sapgabor

Egy csiszolatlan gyémánt. Van benne lélek és jók a zenék is. Újra meg fogom nézni. Egy rossz nap után amikor lennt vagy összerak, feltölt, megnevettet. Ezt tudja szerintem még néhány sokak szerint sz*rnak értékelt film. Mint például a "Mamma Mia!"

2016-02-06 23:04:57 Lucy (2014) sapgabor (3) #46

Kb a feléig egy zseniálisan induló, onnan pedig egy fájdalmasan elb***ott, kliséket kiszolgáló,
kihagyott ziccer.

2016-02-06 22:56:28 Cloud Atlas (2012) / Felhőatlasz sapgabor (5) #148

Érzem, hogy van a filmnek egy olyan rétege amit nehéz szavakkal kifejezni. Nem is biztos, hogy szándékosan került bele. Én a mozimegjelenéskor űber (remélem nem taxisok vagytok) csalódott voltam. Egy giga kihagyott ziccernek tartottam a filmet. Aztán most 15 végén már hónapok óta éreztem, hogy újra kéne nézni. Nyugodtan. Bámulva. Elvárások nélkül. És átjött valami ami lehet, hogy nem is volt a készítők direkt elképzeléseiben. Csak úgy belekerült. Nem mondom meg mi. Nézd meg: hátha megérzed.

A film szubjektív műfaj. Olvasva a sok negatív kritikát hetek óta halogattam a megnézést.
Van benne valami, hogy függetlenné kéne válni a véleményektől: majdnem elmulasztottam ezt a filmet.

Én olyan fantasy rajongó - gamer fajta vagyok. Szóval én egy percig nem unatkoztam miközben néztem! Többre becsülöm magamnak mint az eddig látott összes batmant , ironment és társait. Legfonosabb mondanivalóm: van lélek ebben a filmben.
Hihetőség: Láttátok micsoda Wicca kertet építettek egy New York-i bérházban? Micsoda kertet ! Hihető kertet ! Nekem az volt a bajom a LOTR elején, hogy nem hittem el, hogy az ahogy kertészkednek az igazi. A forgatás kedvéért beásott palánták között nyomták! Ez az ami rombolja az illúziót!

Na mindegy. Ne adjatok a véleményemre: pont az miatt rajongok a pár évvel ezelőtti Mamma Mia moziért is: van benne lélek. Nekem ez a legfontosabb.

2015-02-13 15:14:56 Whiplash (2014) sapgabor (5) #59

Én ezt érzem a végével kapcsolatban:
Egész eddigi életét feltette arra, hogy megtaláljon egy Charlie Parker formátumú zenészt. A film utolsó öt percében végül kihozta a dobosból, a dobos pedig kihozta magából a géniuszt, a JAZZ-Neót aki túl a fájdalmon, túl néhány kis halálon, a végén néhány pillanatra eggyé vált a zenével. Abban a néhány percben nem egy zenész volt, hanem ő lett a zene! (Közben tudom, a dobosok fanyalognak, hogy csupa elcsépelt frázist dobol a film végén. Sajnálom őket, hogy elrontotta az élményüket a szakmai értesültségük)

Kínai allatövi horoszkop állatait használja az évek múlásának a jelzésére? Úgy látom a kutya es kakas kozott 11 ev van ez kb annyi idő amíg a young padavan kamasszá érett.

kutya-kakas: 11 év kakas-tigris: 5 év tigris-kigyo: 3 év

19 év története van elmesélve?

1982 00 Kutya
1983 01 Disznó
1984 02 Patkány
1985 03 Bivaly
1986 04 Tigris
1987 04 Nyúl
1988 06 Sárkány
1989 07 Kígyó
1990 08 Ló
1991 09 Kecske
1992 10 Majom
1993 11 Kakas
1994 12 Kutya
1995 13 Disznó
1996 14 Patkány
1997 15 Bivaly
1998 16 Tigris
1999 17 Nyúl
2000 18 Sárkány
2001 19 Kígyó

előzmény: mephisto5 (#26)

2014-09-01 22:53:02 About Time (2013) / Időről időre sapgabor (5) #33

Igen, erre a második megnézés alatt jöttem rá. Továbbra is zseniális, szívet melengető film nekem. Megint egy film amiből lejön, hogy mitől is mások, mitől is szerethetőek és, hogy mitől is kiválóak a Brittek.

előzmény: amic (#31)

2014-03-25 11:21:52 About Time (2013) / Időről időre sapgabor (5) #30

Hosszú idő óta a legjobb film amibe belefutottam. Talán a Benjamin Button varázsolt el ennyire legutóbb.

