MicaHiro

2024-03-15 10:05:34 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! MicaHiro (?) #36

Nyilván attól függ, mihez méred. Például az Az utolsó párbaj meg a Napóleon sokkal drágább. (Persze itt jogos kérdés lehet, hogy miért ezekhez mérem...talán mert a készítők túlzó szándéka szerintem ezekhez szeretné mérni)
Félreértés ne essék, én is könnyen el tudom képzelni, hogy rosszul lett elkötve vagy túlárazott ajánlatokat fogadtak el...Rákayról ezt simán el tudom képzelni. Viszont nem hiszem, hogy ezt meg tudjuk állapítani az otthoni fotelekből kommentelve. Node nagyon védeni nem akarom ezt a produkciót azért...aki akarja, nézze meg, harag és elfogultság nélkül, aztán döntse el milyen volt.

előzmény: bambula (#34)

2024-03-15 08:49:34 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! MicaHiro (?) #31

Gyorsan összehasonlítottam én is az utóbbi évek pár ismertebb kosztümös filmjével, azoknál (az egy Favourite kivételével ha jól emlékszem) valóban lényegesen olcsóbb volt. Ettől még persze lehet sok furcsaság a költésekben, ezt nem tudhatjuk...de a "nemzetközi szinthez" mérve valóban nem kimagasló, nem tűnik irreálisnak.

Amúgy meg Ugor lentebbi kommentjének +1 szavazat. Legyen mindenkiben annyi tisztesség ezen az oldalon a filmek felé, hogy csak megnézés után alakít ki véleményt bármelyikről is.

előzmény: manuva (#30)

2024-03-08 12:56:40 [In Memoriam...] MicaHiro #3275

Akira Toriyama

Azt hiszem, nem csak számomra voltak meghatározó kölyökkori hősök az általa megalkotott karakterek.

2024-02-24 10:47:33 [Általános fórum] MicaHiro #10252

(Jó eséllyel sosem lesz ehhez senkinek ideje és kedve a fórumon, de) szerintem megérné megnézni a nagyobb, hype-oltabb filmek osztályzatainak alakulását két részre bontva. Az első részben lennének a moziba kerüléskor érkező osztályzatok, a másodikban pedig a torrentezés beindulása után jövő szavazatok átlaga. Az én hipotézisem az, hogy nagyon jelentős különbség lenne a kettő között. Ezt persze csak az itt megjelenő kommentek alapján gondolom, lehet hogy tök alaptalanul... de látok pár érvet, ami alátámaszthatja ezt.

Egyrészt a moziélmény azért jellemzően erősebb, maradandóbb, erőteljesebb szokott lenni sokszor, pláne látványra épülő filmek esetén.
Másrészt aki nem moziban nézi, azt jellemzően talán kevésbé érdekli a dolog, így alapból kisebb lelkesedéssel áll neki az adott filmnek.
Harmadrészt pedig aki utólag torrentezve nézi, jellemzően valamiféle prekoncepciót már kialakított. És ha például sok jót olvasott a filmről, törvényszerűen nagyobb elvárásokkal áll neki, és inkább fog csalódni.
Mit gondoltok?

Egy ilyen szavazás szerintem is érdekes lenne...tippem szerint a hollywoodi reneszánsz időszaka nyerné a legjobb időszak címét, de ki tudja. A rosszat viszont ki sem érdemes írni, ott szerintem mindent elsöprő lenne a képregényfilmeket elvből gyűlölők haragja.

2023 pedig szerintem sem nagyon pocsék, sem különösen jó nem volt. Szerintem 2021-nél jobb, 2022-nél rosszabb. Optimista kedvemben vagyok, ezért még azt hozzáteszem, hogy ha szerencsénk van a Barbenheimer-jelenségből érdekes következtetéseket vonnak majd le a fejesek, amik akár tök jó folyamatokat indíthatnak el. Persze a realista énem szerint nem fognak.

előzmény: Ágó (#9)

2023-12-25 10:24:38 [Általános fórum] MicaHiro #10174

Boldog karácsonyt, jövőre sok jó filmet az egész fórumnak!

Kicsit bajban vagyok ezzel a filmmel...

Mindenképpen elismerésre méltó teljesítmény az egész stábtól. Scorsese továbbra is korunk egyik legnagyobb rendező mestere, sok gyönyörű képpel dolgozik és pazar módon kelt feszültséget. Valóban szívbe markoló látni az oszázs nép tragédiáját, érzékletesen adja át történetüket a Megfojtott virágok. És még csak nem is az előbbi pozitívumok a legerősebbek, hanem a színészgárda. Egyszerűen mindenki a helyén van, egytől-egyig minden szereplő hiteles.

Valami mégis elválasztja nekem az igazán zseniális filmtől...talán az, hogy alapvetően jobban vonzódom a valóságtól elrugaszkodott történetekhez. Kicsit olyan érzésem van, hogy Scorsese remekül mutatja be nekünk az indiánok sorsát, de valami kis plusz nekem hiányzik belőle, ami a valóság talajáról valahogy az örökérvényű tanulságok felé el tudná ezt mozdítani. Mert így csak láthattuk, hogy milyen undorító szemetek tudnak lenni az emberek egymással...de mi következik ebből? És ki tud még ezen meglepődni? Valahogy valami kicsit konkrétabb megfejtést több mint 3 óra után én vártam volna annál, mint hogy ismét látunk egy remekül összerakott példát az emberi kegyetlenségre. De azt hiszem, ennek bemutatására talán jobb lett volna egy dokumentumfilm.

2023-10-29 09:00:40 [In Memoriam...] MicaHiro #3234

Manapság szerintem elég könnyű érzéketlenné válni mindenféle halálhírekre...de ez engem is szíven ütött. Nyugodjon békében!

2023-10-28 11:54:54 [Hamarosan a mozikban!] MicaHiro #6660

Vagy a Buster Scruggs balladája és a Mank, szerintem kifejezetten alulértékelt és méltatlanul keveset emlegetett, de remek filmek.

előzmény: sllrrrply (#6659)

2023-10-28 08:22:58 [Hamarosan a mozikban!] MicaHiro #6655

Én ezt azért a pár szerencsés kivételtől eltekintve kitétellel együtt is túlzásnak érzem...persze nincs sok jó film, de nem hiszem hogy jelentősen más náluk az arány, mint a moziban.

Itt össze is szedtem 12 jó Netflixes filmet. Egyébként van 12 rossz Netflixes filmről is listám, szóval bőven elfér a kritika a Netflix-el szemben, de azért évente néhány alkalommal betalálnak, és ez nem hiszem h jelentősen más arány mint a hagyományos stúdióknál (a filmtermésről beszélek csak).

szerk.: közelmúltból kifejezetten jót én sem tudok, de mindjárt jön pl. Fincher filmje...

előzmény: Dió (#6654)

2023-10-27 07:18:20 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #27110

Meglep, hogy ekkora indulatokat vált ki ez a téma...Cortez csak egy szerencsétlen megszállott, nem kell a szavainak nagy jelentőséget tulajdonítani. Szerintem megérteni is felesleges, ha ilyeneket akar mondani hát mondjon, elfér itt néha, egyfajta önkéntes udvari bolondként nagy bajt nem csinál.

