[ Minden idők 10 legjobb akciófilmje ]
2010. november 28.
# | Film | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|---|
1 | Terminator 2: Judgment Day (1991) Terminátor 2.: Az ítélet napja |
James Cameron | akciófilm, sci-fi, thriller | 1423 | 4,4 |
2 | Die Hard (1988) Drágán add az életed! |
John McTiernan | akciófilm, krimi, thriller | 1398 | 4,3 |
3 | Predator (1987) A ragadozó |
John McTiernan | akciófilm, kalandfilm, sci-fi, ... | 938 | 4,1 |
4 | The Terminator (1984) Terminátor - A halálosztó |
James Cameron | akciófilm, sci-fi, thriller | 1371 | 4,1 |
5 | Face/Off (1997) Ál/arc |
John Woo | akciófilm, dráma, thriller | 1169 | 4,0 |
6 | Mad Max 2 (1981) Mad Max 2.: Az országúti harcos |
George Miller (II) | akciófilm, kalandfilm, sci-fi | 594 | 3,8 |
7 | Aliens (1986) A bolygó neve: Halál |
James Cameron | akciófilm, horror, sci-fi, ... | 1302 | 4,3 |
8 | Cliffhanger (1993) Cliffhanger - Függő játszma |
Renny Harlin | akciófilm, kalandfilm, thriller | 659 | 3,4 |
9 | Heat (1995) Szemtől szemben |
Michael Mann | akciófilm, dráma, krimi, ... | 1101 | 4,4 |
10 | Ronin (1998) |
John Frankenheimer | akciófilm, krimi, thriller | 665 | 3,9 |
A magyar filmtörténet számomra legkedvesebb alkotásai
2009. január 6.
# | Film | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|---|
1 | Az ötödik pecsét (1976) The Fifth Seal |
Fábri Zoltán | dráma, háborús film | 871 | 4,8 |
2 | A tanú (1969) |
Bacsó Péter | dráma, szatíra, vígjáték | 1483 | 4,6 |
3 | Szindbád (1971) |
Huszárik Zoltán | dráma | 462 | 4,3 |
4 | Hosszú alkony (1997) |
Janisch Attila | dráma | 122 | 4,0 |
5 | Húsz óra (1965) |
Fábri Zoltán | dráma | 223 | 4,5 |
6 | A tizedes meg a többiek (1965) |
Keleti Márton | szatíra, vígjáték | 772 | 4,5 |
7 | Taxidermia (2006) |
Pálfi György | dráma, szatíra | 705 | 3,8 |
8 | A Pál utcai fiúk (1969) The Boys of Paul Street |
Fábri Zoltán | dráma | 841 | 4,3 |
9 | Eldorádó (1988) |
Bereményi Géza | dráma | 337 | 4,1 |
10 | Csontváry (1980) |
Huszárik Zoltán | dráma, életrajzi film | 107 | 3,8 |
[ :::::: Top 10 ::::::]
2009. január 6.
# | Film | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2001: A Space Odyssey (1968) 2001: Űrodüsszeia |
Stanley Kubrick | sci-fi | 1075 | 4,2 |
2 | Papillon (1973) Pillangó |
Franklin J. Schaffner | dráma, életrajzi film, kalandfilm | 635 | 4,3 |
3 | The Game (1997) Játsz/ma |
David Fincher | dráma, thriller | 1133 | 4,2 |
4 | Los cronocrímenes (2007) Időbűnök |
Nacho Vigalondo | sci-fi, thriller | 264 | 3,6 |
5 | Twelve Monkeys (1995) 12 majom |
Terry Gilliam | dráma, sci-fi, thriller | 1551 | 4,3 |
6 | Seven (1995) Hetedik |
David Fincher | krimi, thriller | 1981 | 4,6 |
7 | Casino (1995) |
Martin Scorsese | dráma, krimi | 1153 | 4,4 |
8 | Alien (1979) A nyolcadik utas: a halál |
Ridley Scott | dráma, horror, sci-fi, ... | 1563 | 4,3 |
9 | The Shining (1980) Ragyogás |
Stanley Kubrick | dráma, horror, thriller | 1409 | 4,4 |
10 | Abre los ojos (1997) Nyisd ki a szemed! |
Alejandro Amenábar | dráma, sci-fi, szerelmi történet, ... | 525 | 4,3 |
..::: Alfred Hitchcock 10 legjobb filmje :::..
2008. július 13.
