sep

  • 1
  • 2
  • ...
  • 5
2014-02-03 15:40:26 [Kedvenc lemezek] sep #416

Noname-nek nem mondanám egyik bandát se, tényleg nem mainstream cuccok, viszont az underground/kiskiadós szcénában jól csengenek ezek a nevek és elég erős kritikákat is kaptak. (Pl. itt vagy itt.) Townsend vagy a Puscifer (a Tool-frontember side-projectje) meg végképp nem noname.

előzmény: Xuja (#415)

2014-02-03 14:16:18 [Kedvenc lemezek] sep #413

Többnyire zajos, kevert műfajú cuccok a poszt-indusztriál/punk/digital hc/extrémmetál-vonalon (a Flogging Molly a legtisztább ügy, az íres folkpunk).
Az If sokkal könnyebb album, mint a Frankenstein Girls, szinte rádióbarát.

előzmény: Xuja (#411)

2014-02-02 16:12:14 [Kedvenc lemezek] sep #410

Rabbit Junk - ReFrame/This Life is Where You Get Fucked
Polkadot Cadaver - Purgatory Dance Party
Devin Townsend - Physicist
Puscifer - V is for Vagina/Viagra
Mindless Self Indulgence - If
Manson - Holy Wood
Ministry - Cover UP
Circus of Dead Squirrels - The Pop Culture Massacre and the End of the World Sing-A-Long Songbook
Tub Ring - The Great Filter
Schoolyard Heroes - Abominations
Flogging Molly - Drunken Lullabies

előzmény: Xuja (#405)

Ő és ő ugyanaz a személy.

Michael Findlay és Michael Finlay ugyanaz a személy, csak el van írva a neve. (A Findlay a helyes.)

Ez a film készült a Vian-regény alapján, ha arra gondolsz, ennek tényleg semmi köze hozzá.

előzmény: Fischer Erzsébet (#8)

2013-08-13 21:02:30 [Filmet keresek] sep #1561

Pterodactylus-pornóról tudok, de abban beöltözött emberek csinálják, nem műanyag makettek.

előzmény: Lil Martin (#1560)

Ha a Véres aratás a szempont, akkor a A halál keresztútjánnak is ott a helye a sorban.

előzmény: nejmed (#9803)

2013-07-16 16:44:29 [Tévésorozatok] sep #1754

Elég lazán követi a könyvet, főleg a központi karaktereket (Barbie, Big Jim, Junior) variálták át, ott mindhárom figura izgalmasabb.
A könyvre se mondanám, hogy hű de kötelező darab (az eleje azért erősebb, mint ez a négy rész volt), szokásos nagyon-nagyon túlírt késői King az életmű egyik legbénább lezárásával. Viszont ezek a Farm ahol élünk-epizódkonfliktusok (most tűz van, most valaki beleesett a kútba, stb.), amiktől a sorozat olyan langyos, pont hiányoznak belőle.

előzmény: Olórin (#1753)

2013-05-28 21:22:36 Now Is Good (2012) / Most jó sep (?) #12

Before I Die az eredeti könyv, itthon pedig Amíg élek címmel jött ki.

előzmény: Glasseye (#11)

Szennylapok és grindhouse-filmek.
Képes okfejtés az aljamédiumok viszonyáról a hatvanas-hetvenes években.

A mazochizmus címkéből hiányzik egy "c" betű.

A Hells Angels on Wheels címének végéről hiányzik egy "s".

2013-03-16 19:59:51 [Filmtörténelem legjobbjai] sep #220

Rosenbaum: Essential Cinema: On the Necessity of Film Canons

Janet Steiger A filmkánonok politikája c. szövege (magyarul a 2009/3-as Metropolisban van) elég fontos vitát indított erről angolszászéknál, mindenféle komoly arcok válaszolgattak neki mint Gerald Mast meg Dudley Andrew, ment egy darabig az adok-kapok.

előzmény: Adam Taylor (#218)

2013-02-08 16:49:00 Hitchcock (2012) sep (?) #12

Nem tudom, mik a különbségek, mert nem olvastam a könyvet, de hivatalosan a film "based on the book by S. Rebello". Szóval elvileg adaptáció, hogy gyakorlatilag micsoda, azt nem tudom.:)

előzmény: csabaga (#11)

