Dibon

  • 1
  • 2

Szépen fényképezett, komor de hangulatos és művészi, mint egy Antonioni film. Viszont kár, hogy ennyire kiszámítható, kb az ötödik percben, amikor a nő kijött a vízből, már lehetett érezni, hogy mire megy ki a játék és mi lesz a vége. Túl sokat sejtet.

2012-03-21 11:07:25 Vakond (1986) Dibon (4) #1

Tetszett, hogy nyoma sincs ripacskodásnak, és az átlag magyar filmektől teljesen eltérő stíluselemekkel ügyeskedik, mint pl az avantgárd határán mozgó szürreális megoldások, feldarabolt idősíkok, ismétlődő jelenetek különböző perspektívákból, és nem utolsó sorban elgondolkodtató és szép képsorok.

2012-03-21 11:02:32 Édes Anna (1958) Dibon (3) #6

Ebben a témában még a Sister My Sister egy nagyon jó és súlyosabb film.

2012-03-12 21:46:44 The Runaways (2010) / A rocker csajok Dibon (4) #7

Köszi, most belehallgattam, Joan Jett is tényleg jól nyomja, sőt...

előzmény: BonnyJohnny (#6)

2012-03-12 20:28:58 The Runaways (2010) / A rocker csajok Dibon (4) #5

Nagyon jó hangulatú kis film, a The Runawayst még én sem ismertem idáig, de itt megtetszett. Az más kérdés, hogy a Cherry Bomb a legjobb (talán egyetlen) számuk, ráadásul a filmbeli változat szerintem jobban sikerült, mint az eredeti.

Ennyi felületes és agyatlan trendi dialógust már rég hallottam. Önmagában még nem is lenne baj, hogy ilyen, de nekem vicces sem volt.

2012-03-08 23:26:39 2:37 (2006) Dibon (5) #1

Huhh, súlyosan ismeretlen gyöngyszem, és mindenképp a durvább tinidrámák közt a helye. A film második felének képsorai már-már az idegeimmel játszottak, ahogy közelített a végzetes pillanat felé, és azon túl is. Akiknek tetszett a 11:14 idősíkjainak és perspektíváinak váltogatása, az most láthat hasonlót kicsit komolyabb tartalommal feltöltve.

Abszolút mestermű... az elnyomásról, terrorról, megaláztatásról és másról... A két testvér játéka fantasztikus. Ezeken túl a film másik érdekessége, hogy csak nők játszanak benne, férfi egy pillanatra sem tűnik fel, azon kívül a rendezés és a forgatókönyv is nő munkája.

Méltatlanul hanyagolt film, igazi ismeretlen gyöngyszem. Maria Schrader és Juliane Köhler pedig rászolgáltak a díjra az alakításukért.

Ezt tökéletesen leírtad. Egyébként meg pont attól lesz érdekes és furcsa a film hangulata, hogy ez a thriller nyáron, verőfényes napsütésben játszódik. Ha jól emlékszem, egyetlen esti/éjszakai jelenet sincs benne.

előzmény: berto (#3)

2012-02-12 19:15:18 Conte d'été (1996) / A nyár meséje Dibon (5) #1

Nagyon szép film, igazi francia csemege a barátságról, szeretetről, ismerkedésről, ami elsősorban a karakterekre és a jellemábrázolásra épít, részletekbe menő hitelességgel. Őszinte, emberi és vidám.

Sokkal többről szól ez a film, mint azt így elsőre (pl a képekből) gondoltam volna. A gondom csak az vele, hogy a főszereplő, és vele együtt néhány jelenet (főleg az első felében), tényleg marha idegesítőre sikerült. Persze értem én, hogy ezekkel a kisarkított karakterekkel próbált kontrasztot teremteni az élethez való hozzáállások között (túlspilázott optimizmus vs depresszió). Poppy nagyon is tisztában van maga körül a valósággal, de ő nem azonosul a problémákkal, hanem távolról szemléli azokat. Pl az oktató dermesztően komolyan próbálja felfogni az életet, ami miatt el is bukik, míg a tanárnő szemszögéből vicc az egész saját élete, és sikeres is lesz. Vagyis azt próbálná átadni, hogy nem az a lényeg, hogy mi vesz körül, hanem hogy az ember hogyan áll hozzá. Amennyire pl a Mezítelenül kegyetlen és realista, ez annyira infantilis (szándékosan).

