beelzeboss

2010-10-10 23:51:53 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] beelzeboss #8806

De inkább azért nyomtam rá a nézhetetlent, mivel már nem is egyszerűen közönségfilmről van szó, hanem önreklámról; És nem egy műfaj előtt hajtanak fejet, hanem öncélúan, simán csak magukat sztárolják vele. Swarzi, Willis meg Stallone amúgy is híresek közös bizniszeikről, Na szóval nem ezért kéne filmet csinálni...

2010-10-10 23:42:41 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] beelzeboss #8805

Van benne valami

2010-10-10 22:09:35 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] beelzeboss #8801

középszerű + amerikai akciófilm = nézhetetlen

--
Áthelyezve a(z) The Expendables topikból.

Középszerű akciófilm, középszerű színészekkel, vagy inkább figura makikkal, akik már tucatszor eljátszották ugyanazt a szerepet. Meg lehet nézni, végül is csak a tehetség hiányzik a készítőkből, meg minden más ami egy valamire való filmhez szükséges. Még az is lehet, hogy tetszeni fog, ha ehhez vagy szokva, de garantálom, pár év múlva nem is fogsz emlékezni még a címére sem. Stallone-ék meg jót röhögnek, hogy megkajálja a közönség.

Jobban jársz ha nem nézed meg

Kínszenvedés volt végignéznem. A rendezés nulla, a színészek közepesnél gyengébb alakítást nyújtanak, szinte kivétel nélkül. Pozitívum: fényképezés, díszletek, jelmezek. De ezek mellett is csalódás a film. Sajnos...

Pont azt szerettem volna kérdezni mindkettőtöktől, hogy moziban láttátok-e. Mivel nekem nem állt módomban, vidéki lévén, viszont hd minőségben néztem, monitoron.
Előző kérdésedre, volt a film elején egy mellékalak, talán Walter nevezetű, aki amolyan apafigura szerű volt, de karaktere nekem,, úgy lógott a levegőben, később említésre került, de dramaturgiailag nem volt különösebb indoka erre, pedig jobban ki lehetett volna dolgozni. Nelson karaktere tényleg ott volt a szeren, ellentétben a Stephen Dorf által megformált tárrsal akit szinte nem is vettem észre. A nagy buflák rendőrtiszt sem játszott rosszul...

előzmény: Cesare Gonzago (#91)

Persze, semmi gond. Nem akarok magamra haragítani senkit, inkább én kérek elnézést, ha túl reagáltam.

Kioktatóan hangzott a hozzászólásod, és ez zavart egy kicsit.

Cesare Gonzago: "Mann nem gengszterfilmet kívánt forgatni"
- Nem is kötelező beskatulyázni egy műfaji sémába. Műfajok, stílusok keveredhetnek, és ez nem feltétlenül rossz dolog.

előzmény: ronin07 (#83)

Jól van, értelek én, csak ne kóstolgass. Nézőpont kérdése, vélemények ütközhetnek.

előzmény: ronin07 (#80)

Ez a megközelítés határozottan nem megcsúfolása a műfajnak.

Nem azt állítottam, hogy a 30-as évek filmjei mellett sorakoztatnám fel a Közellenségeket.
Egészen máshogy viszonyul a szereplőkhöz az ember ha megnézi Mann filmjét, és egy régi klasszikust. Ez a fajta dokumentarista megközelítése a dolgoknak, ahogy te említetted, nem a szemet gyönyörködteti, én csak azt mondom hogy ennek is magvan a maga szépsége. Nem emeli olyan látványosan magasságokba a hőst, Depp szerepe nem az a klasszikus gengszter archetípusa, ugyan megvan benne (ahogy sztárolja magát, beleszeret egy nőbe...), de ez pont úgy van tálalva, hogy mégis elhiszem neki amit tesz. Ehhez járul hozzá a dokumentarista stílus.

