Sziasztok! Egy pár évvel ezelőtti kis költségvetésű "szabaduló szobás" filmet keresek. Egy apa (esetleg anya) rémlik, meg talán a lánya (fia), akik egy fura sötét teremben ébrednek. Nagy nehezen kijutnak a film végén a szabadba, és akkor derül ki hogy vmi földönkívülis tesztes dologban vettek részt, hogy rátermettek e a túlélésre. Vagy valami ilyesmi... :) [spoiler]Úgy rémlik a végén a flash hogy nem a földön vannak.
Köszi a segítséget.
Esetleg az Europa Reportot [link] meg lehetne nyitni. Bemutató sehol, neten meg minden formában elérhető.
A "The place beyond the pines"-t [link] esetleg megnyithatnátok.
Harvey Stephens (Ómen) nem stimmel. Szerintem két H.S. van, de az oldal egyként kezeli.
8. Taxi 1/2/3/4?
KT - "Mindig pontos"
KT - "Itt minden pontos"
KT - Rajtad múlik
Mindennek súlya van - KT
KT - Az online filmképmás
KT - Mennyi a súlyod?
KT - Mennyibe nézed?
KT - Értékelj "pontosan"
KT - Ahol a filmkritika "pontos"
KT - Meg akarom nézni!
KT - "Mindig pontos"
KT - "Itt minden pontos"
KT - Rajtad múlik
Mindennek súlya van - KT
KT - Az online filmképmás
KT - Mennyi a súlyod?
KT - Mennyibe nézed?
KT - Értékelj "pontosan"
KT - Ahol a filmkritika "pontos"
KT - Meg akarom nézni!
Hehe, király!!
Na erre tippelt valaki?
Valaki tud streamet?
Srácok! Tud valaki mondani a hajnali gálához egy streamet?
Elkezdtem szinkronosan, és 20 percig bírtam...borzasztóan szar volt. Aztán megnéztem angolul, és végigröhögtem az egészet.
a "jeffrey"-s szállodai jelenet óriási volt
A végén telón beszél az asszonnyal, mire a nő azt mondja: -Most láttam, hogy
kerestél. Itthon felejtettem a mobilt. - na itt azért kiakadtam...
Igazából 4-est érdemelne, mert lehetett volna benne valami nagyobb csavar. Állandóan a Five fingers jutott eszembe, hogy itt is valami hasonló lesz. De csak rátolom az 5-öt, mert elmaradt a happy end annak ellenére, hogy az utolsó percekben minden a megmenekülését sugallta. Bár a kígyós részt kihagyhatták volna. Az is jó poén volt, amikor gyorsan kirúgták a halála előtt. USA is kap pár pofont a film alatt, ez is +.
9. Dellamorte Dellamore 1994?
7. Szahara 1995?
6. Hová lettek Morganék?
8. Az utolsó cserkész?
4. Rocky 3 (1982), Terminator 2 (1991)?
9. Wasabi?
Hehe, nálam is jelez a vírusírtó csak ott.
e.busca.uol.com.br/404html
A végén a gyerekek idősebbek, és a cipőjük is más :)
Ami pedig a kisbuszt illeti: a szabadesésnél súlytalanság van, tehát az 1. és a 2. szinten egyaránt súlytalanság van (bár abban nem vagyok biztos, hogy a biztonsági öv nem befolyásolja ezt, amiatt lehet, hogy nincs szabadesés). De mindegy, mert nolan szabadesésnek vette.
az meg totál értelmetlen ennek fényében, hogy a harmadik szinten földi gravitáció van. na mindegy.
Hát ezzel nagyon leegyszerűsítetted a fizikát. A "lebegéshez" (nem egyenlő a súlytalansággal/szabadeséssel!) kell egy adott sebesség, adott szögben való zuhanás, de még befolyásolja a légkör sűrűsége és a földi koordináták is. Mert mindenhol eltérő a gravitáció ereje. Az űrhajósok is csak néhány másodpercig tudják mesterségesen előállítani. Itt egy kép [link] A parabola kezdeti leszállóágához hasonlóan zuhannak a filmben a kisbusszal, de mivel nem teljesül minden feltétel, nem lesznek a teljes súlytalanság állapotában, nem fognak lebegni a kocsiban esés közben, tehát biztonsági öv nélkül a tetőre kenődnének. Míg a 2. szinten ennek az együttes erőhatásnak a gyengített/lassított változata mutatkozik meg a lebegésben.
előzmény: HejjaX (#202)
Mivel spéci nyugtató segítségével mentek le mélyre, így csak akkor ébrednek fel a valóságba (mégpedig egyszerre), ha a nyugtató hatása elillan. Ezért ébrednek együtt. De ettől függetlenül Cobb és Saito többet volt lent ("álomidőben mérve").
