmecske, mindamellett, hogy vérbő fekete komédia is. A fiatalok helyesek, az öregek aranyosak, Tom Wilkinson pedig viszi a produkciót.

A lendületes és szellemes Attack of the Block tökéletes ellentéte. :P

John Wick 3

2019-05-13 15:59:57 [Tévésorozatok] BonnyJohnny #3557

Egyébként amikor elkezdte írni, trilógiának tervezte, aztán 7 könyv lesz belőle. Ha valóban kidolgozod előre a lényeget, ekkorát nehéz tévedni. :D
A kidolgozott csomópontok megléte nem jelenti azt, hogy tudja azt is, hogy az adott csomópnt hosszát, pláne az oda vezető út hosszát is tudja.
...
De, ettől függetlenül azért mondasz valamit... :D

előzmény: kwzatz (#3556)

2019-05-09 19:50:58 [JÁTÉK] BonnyJohnny #31987

Sajnos nem tudok élni a lehetőséggel. De szívesen átpasszolom a helyemet manuvának. :) Ezért a válaszért megérdemli... :D

Csak egy megjegyzés:
2012-ben, az Avatar 2 bemutatását 2015-re tervezték (akkor még két folytatásban gondolkodtak).
Egy 2013-as nyilatkozatában James Cameron már három folytatást említett, 2016, 2017 és 2018 decemberi bemutató dátumokkal. Ez annyira régen volt, hogy akkor még nem tudta, hogy december a Star Wars-é lesz. :P Azóta a Disney már letett (pontosabban idén decemberrel bezárólag letesz) egy trilógiát az asztalra.
2015-ben (egy évvel a tervezett bemutató előtt) a bemutató dátumok egy évet csúsztak, de még az szerint is befejeződött volna a sorozat 2019-ben... azaz IDÉN.
2016-ban (egy évvel a tervezett bemutató előtt) Cameron már négy folytatásról beszélt, 2018, 2020, 2022, és 2023 decemberében. Vélhetően a két évenkénti folytatás, és egyfajta kettévett finálé formát képzelt akkor a stúdió.
2017-ben (egy évvel a tervezett bemutató előtt) a "szemüveg nélküli 3D" belebegtetésével egy időben, még egy évet toltak a bemutatókon, de ekkor már konkrét napi pontossággal kijelentették, hogy 2020 December 18, 2021 December 17, 2024 December 20, és 2025 December 19.
2019-ben (egy évvel a tervezett bemutató előtt) a Disney-Fox üzlet végbemenete után pedig még tovább halasztották a bemutatókat, 2021 december 17., 2023 december 22., 2025 december 19. és 2027 december 17.
...
2020-ban (egy évvel a tervezett bemutató előtt)...

2019-05-06 23:15:33 [JÁTÉK] BonnyJohnny #31981

Star Beast

2019-05-06 19:43:20 BÚÉK (2018) BonnyJohnny (4) #9

Én is a minap néztem meg. Nagyon tetszett. Jók voltak a karakterek. Bár alapvetően mindegyik sablon karakter volt, de mindegyikről kiderültek további rétegek a story előrehaladtával. A párbeszédek is tetszettek: pergőek, sziporkázóak voltak. Valaki írta, hogy a telefonbeszélgetések sántítottak. Nos igen, ott valóban nem szólt olyan jól a film, de a párbeszédek jól pörögtek.
A színészekre meg pláne nem lehet panasz. Egytől egyig remekeltek.

Django reflexből a pisztolya felé kap, mikor a szerelmét bántják. Ez feltűnik Stephennek. Aztán már ilyen szemmel nézi az eseményeket, és összerakja a dolgot.

előzmény: Laxa (#217)

2019-05-03 06:14:24 [In Memoriam...] BonnyJohnny #2439

Nekem műfaji megkötésem annyira nincs. (Mint írtam is egy korábbi közkérdésben.)
Ha egy film em érdekel annyira, akkor hajlamosabb vagyok lemondani az eredeti nyelvről, ha pedig csak háttérzajnak kell, akkor kifejezetten szinkronosan keresem.

Viszont, ha már itt az anime a válaszlehetőségek között, akkor arra szavazok. :)