2013-02-08 16:33:48 Hitchcock (2012) sep (?) #10

Elvileg azt adaptálta a film, ha az Így készült a Psychóra gondolsz.

előzmény: csabaga (#9)

2013-01-03 20:21:45 [Általános fórum] sep #3495

Nagyrészt egyetértek, pár dologgal egészíteném ki, hogy ne tűnjön ennyire munkanélküli-képzőnek a filmszak.
A végzettek egy részét felszívja az itthoni kultúripar (az újságírás mellett, mivel van valamicske gyakorlati alapképzés, a technikusi vonal sem kizárt, nyelvszakkal párosítva a fordítói pálya is játszik), emellett a szak tanárképes, vagyis lehet menni gimnáziumba filmet és médiát oktatni, ha valakinek van hozzá ingerenciája. (Utóbbi az egész rendszer alapja kellene, hogy legyen, hiszen betonbiztos alapozóképzés nélkül nincs értelme magasabb szinten tolni, mert ugye kinek?)
Persze a nyugati helyzethez képest ez még így is soványka, elég arra gondolni, hogy angolszász nyelvterületen az elit egyetemeknek saját kiadóik vannak, ahol megjelenhetnek pl. a doktori disszertációk igen guszta kötetekben, ezzel becsatornázva a bölcsész-szakok kultúra-termelését a piacba. Vagyis a frissen végzett esztéta könyvét megveheted Amazonon, azaz van kézzelfogható produktum, amit megéri kiadni. Nálunk már ott bukik a dolog, hogy a rengeteg megtermelt szöveg - néhány szerencsés kivételtől eltekintve - megy a süllyesztőbe, alig van ilyesfajta visszacsatolás a BTK és a "külvilág" között.
Adalék: a gyorsreagálású kritika és az akadémikus elemzések közti frontvonal már a blogszféra előtt is létezett.

előzmény: Tenebra (#3493)

2012-09-23 12:40:33 [Honlapajánló] sep #189

Tényleg, eszembe se jutott:)
(Mondjuk nekem nem volt egy maradandó élmény az a film.)

előzmény: dézi (#188)

2012-09-21 14:00:29 [Filmet keresek] sep #1412

Az első(höz hasonló sztori) a Marsbéli krónikák harmadik epizódjában van.

A második szinte biztosan a Támadók a Marsról.

előzmény: taxilovearsenal (#1411)

2012-08-21 15:18:34 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #15406

Ha igazán true lenne a srác, kizárólag úgy írná, hogy Ἀλέξανδρος ὁ Μέγας.

--
Áthelyezve a Dühöngő topikból.

előzmény: wurlitzer (#15405)

Szerintem jót tesz neki, hogy nem légüres tér van a két véglet (Batman és Bane) között, gazdagabb tőle a film világa.
És ha nincs egy ilyen erkölcsileg labilis figura, mint a Macskanő, nem is tudja érdemben megmutatni sem a "jó inspiráló hatását", sem a jó és rosszhoz való lehetséges viszonyokat, mert a gothami "népet" egyáltalán nem használja erre. Vannak derék tűzoltók meg rendőrök, akik max. néha gyávák, genya maffiózok meg politikusok, meg kerekszemű gyerekek, de amit Macskanő képvisel, pont nincs lefedve.

előzmény: Olórin (#140)

Macskanő az egyetlen nem fekete vagy fehér figura az egész filmben, rajta kívül mindenki jó vagy rossz, csak ő a "chaotic neutral". Ezértlehet kb. a mérleg nyelve, mikor megmenti Bane-től Batmant, az ő egyértelmű átállása nélkül nincs hepiend.
Ugyanúgy kellett egy ilyen típusú karakter ebbe a sztoriba, mint egy Blake-féle "hívő", ez csak így kerek.

előzmény: Olórin (#137)

Nélküle nem lenne, aki továbbviszi Wayne szellemi örökségét és az értékrendjét, ennél sokkal több funkciója ugyan nincs a figurának, de vele mégis teljesen már az egész trilógia végkicsengése, ami szerintem tök fontos. (Bár elegánsabb lett volna nem az utolsó részben bevezetni a karaktert, hanem korábban.)

előzmény: Hannibal Lecter (#127)