"Tragédiának nézed? nézd legott
Komédiának, s múlattatni fog." (CrazyBoyra ráerősítve másik idézettel)

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

2023-09-30 18:33:14 Barbie (2023) MicaHiro (5) #137

Fontos dolgokra természetesen örömmel válaszolok.

"Az ürgebőr miért fontos, van valami jelentősége?"
Mindent én sem tudhatok sajnos. De lehet, hogy óriási!

"Mi az a Bohárember? "
Olyasmi, mint a nagyláb és a yeti, a libsik réme.

"És mi az a piréz?"
Ők meg mondhatni a migránsok és Télapó szerelemgyerekei ;)

előzmény: fempolip (#136)

2023-09-30 17:49:08 Barbie (2023) MicaHiro (5) #135

Vaagy...

Mi van, ha tényleg propagandaeszköz a Barbie is, és az incel-tömegek által követett anti-Barbie videok is?

Érdemes megfontolni, mi van akkor, ha például ürgebőrbe varrt Boháremberek szövetkeztek földalatti piréz UFO-vakondokkal azért, hogy átvegyék felettünk az irányítást? És öntik ránk a mindenféle propagandát, hogy gonosz terveikről eltereljék a figyelmet. Hogyan védekezhetnénk?

előzmény: fempolip (#134)

2023-09-30 07:50:53 Barbie (2023) MicaHiro (5) #132

Csak nem bírod abbahagyni, ezért elkezdtem gondolkozni...

Mi van, ha valójában az anti-LMBTQ propaganda berántott téged, és nem enged? A Barbie kapcsán előállított tartalmaknak valójában az a célja, hogy átmossák az agyadat? Félő, hogy te vagy itt az áldozat.

Ennek alátámasztására pedig rengeteg kommentet találsz az interneten, szóval nagyon érdemes ám átgondolni! Még nem késő elengedned ezt, és kitörni az anti-LMBTQ ördögi mocsarából!

előzmény: einstein (#131)

2023-09-25 10:23:56 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11877

Na pont ez az...
Mi volt a konkrét ok? Fogalmam sincs.
De abban biztos vagyok, hogy kb bármilyen újságírással kapcsolatos "bűn" megállna az esetében, az általános inkompetenciától kezdve a megvesztegethetőségen és plágiumon át az ízléstelen szolgalelkűségig.

előzmény: budaik (#11876)

2023-09-23 18:25:26 Barbie (2023) MicaHiro (5) #113

Nekem már sajnos kezdett bugyirózsaszín színűre válni a bőröm, be kellett menni a sürgősségire. Most azt mondják, fognak adni intravénásan egy Trump véréből készült LMBT-propagandaoldó szert, nagyon remélem segít.

előzmény: Ugor (#112)

2023-09-23 16:32:15 Barbie (2023) MicaHiro (5) #110

És mit csináljak, ha már megnéztem? Esetleg egy agyműtét segíthet, vagy már menthetetlenül LMBTQ-sérült lettem? Kérlek, segíts!

előzmény: einstein (#109)

2023-09-23 09:23:30 [Általános fórum] MicaHiro #9988

Kicsit talán a komment, mint műfaj "beárazódott" az emberek fejében. 10 kommentből kb 8-9 értékelhetetlen, jobb esetben felesleges (nem itt, hanem általánosságban az interneten). Ezért aztán az embereknek egyre kevesebb kedvük van megkeresni azt a néhány értékes kommentet a sok vacak között.

De szóljatok, ha csak magamból indulok ki, és én látom feleslegesen negatívnak a dolgot.

2023-09-14 13:15:25 [Általános fórum] MicaHiro #9966

Egyfelől az rendben van, hogy mindenki próbáljon meg úgy kommunikálni, hogy lehetőség szerint ne sértsen vele senkit. Erről rengeteg szó van manapság.

De az érem másik oldala az volna, hogy azért a sértődésnek is kellene valami határt szabni. Egyfelől, mert amíg nem robotok fognak kommunikálni egymás közt, egyik-másik ember alkalmasint unszimpatikus lesz a többi embernek, sőt fog mondani olyat az egyik, ami nem tetszik a másiknak. Igen, meg kell próbálni ezt elkerülni egyfelől, másfelől viszont az ilyen helyzetek kezelését is meg lehet tanulni, és egy-egy ilyen rossz (vagy annak gondolt) szóhasználatot sokkal jobb elengedni a fülünk mellett. Praktikusan azért, mert nem ér meg konfliktust kezdeni miatta, mélyebb szinten meg azért, mert saját önérzetünket függetleníteni kellene mások véleményétől.

Harmadrészt pedig nem árt érteni a kontextust sem. Én személy szerint kizártnak tartom, hogy a lentebbi példában a "normál" szó sértésnek lett volna szánva.

2023-09-01 10:16:59 Barbie (2023) MicaHiro (5) #77

Élek a gyanúperrel, hogy a linkelt video okos "elemzője" még a nyilvánvaló 2001: Űrodüsszeia utalást sem észlelte...

előzmény: einstein (#76)

2023-08-29 16:58:51 Repulsion (1965) / Iszonyat MicaHiro (5) #67

Köszi. Hát akkor keressük tovább azt a közös alapot ;) De előtte jó filmnézést!

előzmény: somogyireka (#65)

2023-08-29 14:25:46 Repulsion (1965) / Iszonyat MicaHiro (5) #64

Bocsánat, de az 59-es hsz-ben írtam egy választ kifejezetten a te kérdésedre, amire jól értem hogy azért nem reagálsz mert nem volt benne elég megértés a nők felé?

előzmény: somogyireka (#62)

2023-08-29 09:33:45 Barbie (2023) MicaHiro (5) #65

Ezt én sem vontam kétségbe, mindenki csinál amit akar. Én meg, ha erre járok, lehet hogy reagálok rá ahogy szeretnék. Ha úgy tartja kedvem, némi iróniával ;)

előzmény: budaik (#64)

2023-08-29 09:32:02 Repulsion (1965) / Iszonyat MicaHiro (5) #59

Én sem tudok ezekre egyértelmű választ adni, de azért próbálok valamit írni.

"mi tesz valódivá, égetővé egy alkotást?"
Szerintem nagyon máshogy nézzük a filmeket. Számomra bizonyos szempontból semmi nem tesz egy filmet valódivá. Az én felfogásomban egyszerűen nem ez a feladata. Nem az az elvárásom egy zseniális filmtől sem, hogy saját valódisága felől meggyőzzön, hanem hogy beszippantson a saját világába, és ne érdekeljen hogy ez nem valódi. Kicsit úgy, mint ahogy a jó bűvésztől sem várok el igazi varázslatot, azt várom el hogy legyen elég jó a szemfényvesztés ahhoz, hogy közben ne a trükk megfejtésére koncentráljak, hanem a műsorra.

