Film-fan

És a pocsék szinkron se javít sokan a filmen... :-(

Akkor pontosítok a véleményemen: nem azt mondtam, hogy ez nem egy realista háborús film, hanem azt, hogy lehet olyat is csinálni, aminek mögöttes tartalma van. Azt elismerem, hogy a film igen naturalisztikusan ábrázolja a Mogadishuban történt összecsapásokat - erre utaltam, mikor azt mondtam, hogy darálják a katonákat egy órán keresztül. DE:
- számomra egy idő után követhetetlenné vált, hogy melyik katona mit csinál, kicsoda (talán az egyforma uniformis miatt - de a Ryan közlegényben is mindenkin egyenruha volt, mégis a rendező tudta megfelelően ábrázolni a katonák jellemét)
- másfelől azt senki sem tagadhatja, hogy a film tökéletes amcsi nézőpontból közelíti meg a megtörtént eseményeket: az afrikaiak mind rosszak, a hős jenkik meg - mint mindig - most is jönnek segíteni. Nem várom én el, hogy egy történelmileg teljesen hű filmet kapjunk, de tengerentúli barátainknak be kellene látniuk, hogy a világon akkor is folynak a dolgok a maguk medrében, hogy ők segítségnyújtás címén mindenbe beleavatkoznak. (Itt viszont elmehetnénk a politizálás irányába, de az nem célom...)
- hiányolom a film "lényegi mondanivalóját", mégha egy háborús-akciódrámáról is van szó
- annak ellenére, hogy Mogadishu bukta volt az USA számára, azért a filmet mégis átlengi a patrióta szellem.
Ez az én véleményem.

2008-01-11 22:18:47 Dark City (1998) Film-fan (5) #1

Egészen megdöbbentő látványvilágú és elgondolkoztató történettel rendelkező alkotás. Szerintem mindenki megtalálja benne a magáét: aki a látványt szereti, az a sötét tónusú, "dark" színvilágot; aki a misztikumot, az a nyomozás rejtélyét, majd a film végén a rejtély megdöbbentő megoldását; aki pedig a filozófiai mondanivalót, az is csemegézhet a sztorin. (Ne feledjük, hogy a film jóval a Mátrix keltkezése előtt készült, mégis hasonló kérdéseket vet fel az öndefiniálásról, a helyünkről a világban stb. Legalább egyszer nézzétek meg!

Szegény amcsik: a történet szerint vesztettek vagy 30 katonát (nem emlékszem pontosan), az afrikaiak meg kb. 1000-t.... Történet nuku, csak darálják a katonákat egy órán keresztül. Számomra hasonlóan értelmetlen film a Katonák voltunk. Egyetértek senki véleményével: lehet realista háborús filmet csinálni, aminek "mondanivalója" is van. De ez csak egy reklámfilm a U.S. Army-nak...

Szerintem a hosszúság a részletesség ára... A filmben törekedtek arra, hogy pontos képet fessenek az akkori társadalomról, viszonyokról, politikai intrikákról.

A KT ajánlására megnéztem a filmet. Mit is mondjak: ha az ember időben el tudja helyezni a filmet, akkor valóban láthatja, hogy Rodriguez a '90-es évek elején kis költségvetésből egy remek kis mozit dobott össze. Na persze az alacsony büdzsé itt-ott meglátszik a filmen, de ennek ellenére élvezhető alkotás. Sőt ha belegondolunk a - hangsúlyozom, kortárs filmekhez viszonyítva - a rendező elég kreatív darabot hozott létre: egyéni kamerakezelés, hangulat stb. Aki pedig szereti az El Mariachi-kultuszt, itt mélyebb betekintést nyerhet bele. Ennek ellenére nekem a Desperado jobban tetszik, talán azért mert azt már kicsit meglebbentette Hollywood szele... :-)

Egyetértek. Én egyáltalán nem vagyok oda a tinifilm-vígjáték kategóriért (az Amerikai-pite sorozat óta), de ez a film egy remekül kivitelezett, jó sztorival rendelkező, emlékezetes vígjáték. A szereplők is csodásak: Elisha Cuthbert gyönyörű, Emile Hirsch jól játszik, Timothy Olyphant pedig itt még tudja, hogyan kell szerethető rosszfiút játszani (később kezd el erőlködni a Die Hard 4.0-ban, meg a Hitman-ben). Ja és tényleg: a téma szex és szerelem, a főhősök mégse dugnak meg a konyhában egy pitét... :-) Hasonló remek alkotás az Eurotrip, ehhez a filmhez hasonlóan azt is ajánlom mindenkinek.

Hogyan tudott Brian De Palma ilyen filmet letenni az asztalra?

Az akciófilm-paródiák egyik remek darabja szerintem. Gyerekkorom egyik kedvenc alkotása volt, hányszor idéztünk fel belőle jeleneteket a haverokkal... Ráadásul nem is akármilyen sztárokkal, pl. az egyik főszereplő Samuel L. Jackson és akkor a cameokról még nem is beszéltem!
Mellesleg az ilyen alkotások filmismereti tesztnek sem utolsók: melyik filmből idéznek-parodizálnak ki jeleneteket...

Ahhoz képest jó a főszereplő, hogy annak idején a fiatal Lecter szerepére Maculay Culkin-t is meghallgatták!!! Reszkessetek betörők (nyomozók)! :-)

2008-01-04 22:36:32 Heat (1995) / Szemtől szemben Film-fan (5) #14

Elolvasva Olórin elemzését (egyszerűen remek! Gratulálok!), meg a hozzászólásokat, úgy döntöttem ideje elővenni ismét a filmet... :-) Amúgy is minden évben megnézem legalább egyszer és ha már Mann direktor úr a Miami Vice-al csalódást okozott, akkor legalább legyen mivel vigasztalódni. Valóban páratlan akció-thriller ez, műfajának legjobbja, ami főleg a végletekig fokozott realizmusának köszönhető. A kritika fogalmazza meg legtömörebben: nem olyan mintha egy akciófilmet néznénk, hanem mintha a valóságnak egy szelete peregne a szemünk előtt két és fél órán át . Az üldözések, utcai tűzharcok, a karakterek motivációi mind remekül ki vannak dolgozva. A film végi kávé melletti párbeszéd, amelyben korunk két színészóriása kerül egymással szembe, az filmtörténeti pillanat. Ezért is jó (kivételesen :-)) a fílm címének magyar fordítása: Szemtől szemben. Már ezért a jelenetért érdemes megnézni a filmet...

2008-01-04 18:54:39 The Good German (2006) / A jó német Film-fan (3) #2

Nagyjából osztom Olórin véleményét a filmmel kapcsolatban: elég bátor kísérlet a 21. században fekete-fehér filmet készíteni, ráadásul a noir sem az a a felkapott műfaj mostanában (persze ha leszámítjuk az üditő kivételeket, pl. a Sin City-t, bár az inkább egy rendkívül élvezetes műfajkevercs). Hazánkban nem is vetítették a filmet a mozik, DVD-n jött ki egyből. Tetszett a film, bár én kissé vontatottnak találtam - viszont remek ellenpont a sztori háttere azaz, hogy a világégés után az amcsik mi mindenre voltak hajlandóak a német atomtudósokért. A női főszerepre Cate Blanchett zseniális, igazából én nemrégiben fedeztem fel őt magamnak. Igazán erős kisugárzással rendelkező, gyönyörő szinésznő, aki még fekete-fehére is élettel telíti meg a vásznat. A többi aktor tényleg gyengus, hiányzik a férfi-nő közti kapcsolatokban az a "chemistry", ami tényleg indokolná cselekedeteiket. Emellett olvastam, hogy a film több régi noirra is hajaz a Casablanca mellett. Ilyenkor mindig megfogadom, hogy legalább egy két ilyen filmet megnézek (pl. Casablanca vagy a Máltai sólyom), de sosincs időm rá.
Summa summarum: nézhető film, kell hogy az embernek legyen hangulata ilyen filmet megtekinteni. A képi világ viszont tényleg remek.

Luc Besson jobb alkotásai között tartom számon a filmet. És bár nekem Milla Jovovich kissé hiteltelen Joan karakterében, de hát izlések és pofonok... Na és mivel akkoriban Milla a rendező felesége volt, így biztos előnyt élvezett a castingnál. :-)
Na, de a rosszindulatú megjegyzéseket félretéve, elég tűrhető és korhű filmet kerítettek az Orleánsi szűz kalandjai köré és ehhez elég jó aktorokat sikerült megnyerniük. Nekem Dustin Hoffman mellett még John Malkovich tetszett a vásznon, bár őt kisebb szerepre kárhoztatták. A látvány is ott van a szeren, de hát Mel Gibson Rettenthetetlenje óta történelmi filmet már csak úgy szabad készíteni, hogy a véres csatajelenetek minél realistábbak és naturalisztikusabbak legyenek. Kapunk itt is mindent az arcunkba: vért, levágott karokat, a csata után a legyőzöttekből fogakat kihúzó győzteseket. Ami dícséretes, hogy a rendező nem ábrázolja egyértelműen, hogy vajon Joan valóban Isteni sugallatra cselekedő, józan eszű stratéga volt-e vagy csak piszkosul szerencsés parasztlány, aki saját vízióit követte.