Engem nagyon zavart a szinkron, sokszor banálisabbnak hangzik, amit mondanak, mint amilyen eredetileg lehetett, Batman magyar hangjának keménykedő hőrigetése néha szinte vicces, Bane magyar hangja meg teljesen semmilyen, nem elég markáns, így nemkicsit illúzióromboló pl. a monológja(i) alatt. (És akkor még olyan apróságok kimaradtak, mint Caine akcentusa.)
Alapból nem szeretek szinkronos filmet nézni, de itt a szokásosnak jobban éreztem, hogy elvesz az élményből, ha teheted, szerintem inkább angolul nézd.

előzmény: gaillard (#73)

2012-07-23 11:55:38 The Omen (1976) / Ómen sep (5) #40

Nem olvastam a szöveget, de az érdekelne hogy mivel indokolja az ok-okozatiságot a környezeti hatások (nevelőnő, etc.) és Damien karakterének alakulása között, mert amennyire emlékszem, a filmben semmilyen utalás nincs arra, hogy a gyereknek lennének bármiféle lelki folyamatai, ő kezdettől fogva "készen van". (És nem a csúnyarossz társadalom csinált belőle édesannát.) Az igaz, hogy az első részben alapvetően passzív és a gonosz hű szolgái intézik a piszkos munkát, Damien csak néz ki a fejéből.
Amíg nem bizonyítja jelenetszinten, hogy Damiennek volt egy "rosszulási" íve, addig ez tényleg csak belemagyarázás, azt ugyanakkor nem vitatom, hogy a hetvenes évek gyerekhorrorjában releváns a szociolvasat, csak ez az elmélet pont nem meggyőző.

előzmény: Tenebra (#38)

2012-06-27 20:05:22 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #14785

A Boszorkány-hegy

előzmény: Jereváni Rádió (#14783)

2012-06-24 20:34:13 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #14693

Hétköznap éjszaka 00:45-kor tényleg adhatnának inkább pornót.
Az viszont tényleg nem szép dolog, hogy a Ringut nem tolták le előtte, így nem lehet rendesen művelődni J-horrorból, ha csak bele-bele csipetnek a reszlibe.

--
Áthelyezve a Dühöngő topikból.

előzmény: ChrisAdam (#14690)

2012-06-23 10:30:46 [Kedvenc lemezek] sep #69

Igen, rászánt egy egész trilógiát (House of the Molé, Rio GRande Blood, Last Sucker), de én viselem, ha dalonként csak úgy dől az "üzenet" bele az arcomba(ezért nem hallgatok pl. Rage Against The Machine-t se).
olyan nagy bátorság azért nem kellett ehhez, elég sokan szívóztak Bush-sal akkoriban, még ilyen "Rock Against Bush" című válogatásalbumok is jöttek ki :D

előzmény: dézi (#68)

2012-06-22 23:59:09 [Kedvenc lemezek] sep #67

Jót tesz a drog meg a búbánat ezeknek az arcoknak:)
Politizálásához visszatérve: ha propagandát akarok, nézek egy kis Michael Moore-t, az legalább vicces, de olyanokkal nem tudok mit kezdeni, hogy egész albumok csak Mr Bush anyázásának van szentelve (pl. The Last Sucker), hátilyet tényleg nemár.

előzmény: dézi (#66)

2012-06-21 23:14:03 [Kedvenc lemezek] sep #52

Shotgun Messiah: Violent New Breed
Dog Fashion Disco: Adultery
KMFDM: Nihil/MDFMK
Devin Townsend: Physicist
Stolen Babies: There Be Squabbles Ahead
Therapy?: Semi-Detached
Toy Dolls: Absurd-Ditties
Flogging Molly: Drunken Lullabies
Pain: Psalms of Extinction
Sister Machine Gun: 6.0
The Cult: Beyond Good & Evil
Nirvana: Incesticide
Sonic Youth: Experimental Yet Set

2012-06-21 20:50:19 [Kedvenc lemezek] sep #29

Ministry-t dettó mostanában vettem elő megint (Dark Side of The Spoont, főleg), mondjuk messze jobban bírom Jourgensen partialbumait (RevCo, CoverUp/Undercover), mint azt, amikor gyomorból tolja. (Főleg a politizálós dolgaitól mentsen az ég.)

előzmény: dézi (#27)

2012-06-21 20:31:19 [Kedvenc lemezek] sep #26

Demanufacture, Toxicity, Anathema és a Relationship of Command tőlem is kap szavazatot, vagy mit. :)

előzmény: Jereváni Rádió (#24)

