ronin07

(kitiltva)

Tapasztalat: 0 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 0
Regisztráció: 2007. október 12. (10 év, 6 hónap)
Kedvencnek jelölték: 73 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2011-07-01 21:03:38 [Hamarosan a mozikban!] ronin07 #3300

Hogy tegyek valami hasznosat is: The Dark Knight Rises forgatási videó Bruce és Selina kettőséről. Amatőr felvétel, de azért jó, hogy van. Viszont, aki a szöveg elolvasására ragadtatná magát, vigyázzon, mert le vannak írva benne olyan infók, amiket "egy magát megbízhatónak tekintő forrás" hitelesnek tart, és ezek elég spoileresek.

2011-07-01 20:59:55 [Feketelista] ronin07 #181

Ideje volt már. Azt kapta, amit megérdemelt. Köszönöm, Hannibal. Ezek után, hogy kitettétek egy kis időre, nincs többé hitele a rólam vezetett mappájának (ő maga vallotta be egyszer, hogy csinálja), mert épp ő nem bírt magával, ő "érdemesült" kitiltásra. És még ha belegondolok, hogy egyszer az én nevem mellett hangzott el a feketelista szó... Ezt a gesztusotokat most már valóban jelként könyvelem el magamra nézve, és soha, senkivel nem személyeskedem. Amit pedig itt írtam simi-ről, abból egy szót sem bánok.

előzmény: Hannibal Lecter (#180)

Kölyök Beatrix.

2011-06-30 19:23:26 [Hamarosan a mozikban!] ronin07 #3299

Szükségtelennek tartom, egy újabb produceri (RR miatt írói-produceri-rendezői, talán vágói) legombolásnak a 3D mellett. Ilyen "Jé, most már van 4D is, milyen jó, uccu neki, zsebeljünk!" látszatujjongásnak, merthogy a háromdimenziós mozizás helyett Smell-O-Vision, Aroma Rama is volt jó 50 éve, nem mai szülemény, csak ugye újszülöttnek minden tréfa új. Meg John Waters Poliészterénél is használták a trükköt 1981-ben. Nincs nekem amúgy kifogásom a szagos film ellen, sőt, semmi ellen sem, ha jól használják, nagyon szívesen nézném így a test-kapitalizmus párhuzamot előszeretettel valló, és igen megosztó Sweet Movie-t (Igen, tudom, perverz.), pláne a Parfümöt, ahol gondolom, nyilvánvaló, mennyire fontos szerepet töltenek be az illatok: Grenouille ezek tartósításán keresztül akarja megteremteni az identitását. Hát, ezt.

előzmény: Hannibal Lecter (#3295)

2011-06-28 21:29:22 [Hamarosan a mozikban!] ronin07 #3282

"Én komolyan hittem Baynek... :("

Én nem.

előzmény: BonnyJohnny (#3281)

2011-06-28 11:37:56 [Hamarosan a mozikban!] ronin07 #3269

És akkor még vegyük hozzá, ha egy katasztrófafilm is egy katasztrófa (2012).

előzmény: limupei (#3268)

2011-06-27 19:43:25 Super 8 (2011) ronin07 (?) #40

Tökéletes blockbuster. Merít az E.T.-ből, "a Zsigmond Vilmos által fényképezett űrlényes filmből", a coming-of-age sem újdonság egy sci-fi-ben egy ideje, de ahogy a konvencionálisan vezetett sci-fi vonal mellett posztmodern fricskával kezeli a horrort (Dr. Woodward "oktatófilmje" akkora ötvenes évekbeli B-sci-fi hommage, mint a szemét, de a legegyértelműbb poén a The Case című filmbéli iskolásmozi vicces gyártása), ahogy felidézi azt, milyen lehetett a hollywoodi kasszamester fiatalkorában 13 évesnek lenni (nem véletlen, hogy Joe Lamb 1979-ben 13 éves, ahány Abrams is volt a tárgyévben, és ahogy Abrams-ra is hatottak az új-hollywoodi szupermozik, vagy épp John Carpenter, ld. Halloween-poszter a rendezősrácnál), és ahogy mindezt túlcsordulás nélkül teszi, amiatt én megállapítom, hogy két - részemről - szar nagyjátékfilm (M:I-3, Star Trek) után J.J. Abrams nyeregben ül. A finálé, amiben kékség villan a feketeségben, és egyesül a mikrovilág, a család, az apa, a fiú, a barát, a kis barátnő, és tovaszáll a halott anya emléke, könnyzacskókat ingerlően gyönyörű és indokolt, tökéletesen megfelel minden elvárásomnak, ami a Spielberg-megafilm-idézetekre vonatkozott. Engem egyébként a Darabont által adaptált A ködre emlékeztetett pár helyen. Nem, nem a finálé miatt.

Príma, megalkuvást hírből sem ismerő, végletekig pesszimista és dekonstruktív italo western. Corbucci lemond a Django szétzúzott kézfejeken, véren és poron át vezető szerelmetes diadaláról, ehelyett átadja a helyet az apokalipszisnek. Szakad a hó, előrejelezvén a Véget (gyökeres ellentétben a Will Penny hegyi lakának otthonosságával), az ártatlanok golyót kapnak, a fináléban vaksötét borul a kisvárosra. Trintignant ugyan zseniális a kezdetben legyőzhetetlenként, csaknem misztikusként beharangozott néma idegen szerepében, de a show-t Klaus Kinski lopja el: Loco szerepében nem üvöltözik, ehelyett ördögien visszafogott és amorális. Egyfolytában csal, sima beszédével tesz pokollá életeket, az antihőstől tanulja el a kiprovokált önvédelmi lövést kizárólag az ártatlanok lemészárlásáért, és ígérete ellenére sem tartja be a konvencionális párbaj szabályait (ezt persze várni is lehet tőle). A halál csendjében a jóság már rég halott: a törvényszolgák becsületes állampolgárok életét teszik tönkre, a havasokba hajszolják őket spártai életet vezetni, és ezek után bűnözőknek nevezik őket, míg a gerinctelen Pollicut békebíró törvényszolgáinak fogalmuk sincs arról, hogy tetteik a legalitás álcája mögé bújtatott gonoszság. Nekik ez a kenyerük, ahogy Loco fogalmaz, és kész, így Corbucci westernje társadalomkritikaként is kiváló és fájdalmas. Illúziók sincsenek, ebben a világban még a gyors kezű főhős imágója is porrá lövetik. Ilyen lenne, ha a Fennsíkok csavargója rémálmokat generáló acid westernes képsorai túlsúlyban lennének és egy pokoli fináléhoz vezetnének, vagy, ha Clint Eastwood Névtelenjét a laza szivarrágás után szétlőtt és megégetett kézzel magatehetetlen, a szerelme alatt fekvő hullaként látnánk viszont a Dollár-filmekben.

Összes komment...