Valóban sci-fi alapmű a maga nemében. Számomra azért különösen érdekes, mert olyan furcsán csavart a jövőképe: francia (európai) rendező víziója arról, hogyan is fog kinézni AMERIKA a jövőben. Az általa már jelenleg is tapasztalt amcsi jellegzetességek fokozása a "végletekig": pl.
- a kb. egyetlen szobában élő bérházi lakosok (igaz, hogy abban az egy szobában benne van minden a fürdőszobától a konyháig:-))
- az agyonképzett, volt katona, aki megmenti a világot - klisé
- az érdekes, európai módon elképzelt képi világot és még sorolhatnám.
Ráadásul nem áldozza fel a mondanivalót sem a látvány oltárán, miként azt a finálé is bizonyítja. Egyszóval: ALAPMŰ.

2008-01-04 16:47:44 Bad Company (2002) / Rossz társaság Film-fan (1) #2

Egyetértek. Hogy tudta magát erre Anthony Hopkins rávenni?

2007-12-30 16:27:57 Wolf (1994) / Farkas Film-fan (4) #1

Egészen jó farkasemberes film Jack Nicholson-nal és Michelle Pfeiffer-rel a főszerepben. Annak idején már csak ezért is megnéztem és egész jól szórakoztam. Nicholson, mint mindig, zseniális és remekül játssza el a metamorfózisának állomásait. Különösen a film eleje tetszett, mikor a harapás után az érzékszervei elkezdenek kifinomulni és ez csak még magabiztosabbá teszi az amúgy is arrogáns karakterét.

Engem érdekelt. Megnéztem.
Azt kell mondjam, hogy a legutóbbi Reno-s filmhez képest, amit megnéztem (az pedig a Bíbor folyók 2. volt), elég türhetőre sikeredett. Azt nem mondom, hogy végig élveztem a filmet, mert kicsit hosszúra sikeredett, de voltak jó pillanatai. Amúgy egyetértek Daemiaen elemzésével nagyjából-egészéből. Csak egy kérdés a végére: titeket nem idegesített, hogy a fiatal zsaru az egész filmben nyakig be volt bugyolálva a hülye sáljával? :-)

Na ezen a filmen látszik, hogy ízig-vérig francia alkotás - a szó jó értelmében! Mentes a hollywoody blőd dramaturgiától és a történetre is oda kell figyelni, hogy jövethető legyen, de nem baj! Remek színészek keltik életre a korabeli francia hangulatot, a fejedelmi udvarok politikai intrikáit, a vadászatok hangulatát és még sorolhatnám. A film a híres francia faluban történt farkastámadások hátterét vázolja elénk és több megoldást is felfest. Kissé hasonló a Hughes testvérek a Pokolból c. alkotásához, mivel ugye ott Hasfelmetsző Jack történetét értelmezték a rendezők. Ebben a francia filmben is megvillan a mítosz többfajta értelmezésének lehetősége és végül az egyik mellett állnak ki a rendezők. Az akciójelenetek tisztességesen megkoreografáltak, igaz a CGI-farkas már kissé sántít, de mindezeket elfelejtjük, mikor megpillantjuk Monica Belucci meztelen testét a filmben... :-) Kétszóval: nézzétek meg!

2007-12-29 22:35:46 Hercules (2005) / Herkules Film-fan (2) #1

Adták a tévében. Végignéztem.
A tesómmal, meg uncsitesómmal néztük és jókat röhögtünk rajta, na nem azért, mert vígjáték, hanem azért, mert olyan blődli... Meg a CGI-trükkök minőségén. Egyszóval csak tévés fogyasztásra ajánlanám, ha nincs más.
Azért kettes az osztályzat, mert játszik benne Lelee Sobieski ( szép lány :-)), na meg a sztori nagy vonalakban (de nagyon-nagy vonalakban) megpróbálja követni a Herkules-mítosz eseményeit intrikákkal, gyerekgyilkossággal, de nem kell aggódni: a kétrészes film giccses happy enddel végződik.

2007-12-26 22:49:16 Kill Bill: Vol. 1 (2003) / Kill Bill Film-fan (5) #19

Ilyenkor tűnik ki mennyire más az emberek ízlése. Pár haverommal néztük meg annak idején a Kill Bill-t és mindannyian úgy jöttünk ki a moziból, hogy húúúúúúú vazzzeeee! Na persze én akkor már túl voltam a Kutyaszorítóban, meg a Ponyvaregényen is (többször is :-)) és tudtam, mire számítsak - nem is csalódtam. A haverok viszont még nem és a KB hatására szedték elő a filmeket, amelyeket vegyes fogadtatással fogadtak (leginkább az akciót hiányolták). Ezzel csak arra akarok rámutatni, hogy mindenkit más fog meg a filmekben, így van ez jól, nem uniformizált világban élünk. De legalább Tarantino-műveiből lehet szemezgetni, mert annak ellenére, hogy minden alkotásán érződik sajátos, egyedi stílusa, mégis mindig tud újat nyújtani (műfajilag és technikailag is). Hogy példát is mondjak: pl. nekem a QT-univerzumból a Jackie Brown jön be legkevésbé (de még így is 4-es :-), holott mások szerint ez lenne legkiforottabb alkotása. A Kill Bill-ben viszont minden benne van, amit Tarantinótól szeretünk.

Ja és Leslie, tök jó, hogy így kiszemezgetted a más filmekre való utalásokat a hozzászólásodban. Talán az érdekességek fülbe vagy ide a hozzászólásokba oda lehetne írni, hogy ki milyen utalásokat fedezett fel. Filmajánlónak sem lenne utolsó...

2007-12-26 22:22:27 Hostage (2005) / Túszdráma Film-fan (3) #3

Természetesen Bruce is jó a filmben, de nekem mellette tetszett a hosszúhajú, pszichopata gyerek játéka is. Elég beleéléssel játszotta a pszicho karakterét, lehet, hogy hallunk még róla (most hirtelen a stáblistáról nem tudtam beazonosítani, hogy melyik színész ő). Főleg a film végi jelenete tetszik, mikor a lángoló házban megjelenik két Molotov-koktéllal a kezében. Nekem hirtelen a Holló c. film ugrott be a hasonló beállítás miatt. Amúgy osztom Damiaen véleményét, egy kis stúdió remek produkciója ez. Olyan film, melyet egy haver/ismerős ajánlása miatt nézel meg és nem a hatalmas marketing-kampány miatt. Szóval nekem tetszett.

Remek darabja ez a Paul Verhoeven életműnek, talán épp ennek köszönhető, hogy egy átlagos sci-fi akciófilmhez képest több (jóval több :-)) benne a véres, horrorba forduló jelenet, de ennek ellenére is élvezhető. Bár ha belegondolok, a holland rendező filmjeiben mindig is jellemző volt az erőszak naturális ábrázolása (gondoljunk csak a Robotzsaru vagy a Starship Troopers képkockáira. Mindenesetre a film ezzel együtt is fogyasztható és a Schwarzenegger-filmek közül is a jó kategóriába sorolható.
Emellett feltűnnek még olyan színészek is, melyekkel a rendező később is szívesen dolgozott: gondolok itt Michael Ironside gonosz karakterére, de inkább Sharon Stone-ra. Ő már a film eleji álombeli "szex-jelenetben" is remekül festett, hogy aztán két évvel későbbi, szexuális feszültséggel túlfűtött, szintén Verhoeven-alkotásban, az Elemi ösztönben pályája csúcsára érjen.

2007-12-26 21:54:59 Scarface (1983) / A sebhelyesarcú Film-fan (5) #12

A gengszterfilmek egyik alapműve, a Keresztapa mellett szerintem is Al Pacino legjobbja (bár igazán nem is tudnék rossz filmet említeni tőle). A karakterrel való azonosulása lehengerlő és végig hatása alatt marad az ember. A görög tragédiákhoz tudnám hasonlítani az effajta filmeket: a hős (itt persze negatív hős) bukása szükségszerű, a film lényege - és ezt Hannibal Lecter elemzése is remekül ragadta meg szerintem - a figura fejlődésének ábrázolása. Én is inkább visszafejlődésről, a hatalom deformáló hatásáról szóló filmet látok benne, ugyanakkor érdekes értelmezése a film "az amerikai álomnak" is: ambicióval és megfelelő egóval mi mindenre is lehet vinni az Újvilágban... A film tecnikai kivitelezése is zseniális, a jelenetei nem véletlenül köszöntek vissza azóta több fimben is. A - teljesség igénye nélkül - két személyes kedvencem:
- a film végi ostromjelenet = a "hős" bukása
- na meg azok a képsorok, mikor barátja meggyilkolása után kedvenc karosszékében ül, előtte pedig egy hatalmas kokain halom...

