s.csaba

2018-05-21 22:18:12 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] s.csaba #23778

Producer Harvey Weinstein.

--
Áthelyezve a(z) The Magdalene Sisters topikból.

2018-05-21 22:17:06 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] s.csaba #23777

Producer Harvey Weinstein.

--
Áthelyezve a(z) Philomena topikból.

Ez egy ilyen history channel-re való film.

Vigyázat lesz benne spoiler.

Ezek miatt nem élveztem:

Már az alaphelyzet kizökkentett. A Jedi visszatér nekem ott ért véget, hogy győztek a fölkelők, a Halálcsillag elpusztul, vele együtt a Császár, Vader és maga a Birodalom. Ehhez képest itt megint ott tartunk, hogy "ellenállók" vannak meg poszt-birodalmiak. Honnan került elő egyáltalán ez a fő sith? És minek állnak ellen az "ellenállók", ha megint galaktikus köztársaság van? Ebben a felállásban inkább az Első Rend a lázadók.

Reboot, repeat
A teljes cselekmény a New Hope-ot másolja. Ez nem lenne baj, az utódok tényleg ismétlik az ősöket, csak így kiszámítható az egész. Ez alapján a következő rész sötét tónusú lesz (Birodalom visszavág), a sith főnök befejezi Kaylo kiképzését, Luke szintén kiképzi a lányát, az epizód végén Luke összecsap Kayloval és a fiatalabb győz. Harmadik részben Rey legyőzi Kaylot és a sith főnököt. Függöny.

Akció darálás
Túl gyors az iram. A cselekmény hihetősége látja ennek a kárát. Pl. teljesen nevetséges, ahogy a kis csapat ki-be járkál a szuper bázison, és inaktiválja a lézert.

Rey mindenféle képzés nélkül használja az erőt, fénykardozgat, de úgy, hogy legyőz egy - igaz sérült - sith tanítványt. Hiteltelen. Talán a legnagyobb hiba.

Egyebek.

Régen allúzióként jelent meg a náci esztétika a filmbeli Birodalom ábrázolásakor. Mostanra képregényből előlépett űrnácikat látunk. Ennyit hülyült a világ 30 év alatt. További 30 év múlva kis figyelmeztető animációk fognak segíteni az azonosításban, és a stormtrooper tábornoknak kefebajsza lesz.

Ha Finnek a Solo karakterét kell továbbvinni (laza, jószövegű csempész), az ciki lesz. Ahhoz túl bumburnyák.

A látvány volt egyedül rendben. De Lucas cgi világa után nagy is a kontraszt.

A rendező tevékenysége tisztességes iparosmunka, kiszolgálta a fanokat (és a megrendelőket). Nulla kockázatot vállalt.

(Az osztályzathoz. A filmet a propagandisztikus sugalmazásai miatt károsnak tartom, ezért ha élveztem volna is - egy propaganda filmet is lehet élvezni -, akkor sem adnék rá 1/5-nél jobbat. De nem élveztem.)

Ebben a filmben az a figyelemre méltó, hogy egyszerre két - egymással diagonálisan ellentétes - értelmezést is lehetővé tesz.

2015-08-24 22:49:42 It Follows (2014) / Valami követ s.csaba (3) #55

Vékony alapötlet szépen kivitelezve. Jó casting. Sikerült végig vinni hiba nélkül. A legnagyobb pozitívum a Carpenter filmeket idéző zene. Ajánlott.

2015-01-01 17:25:09 Áll a bál (1939) s.csaba (4) #2

"Első magyar világfilm" - így reklámozták akkoriban.

Ezen már ásítoztam. Kill Bill óta monoton csökkenő a QT filmek élvezeti értéke.

2013-07-16 01:24:07 Agora (2009) s.csaba (1) #47

Élvezhetetlenül buzis történelmi film. A témaválasztás érdekes, az ókori Alexandria sok jó történettel szolgálhatna. olyan volt mintha egy fiúbanda klipjét 2 órás rá nyújtották volna. Ridley Scott szokott ilyen vizes nyolcas történelmi filmeket csinálni.

2013-05-02 13:42:20 Karosszék (1939) s.csaba (5) #2

Kedvenc magyar filmjeim egyike. Minden és mindenki a helyén.