"Mi a nagy művek titka"
Nem hiszem, hogy egy titok van, szerintem valamilyen értelemben minden zseniális mű a maga nemében egy-egy kisebb külön titok. Mind tudnak valami olyat, amit más film nem, talán ilyesmi a kulcs (vagy inkább egy óriási kulcsgyűjtemény). De ez a valami a filmek sokszínűségéből adódóan rettenetesen különböző. Van film, amit azért szeretek mert egyedi gondolatokat ébreszt, van aminek a vizualitása zseniális, van ami zseniálisan reflektál magára a filmművészetre, van ami formanyelvileg fantasztikusan virtuóz, és van ami egyszerűen "csak" kivételesen remek mesterségbeli szaktudásról tanúskodik. Másért és máshogy tartok zseniálisnak egy 2001:Űrodüsszeiát és egy Volt egyszer egy vadnyugatot, egy 81/2-et és egy 12 dühös embert, egy Persona-t és egy Keresztapát.

Ugor
Akkor megérte ;)

előzmény: somogyireka (#57)

2023-08-29 09:18:27 Barbie (2023) MicaHiro (5) #63

Ez a másfél soros, érvekkel alaposan alátámasztott komment teljesen meggyőzött. Csapnivaló film ez!

előzmény: einstein (#62)

2023-08-28 22:39:41 Repulsion (1965) / Iszonyat MicaHiro (5) #56

Nem túlzás egy kicsit elvárni, hogy minden rendező csak olyan élethelyzetet rendezzen, amit ő maga is átélt? Szerintem felesleges ezt elvárni, nem feltétlenül kell hogy legyen közvetlen tapasztalat ahhoz, hogy valaki hitelesen és/vagy okosan tudjon beszélni valamiről. Ilyen alapon például senki nem rendezhetne haláljelenetet...

Az, hogy untad egy sokkal érthetőbb ellenvetés, nem passzoltok ezzel a filmmel, ennyi.

előzmény: somogyireka (#55)

2023-08-28 19:03:14 Repulsion (1965) / Iszonyat MicaHiro (5) #54

Szerintem azzal semmi gond nincs, hogy más nézőpontból nézel egy-egy filmet, mint a többség.

Azzal már annál inkább, hogy úgy látom teljesen korrekt érvekre nem reagálsz, inkább valamiféle safe space-be menekülnél... (De remélem megcáfolsz)

előzmény: somogyireka (#53)

Sok zseniális film van itt, némelyiket pedig felírtam a listámra.

Külön kiemelném a Mank-ot, kicsit alulértékelt alkotás, pedig szerintem egy remekül elkészített film sok érdekes gondolattal, remekül játszó Gary Oldman és Amanda Seyfried részvételével, különösen filmrajongóknak.

Illetve kicsit persze kilóg a listáról, de azért én lelkesen megemlíteném a Sin City-t is.

2023-08-24 08:23:57 [Hamarosan a mozikban!] MicaHiro #6640

Valóban nagyon jól néz ki.
Bár el tudnám hinni, hogy tartalma is lesz...

előzmény: Dió (#6638)

2023-08-19 08:07:32 Barbie (2023) MicaHiro (5) #53

Ez pont egy nagy erénye a filmnek: szerintem teljesen jól tud működni a gyerekeknek is, de közben vannak olyan utalások és poénok, amik egyértelműen a felnőtteknek vannak szánva. Ezt szerintem legkésőbb a 2001:Űrodüsszeia-t megidéző előzetes óta lehetett tudni.

Egyébként pedig kifejezetten mély vagy újszerű mondanivalót azért kár várni egyfelől, másfelől viszont az átlagos, futószalagról lejövő filmekhez viszonyítva ez a teljesítmény is értékelendő. Szerintem ;)

Tetszik a kérdésfelvetés. Soha nem értettem azokat, akik a hihetetlen történések miatt nem bírják a szuperhősfilmeket, közben meg imádják a Rambo-t meg a Commando-t....

2023-07-31 08:59:48 Oppenheimer (2023) MicaHiro (5) #29

Azzal egyetértek én is, hogy volt sok súlytalan karakter. Szerintem ennek az az oka, hogy az atombomba készítésében résztvevő embereket kissé "tablószerűen" akarta bemutatni Nolan, kb kipipálva a kötelező neveket.

Viszont összességében szerintem a Nolan-filmek közül itt van a legtöbb valóban működő, érezhető mélységekkel rendelkező, hús-vér karakter. Oppenheimer a legösszetettebben ábrázolt karaktere valaha, de a Blunt által játszott Kitty, Florence Pugh Jean Tatlock-ja vagy Matt Damon Groves-a is lélegző, érdekes figurák.

Egyébként pedig számomra nagybetűs filmélmény. Megértem, ha valakinek nem áll össze vagy akár kicsit unalmas, de számomra remekül működött. A hanghatások, a színészi játék, a vágások és a vizuális effektusok nem tökéletes, de igényes és érdekes egyvelege.

2023-06-12 21:17:18 Asteroid City (2023) MicaHiro (5) #6

Kicsit úgy érzem, ez az ötös most megérdemel némi magyarázatot.

Az Asteroid city egy nehezen jellemezhető alkotás. Története kifejezetten széttartó, rengeteg témába belekap; sok poénja, történetvezetési húzása, vizuális megoldása meglehetősen öncélúnak tűnik. A sok remek színész között nincs igazán kiemelkedő, karaktereik szerethetők, de kissé felszínesnek tűnnek.

Hogy akkor miért 5-ös mégis? Szubjektív oka, hogy szeretem a meta-poénokat, Anderson vizuális stílusát és a tudományos-fantasztikus közeget, az Asteroid City pedig mindháromból ad bőven.

Eredetileg objektív okot akartam írni, de ne túlozzunk, jöjjön egy kissé talán kevésbé szubjektív ok. Az Asteroid city-ről hazafelé menet eszembe jutottak azok a mostanában készült filmek, amik egy város történetén keresztül próbálnak mesélni a filmkészítésről (Babylon, Belfast, Roma). Szerintem ezek sorába illik az Asteroid city is, így számomra kicsit érthetőbbé vált a film sok szála. Számomra ez Wes Anderson kissé különös, nagyon öntörvényű története a történetmesélésről magáról. A fenti három filmhez hasonlóan ez is egy város, Asteroid city történetének egy jelentős szakaszát mutatja be, csak épp ez a város most kitalált. A filmkészítéssel kapcsolatos szálat pedig a kerettörténet hozza be.

És hogy mit mond erről a film? Azt hiszem azt, hogy mindegy hogy miért, csak meséljünk. Az egyik filmbéli színész egy ponton nem tudja, miért tesz valamit a karaktere, de azért eljátssza. A történet írója menet közben találja ki, hogyan folytatódjon a történet. Miért pont így? Fene tudja, a lényeg a folytatás.

