project640

  • 1
  • 2

4-et adtam a filmre, mert abszolút visszaadta a rendező az alvásparalízist ... mintha ő maga is átélt volna ilyet ... az egyik legfélelelmetesebb dolog, amit ember megtapasztalhat ....

elképesztően igénytelen egy film :-( ... pedig nagyon vártam .... naív voltam, hogy vártam egy Vörös Októberhez hasonlót :-( ... reménytlenül gagyi CGI-ok, semmilyen story, 0 feszültség, röhejesen ábrázolt fegyverrendszerek ... kár volt 1 dollárt is kiadni ennek a rendezésére ... tettek volna inkább bele cápákat, és adták volna el sharknado X néven, és akkor még nézhető is lett volna :-)

PG-nek: ha a sheffield elsüllyesztésére gondolsz 82-ben, akkor az egy kicsit másként történt :-) ... elősször is a brit hajók nem voltak felszerlve CIWS rendszerű védelmi rendszerrel ... az exocet-et egyszerűen azért kapták be, mert az argentín támadó repülőt túl későn fedezték fel ... az exocet indítása és becsapódása közötti 10 sec egyszerűen nem volt elég bármilyen elhárításra, ... túl azon, hogy a brit hajó védelmi képessége eleve korlátozott volt egy exocet-el szemben

hááát, újból csalódtam a 'kritikákban', ugyanis azok miatt félve ültem be a filmre ... erre kaptam egy nagyon nagyon jó folytatást!!! Nem tökéletes, mint az első rész, de annak méltó folytatása, ... egy nyersebb, durvább, ridegebb változata ... semmi gond del Toro kissé érzékenységének a film közepén, .. mellesleg a jelbeszéd a film közepén nagyon odab*sz érzelmileg .... szuper jó film! senki ne ilyedjen meg, és dőljön be a sok kritikának .. nagyon megéri, nagyon jó folytatás .... és már rohadtul várom a folytatást, mert ott bizony pay back lesz :-)

pontosan meg nem latni, hogy mirol fog szolni a film, de amit nagyon fontos hangsulyozni
az elso resz a sicario volt, ami annyit jelent, hogy bergyilkos, a 2. resz soldado, ami katona ... es ez itt a lenyeg ... a mexikoi kartellek korabban profi bergyilkosokat hasznaltak, aztan szep lassan rajottek, hogy minek ha ott vannak a boven felaldozhato 'katonak', akiknek az eleteert nem kar ... a piszkos munkat (leszamolas, stb.) nem profi exkatona, exzsoldos sicario-k vegzik, hanem tucat 'soldado'-k .... lehet a film cime erre utal? meglatjuk ... en mar piszkosul varom, mert ez a sok marvel, agymentes film felelmetesen lehuzza az idei mozifelhozatalt :-(

előzmény: BonnyJohnny (#1)

pont ezt érzem én is .... ,hogy bizony-bizony mégegyszer meg kéne nézni ... ez egy jó film volt!!!!! ... nem úgy , mint a tejivós jedi ,ami valami rettenet volt!!

igen, közben átgoldoltam. igazatok van

előzmény: Kempesbaba (#22)

bocs, de miért gondolod, hogy Maul itt már a megölése után szerepel?

előzmény: Tenebra (#18)

hát elmentem rá úgy, hogy csak rosszat hallottam róla .... még a legelején megemlíteném, hogy számomra az előző star wars (a tejivós jedi) egy szar volt ... a rouge one viszont az volt, amire vártam, star wars, jó-rossz, de szomorúan elbukós (így volt fasza) ... mit kaptam a Solo-tól? hát azt, ami maga SOLO!!!! akció, csibészség, jó fej karakterek, akció, csibészség, még jobb fej. SZERETHETŐ karakterek, csubi szenzáció, Solo csibészes mosolya nagyon ott van ... és jófej, csibészes befejezés!!!!!
míg a rouge one sötét hangulatával fogott meg, ez üdítő humorjával, csibészségével .... egy dolog nem tetszett benne, de azt nem is értem, hogy mi a francak nem vágták ki belőle
a hatalmas űrszörnyet
csomó star wars-os utalás .... igen, igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy kevés a star wars benne ... na és!!!!
a végén pedig egy NAGY nyitott kérdés kicsoda Qi'ra?, hogy kerül a képbe Maul? de ez már nem Solo története :-)

2018-04-17 08:01:50 Nyeljubov (2017) / Szeretet nélkül project640 (5) #32

Sokan panaszkodnak arról, hogy erősnek érzik a végén az orosz melegítő feliratot ... meg, hogy Zjagincev megint politikai áthalással csinálta a filmet ... , mert a film nem csak Aljosáról, a szülökről, a társadalmi kiégésről szólt ... HANEM a orosz rendszer/társadalom egy nagyon is ismert bűnéről .... a döbbenetesen magas eltűnési ráta, és azokkal való foglalkozás!!!! Vegyük észre, hogy Zjagincev kettős kritikát fogalmaz meg filmében, emberi és társadalmi/politikai szinten!!!! Évi 150-200ezer eltűnés van Oroszországban, a hatóságok nem foglalkoznak vele .... bürokrácia, statisztikai széíptés, stb. miatt .... az eltűnt személyek többségét civil szervezetek (hasonlóan, mint nálunk, őket is sokszor külföldi ügynökként kezelik) keresik/kutatják. Vegyük észre, hogy minnél jobban egy ország elkanyarodik a demokráciától, annál inkább nem működnek a normális, állam által elvégzendő folyamatok. Gondoljunk csak a mi martfűi rémünkre, vagy az X polgártársra. Zjagincev filme szándékosan hozza be a rendszer bírálatát, és szándékosan van a végéna némán, lassú hóesésben, orosz feliratú melegítőben futó nő., .... és ne gondoljuk azt, hogy nálunk nem hasonló folyamatok kezdnek el kialakulni .... gondoljunk csak a szigetszentmiklósi esetre!!!! ... a film vége egyszerre az egyén kritikája, és az ország kritikája!!!!!

kis betekintés korunk egyik meghatározó arab államáról, a 16 milliós kairó belső világáról, a végtelen korrupcióról ..., ha nem arab nyelven beszéltek volna, azt hinném, hogy salvadorban játszódik a történet ... nagyszerű a szudáni nő bemutatása .... minden porcikájában éreztem a filmet .... a sok cigi viszont már zavart :-(

2018-03-06 07:27:01 Red Sparrow (2018) / Vörös veréb project640 (4) #11

egyébként Schoenaerts tényleg úgy nézett ki, mint Putyin!!!! nagyon jó választás volt ... nagyon oroszos feje van :-)
szerintem igazságtalanul húzzák le ... a film, habár nem tökéletes, de maximálisan élvezhető!!! sokan fanyalognak az erotika hiánya miatt, hogy hiába van meztelenkedés, de nem érződik az erotika. Miért is? miért is kéne erotikának érződni egy brutális, nyers kémfilmben? Ez nem James Bond! Könyörgöm a meztelenkedés nem egyenlő az erotikával! a megalázás, a kiszolgáltatottság, a szégyen, a félelem ... ezek viszont mind nagyon is bennt vannak a filmben. A helyszínek (főleg Budapest), a színészek, a kopottosabb, már-már noir hangulat szintén nagyon jót tesz a filmnek ... a filmet maximálisan ajnálom mindenkinek, akinek elge van a bugyuta tömkeleg amcsi vígjátékoktól, és a még jobban túltol szuperhősös 0 alkotásoktól.

2018-02-26 10:58:34 A martfűi rém (2016) / Strangled project640 (?) #27

az ügyész elgázolása a végén kitaláció? mert sehol nem találtam rá? ha igen, akkor miért kellett?

2018-02-05 19:59:58 Nyeljubov (2017) / Szeretet nélkül project640 (5) #11

már alig várom, hogy megnézzem :-) ... az eőző filmje a leviátán a top 10 filmben van nálam

2017-07-28 15:17:12 Dunkirk (2017) project640 (5) #39

valaki a filmet összehasonlítja a jöjj és lásd-al ....
a filmre 5-öst adtam, de mint filmre ...., de számomra a Dunkirk nem egy háborús film, hanem egy amolyan nagytotál fényképezés, festés egy történelmi esemény egy igen kis szeletéről .....
a jöjj és lásd viszont a kőkemény háború, szinte már horrorisztikus .... a háború értelmetlensége, mocska nem a Dunkirkből fog nekem átjönni, hanem egy Jöjj és Lásd-ból

a 2 filmet nem is akarom összehasonlítani, csak reagáltam arra, hogy valaki hasonlítja őket

egyébként minnél többet gondolok a filmre, annál inkább 4-est adnék neki
annyira nem kellett volna az a hajós jelenet, amikor vitatkoznak, meg fogdossák be a lyukakat ... az nagyon szar része a filmnek, .... és a végén, hogy mennek a vonaton, és a fickó azon sopánkodik, hogy most mindenki le fogja nézni, és erre az ablakon kapnak söröket .... egy kicsit olyan összecsapotnak tűnik nekem .. a Dunkirk igazi sikere az a döbbenetesen jó fényképezés, és zene

2017-07-21 08:12:49 Dunkirk (2017) project640 (5) #14

nálam 10-ből 9-es ... és igaza van a francia kritikusoknak
soha nem akarok szőrszálhasogató lenni történelmi szempontból, de itt most 2 dolog miatt lehúzok 1 pontot, egyébként a film félelmetesen jól össze van rakva!!! ... a hangok, a némaság, a személyes szemszögek ... és számomra a csúcskép/festmény: a spitfire nagytotálban, mögötte Dunkerque ... na azt kinyomtatnám, és menne a szoba falára :-)
és a -1 pont:,aki nem ismerné az eseményeket, annak olybá tűnne, mintha a németek a város szélén lettek volna, miközben 10-20 km-es gyűrűt alkottak, ami gyűrűt több ezer francia katona az utolsó pillanatig kőkeményen védte!!!!!

