frogman

(kitiltva)

Tapasztalat: 3546 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 3546
Regisztráció: 2008. november 8. (9 év, 1 hónap)
Kedvencnek jelölték: 12 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Slow West
 
5 2016-06-08 3,7
(108)
Azok
Those
5 2016-06-03 3,9
(18)
Chinatown
Kínai negyed
5 2016-06-01 4,2
(521)
The Counselor
A jogász
5 2016-05-30 3,2
(328)
The Nice Guys
Rendes fickók
4 2016-05-30 3,8
(580)
Le salaire de la peur
A félelem bére
5 2016-05-16 4,5
(326)
Midnight Special
Éjféli látomás
4 2016-05-07 3,0
(136)
Juana la Loca
Őrült Johanna
3 2016-04-22 3,6
(11)
Ondskan
Könyörtelenek
5 2016-04-21 4,2
(274)
Shichinin no samurai
A hét szamuráj
5 2016-04-21 4,5
(417)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2016-06-09 13:58:58 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22234

én köszönöm neked a normális reakciót. a purplerain nevű díszfasznak meg a semmit.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: MicaHiro (#22233)

2016-06-08 10:57:28 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22231

"Nézd, totál parttalan ez a vita részben azért mert nem fogalmazok elég érhetően"

ja? akkor ezt meg is beszéltük.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

2016-06-08 10:10:05 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22229

a Forrest Gump nem azért szerepelt ott, hogy utálod-e vagy sem, hanem azért, mert az internetgeneráció ma brand alapú, és az FG nem olyan, amiben robotok és társaik vannak, nem brandnév. legalábbis így újonnan tuti nem az lenne. MA ezért nem készülhetne el. a Mad Max és a Deadpool igen. utóbbit pl. lehet X-Menhez termékkapcsolni. de hogy a Gump és a Mad Max meg a Deadpool brand szempontjából egyenlőek. hát minimum jó vicc. de inkább rossz. bár legutóbb szerinted a Transformers és A Wall Street farkasa is ugyanolyan filmek voltak, szóval nem is kellene csodálkoznom a párhuzamaidon.

igen, a statisztika arra való, hogy számszerűsítsen, és tényeket közöljön. ezt nem is értem. onnantól pedig nincs benne feltételezés. szóval az objektív tény eléggé nagy igazság. és igen, a politikai példád elég nagy csúsztatás.

"Elhiszem, hogy MPAA meg akármi" vs. "Továbbá feltételezés az is, hogy a kultúra hogy van kezelve egy-egy országban"

WTF? csak én érzem az ellentmondást? és igen, írtam az adatot az MPAA személyében, de van még Boxofficemojo és társai is. vagy filmintézetekben a nézőszámok stb. és én nem írok konkrét érveket. aha. az, hogy te nem nézed meg őket, és önkényesen nem akarod magad meggyőzni, nem az én problémám. és igen, ez nem rólad szól, hanem általánosságban értendő, ahogy te is általánosságban beszélsz most. egyébként ha általános feltételezéseket gyártasz, nem értem, miért arra vagy kíváncsi, te mit olvasol? mert bocs, nekem az első hozzászólás óta nem volt ilyen ambícióim. és én még csak el sem ismertem az általános megfogalmazási kényszert. úgyhogy megint: WTF? el kellene döntened, hogy a te saját szokásaidra vagy kíváncsi vagy általános példákat akarsz írni? tripla WTF?

"Az is lehet, hogy az európai filmgyártás azért nem képes kipréselni magából egy blockbustert mert nincs hozzá anyagi/emberi erőforrása, illetve egy nagy sztárja nem?"

vagy mert nem érdeke neki. pontosabban elsősorban nem az az érdeke. és azért, mert a művészfilmet a kultréteg lesi, még nem lesz kevesebb a rangja. ahogy egy szórakoztató tömegfilmnek sem, ha bukik. komoly rang? nem tudom, díjak, filmfesztiválok és társai. itt például lehet mérni. de van más szempont is. a Nice Guys is Cannes-ban debütált. ennyit a művészfilm-tömegfilm ellentétről. komoly rang? miért ne, ha tetszik az embereknek, kritikai siker és fórumokon előkerül? a művészet nem jó vagy rossz, de ha elismertséget szerez valami, az már rang. és igen, komoly. a Nice Guys meg is szerezte. azzal együtt, hogy egyszerre szerzői és tömegfilm is. nem hinném, hogy ez nem lenne komoly eredmény.