2012-06-21 17:23:47 [Kedvenc lemezek] sep #7

Nine Inch Nails: Downward Spiral/Further Down
dEUS: Worst Case Scenario
Polkadot Cadaver: Purgatory Dance Party
Revolting Cocks: Cocked & Loaded
Ministry: CoverUp
Faith No More: King fo a day...
Carnival in Coal: Fear Not
Punky Brüster: Cooked on Phonics
Strapping Young Lad: City
Marilyn Manson: Holy Wood
Danzig: Blackacidevil
Circus of Dead Squirrels: Indoor Recess
Tiamat: Skeleton Skeletron
Rob Zombie: Hellbilly Deluxe
Tub Ring: The Great Filter
Mindless Self Indulgence: If
stb.

2012-06-19 16:57:26 [Általános fórum] sep #3182

Teljesen egyetértek JeszKarral,a Kino messze nem volt a pesti művészmozik élvonalában, drága jegyek (Odeon Lloyd: 950, Kino: 1300), kisebb terem, kisebb vászon, meg egy sima kávézó. Láttam ott én is jó filmet (meg rosszat is), de ez meg nem a Kino érdeme, hanem a filmé, láthattam volna máshol is, ha éppen az esik útba.
Onnantól, hogy fizetek érte, emberek élnek meg belőle (és nem csak az alkotók), iparág épült rá, a "filmművészet" is árucikk, csak éppen egy réteg árucikk. A probléma az, hogy hova lett az a réteg, ami az ún. művészfilmet és a művészfilm-bizniszt a hatvanas évektől eddig eltartotta - egyetemisták, művelt polgárság, fizetőképes értelmiség, etc.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy az önkormányzatnak mik a szándékai az ingatlanokkal, ha már így eszükbe jutott.

2012-06-12 21:06:07 [Filmet keresek] sep #1310

Ez tökéletes németórai évzárás.

előzmény: ChrisAdam (#1298)

2012-06-06 13:05:07 [Általános fórum] sep #3117

A Visitor Király rendszerében midcult lenne, de ez a "művészfilm vs. közönségfilm" dolog már tényleg annyira elavult, hogy nagyon.

előzmény: Tenebra (#3116)

2012-06-06 12:02:44 [Általános fórum] sep #3115

Felcsaptam a Mágikus mozit, hogy pontosan mit is mond Király, és addig igaz, hogy tényleg ezt mondja:
1. A magaskultúrához a stílus, a tömegkultúrához a műfaj kapcsolható.
2. Ezért művészfilm és stílusfilm, tömegfilm és műfajfilm egymásnak ekvivalensei

Viszont ezután a felosztás után oldalakon keresztül foglalkozik azzal, hogy mekkora az átjárás a két kategória között, tehát hogy ez a leegyszerűsítő bináris oppozíció tiszta formájában nincsen is. ("A művészfilm a tömegfilm műfajain élősködik, a tömegfilm a magaskultúra stílusain".)

(És persze ő nem is piaci értelemben használja a tömegkultúra fogalmát.)

előzmény: JeszKar (#3114)

2012-06-06 10:30:53 [Általános fórum] sep #3111

Teljesen igazad van, szar az a tétel, az írja nem gondolta rendesen végig ezeket a kategóriákat, csak fordítva igaz ez valamennyire. A tömegfilm általában műfajfilm, azzal meg ne is zavarjuk össze a tétel szerzőjét, hogy számos esztéta szerint a művész- és műfaji kódokat nem használó szerzői film is gyakran tömegfilm abban az értelemben, hogy kellően nagy méretű piacra gyártják ugyanolyan patent forgalmazással, mint a hollywoodi cuccokat. De azt talán ne lődd el a vizsgán, hogy Bergman is egy brand :).

előzmény: JeszKar (#3110)

2012-05-28 22:16:52 The Lost Weekend (1945) / Férfiszenvedély sep (5) #64

A dráma, mint műfaj szerintem is csak maszatolás, a szociodráma az még oké, de a dráma így általánosságban egész egyszerűen használhatatlan, mert akkor hirtelen minden dráma lesz, ami "komoly" és máshova hirtelen nem fér be