2017-04-07 15:56:20 Passengers (2016) / Utazók project640 (5) #30

én ennek a filmnek úgy mentem neki, hogy sz*r lesz .... és nem, igenis mindenkivel szembehelyezgedek, mert egy igenis nézhető, élvezhető filmet kaptam .... a társalgások a bárpultossal igazi szín volt, az űrhajó bemutatása, az űr ábrázolása, stb....a szereplők is hozták a kötelezőt, és a film is amolyan hollywoodi lett, de nem lett nagyobb túlzás, mint egy átlagos amcsi film.....
mondjon nekem valaki az elmúlt fél évben egy igazán jó sci-fi-t!?
ez egy abszolút nézhető film volt

kellemes meglepetés ... lassú, igényes, mély film ... a kitartásról, a szeretetről szól

nekem rohadtul nem tetszett kylo ren szinkronhagja!!! ezzel csak én vagyok így?
meghallgattam az angol eredetit. .... 100szor jobb .... szerintem nagyon elbaszták

2015-10-19 08:25:46 It Follows (2014) / Valami követ project640 (5) #56

szerintem van befejezés, a fiú átadja egy prostinak .. .ettől függetlenül lehet nem jött össze a dolog :-( .... 1 héten át kell folyamatosan más és más prostihoz menni, és akkor kipipálhatják a dolgot :-)
a film egyébként szerintem nagyon jó, egy kicsit féltem tőle ... jók a színészek, jó a feszültség, a zene, a fényképezés ... nekem bejött, és az ilyen horrorfilmeket szeretem ... ennél 'durvábbat' már nem tudok, nem akarok megnézni
a fűrész, motel típusú filmeket meg nézzék a betegek (spec én nem is engedném őket vetíteni... persze ezen lehet vitatkozni)

komolyan mondom, nem rossz!!!! schwarzi nagyon jól alakít, a film fájdalmasan lassú, jó értelemben!!!! pont így adja át a nézőnek ezt a jövőtlen világot ... a filmről nekem a 'the road' jut eszembe .... nincsenek pátoszok, nincsenek hőstettek, nincsen semmi szép, de a fáradhatatlan emberi szeretet ott van mindvégig!!!! ... én ezt láttam a filmben!!!!!

2015-07-05 20:10:54 Black Sea (2014) / Fekete-tenger project640 (4) #4

igen,azt hiszem én is így vagyok vele :-) .... ritka , mint a holló a tengeralattjárós film, és tényleg egy foxtrot osztályú tengeralattjárót láttunk, ami meg főleg kuriózum
viszont az a hátrkötős hajú ürge rohadt unszimpi volt, gyakorlatilag az ő balfaszsága miatt kerültek bajba, és két embert is megölt ... ez a rész nem tetszett a legjobban!!!! szerencsétlen orosz dolgozik , mint a marha, és agyonverik... annyira felbaszott, hogy jude law-tól elvártam volna, hogy keresztüllövi, mint egy patkányt, de még csak nemis ütötte meg, amolyan tisztességesen!!!!

előzmény: Rorschach (#2)

a sok kritika miatt egy kicsit rosszabbra számítottam ... schwarzi nagyon jó, a poénok ott vannak ... és hát a sok utalás az előző részekre azok tetszettek :-)
egyedül kyle reese alakítása nem tetszet, de sarah conorral semmi probléma nem volt

2015-05-22 10:48:53 Ex Machina (2015) project640 (5) #26

igen igazad van, szabadulni akart a 'halál'-tól, DE/meg igazi emberként is akart élni .... szabad emberként ... ezért a kérdés, ha valóban emberré vált, akkor miért nem segített a jótevőjén!?...., mert ha nincs benne a segítségadás, empátia emberi vonásai, akkor ő nem ember, és marad esendő, mint egy 'egyszerű' gép .... az ember azért olyan erős, mert mműködik benne az intuíció, az együttmőködés, a közösség ereje... ehhez embernek kell lenni! soha a történelemben nem működött sikeresen a félelem, parancsuralmi társadalmak ... ha a filmben lévő gép-ből hiányoztak az empátia jelei, vagy csupán pragmatikus okok miatt nem segített, így is -úgy is hosszútávon elbukik!!!

előzmény: kovi1970 (#25)

mekkora egy szar film .... nulla színészi teljesítmény, ...egy halom pénz egy ilyen fosra, mennyire sajnálom!!!!!

2015-05-19 07:22:17 Ex Machina (2015) project640 (5) #19

szerintem a tudós alkoholizmusa, 'gyúrása' ok-okozati viszony .... ezt tette vele a végeredmény ..... ő nem volt ilyen, hiszen kemény munkával hozta létre az MI-ket, meg a testeket, de a kis világában, játszva az Isteni státuszt szép lassan kezdett belefásulni, beleőrülni .... számomra érdekes a film végi kérdés az MI-től, hogy "velem vagy e"? kivitte volna a srácot? célja volt, hogy ne maradjon életbe, vagy egyszerűen nem is érdekelte? .... mégiscsak a srác segítette, nélküle nem tudott volna kijönni! ő már nemcsak gép volt, hanem nagyon is emberi, neki is voltak már emberi vonásai, nem csak a hideg gépi gondolkodás

előzmény: kovi1970 (#18)

2015-04-24 09:00:32 Child 44 (2015) / A 44. gyermek project640 (4) #18

egyetértek ... számomra is szükség van a pozitív lezárásra ... elég szar a világunk így is .... sokak szerint biztosan az a jó film , amikor degenerált emberek válogatott kínzásokkal megölik egy embertársukat ... és erre ezt mondják: igen ez egy jó film, mert ez a valóság!
Elárulom nekik, hogy ennél rosszabb a valóság, de a valót én dokumentumfilmben nézem meg .... és nem baj, ha sok tragédia van a filmben, de személy szerint én vágyom a filmvégi pozitív lezárást .... persze ha belegondolok, akkor vannak kivételek: ilye az egyik kedvencem: A Senkiföldje ... ,de ott nem volt valami kézzelfogható abszolút gonosz, akit nem szerettem volna, hogy győz.

Mondok egy példát: a napokban néztem meg a Könyvtolvajt (nagyon jó film), nagyon szép befejezéssel (ami nem minden aspektusából volt pozitív, de nem is kellett volna, hogy úgy legyen) ... ehhez képest, az itten fanyalgóknak, lehetett volna egy olyan (nagyon is valóságos) befejezése, hogy a történet éppen egy keleti német helyen zajlódik: a betörnek az orosz katonák, a 'papát' brutálisan megölik, a 9 éves éves kislányt brutálisan, sorozatban megerőszakolják, majd hagyják kiszenvedni, miközben röhögcsélve visszaülnek a tankjaikra .... rohadt életszerű lett volna, mégis örül az ember, hogy nem így zárták le a filmet!!!! remélem érthető voltam

előzmény: deniro2 (#15)

2015-04-21 09:02:54 Child 44 (2015) / A 44. gyermek project640 (4) #13

Ez is igaz, de mivel film, szerintem kell a pozitív lezárás!!! Kell a remény az embernek, kell a pozitív felhang, hiszen ne feledjük a filmnek üzenete van :-)

2015-04-20 12:29:28 Child 44 (2015) / A 44. gyermek project640 (4) #11

ezt, és egy-két hozzászólást azért kiegészítenék egy kis történelemmel, mert így tényleg nem érthető
A film 1953-ban játszódik, a szovjet terrori gépezet elérte tetőfokát. Lavrentyij Berija titkosrendőrsége, Sztálin nagy bizalmasa, vérben gázol - Sztálin ugyanis halálosan beteg, és a terror az utolsót rúgja egy jövőbeni hatalomátvételért. A film 'félelem' szaga abszolút reális, az akkori Szovjetunióban, főleg Moszkvában naponta, óránként vittek el embereket!!! Ezt a felgfelsőbb pártvezetés is tudta, de a félelem Sztálinnal szemben őket is gúzsba közötte. Berija pribékjei ekkortájt teljhatalommal rendelkeztek.
Aztán meghalt Sztálin ... az ország egy pillanat alatt lélegzett fel. Berija-t , és mellette sok száz NKVD-st letartóztattak. Többüket azonnal kivégezték.
Ezáltal a filmvégi átmenet teljesen érthető!!!!