Nekem is ezzel volt a bajom, pont az eleje a film gyengéje, kicsit szétszórt és nehezen bontakozik ki, valamint a rideg és elidegenítő hangulaton kívül még az is rátesz egy lapáttal, hogy nem igazán lehet egyik karakterrel sem azonosulni, de lehet, hogy pont ez volt a cél.

előzmény: Dió (#5)

Abban a pár percben, amit egy rendezőre szántak, elég nehéz kifejteni, pláne elmélyíteni a gondolatokat, akár viccesen, akár szívhez szólóan. Szerintem Andrei Konchalovsky, Inárritu, Polanski és Trier voltak a legjobbak ebben. Trier ütött rendesen. :D Viszont Kaurismäkitól és Lynchtől többet vártam volna.

2012-02-04 17:54:59 Dèmoni (1985) / Démonok Dibon (4) #9

Jogos, tényleg nem az, viszont nekem a stílus és hangulat volt a döntő, és ebben olyan.

előzmény: norberthellacopter (#8)

2012-02-01 22:52:26 Fascination (1979) / Bűvölet Dibon (2) #1

Kár volt ezt így elszúrni, ebből az ötletből sokkal többet ki lehetett volna hozni, de így az egész kong az ürességtől. A hangulata még csak jó lenne, de kiszámítható, egyszerű és feszültségmentes, attól a néhány buta szexjelenettől pedig még nem lesz jó.

Érdekes irányba kanyarodik el a történet, részben kitörési kísérlet/lehetőség és rádöbbenés, részben társadalomkritika. Mindenesetre az egyik legjobb elgondolkodtató romantikus film, amit láttam.

Nem vagyok nagy musical rajongó, de ez egy egész nézhető (és abszurd) darab.

2012-01-22 16:11:13 Teenage Dirtbag (2009) Dibon (5) #3

Azt hiszem, nagyobb figyelmet érdemelne ez a film, nem csak a téma súlyánál fogva, hanem azért is, mert nő "követte el", méghozzá nagyon jól. Azért ezek így együtt tényleg ritkák!

2012-01-21 13:57:02 Ruang talok 69 (1999) / 6ixtynin9 Dibon (4) #1

Egész jó kis lassan haladós fekete komédia egymásba ágyazott végzetes félreértések sorozatáról. Groteszk, komor és néha inkább horror.

Jelöld ki, ami a spoilerben van, húzd végig rajta az egeret. :)

előzmény: somogyireka (#6)

2012-01-20 09:14:13 The Holiday (2006) / Holiday Dibon (4) #12

Abszolút jó hangulatú romantikus vígjáték, ami egyáltalán nem kötődik (szorosan) a karácsonyhoz, mert szerencsére hiányoznak belőle az ide vonatkozó sablonok. Cameron Diaz miatt kicsit féltem tőle, mert nekem sem a kedvencem, de itt Kate Winslettel együtt nagyon jól játszottak, Nancy Meyersnek sikerült kedves és szerethető karaktereket varázsolni belőlük. Külön plusz pont azért a kevéske magvas gondolatért, ami az ilyen filmekben egyáltalán nem megszokott. Az egyetlen bajom a több mint két órával volt, ezt kicsit hosszúnak találtam.

2012-01-18 10:05:03 Go (1999) / Nyomás! Dibon (3) #3

Egész jó lenne ez a film, jó az alapötlet, olyasmi, mint a 11:14, hogy felszeletelt idősíkokból és szemszögekből van összerakva, csak kár a gyenge színészi játékért és néhány túljátszott jelenetért.

Giallonak elég gyenge, inkább csak krimi. Az első felében szinte semmi sem történik, viszont amikor előkerül a fűrész, onnantól már jönnek az érdekességek...

Elég megdöbbentő és bizarr történet, kicsit Chabrol koszorúslányára emlékeztetett, már ami a nő motivációját illeti.

2012-01-14 15:53:39 Dot the I (2003) / Az utolsó pillanat Dibon (5) #1

Ide még nem írt senki? Akkor most muszáj leszek, mert az egyik legcsavarosabb film, amit láttam. Sok fordulatos "kis játék" brilliáns forgatókönyvvel!