Azért kiváncsi lennék a nagybácsi történetére is. Biztos ő is utazott az időben, még lehet, hogy többet is mint a többiek és ettől volt olyan amilyen.

2011-12-27 15:57:44 [Kedvenc cameo-k] sapgabor #127

O kezdo szinesz volt a Beverly Hills Cop I. idején! Ez egy normál szerep - nem cameo!

előzmény: [: Azuroo andrew :] (#122)

2010-08-13 14:49:13 Szindbád (1971) sapgabor (4) #68

Végre nyugodtan végignéztem és elvarázsolt. Gyönyörü ... Krudy, Latinovits, Huszárik rulez !

2010-08-13 14:32:22 Grown Ups (2010) / Nagyfiúk sapgabor (2) #8

Kb negyven percig birtam én is.

Szvsz egy értéktelen sz*r.

Lehet, hogy egy amerikainál visszahoz valami hetvenes évekbeli gyermekkor-érzést, de nekem csak az értékvesztett amcsi? életforma bemutatása.
Az elkényeztetett kis köcsög gazdaggyerekek meg különösen irritáltak.


Ha nem digitális kamerák lennének már, akkor azt mondanám, hogy még a filmszalagért is kár amire forgatták.

Nem vicces

2009-08-19 08:50:57 17 Again (2009) / Megint 17 sapgabor (3) #24

Nem vagyunk igénytelenek. Ha egy film sz*r akkor nem nézem végig mert sajnálom rá az időt.
Ez most kedd esti lazulós mozinak oké, elment.
Nevettünk is. Nem úgy mint a másnaposokon, de nevettünk.

Annak ellenére, hogy zseniálisra osztályoztam és a mai napig csodálatos filmnek tartom mégis Dióval értek egyet: Az utóbbi egy év legnagyobb kihagyott ziccere ez a film.

előzmény: Umberto (#180)

Most a második megnézés után azt mondom, ha a Brad Pitt nem narrálná végig a filmet akkor nem is hasonlítana a Forrest Gumpra.

előzmény: Pedro (#172)

2009-07-23 10:03:29 The Hangover (2009) / Másnaposok sapgabor (4) #74

Tyson cameoja ha csak egy poén miatt is de nálam nagyon nagyot ütött.

Amikor megvolt a medencébe hugyozós Alen kiütése by Tyson és konszolidálódott a hangulat Stu kedélyesen felajánlja még a távozni készülő Tysonnak : Egy harapást a fülemből ? Ez kész :)

előzmény: Semprini (#50)

2009-06-24 15:01:29 [Hogyan szerettél bele a moziba?] sapgabor #29

Egyikre sem készültem csak jókor voltunk jó helyen, öt perccel az előadás előtt keveredtünk a mozikhoz és volt még két jegy...

- Ben Hur ( hatalmasat ütött, első nagy film amit láttam )

- Birodalom visszavág ( csak jóval később láttam a New Hope-ot )

Emlékszem a Lady Chaterrley szeretőjére meg nem adott nekem jegyet kilencévesen a jegyárus miután eloszlattam a kétségét, hogy nem a szüleimnek veszem :)

2009-06-24 14:30:18 Donnie Darko (2001) sapgabor (5) #36

Butterfly Effect: Donnie Darko for Dummies :)

Talán az IMDB-n írta valaki, nem én találtam ki - Viszont egyetértek vele látva azt is ...

2009-06-24 14:26:37 [Kedvenc cameo-k] sapgabor #105

Igen, Stallone és Schwarzenegger fiatalkori filmszerepeit és hasonlókat ne írjuk már Cameonak.

Peter Jackson a Gyűrűk urában:
- Briben szembejön Frodóékkal az utcán a zuhogó
esőben.
- Legolas őt lővi le nyíllal a király
visszatérben a kalózhajóról.