előzmény: Tenebra (#5)

2015-04-18 07:13:42 Child 44 (2015) / A 44. gyermek project640 (4) #3

mindenkit megnyugtatok, a szinkronos moziverzióban nem orosz akcentussal beszélnek ... a film jó, és tényleg élvezhető

előzmény: vadPINGvin (#2)

2015-04-17 21:11:28 Child 44 (2015) / A 44. gyermek project640 (4) #1

kicsit igazságtalanul értékelik a filmet - szerintem
A film maximálisan visszaadja a sztálini rendszer társadalom-ellenességét, a helyszínek, a díszletek visszaadják az 1950-es évek Szovjetunióját. Az atmoszféra, a légkör annyira életellenes, annyira nyomasztó ... a filmet ajánlom mindenkinek, aki tagadja a modern demokrácia, liberalizmus elvitathatatlan értékeit. Örülök, hogy most élek, örülök, hogy egy nyugatias, demokratikus rendszerben élek.
A film jó, nagyon jó!!! mindenkinek csak ajánlom!

ez a comment nagyon ütös lett .... jó volt olvasni :-)

előzmény: caulfield (#367)

2015-03-30 15:11:13 Nightcrawler (2014) / Éjjeli féreg project640 (3) #55

hirtelen a mad city és a taxisofőr jut eszembe

előzmény: acidphase (#42)

2015-03-27 07:59:05 Nightcrawler (2014) / Éjjeli féreg project640 (3) #41

erősen átlagos film! ... sokáig hezitáltam, hogy jó, vagy átlagos, aztán maradtam az átlagosnál, mivel 2 részletben néztem meg ... jó filmet pedig egyben szokta megnézni
a történet lerágott csont, számtalan film kivesézte már a hírhajhász riporter történetét ... egyedüli kiemelkedő a főszereplő alakítása ..szóval erős 3-as, majdnem 4-es :-)

a film számomra hozta az elvárt szintet, de egyetértek a kritikusokkal, hogy a másik oldalt nem bontotta ki ... a néző nem tudja átérezni a következőt: a városomban, ahol gyermekeimet nevelem, munkába járok, próbálok megélni ... káosz van, félelem van, áruhiány van, korrupció van, jogtalan házkutatások vannak, jogtalan lakáshasználat van, kijárási tilalom van, idegen katonák folyamatos zaklatása ... egy folyamatosan flusztrált, haraggal teli 'mindennap' van
az amerikaikatonák fel sem fogják, hogy milyen veszélybe sodorja azokat, akikkel beszél, ... de nem is érdekli őket ... a film nem mutatja be azt a 'fortélyos félelmet' ami megmérgezi az iraki civilek mindennapjait!!!!
viszont kivállóan bemutatja az amerikai katona aspkektusait, átalakulását

2015-02-25 08:23:07 Predestination (2014) / Időhurok project640 (3) #40

háááát ... nekem sokan ajánlották a filmet, és lehet sokakat elkeserítek, de számomra egy zagyvaság az egész ... kissé beteges. Ez nagyon csavaros!!!!???? Nevetnem kell!!!! Ha megbízok egy átlagos forgatókönyvírót, hogy írjon egy ídőgépes filmet, és ne foglalkozzon a logikai csapdákkal, egyszerűen semmivel ne foglalkozzon ... bárki, bármit össze tud hozni ... még azt is, hogy az összes diktátor a Földön egy ember volt, aki valójában Isten, smeg stb..... nevetnem kell, ha ezt valaki jó filmnek tartja. A vissza a jövőbe kevesebb időparadoxon volt, mint ebben. A jó időutazós filmben az időparadoxonok száma minimális, ha egy rendező csupa ilyennel dolgozik, az elveszi az ízét, logikailag meg teljesen gyermeki egyszerűségűre süllyeszti a filmet ... szerintem ... zagyva, beteges, az ídősíkos filmek egyzserűbb feléről közelítő film

2015-02-21 07:23:13 Leviafan (2014) / Leviatán project640 (5) #30

ezuton is elnezest kerek ... ambar igy visszaolvasva egyedul a felesegre utaltam 'spoilerezve' :-( ... a tobbi a nemzetkozi kritikakbol is olvashato ... hiszen mindegyik ugy kezdodik, hogy egy orosz kisember a 'nagyokkal' szemben
en pl. ugy ultem be a mozira, hogy erre fel voltam keszulve

2015-02-18 10:37:31 Leviafan (2014) / Leviatán project640 (5) #20

A film zseniális, gyomron vágott, mint annak idején a Visszatérés. Nem is lehetne aktuálisabb. A magyar néző egyszerűen nem tud elvonatkoztatni Putyintól, a mi kormányunktól, a mi országunktól. A nagy kérdés számunkra, magyaroknak: ilyen országot akarunk, mint a filmben lévőt?
Bocsánat az OFF-ért: a film 140 percének minden pillanata oda van téve! a mai vidéki, orosz valóság .. távol Moszkva csillogásától .. mintha megállt volna minden ... a házak, az utcák állapota, a szürke hétköznapok ... szemben a milliós autókkal, a szépen felújított templommal, a fájdalmasan hazug, korrupt tisztviselők, papok ... a napokig magára hagyott fiú,
a fiatal, szép feleség kitörési kísérlete, mely tragédiával végződik ... Kolja ragaszkodása az ősei, a saját múltjához ... mindez egy tragikus irányokat vevő országban
a rendező hosszú snittjei a tájról, a kis városkáról ... a néző bepillantást kap az igazi Oroszországból

a film nézése után csak egy kérdés foglakoztatott: tényleg ilyen országot akarunk!? vagy egy Ausztriát, Németországot ... a kérdést nekünk, magyaroknak kell meghozni

2014-10-30 15:51:32 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] project640 #20851

bocsi mindenki, de most olyan mesélős kedvemben vagyok :-) .. a Tiger I a függőleges páncélzatával 44,45-re menthetetlenül sebezhető tankká vált ... ez összeadva az 55 tonnás tömegével, nem túl nagy mozgásával inkább védekezésre használták. Ekkora a keleti fronton már tömegével jelen voltak a T-34/85, IS, SU-100 típusú igazi fenevadak. Az utód a Tiger II az idő rövidsége és az anyaghiány miatt kiforratlan volt. Viszont a Tiger 2 páncél ballisztikája már nagyszerű! és a lövege a 88 mm L/71 a kor legjobb lövegének számított.
A filmben jól bemutatják a harckocsit belülről. Látható, hogy a töltő oldalról, hátulról emeli fel a lövedékeket. Egy ilyen lövedék 7-8 kg volt. Nem gerincproblémás embereknek való munka :-). Képzeljétek el a következőt: az orosz IS nehéztank 122 mm-es lövedéke több, mint 20 kg volt!!! szűk, zajos, veszélyes helyen félülő pozícióban ekkora lövedékeket emelgetni, csőbe tölteni :-)
Nem jó kifejezés, hogy elavult, inkább úgy mondom, hogy már nem sérthetetlen, mint pl. 43-ban.
A legvalószínűbb, hogy egy sherman firefly végzett Michaell Wittman (a legismertebb tankász) Tiger harckocsijával is.
A németek részéről a leghatásosabb védekező fegyverek inkább a nagyon alacsony páncélvadászok voltak, melyek sokszor egy ember magasságát sem érték el.
Érdekesség: a világháború legsikeresebb páncélosa a Ferdinand nehéz páncélvadász volt a 10:1 kill/death arányával, mégis minden irodalomban azt olvasni, hogy mennyire rossz gépezet volt. Kurszknál az oroszoknak nem Tiger fóbiájuk volt (attól a szövetségesek szenvedtek Normandiánál), hanem Ferdinánd fóbiájuk.
Bocsánat a téma OFF-olásáért.
ON - elgondolkoztató a német katona viselkedése a harc végén. Normál esetben, ha az ellenség ilyen sok bajtársamat ölte volna meg, biztosan nem hagytam volna életben. Gondolnánk. DE - a háború végén a nyugati fronton a német katona már egyáltalán nem akart harcolni (ez is volt különösen megrendítő jelenet a kétgyermekes német fogoly kivégzése ) , egyedül a fanatikus Waffen SS, aki teketóriázás nélkül agyonlőtte még a német civil lakosságot is, ha fehér zászlót látott pl. az ablakban. A háború végén német civilek ezreit akasztották fel árulás, gyávaság vádjával :-( ... a waffen SS már régen nem az volt, mint korábban, kényszerbesorozott emberekből állt, akik nem voltak már nagyon bajtársai egymásnak ... a film végén a tiszt úgy küldi harcba a katonákat, hogy utána ő hátrál ... ez is tipikus jelenet volt akkor.

