nagype

  • 1
  • 2
2017-10-30 22:00:59 It Comes at Night (2017) nagype (4) #17

A film nagyon sok kérdést hagy nyitva, de nem is célja, hogy azokat megválaszolja. Hiszen a lényege pont az ismeretlentől való félelem ábrázolása.
A legérdekesebb kérdés mégis talán az,
hogy a kutya hogyan jött be. Ez is sokféle képen magyarázható, pl: az emberek akik megölték, azok hozták be, hogy megrémítsék a bent lévőket. És elűzve őket megszerezzék az ételt. A 'gonosz lény' alapjában a többi emberre vonatkozik, hiszen egymást gyilkolászták már-már esztelenül. Érzéketlenül temették a szüleiket, azonnal rálőttek bárkire. Tehát valójában attól féltek, nehogy jöjjön valaki más, aki megtámadja őket, vagy erőszakkal kell védekezniük.

Vagy: mivel Travis álmatlan volt, valószínűleg alvajáró is lehetett. Úgy emlékszem járt kint (álmában?) este az erdőben... ő is behozhatta a kutyát. Egyszer még talán vért is mosott le a kezéről álmában.

És ha már álmok: valószínű, hogy Travis végig fertőzött volt, sőt vélhetően ő volt a helyi forrás is. Az öregapját megfertőzte, aki hamar belehalt. Ő ekkor már furcsán viselkedett és fertőzési rémálmai voltak. Majd megfogta a kisgyereket aki ezután meghalt. Kérdés, hogy a szülők miért nem kapták el, vagy miért hat rájuk lassabban. (a hisztérikus bizonytalanság jelei már megjelentek az utolsó jelenetekben)

2011-03-27 16:00:22 Sheitan (2006) / Sátán nagype (2) #1

Vincent Cassel zseniális. Sajnos önmagában nem elég, hogy elvigye az egész filmet.

2010-08-14 21:54:37 Birth (2004) / Születés nagype (2) #1

katasztrofális rendezés egy viszonylag elfogadható történethez. majd talán egyszer egy remakenek több esélye lesz

Kapcsolódó/ajánlott film az Eden Lake link
valamint a Mum & Dad link

2010-05-01 23:02:43 Carriers (2009) / Víruscsapda nagype (4) #4

ez így van, de ez főként olyanoknak készült, akik néznének filmet ebben a témában, csak nem szeretik a horrort. Ez nem horror film, ne tévesszen meg senkit a besorolás vagy a film témája. Ennél sokkal durvább jelenetek vannak egy átlagos esti filmben is.
Tehát aki óckodik például a 28 nappal későbbtől, az ezzel indítson :) Ez inkább drámai, mint ijesztegetős, menekülős.

előzmény: hemill (#2)

2010-01-31 18:53:03 The Stepfather (2009) / A mostohaapa nagype (3) #3

sajnos így van.
egyébként nem horror, hanem csak thriller
vagy létezik belőle unrated is (?) ha jól látom

előzmény: Kopasz (#2)

2010-01-24 16:50:28 Saw VI (2009) / Fűrész VI. nagype (4) #32

Ebben a részben főként passzív áldozatok szerepeltek (meglepően sokan), és nem játékosok. Hiszen az egésznek az volt a lényege, hogy két ember közül mi alapján és ki dönti el, hogy melyiküknek van nagyobb esélye a teljes életre. Minden áldozat William alkalmazottja volt (ha jól rémlik), így a körhinta szereplő is, tehát mindannyian a biztosítónál dolgoztak és az volt a munkájuk, hogy a beadványokban hibát, kifogást találjanak, hogy ne kelljen fizetni.
Biztosítónál mindenki sír és hazudozik :) Ilyenformán a körhinta sokkal több volt, mint egyszerű kínzó eszköz.

Nagy fordulat valóban nem volt a végén sajnos, ellenben jól sikerült ez a téma és ügyesen lett a nagy történetbe illesztve.
A sorozat végén majd valaki leírhatná az egészet, hogy akkor pontosan mi hogyan is volt (és milyen időrendben) :)))
Azt kicsit sajnálom, hogy Hoffman életben maradt, egy utolsó rész Jill egy utolsó munkájával szép befejezés lehetett volna. Így most jöhet elötte egy Jill vs. Hoffman :) Ami viszont egy új felállás, hiszen két játékvezető még nem állt szemben egymással, ráadásul úgy, hogy egyikük játékos is volt. Vagy tévedek?

2010-01-03 22:41:39 Franklyn (2008) nagype (3) #2

szó szerint :)

előzmény: a6notes (#1)

"egyenes adásban tudósítsanak a világvégéről" ez az alapszituáció nagyon jó, érdekes és hangulatos is
DE
sajnos nagyon nagyon el van szúrva a befejezés és az okfejtés
ugyanis: elhangozó szavak hatására betegednek meg emberek. ez egy nagyon buta elmélet :)

egyébként: a végén a fekete-fehér jelentnek mi értelme van?

2009-10-23 22:50:13 Thick as Thieves (2009) / A kód nagype (3) #6

Egyszer nézhető rablós film, fordulatos, valóban kidolgozott, csak sajnos helyenként roppant vontatott.
a6notes: biztos innen jött a magyar cím:
The Code (aka Thick as Thieves)

Hát elég fura volt. Nem tudom, de kicsit keverve volt benne két dolog. A kísérletek fő célja szerintem a teljes irányíthatóság elérése volt "Azt akarom tenni, amit mondanak." És ez el is hangzott ugye a "győztes" szájából. Miért keverték bele ezt az önfeláldozós dolgot? A kettő egymásnak ellentéte. Ha azt sugalják neki, hogy lőjjön, nyer és hazamehet, akkor lőni fog. A kettes szint miről szól? Ha arról, hogy civil kinzó lesz belőle, akkor megint csak hibás, mert ha önfeláldozó típus, akkor inkább öngyilkos lesz. :) /merthogy öngyilkos merénylőket válogatnak civilekből, akik bármit megtesznek a hazájukért/

2009-09-14 17:26:13 Antichrist (2009) / Antikrisztus nagype (4) #3

Charlotte Gainsbourg megérdemelte a legjobb színésznő díjat, amit a végén művel az már nagyon közel van a betegeshez :)
Nehéz értékelni, mindenesetre az biztos, hogy a színészek kitettek magukért, a film pedig egyre nyomasztóbb, mondhatni kétségbe ejtő.
Gyengébb idegzetűek nézzék meg előtte alaposan a piros figyelmeztetést a poszteren

Szeretném kérni: link

üdv

szeretném kérni:
link

port

Beveri a fejét, haha.
Megbotlik, haha.
Mindent lever, ami nincs lecsavarozva, haha.
Nézhetetlen, haha-ha.

2009-07-20 15:11:58 1 hét (2003) nagype (2) #1

Szerintem nagyon rossz, egyáltalán semmi olyan dolgot nem mutat, amitől eltérne egy huszonéves utca gyerek történetétől. Semmilyen különleges úgymond cigányos nincs benne.

http://www.youtube.com/watch?v=9wg2HS4dlBs
http://www.youtube.com/watch?v=2dbzQNl1HrA

2009-06-18 20:06:47 Martyrs (2008) / Mártírok nagype (4) #36


Ezekszerint a mártír két jelentéssel bír? Az ismert önfeláldozó személyt jelző és a szemtanú.
A készítők ügyesen összemosták ezeket, holott a kettőnek voltaképpen semmi köze sincs egymáshoz.
Mártír halált halt olyan értelemben, hogy - a csoport szerint pozitív céllal - egy közösség (az emberiség?) érdekében halt meg. És halálával (elvileg) szemtanú is lett.
Mártír mártír lett. :)

Vagy egyikük ilyen mártír, másikuk olyan mártír lett. Hiszen szemtanú csak egyikőjük volt.

