Paul Ricard

Miről/Kiről Oldal Írás Mikor
Tristana
 
Kritikus Tömeg Az ártatlanság ideje Noha nem derül ki világosan hány évesen, de Tristana még mindenképpen kamaszkorában, romlatlan gyermeki lelkülettel kerül Don Lope gyámkodása alá. Érdemes megvizsgálni a ház lakóihoz kötődő viszonyát ebben a periódusban (egyáltalán a karakterek főbb jellemvonásait). Don Lope egy arisztokrata család leszármazottja, aki annak ellenére, hogy anyagi gondokkal küzd, megveti a munkát, a dolgozó emberekről is lekicsinylően beszél. Egyházellenes megnyilvánulásai és fiatal nők ... 2011-04-26
Romance sentimentale
Szentimentális románc
Kritikus Tömeg A Szentimentális románc névre keresztelt nagyjából 20 perces rövidfilmet Eisenstein és akkori alkotótársa, Grigorij Alekszandrov forgatta svájci tartózkodásuk alatt. Elkészültének dátumát is fontos megemlíteni: 1930-ban került leforgatásra és a kész anyagon kitűnően látszik, hogy mi is foglalkoztatta leginkább abban az időben a Patyomkin páncélos rendezőjét (a szokásos montázsjátékon túl). Ez nem más, mint a hangosfilm megjelenése és az általa nyújtott új kísérletezgetések, lehetőségek kipróbálá... 2011-04-26
La mujer sin cabeza
A fejnélküli asszony
Kritikus Tömeg helyenként spoilerek Az egymáshoz tematikailag és stilisztikailag lazán kapcsolódó trilógiájának harmadik leforgatott darabja, az Arany Pálmára jelölt A fejnélküli asszony után megállapítható, hogy Lucretia Martel jelenleg túlzás nélkül a dél- amerikai régió egyik legeredetibb látásmóddal megáldott rendezőnője. Senkit ne vezessen félre, hogy filmjei producereként rendszeresen Pedro Almodóvar neve is fel szokott bukkanni, nem holmi epigonról van szó. Már első mozgóképétől, az Ingoványtól k... 2011-04-23
Cul-de-sac
Zsákutca
Kritikus Tömeg Műfaji keveredések a Zsákutca című filmben A Zsákutca irodalmi és filmes gyökerei A filmnek közvetlen irodalmi gyökereiről nem beszélhetünk, a forgatókönyvet Gérard Brach és maga Polanski írta az 1960-as évek közepén Párizsban. Ennek ellenére a Zsákutca sok tekintetben rokonítható- többek közt- Beckett és Harold Pinter abszurd színházával. (Még nyilvánvalóbb a hatás, ha megtekintjük a rendező 1962-es Ssaki címet viselő rövidfilmjét.). Furcsa mód a film egyik központi figurája (a soha meg ... 2009-05-16