--
Áthelyezve a(z) Fury topikból.

előzmény: BonnyJohnny (#20850)

2014-10-30 12:06:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] project640 #20848

:-) OK, Béke :-) ... csak tényleg nem értem, hogy egy jelenet miatt (ami mellesleg simán életszerű) miért kell elásni egy filmet? Nagyon szeretek minden háborús filmet, és el kell fogadni, hogy mindig a készítő egy kicsit maga felé húzza a dolgokat, de itt a tankcsatában ezt úgy hozták össze, hogy az abszolút realisztikus ... a páncéltörő lövedék becsapodása (lyukat üt) nagyon-nagyon jóóóó!!!!
Nem kötözködni akartam, csak egy kicsit helyre tenni a dolgokat. Sok barátommal néztem meg a filmet, és mind köpni-nyelni nem tudtak, hogy hogyan győzhető le egy Tiger :-) ..és egy kicsit meséltem nekik :-)
Egyébként ha nagyon kötözködni akarok akkor az a Sztálingrád -mellesleg a Das Boot mellett a legjobb háborús film-, ahol az oroszok támadnak kb. 10 db T-34/85-el!!!! (ami akkor még nem votl, de mindegy ez volt a filmes raktárban) ... a lényeg, hogy 1 db. német páncéltörő, és kb. 20 beásott, szétfagyott német katona megállítja ezt a támadást ... az inkább irrealisztikus :-)

--
Áthelyezve a(z) Fury topikból.

előzmény: slawter (#20843)

2014-10-27 08:22:47 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] project640 #20841

Valóban a Tiger lomha volt, de néznél meg élőben egy Hellcat-et ... megdöbbentő a mozgása ... a háború végén a németek nagyon nem szerették ezt a kis gyors, odaszurkálós amcsi páncélvadászt :-)
Mellesleg a Párduc, Pz IV simán mentek 40-el, sőt 50-el is ... nem voltak lomhák. A Párducon már volt lövegstabilizálás is (pontosabban 'teststabilizálás' - németesen egyedülálló módon :-) ), menet közben is pontosan lőtt.
Egyébként az általános harckocsi vs. harckocsi rövid megállás, majd lövés szerűen zajlott. A film nagyon jól mutatta ezt.
A film még kritikus része volt, amikor a jól rejtett német páncéltörő ágyúk lőnek. Többször lőnek, mégsem találnak egy abszolút nyílt, lassan mozgó célpont ellen. De ez már csak kötözködés :-) .... minden szempontból jó, nagyszerű film volt!!!!

--
Áthelyezve a(z) Fury topikból.

előzmény: koponyányi monyók (#20836)

2014-10-27 08:14:24 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] project640 #20840

te miről beszélsz? ne haragudj, de mindig szerettem az olyan kommentelőket, akik-nek van egy felszínes imseretük a rettenthetetlen német fegyverekről, és ennyi .... szerinted a Tiger nem pattant más harckocsiról? szerinted a Tiger-t nem lőtte át semmi? szerinted a német fegyverek tényleg sokkal jobbak voltak, mint a szövetségeseiké?
egy kis 'fact': a Tiger I abszolút elavult volt már a háború végén. A Sherman FireFly, az M4A3E8 (a filmben a "'fury'), a Hellcat, a Jackson, a Su-100, Su-152, Su-122, IS, T-34/85 mind-mind átlőtték szemből is. A filmen jól látszik, hogy a Tiger rossz szögben kapta el a Sherman-t ... épp a film egy legjobb jelenete a tankcsata ... szerinted melyik filmben ábrázolták ennél jobban?
A háború végén a német igásló még mindig a PzIV (a film elején látszik egy kilőve), az Ardennekben olyan zöldfülűek vezették a Panthereket, hogy volt rá példa, hogy jó rejtett amerikai 57mm -s ágyú egymás után 3 lőtt ki. Miért olyan hihetetlen ez?
Ahogy írtam a film egyetlen kritikus jelenete a végső csata, egyébként kiváló és technikailag is megfelelő.

--
Áthelyezve a(z) Fury topikból.

előzmény: slawter (#20835)

2014-10-23 21:02:32 Fury (2014) / Harag project640 (4) #4

sokat gondolkodtam rajta, hogy hol kezdjem :-)
aki a tankokra kiváncsi, az nem fog csalódni, hihetetlen részletességgel mutatja be a filmben szereplő Sherman harckocsit, kapunk egy kis Tigrist is :-) harckocsicsatát, így még nem mutattak be filmben!
a film brutálisan mutatja be az emberi kiégést, a döbbenetes tragédiát, mely Németországot ért... felfoghatatlan pusztulás, felfoghatatlan fanatizmus az SS részéről, csüggedés, apátia, félelem a civil lakosságban ... az egyenruhába beöltözött német gyerekek (nekem 2 kicsi gyerekem van) hihetetlen szomorú látványa (ki az az állat akinek ez eszébe jutott!!!???) ... az amerikai katonák fáradsága, kimerültsége, érthetetlensége .... az ember egy darab hús .... mindezt parádésan bemutatja a film ... egy kicsit a film vége lett amolyan Hollywood-i, de minden szempontból kiváló film
egy dolgot tanul meg belőle az ember: a háború nem játék, betegség, mint a tífusz

ahogy a filmben is mondta, és Tom Cruise is, hogy ezt megérzik, ő is megérezte, hogy ez volt az utolsó alkalom ... én el tudom fogadni, ez valami olyasmi, mint amikor az ember ráérez, hogy történt valami rossz

előzmény: bpeter (#81)

Anderson-tól én még nem láttam filmet, így nem tudok hasonlítani, de ez ... szuper, minden szempontból, ez az egész képi világa a filmnek, a színészek, ez a csendes, kissé melankólikus, télies, idejétmúlt , kopott, európai (nem amerikai!!!) hangulat
a helyszín, a narrátori történés ... tényleg szuper, nekem nagyon bejött

Szerintem nincs benne több szappanoperai jelenet, mint bármelyik USA háborús filmben. Habár a film finoman adagolja csak a háború felfoghatatlan tragédiáját, de mindenképpen forradalmi olyan szempontból, hogy több éven át zajlódó, társadalmi rétegeket bemutató háborús film. Egy könyvtárnyi irodalmat elolvastam ebben a témában, és látom, hogy szinte lehetetlen ezt feldolgozni még egy sorozatban is ... ezért mondom, hogy laikusnak, átlagos TV nézőnek üdvözítő film. A náci Németország, a II. világháború, majd szembenézés ezekkel a dolgokkal a német nép egyik legnagyobb tette volt. A film talán elgondolkoztató nekünk megyaroknak is, hogy végre mi is helyén kezeljük történelmünk egyik legnagyobb tragédiáját. A németeknek sikerült, és nekünk?

előzmény: hhgygy (#2)

tetszett na, a humor nagyszerűen van adagolva, a történet eredeti, jól kigondolt, jó megvalósítás ... na és Emily Blunt :-)
lehet nem szeretni Tom Cruise-t, és számomra is meghökkentő sokszor magánélete, de színészként telitalálat ... nem is tudok nagyon rossz filmet tőle mondani

Majdnem 3-ast adtam, de végül is nem bánom a 2-est. Döbbenetesen gagyi film lett belőle. A főszereplő alakítása egyenesen szánalmas. A film rövid, nem lettek mélységébe kifejtve az ok okozatok. Hol vagyunk már a Harrison Ford-os Végveszélyben ... na az izgalmas, fordulatos film volt, Végig azt hittem, hogy már nem lehet gagyibb, és amikor Jack Ryan kiszúrja a 'fő bűnöst' ... na annál gagyibb jelenetet még filmben nem láttam. Szégyen ez a film, Tom Clancy megcsúfolása. Egy fél tucat könyvet olvastam tőle, és tudom, hogy ez nem ő. Senkinek nem ajánlom.

a film nagyon tetszett, számomra mégis amolyan 4 és 5 közötti:
- magneto szinkronhangja rém förtelmes
- az egész szinkronról elmondható, hogy szar!!!!!
- magneto személye egy kicsit zavaros lett
- vannak benne kissé hosszas, de unalmas jelenetek

mindezek mondom, hogy nem 5-ös, de így is az egyik legjobb x men film , de nekem még mindig az x-men: első osztály a kedvencem ...

ja, még egy, én vidéki moziban nézem meg, ahol sokszor csak 3D-s változat van :-( .... utálom a 3D-t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2014-03-08 16:28:18 Ender's Game (2013) / Végjáték project640 (2) #30

régen láttam ennyire szar filmet, mindig mefogadom, hogy olyan filmet nem nézek meg, ahol gyerekek a főszereplők, de nem bírtam ki ... hihetetlenül szar, bocs még most is a hatása alatt vagyok, hogy miért kell ilyen filmeket csinálni

csak azért nem adtam neki 2-est, mert mégiscsak látványos .... egy igaz nagy költségvetésű ócska film

2013-10-11 09:26:00 Prisoners (2013) / Fogságban project640 (4) #2

Jó film, csavarral a végén, plusz pont a nyomasztó környezetért, de semmiképpen nem kiemelkedő. A kiemelkedő az a Hetedik pl. ... szóval erős négyes, de messze még az 5-től. Jake Gyllenhaall nagyszerűen alakítja szerepét. Hugh Jackman a szokásos profizmussal. Kevés színészek egyike, aki szinte mindent el tud játszani.
Egy kicsit Bárányok Hallgatnak, egy kicsit Komfortos mennyország...