Nagyon sokat lehet találgatni ezzel a filmmel kapcsolatban. :)
Kíváncsi leszek, hogy majdan milyen elemzések készülnek róla, valamint, hogy a szinkron hozzátesz vagy elvesz-e belőle.

2009-06-18 09:34:54 Martyrs (2008) / Mártírok nagype (4) #21

Ez felmerült bennem is, de sehogy sem jön ki, a többesszám miatt. :) hacsak nem ő IS mártír (igaz, öngyilkos lett és az ellentmondás)
Úgy mentette meg a többiek életét, hogy megölte magát és nem mondta el, hogy milyen jó a túlvilág. Mert akkor minden ottlévő öngyilkos lett volna. :))))
Maradok a tudás vágyas irigységes megoldásnál.

Mindenesetre lehet, hogy az író jókat röhögne ezeken a felvetéseken :)

Ahogy látom, mindenképpen újra kell nézni.

előzmény: Zalaba Ferenc (#19)

2009-06-18 08:05:59 Martyrs (2008) / Mártírok nagype (4) #18

meggyőztél
valóban ez a leghihetőbb megoldás

előzmény: HejjaX (#17)

2009-06-16 23:48:45 Martyrs (2008) / Mártírok nagype (4) #15

"miért higgyen a nő bármit illetően olyasvalakinek, akit napokig/hetekig kínoztatott"
Akkor viszont mindegy, hogy mit mondott. :)

Azon kívül, hogy a lány mit látott, még az is kérdés, hogy tényleg azt mondta-e amit látott. Mert akár ugye direkt hazudhatott is. Például nem történt semmi, de ő azt hazudja, hogy csodálatos, és a banya öngyilkos lesz. És akkor megvan a megszokott bosszú a végén :)
De nem valószínű, hogy ez a megoldás. Szőt, vélhetően az a megoldás, hogy nincs megoldás.

Ha a banya-féle levötközős rituálét nézzük, abból sem derül ki semmi, mert bármit bele lehet abba is magyazáni; elkeseredésében ledobálta álcáját és megszégyenülve lőtt, vagy tudva hogy mostantól jobb helyre kerül és a lelki békét megtalálva ledobta a betegségre emlékeztető terheket.

Az "én tudom, ti nem" megoldást én nem tartom valószínűnek. Ha mégis ez lenne, akkor valami olyasmit mondott volna, hogy kövessetek, vagy óvakodjatok.

előzmény: Olórin (#14)

2009-06-16 15:56:04 Martyrs (2008) / Mártírok nagype (4) #10

Érdekes, mert miután láttam, késöbb többször is eszembe jutott és meglehet, hogy egy újranézés után növelek egyet az értékelésen. (most 3)
Éppen azért, mert abszolút nyitott a végkifejlet.

A szipirtyónak volt valamilyen halálos betegsége (vélhetően rák). Mivel gazdag volt ezért volt ideje azon gondolkodni, hogy mi lesz vele ha meghal. A haláltól, az ismeretlentől félt, ezért nem mert önként meghalni.
A visszatérést követően ezek közül kaphatta valamelyik választ: ()-ben az öngyilkosság oka
- nagyon szép (sietett)
- nincs semmi (kudarc az egész kísérlet)
- egy szar hely (tökmindegy, hogy itt vagy ott szenved, nincs értelme és célja már az életnek. a kísérlet pozitív, de nem a várt eredménnyel - kudarc)
- b*zd meg! (sikertelen kísérlet)

Az pedig egy másik kérdés, hogy a mártír azért mártír, mert nagy cél érdekében hal meg.(?) Akkor ő mindenképpen a mennybe jut? (ha vallást is bele keverjük) Mert ha nem, akkor egy ember midegy mit mond, hogy mit látott, más mást fog látni.
Az öngyilkos pedig biztosan pokolba kerül.

2009-06-04 00:02:08 Wind Chill (2007) / Dermesztő szél nagype (2) #5

A fiú nem ment el a kútig. Visszafordult, mert rosszul volt és már vért köpött.
A végén a lány a fiú szellemét követi, aki megmutatja az utat a kútig.

előzmény: Gerus (#3)

2009-05-23 22:51:12 Seven Pounds (2008) / Hét élet nagype (3) #25

Igaz, hogy a film vége drámai és megható. De addig totálisan unalmas. Ben hiperaktív, majd-én-rendbe-hozok-mindent karaktere pedig inkább idegesítő.
Sajna az itteni tartalmi leírás félrevezető, valamint nekem nem tűnt fel, hogy provokatív kérdéseket feszegetett volna.
Az pedig ismét kicsit felháborító, hogy a filmet azzal adják el, hogy Will Smith ballagásiképe a plakát...

2009-05-18 23:58:38 Fargo (1996) nagype (3) #19

Kisvárosi feeling, néhány jó poén, de ezenkívül semmi különös.
Műkőggyé'!
A kínai csávós jelenetnek pl abszolút semmi köze nem volt a történethez.
Mitől is legjobb forgatókönyv? Lemaradtam valamiről, vágott verziót láttam? :)

2009-04-02 00:12:21 The Outbreak (2008) nagype (4) #5

Nagyon érdekes kezdeményezés az igazi interaktív film. Most a történet elég szegényes, de ez inkább amolyan próbálkozás. Azért sikerült majdnem utolsó megoldásként túlélni :)

A több befejezéses interaktív történet - nem ilyen, halállal végződő esetekben - olyan, mint az újfajta, nemlineáris, több száz befejezéses játékok. Ha egyszer az ember a végégére ér, akkor örül, hogy hejj de ügyes volt. De ott motoszkál, hogy ha valamit máshogyan csinál, akkor lehet, hogy sokkal jobb eseményeket hoz ki a történetből, mert így lemaradt a feléről :) Magyarán, ha a filmnek így nem csak egyetlen (túlélés (vagy sem)) befejezése van, akkor minden néző végeredményben másik filmet nézne :) Az egyik verzió lehet, hogy 1 perces, a másik viszont 2 órás :) Persze ehhez komplex történetet kell kidolgozni. És a készítőknek nem biztos, hogy megérné leforgatni az összes verziót.

2009-02-26 10:47:07 The Lodger (2009) / A titokzatos lakó nagype (4) #1

Sorozatgyilkos szedi áldozatait Hasfelmetsző Jack gyilkosságainak pontos másolataként.
A történet végülis érdekes,
függetlenül attól, hogy sejthető, hogy ki a tettes, a készítők számtalan apró mellékeseményt vezettek a történethez, melyek az adott pillanatban csak félre vezetik a nézőt. Sajnos ennek következménye a végére kialakult apró kaotika :) Mondhatni a végén megcsavarták párszor, de igazából maguk sem tudják miért :) A csavarokhoz képest túl egyszerű a megoldás.
Ettől eltekintve egyszer érdemes megnézni.

Szeretném kérni: link

Szeretném kérni: [link]
magyar cím: Üdvözítő utak
rövid ismertető: [link]

2009-02-12 00:18:48 Pathology (2008) / Boncasztal nagype (2) #3

Az ilyen valóságtól elszakadt rosszfiúskodásnak mindig két oka lehet; egyik amit te is írtál, hogy ezáltal kicsit különlegesebb, extrémebb környezetet és karaktereket teremtsenek. Vagy egyszerűen a rendező/író f***a gyereknek gondolta ki a karaktereket és ma ettől lehet valaki érdekes, különleges, félelmet keltő. Szerinte.