2013-04-14 23:30:05 Szíriusz (1942) s.csaba (?) #2
2013-01-01 04:48:56 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] s.csaba #16830

Régebben írogattam ide. Nem is értem, hogy nem vettem észre, hogy ez szinte kizárólag önképzőkörös hülyegyerekek és kékharisnyák (akiken felszaladt a szem) fóruma. A filmekért való rajongás az álműveltség legbiztosabb jele.

Ja, és Haneke egy beteg állat (osztrák, mi más lenne), valaki igazán lelőhetné már. Kitüntetésként vagy könyörületből.

--
Áthelyezve a(z) Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte topikból.

2012-09-15 23:40:37 Utószezon (1966) s.csaba (1) #6

Lámpaernyő, szappan, meg zuhanyrózsa. Van itt kérem minden, mint a vurstliban.

2012-06-21 22:55:53 Prometheus (2012) s.csaba (2) #209


Most már tudjuk mit mondott David a Tervezőnek:
http://filmdroid.blog.hu/2012/06/21/prometheus_mit_mondott_david_a_tervezonek

előzmény: SoZi (#188)

2012-06-20 23:04:47 Prometheus (2012) s.csaba (2) #205

Jó észrevétel. Az Alien szűk fókuszú történet volt, nagyon jó sikerült. Ez pont az ellenkezője: sok szereplő, sok szál, nagy időtávok, filozófia. Az ilyesmihez egy jó író kellett volna első körben.

előzmény: limupei (#196)

2012-06-18 22:47:02 Prometheus (2012) s.csaba (2) #183

Frászt!

A Nostromo potyautasa felzabálta az élelmiszer kamra tartalmát. Olvasd el a könyvet!
A börtönbolygón elszabadult példány pedig egészen könnyen hozzájuthatott emészthető anyagokhoz.

előzmény: ChrisAdam (#174)

2012-06-18 10:47:39 Prometheus (2012) s.csaba (2) #172

Néha már az volt az érzésem egy kibaszott tinifilmet nézek. Túl megengedőek vagytok, nyilván a klasszikus előzmény-utózmány okán, de éppen a híres elődre való tekinetttel kellene megmondani, hogy ez egy közepes minőségű kevercs.

2012-05-27 23:58:38 Topaz (1969) / Topáz s.csaba (2) #28

Számomra két érdekesség volt a filmben. Juanita halála felülről fényképezve szép volt, és Szabó Sándor feltűnése.

Úgy tűnik nem csak nálunk gyártottak marxista szemléletű művészi propaganda filmeket ebben az időben...

2012-01-08 03:14:10 Felon (2008) / Az elítélt s.csaba (2) #17

Ha börtönfilm, akkor csakis "A próféta" (2009).

2011-10-15 00:02:39 Melancholia (2011) / Melankólia s.csaba (1) #4

Csillagász pornó.

Élvezhetetlen, egyedül a szállodás részen nevettem fel.

2011-08-15 03:50:30 Doubt (2008) / Kétely s.csaba (4) #18

Egyébként a mellékszereplő szőke gyerek -William London- végig fontos jelző pontja a történetnek. Látjuk ahogy odamegy a lányokhoz udvarolni órán -> heteró. Látjuk ahogy viszolyog a pap nőies hosszú körmétől. A nővér és az atya vitájában az atya neki szegezi a kérdést a nővérnek, mégis mire alapozza a vádját , mire a nővér azt mondja, hogy láttam egyszer ahogy megfogta William London csuklóját, és az elhúzódott tőle. A végén pedig látjuk ahogy a kölyök szárazon mosolyog a templomban, amikor a pap magyarázza a távozását.

2011-08-15 03:31:24 Doubt (2008) / Kétely s.csaba (4) #17

Ez jó darab. Tele szubtilis utalásokkal. (Hosszú köröm, amitől a heteró szőke fiú viszolyog vagy a jobbról balra elválasztott haj)
Logikusan végiggondolva világos, hogy az atya bűnös. A nővérnek jó volt a szimata. A végén az egyházban veszti el a hitét, amiért felfelé buktatták.