2013-09-17 15:12:02 Rush (2013) / Hajsza a győzelemért project640 (5) #14

Maximális pontszám!!! Szuper , remek, a képi világ, a zene, Lauda német akcentusa, a színészek, az autentikus környezet, bravo Ron Howard, és mindenkinek, akinek köze volt e nagyszerű film elkészítéséhez. .... Az év legjobb filmje!!!! Mindenkinek maximálisan ajánlom!

Számomra remek háborús film a nagy tömegből. A film egyedülállóan mutatja meg a másik felet. A néző azonosul az iraki civilekkel, és szívszorító az amerikai katonák kegyetlenkedése. A film nem igazán akciódús, nem igazán látványos, de az előbbi hozzászólóhoz hasonlóan annyira jól mutatja az iraki családokat, hogy már ez önmagában elég a film megnézéséhez.

Nagyon vártam, mert Franciaország egyik tényleg vészterhes időszakáról szól a film. Háááát, nem vagyok elragadtatva tőle. Az még haggyán, hogy a francia király udvara egy olcsó, felázott falú, gyengén bútorzott forgatási helyen zajlott, de a színészi munkák, a felvételek, zene, mind -mind nagyon gyenge. A filmből semmi nem jött át.
Nálam ebből a korból még mindig a Boelin lányok a nyerő, meg az Elizabeth sorozat.

2013-05-06 11:42:10 Anna Karenina (2012) project640 (4) #28

Tetszett, ez a színházi ötletelés nagyon eredeti, és nagyon jól sikerült ezt átadni. A film után mentem elmentem volna színházba :-), nagyon jó volt, komolyan. Viszont Anna alakítása nekem sem tetszett, nem jött át a szenvedése a szerelem súlya alatt, pedig ez egy lényeges rész lett volna, a többiek alakításával semmi gond nem volt. Alapvetően egy jó, eredeti helyszínen játszódó, klasszikus történetet bemutató film.
A kisvasútas részek különösen tetszettek, és a színek, ruhák kavalkádka ugyancsak gyönyörű volt.

2013-04-18 11:18:52 Oblivion (2013) / Feledés project640 (5) #66

Nem értem, én nem hasonlítottam a mátrixhoz, csak ezzel példáloztam, hogy az a film is vesz jeleneteket korábbi filmekből. Ettől függetlenül a Mátrix zseniális alkotás, és folyamatosan megdöbbenti az ember, és az, hogy vesz öteleteket, attól még jó film. Ugyanez a feledés, aminek semmi köze a mátrixhoz, csak ott is vesznek ötleteket más filmekből. A két filmet nem tettem egymás mellé.

előzmény: BonnyJohnny (#47)

2013-04-15 13:52:17 Oblivion (2013) / Feledés project640 (5) #46

Nincs új a nap alatt, kevés film, ami igazán eredeti. Csak hirtelen ami eszembe jut az 1998-as dark city, hát a mátrix is bőven merített onnan, és mégis a mátrix szuper jó kis film volt. Nem baj az ötletlopás, és azok mixelése, ha az tényleg jól meg van csinálva. Az Oblivionba pedig jól csinálták ezt.

2013-04-12 09:31:34 Oblivion (2013) / Feledés project640 (5) #38

Lebegtem, hogy 4-est adjak neki, de miért adtam végülis 5-öst neki. Vitathatatlan a felvételek, és a zene szépsége. És valljuk be őszintén e kettő is döbbenetes munka, és itt már többször, többen csak azért beszéltetek szuperlatívuszokba egy filmről, mert szép. Gondolok pl. a kínai Hős-re!!! Bárcsak minden film legalább szép lenne :-) ... Tom Cruise alakításával semmi gond, hozza a formáját, mellette a szépséges Kurylenko. A történet jól felépített, éés igen sok ötlet máshonnan van szedve, de jól összetett történetet tettek össze. Az elmúlt évek semmilyen sci-fo felhozatalában én ezt szupi filmnek tartom. Ja és mégvalami, James Cameron Avatárja ugyancsak lélegzetelállító látványával, de messze nem ennyire jó történetével kiemelkedő film sok itteni posztoló szemében. Szóval a gyönyörű felvételek, és zene mellé kapunk egy -habár ismert-, de mégiscsak eredeti történetet, nagyon jó szereplőválogatással. Na ezért 5-ös a film nálam.

2013-02-13 14:56:39 Lincoln (2012) project640 (3) #50

A déli küldöttség fogadása nem tudom, hogy élőben , hogy történt, de tény, hogy a feketéket az Uniós polgárok többsége sem kezelte egyenrangúnak, és kétlem, hogy egy véres polgárháború lezárását célzó küldöttséget megaláznak fekete katonákkal. Érzésem szerint ez csak egy felesleges filmes fogás volt, és erre írtam. Valahol igazad van, de pl. a feleségemmel néztem, és hiába vázoltam fel neki kb. az eseményeket -mivel nem nagyon ismerte a korszakot-, rémunalmasnak találta.

előzmény: wurlitzer (#49)

2013-02-13 12:47:43 Malèna (2000) project640 (4) #5

Monica Bellucci ismét gyönyörű, a felévtelek, amik sokszor csak sejtetnek, még gyönyörűbb. A film önmagában egyébként jól ábrázolja az akkori gondolkodást, a köpönyegforgatást a háború után, az emberi irégységet. Akinek tetszett a film nyugodt szívvel javaslom a holland Zwartee Book (fekete könyv) -et. Tragikus, ahogy a végén kollaboráció vádjával megalázzák, és a végén látni az összetörtségét. Férfiként mondom, hogy az akkor egy igen erősen férfi-társdalom volt. Egy fasiszta párttag érinthetetlen volt, egy kiszolgáltatott nőt, pedig a nőtársai intéznek el. Sanos a háború után a kollaborációt sokan, sokféleképpen értelmezték .. ennek fényében sok-sok ártatlan halt meg, és sokan úszták meg. Ez itt sem volt máshogy, sőt sokkal tragikusabb. Koltai ismét kitűnő munkát végzett a felvételekkel.

2013-02-12 11:50:36 Lincoln (2012) project640 (3) #48

Megértelek. Engemet is érdekel nagyon a történelem, ha megnézed a filmjeimet, akkor látsz köztük igazi háborús csemegéket, amiket nagyra értékeltem. Szóval nem a csihi-puhira hajazok. De ez valahogy nem jött át, sőt sok helyen kifejezettem idegesített. Néger katonák megvetően fogadják a déli küldöttséget, az elnök hosszú monológjai a távírásznak pl. .. a feleségének a tényleg felesleges, hisztérikusnak tűnő monológjai, stb. A polgárháború tényleg véres valóságából nem tudunk meg semmit, a rabszolgaságról sem. A néző csak úgy tudja átélni az elnök hezitálását, megtörtségét, ha a néző arcába vágjuk a valóságot (na nem úgy, ahogy a film elején volt), mert ez nem volt több, mint egy stúdióbeszélgetés az USA alkotmányának 13. cikkelyéről ... nézd meg a Nankink-nanking-ot. Hosszú film, elgondolkodtató, na az háborús dráma ... de ez egy nagy semmi :-(

előzmény: Ágó (#47)

2013-02-11 09:11:36 Lincoln (2012) project640 (3) #44

Még idekívánkozik, de hétvégén megnéztem a the hunter című filmet, ami nagyon tetszett. És megint visszagondoltam a Lincoln-ra, és már ott vagyok, hogy legszívesebben 2-est adnék rá. Rágondoltam, amikor az elnök két néger katonával beszél -az egyik közülök olyan választékosan, okoskául beszél, mintha most végezte el voltna az ELTE bölcsész szakát-, az egyikűjük szinte kioktatóan panaszolja, hogy a zsoldjuk nem akkora, mint a fehér katonánka, a végén pedig visszaidézi az elnök korábbi beszédét. 1865!!! tudjátok, hogy milyen kapcsolat volt akkor egy elnök és egy néger közkatona között? .. ma ember nem tudja felfogni. De itt Spielberg megmutatja a tutit ... szar, ócsak film ,ma már ezt mondom!

2013-02-04 07:42:51 Lincoln (2012) project640 (3) #31

Lehet, hogy engemet most megköveztek, de nekem nem tetszett a film. Imádom a történelmi filmeket, imádom a jó művészfilmeket, ez pedig egy nézhető művészfilm volt. 2012-ben a képi világ, a kamera mozgása, a hosszú, állandó, unalmas beszédek-nél több kell. Itt többen a képi világot dícsérik. A film fele sötétben zajlódik, ha nem több!!! Percek telnek el sokszor, hogy senki nem beszél, csak a gondterhelt Lincoln-ot mutatják, amit értek, hogy miért így akar a rendező, de a végeredmény egy hosszú, unalmas film. Ez egy igen színes, vészes időszaka volt az USA-nak,lehet volna úgy is ábrázolni, hogy közben mutatják a háborút, na nem úgy,ahogy az elején, mert ennél gagyibb csatajelenetet még életemben nem láttam. Egyedüli része az USA parlamentjének hiteles működése, ami jó részei voltak a filmnek. A hatásvadász jelenetek (ablak kinyitása, fény beszűrődése, függöny libbenése) gyengék voltak, egy hiteles zenével eladható lett volna. Bocs mindenkinek akinke tetszett, de nekem unalmas volt. Egyébként azt pedig megértem, hogy az USA-ban ez siker volt.