2012-01-13 23:36:24 Trust (2010) Dibon (5) #12

Ez valami iszonyat jól felépített film egy napjainkban nagyon is aktuális csapdáról. A forgatókönyvet nem győzöm én sem dicsérni. Az ötlet és a színészi játék, főleg a lányt és az apát alakító Liana Liberato és Clive Owen zseniálisak!

2012-01-08 21:57:33 Stone (2010) Dibon (4) #3

Nagyon lassan kibontakozó, ám az egyszerű történetbe annál mélyebbre hatoló és elgondolkodtató pszichológiai thriller, egyfajta megvilágosodásról. A nagy kérdés mellet, hogy ki miben bűnös, és hogy bűnös-e egyáltalán, visszaköszön a Remény rabjainak egy vonulata is.

2012-01-08 00:47:25 Dèmoni (1985) / Démonok Dibon (4) #7

Pörgős, Opera/Phenomena vonalba illeszkedő, de kissé B-kategóriás, poénos giallo nagyon jó zenékkel.

2012-01-03 17:45:14 Melancholia (2011) / Melankólia Dibon (5) #27

Na erről van szó. De ebbe a szimbolista pszichodrámába Trier még a hitet is belekeverte a kissráccal. Egyébként olyan, mintha a Festen-t és az Antikrisztust házasította volna össze, csak itt óvatosan némi egyedi humort is csempészett bele.

előzmény: sleepingdancer (#9)

Tykwertől nem vártam volna ilyen naturalista pszichodrámát. A szürreális világával akár a Possessiont vagy a Repulsiont is megközelíti, és ez is legalább annyira nyomasztó és zseniális is egyben.

Hát ez egy nem mindennapi groteszk thriller vígjáték, kicsit több figyelmet érdemelne. És egyáltalán nem olyan rossz, mint az átlaga, sőt!

Helen Mirren nagyszerűen színésznő, engem A szakács, a tolvaj...-ban fogott meg igazán, de itt is fantasztikusat alakít. Mellesleg a leírás nagyon nem oké (gondolom, a port.hu-ról származik), szó sincs tudatos megalázásról, és a lényeg leginkább Helen Mirren és Eric Stoltz között játszódik.

Elég idétlen történet, értelmetlen, vetkőzős jelenetekkel, ami már inkább szánalmas, mint jó. Viszont a film érdekessége, hogy ezt a horrort Budapesten forgatták, ha másért nem, esetleg ezért érdemes belenézni.

2011-12-18 11:46:24 Inferno (1980) / Pokol Dibon (4) #7

Kicsit csalódás ez a film, nem tett neki jót a rendezői koprodukció, külön-külön mindketten mesterek, de így együtt elég csapongó lett a végeredmény. Argento pörgős, fantasy szerű vicces stílusa, illetve Bava lassú folyású, feszültségkeltő misztikus elemei nagyon ütik egymást, a kettőt nem sikerült egységes eleggyé keverni. Viszont a látvány és a hangulat azért kárpótol érte.

2011-12-11 14:53:07 Blowup (1966) / Nagyítás Dibon (5) #21

Antonioni mindig meglep azzal, hogy az egyszerűnek látszó történeteit úgy kiforgatja a film előre haladtával, hogy egy elgondolkodtató szimbólum rendszer lesz belőle. Ez itt sincs másképp. Most hirtelen egy idézet ugrik be a Pesrsonából: Azt hiszed, nem értem? A hiábavaló álmot a létezésről... nem látszani, hanem lenni. Férfi(ak), nők egymás mellett, de kapcsolat nélkül, ahol látszólag az élet és a harmónia van a képeken, de ha kinagyítjuk... A végén a teniszes jelent (is) fantasztikusan jó lett, már megmosolyogtatott.

2011-12-10 13:38:25 Im Juli. (2000) / Júliusban Dibon (5) #3

Teljesen egyet értek, nagyon jó, frenetikus, érzéki és hangulatos film! Ritka az a rendező, akinek a drámái és a vígjátékai is tetszenek, Fatih Akin ilyen. Akinek tetszett a Mielőtt felkel/lemegy a nap, annak ezt is ajánlom, persze kizárólag eredeti nyelven.

2011-12-10 01:13:43 Innocent Blood (1992) / Harapós nő Dibon (4) #2

Már jól indult... azt a néhány groteszk jelenetet akár Tarantino is megirigyelné. Aztán hirtelen átcsapott romantikus vámpírosba, miközben némi szexszel is sikerült megfűszerezni a történetet. Viszont a film második fele kicsit ellaposodott, de összességében egy jó hangulatú, poénos mozi, amiben Robert Loggia tökéletesen hozza az eszelős figurát.