"A nézettség alapján tehát mindjárt nem olyan rózsás a helyzet szerintem. Nem véletlen, hogy egy-egy európai film elkészítésénél akár 3-4 ország is összefog, mert egyszerűen akkora bukás mind, hogy valószínűleg senki nem kívánja egyedül finanszírozni :) Mesterségesen van életben tartva egy szakma, semmi másról nincs szó. "

Magyarországi példát hoztál, ott magam mondtam, hogy nem rózsás a helyzet. az, hogy több ország összefog, koprodukció, de még nem minősíti egy film vagy egy szakma életképességét. koprodukció volt 5-6 évtizede is, mégsem mondanám, hogy a filmszakma mesterséges volt. és nem is értem, ez miért minősít egy egész kontinenst. úgyhogy eléggé le van ez sarkítva részedről szerintem.

Franciaországban igen, kell képregényeket olvasni, sőt, kötelező. utánanézhetsz. az állítólag utólag tényleg nem néz ki jól ott, de igen, kell őket olvasni, legalább egyet, és a tény még tény marad.

ennyit arról, ki mibe lát bele feltételezéseket. és igen, felsoroltam most is a forrásokat, azelőtt is. bocs.

"100 emberből 99 elfogadja, valószínűleg helyesen is."

tehát akkor te vagy az egyetlen, aki tudja a tutit, és a millió légy közül te vagy az, aki megcáfolja a tényeket. furcsa, hogy közben meg be is látod ezen arányok helyességét. világos. majd ezek után gondold újra a "ló túloldaláról" szóló mondatodat. nyugodtan jöhetsz, de azok után, hogy a tényeket el sem olvasod, felesleges veled vitatkozni.

"Sőt, ha a költekezési verseny egyes darabjai elkezdenek bebukni, visszatérünk oda... Mint tettük azt a '60-as években."

na, ez egy nagy ha. várjuk meg, mikor mi és hogyan történik. jövőbelátás ugyanis nincs. megjegyzem, végig leírtam, minek hol lehet utánanézni. most is, azelőtt is. ti nem.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: purplerain (#22226)

2016-06-08 09:19:51 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22225

egy pillanat. nem Magyarországra szűkítettem le. kár is kiemelni egy országot egy kontinensből. sőt, pont arra nem akarom. hanem mondjuk Franciaországra, Németországra, Benelux államokra. és azokra boldogabban. ráadásul ez már inkább kiterjesztés. az elsőként említett országban él pl. a szerzőkultusz, és nem csak egy Truffaut-nál, hanem egy Walter Hill-nél, de egy Shane Black-nél is. könnyebb őket ott hová tenni. bevételi szempontok: alighanem ez a fajta érzékenység kell, hogy hajlamosabb legyen a néző moziba menni értük, és nem lenézni ezeket a rendezőket. itt mintha a kultúra az anyagiakat is segítené. a bevételi mutatókon is dobhat, még ha nem is rettenetesen. kevéssé ismert tény, hogy Franciaországban állítólag el kell olvasni egy képregényt, mert a kultúra részének tekintik. itthon meg... kac-kac. se piac, se kultúra. vesztes helyzet. és itt nem a Kritikus Tömegre, a Geekz-re vagy a 9-es tervre gondolok (mert ők terjesztik ám az igét), hanem az Adam Sandlerre befizetőkre, hogy másokat, más szegmenseket ne mondjak. és Magyarország amúgy is leszakad Európa fentebb említett civilizált feléről meg zuhan le a Balkánra a picsába a kulturális és gazdasági halál miatt.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: BonnyJohnny (#22224)

2016-06-08 09:02:23 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22223

nem örülök neki, mert egy beszélgetéshez érv kell. kár, hogy magyarázni kell. és épp most jutottam el egy olyan pontra, amikor más is, én is beláttuk ugyanazon érvek egy részét. talán mégsem vagyok egyedül. bátorítanálak az érvekre. az érvek smiley-val való elhessegetésére nem, mert úgy csak kérdéseid maradnak. de szívesen válaszolok rájuk.

kérdéseidre a válasz: MPAA-kimutatások (mint írtam), bevételi mutatók, amikről ugyancsak volt szó, és a nagybetűs Marketing ma a stúdió hagyatkozik. ez utóbbi alapján le lehet mérni a fogyasztói szokásokat. amúgy mondok egy áthidaló megoldást annak, aki otthon ül a kis lakásában: ezeket az adatokat otthon, a lakásból, a netről megszerzed. tényszerűen. mivel pedig a brand az isten, egy pár évtizeddel ezelőtti noiríró neve nemhogy a plakáton nem szerepel, komolyabban szóba sem jön, mert nem az az öttalálatos Google keresőszó, mint egy szuperhős neve pl. ha érdekel, nagyon barátságosan mondom ezeket. ma pl. a Forrest Gump egyszerűen el sem készülhetne mai árra kalibrált mid-budget büdzsével, és nagy stúdiónál biztos nem. esetleg független pénzből, de a kis filmekért meg nagy a verseny, meg a piac nagy részét a nagy filmek uralják, és ez még a kis filmek anyagi megtérülését is kockáztathatja. vissza a Gumpra: nincs benne semmi, amit szeretne benne a fogyasztók zömét kitevő 15-18-23 éves nézőközönség.