A súlytalanságra: 1. szinten a kisbusz zuhan, ott az utasokat felkeni a plafonra, ez az erőhatás a 2. szinten erősen legyengülve már "csak" súlytalansággal hat, a 3. szinten meg már egyáltalán nem érzékelik.
Amúgy ezek profik, mindig felismerik, mi jelzi a lökést :) pl: a zene, a gravitáció felborulása, víz betörése, stb... az időintervallumot meg nagyjából tudják.
A szorzót én is figyeltem, de egyszer sem határozták meg tizedre pontosan. Vagy nem tudják lemérni, van nem állandó. A filmben 3-4 féle szorzó is szerepelt (17x, 20, 12x). De általában úgy jön elő a filmben, hogy nagyjából határozzák meg. Pl: "akkor nekünk kb. 20 percünk maradt" stb. Nincs rá képlet. Ami fix, hogy hatványozódik, tehát ha a szorzó 20, akkor 1 másodperc a valóságban 20mp az 1. szinten, 400mp a 2.-on, 20 a harmadikon, azaz 8000mp a 3.-on stb...
előzmény: Time (#187)
Itt van egy másik link, ahol viszont ellentétben az előzővela limbo egyenlő a 4. szinttel. Ezt már Olórin is ajánlani fogja :)
SPOILER:[link]
Úgyhogy az alábbi linket szerintem hanyagoljátok, mert hülyeség:)
Szerintem hagyd meg mindenkinek, hogy maga eldöntse. ;)
Szerintem nincs egyértelmű elmélet (vagy ha van, a film alapján nem egyértelműsíthető), itt lentebb van 5-6 féle elmélet, ami mellett/ellen lehetne érvelni. Értem a te logikádat is, de sokminden ott sem stimmel. Mint ahogy a linkelt képpel sem, ez tény.
Arról viszont, hogy a 4. szint egyenlő a limboval, azaz a váróval, erről nem győztél meg. De lehet hogy így van, én tényleg nem tudok dönteni. Idővel úgyis kiderül.
Majd Nolan egy interjúban hátha elmondja, hogyan is gondolta. :)
előzmény: Olórin (#152)
Berakom mégegyszer hogy mindenki lássa, de csak az kattintson, aki már látta a filmet
SPOILER!![link]
Oké, tegyük fel igazad van, és a limbo megegyezik a 4. szinttel. Ebből kiindulva bárki bárhol és bármikor a földön lemegy 4 szintet, az a Cobb és Mal által megépített álomvilágba kerül? De ez lehetetlen! Ha egy vadidegen ember megszerzi a technológiát, és lemegy a 4. szintre (jelen esetben a limboba), akkor az ő agya honnan tudhatná, hogy egy Cobb és Mal nevezetű pár mi a fenét alkotott ott lent. Hiszen az egy "álomvilág", képzelet szüleménye, a tudatalatti. Ez mindenkinek más. Ha a 4. szint megegyezne a limboval, akkor az egy megfogható, materializált hely kellene hogy legyen, ahová mindenki kerül.
előzmény: Olórin (#149)
Szerintem az ábra rendben van.A negyedik szintre Cobb és Ariadne együtt megy le, és Cobb álmodja, ahogy azt az ábra is mutatja. Ezért kerülnek Mal-al egy helyre. Fischer is ott van, mert ő még nem halt meg "teljesen", hiszen újraéleszthető. Ha nem lenne a 4. szint és a limbo egymástól független, akkor a Fischer módszerhez hasonlóan Saitot is ki lehetett volna hozni egy újraélesztéssel. De Saito nem a 4. szintre került, hanem a limboba. És oda ment utána Cobb. Mikor felébred a tengermosta parton ahol az őrök rátalálnak, akkor kerül a limboba. Közvetlenül a 4. szint végleges összedőlése után. Mert ugye Fischer és Ariadne leugrik, így felkerülnek a 3. szintre. De Cobb ott marad az elpusztuló 4. szinten, ahonnan így a halála után lekerül a limboba Saitohoz.
Amúgy én elfogadom a többi nézetet is, nem hiszem hogy csak 1 megoldás létezik.
előzmény: Olórin (#146)
Röhej, hogy ekkora spoilerekben lehet csak a filmről dumálni :))
[link]
Itt viszont a 4. szintet és a limbót különválasztják. A rajz szerint Saito meghalt, lekerült a limbóba. Majd Fischer élet-halál közt van, így lekerült a 4. szintre, de még nem halt meg teljesen, így nem a limbóba került. Ezt jelzi a piros szaggatott vonal, és emiatt tudják újraéleszteni. Így tud Cobb és Ariadne utánamenni a 4. szintre. Aztán a rajz alapján Cobb meghal a 4. szinten a Mal-os világ összeomlásakor, és lekerül ő is a limbóba Saitohoz.