Személy szerint én teljesen egyetértek slozi ellemzésével, nekem is hasonló a véleményem a film kapcsán. A hozzászólásokat elolvasva még annyit tennék hozzá, hogy szerintem itt hatalmas volt a nyomás a rendező felé. Elvégre hardcore Die Hard-rajongók hada várta, hogy mit tudnak kihozni a sztoriból, ugyanakkor olyan filmet kellett csinálniuk, ami korunk hangulatához is illeszkedik. Véleményem szerint ez remekül sikerült, még ha a pár, kissé hiteltelen jelenetet le is számítjuk. Cool beszólások, egész nemzetet fenyegető terroristák és tökös főhős, mindez mai köntösben. Én csak örülni tudok McClane újabb feltűnésének. Ja és kiváncsi vagyok, hogy majd a Rambo-ból mit hoznak ki...

Bruce itt végre ismét méltó ellenfelére lel Jeremy Irons személyében, aki szerintem a legjobb/legkarakteresebb terrorista a franchise történetében. Ja és itt kedvenc koszos-atlétás hősünknek végre méltó az "oldalkocsija" is, aki nem más, mint Samuel. L. Jackson! Pörgő akciók egymás-után, intelligens sztori, ja és a monumentalitás! Egész New Yorkot megbénító terroristák, nyilván a negyedik rész ezt akarta fokozni, egy az egész nemzetet fenyegető veszéllyel. Itt mindenesetre remekül működik az, ami a negyedik részben már döcög egy picit. Eleinte kicsit meglepődtem, hogy a Holly-szál nincs annyira erőltetve, mint az eddigi részekben, de aztán annyira nem hiányzott... Egyszóval klasszikus alkotás, John McTiernan egyik legjobb filmje persze a Predator mellett, ami többször is újranézhető és ott a helye a DVD-gyűjteményben!

Ügyesen veszi fel az első rész sztoriját és hasonló tempót diktál, mint az. Annak ellenére jó film ez, hogy Renny Harlin rendezte, aki mostanában inkább buktáiról nevezetes (A testvériség). Itt még visszaköszönnek az előző rész ismert alakjai, pl. McClane felesége vagy az idegesítő riporter. Szerepeltetésükre nyilván indok volt az is, hogy így érzékeltetni tudták a fennragadt repülők utasainak hangulatát. McClane ellenfele ezúttal Stuart ezredes, aki McClane ellenségeinek panoptikumában a 3. helyet foglalja el szerintem, a Gruber-tesók után közvetlenül (bocs, Timothy...:-)) és kevésbé karakteres alak.

A klassszikus akciófilmek gyöngyszeme, még a '80-as évek végéről. Kora ellenére is sokszor nézhető darab, nálam ezért is klasszikus. Jeremy Irons után szerintem Alan Rickman a második legjobb "McClane-gonosz/ellenfél" (a Bond-filmek analógiájára... :-)). Nemhiába, a Gruber-tesók nem viccelnek. Hanem rabolnak, vérprofin. :-)

Ismét Rodriguez, ismét Banderas és Hayek és ismét szól az ismerős muzsika (na meg a hatlövetű... :-)), picit mégis másabb, mint az elődei. Talán az az oka, hogy ebbe a filmbe még több sztárt szerződtettek, hisz itt van Willem Dafoe, Mickey Rourke (szerintem tök poén a szerepe), Rodriguez kabalaszinésze Dany Trejo, a mindig dögös Eva Mendes, na és persze a zseniális Johhny Depp. Esküszöm, miatta igazán érdemes megnézni a filmet. A karaktere, a jelenetei mind zseniálisak! Gondoljunk csak arra, hogy a CIA beépített ügynökeként tevékenykedik, ennek ellenére CIA-s pólóban rohangál a városban vagy a műkezes trükkjeire, és még sorolhatnám. A sokszereplős történetben pedig kicsit elveszik a főszál, ezért itt az El Mariachi köré épített legendát már kissé megkopottnak éreztem, de ez csak az én személyes véleményem.

2007-12-26 20:36:11 Crank (2006) / Crank - Felpörögve Film-fan (4) #15

Hát ez nagyon komoly!!! Honnan van az info? IMDb?

2007-12-26 10:53:59 Desperado (1995) Film-fan (4) #1

Kérdés azoknak, akik látták a trilógia első darabját az El Mariachi-t: mennyire "remake" a Desperado? Érdemes lenne megnézni a Mariachi-t is?

2007-12-26 10:50:46 Anaconda (1997) / Anakonda Film-fan (1) #7

Ennyi kiaknázatlan lehetőség rejlik még a szériában? Hogy lehet ezt folytatni? Repülő anakondák, mint a Piranha 2-ben? :-) Van aki ezeket megnézi a moziban?

2007-12-26 10:48:39 Crank (2006) / Crank - Felpörögve Film-fan (4) #13

Szerintem azért, mert nem akar másnak látszani ami: egy másfél órás pörgő adrenalin-bomba. Nekem tetszettek a videóklippre hajazó megoldások, na meg a sztori nevetséges elemei is (pl. szex a kínai piacon... :-)). Nem kell komolyan venni a filmet és akkor nézhető darab (én többször is láttam). Ja és állítólag jön a második rész! Hogy hogyan fogják folytatni az rejtély előttem, de hát a Fűrész-saga se ért véget a 3. részbél...

2007-12-26 10:42:45 Anaconda (1997) / Anakonda Film-fan (1) #5

Szerintem ez még a C kategórián is túl van... Bár, ha Hasselhoffal folytatják, akár még jó is lehet.. :-) persze a horror-paródia kategóriában. Ja és a szomorú tény, hogy akkor ebből is trilógia válik!

Kissé erőltetett volt számomra ez a film és vannak elemek, amiket máig nem értek. Pl. az összes merénylőt az amcsi történelemben ez a titkos kormányügynökség képezte/agymosta ki a film szerint? Mi köze az egészhez Salinger Zabhegyezőjének? Lehet, hogy csak én nem figyeltem oda, meg hoyg régen láttam a filmet. Mindenesetre Gibson szinészi játéka elég jó és a történet is akciódús itt-ott. Szóval szerintem egyszer nézhető darab.

Messze a legjobb bűnügyi film, amit az utóbbi időkben láttam. A sztori csavaros, de követhető, a szereplőgárda remek, a hangulat pedig teljesen korhű!

2007-12-26 10:32:30 Small Soldiers (1998) / Chipkatonák Film-fan (1) #1

Tartózkodj a filmtől, ha elmúltál 6 éves... Ilyet is csak a karácsonyi nagy zabálások után néz az ember, mikor arra sincs ereje, hogy a távírányítóért elmásszon...

2007-12-26 10:30:49 Cellular (2004) / Mobil Film-fan (3) #3

Bocsi, a "link" alatt Jason Statham-ot értem...

Szerintem érdekes volt kiszemezgetni a korábbi filmekre való utalásokat. De ez persze az igazi, hardcore-rajongóknak öröm, akik valamennyi filmet látták. Halle Berry jó, mint Bond-girl, de szerintem is ez a Brosnan-éra leggyengébb darabja.

Sophie Marceau és Denise Richards Bond-girlként! Ezért érdemes megnézni a filmet. Mivel a sztori kissé gagyi, lehet, hogy csak ezért...

Ez már nem annyira jó, mint a Goldeneye-epizód. Kissé súlytalannak éreztem a főgonosz karakterét és hát a Bond-csajok közül a jobbik (Teri Hatcher) a film első felében kimúlik... Ami leginkább megmaradt bennem az az autós jelenet, mikor James a mobiljába épített távirányítóval vezeti a kocsit. Én csak egyszer néztem meg a filmet...