2011-08-15 03:12:19 Source Code (2011) / Forráskód s.csaba (1) #47

Hold után nagy csalódás. Ez egy tinédzser sci-fi. Nem értem az egész source code koncepciót (már a neve is tévedés szerintem). Egy jó sci-fi-ben nem történhet meg akármi. A jó sci-fi-nek van egy koherens belső világa, ami hihető. Ez viszont csak zavaros volt, amit pörgéssel igyekeztek leplezni. A vége kifejezetten nyálas, túlvezérelt érzelmekkel. Gyllenhal irritáló, a Pillangóhatás Asthon Cutcher-ja jutott eszembe róla. Ezeknek a srácoknak romantikus komédiákban vagy meleg filmekben kellene szerepelniük, nem akció moziban.
Vera Farmiga viszont jó volt.

Még a '80-as években én is olvasgattam a RAF-ról, tagadhatatlanul érdekes jelenség, ami izgatja az ember fantáziáját. Az ember nem tudja megérteni, hogy a nyugat-német hülye gyerekek tobzódása hogyan jutott el a terrorizmusig. Ez a "miért" azonban valahonnan már ismerős, ugyanezek a "miértek" merülnek fel más német jelenségek kapcsán is. Német sajátosságról van szó.

Számomra tehát ennek a filmnek az igazi tárgya - akárcsak a Sophie Scholl film esetében - a németség immanens idealizmusa. Ez a közös a nácikban, Sophie Scholl-ban, és a RAF-ban. Ez provokatív állításnak hangzik, de igaz. Az ideákat hajlamosak az élet fölé helyezni.

Boldogult ifjúkoromban tévén láttam véletlenül, anélkül, hogy tudtam volna ki rendezte. Lassan indult be, de egyre szórakoztatóbb és izgalmasabb lett. A végén megnéztem a tévéújságban, hogy mi volt ez, és akkor volt egy jelentős 'Aha' élményem.

A film erőssége:
- paródia jelleg, ami egyáltalán nem állt távol Hitch-től
- a film első harmadában két külön szálon futó események, amik szép lassan összefutnak
- a film végén remek, ahogy az antagonistákat egy másodperc alatt bezárják a kalitkába és ezzel kizárják a filmből
- William Devine emlékezetes gazember (remek apróság ahogy a rendőrhadnagy hajtókájáról lesöpri a szöszt)
- kiváló régi magyar szinkron

Harmadjára, negyedjére nézve már nem túl izgalmas. A poénok viszont így is szórakoztatóak. Az ENSZ palotától a kukorica földeken át a Rushmore-szikláig minden helyszín emlékezetes.

Megtörtént eseményen alapuló vicces coming of age történet. Vannak jó pillanatai.

2011-01-12 02:21:14 Onegin (1999) / Anyegin s.csaba (4) #2

Szinte tökéletes feldolgozás. Az IMDB-n biztosan alulértékelt.

Megint bebizonyosodott, hogy az egyszerű történetekből lehet kihozni a legtöbbet.
Ez a film témájában sokrétű, pontos, visszafogott és érzékeny humorral fűszerezett. A finom iróniájával együtt meglepő tisztelgés az amerikát a hátán cipelő fehér felső középosztály előtt (Rush Limbaugh show az autó rádióban, a végén a pioneer kiállítás, stb).

Ez a film a 9. amire 5-öst adok az elmúlt évtizedből.

2010-06-04 02:13:26 The Fugitive (1993) / A szökevény s.csaba (?) #8

Ford tud legjobban ijedt arcot vágni.

előzmény: GothMan (#5)

2010-06-01 01:30:59 Easy Rider (1969) / Szelíd motorosok s.csaba (3) #45

Nemzedéki és életérzés film. A Nicholson által elővezett gondolatok már akkor megbuktak amikor a film készült. A film ezt is érzékelteti, ettől tudott időtállóbb maradni.

2010-04-11 00:03:25 Die Welle (2008) / A hullám s.csaba (2) #29

Valahol trükkös a film, mert nem a vége az érdekes, hanem ami előtte van.

Annak azért örülök, hogy nálunk egy Pál utcai fiúk a kötelező olvasmány, és nem egy ilyen izé.

Jó hangulatváltások, jó zene, emlékezetes befejezés, b-kategóriás kivitel.

A 80-as években láttam videón, jól beszartam rajta.
Az első olyan film volt ami nem végződött happy-end-del.