Európa: onnan, hogy a film, a mozi, mint művészet (és nem, ez nem a lila ködös fajta, a Nice Guys, sőt, a LoTR is művész lehet) komolyabb rangban maradt, és a kultréteg hajlamosabb könnyebben terjeszteni obskúrúsabb cuccokat. a befogadásvizsgálat már más tészta, de azért, ha ez a kulttendencia megvan, valamiért bizakodóbb tudok lenni. ha tényleg érdekel, tényleg ezt tudom mondani.

és örülök, hogy tudsz értelmesen is beszélni, ha akarsz.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: purplerain (#22222)

2016-06-08 08:48:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22221

első bekezdés: végig erről (is) beszéltem. az üzletpolitika a kulcsszó, rá is tapintottál, köszönöm. a tudományos kiegészítést pláne. az üzletpolitika olyan, amilyen, ennek megint semmi köze ahhoz, jó-e a Rendes fickók vagy hogy hol élnek bunkóbban, mert igen, ez egy megfontolás, ami pl. demográfiai szegmenseket befolyásol és tol ide vagy oda.

a másodikról meg egy szót sem szóltam. sőt, a hazai piacot épp most hívtam kis pontnak, szóval... nem tudom, miért láttál bele ebbe agitációt. esetleg most annyit tudok mondani, hogy ami nálunk több lének számít, az odaát csak a pénz utáni futáshoz elég. a bevételi mutatókról ezt tudom mondani. hogy melyik valuta erősebb, az gondolom, nyilvánvaló, mélyebb összefüggéseket meg nem ismerek.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: BonnyJohnny (#22220)

2016-06-08 08:33:03 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22219

nem, én érveket írtam. purplerain meg egyet sem írt. smiley-kat tett két mondat után, vagyis rögtön az elején elfogytak az érvei. SZERINTE estem át a ló túloldalára, miközben ő csak személyeskedik. majd ha ezen változtat, hiszek neki. ennyit a viccelődéséről. legalább annyi rossz vagy közepes film lesz nyereséges, mint amennyi bukik. különben sem arról van szó, kulturálisan melyik kontinens érettebb vagy éretlenebb, hanem arról, hogy az USA-ban mi az üzletpolitika. amire te sem reagálsz. és igen, aszerint a Rendes fickók nem nagyon tud labdába rúgni jó pár látványfilm mellett. ezért nem érdemes belelátni olyasmit, ami nincs ott. Magyarországon egyébként épp a Rendes fickókat is kajálják, még ha nem is annyira, mint az Adam Sandler-filmeket, de igen, egy európai még mindig kevésbé engedi, hogy a marketinggépezet befolyásolja, és egyszerűen például ideát nem tartja magát annyira szigorúan a "25 év felett nem merünk nézőkkel" számolni dogma. az USA-ban annál inkább, és ami mer pár dolgot elmondani a világról, az emberről, mint pl. ez a film is, az már rizikós és meg is bukik. ami meg Transformers vagy ahhoz hasonló, az általában nem bukik meg. (bár ott a Warcraft, mint ellenpélda, az is igaz.) pont azért nem, mert a brand segít rajta. szóval ott sem hiszem, hogy megbuknak a rossz filmek, sőt. ami meg annál jobb, azt észre sem veszik. nem véletlen, hogy a mid-budget odaát kihal vagy nem figyelnek rá, és hiányzik a középút. ld. a Nice Guys esetét. még hogy nincs rossz filmízlésük... talán mégis támogatja a kultúrát a brand. van, amikor jó értelemben, van, amikor nem. a különbség kb. ott lehet, hogy mivel a mid-budget mítosza nálunk még létezik, ezért több pénzt hajlandóak kiadni egy másmilyenebb, nem franchise-on alapuló filmre. odaát nem annyira.

