limupei

2017-01-22 08:03:53 [Vapiti 2016] limupei #40

És a többség fehér férfi. Tiszta Amerikai Filmakadémia :D

előzmény: cucu (#39)

2017-01-20 08:26:51 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9674

Nem szavaz mindenki az Oscaron. Első körben nem. Vannak alosztályok, azok döntik el a jelölteket: az operatőröket operatőrök jelölik, a vágókat vágók, a színészeket színészek, csak a legjobb film kategória jelöltjeit választják ki közösen, csak ott jelöl mindenki (és ott már a jelöléskor is a preferenciális szavazás szabályait követik, míg a többi kategóriánál nem).

Amikor megvannak a jelöltek, akkor szavaz mindenki mindenre. A legjobb filmet így választják ki, a többi kategóriában viszont mindenki csak egy jelöltre szavazhat, és az nyer, aki a legtöbb szavazatot gyűjti. Ez azt jelenti, hogy a legjobb filmhez 50%+1 szavazat kell, míg a többi kategóriában matematikailag elég a 20%+1 szavazat.

A BAFTA esetében nem csak a legjobb film, hanem a színészi jelöléseknél is mindenki szavaz, más kategóriákban viszont csak az adott alosztályok tagjai. A díjra mindenki szavaz (kivéve doku, animáció, külföldi film és brit film), itt a jelöltek közül mindenki egyet választhat, vagyis nincs preferenciális szavazás.

A többi filmakadémia is hasonlóan működik, szóval most nem fogom leírni az összeset.

előzmény: PG (#9673)

2017-01-19 08:25:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9671

Hát ez már csak attól függ, mit akarsz meghallani és mit akarsz meglátni. A kritikusok és a zsűrik legalább az összes "rájuk bízott" filmet végignézik, az Oscar-szavazók pedig nem, inkább választanak abból a kevésből, amit mások már kiválasztottak nekik, és a "mások" bizony nem mindig érték alapon döntenek. Ehhez pedig vedd hozzá, hogy magukat a szavazókat is bőségesen befolyásolják külső tényezők (tengeren innen és túl).

előzmény: PG (#9669)

2017-01-17 19:23:16 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9664

- Most pontosan mire gondolsz? A fesztiválokon nemzetközi zsűri van, általában 6-12 fő (a nagyok közül kivétel Toronto, ott a közönség szavaz). A kritikusok csoportosulásai attól függ, mekkora várost/területet foglal magába a szervezet. Van 10 fős és van 200 fős, és a kettő között minden. Ezek a közös asztalhoz ülő csoportok, akik együtt szavaznak* (kivéve persze Toronto és a kritikusok közül a BFCA). *ettől még nem biztos, hogy mindent megbeszélve!
- A Golden Globe kb. 90 fős, egyedül szavaznak otthon. Illetve az ajándékcsomagjaik társaságában, de az egy másik sztori :)
- A szakmai szervezetek tagsága általában marha nagy. Az Európai-, a Brit- és az Amerikai- Filmakadémia is több ezer fős, de ugyanígy az olasz vagy a francia vagy az ausztrál is. Az amerikai szakszervezetek (Guilds) szavazótábora maga a tagság, azaz a Screen Actors Guildnek az összes tag színész (kb. 150.000 fő), a Directors' Guildnek az összes tag rendező (kb. 16.000 fő) és így tovább.

A szimpátia és a környezeti hatás pedig mindig befolyásoló tényező, tök mindegy mekkora a tagság. Például a szállodát szétverő Russell Crowe ugyanúgy hatott 6000 emberre, mint 20-ra.

előzmény: PG (#9663)

2017-01-16 08:24:06 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9660

És ebben igaza is van, de sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű: ha két jó alakítás közül kell választani, amiből az egyik fekete a másik fehér, akkor a fehéret választják. És ez nem egyszeri eset.

Én viszont közben előszedtem a tavaly februári/márciusi előrejelző cikkemet, amit közvetlenül az előző Oscar után írtam. Stúdiónkénti bontásban voltak a tippek:

Paramount: Silence
alternatíva: Everybody Wants Some, Arrival, Allied, Florence Foster Jenkins

SONY: : Billy Lynn’s Long Halftime Walk
alternatíva: Julieta, Passengers

Fox: The Birth of a Nation
alternatíva: Hidden Figures, Demolition, Assassin's Creed

Amazon: Manchester by the Sea

Weinstein Company: Lion

Disney: Queen of Katwe
alternatíva: The BFG

Focus: Loving
alternatíva: Nocturnal Animals, The Zookeeper’s Wife

Lionsgate: La La Land
alternatíva: Patriot's Day, A Hologram for the King

Universal: The Girl on the Train

és stúdión kívül kapott említést a Jackie és a United Kingdom és a Deep Water.