A Die Hard filmek előképe. Gyerek koromban nagyon izgultam rajta.

2009-11-21 21:51:39 Moon (2009) / Hold s.csaba (4) #31

a klasszikusok előtti tisztelgéshez:
2001: belső terek, magányos űrhajós, HAL9000
Solaris: űrhajósnak látomásai vannak, semmiből feltűnő személyek
Alien: belső terek, Anya, Weyland-Yutani Társaság
Dűne: harvesterek

2009-11-09 22:57:44 Jarhead (2005) / Bőrnyakúak s.csaba (2) #17

Nem is kicsit Acéllövedék utánérzésem volt. Háborús film a reális fajtából. A lángoló mezők szépek.

Sikerült végignéznem, bár az elején már amikor beugrik a szarba a gyerek majdnem kikapcsoltam.
Ki lehet üldözni a világból azzal, amikor a keleti kultúrákat filmre viszik nyugati rendezők. Tökre megértem az indiaiakat, hogy nem szeretik ezt a filmet. Le is töröltem a picsába.

2009-09-02 23:54:34 Én vagyok Jeromos (1970) s.csaba (5) #2

Kedvenc szocialista korszakbeli filmem. Jobb szatíra mint a Tanú. Nem csak a szatírában merész, de a nemi poénokban is.

Sajnos a DVD-ről hiányzik egy jelenet, amikor Harsányi Gábor a fejénél állva masszírozza a vizsgálati ágyon fekvő fürdőruhás Psota Irént. Priceless. Vagy 15 éve láttam, mégis tisztán emlékeszem erre. Érthetetlen, hogy miért vágták ki.

2009-09-01 20:20:18 The Searchers (1956) / Az üldözők s.csaba (4) #14

Tablószerű, sokfelé indázó hangsúlyosan amerikai film. Wayne ellentmondásos karaktere végig rejtélyes marad az európai nézőnek, és kiszámíthatatlan az egész. A csúcsponton a magasra emelés hibátlan, még ekkor sem tudjuk, nem vágja-e földhöz.
Néhány év elteltével érdemes újranézni.

A film kiválóan alkalmas a középkorral kapcsolatos régi jó sztereotípiák további mélyítésére.

Az ebben a korban létező inkvizíció (később volt még két féle) pl. nem ítélhetett halálra senkit, csak világi bíróság tehette meg ezt.

Minden antik mű, ami fennmaradt, az a szerzetesek másolóműhelyei révén maradt fenn. És sok műhely volt, kizárva a hamisítás és eltüntetés szándékát.

Tekintve, hogy eddig a Jackie Brown volt QT legjobb filmje, így pislákol a remény, hogy ez is tetszeni fog. Möglátjuk.

Fél óráig bírtam, nem nekem való. Drága gagyi.

Nekem a halálhajót juttatta eszembe, az se tetszett. (Sam Neil abban is játszott) Nem tudom értékelni az ennyire elrugaszkodott történeteket.
A Dolog és a Menenkülés... marad a két legjobb Carpenter film számomra.

2009-06-02 22:22:25 Three Kings (1999) / Sivatagi cápák s.csaba (3) #4

Pedig ez teszi a filmet az átlagnál jobbá.
3/5

előzmény: walter gábor (#3)

Szeretem a svindler filmeket, ez is kellemes darab, de nem hibátlan.

Azért nem tudok több pontot adni rá, mert a közepe táján (amikor elmennek együtt a bankba) már átfutott az agyamon, hogy átverés is lehet a kis csaj. A vége felé pedig már biztos voltam benne. Ha sikerült volna úgy megcsinálni, hogy én is csak a végén realizáljam, akkor erős négyest kapna.
3/5

2009-05-09 02:48:56 Gran Torino (2008) s.csaba (4) #124

Régi értékek Mr Eastwood értő elővezetésében. A legjobb filmes karakter ebben az évben.

Negatívum, hogy a rendezés néhol slendrián, a sárga színészek pedig irtó pocsékul játszanak.