2007-12-26 10:15:59 GoldenEye (1995) / Aranyszem Film-fan (4) #1

Brosnan legelső bemutatkozása Bondként, ami tegyük hozzá elég jóra sikeredett. Köszönhető ez az új rendezőnek, Martin Cambell-nek, aki a Casino Royale-lal nemrég szintén friss vért pumpált a haldokló franchise vénáiba. Na meg tegyük hozzá, a fiatalabb generáció már csak a Brosnan-féle Bondot ismerheti és ez köszönhető ennek a filmnek is. Bond-filmhez hűen karakteresek az ellenfelek is: Sean Bean itt is remekel és hozzá a már image-vé váló, "szépfiú" gonosztevő szerepét; a szadista Xenia szerepében pedig Famke Janssen nyúlt emlékezetes alakítást. Pofás akciófilm ez, többszöri fogyasztásra is. :-)

2007-12-26 10:09:15 Dr. No (1962) Film-fan (3) #1

A legelső Bond-film, még a fiatal Connery-vel. A sztori, meg a trükkök még az "aranykor-t" idézik, de így is nézhető alkotás és a csaj se roszz... Bár én csak akkor néztem meg a Bond-sorozatból néhányat, mikor az egyik kereskedelmi csatorna a műsorára tűzte...

Pedig ehhez a filmhez is szép neveket sikerült összeszedni (Ethan Hawke, Maria Bello, Laurence Fishburne, Gabriel Bryne stb.), mégis csak egy egyszer nézhető akciófilm sikeredett belőle. Annak viszont jó darab, bár hozzáteszem magam MÉG nem láttam az eredetijét a filmnek, de a KT-s vélemények alapján kedvet kaptam hozzá...

No, Diesel helyett Tyrese Gibson, aki kiséé súlytalan, legalábbis számomra. A fekete-fehér "tesóság" ábrázolása pedig nekem annyira nem jött be... DE! itt van nekünk Rodriguez helyett Eva Mendes (őt szeretjük), na meg a gyors verdák, sebesség és a vége fele elég felpörgő akció - amit a sorozattól elvár az ember.

A trilógia egészét tekintve, messze ez a "legjobb" darab, talán azért, mert itt még jelenvan Vin Diesel, aki a Pitch Black óta elég cool. Na meg a vadmacska Rodriguez...

Egyszer nézhető filmecske, bájos mondanivalóval, bár akkor inkább otthoni megtekintésre, nem pedig moziban... Értem én, hogy nem a CGI-trükkök viszik a hátukon a filmet, de akkor miért kell a trailer-t telepakolni a film kb. összes ilyen jelenetével? Aki nem ismeri a könyvet vagy a sztorit, az egy Narnia-tipusú fantasy-ra számít. Emiatt kissé csalódott lehet az ember...

Hát ezt a filmet is csak azért néztem meg, a tv-ben leadták... Eléggé elferdítették az eredeti sztorit és mivel ez Jackie Chan-film, nagyjából minden Jackie bunyóira van kihegyezve. Szó se róla, azokat profin megcsinálták, szóval aki ezt szereti, nyugodtan tekintse meg a "művet". Disney-alkotás, szóval ajánlott korhatár max. 12-14 év... :-) Amúgy felejthető darab, ami egy picit érdekessé teszi, az a sok cameó (Schwarzenegger, a Wilson-tesók stb.). De csak egy picit...

2007-12-25 16:04:42 Unforgiven (1992) / Nincs bocsánat Film-fan (5) #1

Zseniális westernfilm, mely kerül minden hősi toposzt. Annak ellenére kedvelem a filmet, hogy jómagam nem vagyok nagy western-rajongó: persze a klasszikusokat én is ismerem (mint Leone Dollár-trilógiája, a Volt egyszer egy vadnyugat vagy a Hét mesterlövész. A film szerintem pont azért jó, mert kerüli a klasszikus western-sémákat és végső soron a főhőse sem az a tipikus párbajhős. Megjegyzem Eastwood zseniális, mint mindig. Az utóbbi idők filmterméséből leginkább a Fegyvertársakat tudnám hozzá hasonlítani, mert az is egy lassan építkező, de emlékezetes western-darab.

Hiába no, a Sikoly 2-ben is arról vitatkoztak a nebulók, hogy kevés olyan trilógia van, amelyból a második rész is hozza az előző színvonalát. A vita során a James Cameron-fanok kerültek előtérbe, hisz a mester mindkét alkotása (a Terminátor 2. és az Aliens) van olyan jó, mint az első részek, sőt... Az Aliens is kiváló munka, más mint az első rész, mivel inkább az akcióra helyezi a hangsúlyt és kevesebbek a fullasztó thrilleri elemek. Ehelyett megkapjuk a science fiction akciós vonalának mesterművét, nagyszerű rendezéssel, jó szereplőgárdával és emlékezetes zenével. Na és persze Ellen Ripley, a női akcióhős (kult)figurája is csak tovább erősödik, ami 1986-ban még nagy szó volt. Ő taposta ki az ösvényt, amire később az olyan mozis ikonok, mint a Kill Bill Mennyasszonya vagy Lara Croft is rálépett. Csak osztani tudom wayage nézeteit: a filmet a nagybetűs HANGULAT és IZGALOM jellemzi. Mindezt pedig az eredeti magyar szinkron is szépen szinesítette (az új sajnos elég vérszegényre sikerült.)

Egész jó film ez, főleg ha figyelembe veszük, hogy a Mátrix-filmek előtt készült. Na ne várjunk el olyan technikai virtuozitást, mint ott, a hasonlóság a sztoriban/filozófiában rejlik. Ráadásul ez első nézésre is dekódolható, kellemes krimi, enyhe noir beütéssel. Na és a sztori: Douglas Hall és Hannon Fuller professzor, két zseniális számítógép-programozó megalkotja a harmincas évek Los Angelesének virtuális világát. Amikor Fuller gyilkosság áldozatául esik, a tett elkövetésével Hallt vádolják, de gyanús a professzor állítólagos lánya is, aki egyszeriben feltűnik a színen. Douglasnak - hogy tisztázza magát - el kell utaznia a "virtuális múltba", és ott kell megtalálnia a valódi gyilkost.

Egyetértek, legalább kicsit a német oldalról is látjuk a világháborút, nemcsak a szövetségesek szemszögéből. A német harckocsi-induló pedig ahogy be van szerkesztve a műbe az zseniális! Az "old-school" háborús filmek közül ez, a Kelly hősei és a Piszkos tizenkettő a kedvencem!

Ez a film alapmű, még ahhoz képest is, hogy Renny Harlin rendezte, aki mostanában inkább hatalmas buktáiról híres (Kincses sziget kalózai, Háborgó mélység, A testvériség(. Bár ahogy nézem, korábban jó iparosként még alkotott jelentős filmeket, elég csak a Die Hard 2-re gondolnunk. Ez a film is leginkább az idézhető beszólások miatt marad meg az ember emlékeiben, amit a magyar szinkron Nagy Feró hangjával (szerencsére) zseniálisan ad vissza! Ráadásul a hagyományos magánnyomozós-filmek kliséi is megtalálhatók, csak épp rock-köntösbe öltöztetve.

Kicsit már uncsi a sorozat. De legalább a dvd.t feldobja, hogy az extrák között beállíthatod, hogy te döntsd el ki hal meg, és ki marad életben. A halál szcénák előtt ugyanis megáll a film és te dönthetsz apróságokról, ami befolyásolhatja a sorsukat, pl. - a szoláriumban hány fokra állítsa a szöszi a hőmérőt stb.Bár a filmet ez nagyban nem befolyásolja...

2007-12-23 17:11:16 Secret Window (2004) / A titkos ablak Film-fan (4) #2

Johnny Depp viszi a hátán a filmet. Ahogy mászkál a kopott köntösében az egész filmben...

Nem rossz filmecske ez a Stephen King panoptikumból. Emlékszem fiatalkorom egyik kedvence volt, a Schwarzenegger életműnek is egyik szép darabja. Na meg ha belegondolunk, a filmben már 1987-ben görbe tükröt tartottak a tévénéző-hülyülő amcsi társadalom elé: zavargások vannak az utcán - bámuld csak a tévét. Hiába no, az ősi római közmondás még ma is él: Kenyeret és cirkuszt a népnek! Ennek ellenére a film végét kissé kidolgozatlannak éreztem: az addig hülyített tömeg minden ésszerű magyarázat nélkül fordul a hatalom ellen. Bár ez a tipikus hollywoodi dramaturgia legelcsépeltebb kliséje, úgyhogy ma már ezen se lepődök meg. Igazi retró csemege, ajánlom újranézésre!

Ajánlom ezt a filmecskét minden pszcihothriller kedvelőnek. Nagyon jó kis darab, én nem bírtam felállni mellőle. Bár a sztori kissé klisé-szerű, (egy fiatal, egyetemista pár a csaj szüleihez utazva felvesz egy stoppost, aki később rájuk száll és megkeseríti az életüket), mégis itt elég jó filmet hoztak ki belőle. Pláne, ha elmondom, hogy a stoppost Sean Bean (Gyűrűk Ura, A nemzet aranya, Silent Hill) játsza és ez a karakter messze a legnegatívabb figura, amit valaha is eljátszott.