És ez megmagyarázza azt, hogy a végén Saito miért öregedett többet Cobbnál. A rajzon a két limbóba tartó vonal közt eltelt idő miatt.
Így viszont Mal és Cobb nem a limbóba volt, hanem a "túl mély" a 4. szintet jelentette. A limbót csak kétszer látjuk, a film elején és végén.
előzmény: Olórin (#144)
Ez sokmindent megmagyaráz. Csak még azt nem, hogy
akkor a 4. szint miért egyezik meg a filmben a váróval.
Akkor Cobb és Mal az egész várót alakították/építgették kb 50 évig? Hiszen a filmben a 4. szint Cobb és Mal "megöregedésének helyszíne", egyben a váró is, ahová Fishcer és Saito is lekeerült.
előzmény: Olórin (#142)
"a Váróba kerül, bármelyik szinten is halt meg. Ilyen szempontból a Váró az álmoktól független, mert nem egy újabb álom az álomban szint, hanem a parttalan tudatalatti"
Oké ez a szabály ezt tudom. De! Fischer meghal, így elkerül a váróba. Aztán Cobb összecsatlakozik Ariadnéval, és lemennek a 4. szintre. A filmben viszont ez a kettő megegyezik! Hiszen Cobb 4. mélységű álmában találják Fischert, aki a saját várójában (tudatalattijában) rostokol. Ráadásul vele a 3. szinten nem is csatlakoznak össze!
Ez a helyzet Saitoval is, akiről azt mondja Ariadne Cobb 4. szintű álmában, hogy keresd meg mert ő is itt van. De ehhez Saitoval is össze kellett volna kapcsolódniuk a 3. szinten. Ráadásul a halála után... Szóval kicsit összemosódnak itt a dolgok a váró és a 4. szint tekintetében.
Sőt, Cobb 4. álomszintje megegyezik Cobb várójával, hiszen ezt többször is megemlítik, hogy a váróban már volt Cobb Mal-lal.
Ha a Váróban, amíg be van nyugtatózva, megöli magát, nem történik semmi.
Ezt azért kétlem. Mindenesetre a filmből nem derül ki, ilyen esetben mi van.
A totemes okfejtésben őszintén szólva nem igazán látom a rációt.
Röviden arra utaltam, hogy a totem a valóságban a tudatalattija nélkül reagál, tehát mindig eldől egy idő után. Míg álomban a tudatalattija nem dönti el, jelezve hogy ez csak álom. De ha nála összemosódik az álom/valóság, akkor a tudatalattija abban az álomban is eldönti a totemet, amelyiket csak HISZI valóságnak. Tehát a filmben akárhányszor eldől a totem, nem tudni az a valóság, vagy csak a Cobb szerint vélt valóság.
Mal öngyilkossága: mielőtt ugrik, látjuk a földön heverő totemjét összetört dolgok mellett. Tehát megtalálta, bizonyára meg is pörgette, aztán dühében eldobálta, azért hevert a földön. Ebből én arra gondolok, hogy a totem eldőlt, de nem volt hajlandó elfogadni, hogy ez tényleg a valóság. Cobb incepciója miatt. Ergo a sztori zárt, nem álom az egész. Mal tényleg megbuggyant Cobb miatt, és kinyírta magát.
A pörgettyű lényege: a tudatalatti tárgyilagos kivetítése. Mivel a valóságban alkotta, tudja, hogyan kell viselkednie. Az álmokban a pörgettyű segítségével kérdezi meg a tudatalattiját, hogy álomban van e vagy sem. Tehát a valóságban viselkedik csak úgy, ahogy kell. De Cobb már nem tudja megkülönböztetni a valóságot az álomtól (erre utal, mikor az asszonyt le kéne lőnie, és Ariadne mondja neki hogy ő nem valóságos. Mire visszakérdez: honnan is tudhatnám? Tehát innentől kezdve ha a valóságot álomnak hiszi, vagy az álmot valóságnak, a pörgettyű máris fordítva fog működni.
Tehát a pörgettyű értelmetlen Cobb szemszögéből.
Nekem se világos pár dolog.
Elvileg 4 álomszint van. Aki meghal (benyugtatózva, tehát nem fog tudni felébredni) már az 1. szinten, az rögtön a váróba zuhan. Ez lenne a 4. szint? És akkor mi van, ha valaki a 4. szinten hal meg, de még nem tud felébredni? Akkor visszatér a 3. szintre? De ha a 3. szinten már meghalt, és ezért van a 4. szinten?? Lehet van 5. szint is? Ha igen, akkor végtelen sok szint létezhet.
Vagy ha a váróban (ahol rohadt sokáig van az ember) lefekszik esténként aludni, és elkezd álmodni??? Mert ugye a lényeg az álom az álomban, függetlenül attól, hogy valaki természetes vagy mesterséges módon kezd el álmodni.