2011-12-06 18:36:33 Monster (2003) / A rém Dibon (5) #10

Ezt is tényleg meg lehetett volna játszani, de az is biztos, hogy Theron jóval több nézőt vonzott.

előzmény: csabaga (#9)

2011-12-06 08:59:00 Monster (2003) / A rém Dibon (5) #8

Charlize Theron elképesztőt alakít ebben a filmben, de úgy általában nőt sem sokat látni ilyen szerepben. Mondjuk egy jó darabig fel sem ismertem, hogy ő az, olyan jól sikerült elsminkelni. A játéka miatt és a jó néhány megdöbbentő pillanat miatt muszáj ötöst adnom rá.

Mintha jobb lenne, mint régen. :) Köszönjük a javítást! Már hiányzott, mert sokat használtam.

előzmény: azazell0 (#8513)

2011-12-03 22:47:42 The Hunger (1983) / Az éhség Dibon (5) #3

Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy mindezt fantasztikusan feldobja a zene, illetve sok helyen csak az effektek is, amivel megteremti ezt a misztikus hangulatot.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#1)

Ezt én is köszi, épp női rendezőkre vadászom...

előzmény: Umberto (#24)

Nem is értem, hogy miért van ennek az átlaga ennyire a padlón. Kétségtelen, hogy nem a logika szerint alakul a film, hanem inkább érzésekre és benyomásokra épít, viszont azt jól csinálja. Horror vonalon, hangulatilag itt-ott már Argentóval vetekszik.

Ha már ilyesmiknél tartunk, olyan esetleg nincs tervben, hogy a színészeknél és rendezőknél megjelenjenek a rájuk vonatkozó listák? Tudom, hogy "csak" 88 ezer van belőlük :)

2011-11-27 16:31:55 Gegen die Wand (2004) / Fallal szemben Dibon (5) #7

Durván jó... a zene szintén jó leosztás, a török stíluselemeket pedig egészen egyedien keverték a filmbe. Azért a végén csak kiderült, hogy ez a "jónő" mégsem akkora kurva... bár nézőpont kérdése, hogy kinek a szemszögéből az vagy nem az.

2011-11-18 21:45:53 A miskolci boniésklájd (2004) Dibon (3) #1

Sokkal rosszabbra számítottam abból kiindulva, hogy koppintás és ráadásul magyar is. Az eredetitől borzasztó messze van, viszont volt benne néhány erős jelenetsor, de ez sajnos kevés, a magyar ripacskodás agyoncsapta az egészet.

Furcsa és kicsit nyomasztó hangulatú lassú film, a Három nőhöz tudnám hasonlítani, de itt tini lányokkal megy egy jóval egyszerűbb történet.

2011-11-05 23:57:00 Martyrs (2008) / Mártírok Dibon (4) #100

Hát ezt az élményt egy darabig nem fogom elfelejteni. A végén meg lehet gondolkodni eleget, ügyesen le lett zárva, már ha ezt lehet lezárásnak nevezni. :)

Szerintem ezt nem érdemes ennyire részletekbe menően kielemezni, mert nagyon el lehet benne veszni, és tényleg nem is lehet. Lynch-nek az a technikája, hogy egy viszonylag egyszerű (és értelmes) alaptörténet mellé olyan jeleneteket tesz, aminek kizárólag a hangulat- és érzéskeltés a célja, és logikailag nem tartozik a történetbe. Ebben pusztán annyi a ráció, hogy ilyen módszerrel intenzívebben lehet érzékeltetni az eltévelyedést és a kiúttalanságot. És szerintem ez egy zseniális megoldás.

előzmény: Klown13 (#59)

Fulci filmjei baromi félelmetesek tudnak lenni, ez sem kivétel, bár idáig a Ház a temetőnél vezet. A közhelyes zombis részeket talán ki lehetett volna hagyni, mert nem sok újat mutat, viszont a többi része egész jó. Mindenesetre, aki szereti az olasz horrort, annak tudom ajánlani.