Bónusz élmény az érett filmszakértők értetlenkedése.
4/5

Ez a film arról szól, hogy ki a hős? Aki a környezete elvárásainak maximálisan megfelelő és elvárt teljesítményre törekszik, vagy aki szembe fordul ezzel.
4/5

2009-03-13 23:39:17 Sunset Blvd. (1950) / Alkony sugárút s.csaba (4) #12

Szerintem Max múltja rendben van, illik a képbe.

előzmény: McMurphy (#1)

2009-03-13 00:37:42 Marie Antoinette (2006) s.csaba (2) #8

Én azt vártam, hogy kicsit helyre billentse a képet M. A.-ról. Ha tetszik lemossa a gyalázatot, amit az elmúlt két évszázad rákent (meg amit a kortársak). Ez nem történt meg, de mégsem írnám le a filmet. Még így, tartalom nélkül is megkapó volt.

2/5

Kimerítő háttérinfók M.A.-ról és koráról hiteles, katolikus-ultrakonzervatív forrásból blog formában:

http://teaattrianon.blogspot.com/

Annak idején valóban kicsit csalódás volt. Én is a leggyengébb darabnak tartottam a rendező filmjei között. Talán a sorozat torzította az elvárásokat. Ma már azt gondolom, hogy nagyon alulértékelt mozi. A Wild at heart-nál biztosan jobb, de nálam a Lost Highwayt is megelőzi.

Sheryl Lee elképesztő. Mindig megdöbbenek, hogy hogyan képesek közepes színésznők Lynch keze alatt így átlényegülni. Csak Naomi Watts jut eszembe, aki képes volt "Lynchen kívűl" is nagyot alakítani.

2009-01-26 06:03:34 Két emelet boldogság (1960) s.csaba (3) #4

Lehelet finomság: A gyár bejárata felett éppen egy transzparenst festenek ki "Éljen Novemeber 7." felirattal, de a festő alakja végig eltakarja a számot, így olyan, mintha a gyárkapu fölé csak ez lenne írva: "Éljen November".

2009-01-26 05:55:22 Két emelet boldogság (1960) s.csaba (3) #3

Témájában olyan későbbi sorozatok előképe lehetett ez a film, mint a Szabó család, Szomszédok, Barátok közt, stb. A készítők ráéreztek, hogyan lehet közönség szórakoztatást csinálni, persze a kor limitált keretein belül.

Fiatal színészek, egészen sok poén, némelyik rejtett, de ma is élvezhető. Sok információ is leszűrhető belőle a hétköznapi életről. (pl. csoportos TV nézés...)

Egy kicsit szerelmes lettem Domján Edit hangjába.

3/5

Nagyon megmozgatott belülről. Főleg a téma és a történet miatt. Még Cruise se tudta elrontani számomra. Ritkán látni ilyen filmet, amiben a középkor és az újkor ennyire plasztikusan csatázik. Vannak benne hibák, de én biztosan megbocsátom.

2009-01-15 14:20:51 Vertigo (1958) / Szédülés s.csaba (5) #25

Egyik kedvenc számom a Faith No More: Last Cup of Sorrow, pedig nem szeretem a rockzenét.
A minap beleakadtam a video clipjébe, és megdöbbentem.

[link]

Nincsenek véletlenek?

(Disclaimer: A Vertigo a kedvenc filmem.)

2009-01-09 22:20:13 Wanted (2008) s.csaba (1) #49

Fél óra után feladtam. Egyelőre nem tudom kap-e még esélyt.
1/5

2009-01-08 20:05:22 Éjfélkor (1957) s.csaba (2) #13

Most jobb ha azt írom, hogy a rákosi rendszerben nem volt jellemző a szmokingos film? Szerintem érted. Nekem ez feltűnt, mert ismerek pár filmet a korból, és azoknak nem a polgári életforma volt a kulisszája, finoman szólva.

Nem vagyok felkészült, ha annak látszom az érzéki csalódás.

előzmény: zéel (#12)

2009-01-06 17:27:27 Éjfélkor (1957) s.csaba (2) #10

Hát nem tudom.

A külföld, és a külföldiek bemutatása sematikus.

A rákosi rendszerben nem forgattak olyan filmet, amiben szmokingban keringőznek.

A disszidálást hazafiatlannak bemutató szándék rém képmutató. (Van aki visszajött a honvágy miatt, idehaza meg halálra ítélték.)

