dr. caligari

Tapasztalat: 3421 film
Kompetencia: 27 film
Súly: 4096
Regisztráció: 2008. március 22. (11 év, 6 hónap)
Kedvencnek jelölték: 31 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1991
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Lajkó - Cigány az űrben
 
3 2019-09-17 2,9
(116)
Girl
Lány
5 2019-09-17 3,6
(16)
Dark Phoenix
X-Men: Sötét Főnix
1 2019-09-17 2,7
(120)
The Whistlers
A hegyek szigete
4 2019-09-17 ?
(2)
Glass
Üveg
3 2019-09-17 3,2
(260)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum
John Wick: 3. felvonás: Parabellum
4 2019-09-17 3,3
(120)
Gisaengchung
Élősködők
5 2019-09-17 4,4
(40)
BumbleBee
ŰrDongó
3 2019-09-13 3,1
(153)
Boyz N the Hood
Fekete vidék
4 2019-08-24 4,0
(151)
Once Upon a Time in... Hollywood
Volt egyszer egy... Hollywood
5 2019-08-24 4,2
(319)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Ha túltettük magunkat az időutazáson, feltenném a kérdést:

Melyik pusztítóbb társadalmilag, gazdaságilag, úgy mindenhogy:
A. egyik pillanatról a másikra random eltűnik a fél élővilág
B. 5 évvel (!!!) később egyik pillanatról a másikra visszatér az eltűnt élővilág, anélkül, hogy egy percet öregedtek volna, míg az itt maradtak öregedtek, és több-kevesebb sikerrel dolgozták fel a csettintést.

Hogy reagál a B pontra a társadalom? Milyen töréseket okoz ez mikro és makró szinten? A továbblépő emberek hogy élik meg? Honnan teremti meg a gazdaság a forrásokat hirtelen kétszer annyi ember élelmezésére, miközben az elmúlt öt évben visszavett gazdaságilag? És akkor még a konteósokról, új vallásokról nem is beszéltünk, ami az A pont traumája után biztos virágzik.

Én nem lennék az új Pókember alkotóinak helyében, de gondolom majd elmismásolják nagy összeborulásokkal, meg pár könnycseppel.

2018-09-25 19:54:40 Gólyatábor (2016) dr. caligari (4) #1

Megnézhető online az alkotók jóvoltából:
https://vimeo.com/283652803

2018-09-18 14:49:17 Napszállta (2018) / Sunset dr. caligari (5) #48

Itt az is számíthat, hogy az Urániában 35mm-ről ment le a film. Ez képileg ad egy pluszt a filmnek - egészen más színeket és színmélységeket ad, de ezt legutóbb a Saulnál már sokan megírták. Hangban viszont a 35mm sokkal gyengébb tud lenni, mint digitális technikáról - a szalagra fizikailag kevesebb adat fér rá, ezért tömörített a hang, nem úgy, mint a DCP-s vetítéseknél. Egy biztos, Zányi biztos nem szarta le és spórolta el a film hangját, nem véletlenül kapta meg anno a Motion Picture Sound Editors díját, vagy a Technikai-Művészi Vulcain-díjat Cannes-ban.

előzmény: von Schatu (#46)

A fesztivál (azaz Thierry Frémaux) egyértelműen túl akar lépni azon, hogy Cannes csak egy esemény/intézmény legyen a filméletben. Pontosan tudják, hogy mekkora presztízse van a versenyprogramoknak, és tudják, hogy ez mennyi plusz nézőt jelent az adott filmeknek (sokat). Ez színtiszta üzlet, ott akarnak lenni a rendező és producer után kb. harmadikként, és van, hogy a jelölésnél félkész leadott film végső vágásába is bele akarnak szólni, kb. megzsarolva az alkotókat a versenyprogrammal.
A Netflixes mizéria is inkább tűnik nekem piaci f*szméregetésnek, és nem vagyok benne biztos, hogy hosszú távon ebből a fesztivál jön ki jól.

Persze lehet vitatkozni, hogy a Netflixet az alapján zárják ki, amiért tévéfilmeket sem vetítenek, de szerintem, ahogy mások is leírták, elsősorban esztétikai szinten kell értékelni ezeket az alkotásokat, és nem a későbbi megjelenés alapján. De egyébként azt sem értem teljesen, hogy ha egy Netflixes film bekerülne a versenybe, akkor azt nekik később miért ne érné meg day-and-date bemutatni pár moziban is, és nemcsak online.

előzmény: MicaHiro (#2)

Tudtommal sem az Éden, sem a Valan nem idén jön..

Tényleg elképesztően jó film, és az előbbiekhez én csak azt tenném hozzá, hogy a magyar cím zseniális, és remélem a magyar forgalmazó szándékosan utal a Kaliforniai álomra vele, mert a két film úgy áll egymással szembe, mint a Disneyland turistái a Disneyland árnyékában élőkkel.

Nagyon szeretem Bowie-t, de ez egy pocsék film róla. Felszínesen foglalkozik művészetével, sokkal inkább egy kiállítást, vagy inkább a kurátorokat próbálja eladni. Csalódás volt, pláne úgy, hogy a "film" elkészültekor még élt és alkotott.

2017-09-12 11:48:12 Hetedik alabárdos (2017) dr. caligari (3) #1

Elég hullámzó a film, néha elkapja Vékes a szálat és megy a film, de sokszor leül, következetlen és érthetetlen. Vannak benne jó viccek, de az unalom többször átcsap rajta. Ez az első Inkubátoros film, ami támogatandó, és fontos hogy ezek a filmek eljussanak moziba, de érződik rajta, hogy a forgatókönyvet nem követték úgy nyomon, mint egy "normális" Filmalapos filmnél. 3/5

Szóval ez egy újabb példája annak, hogy egy jó filmet hogyan lehet elbaszni a szinkronnal és az esetlen fordítással. Én tényleg nem értem, hogy miért nem képesek feliratos kópiát is csinálni kultrendezők filmjeihez - az, hogy ez hatalmas többletkiadás lenne, egyszerűen hazugság (digitális korszakban élünk, könyörgöm). Tényleg, az ember már épp bevonódna a filmbe, amikor egyszer csak megszólal Lily James magyar hangja, és legszívesebben lekaparnám az előttem ülő székhuzatát.

Aki teheti, nézze a Toldiban, OV verzióban.

*ezért is lett négyes, ha megnézem még egyszer eredeti hanggal, revideálom.

Arany Medve!

Összes komment...