2011-10-31 23:21:04 Le bonheur (1965) / A boldogság Dibon (3) #1

Ebben csalódnom kellett, kicsit komolyabb filmre számítottam, de lehet, csak az a baj, hogy nagyon női film. Sok virág, sok gyerek, barokkos zene, és egy fordulat kivételével teljesen hétköznapi lájtos párbeszédek és jelenetek...

Igen, az is jó volt, a külvilágtól elzárt rideg környezet és a haragos, de szép tenger ellentéte. Pont, mint a nő.

előzmény: dézi (#10)

Huh, hát valami sokkal felületesebbre számítottam, amilyen egyszerű a történet, olyan mélységekbe merül. A nő elbeszélései teljesen új dimenziót nyitnak a néző felé, pont olyat, mint amilyen Josef szemszögéből Hanna láthatatlan jelene és valósága. Ez a rendezői húzás nagyon megdobta a filmet, úgyhogy elismerésem Coixetnek. Sarah Polley pedig igencsak megfogott a hideg, de érzéki stílusával és az alakításával, akinek valamitől tényleg oroszos akcentusa van.

Bátran ajánlom azoknak, akik szeretik a belemerülős filmeket, szép volt.

2011-10-28 11:01:50 The Piano (1993) / Zongoralecke Dibon (3) #6

Ugyanaz ezzel a bajom, mit a Fényes csillaggal, ez a vontatott szenvelgős-kínlódós hangvétel agyoncsapta az egészet, pedig kitűnő dráma lehetett volna belőle. Szépen fényképezett, jó színészi alakíások, de meglepetéseket sajnos csak az utolsó 20 perc tartogat, a film többi része nagyon lapos.

2011-10-28 10:57:35 16/67: 20. September (1967) Dibon (1) #81

Most mondhatnék nagy szavakat, mint pl szép fényképezés, a zene kicsit zavart, de legalább csavaros a forgatókönyv. :P

Persze a célját valószínűleg elérte akkoriban, részben ma is, hogy csak úgy poénból jártak rá megbotránkozni. Végül is megértem, ez majdnem olyan, mint amikor általános iskolás koromban este csak úgy poénból kimentünk a temetőbe félni... Viszont ennyi erővel forgathatott volna pornót is az öreg, 50 évvel ezelőtt azon is megbotránkoztak volna, de azt legalább tényleg lehetett volna művészi szintre emelni.

Na mindegy, #10 :D

2011-10-25 13:16:25 Kaméleon (2008) Dibon (4) #44

Kamu kamu hátán, hazugság a köbön, mindenki átver mindenkit... Goda Krisztán már másodszor kell meglepődnöm, nagyon jó a rendezés és ütős a forgatókönyv is. Hogy ez utóbbi mennyire eredeti, erről lehet vitatkozni, hasonló eset tényleg felbukkant már A riviéra vadorzóiban, de a film közben engem egy pillanatig sem emlékeztetett rá. Talán azért, mert az szándékos bohóckodás volt, ez viszont véresen komoly és jóval összetettebb sok mellékszállal. Dráma-thriller kategóriában pedig mindenképp a legjobb magyar filmek egyike.

2011-10-24 10:05:34 Cashback (2006) / Visszajáró pénz Dibon (4) #6

Tulajdonképpen semmi extra nincs ebben a filmben, mégis valahogy elvarázsol a hangulat, az egyszerűsége és a könnyedsége - mindez persze eredeti nyelven. Itt-ott egy kis 500 nap utánérzésem is volt.

Nem sok kellett volna az ötöshöz. Szerintem ezzel a filmmel az a gond, hogy a nagy részéből hiányzott a suspense, a fordulatok és a dinamizmus, amitől kicsit egysíkú lett. Pl ha a főszereplőről a néző is csak egészen későn tudná meg azt, amit már rögtön az első percben bemutat, máris meglenne az a bizonyos fordulat. A vége viszont zseniális és megdöbbentő, a színészek is nagyon jók, így összességében "csak" nagyon jó a film.

Kicsit meglepődtem a végén :) ezért mindenképp ötös. Rejtélyes és elvont, az egyetlen hibája, hogy a kelleténél lassabban halad és ezért több helyen ellaposodik.