Egyébként érdekes film, ami a készítés idejének köszönhető.
2/5

2008-12-16 00:56:34 The Wraith (1986) / Száguldó bosszú s.csaba (2) #2

Agyatlan, lapos, de szórakoztató explotation szerű tini mozi a mély 80-as évekből. A főszerepekben ismerős arcok fiatalon.
2/5

Bizarr, szoftszex lélektani dráma Lynch lányától. Első és egyben utolsó filmje hatalmasat bukott kritikailag. (Financiálisan nem volt bukás.) A címszerepet lemondta Kim Basinger és Madonna is.

Az annyira rossz, hogy már jó liga egyik legerősebb tagja. Az imdb.com-on csak 3.9-et kap. Azért ez túlzás. Idővel enyhülni fog a szigorú megítélése, mert tényleg vannak pozitívumai. És nem csak S. Fenn kisasszony.

Jó film lenne, ha a főszereplő nem teszi tönkre.

2/5

2008-12-03 12:53:50 Paris, Texas (1984) / Párizs, Texas s.csaba (4) #2

A történetmesélés a peep-showban nagyon emlékezetes. Kreatív, ahogy néha tükröződik az arcuk az üvegen. Az egész jelenetsor bekívánkozik a legjobb jelenetek top 5-be.
A végén a szállodai találkozásnál zöldes szűrőt használ a rendező, felerősödnek a színek. Szépen van megcsinálva.

Egyszerű, lassú film, mély momentumokkal.
Lynch a Straight Story-ban valami hasonlóban gondolkodott.

4/5

2008-11-30 04:11:27 Vicky Cristina Barcelona (2008) s.csaba (?) #13

Működhet egy narráció, csak a szövegnek kell nagyon jónak lenni. Közepes szöveggel valóban inkább olcsó megoldás.

2008-11-30 03:52:40 Lilja 4-ever (2002) s.csaba (4) #4

Az orosz részt Észtországban (?) vették fel. Valami hihetetlen helyszínek. (És ismerősek...) Ma már nem így néznek ki.

2008-11-30 03:52:10 Lilja 4-ever (2002) s.csaba (4) #3

Ez egy olyan film, amit nem tud a kritikus kívülről szemlélni. Nem tudod eltávolítani a dolgot. A rendező se tudta, és így van rendjén. Kell a végén a szárnyas angyalka, kell.

A két orosz gyerekszínész leszakította a fejemet.

Lehet, hogy 5-öst kellene adnom...

4/5

Én tudom, végül is, miért tetszik nekem ez a film. Hiányzik belőle a liberal bullshit. Nyilván valaki meg azt hiányolhatja, hogy nem moralizál eléggé, de az nézzen Szirianát. Megbecsülöm, mert filmben ebből van kevesebb.

2008-11-30 01:42:32 Amistad (1997) s.csaba (3) #9

Azt, hogy hogyan gondolom, megnézheted a leosztályzott filmeknél. Egyetlen 5-öst találsz.

2008-11-30 01:27:49 Jaws (1975) / A cápa s.csaba (4) #9

A Párbajon kívül ez az egyetlen filmje, ami majdnem megüti a bingót, de a vége leforráz.


Az elbaszás: amikor végén a tengerbiológust visszahozza élve. (felülírva az eredeti scriptet) Megalázza vele a cápát, és a saját filmjét. Borzasztó.

2008-11-30 01:20:01 Amistad (1997) s.csaba (3) #6

A Párbaj óta nem csinált jó filmet. Maradjunk ennyiben.

2008-11-30 01:06:29 Hackers (1995) / Adatrablók s.csaba (2) #2

Van az elején egy jelenet, amikor a anyja (Alberta Watson) kérdezi, hogy miért nem keresel magadnak barátnőt, mire azt mondja a gyerek, hogy nem találnék olyat mint te.
Ebben a jelenetben Alberta Watson teljesen olyan, mintha az előző évi filmjéből, a Spanking the Monkey-ból lépett volna át. Ugyanaz a viseltes háziköntös, frizura, testtartás.

(A Spanking The Monkey egy mindenféle értelemben kínos kertvárosi dráma, anya-fiú explotationnal. Magyarországra nem hozták be.)