Ahogyan a semmiből felbukkanó idegen, úgy egy film története is rengeteg kérdést vet fel. De feltétlenül kell hogy tudjunk ezekre válaszolni? Ki tudja, talán nem feltétlenül. Lehet, hogy a lényeg az önmagáért való mesélés, hogy folytatódjon a nagy történet. Ehhez a nagy történethez pedig mindenki megtalálhatja a saját kapcsolódási pontját, és viheti tovább a maga irányába. Nem azért mert kell, hanem mert így érzi jól magát. Jó esetben pedig a közönsége is örül ennek. Mint jelen esetben én is.

2023-06-08 18:35:04 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26977

Hogy mi ezzel a gond? Van egy káros jelenség (sokan szoktak utánanézés helyett dorothygale kommentjéhez hasonló hozzászólásokat hagyni), ezért hát bátorkodtam kicsit poénosan felhívni arra a figyelmet, hogy talán ez nem jó irány. Azzal persze egyetértek, senki nem több vagy jobb azért, mert látott valamit. Ugyanakkor a tudatlansággal kérkedni :D-vel együtt is kissé kártékony. És egyébként sem látok benne semmi vicceset sem.

A beleállást is másként értékeljük. Nem gondolom, hogy sértő lett volna, amit írtam (egyébként szerintem a többiek sem írtak semmi különösebben sértőt). Ami itt történt, messze-messze kulturáltabb volt egy átlagos facebook-hozzászóláscunaminál. Nem hiszem, hogy ez beleállás lenne...vagy ha igen, ebben a mértékben nyugodtan lehet tolerálni. Ez itt az internet, olykor jönnek olyan vélemények, amik nem értenek egyet veled.

Sértve persze én sem érzem magam, ahogy írtam egy szerintem káros jelenség egy megjelenésére bátorkodtam tenni egy kis megjegyzést. Részemről ennyi történt, különösebb érzelmi töltete nem volt, sajnálom ha másnak igen. És minden bizonnyal nekem is kár volt ebbe ennyit beletenni.

ui.: engem egyébként a trágárság sem zavar különösebben, de jelen esetben ilyen sem történt

előzmény: Ubul (#26975)

2023-06-08 15:49:58 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26974

Ne haragudj, de még egy kérdést muszáj vagyok leírni, aztán hagyom én is.

Akkor mi lett volna, ha te nem reagálsz? ;)

--
Áthelyezve a(z) Ki a kedvenc koreai filmrendeződ? topikból.

előzmény: Ubul (#26972)

2023-06-08 13:31:20 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26966

Miért jobb megírni ezt a kommentet, mint rákeresni a nevekre? :D

--
Áthelyezve a(z) Ki a kedvenc koreai filmrendeződ? topikból.

előzmény: dorothygale (#26963)

2023-05-18 11:04:02 [Hamarosan a mozikban!] MicaHiro #6621

Szerintem az eredetiség alapból is egy kissé túlértékelt, nehezen megfogható fogalom manapság. Trailer alapján meg pláne felesleges valamit lopással vádolni ;) Már az ókori görögök elmondtak mindent, a kérdés az hogy rakják újra össze ;)

előzmény: Dangar (#6620)

2023-04-28 21:54:31 [Általános fórum] MicaHiro #9870

Nekem egyébként az osztályzás okozná ezzel az egyik legnagyobb problémát, de lehet ezzel csak én vagyok így.

A film számomra egyszerű eset: akkor adok rá osztályzatot ha végig néztem. De mi legyen egy sorozattal? Osztályozhatom egy rész után? Vagy kell egy évad? Esetleg elég 3-5-10? Részenként osztályozni biztos, hogy semmi kedvem nem lenne.

Nyilván meg lehetne egyezni közösen valamilyen rendszerben. Ezzel együtt is én alapvetően is egyre problematikusabbnak találom a filmek és más tartalmak számszerű osztályzását, sorozatok esetében pedig fokozottan így érzek.

2023-04-27 13:58:25 [Általános fórum] MicaHiro #9853

De ez nem válasz a podcast címében feltett kérdésre ;) Attól még lehet, hogy volna értelme, hogy hiány van belőle.

Egyébként én a podcast-ban elhangzott egyik véleménnyel egyetértve azt mondom, igenis van értelme. Több a film és könnyebben hozzáférhetőek, mint bármikor, tehát fontosabb hogy legyenek szövegek, amik eligazítanak ezek között. De ez persze nem elég: tartalomban és mélységben minél radikálisabban el kell különülnie a 21. század filmkritikusának a random kommentelőtől ahhoz, hogy igazi hozzáadott értéke legyen a filmek körüli diskurzushoz.

előzmény: budaik (#9852)

Értem. Akkor vegyük úgy, hogy belőlem is kikívánkozott amit írtam ;) Elsősorban persze nem a te kommented miatt, de félek hogy akikre jobban vonatkozik, úgysem értenék.

Az első másfél órára vonatkozó megjegyzésedet is el tudom fogadni, de azért kicsit túlzásnak érzem. Egyrészt ha igazad is van, akkor sem gondolnám, hogy egy 3 órás film esetén mindenképp hiba, hogy az első másfél óra történetileg hasonlít az előzményekre. Másodsorban pedig nyilván ha alapvetően nem szimpatizálsz a filmmel, könnyen lehet, hogy jelentéktelenebbnek érzel néhány olyan különbséget az első részhez viszonyítva, amiket mások fontosabbnak, karakteresebbnek látnak. Persze azt én is aláírom, hogy sok a hasonlóság, de szerintem azért például a főszereplők dinamikája eléggé más.

előzmény: kaamir (#72)

Ez egy teljesen legitim, elfogadható álláspont. Csak szerintem szinte semmi érdemi kritikai észrevételt nem tartalmaz a filmről, csak a saját érzéseidről szól. Persze azt sem mondom hogy ez baj, csak én speciel jobban szeretem az olyan érveket/megjegyzéseket, amik legalább törekszenek egy kis objektivitásra, még ha természetesen elérni nem is tudják.

előzmény: kaamir (#67)

2023-03-13 12:22:50 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11827

Szerintem is kár idáig leegyszerűsíteni a díjakat, hogy egy-egy jellemző miatt kapják azt meg az adott filmek. (Pláne hogy ezek igen vitatható jellemzők, én például az EEAAO-t különösebben nem is éreztem feministának)

Az összes szubjektív díj, mint az Oscar is, sok ember sok személyes szempontjának kaotikus együtteséből áll össze valahogyan. Pont ezért kár neki túl nagy jelentőséget tulajdoníatni, mert nem valamiféle egyetemes értékeket képvisel. Valószínűleg soha nem is volt ez a célja (ez probléma), és ha célja lett volna akkor sem tudta volna megvalósítani (ez pedig egyszerűen a fent emlegetett szubjektivitásból és az emberi természetből fakad, tulajdonképpen érthető).

A mostani eredménynek én egyébként örülök, szerintem az EEAAO egy karakteres, kreatív, érdekes és végeredményben okosan pozitív alkotás. De persze az én véleményemnek sincs nagy jelentősége ;)

2023-01-16 16:52:43 The Menu (2022) / A menü MicaHiro (5) #21

A horror kategóriát én sem egészen értem, szerintem ez elsősorban egy szatíra. Annak pedig kiváló.