Ezt még több, mint 20 éve láttam a VHS fénykorában alámondásos formában, de most kíváncsiságképp belenéztem. Arra már nem is emlékeztem, hogy ez gyakorlatilag egy durva Star Wars koppintás, pontosabban Star Wars + Vissza a jövőbe hibrid. A jelenetek, jelmezek, figurák... Yoda és Chewbacca kinézetű egyedek is feltűnnek, de még James Tolkan is benézett ide egy szerepre... csak hát elég bugyuta ez a film, viszont hamisítatlan '80-as évek kaland feeling.

2011-10-09 21:25:01 Naked (1993) / Mezítelenül Dibon (5) #10

Ez marhára nem vígjáték, viszont zseniális.
Hasonló témájú film még A hétköznapi őrület meséi.

2011-10-08 20:13:02 3 Women (1977) / Három nő Dibon (5) #2

Hát nem semmi hangulatú film ez. Furcsa, elvont atmoszféra, néhány pszichológiai csavar, és kiszámíthatatlan végkifejlet. Shelley Duvall is nagyon jól játszott, Sissy Spacek sem kevésbé. Ahhoz képest, hogy 2 őrás volt, elviseltem volna belőle még fél órát... A maga lassú folyásával és mélységeivel pedig a Megszállottságra (1981) és Rosemary gyermekére emlékeztetett.

Meglehetősen rendhagyó, fordulatos és ötletes krimi nagyon jó forgatókönyvvel. Kicsit nehézkesen kezdődik, de amint beindul a társasjáték, egész izgalmas lesz. Ha az elején nincs annyi üresjárat, simán 5-ös lenne.

A bivalyerős 80% az olyan, mint a normál 81%? :D

előzmény: Dió (#4)

Eddig előítéletből módszeresen elkerültem a magyar vígjátékokat, de most azt kell hogy mondjam, mégiscsak van olyan, amit érdemes megnézni! Poénos, ötletes, és ripacskodást is csak nyomokban látni benne.

Ez és ez a személy ugyanaz.

Aki Kaurismäkinak vannak hasonló hangulatú és témájú filmjei, pl A múlt nélküli ember, vagy A gyufagyári lány... Ő mondjuk kicsit a humor felé vitte el a dolgot, de ettől még nagyon jók.

előzmény: dézi (#10)

Ebbe a dokumentumfilmbe ágyazva látható Lynch (szerintem) egyetlen felhőtlen hangulatú vígjátéka, a The Cowboy and the Frenchman. Abszolút kilóg az életművéből, én nem találtam volna ki, hogy ő rendezte.

A filmnél az oké/elmegy alatt van a "Nem tudom". Ott tudod törölni a szavazatod.

előzmény: jesi (#8340)

Overdrive: Látom kapizsgálod a dolgot. :D
Én is e kettő közt vacilláltam, végül Radírfej lett.

Hát ez feladta a leckét rendesen. Asszem, meg se próbálom érteni, pedig bírom Lynchet. Na de ilyen címet, hogy "Hatan hánynak, hatszor", már kínomban röhögtem rajta...

2011-09-18 21:46:18 The Grandmother (1970) / A nagymama Dibon (4) #13

Igazi hamisítatlan Lynch-produkció, elvontságában a Radírfejjel vetekszik, viszont ezt nem éreztem annyira nyomasztónak.

2011-09-18 11:47:24 Ármány és szerelem Anno 1951 (2011) Dibon (?) #3

Bocs tényleg, csak vak vagyok... Akkor javítom.

előzmény: Jereváni Rádió (#2)

2011-09-18 11:42:25 Ármány és szerelem Anno 1951 (2011) Dibon (?) #1

A film itt lesz legközelebb: m1, 2011.szept.20. kedd, 21:00
(Azért ide írtam, mert a tévés ajánlóban a csatornák között nincs m1.)

2011-09-17 17:49:41 Festen (1998) / Születésnap Dibon (5) #9

Kemény ez a film, de nagyon. A forgatókönyv döbbenetes, a szinészi játék (egy-két túlkapást leszámítva) szinte már természetes és életszagú. Ehhez hasonló még Cassavetestől az Arcok, amiben szintén ilyen őszinte a színészi játék, ha nem jobb.

2011-09-11 20:15:45 Sunset Blvd. (1950) / Alkony sugárút Dibon (5) #35

Szinte már fájdalmasan zseniális alkotás, akárcsak A nagy karnevál.

Egyébként ilyen típusú filmnek eleve nem ülök neki szinkronosan, csak ha nagyon nincs más lehetőség. Nagyot tud rombolni, ha nem jó, pláne, ha első megnézés.

