Redfield

Tapasztalat: 20 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 20
Regisztráció: 2007. augusztus 23. (12 év, 2 hónap)
Kedvencnek jelölték: 1 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Fando y Lis
Fando és Lis
5 2007-08-23 4,0
(32)
A tanú
 
5 2007-08-23 4,6
(1390)
Trainspotting
 
4 2007-08-23 4,3
(1508)
Twelve Monkeys
12 majom
5 2007-08-23 4,3
(1476)
Monty Python and the Holy Grail
Gyalog galopp
5 2007-08-23 4,3
(1447)
The Matrix Reloaded
Mátrix: Újratöltve
1 2007-08-23 3,2
(1385)
Se7en
Hetedik
5 2007-08-23 4,6
(1872)
Back to the Future
Vissza a jövőbe
5 2007-08-23 4,3
(1706)
Life of Brian
Brian élete
3 2007-08-23 4,4
(1513)
Macskafogó
 
5 2007-08-23 4,5
(1571)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2007-08-23 01:24:03 La moustache (2005) / A bajusz Redfield (?) #3

Most volt szerencsém a regényhez, amiből az író rendezte a filmet is. Ott a befejezés eléggé más, de nagyjából ugyanazt adja vissza a történet egésze, ami nem is csoda. A párkapcsolat is külön egyéniséget alakít ki, két emberrel, mely bús romantikája már sok más filmben, sok más szemszögből boncolva lett, de ennél jóval tovább megy ez a darab. Kik vagyunk mi? Mik vagyunk? Mivel azonosulhatunk? Mivel azonosíthatnak mások minket? A film a Szókratészi filozófiát ("Mindössze annyit tudok, hogy nem tudok semmit!") a szorongás és a kínzó bizonytalanságból adódott félelmi hatás kiváltására használja fel, végtelen mélységeket tárva elénk, komoly gondolatokat ébresztve. Mi történik, ha a kép ami rólunk él önmagunkban, és ami rólunk él a környezetünkben végképp összeegyeztethetetlenné válik? Kapaszkodhatunk még valamibe? Érzéseinkbe talán? Vagy az egyetlen biztos dologba, a halálba menekülhetünk csak a bizonytalanságból? Nem tudjuk. Csak érezzük, hogy a világ rendje felborúlt, velünk a középpontban, és úgy érezzük magunkat, mint egy nincstelen reinkarnációs maradvány, a semmi és a mindenség, a rabság és a szabadság között egyensúlyozva. Mi a valóság, és nekünk hol a helyünk benne? Ilyen kérdéseket hoz fel a film bennünk, amennyiben hagyjuk, hogy magával ragadjon. Finoman átlép velünk és szenvedő főhősével minden határt amit még kételyek közt átléphetünk. Az egyén / egyéniség tragédiája ez, nem csak a mai világban, de az egész világ rendjében is.

2007-08-23 01:14:55 Fando y Lis (1968) / Fando és Lis Redfield (5) #1

Jodorowsky egy zseni! :) Ez a film... elképesztő. Az egész film jelképekből áll, ERŐSEN szürrealisztikus jelképekből. Fando és Lis, a szerelmespár (Lis lábra nyomorék, ezért Fando egy kis kocsin húzza, vagy karjaiban viszi) kettejük útját kíséri figyelemmel az apokalipszis után, szilkás, sivár vidékeken át, Tar városa felé, a boldogság misztikus városához. Nem csodálom, hogy annak idején amikor bemutatták az emberek meg akarták lincselni a rendezőt, és nem csak a filmjét, de majdnem őt is kitiltották az országból. Provokatív, perverz, de leginkább: Groteszk, és költői film, gyönyörű jelképekkel! (pl.: az első kép, ahogy egy fiatal nő bájosan elfogyaszt egy rózsát, nagy csámcsogó hanghatások közepette, és bomba-robbanás hangok kíséretében) Ez a film egyszerre szól szerelemről, vágyról, kínokról, kísértésről, bizonytalanságról, fiatalságról, emlékezésről, feldúltságról, életről és halálról... mindenről. Ezek mellett nem egy könnyű darab.
Végezetül szerintem szürreális hatásban (melybe részben az igazán nyomasztó hatásokat is beleértem) : JOBB, MINT David Lynch - Radírfej-e!

Összes komment...