"Magyarországon még mindig tömegével kajálják a látványfilmeket"

azt, hogy 3D-vel vagy anélkül, nem tudom, de az USA-ban aztán pláne. Magyarország csak kis pont ahhoz képest. vagyis nem tévhit. bár az lenne.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: BonnyJohnny (#22218)

2016-06-08 07:21:11 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22217

direkt megnéztem, lesz-e erre érv. de igen, én jöttem ide érvek nélkül, a másikat kiröhögve. én abbahagytam a trollkodást. te? tegyél hátra két lépést.

veled ellentétben például megemlítettem, milyen típusú filmeket néznek ma odaát. mert igen, a 25 alatti korosztály a vevőkör. 18-23 körül, valami ilyesmiről tudtam, de nem lepne meg, ha ez ma lement volna 15-re. erre nem reagáltál. 25-30-ra szándékosan kerekítettem fel, ugyanis Amerikában nekik már sokkal kockázatosabb filmeket készíteni (igazából itt merül fel bennem, hogy "ennyit a bunkó amerikaiak" lekicsinylésedről), ugyanis hamarabb hozzáférnek olyan filmekhez vagy olvasmányokhoz, amiket az előbb írtam. az mondjuk tényleg kétséges, hogy 25-30 között egy átlagami tényleg hozzáfér-e, de kialakultabb világképe van, így kb. is-is. vagy esetleg a világkép abban is jelentkezhet, hogy hamarabb belenéz a pénztárcájába, ránéz a hitelkártyáján lévő összegre, és felméri, mire mennyit költsön. nyugodtan meg lehet nézni kimutatásokat, és lemérhető belőle, hogy az átlagamerikai (ezt a szót sem véletlenül írtam ám), akit nem lehet bonyolult gondolatokra késztetni, valószínűbb, hogy nem a Rendes fickókat nézi meg. egyszerűen azért, mert a marketinggépezet őket éri el leginkább, és 25 alatt nem ilyesmikre kíváncsiak PR-benyomásra. pillants rá évenkénti MPAA-felmérésekre. érvek, ugye. üzletpolitika, ha már arról van szó, ki kibe rúg bele. én pedig a 25 felettiekről beszélek. akiknek épp egy Rendes fickók szól. akikre szintén nem reagáltál egyik rövid mondatoddal sem. úgyhogy nem, nem érted.

critixx: a 25-30 éves korosztály szerintem legfeljebb félig huszonéves (értsd: jobban húz a harminchoz), és most igazolhatnám én is a példáimat tapasztalatokkal, gyökeresen mást írnék ide. a fiatalabbakról nincs tapasztalatom, de az meglepett, hogy a picit idősebbek mennyien említettek olyan filmeket évtizedekkel ezelőttről, amikre nem gondoltam volna.

nem tudom egyébként, hogy ez a beszélgetés még a film topikjához tartozik-e.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: purplerain (#22215)

2016-06-07 22:12:09 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] frogman #22213

a sztárrendszer halott. ma nem az van, mint a kilencvenes években, amikor egy nagy vagy több nagy név bevitt egy csomó embert a moziba. a készítője nem igazán ismert, mert oké, rémlik a Halálos fegyver, de névről nem tudják belőni Shane Black-et. ő egy kultarc inkább. a Vasember 3-at sem róla jegyzed meg. aki meg odamegy perkálni a mozipénztárhoz, nem ismeri a Durr, durr és csókot, mert az egy bukta. és igen, túl eredeti, sőt bonyolult a forgatókönyve (haver, zsaru, pornó, emberrablás, politika úgy, hogy eleinte külön szálak, aztán figyeld, hová tart a cselekmény, és szálazd össze?) egy olyan korban, amikor brand és franchise-építés megy és állítólag Hollywoodban úgy készül film, hogy google, öt találatból legalább egy ismerős legyen játék, képregény, előzmény miatt, vagy nincs üzlet. Európában beül a filmre egy 25 éves vagy 30 éves francia, német, orosz, magyar, brit, hogy olvasott noir-t, tudja, ki az a Ross Macdonald, átlátja, mely filmekre kacsint ki ez a hetvenes évekből, de egy átlagami ennyi idősen sem tud ilyen finomságokat, a fiatalabbak pláne nem, mert nem úgy szocializálódtak, hogy VHS-en Martin Riggs, akár. pláne nem ismernek olyan filmeket, mint a Kínai negyed és pláne olyat nem, hogy Night Moves, hacsak nem NYU-s vagy UCLA-s, és általában nem az. ezzel nem őket bántom, persze. üzletpolitika, és hiába nem jó, nem lehet vele mit csinálni. a Rendes fickók 17 éven felülieknek szól, oda meg nem lehet csak úgy betolni azokat a gyerekeket, akik szuperhősbunyót akarnak, családot meg pláne nem. ezzel sem a gyerekeket vagy a családot bántom, de ők ilyenkor tényleg nem tényezők. a film ráadásul legalább félig független, a Warner csak forgalmazza, a gyártók függetlenek, Joel Silver is az már. a film kifinomult minősége itt abszolút nem kulcstényező.

--
Áthelyezve a(z) The Nice Guys topikból.

előzmény: MicaHiro (#22210)

2016-06-07 14:04:34 Azok (2015) / Those frogman (5) #21

nem München. Brüsszel. München 1972-ben volt.

előzmény: ChrisAdam (#20)

Összes komment...