hferi

Tapasztalat: 1470 film
Kompetencia: 30 film
Súly: 2220
Regisztráció: 2008. augusztus 11. (10 év, 4 hónap)
Kedvencnek jelölték: 4 user

Kedvencek

Műfajok: dráma, szatíra
Országok: dán, francia, magyar, olasz

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1967
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Amour
Szerelem
4 2018-12-14 4,2
(315)
Leviafan
Leviatán
4 2018-12-11 4,2
(252)
Mielőtt befejezi röptét a denevér
 
3 2018-12-04 4,0
(80)
Den skyldige
A bűnös
4 2018-11-29 4,3
(81)
Bin-jip
Bin-jip - Lopakodó lelkek
5 2018-11-27 4,4
(498)
The World's Fastest Indian
A leggyorsabb Indian
4 2018-11-24 4,2
(499)
Van élet a halál előtt?
 
4 2018-11-20 4,0
(61)
Ruben Brandt, a gyűjtő
Ruben Brandt, Collector
5 2018-11-20 4,2
(73)
Nyitva
Open
3 2018-11-18 3,7
(24)
New York, I Love You
 
3 2018-11-15 3,5
(210)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Félházzal ment multiplexben hétköznap este. A film után mindenki, azaz mindenki ülve végignézte a stáblistát "az utolsó szögig". És még utána is csend. Lenyűgöző vizuális élmény volt.

Leplezetlenül nyers, erőszakos, durva, szomorú, kétségbeejtő. Marcello Fonte zseniálisan hiteles, ahogy az amatőr színészek szoktak lenni. Ahogy a vetítés előtti felvezetőből megtudtuk, színházi takarítóból lett beugró színész, majd kisebb filmszerepek után a rendező találta meg erre a főszerepre, mint tökéletes választást. A végkifejlet letaglózó, az utolsó képsorok Antonionira emlékeztetnek engem, nehéz, nagyon nehéz volt felállni a székből. Azért remélem, - és nem bántásból - hogy nem ez a film viszi el a legjobb külföldinek járó Oscart, még ha az olaszok nagyon is szeretnék.

2018-03-21 18:15:10 The Cakemaker (2017) / A cukrász hferi (4) #1

Szép film izgalmas emberi kapcsolatokkal. A cselekmény vezetése számomra kicsit sablonos, a lényeg a finomságokon van. Elsősorban Anat kapcsolatai voltak érdekesek, Thomasszal, a gyerekével, a férjével, a hozzá fűződő emlékekkel és tárgyakkal, a sógorával, a vallással, a környezetével. Thomas és az anyós duettjei zseniálisak.

Szerencsére nem vagyunk egyformák. Biztos van jó néhány pocsék film, ami meg bennem hagyott mély nyomot. :)

előzmény: BonnyJohnny (#38)

Ez a film 2018-ban nézve igen gyenge. Drámának egyhangú, thrillernek szánalmas, bíróságosdinak unalmas, családregénynek eseménytelen. Keanu Reeves még hoz valami igen szerény átlagot. Charlize Theron lehet, hogy önmagához képest jó, de hol van ő attól, hogy mérce legyen. Al Pacinónak vannak pillanatai, de többségében ripacs. A párbeszédek - különösen a könnyed csevegésnek beállítottak - teljesen hiteltelenek. Na jó, a teraszos jelenet nem rossz. Mondanivaló édeskevés, azt is szájbarágósan kapjuk. A nagy duett a végén kb. 10 perccel hosszabb, mint kellene, a befejezés pedig elcsépelt. Lehet, hogy 97-ban még nem volt az, de eredeti már akkor sem volt. Összességében a film egyszerűen nem állta ki az idő próbáját. Újranézés helyett inkább egy mostani mozi vagy bármi más.

2018-03-15 17:49:31 The Lobster (2015) / A homár hferi (4) #25

Vegyük ezt az egyszerű állítást: Az emberek párkapcsolatban élnek. Azt hiszem ezzel nagyon sokan, valószínűleg a többség egyetért, jelenében, múltjában vagy majd a jövőjében gyakorolja ezt az életformát. De ha ezt kötelezővé tennék, mindjárt megtelnének nálunk is a "hotelek" és az erdők. Vagy vegyünk egy másik egyszerű állítást: A spagetti finom. De azért nem kötelező mindenkinek. Szóval ez a film szerintem a dogmákról szól, amik megkeseríthetik az életünket, ha hagyjuk.

2018-03-07 17:56:28 Lady Bird (2017) hferi (4) #13

Felnőttként kezdtem el nézni, és visszafiatalodtam a végére, aztán utána még egy kicsit. Eleinte nem tűntek nagy drámának a dolgok, aztán kiderült, hogy "csak" az első szerelem, az első szex, az egyetem,
az hogy valaki megbízik benned, aki fontos neked, valaki nem bízik benned, aki fontos, kik és hogyan szeretnek és hogyan nem.
Szóval volt itt dráma bőven és még "fel sem kellett emelnie a hangját" a filmnek.

2018-03-05 11:48:21 Nyeljubov (2017) / Szeretet nélkül hferi (4) #26

Nekem az fogalmazódott meg először, hogy csak ne az apja találja meg, mert mit csinál vele. Aztán,
hogy ne az anyja, mert az mit csinál vele. A rendőrök úgysem keresik. Ha az önkéntesek találják meg, azok odaadják a szülőknek. Az "end" csak a fiúnak happy, senki másnak nem az. A gyerekek egyébként is magukra veszik, ha a szülők összevesznek, vagy elválnak. Hát még ha ki is mondják, a füle hallatára, hogy nem kell és nem is kellett nekik. Ez nagyon durva volt. A fiú reakciója pedig az egyetlen lehetséges az ilyen szülőkre.

előzmény: ChrisAdam (#15)

2018-03-04 15:16:04 Az én XX. századom (1989) hferi (4) #9

A szerelmi szál ötlete, a cselekmény vonalvezetése, kivitelezése tökéletes. A főszereplők arcjátéka zseniális. A fényképezés izgalmas. Azért nem értek mindent a filmben én sem. Na, de melyikben igen? Vagy mennyit érthetek félre? Majd kérek segítséget, a DVD-n van rendezői és operatőri kommentár.

Akkor lehetne így: "...És mi most odamegyünk és ott eldöntjük, elintézzük-e ezt a szemetet. Mert megérdemelné, akárki is hajtaná végre az ítéletet." De amúgy szerintem nem.

előzmény: St4nt0N (#48)

Összes komment...