A Szelíd motorosok szerintem azért nem működik melodrámaként, mert azon kívül, hogy tragikus a vége
nincsen benne "melo", krízis az még csak-csak van, de az a fajta halmozás és érzelmi felfokozottság, ami még itt a Férfiszenvedélyben is megvan, teljesen hiányzik belőle, a trip a lényeg, nem a főhős(ök) lelkivilága, nem működtet melodrámai hatásmechanizmust. Nem úgy épül fel, hogy mennek, szar nekik, közben egyre jobban nem tudnak kiszállni (mint itt) és közben meg kell a szívnek szakadni, hanem mennek, aztán egyszer csak megszívják.

előzmény: Tenebra (#63)

2012-05-28 20:38:43 The Lost Weekend (1945) / Férfiszenvedély sep (5) #61

Műfaji szempontból férfimelodrámaként teljesen jól működik, olyan fajtársakkal, mint Az aranykezű férfi vagy a Bigger than LIfe. (Vagy még melodrámásabban, ennyire erős social problem-vonal nélkül a Random Harvers és a Goodbye, Mr. Chips.)

előzmény: Tenebra (#54)

Az Asylum-főnök mesél a dolgaikról. (Az interjú még a Battleship-balhé előtt készült, bár ennek összességében nem sok jelentősége van.)

2012-05-11 18:52:24 [Filmet keresek] sep #1284

A Mágnás Miskában kleptomán nagymama, nem arra gondolsz?

előzmény: manuva (#1283)

2012-05-11 17:07:36 [Filmet keresek] sep #1282

A Paranoia 1.0-ban van ilyesmi.

előzmény: frindli (#1281)

Sajnos imdb-szavazatszám alapján nem fért be a legnépszerűbbek közé (ahogy a magyar remekek sem), de a Birdemic-re nyomnám, James Nguyen korszakos tehetség.
Fentiek közül mondjuk a Troll 2, a Jason Friedberg - Aaron Seltzer párost nem tudom elviselni, Uwe Bollon meg elalszok (kivéve a Postalt, az mestermű).

2012-05-02 16:04:51 [Tévésorozatok] sep #1165

American Horror Story megér egy próbát, ha szereted a szürreált meg a kísértetházas cuccokat, kurva jó részmegoldások vannak benne, még ha összességében nem is mondanám egyenletesnek. Jól telipakolták mindennel, ami eszükbe jutott horrorról, szellemekről és amerikai popkultúráról (oldschool Hollywood/Babylontól az iskolai lövöldözésekig), aztán néha működik, néha meg nem.

előzmény: HejjaX (#1164)

2012-05-02 15:28:13 The Avengers (2012) / Bosszúállók sep (5) #113

A Universal mellett a japánok is ugyanezt csinálták az órásszörny-franchiseaikkal a hatvanas-hetvenes években, mindegyiknek volt külön filmje, aztán átmászkáltak egymáshoz, aztán csináltak csapatot, aztán megint verekedtek külön-külön, ésígytovább, amíg ki nem fulladt a dolog. Asszem ebben vannak a legtöbben egyszerre és itt csapatoskodnak is.

2012-05-02 13:49:28 The Avengers (2012) / Bosszúállók sep (5) #110

A Universal stúdió már a negyvenes években csinált ilyen team-up crossovereket a legnépszerűbb szörnyeivel és a sztorik valamennyire folytatásai is voltak egymásnak, pl. ebben már benne van mindenki, aki számít(ott) (Farkasember, Frankenstein szörnye, Drakula, etc).

előzmény: MicaHiro (#109)

2012-04-23 21:31:49 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #14141

Mégilyet, nem is tudtam, hogy nálunk valakik csinálnak ilyen egészestés műfajparódia-bigyókat.

(bocs, elbarmoltam a linkelést)

Corman Poe-filmjeinek listájából hiányzik a Ligeia[/link.
A
Pit and the Pendulum pontos magyar címe A kút és az inga.