2013-01-03 12:46:45 [Ajánlj egy dokumentumfilmet] project640 #26

Engemet, ami nagyon megrázott az a Darwin's Nightmare. Nagyon odatevős doksi-film. Ez utána film után egy kicsit máshogy néz az ember a világra.
Az utolsó mondatok egyike: egy orosz teherszállító gép pilótája orosz akcentussal mondja: - az angol gyerekeknek dél-afrikai szőlőt szállítok, míg angliából fegyvereket szállítok Afrikába. .. ebbe a mondatba benne van minden! ahogy mondja, aki mondja ...

egy ausztrál 3 gyermekes pilóta berágott egy afrikai prostira részegen, és megölte ... az ügyből nem lett semmi (ez csak egy narrátori részlet a filmből)

pyrooo1 -el értek egyet. A film mégiscsak keméynen foglalkozik általánosságban egész Afrika problémájával, és nem rosszul teszi ezt.

2012-11-26 07:51:16 Cloud Atlas (2012) / Felhőatlasz project640 (5) #49

Nem akarok sokat irni a filmrol, mar mar elottem megtettek. Kinek ajanlom. Efyjata spiritualis filmt, ahol at kell hangolodnia az embernek. Ki kell lepnie a vilagunkbol. Hinni kell egyfajta keleti misztikumban. Aki nyitott erre, az erezni fogja a film lenyeget. Enegemet magaval ragadott, teljes mertekben. Ezen felul kaptam egy gyogyoruen fenykepezett, nagyszeru szineszekkel, sokszor humoros, sokszor tragikus filmet. Szamomra ez a nagy film. Mindenkinek ajanlom.

Én győr mellől származom, ott apu szülei emlékeznek , hogy a falujukban német katonák voltak elszállásolva -javítórészleg volt-. Egyik nap 2 p-51 mustang csapott le. A németek mindkettőt lelőtték, de 2 -en meghaltak. Ők a helyi temetőben lettek eltemetve, máig ott van a sírjuk. A 2 amcsi ejtőernyővel kiugrott, az egyikük súlyosan sérült. Ameddig megjöttek a csendőrök, addig a falusiak érdekesen méregették őket.

Hihetetlen lapos, kiszámítható, unalmas film. Nulla színészi játékkal. Egy kicsit sem tudtam átérezni a küzdők sorsát, félelmét, a körzetlakók elkeseredettségét ... egyszerűen nulla. A running man feelinget meg sem közelíti.

Több hozzászóló -val eggyetértve:
SPOILER!
a legzavaróbb Bane halála.
SPOILER VÉGE!
Remek film, remek színészi játékok, döbbenetes zene, képi világ. Bane rettenetesen erős, ügyes, gyors, félelmetes. Batman igazi ellenfele. Nincs meg benne az az őrült kifejezés, mint Jokerben, inkább, mint egy hidegvérű, profi, nagyon-nagyon profi zsoldos. Remek befejezés, ettől függetlenül csatlakozom sokakhoz, hogy az első rész egy ici-picit jobb volt, de csak azért, mert arra úgy ültem be, hogy na akkor nézzük, erre meg úgy, hogy valami nagyaon nagyra számítottam ... szóval nagyon-nagyon-nagyon nagyra számítottam, és 'csak' :-) egy nagyon-nagyot kaptam :-).
szuper film, csillagos 5-ös!

2012-07-13 08:23:56 Lebanon (2009) / Libanon project640 (3) #1

Nagyon fáj, hogy 3-ast adtam, de egyszerűen nem ér többet. Értem én a rendező célját, de túlságosan erőltetett, hogy minden a harckocsiban zajlódik, és a lövész az utolsó csikére is ráközelít, hogy lássa. Értem, hogy a rendező így csak láttatni akarja a dolgokat, de annyira nem életszerű, hogy már zavaró. Városi harcban, amikor bárhonnan jöhet egy rakéta, nem kezdi el a toronykezelő csak úgy fogatni a tornyot, hogy egy nő arcába nézzen ... a cél nemes, értékelem az újfajta látásmódot, de néha kiszállhattak volna a harckocsiból :-)

2012-06-08 13:10:34 Prometheus (2012) project640 (5) #39


Amikor az elején teremtik az életet a Földön, az az esemény gondolom több millió évvel ezelőtt volt? vagy?
Azzal a résszel, hogy miért akarják kiírtani az emberiséget, azt egy kicsit nem értem, 2000 évvel ezelőtt az ember még messze volt az űrhajozástól, már akkor tudták volna? hogy előbb-utóbb úgyis sikerül nekünk? a dokinő a végén biológiai fegyverekkel indult el, hogy ellenük fordítsa a fegyverüket? számomra a fekete anyag amolyan olyan szerű organizmus volt, amely erőnövelő, regerálódást segítő, stb. cucc ... és többszöri mutációval jut el az alien szintjéig, kvázi amolyan véletlenül. Ti mit gondoltok róla?

előzmény: Zalaba Ferenc (#14482)

2012-05-31 07:58:42 War Horse (2011) / Hadak útján project640 (3) #49

Nagyon vártam a filmet, mivel a Nagy Háborúban játszódik. Csalódás, gyenge film :-(, csak a szép felvételek miatt kapott 3-ast, de ez végig nem tudja a hátán vinni a filmet. Megértem, hogy a filmbe nem fért bele a háború borzalma, mert amolyan gyerekfilm, de azért azt nem hagyta ki a rendező, hogy a vonuló német csapatok mellett egy bombatölcsérben egy tucat elpusztult lovat mutasson. Ez igy 2012-ben elég visszás, mintha az angolok-nál az ágyukat emberek vontatták volna. Amióta az ember háborúba viszi a lovakat, azok ugyanúgy haltak, mint az emberek, sajnos :-( ... a tank tetszett, de ott magányosan megy egy tank, az abszolút szürreális, nem is értettem. Szóval továbra is várok egy jó háborús filmet, mert a Red Tails után kezdem azt gondolni, hogy ez a műfaj nem megy egy ideje már Hollywoodban :-(

A Red Tails egy igazi sz*r film. Olyan mintha a vasmadarakat a memphis belle-vel párosították volna, mindkettőből a negatívot kiragadva. Nem is akarok róla sokat írni, senkinek nem ajánlom. Óriási csalódás, pedig nagyon vártam :-( ... pedig a téma hálás volt, utánanéztem és érdekesség ,hogy a néger pilóták átlagon felüliek voltak az amerikai légierőn belül, és több bevetésük volt Magyarország felett is, de legenda, hogy nem vesztek el 'alattuk' bombázók.

2012-05-08 08:00:03 The Grey (2011) / Fehér pokol project640 (4) #74

A hiba a farkasok! , hogy egyáltalán betették őket, ha valaki ismer egy állatot, annak szokásaival, életmódjával, akkor nem az egyes állatot ismeri, hanem a falkát ... az az állat, ameilyiknek mész ki a territóriumáról az már nem fog bőszen támadni, tudja, 'érzi' az ember merre kell hátrálni, ...mindegy ... szóval a farkasok jelenléte gagyi volt, szerintem ...

előzmény: BonnyJohnny (#69)

2012-04-19 08:04:19 The Grey (2011) / Fehér pokol project640 (4) #68

Alapvetően igazat adok Dió-nak, én is csak a szép képek, zene, természetábrázolás miatt adtam neki jó pontszámot (meg egy-két emberi dologért). Az, hogy a többség jóra értékeli az nem jelent semmit, számomra például felfoghatatlan, hogy egy olyan film, mint a Fűrész hogyan tetszhet az embereknek :-(
A halálzóna közepe felé vergődést felfogtam, de van egy 'profi' farkasvadász, amolyan charles bronson a yukon-ból, ismeri a vidéket, a farkasok szokásait stb. ... keveset beszél, de abból sugárzik a néző felé, hogy érti a dolgát típusú ember ... erre az egész csapatot beleviszi a közepébe. Ennél jobb lett volna, ha maradnak a gép roncsainál!!! :-) ... ez a legbugyutább része a filmre, erre írtam, hogy ide miért kellettek farkasok.