Szóval a végső játékosokból a Moonlight, a Fences, a Hell or High Water és a Hacksaw Ridge nem volt radaron kb. egy éve. (itt)

előzmény: PG (#9659)

2017-01-13 08:03:47 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9652

Szerintem David Mackenzienek meglesz az Oscar-jelölés, és valami azt súgja, hogy nem Davist üti majd ki.

előzmény: Ágó (#9649)

2017-01-12 19:50:10 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9650

wow

Ja, és vicces, itt ugye az egész rendezői gárdát jelölik. Mindenkinek van öt-hat segédrendezője, csak Barry Jenkinsnek van kemény egy darab :)

2017-01-12 08:50:12 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9647

Pedig ezt már a Hollywood Film Fest magasságában sejteni lehetett, de én letudtam a színészek rajongásának. Viszont december végén aztán tudatosult bennem hogy ez kicsit több annál, amikor keményvonalas függetlenek listáin is felbukkant a film. Valahova be is linkeltem akkor, de most nem találom. No meg hát minden évben akad egy-két jelölt, ami ilyen jellegű, amolyan anyukákra kalibrált film. Az enyém is odáig van a Brooklyn-Philomena típusért :)

előzmény: Vektor (#9646)

2017-01-11 18:37:53 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9643

Idei kedvenc jelölésem:

"Screenwriters David Benioff and D. B. Weiss, for the episode “The Winds of Winter” from “Game of Thrones,” adapted from the fantasy series “A Song of Ice and Fire” by George R. R. Martin"

Szóval George Martin lehet az első író, aki olyan könyvért kap díjat, amit még meg sem írt :D

2017-01-10 13:44:35 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9638

Na mindjárt morcos leszek :) Elba olyan magasan volt a legjobb, szóval a lelkem mélyén szeretném azt gondolni, hogy a szakma azért választotta őt.

Jaj, és ezt a "teljesen ismeretlen tévés színész összetételt" is felejtsük már el. Egy Kártyavárat azért több millió ember néz, simán annyian (vagy még többen) mint egy mozifilmet, és a 4400 is elég kult cucc lett az idők során. Mondjuk én nem dumálok, mert esküszöm meg kellett néznem, hogy ki a jó isten az az ismert mozis színészként aposztrofált Aaron Taylor-Johnson :) Persze ettől még veszíthet, de nem a tévés múltja miatt fog, ha fog.

Majd a korábbi beszélgetésre is reagálok egyet, de most nincs időm hosszabban írni és az az lesz. soon

2017-01-10 10:07:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9629

white men crying

2016-12-30 00:35:09 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9558

Na jó, azért a Spotlight viszont nem volt olyan nagy kudarc :) Sem a West Wing...

előzmény: Vektor (#9557)

2016-12-29 09:52:05 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9556

35 rendező éves listája. Közülük 12 tuti akadémiai szavazó (lehet, hogy több, nem csekkoltam az összes meghívó listát).

Az Arrival sokkal jobban szerepel, mint hittem, de még nagyobb meglepetés, hogy a Lion is. Arról nem is beszélve, hogy a Sing Street is nagyon ott van :) A "nagy három" megoszlása azonban:

Moonlight: 11
La La Land: 5
Manchester: 4

2016-12-28 17:45:16 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9555

"Persze lesz sárdobálás, mert páran nem tudják majd elfogadni, hogy nem a kedvencük győz"

Na, ez a butaság. A két jóból kiválasztják a fehéret, ahogy szokták --> ez nem kedvelés kérdése.

Ráadásul ha már olyan apróságokat leszartak a rendezői kategóriában, mint a Cápa, a Taxisofőr, a Ponyvaregény és harminc másik azóta is hivatkozott film, amelyeket egy harmincas évei elején járó rendező késíztett, akkor nehogy már Chazelle legyen minden idők legfiatalabb díjazottja. A Whiplash nagyon jó cucc, de hogy nem egy Ponyvaregény, az szent.

Szóval a véleményem semmit sem változott, amíg az SAG-gárda/DGA/PGA hármasból nem nyer meg valaki kettőt, addig ez egy nem eldöntött verseny, fizessen akármennyit is a Lionsgate a reklámcikkekért :D Sőt, a #9549-ben vázoltak okán talán még akkor sem...

előzmény: Vektor (#9554)

2016-12-28 13:43:55 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9553

Már nem tudom, hogyan mondjam, hogy érthető legyen. A legjobb film kábé magasról le van szarva ebben az értelemben, de ha ebben az évben oda merik adni egy alig harmincéves nyikhajnak a rendezői Oscart egy olyan emberrel szemben, aki egyrészt jobb átlagú filmet csinált, másrészt sokkal több díjat nyert, harmadrészt a minőség mellett tartalma is van a filmjének, akkor sárdobálás lesz. Jogosan, nagyon jogosan.