- Stallone szembejön Travoltával a Staying Alive elején.

2009-05-28 08:25:38 Made in Hungaria (2009) sapgabor (2) #25

Valahogy hiányzik a filmből a kötőanyag amitől összeállna egésszé.

2009-04-19 17:48:28 The Village (2004) / A falu sapgabor (4) #23

Nem körvonalakat, hanem az aurát.

előzmény: nagype (#17)

2009-03-23 08:34:23 Mamma Mia! (2008) sapgabor (4) #43

Én alapvetően nagyon jól szórakoztam rajta.

Ez olyan szerintem mint a Grease-nél: ott is én égtem helyettük az elején de öt perc alatt elmúlt.

Itt ez később történt meg, amikor egy bajszos, százkilós görög parasztansszony száját elhagyta, hogy: supáppá

De kiből is állították volna össze a "kart" ?
Ott nyaraló amerikai túristákból ?

Úgy érzem, a színészek is élvezték a forgatást, ez látszik az egész filmen.

Megértem a fanyalgókat, de picit sajnálom is őket, hogy így megkomolyodtak és nem tudják mozgósítani az "egyszerű énjüket" ezért a másfél óra szórakozásért.
Ez még nem giccs hanem csak egy vidám nyári musical komolytalan tartalommal, remek zenével és örömjátékkal. ( főleg a három férfi főszereplő részéről )

2009-03-17 08:45:48 Superhero Movie (2008) sapgabor (3) #9

Egyszer meg lehetett nézni, csak néha fájt.



Azért a temetős jelenet durva: EZEN röhögnek amerikában ??? utolsó évszázad...

2009-03-05 14:27:50 Szindbád (1971) sapgabor (4) #33

off

igen talán a diplomamunkája volt.
Antikváriumban vettem két könyvet: Azt hiszem a "verset mondok"-ban vannak rajzok is.

on

előzmény: nejmed (#32)

2009-03-05 08:46:27 Szindbád (1971) sapgabor (4) #29

Azért Latinovits - mondom ezt az írásai, nyilatkozatai ( ködszurkáló, verset mondok ) alapján több volt mint egy érzékeny szinész. A színész hivatás mellett az egész színjátszást, színházat, költőket folyamatosan elemző, megérteni vágyó és újragondolkodó művész-mérnök is. Amennyire ismerem, hajlok rá, hogy a szerepe nem csak abban volt, hogy érzékeny médiumként, egy hullámhosszon voltak végig a rendezővel hanem tényleg együtt rendezték a filmet. Ez pedig nem a forgatáson kezdődik, hanem már jóval előtte.

Kicsit off
Müller Péter egyik könyvében olvastam, aki barátságban volt Latinovitssal, hogy elkészítette neki egyszer a horoszkópját. Nem értek az asztrológiához de valami nagyon nehéz sorskereszt volt a képletében. Az asztrológus tanácsa az volt, hogy harmónikus, egészséges - és talán hosszú életet úgy élhetett volna ha visszatér a tanult hivatásához és építészként alkot. ( Láttam rajzokat tőle, amiken úgy próbálja mutatni egy-egy mű dinamikáját, értékeit, hogy kordinátarendszereket és erővonalakat rajzolt. Egyébként Ő tervezte a Balatonfüredi vitorlásklub épületét )

előzmény: zéel (#26)

2009-03-05 08:45:57 Szindbád (1971) sapgabor (4) #28

Azért Latinovits - mondom ezt az írásai, nyilatkozatai ( ködszurkáló, verset mondok ) alapján több volt mint egy érzékeny szinész. A színész hivatás mellett az egész színjátszást, színházat, költőket folyamatosan elemző, megérteni vágyó és újragondolkodó művész-mérnök is. Amennyire ismerem, hajlok rá, hogy a szerepe nem csak abban volt, hogy érzékeny médiumként, egy hullámhosszon voltak végig a rendezővel hanem tényleg együtt rendezték a filmet. Ez pedig nem a forgatáson kezdődik, hanem már jóval előtte.