Kis színészi játékkal és jobb történet vezetéssel sokkal izgalmasabb is lehetett volna, és még brutálisnak és értelmetlennek sem kellett volna lennie.

Egyébként akkor ha valóságtól elrugaszkodottnak nézed a filmet akkor bírod a belezést, szerv dobálást, ha reális hangvételűnek akkor viszont nem? Pedig mindkét esetben ugyanazzal a bbq szósszal dobálják be a színészeket ;)

2009-02-09 22:49:32 The House Bunny (2008) / A házinyuszi nagype (2) #12

jsz, szavadon fogunk! :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#10)

u.i.: most látom, hogy szegény Heather málnát kapott eme alakításáért. Mélységesen nem értek egyet.
Ez a kijelentésem gondolom megrázta hollywoodot :)

kicsit off, ha lehet:
tudja valaki, hogy a málnát mi alapján ítélik meg?

Cloverfield-hez hasonlítani ennyire mélyen szerintem felesleges. Valóban olyan. Csak éppen ez 9 évvel korábban készült, mondjuk úgy aprópénzért. És véleményem szerint 99%-ban reális, míg a másik nyílván mese, és effekt az egész film.
Gomba mód szaporodnak az ilyen ál-dokumentumfilmek. Minden tisztelet a készítőknek, mind az ötletért, mind az elkészítésért, és az úgymond promócióért, a hitelesség hátterének megteremtéséért.

A csaj sikongatása valóban néha kicsit idegesítő, dehát ő ilyen. Sokkal hitelesebb volt ő is személy szerint, mint nagyon sok úgymond színész.

Sajnos a készítők túl nagy fába vágták a fejszéjüket és 80 percbe próbálta belesűríteni minél több faji érdekességet. A felvételek egyediek és szépek (természetet a mai technikával nehéz rosszul fényképezni), sajnos a vágás egy idő után semmilyen faji, területi koncepciót nem követ. A vízi világ például váratlanul megjelenik, de mindössze egy blokkja van.
A vágás és a magyarázó narráció hiánya, valamint a nagyon kevés zene miatt csak egy természet-video gyűjtemény.

Szerintem viszont a filmnek pontosan az az egyik lényege, hogy nem brutális tizenévesekről szólt, hanem arról, hogy a bandázásnak milyen következményei vannak akkor ha a bandavezér, a fő-száj kicsit őrült. A többieken már az első szituációban is látszik, hogy nem akarják csinálni azt amire a vezér kényszeríti őket. Hogy miért teszik? Mert nem akarnak a bandán kívül kerülni, hisz akkor ők is áldozatok lehetnek bármilyen 'csínytevésnek'.
Diligo, azért nem kell ennyire félvállról venni az őrületet. Brett nem egy szokványos rosszcsont, vagy vagánykodós nagyszájú tini, hanem egyszerűen koordináció nélküli düh rohamos.

"semmi pillanat alatt pofoznék tenyérrel szanaszéjjel egy csapat hülye elkényeztetett, elhízott tizenéves csíra gyerekcsapatot"
Kivéve ha mondjuk közben hátulról leszúr az egyikük vagy éppen rád uszítanak 1-2 kutyát, vagy mondjuk fegyvert ránt valamelyik.

Másik pedig, ami sajnos az ilyen korúakkal szembeni önvédelmet is meggátolja, az pedig pontosan az, ami ennek a filmnek is a vége. Kedves gyermek szól hasonlóan őrült (nyílván volt kitől örökölni, mindennap látni) apunak és apu elintéz.

előzmény: diligo (#14)

Összehasonlítás egy bizonyos filmel, ha zavar ne olvasd el!!!!

Mikor elkezdtem nézni elsőre egy dolog ugrott be: (egy film cím, amit most nem akarok ide spoilerezni, hátha még nem látta az aki olvassa... Brad P. & Edward N. (FC) ha nem láttad, ezt most ne olvasd el :) [egészen pontosan ugyanerről szól, csak abban nem sorozatgyilkos hanem felrobbantja a várost])

Az elején van egy kis sorozatgyilkosra jellemző precizitás + termék vásárlás függőség. (lásd másik film)
Ezután a disco jelenetben beszól a pultosnőnek, de az (és senki más) nem hallja, ergó nem is mondta. Majd jön a mondat: "én egyszerűen nem létezem". (ez két értelmű utalás arra, hogy gyilkolás nélkül ilyen unalmas életet nem tud élni (FC - álmatlanság), valamint hogy a mesélő énje nem valóság)
Már csak röpke 90 percet kellett várni (majdnem megállítottam, pedig olyat nem szoktam) hogy megtudjuk, hogy tényleg. Mint Olórin írta az elemzésben, gondolom a könyvben jobban keveredett a képzelet és a valóság, ezáltal komplexebbek, izgalmasabbak lehettek az események, és vélhetően még okokkal is szolgált a szerző. A filmben egyedül a cica+automata jelenetben volt egyértelműen képzelet.
Azt értem én, hogy az egész filmet az utolsó pár percnek kéne elvinnie, de így aránytalanul sok volt benne az indokolatlan és kidolgozatlan gyilkolás és rosszarcúskodás.
A márka, stílus és persze szabad éttermi asztal (és ami még annál is fontosabb; a névjegykártya betütípus) megszerzése és mutogatása, a nagyzás és a presztizs, ezek voltak jó pillanatok a filmben. Kár, hogy a történetből lett egy "dráma - horror - krimi - thriller - vígjáték", ami ugye sehova sem sorolható.


Bale alakított, ez kétségtelen.

Nekem nem tetszett annyira. Nem egészen tudom, hogy mitől több, vagy mitől kéne többnek lennie a szokásos fertőzéses zombis filmeknél?

Pontosan ugyanazok a drámai dolgok voltak benne (csapattag megfertőződése és megölése). A menekülés és lövöldözés persze nem számít, hisz az nem nagyon lehet más.

2009-01-09 17:34:09 Cannibal Holocaust (1980) nagype (3) #90

Nem szeretnék belekapcsolódni a mélyenszántó vitába, csak pár gondolat a témával kapcsolatban:
'80-as években eléggé szokatnal volt (gondolom) egy áldokumentum film, elhiszem hogy bekajálták, hogy valódi a felvétel.
Ott van például a Blair Witch Pr. ugyanúgy áldokumentumfilm szerű, nincs benne ilyen horror ezért sokkal többen nézték meg és istenitik, hogy mekkora ötlet. Ez egy másik kategória, csak ennek igenis van társadalom kritikája (csak ahhoz végig kell nézni a filmet). Blair-nek gondolom nincs. A Motelnek meg pláne nincs, csak az egy elfogadott film, amit óriás plakáton reklámoznak, és folytatása is készült annyira sikeres.
Kérdés; melyiknek van több értelme, története a kettő közül?
Az nem visszataszító, hogy a Múmia egy rothadó ember tetem, aki sorra gyilkol mindenkit? (nemde? :) )

Addig ne siránkozzon senki azon, ha egy bennszülött megöl egy állatot és megeszi a kamera elött; amig vacsora közben el kell kapcsolni a NatGeo-ról mert az oroszlánok zebra belekben turkálnak. (mivel a zebra nem ember, az ő belezését lehet mutatni - egyik morális kérdés, merthogy miért rossz érzés ember kínzást nézni? nem sajánlatból hanem az ember ösztönösen elképzelni, hogy vele is megtörténhet.)

Élő állatot ma megenni vagy megsütni civilizálatlan, visszataszító, vagy szakácsművészet?