Pont ezért nem fáj nekem a mellékkarakterek kidolgozatlansága sem. Nem konkrét személyként vannak ők jelen, hanem egy-egy káros személyiségtípus bemutatásaként. Itt vannak az üzletemberek, akik azért akarnak sokat fizetni, hogy sokat fizethessenek. Az idős fickó, aki azt se tudja mit evett legutóbb, de azért újra eljön az étterembe. A valódi értelem nélkül, csupán a felsőbbrendűség látszatának megtartása érdekében kritizáló kritikus, és teljes komolysággal előadott üres megjegyzéseinek bólogató társa. Mind-mind csupán a 21. századi fogyasztói társadalom rabjai, légvárak lakói, akik valódi lovagoknak képzelik magukat. Csak Margot mondja ki, hogy a király meztelen, neki nem kell a képmutató maszlag, ő csak egy sajtburgert kér. Ezt ismeri fel a Séf, ezért kíméli meg. Ő nem érdemel halált a saját képzelt nagyságukban fürdőző, másokat kihasználó elittel szemben.

Számomra erről szólt A menü. És remek helye lesz a filmtörténetben a Harcosok klubja meg A platform mellett.

2023-01-11 12:47:13 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11739

Picit azért reménykedtem, hátha meg sem lesz itt említve a Golden Globe. Akkor pont a helyén lenne kezelve.

2022-12-19 11:33:53 [Hamarosan a mozikban!] MicaHiro #6597

Sosem gondoltam, hogy ezt egyszer le kell írjam, de nekem ez a Barbie teaser nagyon meghozta a kedvem.

2022-11-11 17:06:45 [Általános fórum] MicaHiro #9692

Kicsit az az érzésem, hogy sokszor leszünk hamis dilemmák áldozatai :)
Egyfelől ahogy lentebb budaik is írta, tulajdonképpen annál jobb meghatározásunk nem lesz soha, mint hogy mindenkinek az a zseniális, amit ő annak talál. Másfelől pedig miért is kéne választanunk a látvány és színészi játék, a forgatókönyvírói és technikai bravúr, az izgalmas akciók és a mély pszichológiai portrék felfestése között? Mindnek megvan a maga helye, mindet lehet jól és pocsékul is csinálni.

Magam részéről hadd ajánljam a fentiek alátámasztására a King Kong sorozatot. Az 1933-as számomra a legjobb, az 1976-os a legkevésbé, a 2005-ös pedig jó, de máshogy, mint a személyes kedvenc 33-as. Időben jó nagy szeletét adják a filmtörténetnek, sok szempontból máshol van a filmek fókusza, a lenti dilemmák tárgyalása kapcsán szerintem tök jó néznivalók ;)

2022-08-28 15:59:38 Nope (2022) / Nem MicaHiro (3) #26

Egyébként jelezném, a Mona Lisa előtt is készült már festmény nőről...sehol nincs már saját ötlet, undorító lopás minden, én pedig hihetetlen okos és lényeglátó kommentelő vagyok, hogy ezt tudom.

2022-08-27 16:35:54 Nope (2022) / Nem MicaHiro (3) #15

A filmben szereplő lénnyel, illetve a vele kapcsolatos csavarral kapcsolatban fontos felvetni, hogy jelentős különbség van "meglepő" ötlet és "jó" ötlet között. Egyfelől valóban kevés ilyenre emlékszem, másfelől viszont ennek szerintem nagyon jó oka van. Egyszerűen nem működik jól.

Egy fontos mérföldkő mindenképp van a filmben, mégpedig a Filmtörténet Alighanem Legfeleslegesebb Eredettörténete Poirot bajszáról

Én is úgy emlékszem, hogy mindkét lehetőség mellett lehet érvelni a vége után is. Pont ezért zseniális ;) És pont ezért érik már egy újranézés...

előzmény: manuva (#47)

2022-05-07 15:35:13 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26631

Nem lehet, hogy ezt az egészet felesleges (sőt, talán nem is lehet) egyik vagy másik irányba eldönteni?

Igen, van hogy javít a szinkron egy-egy film esetén. Emellett igen, van hogy nem ad vissza sok mindent. A szinkron is olyan, mint minden más filmes "eszköz": nem jó vagy rossz, hanem kismillió körülményen múlik, hogy adott esetben épp működik-e.

--
Áthelyezve a(z) Three Billboards Outside Ebbing, Missouri topikból.

2022-04-25 12:35:00 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26605

előzetes javaslat: lehet kellene egy topik, mondjuk "LMBTQ a filmekben", vagy hasonló címmel, ahol ezeket át lehetne beszélni? Úgy látszik, igény tényleg van rá...

"Egy barátom volt a filmen és figyelmeztetett"
Remélem, ezek után nem is mész el rá. Maximum speciális, buziságvédő szkafanderben.

"A probléma ott van, hogy ez rohadtul nem ad hozzá és nem is vesz el semmi sem a történettől sem pedig a karaktertől."
Gondolom, akkor ugyanígy felteszed azt a kérdést, hogy miért szemüveges McGalagony (vagy épp Harry), miért vörös Ron vagy miért óriás Hagrid. Ezek mit tesznek hozzá a történethez?

Btw Rowling egy csomó olyan apróságot kitalált a szereplőkről, amik nincsenek konkrétan benne a regényben. Ezek egyike, hogy Dumbledore meleg. Ezt egyébként már jó ideje lenyilatkozta valahol, még mielőtt divat lett az LMBTQ lobbit emlegetni. Mert igen, a melegek és egyéb szexuális kisebbségeket a filmekbe betenni ma divat, de ugyanúgy divat ezt szidni is. Tegnap meg más divat volt, holnap ismét más divat lesz.

A probléma szerintem lényegében nem új. Mindig volt a hollywood-i filmeseknek egy jelentős része, aki Nagy Művészi Teljesítményt akart létrehozni, vagy legalábbis Fontos Dolgot képviselni a filmjével. Ezt persze jól csinálni nehéz, kreatív szellemi munkára van hozzá szükség. Helyette persze lehet látszattevékenységeket is végezni (az álomgyár ebben nagyon jó), ilyenről beszélünk most is. Ismét mondom, jelenleg épp ez a progresszív, de 10 év múlva majd kitalálnak valami mást.

Szóval mindig lesznek filmek, amik aktuálisan felkapott ügyeket szolgálnak ki. Ezen felhúzni magunkat felesleges. Szerencsére közben lehet azért non-pc filmekkel, sorozatokkal is találkozni. Meg elvétve olyanokkal is, amik mindenféle címkézésen felülemelkedve egyszerűen csak jók ;)

--
Áthelyezve a(z) Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore topikból.

előzmény: Gruden Gergo (#26602)

2022-04-24 22:10:25 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26601

Hála istennek látom, végre elértünk a lényegi kérdésekhez.

--
Áthelyezve a(z) Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore topikból.