2016-12-28 11:32:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9551

Meglátjuk, szerintem igenis érdekli őket a megítélésük, főleg most, hogy minden oldalról ütik őket.

előzmény: Vektor (#9550)

2016-12-28 09:49:07 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9549

Éppen itt volt az ideje, pusztán a kismillió megváltozott tényező miatt, amelyek hatását egyelőre az ég világon senki nem tudja megjósolni. Először is, ott van az idén nyugdíjazott majdnem 700 szavazó, és ott van az újonnan felvett 600+. Előbbiek többségében öreg fehér férfiak, utóbbiak zömében külföldiek/nők/nem fehérek. Persze az elmúlt tíz évben egyébként is ez volt a tendencia - az újak között egyre több volt a nem tipikus akadémiai tag -, és ez meg is látszott a végeredményen, különösen a kisebb létszámú alosztályok (rendezők, forgatókönyvírók, effektesek, vágók) jelölésein. Most ez a folyamat kapott egy tripla löketet, rengeteg alosztály kapott annyi új tagot, ami már majdnem elég egy jelölés megváltoztatásához (néhánynál elég is). Ha ehhez hozzávesszük a nyugdíjazásokat, akkor pedig elég is: a dokumentumfilmeseknél, a rendezőknél, az operatőröknél, a sminkeseknél és a látványtervezőknél biztosan, az íróknál és az effekteseknél talán. Mindehhez tartozik az is, hogy a kampánylehetőségek is jóval limitáltabbak lettek, a megszegésük eltiltást von maga után.

Szóval így elég nehéz biztosra menni, én nem is mennék. Szerintem a legjobb film még mindig három esélyes, és igazából a rendezői is, habár ez utóbbinál tudnának a legnagyobbat dobni Barry Jenkinsszel. Aztán persze az is lehet, hogy majd úgy döntenek, hogy a feketék elégedjenek meg a jelölésekkel és a mellékszerep kategóriákkal, a többi meg nézze, ahogy a hófehérkék elsétálnak a díjakkal. De lehet fordítva is, akkor viszont ne feledjük, a háromból egy filmnek van afro-amerikai producere, a Manchesternek.

előzmény: Vektor (#9546)

2016-12-16 10:13:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9529

A Cukkini szerintem az ötbe is bekerül. Olyan szinten kedves, hogy nem lehet nem szeretni. És rövid, úgyhogy meg fogják nézni a screenert :)

előzmény: Vektor (#9528)

2016-12-16 09:16:26 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9527

??? Bostonban nincs is zenei díj :) Sőt, ők azon kevéske kritikus csoport, akik a La La Landnek adták a fődíjat.

Bostoni Filmkritikusok díja 2016

előzmény: #zombysoad (#9526)

2016-12-15 21:55:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9525

Sajnálom, engem addig a pillanatig nem győz meg senki ember fia, míg Chazelle meg nem nyeri a DGA-t. Ez van :)

előzmény: Vektor (#9524)

2016-12-14 17:39:16 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9517

De a La La Landdel lehet eladni valamit. Tavaly azt próbálták felszínen tartani, hogy a Revenant győzhet, azelőtt a Gravity győzhetett stb stb.

előzmény: Vektor (#9516)

2016-12-14 17:10:21 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9514

Pontosan ezt kell elhitetniük a szaksajtó jeleseinek is, ha olvasókat akarnak :)

előzmény: Vektor (#9512)

2016-12-14 16:36:03 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9511

No most lesz érdekes a La La Landnek, a legelső SAG Awards óta* egyszer sem nyert Legjobb film Oscart olyan alkotás, ami itt ne kapott volna színészgárda jelölést.

*azaz a Rettenthetetlen óta

2016-12-12 15:59:46 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9503

Na azért hadd emlékeztessek mindenkit például a tavalyi évre, amikor még a díjátadó előtt (a szakszervezeti díjak után!!!) is mindenki féltucat Revenant díjat vizionált csak azért, mert az volt a sikeres, a nagy és az elvárt. Úgyhogy én még várnék az ilyen kijelentésekkel, főleg ezekben a bizonytalan időkben.

2016-12-12 09:05:38 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9495

Nem fog. Mármint 10 díjat nyerni.

előzmény: Vektor (#9494)

2016-12-01 19:23:32 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9485

Haha La La Land. Ha elnézem az elmúlt évek NY legjobb film nyerteseit, ez volt a halálos ítélete szegénynek. A férfi mellékszereplőik viszont hasítanak az utóbbi években, zsinórban három is nyert. Ugyanakkor az előző három férfi főszereplőt még csak nem is jelölték. Statisztikai maszlag off.

2016-12-01 19:18:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9483

És akkor már azt is hadd tegyem hozzá, hogy biza Mel Gibson is tíz pont hátrányban van a saját listájukon pl. a Jackie-vel szemben. Aztán mégis kapott hét jelölést.