Kanibalizmus: természetesen volt, lényege egyszerűen az életbenmaradás. A mai horrorfilmek lényege a brutalitás és az értelmetlen (szadista) kínzás. A két dolgot ne tessék összekeverni!

Ettöl függetlenül nem nézném meg mégegyszer, mégpedig azért mert korát meghazuttolóan élethű.

A megölt állatokról: erröl már írtam. De egy apró komment ismét: szerintem egy korábban készült monumentális történelmi filmben ötvenszer ennyi állat, például ló halt meg.

2009-01-05 22:39:53 Taxi 4 (2007) / T4xi nagype (2) #7

Egyszer nézhető volt, volt benne pár jó poén, ami hírtelen jól hangzott. Való igaz, hogy Taxi szériának egy 0, de mint film, azért ki lehetett bírni. nem vártam sokat, így nem is csalódtam akkorát, hogy rosszabbat adjak :)

Hát, naigen :)

előzmény: allegra (#56)

Íme egy screenshot:
http://kepfeltoltes.hu/view/081221/pic-prestige_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ezen a képen "csak" 4 holttest van a tartályokban.
Különböző snitteken majdnem mindben látszik.
És megelőzendő a reakciót: igen, lehet, hogy bábok, de akkor akármi lehet. (pl nem is Tesla volt az, hanem egy csaló.

Azért hozom fel szegény Teslát mindig, mert nem véletlenül hozták fel a témában a nevét, és nem hinném, hogy csalónak állítanák be. (nyílván ha nem tudta működőre megcsinálni akkor nem mondta, hogy működik.

cucu: pont erre írtam példaként, hogy nekünk ma nem egyértelmű, hogy meg lehet csinálni, de anno az sem volt egyértelmű, hogy villamos áram nélkül nincs is modern civilizáció. de, ez már off-vita, csak a "pofátlan teslás sci-fi"-re reagáltam :)


De ettől függetlenül tökjó írás éshát, mit lehet tudni. :) De szerintem is, azért túlságosan elvont és "trükkös" lenne.

Szerintem sem lett rossz, de sajnos azért van benne két nagyon idegesítő dolog.
Az egyik a már említett jelenet. (események szempontjából felesleges jelenet volt)
A másik pedig a többször elhangzó "közmondás", ami olyan, hogy inkább ne is idézzük. :)
kb ilyen:
"Ha nincs interneted, nem tudsz Kritikus Tömegezni". ;)

Természetesen tiszteletben tartjuk a negatív véleményeket is, nyílván nem tetszhet mindenkinek egy film.

De azért ilyet ne írj le:
"csattanóval nyer értelmet az egész"
persze, ezért néz az ember egy filmet, mert érdekli a történet
ez a film pedig nem arról szól, hogy a főhős szalad, szalad, szalad és időben odaér, megmenti a világot, végefőcím, reklám

"pofátlan teslás sci-fi"
nah, ilyet aztán végképp ne mondjál, részben Teslának is köszönheted, hogy ezt a kommentedet ide írhattad :)

tesla pedig nagyon is beleillik a képbe. ő ugyanis az egyik olyan pont, amikor a bűvész trükkből valóság lesz.
Én nem vagyok annyira scifi rajongó, hogy most elemezgessem a teleport működését, de azt gondolom mindenki számára világos, hogy nem is olyan régen a villamos áram volt az anti-krisztus az emberiség szemében. Lehet, hogy már nem is kell olyan sokat várni a teleportra, mint mondjuk amennyit az emberiség várt a villamosáramra.
Élettelen tárgyat nyílván lehet teleportálni, az pedig már pszichológiai és biológiai kérdés, hogy sejtek átvitelével átvihető-e a személyiség.
Az átvitel pedig könnyen történet másolással...
Nem az időutazásról beszélek!

előzmény: -senki- (#33)

2008-12-09 23:28:19 Nim's Island (2008) / Nim szigete nagype (3) #1

Kedves, kalandos gyerekfilm.

2008-12-08 11:21:13 BURN-E (2008) nagype (3) #5

Pontosan Motkányt akartam felhozni én is példaként.

Aranyos, jópofa történet. De Pixartól minden új filmjénél elvárt, hogy egy újdonsággal, kedves történettel álljon elő. Ez viszont csak egy extra a filmhez. Pixar filmnek kevés. Nem volt különösen nagy kihívás sem a történet megírása, sem az animáció elkészítése hiszen minden adott volt. Mondhatni összecsapott. Ráadásul ugye ismétlődő mozdulatokkal van tele.

A szituáció pontosan az, mint Motkány esetében, csakhát az egy másik stúdió és nem a Pixar. Motkány (és általában a Pixar karakterek is) nagyon jól vannak animálva, karakteresek, kifejezőek, viccesek. Burn-E viszont számomra csak egy doboz, aminek van keze és átél egy egyébként számomra abszolút unalmas történetet.

2008-12-07 23:39:17 BURN-E (2008) nagype (3) #2

Annyira semmiről nem szól. nagyon látszik rajta, hogy akartak egy extrák a dvd-re. A Pixar filmekben általában azért van egy jól kidolgozott történet, mondanivaló is.
Ez inkább csak amolyan "és közben ez történik Burn-E-vel" insert Wall-E filmhez. (akár bele is rakhatták volna a filmbe)

2008-12-04 11:02:52 Bolt (2008) / Volt nagype (?) #2

Roppant kreatív. Mintha valami scifi-horror lenne.
Mondjuk a Bolt-ot meghagyva meg magyar pszicho-krimi :))

2008-12-03 22:34:59 The Dark Knight (2008) / A sötét lovag nagype (5) #961

Ezt majd akkor is mondogasd magadnak mikor nézed szinkronnal a filmet és mondjuk egy jelenetet visszanézel eredeti hanggal. Ajánlom a késes jelenetek és a kihallgatás egymás utáni megtekintését.

Ledger volt az aki eljátszotta, átélte a szerepet, ez látszik az arcán, érződik a hangján. Nem biztos, hogy szinkron választásnál elsődleges szempontnak annak kéne lennie, hogy az illető az éppen legfelkapottabb magyar celeb legyen. Persze, nem könnyű szerep, de sok filmben láttunk már csodát "őrültek" szinkronizálása terén.

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#958)

Látványos volt. Csak épp nem szólt semmiről. De ezeket már leírták elöttem.
Szegény Jet Li, Imhotep legalább kidolgozott karakter volt.
Nyílván cgi-re volt kiélezve az egész. De mint sorozat folytatás nagyon kevés.

oh, nagyon köszönöm, meglesem

előzmény: GothMan (#2)

Nyílván létezik belőle jobb feldolgozás is, utólag azt mondom; sajnos ezt láttam. A történet jó, a filmes megvalósítás annyira nem.

2008-11-29 14:11:19 Twilight (2008) / Alkonyat nagype (2) #14

akkor nincs mentsége a filmnek. :)
vagy akkor ez pozitívuma a filmnek, hiszen az alapanyag volt rossz, a fim jó lett volna? Vagy akkor hogy is van ez? :))
lényeg a lényeg; nem vagyok már tizenéves (és leányzó pláne nem)

előzmény: Zalaba Ferenc (#13)

2008-11-26 23:24:16 Twilight (2008) / Alkonyat nagype (2) #12

Szerelmi történetnek, a célzott korosztályban, jó film. Aki nem csípi a tinis szerelmes filmeket, inkább kerülje el, mert bármennyire is jó az alaptörténet (gondolom a könyv jó) túlságosan gyerekesnek mondható.