Volt egy-két jelenet, amitől frászt kaptam... Egyébként a film alapötlete sokban hasonlít A ház hideg szívére.

2011-09-09 08:54:12 Blade Runner (1982) / Szárnyas fejvadász Dibon (5) #111

Továbbá kicsit többet is elviseltem volna belőle

Amellett, hogy mitől ember az ember, még arról is szól, hogy miért él az ember, illetve hogy találhatná meg a boldogságot. Ez tipikusan azt az életérzést próbálja átadni, mint ami pl Kosztolányi Hajnali részegség c versében is megjelenik. Csak egy vázlat itt. Ez a vetülete mondjuk tényleg nehezebben jön át, mint a másik, de szerintem ez épp elég mély. És persze a monológ a film (majdnem) végén mindent elmond, meg az is, amikor Rachel leejti az origámi figurát. Nálam ezek ütöttek.

előzmény: Tenebra (#109)

Ez már bennem is felmerült, hogy egyöntetűség alapján lehessen sorba rendezni, elég informatív lenne (a lista legeleje és a legvége), de attól tartok, ez nem egy egyszerű eset. IMDB-n se láttam ilyet.

előzmény: VMVKWA (#8284)

2011-09-06 21:33:59 The Trip (1967) / Az utazás Dibon (4) #2

A Requiem után részemről ez a második legjobb drogfilm, persze felhőtlen és poénos megközelítésben, a képi világgal igazi pszichedelikus hangulatot teremtve. Még hitelesnek is mondanám. Kicsit hirtelen lett vége, de a folytatás, azt hiszem, már nem lenne ilyen vicces.

2011-09-03 20:34:53 Medea (1988) / Médea Dibon (5) #1

Megdöbbentő... Euripidész elég kegyetlen drámákat írt.

2011-09-03 20:15:23 Possession (1981) / Megszállottság Dibon (5) #4

Az Antikrisztus nekem is beugrott, mint horrorba forduló, szexuális elemekkel tűzdelt párkapcsolati pszichodráma, de Polanskitól még az Iszonyatot is ide venném, ami a fokozatos leépülést és a szürreálisba hajló őrületet és hangulatot illeti. Isabelle Adjani és Sam Neill ijesztően jól játszanak.

2011-09-03 20:09:01 Zabriskie Point (1970) Dibon (5) #16

Álmomban nem vártam volna ilyen filmet Antonionitól - a befejezésre gondolok, ami piszok jó lett - úgyhogy ezzel meglepett az Öreg. A földhöz ragadt kezdetektől a spirituális álmokba menekülésen keresztül egészen a pszichedelikus végkifejletig minden volt itt. És persze a Floyd meg hab a tortán, különösen a Come in No 51, amiből igencsak ütős klippet faragott.

Ahogy tapasztaltam, Antonioni a filmjeibe mindig tesz valamilyen dimenzionális csavart, amitől a végére teljesen új értelmet nyer. Itt is ez volt a helyzet, az elején 3-asnál jobbat biztos nem adtam volna rá, aztán tessék...

Különleges hangulatú film szép látványvilággal és egyszerű történettel.

2011-07-27 00:27:06 Black Swan (2010) / Fekete hattyú Dibon (3) #226

#221: Jó a szöveg. Bár nekem csak az irreállal volt bajom, ez egy felfújt műdráma. Nem sok realitást láttam abban, hogy valaki ennyire feláldozza az életét egy ilyen szerepért. Viszont a megjelenő (félre)nevelési kérdések (Nina és anyja, Leroy), és az ezzel analóg szerepjáték, már annál érdekesebbek. Ha ezt a szálat Aronofsky jobban elmélyítette volna, kevesebb hangsúlyt fektetve a hatásvadászatra (ill a balettre), akkor jóval izgalmasabb film kerekedett volna belőle.

Ezt nem tudtam, de ezek szerint bejött... Végül is megvágta a filmet, de az biztos, hogy nem sokat adhattak el ebből a programból. :)

előzmény: critixx (#11)

Ebben most kicsit csalódnom kellett... Triernek meglehetősen egyedi, szatírikus értelmiségi humora van, amit egyébként bírok (pl Mike Judge-nak vannak hasonló típusú filmjei), viccből nem volt hiány, de amiért mégsem jött be igazán az az, hogy nagyon laposra és monotonra sikerült az egész, amitől a végére már elég fárasztó lett ez a káoszos "lufifújás". Erre csak rátett egy lapáttal ez az "in medias res" vágási technika, amitől persze még röhejesebb lett minden, de nekem már sok volt.

