whiteman 01

Tapasztalat: 1607 film
Kompetencia: 40 film
Súly: 2607
Regisztráció: 2008. július 25. (9 év, 5 hónap)
Kedvencnek jelölték: 16 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1991
Lakhely: bp

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Big Trouble in Little China
Nagy zűr Kis-Kínában
2 2018-01-09 3,4
(273)
El orfanato
Árvaház
2 2018-01-05 3,8
(409)
Wind River
Wind River - Gyilkos nyomon
4 2017-12-28 4,2
(278)
Star Wars: The Last Jedi
Star Wars: Az utolsó Jedik
4 2017-12-17 3,5
(396)
The Hitman's Bodyguard
Sokkal több mint testőr
3 2017-12-06 3,3
(187)
Paddington
 
4 2017-12-04 3,5
(125)
Justice League
Az Igazság Ligája
2 2017-12-02 3,1
(110)
Man of Steel
Az acélember
3 2017-11-29 3,1
(622)
Locke
Locke - Nincs visszaút
5 2017-11-22 4,1
(356)
The World's End
Világvége
3 2017-11-16 3,5
(373)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Dehogyis:D A stílusa miatt, meg a helyzet miatt. Mogorva öregember vs. hiperaktív kisfiú:)

előzmény: Ugor (#22)

Nekem inkább az Up! című Pixar jutott róla eszembe:)

előzmény: Ugor (#18)

2017-10-21 17:45:05 Mother! (2017) / Anyám! whiteman 01 (5) #13

TejóÚristen... Nehéz eldönteni, hogy ez egy kib**ott mestermű, vagy csak egy blöff, de az a fajta film, amit egyszer mindenképp látni kell.

A legemberibb szuperhősfilm... persze csak a Sebezhetetlen után:)

2017-07-11 14:23:07 Rakka (2017) / Volume 1 whiteman 01 (4) #4

Aztakurva, hát ebből megnéznék egy nagyjátékfilmet! Blomkamp-ról mindig is az volt a véleményem, hogy egy tehetséges, kreatív gyerek, csak nem szabad túl sok pénzt adni neki.

Dehogyisnem, a Drive humoros parafrázisának is fel lehet fogni.

előzmény: budaik (#23)

2017-05-23 13:49:47 Elle (2016) / Áldozat? whiteman 01 (4) #16

Én nem tudok ilyenről.

előzmény: nightrace (#15)

2017-04-25 21:40:51 Elle (2016) / Áldozat? whiteman 01 (4) #14

Az Elle bizarr egy film. Mind a felépítését, mint a nézőre gyakorolt hatását tekintve. Jelen esetben ez egy dicséret: tényleg olyan alkotásról van szó, amihez hasonlót nem sokat láthattunk eddig. Egyszerű a története, lineáris a cselekménye, a felszínen csak egy velejéig izgalmas thriller, mégsem olyan könnyű befogadni és értelmezni. A jó recenzőr persze rögtön megpróbálja az adott alkotást elhelyezni a filmtörténeti palettán, de ezt most inkább a rendező, Paul Verhoeven filmográfiáján belül érdemes vizsgálni. Ha mindenképpen kategorizálni, címkézni akarjuk, akkor krimi, vagy thriller, de mint megannyi midcult, ez is túlmutat a műfaji sablonokon, sőt, sokszor szinte gúnyt űz belőlük. Merthogy idővel ebből kultfilm lesz, ebben biztos vagyok. A zsáner megszokott darabjaival ellentétben (legyen ez most a tágabb értelemben vett bűnügyi film) a rejtélyt nem a cselekmény egyes fordulatai szolgáltatják, hanem maguk a karakterek, és a fejükben lezajló miértek. Divatos kifejezéssel élve mindfuck – és már be is kategorizáltuk a filmet, és ilyenkor lelki szemeink előtt beugorhat például David Lynch, és a film nézése közben is eszünkbe juthat a Blue Velvet, persze nem annak a (rém)álomszerű képi világa miatt, mert ilyen szempontból talán távolabb nem is állhatna egymástól a két film. Az Elle egy modern társadalmi szatíra, akár Lynch korai filmje, vagy akár az American Beauty. Szatíra az amerika rémálomról, bűnről, vágyakról, ez a film is arról mesél, hogy a társadalmunk csak első ránézésre egészséges, a felszín alatt olyan eltorzult elmék, „hétköznapi” perverziók léteznek, amiket elképzelni is nehéz.