Kicsit off
Müller Péter egyik könyvében olvastam, aki barátságban volt Latinovitssal, hogy elkészítette neki egyszer a horoszkópját. Nem értek az asztrológiához de valami nagyon nehéz sorskereszt volt a képletében. Az asztrológus tanácsa az volt, hogy harmónikus, egészséges - és talán hosszú életet úgy élhetett volna ha visszatér a tanult hivatásához és építészként alkot. ( Láttam rajzokat tőle, amiken úgy próbálja mutatni egy-egy mű dinamikáját, értékeit, hogy kordinátarendszereket és erővonalakat rajzolt. Egyébként Ő tervezte a Balatonfüredi vitorlásklub épületét )

előzmény: zéel (#26)

2009-03-04 17:32:29 Szindbád (1971) sapgabor (4) #24

Egy Latinovitsról szóló írásban olvastam, hogy élete végéig felemlegette, hogy nagyon rosszul esett neki az, hogy a film alkotójaként csak Huszárikot nevezik meg néven, pedig ez a kettőjük közös szülése volt. Nem kicsit hanem nagyon.
Persze, hogy a rendezőé a film, de akkor is..
Együtt bírkóztak a témával, értelmezték Krúdyt, építették a filmet. Fájt neki, hogy ez később nem lett sehol megemlítve: Ő Nem csak színészként hanem társ-alkotóként vett részt a Szinbádban.

előzmény: zéel (#23)

2009-03-03 11:10:58 Donnie Darko (2001) sapgabor (5) #34

Még egy érv a dvd mellett: a filmzenék végig feliratozva vannak !

Már rögtön az elején miközben biciklizik le Donnie a hegyről ami szól - mesés...
Bár ez a szám pont olyan ami akkor töltődött fel jelentéssel miután már láttam a filmet, elsőre nem üt úgy mint például a végén a Mad World.

Engem abszolúte nem zavar, hogy nyitott kérdések maradtak a többszöri megnézés után is.
Nekem nem az ennek a filmnek az értéke, hogy megdönthetetlen(?) logikával felépítetenek egy időutazásos sztorit.

Eltelik pár hónap, leülök elé és nézek nagy szemekkel másfél órán át és közben olyan érzés mintha maszíroznák az agyamat. Itt az ideje megint, egy éve nem láttam.

2009-02-23 17:03:39 Milk (2008) sapgabor (?) #16

Igen, egy nagyon fontos feltétellel:

NEM SZABAD FULLBA NYOMNI !

(Kirk Lazarus)

előzmény: David (#15)

2009-02-23 14:50:40 Milk (2008) sapgabor (?) #11

Tom Hanks a Philadelphiáért megkapta, Megkapta most a Sean Penn is. Heath Ledger a Brokeback Mountain-ban fullban nyomta. Oscar bácsi meg nem gyütt. Az Akadémia eztet nem komálja.

Sose szabad fullban nyomni a langyit! :)

előzmény: ronin07 (#10)

2009-02-23 08:16:16 Milk (2008) sapgabor (?) #8

Sean Penn. 2009,Milk.Nem volt full kretén ,Oscar bácsi meg gyütt. ;)

A vége megpengette nálam azokat a húrokat amik utoljára a Forrest Gump-tól és a Donnie Darko-tól szólaltak meg :) Ahogy sokatoknál, nálam is egy film elso mércéje, hogy nézem -e az órát közben. Nekem elrepült a játékido, finom volt amit láttam és hajlok rá, hogy ezt a filmet sem lehet intellektussal elemezni és magyarázni.
Ahogy persze még sok más filmben is ebben is van valami szavakkal le nem írható. Én ritkán látok ilyet: ha láttam akkor alig észrevehetoen bólogatok és vagy halkan vagy csak magamban ezt ismételgetem: hú b**zd meg <szünet> hú b**zd meg ! <mosoly>

2009-02-16 11:56:36 Állítsátok meg Terézanyut! (2004) sapgabor (?) #40

Rácz Zsuzsa, Rácz bocsánat, nem Vadas...
ezek az étel-előtag vezetéknevek ...

Off
A szakács neme az férfi természetesen még mindig
On

2009-02-16 11:54:13 Állítsátok meg Terézanyut! (2004) sapgabor (?) #39

Fiú létemre olvastam a könyvet kétszer is és lenyűgözött. Ma már nem így látom, de korábban azt gondoltam, de az író az egy hímnemű valaki csakúgy mint ahogy a szakács is.