2012-04-13 14:08:22 The Grey (2011) / Fehér pokol project640 (4) #58

Sokáig gondolkodtam, hogy 3-as v. 4-es a film. Végül gyenge 4-es. Miért? Én sem értem, hogy miért überelik ennyire ezt a filmet, ami tetszett a zene, a főszereplő, a hideg, tél, tájak bemutatása. Gyönyörűen fényképezett film - ezért a 4-es. A hideg ilyettén való ábrázolásáról a Sztálingrád jut eszembe.
A történet viszont silányos, ötlettelen. A farkasok vég nélkül üldözik őket - pedig azért távolodtak el a géptől, hogy kikerüljenek abból a bizonyos halálzónából. Simán lehett volna egy film farkasok nélkül is, és biztos vagyok benne, hogy jobb lett volna.
Ami nagyon tetszett az a férfi halála a repülőn - semmi szentimentalizmus, és a film befejezése, az kiválló volt - amerikai filmhez képest! Így a végén egy kicsit megenyhülök, közepes 4-es :-)

2012-04-05 07:48:14 Unthinkable (2010) / Nincs határ project640 (3) #15

Csatlakozom egy-két elöttem íróhoz. Ezt a fajta morális vívódást már több filmben sokkal jobban feldolgozták. A féynképezés, operatőri munka csapnivaló. A nézőnek semmi nem jön át a nő vívódásából, a kínzások gyötrelméről. Nem tudok azonosulni a kínzó fájdalmával, mert egyáltalán nem életszerű, nem jön át H hideg profizmusa, még csak az elejét sem látom az elitélt megtörésének, félelmének. Az ok, hogy nem törik meg, de jelét kéne mutatnia, hogy fárad, fél, fáj neki ... ez jobban mutatná fanatizmusát, de így ... semmi. Talán még a 3-ast sem érdemli meg.

Nálam a beteg film a fűrész, meg a salo 120 napja. Ezt inkább nem hétköznapi filmnek nevezném, de teljes mértékben emészthető, hozzá szép zene ... és egy szép BMW :-)
Szóval tuti film, csak azért nem 5-ös nálam, mert az 5-ös filmeket többször szoktam megnézni, ezt pedig többször nem fogom.

2012-03-06 07:31:00 Real Steel (2011) / Vasököl project640 (2) #35

Ennyire ötlettelen, sekélyes, csöpögős filmet rég nem láttam. Az a Hugh Jackman, aki a forrásban (mely csillagos 5-ös film) brillírozott, ilyen filmben, ilyen gyenge karaktert :-( ... a fiúról inkább nem írok, gyerekkorom csehszlovák ifjúsági filmjeiben is jobban játszottak a gyerekek. Csak azért nem adtam rá 1-est, mert visszanéztem mikre adtam, és azoknál egy hangyányit azért jobb :-)

Szuper jó film, régen néztem ilyen jó filmet, ahol szinte átsuhant a több, mint 2 óra. Egyetlen dolog nem tetszett, és emiatt adtam csak 4-et az egyébként kiválló filmre. Láttam az eredeti svéd filmet is, és ott a lány és az újságíró között habár kialakul egyfajta kapcsolat, de semmiképpen sem testközeli. A lány életében történt szörnyű csalódások beidegződéseit nem fogja, nem tudja megváltoztatni egy rendes férfi. A filmben ezt a részét elrontották, és ezzel egyenes arányos a film végi befejezés. A lány kedveli -a maga szintjén a férfit-, de odáig nem jut el, nem juthat el, hogy beleszeressen. Túlságosan kiégett, túlságosan csalódott a férfiakban.
Ajánlom mindekinek az eredeti másik két részt is, ahol sok kiderül a múltról is!

2012-01-27 14:28:47 Stalingrad (1993) / Sztálingrád project640 (5) #15

a tankos jelenetnél, amikor az egyikük 'dicsekszik', hogy neki érettségije van. Amikor vége van a csatának, nem látszik rajtuk az öröm, ... elszívják az egyetlen szivart, az ágyút pedig magukkal húzzák. Amikor a közelharcnál ásóval leüti az orosz katonát, és utána megrendülten leül, hogy 'beszart', .. ezek átlagos jelenetek? átlagos háborús film?
a legújabban elkészült Pacific-ről egy jó szót nem tudok elmondani!!! abban a csúcs az volt, amikor az amcsi tengerészgyalogos unalmában köveket dobál egy halott japcsi féli lemetszett koponyájába, aki mellesleg ülő pozícióban volt. Mi ilyenkor a rendező célja? Szól a csapatának, te legyen egy ilyen jelenet is, ... erre a többiek: - de főnök mekkora annak a valószínősége, hogy egy emberi koponya flig le legyen vágva, és közben megtartja az ülő pozíciót? ...- kb. semmi, de jó kis jelenet lesz --- mondja a rendező.

2012-01-26 14:53:33 Stalingrad (1993) / Sztálingrád project640 (5) #13

Nem értelek titeket. Ennek a filmnek minden részének nagyon is sok értelme van. Amikor mennek a teherautókkal, mellettük hullahegyeket égetnek, és akkor az egyik német katona elmeséli, hogy otthon már nem érezte OTTHON magát! Amikor közli a tiszttel, hogy ők rosszabbak, mint a nácik, a katona kirohanása, hogy nem kapják meg a zsoldjukat, a kajacsere az orosz katonával ... a harmónikaszó a romok között, a tábori kórház könyörtelen valósága, az orosz nő megjelenése, félelem a fogságtól, a repülőtér keresése, közben az orosz civilek, akik földbe vájt lyukakban laknak (Sztálin nem engedte, hogy a civilek elhagyják a várost!) ... hát akik szerint ezek átlagos háborús filmjelenetek .... hol vannak ilyen megrendítő ábrázolások egy Navarrone ágyúiban, egy kelly hőseiben, egy híd túl messze van v. egy leghosszabb napban (hogy csak a klasszikusokat említsem)?
csillagos 5-ös a film!!!!

Létezik amerikai álom, amerikai csöpögös 'love story', és amerikai típusú halál. Megfelelő gyorsaságú, fájdalommentes, párnák közt. Döbbenetesen szar film.

2011-11-03 13:53:13 Contagion (2011) / Fertőzés project640 (3) #17

Nem rossz film. Egyzser nézhető, nem túl izgalmas, de a történet megközelítése egyedülálló. A film teljesen reálisan, emberileg közelíti meg a járvány témáját, és egy kicsit belenézhetünk a hatóságok munkájába.
Plusz pont, hogy a minnesotában forgatott jelenetek szürke, télies időt mutatnak .. szép képi ábrázolás ... az amerikai filmekben általában mindig süt a nap, itt nem ... és ez a szürreális ábrázolás végigfut a film egészén. Jó film, de nem kiemelekedő.

2011-09-05 07:34:13 London Boulevard (2010) project640 (4) #11

Szerintem korrekt kis gengszterfilm. Jó zene, jó hangulat, és jók a karakterek is. Nekem tetszett.

Egy 'szokásos' kínai film :-) .- tökéletes vágások, gyönyörű képek, szép zene, emberi színészi munka. És közben Kína egyik legsötétebb fejezete, ahol a japánok is emberek. Egy film mely az emebriség egyik legnagyobb borzalmát mutatja be emészthető formában. Nagyszerűen adagolja az emberi gonoszságot, nagyszerűen mutatja be a japán katonákat, a kínai civileket, a kínai katonákat stb. ... a filmhez nem árt tudni, hogy a japán-kínai háború előtt a náci Németország egyik legnagyobb külfödi partnere Kína volt, és nagyon keresztbe tett nekik a háború. A komfort lányok, a tömeges kivégzések, élve eltemetések mind-mind megjelennek, de nem célirányosan ... mindenkinek ajánlom a filmet. Talán érdemes megemlíteni, hogy Japán a mai napig nem nagyon fogadja el az akkori történéseket, és érdemes megjegyezni, hogy olyan, mint japán háborús bűnös nem igen volt - japán egyik feltétele a feltétel nélküli megadáshoz a japán császár érinthetetlensége. Elgondolkoztató!

Én meg az eredeti orosz technika miatt adtam rá 2-est. Egyébként ez azért lehetséges, mert az egész film Grúziában játszódott, és a költségvetés nagy részét is a grúzok adták (lásd végén a feliratot). 20 mondatban elolvasom a háború történetét, és az oroszok pl. egyetlen helikoptert sem vesztettek, ehhez képest a filmben egy rambó szerű grúz katona simán leszed egyet. A grúz hadsereg menekült, hátrahagyva az eszközeik egy részét - harc nélkül! stb. ... és még sorolhatnám...
pocsék, patetikus, hamis film

Nem tudom, hogy mikor láttam ennyire hamisított háborús filmet. A film maximálisan a grúzok szemszögéből nézi az eseményeket, masszív történelemhamisítás, ami a filmben látható. Hihetetlen zavaró. A filmben egyébként jó sok harci technika van, és sokszor eredeti helyszíneken játszódik (pl. Gori, Sztálin szülővárosa), csak ezért adtam rá 2 pontot. Sajnálom, megörültem, amikor láttam, hogy az 5 napos háborúról van már film. :-(

Hello vonSchatu,

köszönöm véleményedet. Csa egy-két megjegyzés a leírtakhoz: az afganisztánban meghalt magyar katonák és mind posztomusz hadnagy, stb. érdemrendet kapnak, és a miniszter még hősnek is nevezi őket, ehhez képest azok a besorozott orosz parasztfiúk, akik soha életükbe nem vonultak volna be önként, tudván a biztos halált dolgoztak, tették a dolgukat. Mi ez, ha nem hősiesség, ... végre nem csak az amcsik tudnak hősök lenni. A Szovjetunióban, még a legkeméynebb időszakában sem volt képes az emberekből a vallásosságot kitörölni. A II. világháborúban pl. a gárda megjelölés egy régi szokáshoz való visszanyúlás, amiről korábban még csak hallani sem lehetett, ekkortájt engedték az embereket megint templomokba járni stb. .. az orosz emberben igen mély a vallásosság. A reaktor leolvadása nem okozott volna atomrobbanást, ez igaz, de igen súlyos környezeti katasztrófát igen, és az ezzel járó politkai kozkázat ... a SU első hordozótengeralattjárójának elvesztése borzastó fiaskó lett volna.