Ez alapján mikor Saito meghalt a 3. szinten, nem a váróba, hanem a 2. szintre, azaz a liftbe kellett volna felébrednie. Csak az első szinten meghaltak jutnak rögtön a váróba, mert azok nem tudnak még a nyugtató miatt felébredni.
Akkor mi van, ha valaki 3 szinten is álmodik, a negyedikben éli hosszú életét, és akkor hirtelen megölik mondjuk a 2. szinten?
A repülőn időzített ébredés volt. Az ébredés előtt pillanatokkal (4. szinten percekkel) Ariadne még a 4. szinten van. Tehát nem tölthet se Cobb, se Saito éveket a váróban, max perceket.
Az a gondom, hogy a kritikustomeget (plusz 1-2 másik oldalt) tegnap óta nem tudom elérni, csak proxyn keresztül. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Szolgáltatóm digi, több böngészőt is próbáltam már, vírusírtót, routert is leellenőriztem, de semmire sem jutottam.
Kösz a tippeket.
Megint egy Polanski mestermű. Egy nagy pofon az USA-nak, aktuálpolitikai mondanivalóval. A rendező múltját/jelenét tekintve érthető :)
Borzasztó intelligens, izgalmas, csavaros krimi, picike Zeitgeist-feeling hollywoodi köntösben. Ha valaki tájékozott, tudja miről is szólt a film valójában.
CIA-USA-2 Bush-Hadiipar-Háború stb...
"felettébb üres, diétás sci-fi"
Részben ezért hasonlítottam a Surrogates-hez... :) De azért ez tényleg sokkal jobbra sikeredett.
előzmény: [: Azuroo andrew :] (#6)
Kifejezetten elgondolkodtató a sztorija. A pörgősebb jelenetek, az alatta szóló zenével nagyon jók lettek. Kicsit hasonlít a Surrogates-hez. De ez jobb.
Számomra egy teljesen átlagos, sokszor unalmas gyerekmese volt. A végső giccsparádé miatt -1 pont. Hiányoltam az izgalmat, a vicces részeket, a fordulatokat. Semmi újat nem adott. De 5-10 évvel ezelőtt biztos többre értékeltem volna. A pixar megint odatette magát, de nekem ez akkor is kevés volt.
Az imdb-n meg 9.6-on nyitott...
előzmény: Order (#9)
5. Interjú a vámpírral?
5. Hatodik érzék?
5. Pókember 3/I.e. 10 000 ?
3. A nagy balhé/Az elnök emberei?
5. A múmia?
2. Jákob rabbi kalandjai?
3. Fedőneve: Donnie Brasco/Kapj el, ha tudsz?
6. King Kong (1933)?
6. Múmia/Casablanca?
3. Zodiákus/Nagymenők?
2. Harcosok klubja?
3. Serpico?
8. Goldfinger?
10. Betörő az albérlőm?
5. Rosemary gyermeke?
4. Magasfeszültség?
8. Hátsó ablak?
3. A sebhelyesarcú?
4. Bűnös viszonyok?
4. Szívedbe zárva/Minden végzet nehéz?
4. Mielőtt felkel a nap?
4. Szép remények?
4. Roxanne/Dolgozó lány?
4. Valmont/Segítség, felnőttem/My Girl - Első szerelem?
4. Pillangó úrfi/L.A. Story?
4. Benny és Joon?
4. Édeshármas?
4. A kis szemtanú?
4. Vaklárma/Top gun/Beverly Hills-i zsaru 1-2-3?
4. Az elnök különgépe?
4. Szép remények?
4. Komputerkémek/Az ügyfél/Az esküdt?
3. 3. Amerikai szépség/Keserű méz/A kilencedik kapu?
3. Őrület?
1. Én és én meg az Irén?
bocs már volt
előzmény: gojoci (#18774)
5. Az ördögűző 1-2/Búj, búj ördög?
7. Kontroll/Csak szex és más semmi?
7. Valami Amerika?
2. Don Camillo?
7. Minden végzet nehéz/A specialista?
9. Jól áll neki a halál?
9. Gyönyörű mocsokságok?
9. A mennyország kapujában?
8. Brick?
3. Rosemary gyermeke?
9. Aranyoskám?
4. A hálózat csapdájában?
2. Rémálom az Elm utcában 1-7?
5. Boogeyman?
2. A nagy zabálás?
4. Bérgyilkosok/A specialista?
6. Ghost/Made in America?
1. Több, mint testőr?
5. Marie Antoinette 2006/Elizabeth 1998/A parfüm?
6. Legyetek jók ha tudtok?
6. Aranymadár?
Megtaláltam, Iron doors.
előzmény: gojoci (#2639)