Részemről a legjobban értékelt filmjeik:
Locke - 9/10 (szóval erre szavaztam)
A világítótorony, Ex Machina, A felszín alatt - 8/10
Súly= Tapasztalat + 25*Kompetencia (a Vapiti szavazás első körében számít).
előzmény: Gergely Gergő (#15151)
Azt hiszem, hogy ez úgy van, hogy legalább 5 osztályzott film után kerül be egy rendező, vagy ha legalább a filmjei felét láttad (de legalább 3-mat). Ez utóbbi nyilván a 10-nél kevesebb filmmel rendelkező rendezők esetén lép életbe.
előzmény: Doc (#2174)
Boldog új évet kívánok én is minden KT-tagnak!
A tavalyi évet a Room at the Top (1958) című remek angol filmmel sikerült zárnom, az idei első még várat magára, és nem is tudom megmondani, mi lesz az :)
Nekem most könnyű volt a választás, mivel csak egy alkotásra adtam 10 pontot a felsoroltak közül, így A sakál napja is behúzta első szavazatát.
Ezek közül még én is csak hetet láttam :)
Viszont erről jutott eszembe, hogy a TSPDT oldalán van egy "Beyond the Sight & Sound Canon" nevű kezdeményezés, aminek az a lényege, hogy a S&S szavazáson egyetlen szavazatot sem kapott filmek közül lehet max. 100 kedvencet beküldeni december 31-ig és ebből lesz aztán (vélhetően) egy lista.
előzmény: dikalosz (#10136)
Hitchcock és Kurosawa között őrlődtem volna.
1. Állat az emberben
1. A Sierra Madre kincse
10. A homok asszonya
4. Nyugaton a helyzet változatlan 1930
4. Gyilkos arany 1924
4. Türelmetlenség 1916
Uhh, másfél év után szereztem újra pontot... viszont azt már szinte nem is tudnám egy kezemen megszámolni, hogy ezzel a filmmel hányadszor :)
5. Roncsfilm / Könnyű testi sértés
9. A mennyország kapuja (1980)
Az ember, aki ott se volt nyilván, plusz a listában nem szereplők közül a Nebraska.
Hát ezt adom :)
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a két dolog között semmilyen összefüggés nincs.
De én önkényesen összefüggésbe hoztam őket :)
Hmm. Én bevallom, már elég régen támogattam az oldalt, pedig megtehetném. De okkal nem tettem. Mégpedig azért, mert nem tetszik, hogy a különféle változtatási javaslatokra (még fejlesztésnek sem igazán nevezném), még annyi reakció sem érkezik, hogy "nem".
Csak a példa kedvéért, írtam egyszer, hogy a csütörtöki nap filmje ne legyen újrabemutató. Most nem számoltam utána, de idén szerintem a hetek felében egy újra bemutatott film vette el a lehetőséget az új filmek elől. Úgy látszik, ez csak engem zavart, de volt még sok más hasonló eset.
Majd holnap intézek egy kis utalást, de azért el akartam mondani az én nézőpontomat is.
előzmény: cucu (#9935)
Ma néztem meg, és még most is csak angol feliratot találtam hozzá. Pedig amúgy nem lenne nehéz lefordítani, olyan sokat nem beszélnek benne.
A filmről nem sokat tudok mondani, az utóbbi hetekben elég kevés filmet nézek, és aközben is sokszor másfelé kalandoznak a gondolataim, úgyhogy nem biztos, hogy a film hibája, ha engem nem tudott megfogni.
6/10
előzmény: orbistertius (#3)
Attól tartok, azt nem fogják a mi orrunkra kötni...
előzmény: dorothygale (#41)
Bocs, akkor kicsit félreértettem, de így már érthető. Sose gondoltam bele így, de tényleg pl. A keresztapában nem rémlik "intermission".
előzmény: critixx (#9915)
Az Elfújta a szél is már két részes volt, aligha a szovjetek találták ezt ki.