Először nézzük meg, hogy mit alkottak ebben az évben. :)
Hát erre a Fencesre egyáltalán nem vagyok kíváncsi, már a trailer is erős volt nekem. A Jackie-re sem különösebben (mint mondtam, nem bírom azt a csajt), de talán kivételt teszek, Larrain eddig nagyon jó volt.

előzmény: Ágó (#9482)

2016-12-01 19:11:19 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9481

Hát nem is arról beszélek. Csak milyen az, ha például fogom magam, adok egy ötöst itt a Jackie című filmre, a denzelwashingtonosra meg hármast, majd a Vapiti idején viszont Washingtont jelölöm, mert ki a picsa az a Larrain. Nos, ők pont ezt tették.

(És még mielőtt szó éri a ház elejét, Portmant pont annyira nem szeretem mint a szintén közepes Washingtont:))

előzmény: Ágó (#9480)

2016-12-01 18:53:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9479

Itt Manchester lesz, majd LA-ben a Moonlight. És egy kicsit vissza a korábbi hozzászólásomhoz, a BFCA máris megmutatta a frankót. A saját, külön bejáratú toplistájukon előrébb lévő filmeket hagytak le olyanokért, amelyek jóval hátrébb vannak, csak mert ugye a sztárok...

előzmény: Ágó (#9478)

2016-11-29 18:28:27 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9475

Miért, mikor nem kellett az év legjobb kritikai átlagú filmjével? :) Az már más kérdés, hogy majd végigtarolja a kritikai díjakat a Moonlight és a Manchester, aztán jönnek és a starfucker díjátadók a 67%-os denzelwashingtonos giccseket léptetnek a helyükbe. Business as usual :/

előzmény: Ágó (#9474)

2016-11-20 13:52:54 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9464

:)

előzmény: Zalaba Ferenc (#9463)

2016-09-12 11:05:27 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9419

Heath Ledger. Kettő.

előzmény: csabaga (#9413)

2016-07-10 08:36:34 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9345

Nem hiszem, hogy kisebb lenne a minimál Idánál, a Koljánál vagy A mások életénél, főleg ezzel a díjjal. Ha baj lesz, nem a filmmel lesz baj, de nem politizálok...

előzmény: BonnyJohnny (#9344)

2016-06-17 07:39:52 Hail, Caesar! (2016) / Ave, Cézár! limupei (?) #17

Jaja, leszámítva, hogy az Egy komoly ember jó, a Llewyn Davis pedig műremek...

előzmény: BonnyJohnny (#16)

2016-05-30 08:03:44 Room (2015) / A szoba limupei (5) #92

Elég sok helyen a főszereplők között indult... ahova való.

előzmény: BonnyJohnny (#91)

2016-04-10 13:44:47 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #278

Most mit mondjak, ez egy ilyen helyzet, vagy ahogy Ugor fogalmazta meg találóan "borzasztó szürreális valóság".

előzmény: kaamir (#276)

2016-04-10 13:15:18 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #273

Mert azt akarja megtenni, ami számára az egyedüli emberi cselekedet.

előzmény: kaamir (#272)

2016-04-10 12:53:07 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #271

Nem mond? Arról szól, azért van minden úgy, ahogy.

előzmény: kaamir (#270)

2016-02-29 21:08:29 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9270

De nem volt mellettük legjobb filmre is felterjesztett jelölt.

előzmény: Leslie (#9269)

2016-02-29 16:23:30 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9263

Én voltam, mert ha nem gyilkoltatott volna le nagyjából az összes (eddig) sziklaszilárd statisztika, akkor annak kellett volna nyernie :)

előzmény: BonnyJohnny (#9260)

2016-02-29 07:43:29 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9243

ja és persze #8038 :Đ

2016-02-29 06:38:12 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9237

És megdőlt a több évtizedes rekord: effektusnál nem olyan film nyert, ami legjobb filmre is volt jelölve.

2016-02-29 06:34:30 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9233

Jaja, főleg ha nem jók :D

előzmény: Vektor (#9230)

2016-02-29 06:07:21 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9222

Hála a jó égnek, hogy nem azt a szar instant Coelhót szavazták meg, így is kettővel többet kapott a kelleténél. De legalább kihúzhatunk egy fanboy-hisztit. Mad Max-nek és Saulnak viszont hatalmas hurrá :)

2016-02-28 18:06:00 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8927

Szerintem szép sorminta lenne, ha a leggyengébb nyerne az összes kategóriában, szóval az indián Coelho és "stalluhn" közé simán beférne a Kriegen is.

előzmény: Olórin (#8924)

2016-02-15 17:35:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8883

Nekem is a kilencvenes éveket idézte. Egy óra után már azt hittem, hogy valamikor akkor kezdődött.

előzmény: banana (#8881)

2016-02-15 07:56:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8878

Rápihenve az eseményekre azért eszembe jutott a másfél szakmai díjjal, Golden Globe-bal és BAFTA-val kidekorált Boyhood esete Oscarral...