Jelenleg három nő miatt már nem így gondolom:
Szabó Magda
Schaffer Erzsébet (Nők lapja)
és Rácz Zsuzsa aki a Terézanyu könyvet írta...

Szvsz a filmet sajnos elqurták, Vadas Zsuzsa ki is szállt a forgatásból menetközben bár az az egy jelenet ami a Balatonfelvidéken Dörgicsén játszódik abban szerintem átjön a könyv feelingje.

A csokoládétó ami olyan szinű mint amiben három bauxitbányász megfürdött ? Amikor beléptek a csokgyárba, és ahogy járkált ide oda Willy Wonka közben ki lehetett látni az üzemcsarnok ablakain. Végig olyan érzésem volt, hogy kivették a Ózdi Kohászati Művel egy gyárcsarnokát egy napra és ott rendezték be a csokigyárat.

előzmény: Mikkey (#2)

2009-02-06 08:17:10 Szindbád (1971) sapgabor (4) #21

Ez valami genetika lehet. Mintha csak a két véglet lenne a hozzászólásokban.
Én is évek alatt már harmadszor futottam neki de nem tudtam végignézni pedig nagyon szeretném de ez a nők kürül sertepertélés és depressziós moralizálás nagyon idegesít, viszketni kezdek tőle. Múlt héten vettem egy Krúdy novellagyűjteményt, hogy az írásain keresztül közelítsek hozzá aztán nekifutok újra.

2009-01-19 16:41:45 Forrest Gump (1994) sapgabor (5) #32

"
Az út, mely szóba-fogható,
nem az öröktől-való;
a szó, mely rája-mondható,
nem az örök szó
...

...
Mikor a szépet megismerik,
felbukkan a rút is;
mikor a jót megismerik,
felbukkan a rossz is.
Lét és nemlét szüli egymást,
nehéz és könnyű megalkotja egymást,
hosszú és rövid alakítja egymást,
magas es mély kulcsolja egymást,
sok hang összeolvasztja egymást,
korábbi s későbbi követi egymást.
Ezért a bölcs
sürgés nélkül működik,
szó nélkül tanít,
nézi az áramlást és hagyja, nem erőlködik,
alkot, de művét nem birtokolja,
cselekszik, de nem ragaszkodik,
beteljesült művét nem félti,
s mert magának nem őrzi,
el se veszíti
"

Tao Te King ( Weöres Sándor fordítása )
(http://www.terebess.hu/keletkultinfo/utereny.html)

Vagyis, a Tao-t nem lehet szavakkal megfogalmazni mert az már nem a Tao :)

Zemekis nem is akarja szavakkal megfogalmazni, beszélnek a csodásan fényképezett képek, Silvestri zenéje, Hanks és a többiek játéka.

Az intellektus sok esetben (legtöbbször?) inkább gátja a boldogság megtapasztalásának, nem pedig segítjője - a hülye boldogabb életet él mint a filozófiaprofesszor.

előzmény: Szatyor (#31)

Ebből a filmből kitörölhetetlenül szembesültem vele, hogy mennyire hiábavaló túlzott jelentőséget tulajdonítani a hivatali, de talán másfajta karriernek is. Legyen az akármilyen sikeres is, a munka csak munka: megfizetnek ameddig hasznot hozol a cégednek. Viszont a sok helyen hangoztatott "mi egy nagy család vagyunk" az csak bullshit. Ha lelépsz, az élet úgy megy tovább mintha ott sem lettél volna, nem kiváncsi senki az összegyűjtött tudásodra: ki van dobva minden másnapra a konténerbe.

Nem rossz a téma, jó gondolatok de a kivitelezés szerintem olyan newage-es a szó pejoratív értelmében.

Had adjak néhány nézési instrukciót:

Reggeli után, 1-2 pohár feketekávéval. Lynch kérte, hogy a mozikban a normál hangerőnél 10 %-kal hangosabban vetítsék. Üt.