Nekem úgy rémlik, nálunk ilyenkor a jegyár is dupla volt.
előzmény: critixx (#9913)
15. Brazil?
11. Angi Vera?
Tudnék mondani pár színésznőt a sokadik plasztikai műtét után, pl. Kim Novak, képet inkább nem teszek be róla :)
előzmény: ryood (#6)
Igen, vannak, akik egyenlőbbek...
előzmény: HejjaX (#26994)
Gratulálok! :)
előzmény: BonnyJohnny (#53129)
Vizuálisan (sőt, audiovizuálisan) bitang erős és mondanivalójában is igen sokrétű alkotás. Részletekbe menő elemzéshez én nagyon kevés vagyok, a fő téma persze az ember és a természet viszonya, de emellett is számtalan kérdéskört érint, úgy érzékeltem, az utolsó szegmensben a legvégső kérdés (az emberi lét értelme) feszegetéséig is eljut.
Egy rossz memóriájú filmrajongónak, mint én, az a sorsa, hogy az újabb és újabb megtekintett filmek hatására a korábbiak viszonylag gyorsan feledésbe merülnek, de remélem ez még sokáig velem marad.
10/10
3. A zongoratanárnő
Ahogy közeledek az 50-es évek vége felé, egyre több a színes noir. Már kezdem érteni, miért pusztult ki a műfaj...
A mérsékelten csavaros sztori kellően leköti a figyelmet, de a többi összetevőt inkább hagyjuk....
5/10
Pink Floyd: Live at Pompeii (1972)?
Fú, ne is mondd... nincs 2 hete, hogy láttam a filmet, tegnap meg a nap filmje volt. A megtekintéskor is, és tegnap is nekiálltam, hogy írjak róla pár mondatot, de képtelen voltam rá. Az osztályzatom teljesen érzelmi alapon született, így az objektív értékelést (jó volt-e az időfelbontás, stb.) meghagyom a kívülállóknak. Ami pedig a szubjektív dolgokat illeti, nem tudom, mit mondhatnék, hogy ne legyen tolakodóan személyes.
Szóval most hozzászóltam, de lényegében nem mondtam semmi érdemit.
előzmény: mimóza (#16)
Henry Drummond (Spencer Tracy - Aki szelet vet). Aki közös nevezőre tudja hozni az egyházi és a tudományos tanokat, az azért tud valamit...
Lehetne majd egy olyan kérdés is, hogy kire nem bíznék egy lyukas zoknit sem... :)
(pl. Matthau sógorom, Jack "Easy Rider" Nicholson vagy dr. Gonzo)
Amit tudni akarsz a szexről - Woody Allen
3. Szezon / Tesó / Pál Adrienn
6. Cukorfalat
1. Rejtélyes manhattani haláleset
7. Az utolsó ember (1924) / Gyilkos arany (1924)
Nálam is.
előzmény: Xuja (#14915)
3. Elefánt (2003)
Hát azért be lehet tippelni, persze lehet, hogy tévedek.
tomside, Ugor, somogyireka, ryood
előzmény: zéel (#9875)
Egyértelműen a Skyfall, bár a Shallow sem rossz...
9. Kidobós - Sok flúg disznót győz
Őszintén szólva, az első 20 perc után úgy gondoltam, hogy túl keveset tudok a korszak amerikai történelméről ahhoz, hogy értelmezni tudjam a cselekményt, a sok karaktert, hogy ki kicsoda, "ki kivel van", így inkább belenéztem a kommentszekcióba. Ahol azt láttam, hogy két kedvenc felhasználóm (akik mindketten 5-ösre értékelték a filmet) hosszas dialógust folytat, így mégiscsak folytattam és nem bántam meg. A végére azt kell mondanom, szinte elröppent az a 3,5 óra. A film erényeit már többen felsorolták (korszakábrázolás, Hopkins, stb.), és nem is volt annyira demokrata propagandafilm, mint amire Stone-t ismerve számítottam. A közelmúltbeli Vice című alkotás például köröket ver rá ebben a tekintetben.