2008-11-30 00:50:51 Hackers (1995) / Adatrablók s.csaba (2) #1

Rendkívül bugyuta, de bájos.
Két erőssége van: a korabeli zenék (Prodigy) és a hamvas Jolie kisasszony.
Én rosszabbra számítottam.

2/5

Minden évben dob egy filmet az öreg, a nagy számok törvénye alapján lesz amelyik jó is lesz.

2/5

2008-11-25 23:23:01 Gattaca (1997) s.csaba (4) #13

A rendező jó témákat választ, és igényesen dolgozza fel őket. Szereti a narrációs technikát, és ehhez jó szövegeket is ír. Problémásabb a karakterek mélysége. Inkább csak eszközök a téma bemutatása során. Ebben a filmben pl a testvérek közötti vetélkedés, és a szerelmi szál is nagyon elnagyolt. Talán csak a Jerome és Vincent viszonylat kidolgozottabb.
Ez a probléma Nicol minden filmjében megvan. Nála a téma az első, a karakterek alárendelt szerepet játszanak. (Kivétel a főszereplő, és egyben mesélő karaktere.)

4/5

2008-11-17 23:39:44 Lucky You (2007) / Szerencse dolga s.csaba (3) #4

Jó az utolsó poén. Az egy kicsit emel a filmen.

2008-11-13 19:45:44 Marnie (1964) s.csaba (4) #2

A Psycho feminin ,kevésbe sikerült párja.

2008-11-11 01:02:34 Apocalypto (2006) s.csaba (5) #46

Többek közt a rossz kritikák hatására én csak most néztem meg. Számomra a film hatalmas meglepetés.

Egyszerűen zseniális.

A vége felé már úgy éreztem, hogy ez a legjobb film, amit az utóbbi években láttam. Már első látásra bámulatosan kibontakozik a mondanivaló, és ennek a szellemi izgalma túlnő a puszta akció élvezetén. Röviden elmondanám mit is láttam.

Kell egy kis kitérő. Dióhéjban.
Spengler megkülönbözteti a kultúrát és a civilizációt. Az előbbi van előbb, hosszú ideig és lassan fejlődik, vidéki, általában földműves jellegű. Egy idő után erre a kultúrára, mint alapzatra épül a civilizáció, ami városias, magas szervezettségű. Ez kiteljesíti a kultúrát, de már magában hordozza a végzetet is. Kinő minden keretet, végül összeomlik, megsemmisítve az egészet. A túlélők visszatérnek a kultúra létmódjára, és újrakezdik. És ez ciklikusan ismétlődik.

Az Apocalypto egy spengleriánus eposz:
a kultúrát Jaguár Mancs és a vadászó, halászó, gyűjtögető törzse jelenti. A maja város pedig a túlfejlett, romlott, önmagát felfaló, vágásra érett civilizáció.

A spanyolok csak dramaturgiai poén.

Az üldöző indián főnök a civilizáció katonája. Mesterember, professzionálisan gyilkol, de az erdőben már Mancs van fölényben.

A film mottója teljesen passzol.

Nagyon kevés a szöveg, de a kulcsmondat kétszer is elhangzik: "megpróbáljuk újrakezdeni".

Lenyűgözött.

2008-11-07 02:17:04 Straightheads (2007) / Hideg fejjel s.csaba (2) #2

Jobb rendezéssel és színészekkel lehetett volna egy sikeres film is. Vannak érdekes mozzanatai.
A javára írhatjuk, hogy rövid.
2/5

2008-11-06 03:08:56 The Grifters (1990) / Svindlerek s.csaba (5) #2

A magyar szinkron kissé nagyvonalú. Néhány dolog nehezen érthető emiatt. (Pl. Lilly lóversenyes munkája.)

2008-11-06 03:06:18 The Grifters (1990) / Svindlerek s.csaba (5) #1

A legjobb neo-noir-nak mondják. Sokan cselekmény vezérelt átverős csavaros krimiként nézik, és csalódnak. Ez inkább karaktervezérelt, szubtilis, egyre jobban sötétedő bűn-film. (A sötétedés szó szerint is értendő. Az első 2/3 nappal játszódik, az utolsó harmadban viszont már csak éjjeli jelenetek vannak.)
Inkább ínyenceknek ajánlott.