„Ez egy Verhoeven-film... persze, hogy szatíra!” – Gondolhatjuk elsőre, és egyből fel is idézzük a Robotzsarut, vagy a Csillagközi Inváziót, amik túlzás nélkül minden idők legjobb társadalomkritikus sci-fijei. Ezek erőszakos, intenzív utópiák, maró (ön)iróniával és bámulatos képi világgal, az Elle-ben ennek a harsányságnak már nyoma sincs, az irónia maradt, de már az sem annyira explicit. Verhoeven klasszicizálódott, a stílus, a forma letisztult, a tartalom viszont ugyanolyan súlyos, mint eddig. Mielőtt valaki a fejemhez vágja, hogy „amerikai” rémálmot írtam, miközben ez egy francia pénzből készült francia nyelvű film, jelzem, hogy ez csak egy körülmény. Paul Verhoeven eredetileg Amerikába akarta áthelyezni a sztorit, és milyen jó, hogy nem talált olyan középkorú színésznőt, aki bevállalt volna egy olyan forgatókönyvet, amiben egy megerőszakolás a cselekmény mozgatórugója, hiszen így került képbe Isabelle Huppert, aki egyszerűen…. példa nélküli. Bámulatos. Lehetne napestig dobálózni a jelzőkkel, és méltatni a játékát, én csak annyit mondanék, hogy még soha nem láttam a filmvásznon középkorú nőt, aki ennyire vonzó, titokzatos, érzéki lett volna. Persze ehhez muszáj hozzá tenni, hogy Huppert 63(!) évesen alakítja ezt az ötven körül járó nőt, így még inkább mérvadó az állításom. Habár a műfajhoz vajmi kevés köze van, olyan szempontból egy noir-fricska ez a film, hogy itt a főhős egy femme fatale. Ő is a film lényege, inkább egy karakterrajznak mondanám, mint vegytiszta thrillernek, vagy akármilyen műfaji filmnek. Ez Michéle világa, az ő karaktere által lesz ez egy társadalmi szatíra. Már a nyitány egy nemi erőszak, amit a szokásos nyomozás követ a titokzatos elkövető után, de a játékidő előrehaladtával ez egyre kevésbé fontos… vajon miért? Mert Michéle nem képes elviselni azt, hogy a környezete áldozatként tekintsen rá, és ha bosszút állna, már azzal is elismerné, hogy áldozat volt. Ezért inkább úgy építi fel a saját identitását, hogy kizárja annak a lehetőségét, hogy áldozat legyen. Ő a környezetét csak és kizárólag dominálhatja. Ezért zseniális kritika számunkra, mert nagyon modern és nagyon emberi. Zsigeri a félelmünk attól, hogy kimutassuk a saját gyengeségünket, és ebben a taposómalomban(nevezhetjük kapitalizmusnak, vagy csak szimplán nyugati társadalomnak), ahol mindenki a sikertől függ, mindenki főnök akar lenni, ez hatványozódik. Végtelenül ironikus, hogy a görbe tükörben egy 50-es évei közepén járó nőt látunk.

Hétköznapi perverziók. Ha a film jobb sorsot érdemelt volna itthon, és bemutatják moziban, nem lett volna meglepő, ha kap egy ilyen alcímet. Egyrészt megfelel a magyar filmforgalmazás gyakori kreatívkodó hozzáállásának, mert hangzatos, közhelyes, de nézőcsalogató, másrészt tökéletesen illik a filmre. Ebben a világban, Michéle világában pont olyan hétköznapi dolog egy nemi erőszak, meg egy betörés, mint egy másnapi éttermi vacsora a barátainkkal.

2017-03-29 00:27:46 WALL·E (2008) whiteman 01 (5) #198

Lehet ezt csak én nem értem, de ha nem érintkeznek egymással(miután megmozdulni is alig bírnak), akkor hogy nem halt ki az emberiség?

Slasher-szatíra. Minimum érdekes koncepció, talán csak a Sikoly próbálkozott hasonlóval, viszont az jobban is működött. Az utolsó félóra nagyon-nagy fun, kár, hogy addigra elfogy a türelmünk, mert addig hagyományos horrorként funkcionál(na), de nulla feszültség van benne, lehetetlen komolyan venni. Nagyon akartam szeretni, de ez csak erős közepes.

Összes komment...