Le a kalappal a rendező előtt. Nem a legjobb filmje, de minden elismerést megérdemel. Személy szerint fetrengtem a röhögéstől miközben néztem. Különc stílusa van, de ha vevő rá az ember akkor teli találat. A színészek pedig örültek hogy játszanak benne. Lehet szarozni meg lehúzogatni a filmet annak, aki egy szokásos amcsi marhulást várt vígjáték gyanánt, mert akinek nincs humorérzéke az csalódni fog.

Pont azért ahogyan tálalva van, attól lesz formabontó, nekem a kézikamerától ráadásul sokkal életközelibbé válik több esetben is a film, mintha statikusabbak, "klasszikusabbak" lennének a beállításai. Egyébként idézném a6notes hozzászólását miszerint: "Az operatőr ez alapján azt gondolnám, a főiskola óta nem nagyon tanult sokat, ilyen beállításokat amatőr filmekben látni". Az operatőri munka hozzáértéséről csak annyit, hogy a vezető operatőr(Dante Spinotti, IMDB honlapján néztem)nem kezdő a szakmában, és még annyit hogy volt 2 fő kamera, és 1 steadycam operátor, akiket nem 1 kezdő dirigált, szóval szerintem direkt ilyen a képi világ, ezt lehet szeretni, vagy szidni is. Engem meggyőzött a film

előzmény: ronin07 (#71)

Beteg ez a film... Ez a Stone gyerek nagy cuccos szerintem, meg úgy az egész stáb az lehetett. Nem egy hagyományos Hollywood-i mainstream mozi az biztos. Félelem és reszketés Mickey-vdel és Malorie-val.
5-ös

Ezt a "B" kategória dolgot azért szerintem nem gondoltad komolyan

előzmény: ali (#67)

Ízlések és pofonok... A film nálam megállja a helyét. Kezdem a színészi játékkal. Ha ilyen kvalitású színészek szerepelnek, és megvan a rendezőnek az a képessége hogy a legjobbat is kihozza belőlük, márpedig Mann tett le valamit az asztalra akkor abból már van egy támpont. A forgatókönyvre sem lehet panasz. Visszaköszön a Heat, de a jól bevált receptet érdemes továbbfejleszteni. A díszletek, kosztümök zseniális élményt nyújtottak számomra. Az hogy nem celluloidra lett rögzítve egy kísérlet ami lehet hogy nem nyújtja azt a moziélményt de egy jó kísérlet, és bátrak voltak hogy erre építettek. Na, hogy ne fényezzem annyira, azért néha valóban zavart a kamera bizonytalansága, és kicsit kiemelte a figyelmem a filmről, de idővel hozzászoktam. Viszont az éjszakai erdei üldözés fenomenális, ez a pont az operatőré. Az akciójelenetek a frászt hozták rám, úgy beleéltem magam amikor megszólalt egy gépfegyver. Helyükön vannak a hangok, a vágás nem rossz, nincs az az érzés hogy ez már kicsit sok, haladjunk már. Tetszettek a mozikban vett jelenetek. Kategóriájában egy viszonylag jó alkotás született, bár nem tört a csúcsra. Igazságszerint a gengszterfilmek gyengepontjaim, a 30-as évek filmjeitől a mai napig, szóval megengedek magamnak egy kis elfogultságot
Jó kis élmény volt ez, na...

2009-10-17 18:28:10 The Dead Zone (1983) / A holtsáv beelzeboss (3) #4

Gyenge adaptáció. A filmre írt forgatókönyv borzalmas, a dramaturgia sem olyan erős ahogy azt elvártam volna, (kivételt képeznek a zene és egyéb "nem diegetikus" hanghatások)részemről nem találtam helyén az egyes dramaturgiai pontokat. Sok helyen vontatottá válik, ha a színészi játék (Walken, Sheen), és az atmoszféra (amit Cronenberg képes megteremteni) nincs meg, akkor egy átlagosnál rosszabb film.
Így részemről közepes...