2007-12-23 16:06:10 Hellboy (2004) / Pokolfajzat Film-fan (5) #2

Remek képregény-feldolgozás Ron Pearlman-nal a főszerepben.

Akit a fenti mondat elrémít, az is tegyen próbát a filmmel, főleg ha kedveli a fantasy-t, illetve a horroral átszőt történeteket. Nekem személyes kedvencem a film, szigorúan eredeti nyelven. Pearlman ugyanis hihetetlenül cool figura, mégha most több tonnányi vörös festéket is nyomtak rá. Azt aláírom, hogy a sztori kissé gyenge lábakon áll, de a film nem is arra, hanem inkább Hellboy személyére épít, és milyen jól teszi! A Pokolfajzat az egyik legkarizmatikusabb nem-ember (szörny) szereplő a filmtörténelemben szerintem. Hihetetlőn jó beszólásai vannak és nagyon cool arc. Már várom a következő részt, amit ráadásul kicsiny hazánkban forgattak.

2007-12-23 15:52:32 Ghost Ship (2002) / A szellemhajó Film-fan (3) #5

Számomra a film felejthető élményt nyújtott. Egyszer megnéztük a moziban, de ennyi. Sokkal több jó film van, ami ezt a szituációt jobban kihasználta volna. Csupán egy emlékezetes jelenet maradt meg emlékeimben:
Mikor a film végén, egy videóklip-szerű montázsban kiderül, hogy végeztek a hajó utasaival. Na az zúzós volt, jól eltalált zenével és vágással...Mindenesetre mikor megnéztem a moziban, akkor még 350 Ft volt a mozijegy, szóval nem sajnáltam rá a pénzt...

Egyetértek az előtem szólóval. Bár az alapjául szolgáló képregényt csak pár kocka erejéig ismerem, véleményem szerint elég jó adaptációt sikerült kihozni belőle. Bár Keanu kissé súlytalanra veszi a szerepet, de jó választásnak tűnik, főleg mert már az utóbbi időben belejött az effajta kivülálló-messiás szerepkörbe (lásd a Mátrix neója). Emellett még a sztori sem rossz, egy fantasy-képregény-adaptációhoz képest, a képi világ pedig egészen kitűnöre sikeredett. Pár jelenet még máig is él emlékeimben:
Pl. mikor a mexikói gyerek viszi Longinus lándzsáját a mezőn és sorra pusztulnak a tehenek mellette vagy a Pokol ötletes megjelenítése, miszerint a minket körülvevő környezetben létezik. És akkor még nem említettem a mellékszereplőket: Rachel Weisz hozza a tőle megszokottat, feltűnik a most éppen felfutó Shia LaBeouf (Transformers, Disturbia) és a legjobb Peter Stormare, mint a Sátán! Esküszöm film legjobb pillanatai hozzá köthetők. Szóval szerintem jó film.

Ez a film hihetetlenül agyament és igazi angol humor! Azok a szigetországiak tudnak valamit: épp a múltkor vitatkoztam ezzel az egyik haverommal. Talán az, hogy tényleg egy szigeten élnek, némileg elszigetelve a kontinenstől az befolyásolja a gondolkodásukat. Mert
- "Nézzük csak mit adtak a britek nekünk?"
- "Mr. Bean-t, sajátosan morbid és fanyar angol humort és remek szinészeket (köztük pl. Dr. House-t = Hugh Laurie-t!)
- "Na jó-jó, de ezeken kívül még mit?
- "Monthy Python-t és csodálatos életművüket..."

Na és ehhez a örhöz csatlakozik most az Edgar Wright-Simon Pegg-Nick Frost trió, akiknek nemcsak ezt a filmet köszönjethük, hanem a szintén őrülten jó Vaskabátokat is. Én is az utóbbi film megtekintése után vettem elő ismét a Shaun of the Dead-t újbóli megtekintésre. Ajánlom mindenkinek, nemcsak horror rajongóknak és kiváncsian várom, hogy mi lesz az alkotók következő húzása. Elvégre már kipipálhatjuk filmográfiájukban a horror-paródiát és az akció-vígjátékot.

2007-12-23 15:04:32 Macskafogó (1986) Film-fan (5) #11

Hiába no, azért a magyar animációs filmgyártás is ott van a szeren. És ha most ettől a zseniális műtől el is tekintünk, szerintem mindenki fel tud sorolni legalább három hazai animációs/mese darabot. A Mézga család; Frakk, a macskák réme; Pumukli kalandjai; Dr. Bubó; Magyar népmesék, Mátyás király - mind gyerekkorom kedvencei. Viszont nemcsak a sorozatokat említhetem, hanem szemezgethetünk az egész estés filmek közül is, pl. ott a Vuk, vagy a most beharangozott Egon és Dönci. Jómagam még nem láttam a Macskafogó második részét, de szerintem nehéz lesz elrontani. Hajrá hazai animációs filmgyártás, előre! :-)
(Ha már a magyar filmek elég pocsékok, néhány üdítő kivételtől eltekintve.)

Csodálkozom, hogy senki nem írt még véleményt ehhez a filmhez. Bár magam nem tartozom a Final Fantasy-játék rajongóinak a táborába, sőt még egy résszel sem játszottam, azért el kell mondanom, hogy tetszett a film. Főleg, ha hozzávesszük, hogy a készítésének idején még egyáltalán nem voltak annyira gyakorlottak a számítógépes animáció készítésében mint ma (na meg a technikai feltételek sem voltak annyira toppon). Ennek ellenére szerintem mérföldkőnek tekinthető a mozi a filmkészítés történetében, mint az első egész estés, teljesen számítógéppel animált film. A látványvilága lenyűgöző, a jövőképe pedig eléggé futurisztikus (jómagam nagy sci-fi rajongó vagyok). A sztorihoz megértéséhez pedig kell egy kis távol-keleti ismeret. Elvégre Gaia éa a hozzá tartozó szellemi dolgok az ottani kultúrában gyökereznek. Szerintem épp ezért különleges a film, hogy nem egy nyugati tipusú, hagyományos idegen-inváziós sémát vesz alapul. Na és a gyönyörűen animált főhősnő, Dr. Aki Ross is szívdöglesztő. Kár hogy csak poligonok halmaza...

2007-12-23 14:39:03 Cars (2006) / Verdák Film-fan (4) #43

Legalább ezuttal a magyar fordítás is türhető lett: Cars = Verdák. Eddigi tapasztalataim alapján ugyanis kaphatunk volna valami hülyébben hangzó magyar címet is, pl. "Autók", "Kocsik" vagy "Gépjárművek". Az milyen lenne... :-)

2007-12-23 14:32:55 The Animatrix (2003) / Animátrix Film-fan (4) #1

Animátrix

Remekül kivitelezett animációs filmek ezek egytől-egyig, amelyet a kortárs animáció tehetséges művészei álmodtak vászonra. Olvastam olyan kritikákat, miszerint vannak náluk kreatívabb alkotók is (lásd Miyazaki), ennek ellenére én remekül szórakoztam műveiken. Mind vizuálisan, mind történeliteg remekül illenek ezek a darabok a Mátrix-univerzumába. Arról nem is beszélve, hogy ezek a filmek is a trilógiát övező hatalmas marketingkampány részei voltak.

Nekm csak két darabbal van egy kisebb megjegyeznivalóm. Az egyik A kölyök története c. rész, amely kilóg kissé a sorból. A történet még éppen elmegy, inkább a technikai megvalósítás az ami szúrja kicsit a szemem. Talán ennél szebben, illetve inkább stílusosabban megcsinálhatták volna. Mert például ott van a szintén fekete-fehér Detektívtörténet c. epizód, amelynél viszont a noir sztorit csak erősíti a fekete-fehér, '30-as évekbeli látványvilág.
A másik pedig Az emberi mátrix c. film, melynél talán épp az ellenkezője található: hihetetlenül profi, vizuális látványorgiát kapunk, csak éppen a történéseket nehéz elemezni. Különösen miután az elfogott Őrszem agyába hatolunk be, de ez betudható az alkotó stílusjegyének is: ő pedig nem más, mint Peter Chung, az Aeon Flux sorozat megalkotója. Aki látott az MTV-n, vagy az AXN-n egy epizódot a sorozatból, tudja miről beszélek: azok a darabok is nehezen dekódolhatók.
De talán azért jó, ha megvan ez a DVD otthon a polcon, mert mindenki megtalálhatja személyes kedvencét. Van itt a Final Fantasyhoz hasonló számítógépes animáció (Az Osiris utolsó útja; a Mátrix világát kreatívan kihasználó történetek (Világrekord, Hiba rendszerben) és a teljes sztorit kiegészítő egyfajta "prequel" (A második reneszánsz 1-2. rész). Ja és persze a személyes kedvencem, amely a jövő hőseit a hősi szamuráj múltba helyezi (A Program).
Aki szeretta a Mátrix-filmeket, azoknak csak ajánlani tudom.