Dafoe-t én igazából sosem szerettem, szerintem itt sem alakít túlságosan nagyot.
Mint sorozatgyilkosság felgöngyölítő film, nem nagy szám. Ellenben a téma, az anamorfózis, nagyon érdekes.
Picit sajnálom, hogy nem mutatták be jobban, pl a gyilkos nem "készített" nagyobb, híresebb műveket.
És sajnos nem igazán derült ki, hogy miért tette (jó, nyílván művészet) és hogy hogyan választott áldozatot?
miért pont Sandy volt az utolsó? Hogyan jött rá Dafoe, hogy ki a tettes? (egyszercsak nézett egy fényképet és rájött)

Anamorfózis a festészetben

Egy-két jó ötlet volt benne, például a titkos lejáratok (külöösen a kacsa),de egyébként semmi extra. Délutáni matinéfilm lesz a kereskedelmi csatornákon.
Johnny English és Csupasz pisztoly összegyúrt folytatása. Csak azok - ellentétben ezzel a filmel - maradandók.

Ha nem tavaszifelvágott-készítő-horrort csinálnak a filmből eszement démonnal akkor akár még jó is lehetett volna, elvégre a történet ki volt találva, meg volt alapozva. Nick mesélő stílusa pedig szenzációs.

Nick: "Jesszus, vegyük le a hangerőt a nagypapán. Micsoda seggfej. Ahogy látják, mostanra kicsit elhülyült ez az egész; egy lány kirakott cickóval, egy démon, vén dákó a pizsamában. Hát ezt ígértem én? Ez a pöcsfej elég vonzerő, kielégítő? Ezért fizettek be a buliba? Oh, testvéreim!"

Kicsit reméltük, hogy nem ezért. És a végén beigazolódott, miszerint ugye Nick vagy ártatlan elszenvedőlye egy démon megjelenésnek, vagy elmebeteg sorozatgyilkos.


Úgy tűnik, egyre inkább előtérbe kerülnek az olyan horror filmek, melyek nagy fordulatokkal kecsegtetnek. Ez érthető, hiszen horror téren annyit alkottak már - és én személy szerint nem tudom, és nem is nagyon akarom tudni - meddig fokozhatók a kínzások és a vér. Ha valami újat és különlegeset akarnak alkotni akkor azt csakis egy fordulatos, vagyépp izgalmas történettel tudják elérni. Erre a filmre mondjuk utóbbi azért nem jellemző.

Látja, Nick, nincs is szék.

Elképesztően unalmas. Azért mert van benne pár jó beszólás, még messze kerülendő.
Azt is jó lett volna eldönteniük a készítőknek, hogy most akkor milyen stílusban fényképeznek. Van amikor nagyon szép tiszta, teljes a kép, aztán még 2db gyertya (ténylegesen!) mellett kameráznak szabadon.

2008-11-11 12:00:18 Pleasantville (1998) nagype (5) #1

Pleasantville egy boldog kisváros, valahol a képzelet és a szappanoperák határán. Az élet szigorú szabályok szerint, a rendszeresség fontosságát tisztelve, boldogan zajlik napról napra.
Ebben a konzervatív, érzelem-mentes kisvárosban bizonyos események hatására megjelennek a pozitív érzelmek, az élet élvezete, a nyitottság az újdonságokra és szokatlan helyzetekre, emberekre (liberalizmus). Ám a pozitív érzelmek idővel ellentétessel párosulnak, az új életet élőket kirekeszti a város őspolgársága minek következtében idővel megjelenik a nyílt erőszak. (rasszizmus)

Mindez a filmben egy szürreális képi és hangulati világban jelenik meg, időnként nagyszerű helyzetekkel és poénokkal.
A vége természetesen über-happy-feeling, dehát mégis csak egy vígjáték :)

Csacskaság. Folyamatos rohanás az erdőben, mindenféle gondolkodás vagy szituáció nélkül - valaki(k) elöl, aki mindig mindenhol ott van.
A helyszín szép, viszont ez nincs kihasználva eléggé a filmben. Egy szebb, drámaibb fényképezéssel sokkal hatásosabb film is lehetett volna.
Az autóba bilincselős jelenet azért jóra sikeredett.

2008-11-10 20:48:05 The Score (2001) / A szajré nagype (2) #2

Így van.

előzmény: ronin07 (#1)

2008-11-04 18:05:32 Valkyrie (2008) / Valkűr nagype (4) #4

egyetértek, Cruise->hitelesség kizárva
csak nehogy teljesen véletlenül Cruise-nak sikerüljön a merénylet :) /Mission Impossible '44/ :)

előzmény: ronin07 (#3)

2008-10-28 13:08:49 Gwai wik (2006) / Re-cycle nagype (3) #9

Szerintem nem volt azért annyira szörnyű. És bár a történet nem volt túl bonyolult, a képi világa nagyon rendben volt.
Az mondjuk valóban kicsit zavaró volt, hogy túl sok helyszín között mozgott a főhős, kevés idő jutott egy szintre. Sajnos túl sokat akartak belenyomni a filmbe.
Egyébként szerintem minden tekintetben Silent Hill.
Mintha lenne is hozzá köze valamilyen szinten azt hiszem, valaki tud erről valamit? vagy csak klón? :)

2008-10-26 16:17:37 Pathology (2008) / Boncasztal nagype (2) #1

Tipikusan az a fajta karakter bemutatás, ami marhára fel tud dühíteni.
Az még csak hihető, mondjuk ténynek is tekinthető, hogy aki hosszú évek óta boncmester az mondjuk úgy hajlamosabb az őrületre. De az egész egyszerűen kizárt, hogy van egy tanonc-csoport, akik közül mindenki perverz és magasról tesz az orvostudományra. Az pedig, hogy nagy teremben boncolgatnak uzsonnázás és beszélgetés, jópofizás közepette, inkább hasonlít egy zs kategóriás tini buli feelingre, mintsem egy orvosi laborra.
Olyan dolgokról már nem is beszélve amikor viccből szervekkel dobálóznak. Sokkal hihetőbb lett voln a történet ha a környezet nem, csak a két főhős ilyen őrült.

A történet egy mondatban: meg kell ölni valakit, bárkit, úgy hogy a másik boncolásból ne tudja megállapítani hogyan tette.
Maga a történet egyébként jogosan felvethető - ha csak a két főhős versengését nézzük - hogy két unatkozó boncmester (sorozatgyilkos (?)), akikben megvan a hajlam, hogyan rivalizálnak mindkét "szakterületükön".

Sokkal-sokkal jobb és izgalmasabb filmet lehetett volna csinálni a témából.

A végére sajnos kicsit ellaposodik, mármint nem olyan vicces. De Bill Murray és Reviczky Gábor szenzációs.

A film maga jól indult - mikor rámentek az átláthatatlan bürokráciára és a kacifántos megszólításokra. Aztán valamivel ki kellett tölteni a játékidőt. A vígjáték szempontjából sajnos Hitlert túlságosan irreálisan paródiára vették, magyarán egy totális idiótaként ábrázolták. Szerencsére elmaradtak a nagyon divatos fingós és elesős/leverős/beverős poénok.

2008-10-09 13:09:06 The Dead Girl (2006) / A halott lány nagype (4) #2

Én csak két negatívumot tudok mondani a filmről:
Brittany Murphy alakítása sajnos nem tetszett, a vagánycsajos ént szerintem nagyon rosszul hozta.
Valamint a nővér története szerintem felesleges volt.

Daemiaen, azt viszont nem tudom mire mondod, hogy nem kapcsolódnak össze a történetek. Pláne hangulatában. Azt hiányolod, hogy eseményeiben közvetlenül nem kapcsolódnak össze?