2012-04-09 22:49:37 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #14006

Bizarr ez a csókkompetíció, valami vibrál Hannibal és Cesare között.:)

előzmény: limupei (#14005)

2012-04-09 21:07:33 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13992

Na ja, közben meg sikeresen szétbarmolják a tolerancia fogalmát is. Eleve annyit jelent a szó, hogy ellenérzéseim ellenére tiszteletben tartom a másik politikai, vallási vagy szexuális beállítottságát, nem azt, hogy feltétel nélkül szeretem és elfogadom. Ha feltétel nélkül elfogadom, nincs is mit tolerálni, mert nincs konfliktus - de ez meg minimum utópia.

előzmény: Ugor (#13986)

2012-04-09 19:54:06 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13954

Pontosan. A legjobban természetesen annak örülnék, ha mindenki szépen otthon maradna, amíg kimegyek a házból, ne rohangáljanak meg tülekedjenek nekem összevissza, teli van velük a metró meg a busz, sorba kell állni miattuk a postán meg boltban, nem tudok úgy végigmenni az utcán, hogy ne jönne szembe valami ember (néha ráadásul valami távoli ismerős vsgy szomszéd, akinek köszönni meg jópofizni kell, még rosszabb).

előzmény: limupei (#13941)

2012-04-09 18:28:06 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13935

Már azt sem értem, mit esznek ezek a közösségek (melegek, békemenetesek, critical massosok meg még mittomén kik vannak)a felvonulászáson. Érettségi után ballagáskor körbe kellett menetelni az iskola tömbjét, hát az egyik legrosszabb élmény volt a négy év alatt, hőség, tömeg, bámuló idióták, dudáló idióták, ezután még ha fizetnek se. (A többségi társadalom vajon egyszer kárpótolni fogja a tömegiszonyosokat, hogy soha nem élhettek menetelési jogukkal?)

2012-03-27 22:00:48 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13859

A bővebb szinopszis-verzió eldönti e kérdést: "Egy holokauszttagadó jobboldali történészt letartóztatnak Ausztriában. Védelmét egy holokauszttúlélő családból származó, meggyőződéses jogvédő látja el. Az ügyvéd konfliktusba kerül saját lelkiismeretével, a családjával és a társadalommal egyaránt, a neonácik mégis befurakodó ellenséget látnak benne, és ez vezet a végzetéhez." (Forrás

Szóval a végén kinyírják a nácikok, tiszta Amerikai História X.

előzmény: Dynast Grausherra (#13858)

2012-03-26 23:26:32 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13848

Csak forgatókönyv-fejlesztésre elég tisztes uzsonnapénz. Bizonyára megérdemelte ez a remek szinopszis.

Kisebb műsorváltozás: nem Wostry Ferivel, hanem Olórinnal toljuk.:)

előzmény: limupei (#262)

2012-03-17 08:34:53 [Filmet keresek] sep #1261

Például ebben.

előzmény: decubitus (#1258)

2012-03-16 14:25:52 [Tévésorozatok] sep #1138

Torrenten több szinkronos bootleg is kering a Redemptionből, tiltja a szabályzat, hogy idelinkeljem őket, de léteznek.

2012-03-10 20:18:36 [Általános fórum] sep #2957

Aztamindenit, megint ölt a videojáték!:)

előzmény: Hannibal Lecter (#2956)

Wtf, de béke:).

előzmény: critixx (#8)

Akkor meg nem értem, miért kifogásolod, hogy home videónak néz ki? Érdekes lenne olyan képi világgal, mint az Eredet...

előzmény: critixx (#6)

Azért néz ki home videónak, mert ez egy találtfilmes áldoksi. (Ahogy a lenyúlt Paranormal Activity is az volt)
Még mielőtt arra jutnál, hogy ez az Asylum-filmek standard formanyelve:).

előzmény: critixx (#4)

2012-03-04 13:22:06 [Filmet keresek] sep #1244

Amúgy lehet, hogy jobban járnál,ha kicsit szűkítenéd,tök mások a Harlemről, Brooklynról vagy a New York-i művészvilágról szóló cuccok, a 9/11 után traumafilmek meg pláne.

előzmény: PhilipMorris (#1240)

2012-03-04 10:20:36 [Filmet keresek] sep #1239

Manhattan
Az utolsó éjjel
Füst
Taxisofőr
Rém hangosan és irtó közel
Mulberry Street
New York-i történetek
SubwayStories
A belső ember
A zálogos
Cloverfield
De főleg Woody Allen, Spike Lee és Sidney Lumet filmjei közt éri meg keresgélni

előzmény: PhilipMorris (#1238)

Egyszeri alkalom: Chillerama pincevetítésen

2012-02-29 18:45:17 [Feketelista] sep #301

Hát láttam már ennél ügyesebb gerillamarketinget is, a "jujj, tudsz linket hozzá?"-nak van egy olyan kellemes Familia Kft-fílingje.