Egyszer láttam, és nem tetszett. Kedvelem Dick-et pedig. Talán a rendező a hunyó. Valahogy olyan szenvelgős lett. Lehet, hogy több energiát kellett volna belefektetnem.
2/5

A vártnál jobb B sci-fi. Akár egy remake-et is meg fog érni egyszer. A lények bosszantóan elnagyoltak, , de az emberi karakterek alapvetően működnek.

3/5

Ritkán látjuk a francia forradalmat királypárti szemszögből.
Lassú, beszélős film. Akit kicsit mélyebben is érdekel a történelem, annak ajánlott.

Egyenlőség (szánalmas...) Fülöp gerinctelen volt és naív. Magának köszönheti végzetét.


4/5

Vizualitásban nem láttam még ilyen erős filmet. Aprólékos, de nem grandiózus, inkább ihletett, álomszerű. Twist Olivér és a steam-punk egyvelege.
A történet kicsit vontatott, de végig érdekes, humoros.

Zseniális darab.
5/5

2008-10-23 03:14:11 Rio Bravo (1959) s.csaba (4) #9

Azt mondják válaszként született a Délidőre. Az biztos, hogy mindenben az ellenkezője. Színes, ráérős történetfolyam, humorral. A másik fekete-fehér, feszült, gyors vágásokkal. De a legfőbb különbség a történet maga: John T. Chance maga mellé veszi az öreget, az alkoholistát, és a tizenévest, Will Kane elhajtja őket. Chance elutasítja a kényszeredett segítséget, mert tudja, hogy az csak akkor ér valamit, ha magától jön. Kane mint egy mérgezett egér szaladgál a városban segítségért kunyerálva, magát is megalázva. Az egyik film abszolút pesszimista, a másik rendületlenül optimista. Az egyik film a mindenkori elnökök kedvence, a másik Tarantinóé.

Azért indult vissza, mert észrevette, hogy a mentőhajónál mozgás van, és megijedt (mint később kiderült, jogosan...). Az önmegsemmisítést azonban már nem lehetett leállítani, ezért vissza a mentőhajóhoz. Szóval bénázott szegény. :)

előzmény: -senki- (#8)

2008-10-19 14:36:47 Vertigo (1958) / Szédülés s.csaba (5) #10

A legjobb film, amit a megszállottságról (obsession) készítettek. Hitchcock legsikeresebb korszakának (50-es évek) utolsó darabja. Nagyon kiérlelt, kortalan, elegáns. TV-ben valamiért keveset játszották nálunk.
5/5

Ezt a filmet nézik a 12 Majom egyik jelenetében.

A 70-es évek nyomasztó hangulatából sok jó film profitált, pl: 13-as rendőrőrs ostroma, Alien, Párbaj. A kis költségvetésű Texas kiemelkedő ebben a sorban. Terror, káosz maximális intenzitással, és szinte vér nélkül. Ehhez képest a mai horror legfeljebb bizarr, de nem félelmetes. A remake-ek, folytatások érdektelenek.
5/5

2008-10-18 23:34:59 Saw (2004) / Fűrész s.csaba (2) #24

Az alacsony költségvetés miatt a Kocka sorozatra hasonlít, de gyengébb. Inkább bizarr, mint félelmetes.
2/5

Kellemes csalódás. Igaz én nem vártam semmit, mert se a rendezőt, se a forgatókönyvírót nem ismerem (én hibám). Európai rendezők nem tudnának ilyen finoman egyensúlyozó szatírát csinálni. Még az angolok sem.
4/5

Ez film idegesítő volt számomra. Idegesítően gyenge.
Szegény Carré megérdemelne egy jól sikerült adaptációt, mert a könyvei jók.
1/5

2008-09-15 23:42:59 Vacancy (2007) / Elhagyott szoba s.csaba (3) #38

A film nem eredeti, de mesteri szakmunka. Figyelem, ez dicséret!
Segített a profi casting is. A színészvezetés kiváló. A film bár sablonokra épül, nem idegesítő. Ez nagy szó, a zsáner átlagos darabjaihoz képest.
Antal kezei alól sok jó kis film fog kijönni.

Ha csak a rendezői munkát osztályoznám akkor 5/5, összességében 3/5.