oguszt

Tapasztalat: 3113 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 3113
Regisztráció: 2008. október 27. (11 év, 7 hónap)
Kedvencnek jelölték: 18 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1975
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Akik maradtak
Those Who Remained
3 2020-05-24 3,8
(66)
Przekladaniec
Layer Cake
2 2020-05-23 ?
(7)
The Red Shoes
Piros cipellők
4 2020-05-23 4,2
(54)
Polowanie na muchy
Légyfogó
3 2020-05-22 ?
(4)
Popioly
A légió
4 2020-05-22 ?
(6)
Max mon amour
Szerelmem, Max
4 2020-05-21 ?
(4)
Gohatto
Tabu
3 2020-05-21 3,5
(63)
Hanyas vagy?
 
2 2020-05-17 ?
(5)
Neco z Alenky
Micsoda Aliz
1 2020-05-17 4,3
(35)
Pléh-boy
 
3 2020-05-16 4,0
(24)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2020-05-22 00:42:31 L'esquive (2003) / A kitérés oguszt (?) #1

Én még nem láttam ezt a filmet, de a creditekben a "French professzor" az a franciatanárnő.

Sajnos el kéne hinnünk, hogy nyolc gyilkosság után nemhogy a rendőrség, de a család sem gyanakodott rá. Ez különösen hihetetlen a bombás gyilkosságnál. Ennél is kínosabb az az abszurdum, hogy bár tudja, hogy nem fogják fölkötni, mégis nekiül megírni a memoárjait, amiben mindent bevall.

2020-03-01 08:43:43 Az utolsó előtti ember (1963) oguszt (3) #3

Köszi!

2020-01-02 12:52:39 Az utolsó előtti ember (1963) oguszt (3) #1

Valaki aki látta, megmondaná, hogy mi a vége? A dailymotionön pont az utolsó perc hiányzik, kiugranak a gépből, aztán nem tudni, hogy kinyílik-e az ernyőjük. (Az lenne a logikus persze, hogy túlélik.)

Nem csont nélküli az 5-ösöm, amihez nálam nemcsak művészileg érvényesnek kell lennie egy filmnek, de szerencse is szükséges hozzá, hogy épp akkor, amikor nézem, zsigerileg megszólítson. (Sajnos olyan ritka ez a találkozás, hogy amikor megtörténik, gyakran félek újranézni a filmet.) A forgatókönyvben (első nézésre legalábbis) előfordul mellékjárat és lélektanilag indokolatlan pont, a film ritmusáról pedig néha nem tudtam eldönteni, hogy ügyetlen, eredeti vagy csak nagyon grúz. De úgy látszik, szerencséje volt a pillanatnyi érzékenységemmel - a témájában egyébként a film rokon Ámosz Gitáj Kadosával, amit egyedül én értékeltem itt - szintén 5-ösre.

Az imponálóan felvállalt balladai szüzsé nagyon szépen működik a lepusztult lakótelepi környezetben, és katartikus az is, ahogy a főszereplő tizennégy éves Eka gesztusa megtöri a bosszúállás láncát. Főképpen pedig hatásos a férfi-női oppozíciókat mozgató, lélektani-szimbolikus réteg, ahogy Eka megtanul létezni abban az anakronisztikus, makacsul patriarchális társadalomban, amelybe született és amely épp utolsó virágzásába fordul a frissen önállósult Grúziában. Ennek a tanulási folyamatnak a legszebb pillanata és a film csúcspontja Ekának a barátnője esküvőjén bemutatott zsebkendőtánca. Mintha a leányrablás traumájának hatása egyszeriben megérlelné benne a passzív lázadást és beletörődést, amelyet a tánc évszázadok óta kifejez. Mintha abba a kétarcú, hagyományos női szerepbe illeszkedne bele itt, amely önfeladással, részvéttel és az alávetettség álarca mögött megőrzött autonómiával élhetővé teszi ezt a patriarchális világot, amely pillanatok alatt káoszba zuhanna, ha a férfiakon múlna. (Erről annyit, hogy a tiszta szívű szerelmes, a végül meggyilkolt Lado, mintegy jegyajándékul egy pisztollyal lepi meg szíve válaszottját.) A színhely, Zviad Gamszahurdia Grúziája valóban a káosz peremén tántorog - a férfiak egy része Abháziában harcol, és az erőszak az összes utcai jelenetben tapintható. Miközben minden az egyéni és a kollektív büszkeség körül forog, a pékbódénál naponta közelharc folyik a kenyér érkezésekor. Erről a kaotikus, puccsokkal terhes időszakról Otar Joszeliani leggyengébb filmje, a Brigantik tudósított annak idején.