2012-02-25 23:58:32 Super Shark (2011) / Szupercápa sep (2) #3

A színészi játék, a dialógok és a formanyelv annyira lo-fi, hogy néhány jelenet után azt vártam, hogy átcsap az egész valami kilencvenes évekbeli pornóba. Ez sajnos nem történik meg (pedig Olen Ray és az új stúdiója jobb bikinis csajokat szedtek össze, mint Asylumék szoktak), de még jobban fájt, hogy SuperShark is elég ritkán teszi tiszteletét a vásznon. Kb. hetven percnyi üresjárat (néha bikinis csajokkal) kb. 10 perc mókáért, a nagy leszámolást a hadsereggel meg az Irakból hozott sétálótankkal azért megéri megnézni.

2012-02-24 16:52:38 [Vapiti 2011] sep #173

Hú, a Piranha 3D-re szavaztam, remélem nyer:)

Lebuktam, tényleg ritkán figyelem a Rottent:).
De a nemhivatalos vélemények között (mármint olyanoktól, akiket valamennyire ismerek), nagyrészt csak langyosvíz-fintorgás jellegű lehúzásokkal találkoztam Cronenberg-fanoktól is. Mondjuk a vége úgy is az lesz, hogy megnézem és eldöntöm magamnak, maximum nem várok tőle egy Dead Ringers 2-t:).

A Pillangó úrfi, a Két test, egy lélek és A légy után nem mondanám, hogy Cronenberg nem ért a melodrámához, de ezzel együtt is teljesen lesújtó, hogy mindenfelé lehúzzák ezt a filmet. Most már kezdek félni tőle.

előzmény: Hannibal Lecter (#6)

Brett Harvey valójában két névrokon, az egyikük a dokumentumfilmes, a másik pedig az amatőr horrorfilmes (aki imdb-n sincs fent).

Sehol egy musical-betét, az animáció néha már majdnem elviselhető, a befejezés a szokásos állítsunk csapdát, nem jön be, valaki meghal, állítsunk mégegyet, bejött,
szóval valami fantáziadúsabbat vártam. De majd a SuperShark kartonrobotja biztosan kárpótol:)

Egyelőre az új asylumos cuccok közül a Mega_Python vs. Gatoroid marad a kedvenc, ez sok helyen túl konvencionális:)

Ideje lenne lenyomnom az új cápás cuccokat, lemaradtam a Sharktopusnál. Mondjuk ott is látszott rendesen a címszereplő látványelem:).

A pókos kép maga nagyon király, csak már most tudom, hogy a filmben sem a pók, sem az épület, sem pedig a repülők nem fognak látszani:D.

A Black Forrest meg a Rzhevskiy protiv Napoleona engem eléggé megvettek:):

És hol találom a többit?

előzmény: limupei (#247)

2012-02-16 18:58:37 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13205

Mostanában lett ivarérett a macskám, az akar folyton ilyenek tenni velem. Asszem anyának hisz, vagymi.

előzmény: Cesare Gonzago (#13204)

2012-02-16 14:10:42 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13130

Rohadt életbe, munkaeszköz volt.

--
Áthelyezve a Dühöngő topikból.

Van értelme egyáltalán ennyit foglalkozni a magyar premier előtti szavazássál? Aki közhírré szeretné tenni, hogy már látta a filmet (akár legálisan külföldön, akár lewarezolva), az úgyis oda tudja nyilatkozni a véleményét (vagy akár az osztályzatát) kommentben, hiába van letiltva a szavazás. Innentől szerintem pro és kontra is tökmindegy, hogy rányomhatja-e a zseniálist vagy várnia kell magyar bemutatóig.