Az pedig külön vicces, hogy az amerikai szaksajtóban a The Walking Dead midseason premier izgalmasabb eseménynek számít, mint a BAFTA :)

2016-02-14 23:10:23 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8875

Az egy dolog. Egyre kevesebb filmet nézek, a sorozatok zöme már jobb, mint a moziba eljutó filmek zöme. Ezt a szegény visszatérőt is otthagytam egy óra után. Majd talán megnézem egyszer végig, de most kurvára nem érdekel, hogy Leo három órán keresztül jajong a sárban. Szóval nem vagyok rá kíváncsi, hogy néhány PR-os elérte, hogy kikiáltsák az év legjobbjának ugyanazon az estén, ahol majd díjazzák a világ egyik legszarabb színészét is. Persze attól még Saulnak örülni fogok :)

előzmény: Ágó (#8873)

2016-02-14 22:50:10 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8872

És megszületett az utóbbi 16 év legrosszabb kritikai átlagú fődíjasa. Gratulálok, most már tuti, hogy nem nézek Oscart.

Az Avatarnak is volt, pedig az tényleg ostoba egy valami :)

Egyébként ha idén öt jelölt lenne, szerintem A marsi, a Brooklyn és a Kémek hídja esett volna ki.

előzmény: Leo_Stotch (#158)

A rendezés önmagában nem, de vágással és hét másik jelöléssel együtt igen + több tucat díj a kritikusoktól + jelölés majdnem az összes szakmai szervezettől. A rohadt sok példa között mindössze egy film akad, amivel így elbántak: A lovakat lelövik, ugye? 1969-ben.

előzmény: Leo_Stotch (#156)

Nem lenne közte az, ami kapott rendezés és vágás jelölést is? Meg további hetet? Ne viccelj már, az év egyik legtöbbet díjazott filmjéről beszélünk, úgy ott lenne, mint a huzat.

előzmény: critixx (#154)

2016-02-07 10:43:23 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8850

Egyébként az #oscarsowhite is segített, most mindenki díjazza a kevéske nem fehér jelölteket.

2016-02-07 10:25:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8849

Ó, már most megy a "szegény ember Tarkovszkija" nóta :)

előzmény: Vektor (#8848)

2016-02-07 09:16:54 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8847

Még azok is nyertek legalább kettőt. Ez inkább szakszervezetek előtti nyertes lesz.

előzmény: Vektor (#8846)

2016-02-07 09:11:02 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8845

Csak a statisztika, méghozzá a legerősebb: a visszatérőnek egy elődíja lesz. Ilyen még nem volt soha. Pláne nem a jelöltek közül leggyengébb kritikai átlagútól, fkönyv jelölés nélkül.

előzmény: Vektor (#8843)

2016-02-07 08:37:10 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8842

Szóval...

PGA - The Big Short
SAG gárda - Spotlight
DGA - The Revenant
ACE - Mad Max és The Big Short
WGA - ???

Az utóbbi 30 évben minden legjobb film Oscar-nyertes megnyert ezekből legalább kettőt. Szóval még mindig a The Big Shortnak áll a zászló (a WGA után valszeg a Spotlight is teljesíti a második kötelezőt), de a leggyengébben muzsikáló Rettenthetetlen óta (aminek szintén meglett a kettő) nem volt ilyen instabil a verseny. Ez jó, főleg az angoloknak, nagyobb hatalmat kap a BAFTA.

2016-01-26 18:49:25 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8827

Az idei év után ezt komolyan kérdezed? :)

előzmény: Vektor (#8826)

2016-01-25 08:16:00 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8824

Jelölték és nem nyert: washingtoni kritikusok, vancouveri kritikusok, Seattle, San Francisco, Online kritikusok, North Carolina, National Society of Film Critics, Kansas, Houston, Florida, Chicago, Boston

Jelölték és nyert: Golden Globe, BFCA, Utah, St. Louis, Southeastern, Phoenix, National Board of Review, Las Vegas, Georgia, Boston Online, afro-amerikai kritikusok, Austin

Fele-fele (már, ahol említést kapott) úgy, hogy a BFCA külön kategóriában jelölte Bale-t, amit meg is nyert.

előzmény: Ágó (#8823)

2016-01-24 12:46:58 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8818

Meg különben is, hányszor jött be ez az "adjunk neki, mert öreg" narratíva? Tízből egyszer? Általában még akkor sem, ha helyette valaki olyat díjaztak, akinek már volt. Igen, lásd Rourke, de Glenn Close helyett is inkább adtak Merylnek egy harmadikat.