A mozi sajnos még egy szinten működik: azzal, hogy megmutatja a grúz kultúra ultramacsóságát, könyörtelenül szembesít saját rajongásunkkal a grúz filmtörténetet uraló keserédesen-csehesen, de végül mégiscsak idillikusan etnografikus vonallal. Végül, meglepő a román kapcsolat: nemcsak az önéletrajzi-generációs ihletésben és a félmúlt hangsúlyosan jelen lévő tárgyi világában, de az operatőr is román, és ez meg is látszik.

2019-12-18 21:34:44 [Melyik a kedvenc "kék" filmed?] oguszt #20

Betty Blue

Laetitia Colombiani: Szeretni bolondulásig
Marguerite Duras: India Song
Ember Judit: A határozat, Hagyd beszélni a Kutruczot
Enyedi Ildikó: Simon mágus
Gyarmathy Lívia: Koportos, Együttélés, A lépcső
Mészáros Márta: Kilenc hónap, Örökség
Jana Ševčíková: Piemule
Agnès Varda: Cléo 5-től 7-ig, Boldogság
Varga Ágota: Leszármazottak
Drahomíra Vihanová: Szétlőtt vasárnap

2019-12-10 17:36:03 Andrej Szviszlotszkij (1992) oguszt (3) #1

A legjobb a filmben, hogy bele van vágva egy részlet egy Csontváry-festményből.

2019-06-06 23:43:14 Elementarz (1976) / Ábécéskönyv oguszt (4) #1

Bocsánat, a rendező egy fő, Wojciech a keresztneve és Wiszniewski a családneve. Nyilván nem előírásosan adtam meg.

2018-03-21 16:46:14 Gone Girl (2014) / Holtodiglan oguszt (2) #116

Ha jobban fókuszálna arra, ami a fő értékelhető erénye, hogy a tömegmédiában csak úgy látszódhatsz őszintének, ha gondosan betanulod a szerepedet, talán meg lehetne bocsátani ennek a filmnek a minden ízében kiagyalt, pszichológiailag hiteltelen meséjét. Egyrészt azonban ez a cselekmény, így ahogy van, sajnos beleilleni látszik Fincher eddigi életművébe, kezdve a borzalmas Hetedikkel. Másrészt Fincher többször is, a férj nagy tévés vallomása után mindenképp, láthatóan tesz arra, hogy más irányba vezesse tovább a szálakat, hogy az eseményeket elemelje egy indokolatlanul gonosz, pszichopata nő intrikáitól (ha legalább még a féltékenység vezetné!) és, hogy csak egyet említsek, tényleg mondjon valamit a párkapcsolati őszinteségről. Egyáltalán nem az agyonbonyolított thrillerek ellen vagyok önmagukban, sok ilyen filmet kedvelek, a Les Diaboliques sztorija Henri Clouzot-tól még hasonlít is ehhez - ráadásul az itt Amy által képviselt férfipusztító vamp is természetesebb közegében jelenik meg a századközép Párizsában. A színészek különben jók, a számomra eddig ismeretlen Rosamund Pike kifejezetten a felfedezés erejével bírt.

Összes komment...