Cornelius

Tapasztalat: 5763 film
Kompetencia: 27 film
Súly: 6438
Regisztráció: 2007. november 27. (16 év, 3 hónap)
Kedvencnek jelölték: 16 user

Bemutatkozás

"Hogy hívnak? Corneliusnak? Rupertnek? Trevisnek? Melyik idióta álneved az igazi?"

Kedvencek

Rendezők: Andrei Tarkovsky, Bódy Gábor, Christopher Nolan, Darren Aronofsky, David Fincher, David Lynch, Ethan Coen, Federico Fellini, Guy Ritchie, Ingmar Bergman, Lars von Trier, Michael Haneke, Paolo Sorrentino, Robert Bresson, Tarr Béla, Todd Solondz, Werner Herzog

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Spider
Pók
3 2024-03-13 3,5
(161)
Il deserto rosso
Vörös sivatag
3 2024-03-13 4,0
(154)
Johann Sebastian Bach
 
3 2024-03-13 ?
(4)
The Kennedys
A Kennedy család
3 2024-03-13 3,1
(12)
Me and Orson Welles
Én és Orson Welles
4 2024-03-13 3,1
(32)
Stealing Harvard
Az iskoláját!
4 2024-03-13 2,6
(39)
The Kennedys After Camelot
A Kennedy család: Camelot után
4 2024-03-13 ?
(1)
Dopesick
 
4 2024-03-12 4,4
(26)
The Secret Life of Marilyn Monroe
Marilyn Monroe titkos élete
4 2024-03-12 3,4
(15)
Csavargók
 
3 2024-03-11 ?
(2)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2017-04-07 17:56:10 CHMTX-riport (2001) Cornelius (5) #1

Ehhez a filmhez kérném az alábbi ismertetőt:

Egy multiplex személyiségzavarban szenvedő go-go táncos önmagával való küzdelmének és terápiájának hiteles története.

Köszönöm!

2015-01-21 22:00:42 [Filmet keresek] Cornelius #1741

Revolver (Guy Ritchie) 2005
1 (Pater Sparrow) 2009
Milarepa (Neten Chokling) 2006
The Tibetan Book of the Dead (Barrie McLean) 1994

előzmény: Bong (#1740)

2013-06-11 21:50:10 [Hamarosan a mozikban!] Cornelius #5015

A Debreceni Tizenkettő

Megvan az eredmény. Több, mint 250 film "beszavazásával"és egy nagyon hosszú procedúrát igénylő összesítéssel elkészült a Debreceni Tizenkettő listája. A Ponyvaregény toronymagasan nyert és nagyon örülünk neki, hogy bemutathatunk néhány magyar alkotást is. Az látható, hogy az új filmek közül néhány nagyon frissen ott él a mozizók szívében, hiszen a Másnaposok és az Életrevalók is bekerülhetett ebbe a válogatásba.
Várunk mindenkit, idézzük föl együtt a mozgókép elmúlt 100 évének remek tizenkét alkotását, melyeket a debreceniek is nagyon szeretnek!

Íme, vetítési időpontok szerint:

Június 13. Csütörtök:

18.00 Robert Zemeckis: Forrest Gump
20.30 Todd Philips: Másnaposok

Június 14. péntek:

16.00 Eric Toledano: Életrevalók
18.00 Alfred Hitchcock: Madarak
20.00 Martin Brest: Egy asszony illata

Június 15. szombat:

15.00 Huszárik Zoltán: Szindbád
17.00 Rudolf Péter: Üvegtigris (1)
19.00 Quentin Tarantino: Ponyvaregény

Június 16. vasárnap:

11.00 Dargay Attila: Vuk
14.00 Székely István: Hyppolit a lakáj
16.00 Szabó István: Mephisto
18.15 Francis. F. Coppola: Keresztapa III.

előzmény: Lacroix (#5012)

2010-12-04 18:38:43 Antichrist (2009) / Antikrisztus Cornelius (5) #46

A végééről és férfi szerepéről kevés szó esett, pedig a filmszimbolika ott nyeri el végső jelentését és adja meg a film kulcsát. Az én értelmezésem szerint:

A nő egyre jobban identifikálja magát az antikrisztusi erőkkel, a trauma után már túl van azon a ponton, hogy bármilyen ellenreakció ezt megváltoztathassa, életén már a Sátán hatalma manifesztálódik. Évában személyiségének szétzilálódásával, a szeretet és a szexualitás meghasonulásával megtörténik Ádámnak is a "második kiűzetése" az Édenből. Az éden lesüllyed (a tudatukban) a Sátán lakhelyévé és kapcsolatukban is leképződik mint féltékenységi roham, ahogy bestiális módon próbálja a nő magához kötni és közvetetten lezülleszteni a férfit. A férfinek rá kell jönnie, hogy Éva már nem egyszerűen pszichés beteg, akin segíthet, hanem az ö léte és tudati épsége forog kockán; és arra, hogy a pszichológiai eszköztára kevésnek bizonyul azzal a valósággal szemben, amit a nőben és általa valamelyest a természetben felfedezett. A teljes szembesülés egy csillagkonstelláció közepette megy végbe (a férfi még nem hiszi, mondja is: "nincs is ilyen...") a Kín, a Kétségbeesés és a Bánat csillagképek együttállásakor, melyet a gyilkosságot megelőzően a szobában megjelenő róka (Kín), holló (Kétségbeesés) és őz (Bánat) szimbolizál. Ekkor áll össze benne az amit Éva a létezésben szenvedéssel teli állapotnak él át, és amit a rókában ő is meglátott ("Chaos reigns!"). "A három koldus" és a természet saját belső állapotuk kívetítését jelenti, a gyilkosságkor/gal ő is arra a tudatszintre regrediál, ahol a nő van. De mégis van a tettében valami - nagyon is emberi - mártírság, melyel a kín, a kétségbeesés és bánata után legyőzetik az Antikrisztus, megszűnik a földi pokol. A férfi pszichológiai látását felváltja a spiritualitás, melyben megvilágosodik előtte, hogy a külső természet belső tudatállapotától nem annyira független objektivitás, és egy magasabb tudat elérése által képes felülemelkedni azon a belső primordiális rosszon, amit a nő jelenít meg és saját magán keresztül felemelni a lét ördögi külső "realitását". A végén a férfi visszaállítja édennek azt a - mint láttuk meglehetősen ingatag - rendjét, ahonnan az élményei hatására kiesett. Erre utal, hogy Handel zenéjére a (nő által kvázi újra megégetett) nők megváltásra kerülnek és hogy a "három koldus" mint egyszerű állatok jelennek meg éden szép és stilizált tájképébe, jelentésüket nem vesztve, de erejüket megzabolázva. Így az epilógus újra meglelt harmóniája szép keretet alkot a prológus harmóniájával, valamint az alászállás borzongató bemutatásával. Az antikrisztus tehát mesterien jeleníti meg és elgondolkodtatóan hangsúlyozza a bensőleg átélt létezés minőségbeli különbségének fontosságát. Az elképzelésemet pedig csak megerősíti, hogy Trier Tarkovszkij emlékékének ajánlja filmjét.


2010-10-22 20:40:42 [Melyik a kedvenc vonatos filmed?] Cornelius #2

Europa

Összes komment...