Szerinem is ott van a klasszikusok között, bár a Disney-filmek közül nekem az Aladdin a kedvencem. Régen láttam az Oroszlánkirályt, még a gyerekkoromban és nagyon tetszett. Csak annyit tudnék ellene felvetni (és ez csak az ÉN szubjektív véleményem), hogy megint halállal kezdődik. Értsd: kiskoromban - mivel még érzékenyebb voltam - nem kedveltem az olyan meséket, ahol valamely kedvenc szereplőm elhalálozik. Lásd Bambi, ahol az őzmama szenderül jobblétre; itt az Oroszlánkirály, ahol Simba apja hal meg. De mintha ez a tendencia folytatódna, mivel a Némó nyomában is azzal kezddik, hogy nemcsak Némó anyja, de az egész családja elpusztul... Mindenesetre üdvös a szándék, hogy a kis lurkókat is ismertessük meg az elmúlás gondolatával, de nekem épp ezért tetszett kevésbé. Ettől függetlenül páratlan alkotás, mély mondanivalóval.

2007-12-23 13:20:34 True Romance (1993) / Tiszta románc Film-fan (5) #3

Úgy látszik, amihez Tarantino hozzáér arannyá válik... És itt nemcsak a filmjeire gondolok (igen nekem még a Grindhouse is tetszett!), hanem forgatókönyvírói tevékenységére is. Sőt épp a minap néztem meg azt a duplarészt a Helyszínelők c. sorozatból, amit ő rendezett. Igazodik a sorozat stílusához, mégis olyan Tarantinós.

A 2005-ös év legjobbjai között tartom számon ezt a filmet, sőt szerintem ez Rodriguez legjobbja!
Ezt nem csak azért mindom, mert kiskoromban magam is képregény-rajongó voltam. Nem, itt sikerült eltalálni valami tökéletes elegyet, ami nagyot szólt a filmtörténetben. A recept a következő:
1. Végy egy remek vizuális médiumot (jelen esetben a képregényt), tedd ezt meg szinte storboardként a filmnek és törekedj annak tökéletes adaptálására. Itt jegyzem meg, hogy Frank Miller történetei nem tizenéveseknek szóló bugyuta mesék (mint azt sokan ma is gondolják a képrekényekről), hanem igényes grafikus novellák felnőtt, intelligens olvasóknak. Tele erőszakos jelenetekkel, emlékezetes szereplőkkel.
2. Vegyítsd ezt a mostanában kissé haldokló film noir elemeivel és támaszd fel a műfajt! (Hisz a Sin City után kerültek terítékre olyan alkotások, mint pl. a Fekete Dália). Amúgy is divat mostanában a retró, magam is elkezdtem keresni A máltai sólymot, mivel azt olvastam, hogy az a film noir-ok legjobb darabja.
3. Ráadásul ez esetben találkozik is a fenti kettő, hisz a film noir fekete-fehér látványvilágába tökéletesen passzolnak a képregény vizuális megoldásai.
4. Végezetül ízesítsd a művet remek szinészekkel. Itt van pl. Bruce Willis a kiégett zsaru szerepében (hányszor hozta már ezt a szerepet.. ebben profi.) Vagy Mickey Rourke, aki egy az egyben a brutális Marv, jobban nem is alakíthatná senki a figurát. És Clive Owen, meg Rutger Hauer, na meg az eddigi szerepeivel teljesen ellentétes figurát játszó Elijah Wood. Akkor a (nyam-nyam) csajokról még nem is szóltam: Jessica Alba, Rosario Dawson és Brittany Murphy.

Egyszóval remek darab, mindenkinek ajánlom. Talán nem alaptalanul aggathatjuk rá a kultfilm jelzőt!

2007-12-23 12:27:43 Predator (1987) / A ragadozó Film-fan (5) #1

Ez a film benne van a Schwarzenegger Top 5-ben nálam. A jó öreg John McTiernan igazi remekművet alkotott ezzel a filmmel. Amellett, hogy megteremtette a filmtörténelem egyik karakteres filmszörnyét (A ragadozót), remek hangulatot generált a filmben. Igazi magával ragadó filmélmény ez, ami a filmben mindvégig megmarad. Az is jó, hogy mindvégig a kőkemény kommandó szemszögéből figyeljük az eseményeket. Már az elején tetszik, hogy a tökös amcsi gyerekek vérprofi módon vannak ábrázolva (több közülük igazi bunkó, pl. a texasi gyerek, a "nagypapával" :-)) Aztán ahogy haladunk előre a dzsungelben egyre inkább beszippant az őserdő fosztogató atmoszférája; mikor pedig a ragadozó elkezdi szedni áldozatait, ránk is átragadhat a préda páni félelme az ismeretlen ellenséggel szemben.
Mindezek végén pedig, a közel 30 perces finálé, ahol főhősünk a saját erejére és a környezetére támaszkodva száll szembe a technikailag jóval fejlettebb idegennel és győzelmet arat. Ezek alatt pedig egy párbeszéd sem hangzik el (!), csak Alan Silvestri fülbemászó dallamai duruzsolnak a fülünkbe. Mestermű a film, sajnos a folytatások nem hozzák ezt a színvonalat.

2007-12-23 12:10:13 Mission: Impossible II (2000) / M:I-2 Film-fan (4) #1

A sorozat legjobb darabja szerintem. A közepesen erős első rész után itt John Woo veszi kézbe a rendezést, ami csak jót tett a filmnek. Ezzel nem akarom leszólni Brian De Palma munkásságát, elvégre ő is remek darabokat tett le az asztalra (lásd A sebhelyesarcút, a Carrie-t, a Femme Fatale-t vagy az ugyancsak jól sikerült Fekete Dáliát), egyszerűen csak a második rész jobban tetszett, mint az első. A borzalmas harmadikról pedig ne is beszéljünk.
Visszatérnek a kedvenc karakterek, pl. Luther is (Ving Rhames), aki szerintem külön poén a sorozatban: egy kigyúrt embert megtenni számítógép-specialistának - ez aztán szembemegy a sztereotípiával. Dögös a csaj is, Ethan ellenfele elég karakteres, a küldetés pedig lehetetlen. Ez kell ide!

Egy film a másik oldalról, másik szemszögből. Ettől még a film minősége nem lesz jobb, de legalább nemcsak az amcsi agymosó-hulladékot láthatjuk az iraki helyzetről. Márcsak ezért is megéri megnézni.

Teljesen más stílusú, mint az első rész, ez nem vitás. De ettől még nem rosszabb, szerintem még érdekesebb is. Számomra pl. mindig emlékezetesek maradnak a film bizonyos jelenetei, pl. kitörés a koporsóból, leszámolás Elle-el és persze a végső finálé Bill-el, ahol parádés dialógusnak lehetünk fültanúi.

Már rég láttam a filmet, de a minap épp a tesómmal néztük újra - ő ilyen elvakultabb autós film rajongó. Bár a film minősége szerintem csak közepes, most látom csak, hogy azért milyen jó szinészekkel van telepakolva a mozi! Itt nemcsak a két fő "húzónévre" Cage-re és Jolie-ra gondolok, hanem itt van még Will Patton; a mostanság rosszfiú szerepkötben tündöklő (Die Hard 4.0, Hitman) Timothy Olyphant; a mindig jó, öreg róka (Keresztapa, Fegyvertársak) Robert Duvall; a szintén gyakran feltűnő és jó Michael Pena (Ütközések, Az orvlövész), vagy a szintén tehetséges Giovanni Ribisi. Na és persze Vinnie Jones, aki bár nem sokat beszél, mégis ott van!

2007-12-23 11:37:05 Face/Off (1997) / Ál/arc Film-fan (5) #2

Egyetértek, valóban ott van a mesterművek között. Miután átfutottam az elemzést is, elhatároztam, hogy meg kell ismerkednem Woo mester korábbi (hongkongi) munkáival is. Úgyhogy most ezeket kutatom...

Igazi kemény akciófilm a javából, még a kilencvenes évekből! Nic Cage hosszú lobonccal (!?!) hozza a tőle elvárt, megfelelő minőséget. Mégis az igazi ínyencségnek a többi szerepben feltűnő színészek számítanak: John Malkovich az intelligens "szuperbűnöző", remek idézhető beszólásokkal és kellő karizmával; John Cusack a megbízható rendőr mintaszerepében; Steve Buscemi a darabolós "jófej" sorozatgyilkos szerepében (most őszintén ő mikor nem tud jó lenni?) na és persze "Machete", azaz Danny Trejo! Az egyik személyes kedvencem ebből a korszakból a Szikla, na meg az Ál/Arc mellett (tiszta Nic cage rajongó voltam akkoriban!)