Igazán remek kis film lett ez. Kifejezetten ötletes és őrült, a szó jó értelmében. Legjobban talán úgy lehet leírni, mint egy élőszereplős Rick & Morty-t. Sokan emlegetik Charlie Kaufman munkásságát is, az ő stílusától sem áll távol a film. De azért persze igazán közel sem :)

Ez az egyik legnagyszerűbb tulajdonsága a Minden mindenhol mindenkornak, hogy semmilyen tekintetben sem szab korlátokat magának. Itt tényleg bármi megtörténhet, a látványos akciójelenetek után jöhet egy kis utalás a Lecsó-ra, majd merengés az élet értelmén, aztán néhány kifejezetten meredek, jó ízlés határát súroló poén. Valamiért nagy divatja van az ételes hasonlatoknak filmek terén, mondok hát egyet: kicsit olyan ez a film, mintha marhapörköltet, eperfagyit és hagymakrémlevest turmixoltak volna össze. Teljességgel megfejthetetlen módon a film működik, vagy a metaforában maradva a keverék mégis finom.

Az pedig csak hab a tortán, hogy a történet okosan reflektál korunk mindennapi problémáira is, és még értelmes mondanivalóval is előáll ezek kapcsán. Néha a giccs határán billeg, de mindig ügyesen vissza tud onnan jönni egy-egy jól elhelyezett poénnal vagy akár mélyebb egzisztencialista gondolattal.

Nem mindenki fogja szeretni, az ilyen egyedi agymenések nem jöhetnek be mindenkinek. Számomra viszont nagyszerű élményt adott.

Tényleg jó kis kérdés. Magam részéről Pazuzura szavaznék, én talán tőle féltem a legjobban. Igazi ősi, emberfeletti gonosz.

A Gonosz halott filmekben és sorozatban randalírozó deadite-okat pedig megemlíteném még, lehetséges jelöltként ;)

Nekem például kifejezetten jobban tetszik az új Bond-világ. Komolyan vehetőbb, kicsit tartalmasabb, "felnőttebb".

előzmény: Ágó (#28)

Ha már ez előkerült, nem bírom megállni hogy ki ne fejtsem picit.

1, A dolog annyira nem bonyolult, itt van egy angol leírás a nyerő stratégiáról. Persze kérdés, ki mit nevez bonyolultnak, de egy matekszakkörön akár már általános iskola vége felé elő lehetne hozni szerintem.
2, A játék egy idő után nem lenne túl izgalmas: van egy nyerő stratégia, amit használva a második játékos mindig nyerni tud.

előzmény: Xuja (#40)

2022-03-31 14:56:06 [Általános fórum] MicaHiro #9533

+1

Két gondolat ezen felül, amit az ügy kapcsán talán fontos megjegyezni
1, Emberileg teljesen érthető, hogy ha valaki egész életét színészkedéssel tölti, a végére nagyon megszereti azt. Ebből következően aztán egy ponton túl mindent elvállal. Nem törvényszerű és nem jó döntés ez, de nem is feltétlenül csak pénzhajhászás. Egyszerűen ezt csinálta egész életében, ezért nehezen hagyja abba.

2, A később elkészült filmek (vagy bármilyen művészi teljesítmények, ha már itt tartunk) soha nem befolyásolják a korábban elkészült filmek (vagy művészi teljesítmények) értékét. Mind a korábbi, mind a későbbi filmjeit korrektül, az adott teljesítménynek járó kritikával kell kezelni. Azaz röviden: A Die Hard első része továbbra is zseniális klasszikus, a G.I.Joe pedig műanyaghulladék.

előzmény: Xuja (#9531)

Méghogy a folytatások mindig rosszabbak: a Resident Evil sorozat 2002 óta nagyjából egyenletesen tartja magát ;)

2022-03-28 11:58:44 Belfast (2021) MicaHiro (3) #3

Bocsánat a kukacoskodásért, de a Délidő című film megérdemli, hogy helyesen hivatkozzunk rá ;)

előzmény: dittike (#2)

2022-03-22 14:31:59 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11643

Persze, tuti vannak legitim érvek az Oscar követése mellett (magam kb csak az itteni kommenteket olvasom, és néhány szalagcímet látok, mindjárt kifejtem miért). Aláírom, sokaknak lehet jó kiindulási pont.

Én mégis úgy érzem, hogy a díjak követése egy ponton túl kicsit az önálló, kritikus gondolkodás és felfedezés rovására megy. Sokkal jobbnak érezném, ha a filmek iránt érdeklődők saját szempontjaikat követve (színészek, témák, műfajok, rendezők) alapján választanának filmeket, nem pedig ilyen-olyan elismerések alapján, amiket feleslegesen nagyra tartott szervezetek adnak át. És azt gondolom, például te találtál volna magadnak más alapján is rövidfilmeket meg dokukat, ha nem lenne az Oscar.

De nem akarok újabb nagy vitát ebből. Akinek örömet ad az Oscar követése, ám kövesse. Szerintem meg van ennél sok jobb és szerintem kevésbé felszínes módja a filmekkel való ismerkedésnek.

Bonny: Ezt aláírom, az Oscar kicsit jobb mint a GG. De ez nem valami nagy teljesítmény...

előzmény: Adam Taylor (#11642)

2022-03-22 10:57:12 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11640

Én csak abban reménykedem, hogy az Oscar lassacskán az előszobájának sorsát követi majd.

2022-03-18 11:08:48 [Általános fórum] MicaHiro #9511

Egy érdekes kis cikk Nollywood-ról.

Egyelőre nem szavazok, de nagyon remélem hogy amiket eddig nem láttam jobbak, mint amiket igen...

2022-03-05 10:06:31 [Filmtörténelem legjobbjai] MicaHiro #245

Megtetszett ez a kis kihívás, engedelmetekkel gyorsan megpróbálok én is összeállítani egy 25-ös ajánlást. Ehhez pár szempont, ami eddig még nem, vagy szerintem nem kellő súllyal merült fel:
- Én abban hiszek, hogy az ismerkedésnél nem kifejezetten fontos a kronológia. Ahhoz, hogy megszeressük a filmeket nem kell hogy ismerjük széltében-hosszában a filmtörténetet. Inkább úgy tud ez működni, hogy ha a filmek világa beszippantja az embert, akkor előbb-utóbb úgyis elkezd majd foglalkozni a történetükkel is.
- Sokan vannak, akiket a filmek kora taszít. Bármennyire is fáj nekem is, sokan nem szívesen néznek régebbi filmeket. Hasonlóan nem jó, de valós jelenség a nem angolszász kultúrából származó filmek iránt érzett tartózkodás, valamint a hosszú filmektől való távolságtartás is.
- A magam részéről a hangsúlyt leginkább a műfaji sokszínűségre fektetném. Így kaphat egy képet az érdeklődő arról a széles skáláról, hogy mennyi mindent adhat az embernek egy jó film.
- Összefoglalva: a saját listámon a fogyaszthatóság érdekében igyekszem nem túl régi, nem túl hosszú, angolszász nyelvterületről származó, könnyen fogyasztható de mégis minőségi filmek sokszínű tárházát felvonultatni. Ennek megfelelően a (nyilván szubjektív, sokak számára akár vállalhatatlan) listám:

Before Sunrise
Big Fish
Children of men
Falling down
Gran Torino
Hunt for the Wilderpeople
Interstate 60
K-PAX
Léon
Lock, stock and two smoking barrels
Man on the Moon
Memento
Million dollar baby
Mud
Mystic river
Night on Earth
Office Space
Pleasantville
Prisoners
Rosencrantz & Guildenstern Are Dead
Seven
The Big Lebowski
The Prestige
The Truman show
Warrior

Nekem is furcsa hogy ezt kell mondjam, de szerintem ennek egy kicsit nyíltabb befejezés jobban állt volna.
Elegánsabbnak érezném, ha a Beth-et zaklató entitás mibenléte még homályosabb marad. Illetve a történet az elején arról, hogy meghalt pár percre már-már túl gyanúsan azért van ott, hogy később vissza lehessen rá utalni

De a fentiektől eltekintve remek film.