A végen elhangzó beszéd meg igencsak megérintett, hiszen az abban említett Roosevelt-hez hasonlóan magam is igencsak mély völgyeket jártam meg az utóbbi időben.
8/10
Szerintem amúgy alapból nem, csak mikor elfogyott a kreativitás, akkor kezdődtek az ilyen "Frankenstein Meets the Wolf Man" és hasonló jellegű filmek... :)
előzmény: lizardking (#17)
Vagy még inkább az Universal Frankenstein széria, arra még szavaztam is volna.
előzmény: guybrush (#13)
Nekem az Alien széria nem igazán kedvencem, a Hannibal filmek közül viszont hármat is jónak találtam. Ezen kívül az Ómen 1-2 tetszett, a többi vagy nem tetszett annyira (pl. Fűrész, Sikoly) vagy csak egy részt láttam belőle (pl. Psycho, Halloween, Az ördögűző).
Viszont nem tudom, lehet-e franchise-nak nevezni (mindenesetre itt a KT-n össze vannak kötve) Romero Dead-filmjeit, de abból az első két film ötös és még további kettő kívánságlistán van, bízom benne, hogy jók lesznek.
Ah, micsoda évtized volt... ki tudnék osztani vagy 10 szavazatot úgy, hogy a kedvencem nincs is a listában.
Csak halkan mondom, 2018-ban is Vapiti-film volt A texasi láncfűrészes, mégsem volt belőle gond, igaz nincs 800 szavazata, de az átlaga elég jó.
Nem tudtam, hogy mi hiányzik mára...
Remake készül Hitchcock Szédüléséből
Szerelmi vallomás a mozihoz, a filmművészethez, amely tulajdonképpen irodalom, színház, festészet, tánc és zene egyszerre. A film első fele gyorsan elröppent, a szabadteri forgatás jelenet és a kezdetleges hangosfilm forgatás jelenetsora is tetszett, de a második felében azért elkezdett egy kicsit szétesni. Az újságírónő monológja a film egyik legfontosabb része, de például a kígyós vagy a Tobey Maguire-es részt egy az egyben ki lehetett volna vágni. És a végére megint meghúzza a rendező, amit a Kaliforniai álomban is, hogy a végére odapakol egy olyan jelenetet, ami egy egész más szintre emeli az egész alkotást. Amikor Manny megvette a mozijegyet, még gondoltam is, mekkora poén lenne, ha az Ének az esőben menne, erre tessék... :) A két főszereplő, a kiöregedőben levő sztár és a frissen berobbant üdvöske prototípusa (sajnos Nellie karaktere néha elég idegesítő), közös bennük, hogy a hangosfilmre való átállással mindegyiküknek gondjai akadnak. A harmadik, Manny bizonyos értelemben csak mellékszereplő, de az ő kissé kívülálló karaktere fogja össze a másik kettőt, és tulajdonképpen az egész történetet. A zene is nagyon tetszett, igaz néha szinte egy az egyben a Kaliforniai álom dallamait véltem hallani, de engem nem zavart. Sőt, az a ritka eset is előfordult, hogy a stáblistát is végignéztem(hallgattam). Szóval az ötöstől csak az említett forgatókönyvi negatívumok és a néhány fosós-hányós "poén" (ezek minek kellettek?) tartja vissza.
8/10
Osztva és környéke.
A Jeunet-féle, egészen egyedi képi világ pipa, de már a 25. perc környékén elkalandoztak a gondolataim, ami azért nem jó jel. A második felére végül valamelyest összeáll a kép, felerősödik a film, ha lehet így mondani. A karakterek egyénisége és a cselekmény is egyre jobban kibontakozik, így végül megérdemel egy közepest. Persze bármiféle realitást ne várjon senki.