Egyébként most nézem, hol volt az elmúlt tíz évben hasonló szentimentális favorit. A fentebb említett kettőn kívül:

Peter O'Toole ---> Forest Whitaker
Julie Christie ---> Marion Cotillard
Christopher Plummer ---> Christoph Waltz
Annette Bening ---> Natalie Portman
Gary Oldman ---> Jean Dujardin
Christopher Plummer ---> Christopher Plummer ---> de ebben az évben kábé mindenki ide esett: Kenneth Branagh, Max von Sydow és Nick Nolte voltak az ellenfelek
Tommy Lee Jones ---> Christoph Waltz duplázott helyette
Michael Keaton ---> Eddie Redmayne

előzmény: Vektor (#8817)

2016-01-24 12:09:07 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8816

És még mindig nem kapok érte fizetést, shit :D

Egyébként ha minden igaz*, jövő héten mondok valami felkavarót Sly-ról is, addig maradjon az álombuborék :)

*legfeljebb nem

2016-01-19 20:57:59 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #162

Már bocsánat, de miért nem volt ez a film nagy szám május/júniusban? Szerintem az volt. Persze annál a közönségnél, aki nem csak azt követi, mit tol ki magából Hollywood. De azoknál nem nagy szám az Ifjúság, a Victoria, A kígyó ölelése és a többiek. Ráadásul ez a film már a mindenféle amerikai díjak előtt megcsinált 90.000-nél több nézőt.

2016-01-18 17:51:48 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8791

Nem, arra gondoltam, hogy amikor ment a jajongás, hogy nem nyert Oscart, akkor SAG-t sem nyert. Sem BAFTA-t. Sem New York-ban, sem Los Angeles-ben. A "szinte" pedig annak szólt, hogy az idők kezdetén nyert Berlinben.

előzmény: Ágó (#8784)

2016-01-18 12:14:50 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8780

Valójában nincs elátkozva, csak senki nem érzi, hogy kárpótolnia kellene. Azért ő az Oscaron kívül nyert egy valag díjat a kritikusoktól és szakmától egyaránt. Leo más tészta, neki nem csak Oscarja nincs, de igazán fontos és nagy díjat soha nem kapott még (persze Golden Globe-ja van, de az ugye...) szinte senkitől. Őt most lehet kárpótolni, mert sem Michael Caine, sem Fassbender nincs rászorulva a sajnálatból elkövetett díjazásra.

előzmény: BonnyJohnny (#8775)

2016-01-16 08:48:18 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8772

Itt még mindig látni kell hozzá az összes filmet, ez nem változott.

előzmény: Vektor (#8771)

2016-01-15 21:28:18 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8770

Anno kevesen fogadtak rá, hogy nem kerül be az Emberek és istenek, A múlt (La passé), a 4 hónap vagy a Téli álom.

előzmény: BonnyJohnny (#8768)

2016-01-15 20:46:55 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8767

Az elmúlt tíz évben négyszer nyert, de hatszor vesztett a fő esélyes ebben a kategóriában. Már az öt bekerült jelöltből fő esélyes, mert párszor be sem került ugye a fő esélyes.

előzmény: zéel (#8766)

2016-01-15 08:56:56 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #138

Mindenhol feliratos, nyolc különböző nyelven beszélnek benne.

előzmény: Schumacher (#137)

2016-01-14 19:18:14 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8754

Ezt nem igazán értem. Pontosan mire gondolsz, mert 15:30-kor már egy rakás helyen ott volt a teljes névsor... magyar oldalakon is. Sőt, 15:09-kor egy majdnem teljes, amiből 4 vagy 5 kategória hiányzott.

előzmény: PG (#8751)

2016-01-11 05:48:21 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8700

És éppen akkor nem maradok fent, amikor tényleg egy vicc az egész, nagyjából három kategóriát kivéve. Most tényleg nem teketóriázott a kis csapat, mindenhol kiválasztották a legnagyobb sztárt és benyaltak a goldenglóbjai közé :D

2016-01-10 12:33:17 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8644

Igen, mint mondtam, marketing.

előzmény: Vektor (#8643)

2016-01-10 12:25:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8642

Köszönöm, van szövegértésem, az ennek ellenére ott lesz az Oscaron a témája miatt, viszont pont azt jelenti, amit.

De ha már itt tartunk, lehet korrigálni a mondatot, a téma szót tessék lecserélni marketingre és már meg is vagyunk. Viszont akkor A dán lány mellé muszáj odatenni még pár címet, amelyek kapnak majd egy rakás jelölést, ellenben a kritikusoknál még a százas (!!!) listába sem fértek be (ja, és még az elkészültük előtt Oscar esélyesnek voltak titulálva, ha már ez is felmerült), viszont a forgalmazójuk gazdagon költött a marketingjükre: Hateful Eight, The Revenant

Ez pedig itt a Metacritic, ez pedig a Rotten százas listája, lehet keresgélni.

2016-01-10 12:10:05 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8640

Ezt írtad: Sem a közönség, sem pedig a kritikusok nem ájultak el tőle, ennek ellenére ott lesz az Oscaron a témája miatt

előzmény: Mizi (#8638)

2016-01-10 11:51:17 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8637

Hát ő azt írta lentebb, hogy A dán lány azért kapja a díjakat, mert van benne nőnek öltözött férfi. A Tangerine-ben van több is, és még fesztiválnyertes is, ráadásul a kritikai átlaga is jobb.