2007-12-23 11:12:21 Cellular (2004) / Mobil Film-fan (3) #2

Egyszer megnézhető, kellemes, "bűnös" élvezet. Ja és szerepel benne [link], mint gonosz, aki mindig cool! Főleg mióta a Crank-et is láttam (vagy négyszer...)

2007-12-23 11:09:51 Casino Royale (2006) Film-fan (4) #64

Új idők, új Bondja. Így van ez jól.

Igazán hullámzó a Penge-filmek színvonala. A közepes első rész után következett egy eléggé jól sikerült második, de ez a harmadik rész hagy kivánnivalót maga után... Hogy ez minek tudható be az kérdéses, de én arra tippelek, hogy a rendezőnek David S. Goyernek jobb lett volna a kaptafánál (forgatókönyvírás) maradnia. Míg az első két részt azért többször is megnéztem, ez a film a DVD-polc legmélyére fog süllyedni... Elveszett Penge cool imidzse, az új társairól, a kissé dedós vámpír-írtó csapatról nem is beszélve. Ja az ellenfelek a vámpírok is elég dilletáns banda lett. Talán nem véletlen, hogy a fővámpír Drake is viszolyog tőlük..

2007-12-23 10:45:36 Blade II (2002) / Penge 2. Film-fan (4) #8

Ron Perlman mindig cool! ( I love Hellboy... :-))
Így utóbb visszatekintve Del Toro rendezői munkásságára, ez a mozi abszolúte rendben van, mégha a producerek néha rá is pirítottak kedvenc mexikói rendezőnkre. Akciómozi a cool-abb fajtából, cool főhőssel és akciókkal. És valóban igaz, ami máshol inkább giccsesnek hat, itt nem lóg ki a filmből - legalábbis szerintem.

A trilógia legjobb darabja. Kellemes agykikapcsolás, dögös vámoírcsajjal.

2007-12-23 10:39:21 Blade (1998) / Penge Film-fan (3) #2

Egyetértek. Ráadásul ez volt szerintem az első olyan vámpíros film, amely hardcore irányt vett - értsd pörgős akció, kevés filozofálás, sok darálás és cool főhős. Azelőtt csak amolyan jajderosszhogyolyan sokáigélünkszenvedjünk-tipusú vámpíros mozikat láttam. Pl. Interjú a vámpírral. Nem rossz az se a maga nemében, de a Penge egy újabb írányvonalat fektetett le, elvégre ezután jöttek olyan filmek mint az Underworld stb. Tudom, hogy az ilyen gyakós vámpírfilmek nem mindenki kedvencei, de ízlések és pofonok nemde? És miért ne lehetne olyan filmet csinálni, ami kihasználja a vámpírlét egyéb adottságait: pl. emberfeletti erő, mozgás.

Ja és ez a trilógia azon ritka mozik közzé tartozik, ahol a második rész messze jobb mint az első. Szóval a Penge fiatalkorom kedvencei közzé tartozik. Így az első rész 10/6.

Nemzet aranya 2.

Le kell szögeznem, hogy számomra az abszolút kincsvadász továbbra sem Ben Gates, hanem Indiana Jones marad. Összességében maga a film nem rossz, kellemes kis péntek délutáni kikapcsolódás volt a moziban, de nem több. Egyetértek az előttem szólóval, hogy ebben a részben kevesebb volt az izgalom és a rejtvények száma is csökkent. Visszatérve mondandóm elejére, amit leginkább hiányoltam már az első részből is, hogy nincs meg Nic Cage karakterében az karizma, ami Indiana Jones-t jellemezte. Kellemes, egyszer nézhető kalandfilm ez, nem több. És akkor még nem említettem a film legnagyobb blődségeit, ami leginkább a sztorival kapcsoltos. Mivel ez egy amcsi megaprodukció, így ezeket is le kell nyelnünk:
- gondolok itt arra, hogy az USA elnökét milyen NAGYON pozitív, megbocsátó, történelem iránt rajongó emberként festi le a sztori - mint az ifjabb Bush, nem? :-)
- vagy az olyan kijelentések, hogy az USA elnöki székében mindig a világ legokosabb emberei ültek... - no comment


Mindenesetre kellemes délutáni kikapcsolódás a film, de inkább DVD formátumban.

2007-12-15 22:27:35 [Ki a legjobb kém/titkos ügynök?] Film-fan #2

Na és Kiefer Sutherland alias Jack Bauer (24)? Szerintem ő a legjobb!!!

Haláli jó a film és kellően gusztustalan. :-) Ráadásul azok a cameo szerepek is elég jól sikerültek: lásd Bruce Willis, Fergie...

2007-09-20 12:28:18 Sunshine (2007) / Napfény Film-fan (4) #12

Szerintem egész jó lett a film, bár a vége felé én is találkoztam néhány érthetetlen dologgal, logikai bukfenccel. A látvány az jelesre vizsgázott nálam, sőt néhány elképzelt technikai vívmány is nagyon tetszett (pl.. hogy az oxigént végre nem úgy a "semmiből" teremtik elő, hanem átgondoltan fotoszintetizáló növények segítségével állítják elő! Az persze megint érdekes, hogy miért kell az összes növényt egy helyen tartani, miért nem elkülönítetten. Így ugyanis a filmbeli vészhelyzeteket is könnyen ki lehetne védeni...:-))Na persze a film vége felé már felvetődnek a már hagyományosnak mondható dillemák: feláldozható-e egy ember a közösség nevében, vagy ezzel éppen az emberségünket tagadjuk meg? Vagy az embernek mindenképpen küzdenie kell a túlélésért, vagy belenyugodnia abba, hogy a számára elrendelt idő letelt? Szóval nem rossz film ez, a hangulata, meg a látvány is ott van. Csak a végét tudnám feledni...

2007-09-20 12:17:39 Oldeuboi (2003) / Oldboy Film-fan (4) #15

Szerintem is remekmű ez a film! Bár azzal vitatkoznék, hogy jobb "bármilyen" Tarantino mozinál. Szerintem csak más, mivel a filmek alkotói is mások. Nyilván nem ugyanazon a szemüvegen látja a filmet egy "vérbeli" amcsi rendező és egy koreai. Ettől függetlenül zseniális a film, ami szerintem nagyban köszönhető egyrészt karaktereknek, másrészt a csavaros szorinak, na meg a látványvilágnak. Nekem külön kedvencem, mikor a szexjelenet után az egykori fogvatartó gázmaszkban a a bódult pár mellé fekszik - mármint ez a LÁTVÁNY szempontjából jó. Amúgy szerintem is több rétege van a filmnek, nemcsak a bosszú bemutatása. Inkább az ember célkeresése, a vágy, a tudatlanság-tudatosság, a megszállottság kérdése. Ezért nem képes tovább élni Oh De Su ellenfele, miután megalázza a főhőst: nincs ami motiválja tovább.. Szóval én biztos megnézem még legalább egyszer a filmet...

2007-09-16 10:45:39 300 (2006) Film-fan (5) #44

A legjobb képregény-adaptáció és eddigi legjobb akciófilm, amit eddig láttam! Nem kell a filmbe semmit belemagyarázni ez egy gyönyörűen elkészített, hősies, másfél órás akcióbomba! Az ilyen filmekért érdemes moziba menni, mert ez csak szélesvásznon jó!

Nekem tetszett a film, viszont nem hasonlítanám az előző részhez, mivel szerintem más-más jellegű film a kettő. Mind a két alkotás tetszett a maga módján: az első inkább meglepett kisérteties atmoszférájával, újszerű, de logikus történetével (nemcsak a semmiből lesznek a zombik= a "düh-vírus eredete + épp ezért korlátozódik csak Angliára, mert a tenger határt szab nekik), és remek szereplőgárdájával (Cillian Murphy nagyszerű volt).
Ez a film is hozza a kiváló karaktereket, akik "életszagúak":- az apa, aki félelmében hátrahagyja a nejét
- a mindent elveszített és ezért anyjuk emlékéhez ragaszkodó gyerekek, akik ezért kiszöknek a karanténből

Emellett a sztori is monumentálisabb lett, elvégre arról van szó, hogy egy egész városban elszabadulnak a "fertőzöttek". Bár szerintem nagy logikátlanság a Vörös kód első pontja, miszerint az embereket egy helyre kell elkülöníteni: a film a józan ész nem azt diktálná, hogy kisebb csoportba izolálják őket? Na persze, akkor oda lenne a film...Emellett pörög az akció, hullanak az emberek meg a zombik és a végkifejlet is apokaliptikus. Szóval szerintem messze jobb, mint a Kaptár-széria...