5/10
:)))
előzmény: ChrisAdam (#11822)
Nem vártam sokat a filmtől, mert afféle eurokolhoz-multikulti propagandának gondoltam, de egyrészt van itt kritika is bőven, másrészt nem is igazán erről szól. Hanem hogy milyen rohadtul jó (volt) egyetemistának lenni (mégha nem is Barcelonában, "csak" Pécsen). Amikor minden nap egy új kaland, igazi felelősség nélkül. Szóval visszahozta egy kicsit életem öt legszebb évét, ezért jár egy gyenge négyes.
7/10
Jobb is, hogy a homo téma kicsit elidegenített, mert különben irtó nehéz lett volna végignézni, bár most már talán sikerült volna. Látszik, hogy önéletrajzi ihletésű, mert nagyon jól adja vissza az özvegység érzéseit, az éjszakai felriadásoktól kezdve, a reggeli felkelés és a mindennapi cselekvések értelmetlenségén keresztül az öngyilkos gondolatokig. Tetszett a képi világa, a zenéje is, és a tágabb környezetet jellemző társadalmi szintű félelem a jövőtől, ami napjainkban talán aktuálisabb, mint valaha (holott az utóbbi 20-25 évben lényegében válságról válságra élünk). És a befejezés amitől retteg az ember, hogy ha váratlanul bajba kerül, nem lesz senki aki segít és ott döglik meg egyedül.
8/10
Tom Sizemore
Nyugodjék békében.
Az első Vapiti győztes, amit nem bírtam végignézni :)
A magyar Vertigo... :)
Viccet félretéve, a Film4 és hasonló tévéfilmes csatornák karácsonyi felhozatalának színvonalát simán hozza, plusz van benne egy-két jó poén, meg karakter. Ha ráadásul még a szélesebb közvélemény is megjegyzi, hogy a kosaras autó az nem daru, akkor már igazán megérte megnézni :)
6/10
Csak amiatt kérdeztem, hogy talán érdekesebb lenne az összes felhasználó helyett a MAU vagy az elmúlt hónapban filmet osztályozó tagok összsúlyát venni viszonyítási alapnak, hogy közülük hány százalék szavazott.
előzmény: cucu (#14740)
Amúgy van valami "hivatalos" definíciója, hogy ki a KT-n az "aktív felhasználó"?
előzmény: cucu (#14738)
Vagy inkább az, hogy az aktív felhasználók összsúlyának hány százaléka szavazott? Így a "súlyozott" szó is nyerne valami értelmet.
előzmény: BonnyJohnny (#14734)
És mi az, hogy "Szavazók súlyozott aránya"?
előzmény: BonnyJohnny (#14731)
Valószínűleg az, hogy ezek sorozatok.
előzmény: hellmuth (#14725)
Igen, eddig ha jól emlékszem, nem lehetett 3,7-es átlag alatt a top 10-be bekerülni. Gondolom az időben viszonylag közeli bemutató az oka.
előzmény: Xuja (#31)
Én is megraktam tétjeimet, januárra találtam is három olyan filmet, amit jó szívvel tudok jelölni.
Arany
Doraibu mai kâ / Vezess helyettem
Madres paralelas / Párhuzamos anyák
Nine Days / Kilenc nap
Női ezüst
Penélope Cruz [Madres paralelas / Párhuzamos anyák]
Jessica Chastain [The Good Nurse / A másik nővér]
Michelle Yeoh [Everything Everywhere All at Once / Minden mindenhol mindenkor]
Férfi ezüst
Simon Rex [Red Rocket / Vörös rakéta]
Eddie Redmayne [The Good Nurse / A másik nővér]
Tom Hanks [Elvis]
További részletek a toplistámban: Vapiti 2022 (folyamatosan frissülő, min. 7/10-es filmek) + Ezüst jelöltek
Igen, pont nemrég néztem újra az Észak-északnyugat-ot. Amúgy Tippi Hedren ma 93 éves, isten éltesse!
előzmény: csabaga (#3127)
Jól van, mehetsz a pénztárhoz, aztán meg a hvg fórumra. Ezért kár volt regisztrálni.
előzmény: Igaz (#18)
Mondhatjuk, hogy egy katyvasz és ökörködés, vagy mondhatjuk, hogy újhullámos rendezés és brit humor. Mindenesetre szerintem a fő pozitívuma, hogy láthatjuk a zenekar tagjait és hallgathatjuk a zenét. A többi felejthető.