Ami nem sikerült nálam elérni Burtonnek a Batman-nel annak idején azt elérte ezzel a filmjével. Most már abszolút rá vagyok kattanva a hangulatra ami a filmjeiből árad. Nem sok film volt eddig ami úgy igazán elvarázsolt, és csak nagyon kevés az - főleg David Lynch filmjei - amik olyan hatással vannak rám nézés közben mintha be lennék lőve ( Pld. Fire walk with me ) Na ez is olyan. Én szeretem a dalbetéteket is ...


Karácsonykor láttam az Gene Wilderes eredetit. Jó hogy akkor még nem volt meg a technika ami négy éve már megvolt, de szánalmasan szegényes a képi világ és idegesítőek mai szemmel a látványelemek. Számomra abszolút hiányzott az illúzió, hogy a csokigyár egy varázslatos mesevilág.

Szerintem :) is zseniális. Óriási klisékből áll az egész film, de ahogy a rendező összekeveri a történeteket, a karektereket és a ZENÉKET végül valami csodálatos, nagyon szerethető végeredmény sül ki belőle.
Mi sokszor csak úgy megnézzük mert egyszerűen jókedvre derít. Akinek megvan DVD-n ajánlom a kimaradt jeleneteket. Tovább árnyalja a szálakat rendesen, de ha nem vágtak volna belőle tényleg nézhetetlenül hosszú lett volna.

Indy feeling megvan végig jól szórakoztam, talán csak az utolsó öt perc ami nem tetszett. Nagyon bejöttek a visszautalások, mint amikor a motorosüldözés után Indy fia várná az elsimerést, hogy mekkora akciójuk volt és Indy UGYANOLYAN öreguras fapofával néz vissza rá mint Conerry tette a harmadik részben szintén a motoros üldözés után ...

Nem szabad könyv olvasása után adaptációt nézni ezt a Da Vinci kód megnézése után megfogadtam. Úgy, hogy nem olvastam a könyvet kellemes, élvezhető film volt szokás szerint remek Anthony Hopkins alakítással.

2008-05-05 20:56:11 Forrest Gump (1994) sapgabor (5) #23

Opsz és elnézést az angol idézetért de magyarul nagyon nem jön le - ami szerintem zseniális poén - ,hogy tulajdonképpen Forrest Gump kínai pingpongos talkshow "beszámolója" pattintotta ki John Lennonnál a szikrát az Imagine-hez.

2008-05-05 20:26:34 Forrest Gump (1994) sapgabor (5) #22

Ha visszagondolok két olyan film volt eddig aminél a bemutatója után éreztem még megnézetlenül, hogy varázslatos lesz és nem csalódtam.
( Hullámok hercege a másik )

"Boldogok a lélekben szegények mert övék a mennyek országa "

Lehet a boldogságról filozófálni, boldogság-tanfolyamokra járni, sokat dolgozni, hogy megvehessük a boldogságot - de ennek a Forrest Gumpnak aki a maga egyszerűségében nem tesz mást csak hagyja, hogy sodorja magával az élet mint tollpihét a szél - teljesebb és boldogabb élete van mint a sok okosnak.
Mi ez ha nem a Tao.

2008-04-04 14:12:08 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sapgabor #164

oké-oké ;)

Nem fogok többet offolni, csak egy utolsó mondatra :

"a félszáraz és száraz borokat inkább férfiak kedvelik, míg az édes és félédeset nagyobb számban nők"

Szerintem a mai világban ez már kevésbé igaz. Szerencsére egyre több bort értő, jó bort szerető és rendszeresen fogyasztó hölgy is van akik azért megmosolyogják felédes debrői hárslevelűvel közelítő barátnéikat.

Viszont alapvetően mindenki azt, azzal iszik amit csak akar és ami ízlik neki.

--
Áthelyezve a(z) Baraka topikból.

2008-04-02 15:55:57 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sapgabor #161

félédes bor nincs csak cukrozott száraz.

Tessék több bort inni és idővel a félédes íz unalmassá, egyhangúvá válik (személyes tapasztalat, mert én is félédest szürkebarátot ittam 1-2 éven keresztül ) és megjön a kedv a száraz borokhoz. Ajánlom az intenzívebb száraz fehérekkel ismerkedést mint például egy Irsai Olivér jól behűtve.