# | Film | Rendező | Műfaj | Nézettség | Átlag | Megjegyzés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psycho (1960) |
Alfred Hitchcock | horror, krimi, thriller | 1161 | 4,6 | Amikor valaki a Psycho-t látja egy filmes toplista elején talán az első benyomása az hogy közhelyes ezt az angol rendező életművének élére helyezni. Azonban meglátásom szerint ha hajszállal is de valóban a Psycho Hitch legjobb alkotása. A legfőbb érv pedig az hogy eszméletlenül innovatív képi megoldásai mellett, olyan de olyan merész a történetvezetés kapcsán a film első felében, hogy az példátlan a filmtörténetben… A forgatókönyvet Robert Bloch regénye nyomán Joseph Stefano írta. A regényt magát egy Wisconsin államban megtörtént eset ihlette, ahol is egy férfi sokáig odahaza rejtegette halott anyját. A házat, melyet mindvégig valami megmagyarázhatatlanul titokzatos, baljós hangulat lengi körül Hitch szellemesen úgy nevezi építészeti stílus szempontjából : „kaliforniai gótika” Egyébként a ház illetve a motel is egy a valóságban is létező hiteles mása - külön helyeken (Amúgy a mérethelyesnél persze kisebbre építve.) Hitchcock szándékoltan törekedett az épületek vertikális – horizontális kompozícióra ( ház – motel ) így azok ellensúlyozzák egymást a nagy totáloknál vagy -amennyiben láthatóak- a többi jelenet hátterében. |
2 | Dial M for Murder (1954) Gyilkosság telefonhívásra |
Alfred Hitchcock | krimi, thriller | 482 | 4,5 | Mindenidők egyik legjobban kivitelezett és feszültséget keltő dialógjával büszkélkedhet a Dial M for Murder... Az angol rendező 1953-ban egy a Broadway-n nagy sikerrel játszott Frederick Knott színdarabot választott megfilmesítésül Kiválóan építkező dramaturgia, jól megírt dialógok; a Knott-i színpadi mű erényeit, koncentráltságát megőrző filmes adaptáció |
3 | Rebecca (1940) A Manderley-ház asszonya |
Alfred Hitchcock | dráma, szerelmi történet, thriller | 405 | 4,4 | Hitchcock egy korábbi filmje amely nekem a 39 lépcsőfok mellett a legkellemesebb meglepetést okozta a mester életművében. Ez az a film amelyben a legnegatívabb karakter fel sem tűnik mégis szinte végig ott van a vásznon… egy ház, egy házvezetőnő illetve temérdek egyéni és közösségi emlék nyomán… |
4 | The 39 Steps (1935) 39 lépcsőfok |
Alfred Hitchcock | kalandfilm, krimi, thriller | 301 | 4,1 | A 39 Lépcsőfok Hitchcock kedvenc motívumával – az ártatlan ember meggyanúsítása, menekülése - pergő cselekményével, gyors helyszín váltásaival, eredeti figuráival a rendező angliai munkáinak legjobban sikerült darabja. |
5 | North by Northwest (1959) Észak-északnyugat |
Alfred Hitchcock | akciófilm, kalandfilm, thriller | 615 | 4,4 | Az Észak-északnyugat az utolsó igazi nagyszabású és nem mellesleg jól sikerült üldözős-(ügynökös) hamisan megvádolt főhős film Hitchcocktól. Tekinthetjük a 39 lépcsőfok amerikanizált verziójának is, hozzátéve hogy elődfilmjéhez mérten jóval grandiózusabb húzás Hitchtől, hosszabb, cselekmény tekintetében gazdagabb, látványosabb jelenetekkel felvértezett és jobb színészek játszanak benne. Azonos pont azonban pl a humor használata mely mindkettő filmben fellelhető. A filmtörténet kultikus jelenetévé avanzsált permetező-repülőgépes jelenet a klisé kerülés jegyében született meg. Hitchcock nem akarta a filmekben megszokott közhelyes képsor alkalmazni melyben a főhős számára korábban ismeretlen helyre megy : sötét utca, esik az eső és egy telefonfülke vagy egy kiégő lámpa alatt várja a megbeszélt találkozót. Ennek antitézise készült el az Észak-északnyugatban, ahol világos van, üres út mely kukorica táblával és szántásokkal körülvett. Tehát itt nincs kapuajakba való menekülés vagy rendőr őrse való bemenekülés, mint a fentebb említett közhely esetében. Több említésre méltó jelenet is van a filmben melyekről sokat lehetne írni, én had említsem meg a személyes kedvencemet, az ENSZ székházas merényletet, melynek során Grant éppen beszélni készül (Grant és a diplomata egymással szemben állnak) az egyik diplomatával mikor annak hátába messziről kést hajítanak. Az áldozat összecsuklik mire Grant ösztönösen felé nyúl. Átkarolja egyik kezével a másikkal a háta fele amely így pont a kiálló kést markolja meg. A jelenet helyszíne várhozó terem - hall ahol valami oknál fogva fotósok hada várakozik akik persze azonnal dokumentálják a szerencsétlen mozdulat sort… |
6 | Vertigo (1958) Szédülés |
Alfred Hitchcock | dráma, szerelmi történet, thriller | 698 | 4,4 | |
7 | The Lady Vanishes (1938) Londoni randevú |
Alfred Hitchcock | krimi, thriller | 227 | 4,3 | A film alapját az 1880-as években a lányával egy párizsi hotelben megszálló anya története ihlette: a nő rosszul lesz, lánya elmegy gyógyszerért, de mire visszatér anyja eltűnik ... és senki sem emlékszik hogy egyáltalán ott járt valaha … |
8 | Rope (1948) A kötél |
Alfred Hitchcock | dráma, krimi, thriller | 546 | 4,4 | |
9 | Spellbound (1945) Elbűvölve |
Alfred Hitchcock | dráma, szerelmi történet, thriller | 219 | 4,2 | Hitchcock célja a Spellbound-al az első igazi pszicho analitikával foglalkozó film elkészítése volt. A forgatókönyvet Ben Hecht-t írta, Francis Beeding The House Of Dr. Edwardes című regénye nyomán. A regény maga sokkal szélsőségesebb volt, mint később a film lett : őrült ápolónők, sátánista intézet igazgató, aki a talpára feszületet tetováltatott… Az álom jelenetek mellett kiemelendő Rózsa Miklós zenéje, melyet Oscar díjjal jutalmaztak, illetve Bergman alakítása, vagy úgy is fogalmazhatnék hogy puszta jelenléte a filmben (látszólag frigid ám zavarba ejtően vonzó a szemüvegében a szakmai érvek mögé bújó doktornő figurájában). |
10 | Stage Fright (1950) Rémület a színpadon |
Alfred Hitchcock | krimi, thriller | 165 | 4,0 | Kétség kívül mesteri húzás ahogyan a "hamis flashback" működik a filmben és félrevezeti a nézőt |