Lehet, hogy én tudom rosszul, de azt hiszem, ma éjfélig kell elérni a 20 szavazatot.
előzmény: BonnyJohnny (#3)
Akkor továbbra is javasolom, hogy az első kör kezdetét toljuk el kb. 10-15 nappal, hogy az év utolsó napjaiban streaming-en bemutatott alkotásoknak is legyen esélyük összeszedni 20 szavazatot.
előzmény: cucu (#1)
Végre, még valaki szavazott Bernard Herrmann-re :)
Szerintem nélküle (meg Robert Burks operatőr nélkül) Hitchcock fele annyira sem lenne elismert, mint így.
1986.04.19 Ferencvárosi TC - Debreceni MVSC 2 : 0
Ja értem. És kinek kellett volna? Bár most már mindegy :)
Mondjuk aki akármelyik oldali propagandát olvassa, az magára vessen. Csak azt sajnálom, hogy már itt sem lehet elkerülni.
előzmény: Xuja (#369)
A magyar kormány megmondta, hogy kinek kell szurkolni?
Úgy látszik, lemaradtam valamiről, mert azt sem értem, melyik ország kormányáról van szó.
A lengyel Marciniak a fő esélyes. Lahoz-t már haza is küldték, ha jól emlékszem.
előzmény: csabaga (#305)
Provokátor troll, azért.
Ha már előkerült ez a topik, ajánlok párat én is a hétre:
ma 18:20 - 21:00 , Mozi+
Die Hard 3: Az élet mindig drága /Die Hard with a Vengeance/
amerikai akciófilm, 1995
dec. 13. 18:20 - 21:00 , Filmcafe
A nagy balhé /The Sting/
amerikai krimi, 1973
dec. 16. 18:00 - 21:00 , Film+
A sötét lovag /The Dark Knight/
amerikai akcióthriller, 2008
dec. 17. 16:10 - 19:15 , Filmcafe
A bukás - Hitler utolsó napjai /Der Untergang/
német háborús filmdráma, 2004
Érik a horvát-marokkói döntő... :)
Ezért a meccsért már megérte követni a vb-t.
7. A szarvasvadász
1. A gonosz érintése
6. Kóma 1978
3. Csak kétszer élsz
7. Amerikai fogócska
2. Az élet csodaszép
6. Feltámad a vadnyugat
7. Szédülés
2. Hosszú álom 1946
4. Szökevényvonat
Igen, lényegében én is ezt tettem, amikor úgy 10 éve hirtelen felindulásból felvettem kívánságlistára a komplett TSPDT Top 1000-et és azóta folyamatosan csipegetek abból is, persze sok más mellett.
előzmény: ChrisAdam (#9748)
90
előzmény: ChrisAdam (#9733)
Amúgy azt nem lehetne megoldani, hogy egy személynél többféle változatban is fel lehessen tüntetni a nevét, ugyanúgy, ahogy a filmeknek is van 2-3 vagy akár 4 címváltozatuk?
Viharsziget, Casino, A Wall Street farkasa (+1 Cape Fear - A Rettegés foka)
(sajnos sok filmjét még csak egyszer láttam, így pedig nehezebb sorrendet felállítani)
előzmény: Jereváni Rádió (#9695)
Ben Hur? (bár a remake-t nem láttam, de el tudom képzelni...)
előzmény: mimóza (#9671)
3. Volt egyszer egy Vadnyugat
8. Hová lettél, drága völgyünk?
Pont erről szól a szavazás első fordulója, hogy összeállítunk egy nagyjából 10-es listát, főleg sikerfilmekből vagy jól sikerült filmekből. :)