szigiri

Tapasztalat: 708 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 708
Regisztráció: 2007. október 16. (11 év, 11 hónap)
Kedvencnek jelölték: 16 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: nem publikus
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Suddenly, Last Summer
Múlt nyáron, hirtelen
4 2019-09-17 3,9
(32)
Pociag
Az éjszakai vonat
5 2016-09-27 4,4
(37)
Brief Encounter
Késői találkozás
3 2016-05-08 4,3
(91)
El abrazo de la serpiente
A kígyó ölelése
5 2016-01-07 4,1
(83)
Sicario
Sicario - A bérgyilkos
4 2016-01-07 3,9
(662)
10.000 Km
Tízezer km
3 2016-01-07 3,6
(24)
Mot naturen
Magam ura
4 2016-01-07 3,8
(90)
Liza, a rókatündér
Liza the Fox-Fairy
3 2016-01-07 3,9
(712)
Kis Uykusu
Téli álom
5 2016-01-07 4,0
(53)
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
4 2016-01-07 4,1
(872)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2015-11-23 17:05:02 Urok (2014) / A lecke szigiri (4) #3

Vedd a legszarabb napodat, amikor tényleg semmi nem jön össze, vegyítsd ezt egy kis feszültségkeltéssel, adj hozzá jó sok kézikamerás operatőri munkát, válaszd külön a filmzenét a háttérzajoktól és a filmzenét dobd ki a kukába. Ha ezzel a nappal kész vagy, akkor szorozd meg hárommal-néggyel és kész is ez a bolgár film. A film története egy bővített mondatban összefoglalható: egy tanárnő megpróbál egy iskolai lopási ügynek a végre járni az iskolájában és ezzel párhuzamosan megpróbál a saját létbizonytalanságából is kilábalni. Ami elég jó, ahogyan ezt a két szálat összeakasztja, néha egymástól függővé teszi és megvezet minket, hogy végén mi is egészen mást érezzünk, mint amikor beültünk a moziba. És a gyomrod valóban görcsben van végig.

Ha valaki azt olvassa, hogy ez a film olyan, mint a Dardenne-fivérek Két nap, egy éjszaka című filmje, akkor ne higgyen az ott leírtaknak, mert ez a film valóban hasonló, de sokkal jobb. Harcos nő, na de ennek a bolgár amazonnak mennyi életerő-pontja van már?! Nyilván az is kellett ehhez, hogy a film ne Belgiumban játszódjon, az ottani közepes nyomorban, hanem Bulgáriában, Szélső-Közép-Európában, ahol nem 1000 eurós bónuszról való lemondás a kérdés, hanem az, hogy egy gombóc (gömb?!) kézműves fagyi árán múlik a lakásod, jövőd és a becsületed is.

2015-01-23 19:23:32 Fehér isten (2014) / White God szigiri (2) #43

Azt hiszem sleepingdancerrel értek egyet. A film alatti érzéseimet tekintve mindenképpen. Nagyon kínosan éreztem magam, a harmincadik perctől csak az kattogott az agyamban, hogy "Te jó ég, ez egy kétórás film".
Több gond van vele, de a színészek amatőrsége talán a legnagyobb és a legirritálóbb. Lehet hogy tudatos volt, láttam a Szép napokat meg a Deltát is, értem én, hogy ez a mundruczói filmnyelv, de már az első anya-lánya dialógus is annyira kínos és kellemetlen, hogy kirázott a hideg (sajnos az amatőrök a kamera előtt nem természetesen fognak játszani, hanem valami iszonyatosan bénán és erőltetetten, a jó színész képessége pont az, hogy a kamerák ellenére olyan, mintha nem lennének kamerák). A Deltában elviselhető volt, mert alig beszélt Lajkó (ott is nagyon kilógott ő, de tudjuk, hogy nem vele volt terezve), itt egyenesen az agyamra mentek az amatőrök. De nem csak azok, még Nagy Ervin epizódszerepe is teljesen béna volt nekem, jaj és Mundruczó álarab akcentusa, jaj, jaj.

A másik problémám a forgatókönyvvel volt. Felesleges részek (az a diszkós jelenet, az minek kellett?), kidolgozatlan karakterek (ez az apa-lánya viszony a legfinomabban is az "összecsapott" jelzőt kaphatja, változtak a viszonyok egymás közt a semmiből), túlnyújtott dolgok, gagyi szimbólumok. és azt se felejtsük, hogy a Jancsó filmek azért dolgoztak finom (a szó kétszer aláhúzva) szimbólumokkal, mert akkor csak azokkal lehetett és a közönség is ki volt hegyezve rá. Most meg lehet rendezni egy Csak a szélt is kirekesztés témakörében. És értem én a mögöttes üzenetet, hogy csak addig vagy te a többség, amíg erősebb/több vagy, de hát az üzenetet át is kell adni, nem elég akarni.

A fényképezés rendben volt, legyen valami pozitív is.

A legnagyobb bűne ennek a filmnek az, hogy egy egész jó -- bár koránt sem eredeti (lásd Majmok bolygója ) -- ötletet csinált meg annyira banálisan közhelyszerűen, amire az "erős szimbólumok" kifejezést használni, meg Jancsóhoz hasonlítani túlzás. Lehet szuper, meg emberfeletti teljesítmény volt ennyi állattal dolgozni, de hát ez nem a Cirkuszfesztivál. És hát hogy nagy előnye, hogy a művészt ötvözi a népszerű filmmel? Nem tudom, nem akarok a fajtatiszta film mellett érvelni, hanem inkább azt mondom: van amit érdemes lehet keverni, van amit meg csak óvatosan. Utóbbiba tartoznak a sör-unicum-kevert mellett a filmstílusok is.

előzmény: sleepingdancer (#29)

2014-11-24 16:37:53 Suspiria (1977) / Sóhajok szigiri (2) #23

Én tényleg részben mindenféle jogalap nélkül írok ide, mert nem hogy nem szeretem, de gyűlölöm a horrort és csak azért néztem meg, mert egy kedves ismerősöm ajánlotta és a klasszikus horrornak esélyt sem adtam eddig. De ha jól értem, abban mindenki egyetért, hogy a film egyetlen kiemelhető eleme a jó és hangulatos díszletek? Hát nem több a feladata a rendezőnek, hogy ezt elérje?