2012-02-12 21:56:04 [Általános fórum] sep #2862

Szabó AndrásÉs ezt tudja.
Valami hipszterdolog lehet:).

előzmény: limupei (#2861)

2012-02-08 22:32:19 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13065

Umberto, valóban van különbség egy Hitler-beszéd és egy József Attila-vers között, alapból rögtön az, hogy az egyik nem műalkotás, a másik meg igen, én pedig hangsúlyozottan művészetről beszéltem. Lényegében meg ugyanazt mondjuk, A hálószobában meg Az élet fája (sőt, Az akarat diadala is, ha már náculni akarunk) is manipulatív (ezt te is leírtad), csak az egyik bejön, a másik meg nem. Ezért az egyiket elegánsnak tartod, a másikat meg prosztónak, kb. ugyanerről beszéltem korábban is.

előzmény: Umberto (#13047)

2012-02-08 01:30:37 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #13032

Egyáltalán azt sem értem, hogy merülhet fel kifogásként egy filmmel (vagy akár bármilyen más műalkotással) szemben az, hogy manipulatív. Eleve az a vállalása minden alkotónak (már akit érdekel a közönsége), hogy valamilyen hatást vagy reakciót fog kiváltani, akár érzelmit, akár primer fizikait, akár intellektuálisat. Akkor van hiba, ha ez a vállalás nem sikerült, látom, h. nagyon akar engem mint nézőt befolyásolni valamerre, csak nem sikerül neki, de ettől még jó és rossz film ugyanúgy manipulatív. Csak az egyiknek sikerül, a másiknak meg nem.

2012-02-05 19:09:45 [Általános fórum] sep #2820

Nem lenne ez lehetetlen, kár a szerzői jog körül keselyűző "jogvédő" gittegyletek a mindenfélék megsápolása mellett a két oldal közti minimális párbeszédet is elbarmolták. Nem fájna, ha az internetdíjban lenne egy magasabb kulturális járadék (vagy mi), ha eközben az is megoldott, hogy oda jut, ahova való és nem valami ukmukfuk szervezet meg a holdudvara nyeli le, mint működési költséget.

előzmény: cucu (#2816)

2012-02-05 16:22:08 [Általános fórum] sep #2797

nCore-on egyébként ha megkéred az adminoknak, hogy amíg fut a magyar mozikban a film, vegyék már le a cuccot, mert forgalmazod és szarul esik, akkor általában letiltják pár hétre. (Legalábbis tavaly pl. a Fekete hattyúnál bejött ez a taktika.)

előzmény: Zalaba Ferenc (#2791)

2012-02-05 14:58:44 [Általános fórum] sep #2784

Na várjál, ha egy szolgáltató gazdag, akkor jogod van nem-kifizetni a szolgáltatást? Elég sokat töltök én is, de azt nem gondolom, hogy ez ilyen hűde robinhoodság lenne.

előzmény: critixx (#2783)

2012-02-05 12:29:54 [Általános fórum] sep #2774

Azért azt a masszív archívomot, ami a Megaupload lelövésével most egy időre elveszett és amit nem-mainstream filmekre szakosodott oldalak építgettek, azt nemkicsit sajnálom.

2012-02-05 11:26:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] sep #12995

Egy tisztességes összeesküvésben alap, hogy a vírus valójában a vakcinákkal terjed.Lásd a h1n1-hez időzített Inváziót

A Deathicationben felsejlik Kurt Kren szelleme is, biztos ezért tetszett ennyire:).
De ez a cucc eddig tényleg az idei év első nagy filmélménye, ezt meglesném moziban is.

előzmény: Hannibal Lecter (#3)

2012-02-02 12:15:50 [Megérdemelte-e az Oscart...] sep #5818

Megtisztelő:). Azok a tagok, akik vették a fáradtságot, hogy belépjenek a MÚOSZ-ba, azon belül pedig a filmkritikusi alizébe. (Ehhez valamennyi publikáció kell, lényegében bárhol, + két tag ajánlása, és persze a tagsági díj fizetése, meg egy kis utánajárás). Ettől még vannak a társaságban (szerintem) mérvadó figurák meg kevésbé mérvadóak is, illetve sok fontos hang hiányzik - az online kritikusok-bloggerek közül asszem egy orgánum sem képviselteti magát, ami kicsit mutatja, hogy eléggé kontraszelektált zsűriről van szó.

előzmény: limupei (#5817)

2012-02-02 10:52:32 [Megérdemelte-e az Oscart...] sep #5816

Csodás. Az kicsit érdekel, hogy vajon miért van külön operatőr-rendező díj, ha forgatókönyvíró nincs, illetve ha van előbbi kettő, miért nincs utóbbi. Na de lehet, hogy ezt a mély szakmaiságot nem tudom átlátni.

előzmény: limupei (#5815)

  • 1
  • 2
  • ...
  • 5