Én azért adok rá 3-at és nem 4-et, mert szerintem totálisan felesleges volt ennyire véresre csinálni.
A történethez és a hangulathoz nem sokat tett hozzá, hogy pl az autós falhoz nyomásnál kifordultak az illető belei.

Dexter, Lost, House (bár utóbbi már kezd unalmas lenni, mindig elsőre elrontja aztán mégsem és bármit csinál, semminek sincs következménye, szörnyen irreális sorozat lett)
Mad Men-t pedig ugye most adják, szóval elkezdtem.

2008-08-27 23:12:43 Meet Dave (2008) / Az üresfejű nagype (2) #8

Nagyon nehéz dönteni. 2 vagy 3.
Egyébként jópofa gyerekfilm lenne, az ő színvonaluknak és igényeiknek megfelelően. Pontosan olyan egyszerű és naív mint pl a Dolittle volt.
Ha úgy nézzük, hogy E. Murphy és mozifilm; akkor bizony a történet harmatgyengének is kevés.

2008-08-19 22:27:27 Fool's Gold (2008) / Bolondok aranya nagype (2) #5

Pár nagyon apró vicces jelenet kivételével az egész valóban egy röpke történet, maximum egy hétköznap délutáni filmecske. Hogy miért lett ilyen hosszú, azt szerintem a stáb maga sem tudja.

Daemiaen: "Matthew McConaughey simán megél a testéből, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy Andy Tennant rendező Kate Hudsonról még fürdőruhában sem mutat semmit, férfi főszereplője jószerivel még a bíróságra is félmeztelenül megy."
Valóban olyan a film mintha inkább a női közönséget célozta volna meg. Folyamatosan lehet Matthew meztelen felső testét bámulni, s közben rengeteg utalás van rá, hogy milyen jó is vele a szex; ez vélhetően (remélhetőleg :) ) nem a férfi közönségnek szól.

2008-07-25 23:05:55 Vantage Point (2008) / Nyolc tanú nagype (3) #17

Pontosan, én is. Ilyen szempontból csalódás volt a film. Nagyon kedvelem a jól megkevert több szálas, majd összefonós dolgokat. Ettöl a filmtől is valami ilyesmit vártam. Hiszen a lényege valami ilyesmi lenne. De inkább elvitték populáris akciófilm irányba, hogy nagyobb legyen a közönség (egyszerübb a történet ;) )
És persze, mint már leírták elöttem, sok benne a túlzás és a szokásos főhős és elnök kultusz.

előzmény: -senki- (#16)

2008-07-23 00:08:32 The Matrix (1999) / Mátrix nagype (5) #10

Nah, ez mondjuk elég kemény. Bármelyik film tetszőleges részletéhez lehet találni egy másik filmben egy hasonlót, de hogy két film között ennyi párhuzam... GS-t már régen meg akarom nézni, azt hiszem teszek az ügy érdekében.
off: off

előzmény: Jereváni Rádió (#9)

2008-07-22 23:48:30 Presto (2008) nagype (4) #8

Szenzációs, bár helyenként túlzás a sok Tom és Jerry stílusú kitolás.
A létra és a végén a köteles mutatvány miatta csak 4.
De nagyon aranyos, és Pixar minőség minden tekintetben.

4 és 5 között van valahol a film. Most az 5 mellett döntöttem, mert:
nézhető, nem volt benne nagy baki vagy kifogásolni való. ésbár a színész teljesítményeket vélhetően nem fogják díjazni, de nem volt probléma senkivel sem. Brosnan pl pár szituációban egészen jó volt, mint negatív hős.

Ahogyan a gyerekrabló bánik a szülőkkel, az egészen jó lett, különösen a végkifejlésben.

Én ajánlom (ezért is adtam végülis 5-öt), lekötött, a jelenetek nem voltak hosszúak, tehát ha nem is pergőnek de esemény dúsnak nevezhető.

Kedves szerelmes film. Azért tetszett, mert a szokványos - konténerrel hordott-forgatókönyves szerelmes filmek között - új formában mesélték el a történetet. Persze az alap szituáció, hogy a lány (akinek valóban szörnyű a szinkronja :|) most tudja meg hogyan is történt, kicsit hihetetlen. Vagy talán nem az, mert nem lehetett olyan idős, csakhát a színészlány ugye sosem annyi idős, mint amennyit játszik. :)

Nemtudom, de nekem a trailerből úgytűnt, mintha talán lenne benne Fekete Olaj, bár lehet csak vér és a színek miatt tűnik annak. Esetleg érintés szinten megjelenhet, ezzel is csatlakozva a sorozat világához és ösztönözve, hogy "Nézzed meg a sorozatot!"


Egyébként én nem mondom, hogy rossz ötlet elővenni a biztos karaktereket és a 15 éves és népszerű sorozatot alapul egy filmnek, abban az esetben ha a forgatókönyv tényleg JÓ lett. A színészek ugyanazok, a történet nagyban nem tér el a szokottól, annyira nagy baj nem lehet. Egy egyszerű szórakoztató rész lesz, olyan mint anno a dupla részek voltak (amik ugye külön filmként is megjelentek)

Miért lett újabb film? Természetesen a pénz miatt, hiszen minden azért készül. :)

Duchovny kétségtelenül leghíresebb alakítása Mulder ügynök, de azt azért nem mondanám, hogy eszeveszetten kapálózva szüksége lett volna a visszatérésre. (2003: Emmy jelölés, 2007: Golden Globe)
Andersonnak annál inkább ;)

nem beszólásként írtam, hanem azért, mert ha 15 perc alatt nem bontakozik ki annyira a hangulat és a történet, hogy izgalmában lerágja a körmét; attól még nem biztos, hogy nézhetetlen a film. (pláne ha végig sem nézte)

Egyébként megn én nem olvastam a könyvet ugyhogy ahhoz képest jó volt. :) Most az egy más kérdés, hogy a filmet kell értékelni vagy azt, hogy mennyire adja vissza a könyv hangulatát.

előzmény: limupei (#11)

Ezt nem teljesen értem de mindegy.
Vélhetően az első 15 percben nem fogod összepisálni magad a félelemtől. [mint nagyon sok más filmben sem] (egyébként a filmben sehol sem, mert annyira nem félelmetes) a lényeg később kezdődik.
Ha a történet nem érdekel akkor ne nézd meg, nem darabolós, szervekkel dobálózós.

előzmény: Duc de Richleau (#9)

2008-07-11 22:46:24 Juno (2007) nagype (2) #31

Borzasztó.
Egyáltalán semmi vicces nincs benne, sőt.

Mivel egyre gyakoribb (pontosabban egyre felkapottabb a hírekben) a fiatalkorú anyák esete, ezért gondolta Hollywood, hogy foglalkozni kéne a témával. (aztán adott is rá egy Oscart, mert ugye fontos téma) Nagyjából aznap délután meg is írták a forgatókönyvet, aminek lényeg egy elcsépelt örökbeadási történet, meghatódottság és érzelem nélkül.
A fiatal lány adja a mai amerikai tinilányt; éjfélkor, terhesen, rúzsozott szájjal vezet hazafelé egyedül, a szülei azt sem tudják hol van. Hamár szülők: miért nem a családban maradt a kicsi? Mindegy.
A végén pedig összejön nagy szerelmével, akitől a gyerek van, de a 9 hónap alatt összesen kb 10 mondatott váltottak, legalábbis a vásznon, és egyszer "futottak össze"? Hosszú boldog kapcsolat lesz.
Egyik helyzetet sem nevezném sem viccesnek, sem életszerűnek, a tinik nagyszájúsága és viselkedése inkább idegesítő.