Szia von Schatu,

Hát ha szerinted a hűtővíz vezetékének szerelése nem fogott meg, akkor tényleg nem neked való :-( ..., maga a tengeralattjáró mellesleg technikailag a lehető legjobban volt ábrázolva -már ahogy lehet egy első generációs, atommeghajtású hordozótenegeralattjárót ábrázolni- . Ehhez képest a Vörös Otóberben még csak nem is tettek semmit, hogy egy Typhoon belsejét kialakítsák. A szimuláció, a kilövés előtti lépések, biztonsági azonosítás, mind-mind olyan, ami egy laikus számára bepillantást engedett ebbe a nagyon is zárt világba. A jégen való foci, az amerikai helikopterről való fényképezés, a tehetetlenség a szivárgó reaktorral szemben jól bemutatja az akkori igen éles versenyhelyzetet. Erre 1-est adni :-( ... én még az u-571-re is többet adtam, pedig abban igen szánalmas jelenetek voltak. Sajnálom, azt hittem többeket megfogott a film.

2011-07-04 13:34:39 Hereafter (2010) / Azután project640 (5) #9

Nekem nagyon tetszett. Egy kicsit a Bábelhez hasonló. Szép film a sors esetlegességéről. Nálam telibe talált. Lassan kibontakozó, érzelmes film. Elgondolkodtató. Ajánlom mindenkinek, akinek tetszett a Bábel.

2011-06-27 15:12:04 Limitless (2011) / Csúcshatás project640 (2) #7

Jo, izgalmas kezdés, amiből akár valami jó is születhetett volna. Tipikus amerikai életérzéses film a gazdagságról, a milliókról, é hiába a főhős minden etikai, morális szabályon való áthágása ez végül jutalommá vállik. Rossz üzenet.
A néhol érdekes képi világ nem rossz, de ennél nekem jobban tetszett pl. a Letaszítva tipusú kameraeltávolodások.

2011-05-23 13:50:38 The Eagle (2011) / A sas project640 (3) #8

A film jól indul. Jól bemutatja a távoli helyőrség életét, a fegyverzetet, olyan igazi tábori hangulat. Tetszik, ahogy futólépésben támadnak, és 'teknősbékává' fejlődnek. Ennyi, innentől egy felejthető film, főleg az un. fóka-népe emberektől. A film azt a látszatot kelti, mintha az északi népek amolyan ősember szerű közösségekben, és számosságban éltek volna, miközben sok tízezres seregeket vonultattak fel pl. a IX. légió ellen.
A filmben viszont gyönyörű felvételek vannak, ami miatt talán lehetne 4-es, de mivel a barbárokat ilyen igazságtalanul ábrázolta, és amolyan hero film lett ebből is, így lett nálam 3-as.

Tegnap néztem meg a filmet. Mindenkinek ajánlom, akinek tetszik a műfaj. A film szakít a tipikus orosz háborús filmekkel. A színészek játéka már igazi 'európai', nincs feleslges gesztikuláció, mint sok orosz filmben, hihető karakterek! A felvonultatott fegyverzet nagyon valódi, az effektek, harci jelenetek kivállóak. Természetesen van Hurrá roham, ami vagy sikerül, vagy a német géppuskák tüzében elveszik. A közelharc ábrázolásakor bőven esnek el német, és orosz katonák is (régebbi filmekben ez nem így volt). Megdöbbentő a civilek halála, és eszembe jut, hogy a film közben rádöbbenjen az ember, hogy kik is kezdték ezt az egész örjőngést. Szívszorító a tragédia, amit a családok átélnek. A film jól ábrázolja, hogy az oroszokat milyen váratlanul éri a háború, hogy 'még' bíznak a németekben, és tömegével adják meg magukat, hogy német fogjukkal alapvetően jól bánnak. Ez a kép gyorsan összeomlott a keleti fronton. Szuper jó film, a legjobb orosz háborús film!!!

Nekem tetszett, egy sci-fi-be bujtatott igazi szerelmi történet, melyet senkinek sem árt megnézni ... főleg a mai világban.

én megyek zarándokolni :-)
Van egy 10 hónapos kisbabánk, és otthon egy halom meló, ... nagy nehezen kapok egy esti kilépőt, hogy a haverokkal mennyünk moziba, és erre ezt a szart nézzük meg .... brühühühü :-( .....
Síkítok a párbeszédeken, síkítok az idegenek szuperlépegetőjén, aminél egy rpg is többet ér, síkítok a szuperautomata gyilkológépükön, melyet egy nyeles kézigránáttal szarrá nyomok, a hipertitkos adóállomásukhoz, amit véd max. 2 tucat idegen, ... a bénaságukon, hogy őket is elütik simán az utakon, a ellenségbe való turkelászás, a vízből indul az offenzíva NO légierővel, miközben az emberek vidáman grasszálnak a helikkel, amiket már Vietnám felett is sokszor félve tettek meg a Marine pilóták a vietcong ellen ... mondjam még az érveket, hogy miért szar?
Nálam csak azért 2-es, mert a látvány egy-két helyen tényleg tetszett.

2011-04-07 07:21:10 Devil (2010) / Ördög project640 (4) #15

Szerintem jó film volt. Kellemes feszültség végig, és jó befejezés. Nem azt mondom, hogy 'húha ez igen', de jó. Mindenkinek ajánlom, aki egy kis esti könnyed izgalomra vágyik.

Egyébként engemet is ezek az idegesítő harcjelenetek bosszantottak fel a legjobban!
- ahelyett, hogy az űrből jól megszórják a légierőt, tengerészeti bázisokat, laktanyákat stb., vízből kijőve, mindennemű támogatás nélkül lövik a strandolókat (Vörös Hajnal effekt :-( )
- a beszivárgó emberi egységek felett úgy átmegy az arcvonal, hogy találkoznak egy idegennel egy medence szélén (biztosan elveszett a többiektől!)
- a páncélozott, ultramodern, gépi irányítású földi lebegő 'drónuk' egy gyalogsági kizégránáttól cafatokra hasad
- nincs semmilyen, !!! azaz semmilyen támogatásuk, csupán kézi lőfegyverekkel próbálnak küzdeni az emberek ellen, nincsen gránátjuk, nincsen tüzérség szerű dolguk, nincs közvetlen légi támadás, ... minek is, hiszen csak egy bolygó meghódítására készültek!
- az előrenyomulásukról annyit, hogyha a II. VH-s Japán partraszállt volna, akkor eredményesebben nyomult volna előre a szárazföldön.
- az űrlény széttrancsírozása, hát no comment ...
- a szuperlépegetőjükről pedig a Ryan közlegényből a német 20 mm-es jut eszembe, de még az is 100x hatékonyabb volt

És tudjátok mi idegesít a legjobban? Ennyi pénzből lehetne egy olyan jó filmet csinálni, de nem!!! csinálunk egy szart!!!

előzmény: Gabesz (#26)

Megnéztem a filmet, melyet nagy várakozás előzött meg. Azt hittem, hogy a függetlenség napi 'virus upload' óta nem látok nagyobb butaságot :-(
A film jól indul, nagyon látványosak a csatajelenetek. 2 dolog zavart, sőt bosszantott nagyon. A hihetetlen unalmas, és klissés párbeszédek, továbbá maguk az idegenek. Elfogadjuk, hogy az idegenek egy totális invázió keretében megtámadnak minket. OK.
Spoiler.
Erre partraszálnak, és, mint valami frontvonal nyomulnak előre. És közben emberek megmaradt kis csoportjaival küzdenek -amit látunk-, melyben igencsak az emberek a jobbak. Ja és itt is van egy központi ész, amit ha elpusztítanak, akkor minden OK, na ez igen szánalmas.

Nálam 4-es a film. Elősször 2-est akartam adni a vége miatt.
SPOILER!
Aztán átgondoltam, hogy a film üzenni akar azzal, hogy nem a jó nyer, de így is elkeserítő. Az embernek remeg a kaza, hogy legszívesebben odamenne, és szétverné az egész rohadt bandát!!! A film üzen, hogy hová lesz a mai fiatalság, hogy az angol ifjúság lelkiekben merre tart, és ezért adtam végül 4-et.

  • 1
  • 2