Vagy nézzük a félig üreset: rossz vágás, bárgyú sztori, használhatatlan dialógusok és pocsék színészi játék. Direkt nem említette a nevetségesen lomha gyilkosságokat, mert tisztában vagyok vele, hogy ez egy 1977-es film. Fura, hogy egy filmes stílus azzal hódit, hogy számos eleme béna.

Van egy olyan érzésem, hogy ez a film azért lett klasszikus, mert a szemétkupacból, amit összehordtak olasz horror név alatt, messze kiemelkedik. Tehát ezt azért írjátok fel, "messziről jött ember" jeligével üzenem, aki először ismerkedik az olasz horrorral, annak sajnos itt a csúcsok is körülbelül a Hortobágy legmagasabb pontjának tűnnek. És megjegyzem, hogy a Kommandót meg a Vörös Szonját sem tartom kiemelkedő alkotásnak, függetlenül attól, hogy ezeken nőttem fel és számtalanszor láttam a filmet és eléggé beégtek a képek, és pláne nem jutna eszembe ezért 3-as fölé értékelni őket.

2014-07-21 11:16:56 Kynodontas (2009) / Kutyafog szigiri (4) #25

Elfogadható film, de ugyanaz a bajom vele, ami mondjuk a Pasolini-féle Saloval, hogy értem én, hogy mit akar mondani, és értem én akkor is, ha nem ordítja az arcomba meg grimaszol hozzá. Tehát biztosan ez a a sokkolási szint az, amit meg kell ütni ahhoz, hogy hasson. Biztosan nem, mert esetben nem igazán jött be. talán félelmetesebb egy ilyen semmiből felbukkanó életszerű helyezettel megmutatni ezt az állapotot, mint ezzel a nagyon groteszk történettel, amit szinte parabolaszerűen sem lehet értelmezni, annyira groteszk és valószerűtlen.

Amin csak technikailag gondolkodtam, hogy ha a szexjelenetek is egy az egyben mentek, és az Apa tényleg többször fejbeüti Christina-t a kezére ducktape-ezett VHS kazettával, akkor lehet a videólejátszóval is tényleg leütötte? Ki kellene írni a végén megnyugtatásképpen, hogy a "Film forgatása során egyetlen állat ÉS EMBER SEM sérült meg."

2014-07-21 10:53:38 Enemy (2013) / Ellenség szigiri (4) #32

A pókról senkinek nem ugrott be a Tükör által homályosan Bergmantól? Abba is a pók az, ami az összes nyomort meg frusztrációt jelképezi és a befészkelt abszolút jót, ami egyszer csak pókká válik.

Vicces az is és a teljesen tudathasadt állapotot jelzi, hogy néha a menő színész fickót hívja az Anya Adamnek, aki alapvetően ugye amúgy Anthony.

Én is csatlakoznék ahhoz az elmélethez, hogy a történet egy megcsalásba meghasadt tudat története, egy ilyen lynches, refynes sztoriba ágyazva és pók a "viszony", ami rátelepszik az emberre és egyre nagyobb lesz a film végére.

2011-11-01 22:23:57 Melancholia (2011) / Melankólia szigiri (4) #17

Tarkovszkij Áldozathozatalára senki nem asszociált?!
Nekem a lassítások, a világvége megálmodása, a kezdeti nyugodt idill megbolydulása mind az Áldozathozatalt idézte, csak itt a nem a józan őrült bele a nemlétező világvégébe, hanem egy őrült józanodott ki a tényleges világvégétől.

2011-03-04 21:31:15 Hereafter (2010) / Azután szigiri (4) #2

Én azért nem mondanám, hogy érdektelen. Nem egy Suttogások és sikolyok, de azért amerikai viszonylatban egész tűrhető a film. Sokaknak érdektelennek tűnik az idegengyűlölet is, amit a Grand Torino-ban dolgoz fel, és ez sokkal közelibb téma. Én nemrég láttam a Csillogás című filmet. Megdöbbentő és elgondolkodtató a hasonlóság. Másrészt engedjük már meg neki 81 évesen, hogy ilyesmivel is foglalkozzon. Nyilván nem egy Titokzatos folyó, de szerintem a Gran Torino-tól kicsivel sem rosszabb.

2011-02-14 23:12:36 Blow (2001) / Betépve szigiri (4) #23

közepesnél jobb gengszterfilm, a zene egész jó volt. Bár lehet egy héten az American Gangster-rel kicsit sok volt. Mind a kokain, mind a heroin piacra betörésének története a fejemben van.

Jó film volt, hozta azt a különös hangulatot, ami se nem európai, se nem amerikai. Egészen jó volt, bár ugye a kötelező fordulat a zsiványos film végére mér kezd klisévé válni. Lassan az Aljas utcák lesz a különleges, amiben semmi nincs.

Nekem kicsit közepesnek tűnt. Nem volt eléggé eldugva giccs, néha kilógott. A gyerek kisgyerekként szerepeltetése nekem kicsit direkt volt, szájbarágós. De a road moviek mindig jók. És a fényképezés tényleg volt. Az igényes közepes filmek közé sorolnám.

Összes komment...