Ja: A film remek ! Nagyon szeretem a zenéjét és a hangjait is a lenyűgőző képek mellett.

--
Áthelyezve a(z) Baraka topikból.

előzmény: eD (#159)

A jó film számomra olyan mint egy festmény. Különböző színekből áll össze ( forgatókönyv, színészek teljesítménye, operatőri munka, zene, rendező stb. ) és miután "odakeni" a rendező az megszárad és ottmarad a falon.

Nagy várakozással néztem meg ezt a filmet de a végeredmény amit én látok utánna nem száradt meg hanem lefolyt a földre.

2008-03-26 16:37:06 The Fountain (2006) / A forrás sapgabor (4) #42

Varázslatos képi és hangi világgal bíró film. Többszöri megnézés után fogom, szerintem fogni mélyebb rétegeit ennek az alkotásnak, de első megnézés után azt gondolom, hogya sokak által jövőbeli űrben játszódó jelenetnek aposztrófált sík szerintem inkább a fizikai életek közötti-feletti köztes létben játszódik. Több elemzésben is olvastam, hogy miért ez a film címe, ha nincs is benne semmi forrás, semmi kút. Szerintem pont ez az "idősík" az ahol sok-sok élet karmikus eredményével kerül feljebb - lejjebb az ember. A pozitív kiterjedés a nirvána ahová végül a felhőket áttörve el is jut végül, beteljesítve a kitudja hány életes inkarnációs tapasztalatot miután megvan a tapasztalás/elfogadás/válasz

Ha esetleg van itt horgászszenvedéllyel rendelkező filmrajongó annak (is) nagyon ajánlom ! Pezseg a vér miközben nézi a horgász ;)

Egy film ami nem bánt senkit de az ilyenek után szoktam mondani, hogy nemhogy a ráköltött pénzt de még a celluloid szalagot sem éri meg.

Biztos az egyszerű és idealista átlag amerikaiak számára megpróbál valami üzenetet közvetíteni de a film olyan volt mint egy séta valami sima vidéken. Nulla szintkülönbésg - nem megy fel sehová, csak tesz egy punnyadt kört és visszaérkezik ugyanoda ahová elindult.

2008-02-14 10:29:05 Knocked Up (2007) / Felkoppintva sapgabor (4) #17

Kellemes esti mozi, jókat röhögtem rajta.

Ha voltál már Barcelonában akkor a film nézése közben érzed majd újra a várost - ha a film után mennél akkor ott meg ott érzed, hogy a filmben jársz.

Ha oda készülsz nézdd meg előtte és ha visszajöttél nézdd meg újra itthon !

Imádom ezt a filmet de szerintem legalább kelet-eruópainak kell lenni, hogy átjöjjön.
Remek karakterek és a legutóbbi megnézéskor azzal álltam fel mellőle a végén, hogy nincs benne egy felesleges képkocka sem.

Ezt láttam elősször Kustoricától és a többi filmje amit ezután láttam nem tetszik. (még?) Underground, Cigányok ideje, Arizónai álmodozók - ezek nekem nem tetszettek.

Van néhány műfaj ami nekem alapból nem szokott bejönni. Aztán én csodálkodozom legjobban amikor ezek közül kikerül egy-egy olyan ami bekerül a legkedvesebb filmeim közé. Ez a film az egyik ilyen.

Chorizo tojással ... ;)

2008-01-31 11:51:12 Donnie Darko (2001) sapgabor (5) #24

Többször láttam de minden alkalommal utánna csak nézek ki a fejemből.
Teljesen elvarázsol - egyetértek, hogy a feeling adja el a filmet nem pedig a történet - egy audiovizuális költemény számomra ha nem jön ki túl bután, hogy ilyet mondok rá.

Felénél kikapcsoltam. Sajnáltam volna még azt az egy órát az életemből.

Egyik legkedvesebb filmem lett amit életemben láttam.

boys don't cry - de ennek a végét nem bírom úgy, hogy ne legyen könnyes a szemem. Nem sok ilyen film van azért jegyzem meg.

Így végződik de miközben megy a felirat a végén és szól a zene az van bennem, hogy a fenébe is varázslatos dolog az élet és bármelyik nap történhetnek csodák.