2007-09-16 10:29:12 16 Blocks (2006) / 16 utca Film-fan (3) #9

Hát nem'tom. Éppen megnéztem a filmet, de nem nyűgözött le. Bruce megint a kiégett zsaru karaktert hozza, de itt már NAGYON kiégett. A forgatókönyv is kissé logikátlannak tűnt a számomra:a film vége pedig megint a hollywoodi átlag lezárással végződik. Szóval 10/4

Ez a film egy zseniális kamaradarab, remek színészekkel. Számomra külön élmény volt a film, két okból is:
1. volt joghallgatóként beláthattam a "kulisszák mögé", vagyis, hogy az amerikai tipusú igazságszolgáltatásban, hogyan "kellene", hogy zajlon egy esküdtszéki tárgyalás. Na persze a filmben idealizálták ezt a folyamatot, de alapvetően itt is az embereknek a más emberek felett gyakorolt hatalmát veszik górcső alá.
2. még régen láttam a filmet a Duna Tv-n és akkor még nem volt net a háznál. Szóval csak kattingattam a csatornákat és itt álltam meg. Mintha megtaláltam volna a gyöngyöt a szénakazalban...

Számomra is ott van a film az első öt közt, épp a minap néztem meg ismét! Nem is tudom igazán megmondani, mi az ami megfogott a fimben: a karaktereket nagyon eltalálták és a mondanivaló is örökérvényű. Ajánlom mindenkinek!

Visszatértek a teknőcők!

Nekem személy szerint tetszett a film, az sem baj, hogy nem a korábbi élőszereplős-maszkos vonalat erősítették, hanem CGI technikát alkalmaztak. Véleményem szerint nem igazán lóg ki a sorból napjaink ilyen tipusú, egész estés animációs filmjei mellett. Az is kifejezetten üditő, hogy végre új ellenféllel kell szembeszállnia a kétéltűeknek:
Ezúttal nem Zúzóval, hanem egy még ősibb gonosszal kell megküzdeniük, ugyanakkor a csapaton belüli széthúzás is felüti a fejét (Leonardo-raffaello közt). Sajnos a Doni és Miki kevesebb szerepet kap, de azért Michalengelonak így is van egy-két emlékezetes beszólása.
Az akciók szerintem fenomenálisak, elvégre egy ilyen fimtől ezt várja az ember: egy, a gyerekkorunkat idéző, hősiességről és bajtársiasságról szóló hős-eposzt. Kellenek az ilyen filmek.

10/7

2007-09-14 22:05:06 Spider-Man 3 (2007) / Pókember 3. Film-fan (2) #39

Sziasztok!
Épp a minap néztem meg a filmet és sajnos, azt kell mondanom, hogy ezt a részt nagyon eltolták. Nekem már a második résznél is rezgett a léc a sok ömlengésnél, pedig ott csak egy ellensége volt Spidey-nak és a köztes részeket kellett valamivel kitölteni. Itt meg mindjárt vagy 3-an rontanak kedvenc Pókunkra, mégis a film közben elsüllyedünk az érzelmek tengerében. Félreértés ne essék, kiskoromban én is szivesen olvastam a Pók-füzeteket és nagy rajongójuk voltam. AZ a Pókember humoros volt és szeretnivalóan lúzer a magánéletben, ezt viszont a filmben nem igazán tudták visszaadni. Pókember jön, lát, üt, elhálózik, Parker meg bénázik, bénázik és bénázik. Az eddigi részekben ez még elviselhető volt, de most már ...(Nem akarom felemlíteni az emo-s részeket, mindenki tudja, hogy az gáz.)
1. Naszóval a színészi alakításokat hagyjuk (Tobey Maguire és Kirsten Dunst szerintem nem igazán tudják, hogy mire vegyék a figurát), bár azt el kell ismernem, hogy a főszerkesztő figurája tényleg marha jó, de én megemlíteném még Petey orosz főbérlőjét, meg a francia pincért (Bruce Cambell itt is remekel, mint a 2. részben).
2. A sztoriról: tudom, hogy ez nem egy Háború és béke szintű sztori, de azért bizonyos logikát be kellett volna tartani a forgatókönyvírásnál... Izé Homokember vagyok, kirablok egy csomó bankot, leütök egy csomó rendőrt, szétverek egy egész felhőkarcolót, ja meg kínyírom Ben bácsit(!!!), de csak a lányomért teszem, bocsánatot kérek. Spidey: ja, akkor oké, elmehetsz...?!? meg Harry másfél epizódon keresztül utálja Pókembert/Parkert, aztán Peter a fél arcát elrondítja és a végén mégis segít neki, mert az öreg inas elmondja a tutit... Na ne! Amúgy is úgy érzem itt a kevesebb több lett volna: minek ennyi ellenség, ha nincsenek kellően kidolgozva. Amúgy is, szerintem aki nem olvasott Pókember képregényt, annak a sztori egyes részei homályban maradnak. Pl. honnan tud Venom arról, hogy ki a Homokember? (Aki olvasta a képregényt, tudja, hogy a szimbióta átvitte a korábbi gazdája emlékeit.)
3. Az amerikai zászlós részen már meg sem lepődtem. Komolyan, ma ez már szinte elvárás egy hollywoodi mainstream produkcióban. Nem lepődtem meg, de azért fájt....:-)
4. Amúgy nem vagyok én az olyan mozik ellensége, amelyeket képregényekből készítenek, sőt. Az egyik haverommal - aki mellesleg életében nem olvasott egy comics-ot sem - személyes kedvencünk a Fantasztikus Négyes, meg az X-Men-sorozat, elsők közt néztük meg a moziban mindegyik részt. Miért? Mert kellően viccesek, és akciódúsak, semmi fölösleges ömlengés nincs bennük. Olyan mint egy olcsó képregény: öröm nézni/olvasni. Mondanivalót akarsz? Nézz meg egy filmdrámát. Vagy ott a másik véglet a Batman: Kezdődik!. Kellően komoly, elegáns, jól kidolgozott.
Szóval véleményem szerint Sam Raimi rendező valahol a két véglet közt próbált egyensúlyozni, csak hát mostanra elvesztette az egyensúlyérzékét....

Sziasztok!

Megnéztem a filmet, és szerintem marha jó lett! Mert:
1. a dialógusok jók, melyeknek véleményem szerint funkciója is van most. Ha abból a koncepcióból indulunk ki, hogy direkt egy "B" filmes marhaságot csinált, elég ha belegondolunk az akkori ('70-80-as évekbeli) koncepcióba: mivel eleve tudták, hogy sz*r filmet csináltak spóroltak a költségvetéssel, szóval nem éppen a Kill Bill-es "egy-csaj-szamurájkarddal-leírt 88-embert" grandiózus koncepció volt a menő, hanem a minél kisebb büdzsé elérése. Véleményem szerint Tarantino is hű maradt ehhez a koncepcióhoz, csak kicsit csavart rajta. Ráadásul a csajok szövegelése direkt dühíti az embert, ezért alig várja, hogy Mike akcióba lépjen. (Az tudja miről beszélek, aki - hozzám hasonlóan - a Péntek 13 c. slasher-sorozaton szocializálódott: ott is voltak olyan idegesítő, bunkó stb. karakterek, melyeknél már vártuk, hogy a jó öreg hokimaszkos Jason mikor csap le. :-))Szóval nincs ezzel baj, ez teljesen a zsáner része.
2. Miként az is, hogy a szereplők ilyen helyzetekben teljesen irreálisan gondolkodnak, a la Zoe nem ugrik be az első adandó alkalommal a kocsiba, mikor lehetősége lenne rá. Hány horrorfilmben láthatunk ehhez hasonló jeleneteket: pl. az áldozat ahelyett, hogy kimenekülne az utcára, felfut az emeletre. Ez is zsáner-elem.
3. Ami viszont a csavar - és személy szerint nekem nagyon bejött -, az Mike kicsinálása a végén. Pont a minap néztem valami noname horrort, amiben egy szegény csajt terrorizálnak valami házban, amikor felötlött bennem, hogy mi lenne, ha az üldözőből lenne az áldozat és ugyanúgy kétségbeesetten küzdene az életéért, mint a csaj. Mert lássuk be a "főgonoszokat", mindig valamilyen misztifikált, magasabbrendű figuraként ábrázolják, akiket hirtelen csapnak le a végén, de még akkor is kemények. Na itt nem, Mike-ot rendesen kicsinálják, meglövik, üldözik vagy fél órán át, miközben sír! Szóval nekem tetszett.