Szíved joga, hogy ne fogadd el, szerintem a film kaotikus világában szépen elfér ez is ;)

előzmény: Xuja (#24)

Én picit mást gondolok a fő mondanivalónak. Nem "csak" annyi van, hogy felesleges hinni a sorsban, hanem hogy az élet sokkal véletlenszerűbb, mint gondolnánk. Valójában nincsen semmiféle vezérlő elv, és rengeteg dolog történik valamiféle jól behatárolható ok nélkül, csupán véletlenül. Az ember meg persze olyan, hogy ilyenkor is szeret ezt-azt belemagyarázni, hogy megnyugodjon. A biciklis jelenet pedig erre a véletlenszerűségre emlékeztet még egyszer. Most pont jól kijöttek a dolgaik, de az hogy ez így alakult teljesen irracionális, nem azért van amit ők cselekedtek, csak "ezt dobta a gép".

előzmény: Xuja (#22)

Akkor ezek szerint nem közvetlenül a legeslegvégéről beszélünk :) Mert szerintem az "menti fel" a te kritikáddal szemben is. Hogy ott újra előkerül a bicikli, azzal megint előkerül az egész cselekmény esetlegessége, véletlenszerűsége.
És nekem ezért nem fáj a kissé valóban klisés befejezés sem. Rendben, sikerült nekik, de a végén egyértelműen felveti a rendező a kérdést: Valóban számít ez az egész? Ezzel ügyesen megkérdőjelez mindent, így a szereplők sikerének fontosságát is, amitől a klisés húzások (itt említve az utolsó kibéküléseket is) bár megtörténnek, mégis kapnak egy érdekes és valósághű mellékízt.

előzmény: Xuja (#20)

2022-01-14 10:23:51 Don't Look Up (2021) / Ne nézz fel! MicaHiro (3) #45

Egyfelől sok érdekes gondolat van benne, néhány poénján pedig tudtam mosolyogni. Másfelől viszont a mondanivalója már nagyjából lejön az elején, és a film további (túl hosszú) részében nem sokat tud hozzátenni. A szereplőgárda impozáns, de mindenki volt már jobb, és (szerintem a rendezőre jellemző módon) a karakterek sajnos meglehetősen kidolgozatlanok, így ők sem sokáig tudnak érdekesek lenni.

Miért gondolod, hogy karakteridegen a finálé?
Szerintem remekül keretezi a cselekményt, és húzza alá a mondanivalót.

előzmény: Xuja (#18)

Szinte mind zseniális, meglepetésemre a legnagyobb kedvencem viszont lemaradt.

(Vagy csak vak vagyok? :D)

Egyértelműen a Soho, nekem az év egyik legjobban várt filmje.

2021-10-25 09:33:46 Elk*rtuk (2021) / The Cost of Deception MicaHiro (2) #126

OFF: Nosza írjunk kritikákat, toplistákat igazán jó magyar filmekről, legalább itt a KT-n. Ha mindenki egy Elk*rtuk hozzászólás helyett ilyet ír, szerintem kicsivel előrébb leszünk :)

Szóval hajrá, én igyekszem rövidesen így eljárni a KT-n is, (mint ahogy néhány más helyen már tettem)

előzmény: jesi (#124)

Milyen kurzusfilm?

Ez kérlek, művészfilm

előzmény: ryood (#50)

Úgy látom, a Cinema cityben azért meg tudjuk nézni mi is ;)

előzmény: Ubul (#46)

A fentiek közül a Harold és Maud-ra szavazok lelkesen, és megemlíteném még két új kedvencemet: Mud, Sing street.

Én például elképzelhetőnek tartom, hogy megnézem majd. Egyfelől persze megértem a filmet övező ellenszenvet, nem véletlenül alakult ez ki. Viszont bennem ennél az érzésnél erősebb az az általánosabb elv, hogy minden film megérdemli, hogy harag és elfogultság nélkül döntsön róla a közönség. Szóval a filmek iránti (rosszul értelmezett? túlzott?) korrektségtől vezetve én lehet, hogy megnézem majd, csak hogy aztán megpróbáljak róla értelmes véleményt formálni. Még az is lehet, hogy moziban.
szerk.:attól meg nem félek, hogy így jut majd pénzhez valaki, aki nem érdemelné meg...ez a film nem a bevételért készült

előzmény: Xuja (#23)

2021-09-14 18:47:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26112

Minden bizonnyal nagyon alaposan átgondoltad ezt az állítást

Ja, nem ;)

--
Áthelyezve a(z) Ai no corrida topikból.

előzmény: Lady Ópium (#26111)

Egyfelől a teaser és a trailer szerintem is jók és hangulatosak lettek.

Másfelől viszont én ennek ellenére mégsem várom a filmet. A Mátrix első részét főképp a gondolatisága emelte ki számomra a filmek tengeréből, amihez érdemben hozzátenni már a 2. és 3. rész sem tudott. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a köztes években milyen filmeket készített Lana Wachowski...hát én nem vagyok optimista, hogy az eredeti történethez tud még hozzátenni valami igazán érdekeset. De ne legyen igazam.

2021-09-08 21:59:50 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26107

[bocsánat, bénáztam, törölhető]

--
Áthelyezve a(z) The Accused topikból.

2021-07-28 19:36:45 [Általános fórum] MicaHiro #9272

Amik talán a legjobban illeszkednek a keresési feltételeidhez (és hirtelen eszembe jutottak), azok a Ne bántástok a feketerigót és az Ítélet Nürnbergben.

Amik kicsit kevésbé, de azért lelkesen ajánlom őket: A vihar kapujában, A kötél, Monsieur Verdoux

előzmény: Bence01 (#9271)

Jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok. Olvastam pár jó véleményt a kommentedről, de ettől még a fikázás az fikázás. Kövezni lehet, de én a francia konyhát sem szeretem annyira. Ellenben Neil Gaiman írásait nagyon kedvelem.

előzmény: bambusz11 (#60)

2021-06-17 08:35:46 [Foci EB 2021] MicaHiro #39

Ez remek tanács, például kutyáknak.

előzmény: Kempesbaba (#38)

Artax a Végtelen történetből. A halála kiskoromban kifejezetten megérintett...

2021-05-26 13:48:02 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #26002

Egyfelől Xuja+1, azt a kommentet éltetni...