Egyébként én nem mondtam, hogy nem fontos a téma, persze hogy fontos. De amikor azt hallom, hogy CSAK AZÉRT nyer díjakat, akkor mindig kiakadok, mert ez nettó hülyeség.

előzmény: banana (#8636)

2016-01-10 10:12:02 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8635

Akkor miért A dán lány, miért nem Tangerine? Például.

előzmény: banana (#8634)

2016-01-08 18:43:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8630

Igen, a másik kedvencem ez a "témája miatt" kap jelölést/díjat érv. Persze amikor megkérdem, hogy akkor abban a témában miért nem kapott öt tucat másik film, akkor nagy a hallgatás. El kéne már felejteni ezt.

És Ridley Scott: Én magam az Alien / Blade Runner / Thelma and Louise / Black Hawk Down négyesen kívül én az életben semmilyen díjjal nem hoztam volna kapcsolatba a nevét (rendezőként!).

előzmény: Mizi (#8629)

2016-01-08 17:36:22 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8626

Finoman el vagy tévedve azért, már megbocsáss.

direkte az akadémia számára (tehát elsősorban nem a nézők számára)

Ez például mi is akar lenni? Az, hogy nem a legostobább nyári gagyikat jelölik, még nem jelenti azt, hogy azok nem a közönség számára gyártott filmek. Maximum nem boldog-boldogtalannak, de attól még a közönságnek készülnek. A Mad Max pedig szerintem sokkal jobb (de kurva sokkal) jobb, mint a számomra félidőben átaludt Interstellar vagy az Inception.

Bor, mámor, Provence

De ezzel legalább megnevettettél :D

előzmény: Mizi (#8625)

2016-01-08 11:09:59 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8617

Akkor vagy látnok vagyok, vagy másképp néztem az adatokat abban a pillanatban mint a világ megfizetett része :Đ

előzmény: Vektor (#8614)

2016-01-08 11:08:48 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8615

A Metacritic nyilvánvalóan abból listáz, amiből cikk születik. Egy újságtól egy ember ír cikket, de attól még a többieknek is van véleménye :) De hát nézd meg, elég könnyen előkereshetőek ezek a listák minden újságnál/magazinnál.

Csak egy saját példa. Én írtam a Saul fiáról, ötöst adtam, saját listámon első helyre került. Az AE összesítettjében még a top10-ben sincs, pedig a Meta ezt úgy venné, hogy AE 100%.

előzmény: Ágó (#8613)

2016-01-08 10:55:09 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8612

Nem ők azért kapják a pénzt, hogy olvasókat vonzzanak, amit csak hangzatos címekkel és nagy szavakkal lehet. Ezért kiáltanak hetente új éllovast és állnak elő új elméletekkel :)

előzmény: Vektor (#8611)

2016-01-08 10:51:22 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8610

Mondjuk minden újság kritikusainál :) Például a The New York Times kritikusainál a The Big Short az egyetlen közös pont, minden írójuk listáján szerepel, miközben a többi szépreményű hiányzik innen-onnan.

előzmény: Ágó (#8609)

2016-01-08 10:35:56 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8608

Ez nem igaz:

2015-12-09 23:55:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] ← (szerk) limupei #8485
Azért a The Big Shortra tessenek odafigyelni...


Már mondtam párszor, soha nem a számokra kell figyelni, pláne nem a GoldDerby szenzációhajhász hülyeségeire, hanem a lényegre. Tök mindegy, hogy mit díjaztak, az egyéni toplistákon messze a The Big Short szerepel legtöbbször (jó helyen!), az Oscar pedig egyéni szavazás, nem közösségileg megbeszélt valami. És ez már december elején is látszott.

előzmény: Vektor (#8607)

2016-01-05 22:36:02 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8581

Kisebb? Tízszer láttam, imádom oda és vissza :D

előzmény: BonnyJohnny (#8580)

2016-01-05 21:54:29 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8579

Nem is mondtam, hogy a Carol veszélyben lenne, csak érdekes.

előzmény: Vektor (#8577)

2016-01-05 20:46:30 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8576

No, a PGA kihagyta a Carolt (és a Star Warst). Viszont bekerült az Ex Machina, ez valami csodálatos :)

2016-01-05 12:42:11 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8573

Szerintem nem jelent semmit, ezért hozták létre ezt az új rendszert. Szerintem alapfelállásnál mondjuk A nagy szépséget is kivágták volna.

előzmény: koponyányi monyók (#8571)

2016-01-05 12:39:37 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8572

Khm, #8485 :)

előzmény: Vektor (#8570)

2016-01-03 12:28:26 [Vapiti 2015] limupei #44

Nálam megint előállt a "kilencből talán 2-3 eljut a jelölésig" állapot, de hát ez van :) Ennek szellemében...

