Paul Ricard

Tapasztalat: 7270 film
Kompetencia: 4 film
Súly: 7370
Regisztráció: 2007. november 9. (12 év, 6 hónap)
Kedvencnek jelölték: 71 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Vitalina Varela
 
5 2020-05-24 ?
(1)
J'accuse
Tiszt és kém: A Dreyfus-ügy
3 2020-05-19 ?
(4)
Árnyék a havon
 
4 2020-05-02 3,8
(59)
Career Girls
Két angol lány
4 2020-04-16 3,9
(27)
Dawn of the Planet of the Apes
A majmok bolygója: Forradalom
3 2020-04-15 3,6
(536)
The Long Riders
Jesse James balladája
3 2020-04-15 3,5
(31)
Kjærlighetens kjøtere
Abszolút nulla fok
4 2020-04-15 4,1
(20)
Monkey Business
Gyanús dolog
3 2020-04-15 3,9
(24)
Old Yeller
Betyár, a hűséges tolvaj
3 2020-04-14 3,9
(15)
Tarzan
 
4 2020-04-14 3,8
(470)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Amennyiben úgy készülsz rá, hogy ez azért elsősorban egy Godard-film, és csak másodsorban műfaji film, nagy csalódás már nem érhet.

előzmény: Mikkey (#6)

2020-04-08 13:31:42 [Magyar filmek] Paul Ricard #425

Komolyan mondom, megérne egy dokumentumfilmet az utókornak okulásul, amit Pálfival -generációja egyik legtehetségesebb magyar rendezőjével, ugye- leművelnek immár egy évtizede. Nagyon, nagyon sajnálom, hogy ilyen ellenszélben kell rendezőnek (na meg embernek) maradnia.

előzmény: zéel (#424)

Egyszerűen a tavalyi év egyik legjobbja, nagybetűs filmélmény. Megér egy próbát, ha nem riaszt vissza a melankolikus hangulat és a nem akcióközpontú történetmesélés.

Az itt (is) szereplő magyar cím egy leiterjakab. A March valóban a hónap nevét is jelentheti angolul, ebben az esetben azonban egyértelműen Sherman - egyébként 1864. november-decemberi - polgárháborús nagy menetelésére utal. (A rendező az ismert történelmi helyszíneket látogatja újra.)

A '40-es évek túlpszichologizáló hollywoodi termésének az egyik legkülönösebb vadhajtása.

Az idei évből bőven van még bepótolnivalóm, de mivel az ilyen listákat amúgy is erősen szimbolikusnak tartom, pár filmet mindenképp megemlítenék.
Rengeteg színvonalas dokumentumfilmmel találkoztam az elmúlt időszakban, ez a műfaj egyszerűen a reneszánszát éli. Közülük is Joshua Oppenheimer Az ölés aktusa című remekét nyugodtan korszakosnak lehet nevezni. Olyan darab, ami nagy valószínűséggel még évtizedek múlva is hivatkozási alapul fog szolgálni sokaknak. Az experimentális munkák közül a GoPro kamerákkal rögzített Leviathan (2012, Castaing-Taylor - Paravel) nyújtott semmi máshoz nem hasonlítható, egyedi élményt, Bill Morrison Dawson City: Frozen Time-ja pedig már a témaválasztásával megvett kilóra. Persze, sokkal több van benne, mint amit a marginálisnak tűnő téma alapján esetleg feltételezni lehetne.
Az ismeretlen gyöngyszemek közül Jem Cohen Museum Hours-át említeném. Talán a bécsi helyszínek miatt hangulatilag nekem Thomas Bernhard munkásságát juttatta eszembe, annak beletörődő szemlélődésével, de a már-már paródiába hajló túlzott pesszimizmusa nélkül.
A játékfilmek közül már csak címeket írok, különösebb magyarázatra úgyse szorul azok körében, akiknek szintén bejöttek:
The Tree of Life
Holy Motors
Nyeljubov (Szeretet nélkül)

2019-10-28 11:56:36 [Megérdemelte-e az Oscart...] Paul Ricard #11222

Én is csak a legismertebb filmjeibe futottam bele, de milyen jól tettem! A comedia dell'arte nyomdokain haladó, fergeteges humorú rendező, akivel sírva vigad együtt a néző.

előzmény: PG (#11221)

A vége annyira harsány, annyira elüt az előzményektől, hogy akár paródiának is beillene. :) Amúgy vicc nélkül: olvastam olyan értelmezést is, hogy- a produceri megszorítás mellett is -a korabeli happy end-re végződő hollywoodi produkciók burkolt kritikája.

előzmény: critixx (#11)

Nemrég -teljesen gyanútlanul- leszedtem a neten fellelhető legnagyobb méretben. Úgy volt felcímkézve, hogy "Original". Erre kiderült, hogy az utolsó tizenpercet egy az egyben kivágták. :D

Hozzáteszem, a filmet látva inkább a Sundance-es körülujjongás a meglepő, nem az, hogy nem a kapott jelölést az Akadémiától.

előzmény: critixx (#2)

Összes komment...