2008-07-10 16:19:18 Ten Second Film (1965) nagype (?) #4

Nagyon filozófikus lett :)
Felesleges osztályozni, ennyi erővel a youtube összes videoját lehetne.

Ennyi sok szép dícséret után jöjjön azért egy negatívabb vélemény is:
Vega azonkívül, hogy szép, azért annyira maradandót nem hozott alakítás címszóval. A szép színésznők sikerének fontos pillére, hogy magukra vonják a figyelmet és alapból azzal le tudnak kötni, így nem is nagyon kell csinálni semmit. (lásd Julia Robert, nagyon sokszor annyiból sikeres a szerepe, hogy csakúgy van) De nem lehordani akarom, félreértés ne essék! Sok szép szerelmesfilmes szerepet még neki.
Sandler-t pedig meg sem merem említeni, mert annyira hozzánőttek a butyuta karakter-szerepek, hogy még ha lenne is esélye, hogy kimásszon belőle, akkor sem fog sikerülni neki. (ugyanazok az idióta arcok, ugyanazok a mozdulatok, ugyanaz a részeges esetlenség, ugyanaz a tesze-tosza karakter...) Most azért mert a drámai részeknél pár percig nem hülyéskedik, az még NEM színészijáték.
Téa Leoni karaktere az elejétől roppant idegesítő, de nagyon jól hozza, valóban emlékezetes.

Semprini-vel teljesen egyetértek, de gondolom sokan, a film egyik legjobb jelenete. :)

Ezekért, és a rettenetesen hoszzú játékidőért (könyörgöm, ennyi történethez minnek kellett??), mindösszesen 3.

10 éves thrillerhez képest nagyon is jónak mondható. A történet jó és nagy baki sincs benne, rendesen felépített.
Érdekfeszítőbbre nem nagyon lehetett volna csinálni, maximum akkor ha inkább a horrorabb irányba mentek volna el a készítők, mert akkor lehetett volna "idegtépősebbre" csinálni a hullaházas vágásokat. Ahogyan azt a jelen hasonló filmjeibe szokás. De részemről jobb így, hogy nem a hullákra helyezték a hangsúlyt, hanem inkább a krimi/thriller-re. Horrornak abszolút nem nevezhető, kétszer látszik halott ember távolról. Tehát aki a besorolás miatt nem nézte meg eddig, az most megteheti.

Két bosszantó dolog azért volt a filmben: egyik McGregor butyuta vigyora, a másik pedig hogy nem derült ki miért őrzik annyira a házat, hogy óránként körbe kell mennie egy őrnek és checkolni. Erre tud valaki magyarázatot? Vagy nincs rá, fogadjam el? :)

Helyenként túl művészi kamerakezeléssel bíró, de nézhető dráma leszokásról, felejtésről és e két nehéz dologgal járó kínról és elvonásról.

Szerintem remek lett a párhuzam a drogról leszokás és a szerelem elvesztése és az ebből adódó hiány és űr szimbolizálása között.

Kicsit talán túl hosszú lett a történethez, mondanivalóhoz képest, de ezt fentebb is írtam, hogy a művészieskedő képeknek és kitöltő párbeszédeknek köszönhető főként.

Aki nem vár sokat egy szokványos csöpögős-kedveskés-happyendes-filmecskétől, az nem fog csalódni. Szokványosnak mondható szerelmi történet, vidékilánykáról aki a csillogó álmait teljesítő nagyvárosból visszatér régi barátai közé ahol ismét(?) beleszeret első szerelmébe.
Kár, hogy Witherspoon nem tudott kilépni Dr Szöszi szerepéből.

Inkább dráma mint thriller.
Kicsit többminden is kiderülhetett volna a szereplőkről, lehetett volna benne pár apróbb csavar vagy titok, ami ugye a drámai helyzetben kiderül.
Inkább amolyan Cloverfield-light volt, elsősorban drámai vonalon, hasonlóan kézikamerával és szép fényképezéssel.
A vége szerintem elég meglepő és jó.

Én eleve úgy álltam hozzá, hogy nem sokat vártam tőle, különösen nem történet tekintetében.
Viszont a hangulata! Iszonyatosan jó feelingje van szerintem. A "nappali" események, különösen a film első felében félelmetesen jók lettek.
Sajnos - nyílván - követte a játék szellemét és különféle, egyre hihetetlenebb ellenségek vannak, szerencsére főhősünk nem áll le kardozni velük :)
Helyszín és hangulat minden képpen 5.
A többi miatt viszont csak 4.

2008-07-06 00:35:33 The Believer (2001) / A hitetlen nagype (4) #1

Elég nehéz véleményt írni, különösen ilyen napokban és helyzetben most itt a világban, gondolom részben ezért van az, hogy nincs még hozzászólás. Ne is legyen. :) Ez egy olyan téma, hogy bárki bármit mond, abba bármit bele lehet magyarázni.

Mindenesetre nagyon sok fontos és hatásos párbeszéd és szituáció van benne. A cím is nagyon találó.
Mindenkinek ajánlott megnézni.

És az Amerikai história X-et is.

A jóöreg ilyesztegetős horror, nem olyan eszement mint a mai vérben fürdős, vödörben testrészeket hordós. Régen arra alapoztak, hogy nem mutattak dolgokat, ami sokkal rosszabb, mert mindenkinek saját fantáziájára/félelmére van bízva a dolog.
Az utolsó félóra nagyon komoly, a többi felvezeti a történetet, ami eléggé jónak mondható.

Azért gondolom, hogy a könyvben jobban lejön, hogy hogyan sikerült rávenni a dokit, hogy egy teljes napot töltsön azzal, hogy eltemesse a macskát. Mert ugye az egy dolog, hogy sajnálja és nem akarja, hogy kiderüljön, hogy eltemette, de azért még miért követte az öreget fél napon keresztül, mikor a temető ottvan majdnem a ház mögött?

Ha ez eddig lehetséges volt egyáltalán, most mégjobban utálom a macskákat :)

Az első epizód, a középori, zseniális vala :)
A második, a bárányos, értelmetlen baromság volt, sajnos. Egyáltalán semmi vicces nem volt benne. Viszont új értelmet nyert a pásztor-óra. :)
Azok az epizódok voltak jók, amikben Woody Allen szerepelt, a többi eléggé időkitöltőnek tűnik számomra.
Emiatt miatt csak 4-es adható rá.

Nem vesszük a fejedet, de ez nekem nem így rémlik. Ugyan régen láttam, de nekem úgy dereng, hogy magyar lótolvaj bandának nevezik a Gogolak családot. Ami viszont kifejezetten hízelgő, hiszen nagyon sok ország a lovakról ismer minket. És vicces is, hogy a 21. században a maffia lótolvajlással foglalkozzék.
Szóval a cigányokat nemtudom honnan vetted. Vagy én nem emlékszem valamire.

előzmény: Crawshayi (#1)

2008-07-01 22:18:48 The Village (2004) / A falu nagype (4) #17

Nagyon friss élmények kavarognak most. :)
Előre le kell szögeznem, hogy sajnos ismertem a végét.
Nem azt, hogy elzárva élnek kvázi rezervátumban, hanem azt, hogy valaki be van öltözve "Nemmondjukkianevétnek"
Ettöl függetlenül még mindig tartogatott meglepetéseket. Azt viszont sajnálom, hogy a történetet - ami egyébként nagyszerű - ilyen kicsit nyálasra, aszeretetmegoldmindent-stílusban mesélték. Ugyanez mondjuk egy nyomasztóbb formában, több izgalommal (mondjuk mint a végén az erdőben) sokkal jobban lehozta volna a lényegét. Vagy nem. Majd biztosan lesz ez alapján készült valami zs kategóriás horror ;)
A film nagyon nagy pozitívumai; a helyszínek, a film hangulata és a fényképezés. Valamint van benne jópár emlékezetes jelenet pl késelés.
Ugyanakkor viszont pár negatívuma is, például csak idővel lett egyértlemű, hogy Ivy vak (?)(vagy csak körvonalakat lát???)