Egyébként olyan az egész film, mintha Trier szórakozásképp csinálta volna szabadidejében. :D

2011-07-21 22:53:30 Electroma (2006) / Daft Punk's Electroma Dibon (4) #1

Elgondolkodtató egy történet, többnyire lassú, és a látványhoz tökéletesen illő zenékkel. Dióhéjban lehetne a Blade Runner antitézise is.

Nagyon jó (mi több, kegyetlen) és szokatlan hangulatú drámának indult, de kb a felétől olyan megoldások és mozzanatok jelentek meg, amitől már majdnem nevetségessé vált az egész. Ez simán lehetett volna 5-ös is, ha nem viszik el a filmet a valószerűtlen fantazmagória irányába. Kár érte, ez így nem is valós és nem is művészfilm.

2011-07-16 21:40:07 Faces (1968) / Arcok Dibon (5) #3

Kitűnő színészi alakítások, őszinte és meggyötört arcok, nevetésbe fojtott fájdalmak, kimondott és ki nem mondott vágyak, kisiklott életek. Nagyjából így tudnám összefoglalni, zseniális!

Kegyetlen jó lett a szinkron, nem győzöm kiemelni! Nagy kár, hogy az ilyeneknek ma már bottal üthetjük a nyomát. Akinek tetszett a Macska-jaj, annak tudom ajánlani ezt is.

Meglepően jó, de csak feliratosan ajánlom.

2011-07-10 23:56:44 Mamma Roma (1962) / Mamma Róma Dibon (5) #8

Egy érdekes párhuzam miatt most kivételesen ide írok két idézetet.

Ettore:Jó leszek!
Vigyetek vissza Guidoniába, ahol gyerekkoromban éltem!
Mama! Megfagyok!
Rosszul vagyok!
Mondd meg, hogy oldozzanak el!
Mama, meghalok.
Itt töltöttem az egész éjszakát.
Nem bírom tovább.
Mama, miért teszik ezt velem?


És egy másik filmből:Anya, szerinted le fogják dobni a bombát?
Anya, építsem fel a falat?
Anya, a tűzvonalba fognak küldeni?
Anya, most tényleg meg fogok halni?
Csitt, kisfiam, kicsim, ne sírj!
Mama valóra váltja minden rémálmodat.
Mama minden félelmével átitat.
Mama gondosan elrejt a szárnya alatt.
Szállni nem hagy, de dalolni enged.
(Pink Floyd: A fal)

Ez most teljesen lenyűgözött! Csavaros történet, varázslatos hangulat, fantasztikus képi világ, és persze a színésznők játéka, nekem különösen Najwa Nimri jött be (többekkel ellentétben), na meg az ő suttogós beszéde... és igen, kizárólag spanyolul!

2011-07-09 11:49:39 Le mépris (1963) / A megvetés Dibon (3) #9

Bardot nyafogós stílusa nekem se jött be, erre csak rátett egy lapáttal a műtermi felolvasós magyar hangja. Szinkronosan nem ajánlom, de feliratosan sem nyűgözött le. A zene, illetve az alkalmazásának módja kifejezetten idegesített, ugyanazt a dallamot csendítették fel a filmben mindenhol, váratlanul, a dialógusokhoz képest túl hangosan. Nekem ez az egész nagyon nem illett a képbe, és úgy álltalába véve is Godard filmjeivel az a bajom, hogy olyan stíluselemeket rak össze, amik nálam ütik egymást, szögletes lesz és szétesik. Idáig az egyetlen film, ami tetszett tőle, az az Éli az életét.

2011-07-09 11:45:10 Le mépris (1963) / A megvetés Dibon (3) #8

Magvas gondolat :D

előzmény: gerbence (#5)

Szürreális, rejtélyes és gyönyörködtető. Leginkább a Lynch-féle misztikum kedvelőinek ajánlom.

2011-07-03 15:08:53 Il deserto rosso (1964) / Vörös sivatag Dibon (5) #10

Akkor nem értettelek félre :)

előzmény: dézi (#9)

  • 1
  • 2