Másfelől pedig szerintem érdekes, hogy olyan beszél a színvonal szörnyű süllyedéséről, aki egy nyamvadt négysoros kommentet nem képes rendesen megírni.

Harmadszor pedig bocsánat az OFF hozzászólásért, de ez most kikívánkozott.

--
Áthelyezve a(z) Army of the Dead topikból.

előzmény: KicsiPeti (#25)

Nincs igazatok, rosszul öregedett, hisz mint kiderült:transzfób

szerk.:már az első mondatból lehet tudni, hogy igazán jól átgondolt véleménnyel van dolgunk: "Before I saw a single episode of Friends, I knew that I would hate it."

#littletrolling

2021-05-19 15:55:24 [Tévésorozatok] MicaHiro #3957

Persze, ez teljesen korrekt hozzáállás, egyet is értek vele. Nálam ennek a mércének sem tudtak megfelelni, de ez már ízlés kérdése ;)

előzmény: Joeker81 (#3956)

2021-05-19 09:48:21 [Tévésorozatok] MicaHiro #3955

Ne aggódj, azokat nem lesz nehéz megközelíteni!

:P

előzmény: Joeker81 (#3954)

2021-05-17 21:15:54 Oxygène (2021) / Oxigén MicaHiro (4) #3

Kifejezetten kellemes meglepetés ez a film. A klausztrofób helyzetből adódó izgalmakat ügyesen kihasználja, és a fordulatok is elég jól vannak adagolva. Még az 5-n is elgondolkodtam, de ahhoz talán picit egyenletesebb tempó kellett volna (picit nehezen indul be), egy hangyányit jobb játék Laurent részéről (így is élvezet nézni persze, szóval teljesen jó, de nem átütően zseniális), és kevesebb érzelgősség, főleg a végére.

De a végére még egy sor dicséretet inkább, mert tényleg megérdemli, kifejezetten figyelemre méltó szellemi hullámvasút.

2021-05-17 21:07:39 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11589

Köszi az infot. Simán el tudom képzelni, hogy tényleg van benne sok pontatlanság, anno elég felületesen olvastam csak...

előzmény: csabaga (#11588)

2021-05-17 13:35:37 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11583

Szerintem Bokor meg Návai közt azért van különbség.

Bokor Pál nem különösebben jó, de szerintem óriási probléma sincs a szövegeivel. Afféle stabil közepesnek mondanám pl. az Oscar-ról meg a Hollywood történetéről szóló könyveit. Az A film mint mozgás nekem sem volt befogadható, de az alapgondolatot ott is érdekesnek tartom.

Návai egészen más, konkrétan egy olyan gondolata sincs, ami ne lenne megvetendően felszínes. Igazi szellemi kútmérgező, intellektuális zéró, mentális fekete lyuk.

előzmény: budaik (#11581)

2021-05-17 09:51:28 [Megérdemelte-e az Oscart...] MicaHiro #11578

Nagyon egyet tudok érteni ezzel, remélem igazad lesz. Ha már előkerült Návai neve, előkerestem két kedves kis átlátszós cikket vele kapcsolatban, szerintem tanulságosak.

előzmény: budaik (#11577)

Talán ha a látványt akarjuk vizsgálni, kicsit több figyelmet igényeltek volna a kevésbé jól fogadott filmek is. Az általam most látott Mortal Engines például szerintem simán elférne itt, vagy akár az Alita vagy a Ghost in the shell, sőt akár a Valerian is.

Persze nem elsősorban a fenti listán névszerint említett filmeket akarom kifogásolni, nyilván egy ilyen kérdésben nem lehet mindent feltüntetni, ami "játszhat", ezért vannak a kommentek...Csak fel akartam hívni arra a figyelmet, hogy néha vizuálisan nagyon figyelemreméltó, akár ezen a területen élvonalbeli filmek is eltűnnek a süllyesztőben. (Sokszor megérdemelten)

Szerintem erre spoilermentesen annyit lehet mondani, hogy ennél kicsit bonyolultabb lesz a dolog :)

Egyébként nem mondom, hogy minden elemében logikus, ettől függetlenül még éppen megér nálam egy 5-öst. Elsősorban nem az alaposan átgondolt és hihető cselekmény miatt (ahogy írtam kicsit rezeg a léc, de nagy probléma azért nincs), hanem a lakás, mint személyes tér metaforájának ügyes kihasználása, és egyéb jól elkapott pszichológiai jelentésrétegek miatt.

előzmény: Dió (#16)

2021-05-06 20:19:20 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #25962

Én csak csendben féltékenykedek itt, szerintem soha nem leszek olyan kemény és okos, mint te :(

--
Áthelyezve a(z) Alien topikból.

előzmény: geminijan (#193)

2021-04-30 17:24:29 [Általános fórum] MicaHiro #9172

Sorrend nélkül én leginkább ezekre a rendezéseire hívnám fel a figyelmet:

Mentőcsónak
Az egy helyszínen játszódó filmek a gyengéim, itt pedig az ebben rejlő lehetőségek nagyon jól ki vannak használva, a karakterek kifejezetten jól működnek együtt.

Elbűvölve
A pszichológiai vonala már kissé elavult, számomra mégis érdekes tudott lenni. Illetve külön érdekes Dalí jelenete.

Forgószél
Klasszikusnak mondható thriller titkos ügynökökkel, nácikkal, bűnnel és bűnhődéssel. Ingrid Bergman és Cary Grant teszik zseniálissá.

A kötél
Okosan járja körül a tökéletes bűntény kérdéskörét, és közben még technikai szempontból is végrehajt egy elég elegáns bravúrt.

Hátsó ablak
A sok különböző karakter sorsának követése egy ablak szűkös nézőpontjából kifejezetten érdekfeszítő élmény, a sima krimin felülemelkedve már-már kisebb szociológiai tanulmány jellege volt számomra.

2021-04-29 19:25:44 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #25908

Sejtettem, hogy nem lesz érdemi válasz, bocs hogy belementem. Jöjjön az OFF :(

--
Áthelyezve a(z) Speaking of Sex topikból.

előzmény: The Cortez (#25907)

2021-04-29 18:26:54 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] MicaHiro #25906

Nem szörnyen unalmas mindent ugyanazon a szemüvegen keresztül nézni?

--
Áthelyezve a(z) Speaking of Sex topikból.

előzmény: The Cortez (#2)

Az eddigieken felül még tegyük hozzá azt is, hogy a Netflix arra játszik, hogy minden filmjéhez könnyen megtalálja a célközönséget. A legtöbb embernek mondjuk nem tetszik a Thunder force, de ha csak az előfizetők 10%-ának bejön, azok megtalálják maguknak a kínálatban, a Netflix pedig örül.

Erről egy idézet innen:
"Popular online companies such as iTunes and Netflix generate a lot of revenue from selling small numbers of many different, less popular items that appeal to a wide range of customer preferences."

Persze ez sem a teljes nagy megfejtés, csak egy újabb kis szelete annak, amit hozzá szerettem volna tenni :)