Gyönyörű kérdés.

És valóban, a Letaszítva és Játsz/ma még bőven belefért volna más filmek helyett, dehát a magazin így döntött.
Ennyi erővel viszont Fűrész holvan? Ja, igaz, állítólag már az elején tudják páran a végét, biztosan a magazinnál dolgozók is ;)-

2008-06-24 15:08:41 Saw IV (2007) / Fűrész IV. nagype (4) #20

Hát, ez már nagyon feleslegesen véresre és nyakatekertre sikeredett. Ugyanakkor a 3-asnál messze jobb volt.
Azt ugye már az elején sejteni lehetett, hogy a történet teljesen összefüggő lesz, méghozzá annyira, hogy majdhogynem egymás után illeszthető az előző rész vége és a következő nyitójelenete. De ebből adódik az ilyen jellegű folytatások nagy hátránya; mégpedig, hogy mindenkinek nagyon kell ismernie az összes korábbi részt, tehát nem lehet csakúgy becsatlakozni, sőt még olyat sem, - mint az én tettem - hogy 1 év távlatában azt hinni, hogy pontosan emlékszem az előző részekre :)
Ami mondjuk tetszett - és pozitív csalódás volt az utóbbi részekhez képest - hogy kicsit jobban elmélyítették a fő miért-et és ezáltal jobban kiformálták Jigsaw karakterét.
Apropó, hamár Jigsaw, ki volt az az eszement barom, ki 3 rész után egyszercsak Fűrésznek nevezte el John-t????? :|

Visszatérve: nyílván (vagyis sajnos) messze nem éri el az első részt, de azért mégiscsak fentartotta az érdeklődést végig. Azt kicsit énis sajnálom, hogy a horror-vonalat ragadták ki jobban a készítők, lehetett volna belőle thriller sorozat is, bár ahhoz kicsit sokan halnak meg.

Aranyos, kivitelezésben mindenképpen világszívonalas, csak sajnos a koncepció animációs rövidfilmre lenne csak életképes.

2008-06-19 23:09:00 The Marsh (2006) / Rejtélyek mocsara nagype (2) #1

Hussogtatós-suhogós, hirtelen nagy hangerőt bevágós, félelmetes kislányos.

2008-06-19 23:06:42 Michael Clayton (2007) nagype (3) #18

Hát. Hááát. Mint elöttem szólók is sérelmezték, ismeretlen, hogy mitől és miért mondják jó filmnek. Számomra minden esetre rejtély marad.
Nagyon nagyon lassú, mondhatni vonatott, mint field sr. is írta, nagyon sok dolog nem derül ki, csak találgatni lehet. Márha az embernek van hozzá kedve. A nagy titok kb a film felénél derül ki, hogy mégis milyen perről van szó.
Hogy mik a sérelmeim? Íme: Clooney alakítása nekem totál lapos, átlagos, volt már jobb is. Egyszerűen mogorván és gondterhelten néz. Ennyi. Tilda szintén, csak ő már attól kapkodós félidegroncs lett, hogy cégvezető lett, és még ami azután jön.
Wilkinson szinkronja nagyon idegesítő, hogy (bár szerep szempontjából helyénvaló) hadarva és kapkodva beszél.
Az üldözés a végén értelmetlenül van feszültre csinálva, hisz tudjuk, hogy nem robban fel.

Egy dolgot azért elértek a készítők, érdekelt, de csak azért hátha kiderül valami. De ez nem következett be.
Jah és egyébként szerintem a végét az író bizonyára nem így képzelte el. Clayton, akárhogy is nézzük, eljátszotta mindenét, majd lefizették, aminek egy részét ismét eljátszotta. Talán a való életben elrakta volna a pénzt?
És a való életben - a jelenlegi befejezéssel - szerződés szegés felelősségre vonás jön? A 80e-t elrakta!

Ezzel a filmel is úgy vagyok mint a NVVV (nem vénnek való vidék), semmilyen jelölést díjat nem tudok megérteni. Megint egy film, ami azt hiszi magáról, hogy szólt valamiről, hogy társadalmi problémát v. megoldást feszegetett.

Aranyos film a különleges emberekről. És nagyon szépen van fényképezve.

Azért messze irreális, különösen az ahogyan megismerkednek és ahogyan hírtelen felindulásból felmegy hozzá...
Az meg azért engem speciel bosszantott, hogy miért csináltak Lionel Sweeney-ből ennyire oroszlán-embert. A többi különleges ember reális, de Lionel kilóg a sorból, mert a készítők túl különlegeset akartak csinálni belőle.
A magyar cím ilyen szempontból nagyon találó lett, hiszen a Szépség és a Szörnyeteg átirata Arbus-szerű helyzetbe.
Sajnos a filmnek nemsok köze van Arbus életéhez, mindössze csináltak egy szerelmesfilmet egy nő és egy különleges ember között. És jött az ötlet, hogy Arbus hasonló koncepcióban fényképezett.


“Sem az ismert emberek, sem az ismert dolgok nem ösztönöznek arra, hogy lefényképezzem őket. Az ragad magával, amiről jóformán semmit se tudok. Lát az ember valakit az utcán s elsősorban a fogyatékosságot veszi észre rajta.” (Arbus)
http://www.impresszio.hu/mutat.php?id=64


Diane Arbus portfolio
http://www.artphotogallery.org/02/artphotogallery/photographers/diane_arbus_01.html

Sziasztok,

Nem ismerem az oldal működésének koncepcióját, de lenne kis közösség-építő javaslatom.
Van ugye ez a kedvenc felhasználók dolog. Ismeretlenül, hasonlósági százalék illetve hozzászólás szinvonalak alapján bejelölök pár embert, eddig tiszta. Viszont néha szeretném megnézni, hogy láttak-e valami új filmet. (amit érdemes megnézni :) )Ekkor ugye a listából ki kell bogarászni egyesével a nevüket és megnézni.
Nem lehetne a saját adatlapon egy olyan rejtett menüpont (mindenki csak a sajátját látja), hogy kedvenceim?
Illetve érdekesség képpen lehetne egy olyan, ami ennek a fordítottja, hogy kiknek vagyok a kedvencei között. Nyílván én senkinek, az egyszerűség kedvéért írom egyesszám elsőben ;)

A másik dolog, a hozzászólásoknál azt lehetne, hogy a kedvencem írása eltérő háttérrel van írva? Végülis részben azért jelöltem be, hogy figyelhessem a véleményeit, akkor ne kelljen végig vizslatni az összes hozzászólást egy filmnél, hogy írt-e.

Szerintem.
De döntsétek el, csak javaslat.
de azért ne verjetek meg ;)

Rossz film. De hogy ennyire, 6 db Arany Málna???? Ennyire azért nem rossz szerintem, kapásból tudnék mondani akárhány rosszabb filmet.
Mondjuk ez a Málna is olyan, mint az Oscar. Ki dönti el, hogy ki közül kell kiválasztani a leg-et? :)

Egyébként a filmben szörnyűek ezek a látomás-szerű dolgok, és valóban a színészi játékot is nehéz úgy nevezni. Azért 3-at adnék rá, csakhát ezek a látomások......

  • 1
  • 2