critixx

Tapasztalat: 5627 film
Kompetencia: 4 film
Súly: 5727
Regisztráció: 2008. szeptember 24. (14 év, 4 hónap)
Kedvencnek jelölték: 109 user

Bemutatkozás

Magyarország legszexibb basszusgitárosa.

Kedvencek

Rendezők: Alfred Hitchcock, Andrei Tarkovsky, Federico Fellini, Ingmar Bergman, John Cassavetes, Michelangelo Antonioni, Orson Welles, Rainer Werner Fassbinder, Robert Bresson, Tarr Béla
Színészek: Giulietta Masina, Natalie Wood
Korszakok: kambrium, triász, jura

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1987
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn
 
1 2023-01-25 ?
(2)
Woman Times Seven
A nő hétszer
3 2023-01-25 3,7
(71)
Avatar
 
2 2023-01-08 3,7
(1602)
Neoszarvasbika
 
1 2023-01-04 ?
(5)
Beat the Devil
Ördögi kör
3 2023-01-04 3,2
(31)
Aranybulla
 
1 2022-12-28 1,5
(36)
Elvis
 
3 2022-12-28 3,6
(214)
Rush
Hajsza a győzelemért
3 2022-12-28 4,2
(811)
Scrooge
Karácsonyi történet
4 2022-12-24 ?
(7)
Indiana Jones: A Droid Titka
 
3 2022-12-11 ?
(5)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Kétségtelenül bűnrossz film, de a szándék és az alapötlet amúgy teljesen jó. Eszterhas bácsi egy vérbeli, maró szatírát akart csinálni Hollywoodról, az "álomgyár" működéséről, amiről láthatóan beható ismeretekkel rendelkezik. A rengeteg bennfentes poén, a jellegzetes figurák, a számtalan bizarr helyzet, melyek amúgy simán megtörténhetnek, az egészből sugárzik a "most jól beintek az elfajzott hollywoodi elitnek, sz.rok egy jó nagyot az asztalra, ahonnét eszek" szándék.

A probléma, hogy valahol az alapötlet és a kész film között kb. minden totálisan félrement és egy borzalmas mutáns zabigyerek jött létre, ami se nem vicces, se nem érdekes, se nem szórakoztató.

Egyébként Eszterhas koncepciója, miszerint az egész sztorit ál-dokumentumfilm stílusban meséli el, utólag, a különböző érintettek visszaemlékezéséből bontja ki a cselekményt, szóban elmesélve azt, ahelyett, hogy megmutatná a történéseket, akár még érdekes, egyedi is lehetne, de ez sem működik, egy idő után inkább irritáló lesz és unalomba fullad. (Ugye "show, not tell"... na itt pont az ellenkezője történik...)

P.S. Érdekesség, hogy a későbbi #MeToo-sátán, Harvey Weinstein is feltűnik egy kisebb szerepben. A fazon már ránézésre, még így, hogy csak szerepet játszik, is kifejezetten gusztustalan, taszító figura, akit messziről kerülsz, ha véletlenül meglátod, de valószínűleg volt annyi pénze és befolyása, hogy harminc éven át bármit büntetlenül megúszhatott.

Ennek a filmnek a helyes tartalomleírása:

Alan Smithee naiv, idealista filmvágót egy dörzsölt producerpáros megbízza, rendezzen meg nekik egy nagy költségvetésű akciófilmet, azt gondolva, hogy könnyű lesz majd őt ellenőrzésük alatt tartani. A kész produkció annyira borzalmasan sikerül, hogy Smithee meg akarja tagadni, azonban kiderül, hogy a rendezők céhe által ilyen esetekben engedélyezett álnév éppen megegyezik az övével. A kétségbeesett rendező nem lát más kiutat, elrabolja a film negatívjait és azzal fenyegeti a producereket, hogy elégeti őket, hacsak nem teljesítik a feltételeit.

2023-01-23 20:59:31 [Humor] critixx #34

James Cameron, amikor előállt az Avatar ötletével.

előzmény: elmouse (#33)

2023-01-23 16:30:27 [JÁTÉK] critixx #51891

4. A dicsőség ösvényei?

2023-01-11 18:42:16 White Noise (2022) / Fehér zaj critixx (?) #4

Sohasem értettem, miért kell jó könyvekből felesleges filmadaptációt készíteni (lásd még: Amerikai pszichó, Szerelem a kolera idején, A lét elviselhetetlen könnyűsége, satöbbi...).

2023-01-08 20:01:56 Avatar (2009) critixx (2) #1000

13 év után végre rászántam magam és megtekintettem James Cameron filmcsodáját. A látványra valóban nem lehet panasz, de ahogy lentebb többen írták, ez videojátéknak, esetleg élménypark-látványosságnak jobban működne. Forgatókönyvíró- és filmelemző kurzusokon lehetne tanítani, hogyan írjunk egy kizárólag banális archetípusokból és klisékből építkező sztorit és keressünk vele 3 milliárd (!) dollárt. A film minden motívuma, minden történése jó előre kiszámítható, egyik ezerszer látott sablon követi a másikat. A "nemes vademberek", a "törzsfőnök lánya", a "gonosz civilizáció vs. jó vadon", a "megtört ember új életet nyer (több értelemben is)", satöbbi satöbbi satöbbi satöbbi... A lentebb szintén említett "pozitív üzenet" még véletlenül sem visszafogott sulykolása...

Nekem ez egy csillogó gagyinak jött le (elnézést a rajongóktól), de technológiailag valóban hatalmas teljesítmény, ez előtt fejet hajtok, ezért egy erős kettes simán kijár neki. Amúgy mindenki a Pocahontas-t és a Farkasokkal táncolót említi a film kapcsán, nekem inkább A misszió ugrott be. Bár annak nincs ilyen pozitív vége.

Két apró észrevétel:
1) A Na'Vik szándékosan balkezesek? Emögött rendezői szándék rejlik?

2) 2154-re az amerikaiak végre ráálltak a normál mértékegységek (méterrendszer) használatára. Legalább ennyi pozitívum történt a Földön.

És Nino Rota sem.

előzmény: ChrisAdam (#24)

A Verseny a javából nálam is eléggé kilóg a sorból. Akkor már inkább egy Andrej Rubljov, Kifulladásig, Jules és Jim, Úrvacsora, Szegénylegények, plusz Antonioninak szerintem a Napfogyatkozás jobb és fontosabb filmje, mint a Nagyítás (ugyanakkor persze tizedannyira sem kultikus és közismert).

Dizniplusz, de nem tudom, mennyire számít előfizetésnek, mert ingyenesen kaptam tőlük promócióként. Amúgy ncore és a fekete lobogós öböl. :P

2022-12-29 12:01:47 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] critixx #26711

Íme a második rész.

--
Áthelyezve a(z) Aranybulla topikból.

Összes komment...