ARANY: Saul fia / Ifjúság / Birdman

NŐI EZÜST: Laia Costa (Victoria) / Mya Taylor (Tangerine) / Margita Goseva (A lecke)

FÉRFI EZÜST: Michael Caine (Ifjúság) / Röhrig Géza (Saul fia) / Edward Norton (Birdman)

2015-12-26 08:23:16 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8560

Làtom, a Carol operatõrét szeretitek elfelejteni, pedig kapja a kampànyt rendesen.

De legalàbb minden oscarológus eljutott oda, ahova màr 2 hete el kellett volna: a jelen àllàs szerint vagy a Spotlight vagy a The Big Short nyeri a fõdìjat.

2015-12-11 07:15:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8505

Most mondjam, hogy megmondtam? :)

előzmény: Vektor (#8504)

2015-12-09 23:55:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8485

Azért a The Big Shortra tessenek odafigyelni...

2015-12-09 07:39:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8474

Majd a See You Again, a "szentimentális favorit".

zombysoad: De a dokumentumfilmesek nemzetközi szövetsége Oppenheimert díjazta, aki ott van a short listen és már egyszer csúnyán elbántak vele.

Egyébként minden díj fent van az adatbázisban.

előzmény: Ágó (#8473)

2015-12-01 21:52:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8418

Mielőtt bárki felrobban, nézzétek meg: az elmúlt öt évből négyben ez a csapat egy díjat sem adott a későbbi Oscar-nyertesnek. Egyedül a Birdman kapott tőlük az előző öt nyertesből, az se fődíjat.

2015-11-30 22:37:38 Anomalisa (2015) limupei (5) #12

Szombaton eléggé tele volt. Sőt, fesztiválos vetítésen az Urániában csak az Ex Machinán láttam több embert, pedig voltam 100+ ilyenen.

előzmény: Ágó (#11)

2015-11-29 08:41:09 Anomalisa (2015) limupei (5) #4

Mivel elég markáns a fickó stílusa, így nyilvánvalóan sokban, de ha rokonítanom kéne, akkor valahova a John Malkovich-menet és A makulátlan elme közé tenném azzal a kitétellel, hogy Gondry helyett most biztos sok Alexander Payne-filmet nézhetett előtte :)

előzmény: Zalaba Ferenc (#3)

2015-11-28 21:30:18 Anomalisa (2015) limupei (5) #1

No, akkor a Saul fia után idén másodszor: mestermű.

2015-11-25 10:12:47 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8382

Na tessék, a Roomot bemutatják itthon is, január végén hozza a Vertigo.

személyes megjegyzés: Remélem nem csak szinkronizáltan, mert Brie Larson helyett tuti nem fogok Gizikét vagy Juliskát hallgatni. Akkor inkább screener.

előzmény: Vektor (#8342)

2015-11-25 09:46:19 Carol (2015) limupei (?) #4

Független film, a sorsa is hagyományos. Megpróbálják bejuttatni nagyobb fesztiválra (nekik sikerült), reménykednek, hogy nyerjenek valamit (ez is sikerült), és reménykednek, hogy megvegye egy forgalmazó (szintén sikerült). A forgalmazó pedig a fogadtatás tükrében dönt, hol és mikor mutatja be. A Carol esetében szerintem egyértelmű döntés volt, lévén szó egy Cannes-ban díjazott filmről, ami nem mellesleg az év kritikailag legsikeresebb filmje (a Spotlight és az Anomalisa mellett). Egyébként ezek ellenére sem sem tipikus "Oscar-választás" a film. Ez a téma nem igazán Akadémia-barát (leginkább a színészeknél kamatoztatható), ráadásul Cate Blanchettnek már van két Oscarja. Nem véletlen, hogy Rooney Marát a mellékszereplők közé akarta benyomni a forgalmazó, érzik ők, hogy ő most az aduász. Másrészt ott van szegény Haynes, aki csinált már kritikai év filmjét korábban is (elég beszédes), amit aztán az Akadémia jól lepöckölt.

előzmény: St4nt0N (#3)

2015-11-24 21:44:34 Carol (2015) limupei (?) #2

Egy független film, ami úgy küzdötte be magát a díjszezonba, hogy bizonyította rátermettségét. Ez a Carol. Nagyon nem ugyanaz, mint ami már eleve a díjszezonra készült. Soroljam? The Revenants, Kémek hídja, Aljas nyolcas, Joy... No, azok az Oscarra készültek kezdetektől fogva.

előzmény: St4nt0N (#1)

2015-11-24 20:47:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #8381

Nem, de máshol nem adják oda előre, a színészgárda is egy versenykategória. Ez így nekem szimpatikusabb. Ott lesznek, kapnak díjat, a többi kategóriában pedig nem foglalják a helyet. Win win, így a sajtóban több színész/színésznő pózolhat díjjak a kezében.

előzmény: Vektor (#8379)