limupei

2017-11-21 11:36:39 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10310

Úgy szeretem az MTI-t, soha nem sikerül alább adniuk néhány ordas hibánál... amiket aztán az újságírók sem javítanak :/

előzmény: coles (#10309)

2017-11-16 17:11:19 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] limupei #23184

Most írtam, ez a köztudat, a "120/80 a jó". Semmi allegória.

--
Áthelyezve a(z) 120 battements par minute topikból.

előzmény: ZoLeEe (#23183)

2017-11-16 07:29:50 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] limupei #23181

De ez az ideális szisztolés érték, tudod, mindenki ezt mondja, a 120/80 a jó vérnyomás :) Ha gondolod átírom.

--
Áthelyezve a(z) 120 battements par minute topikból.

előzmény: ZoLeEe (#23179)

2017-11-08 15:40:52 [Általános fórum] limupei #7188

Sokkal nagyobb a hatalma/hatalmuk, mint ezeknek volt, már csak azért is, mert hatalmas cégóriás(ok) része/részei, amelynél a puszta moziforgalmazás csak egy kis részét képezi a bevételeiknek.

előzmény: csabaga (#7187)

2017-11-08 10:12:36 [Általános fórum] limupei #7184

Én meg úgy gondolom, hogy elkövetett, méghozzá a Disney. Ilyet nem csinálunk és kész, a nyugati világban legalábbis nem (és itt a keleti szegletben sem kéne, teszem hozzá rögtön). És itt már nem a sajtó szabadságáról, hanem másról is szó van, konkrétan a hitelességről. Ha valakinek megengedik ezt a "csak az írhat rólam, aki jót ír" mentalitást, az egy nagyon rossz folyamat kezdete lenne, amire ez a helyes válasz, hogy az egész sajtó egy emberként határolja el magát attól a személytől/cégtől stb. Mert itt nyilván nem a díjszezonos ignorálás hatott - lássuk be, a Disney szarjai úgysem rúgnának labdába, max a Kokó - hanem arról, hogy az újságírók azt mondták, ha ők nem írhatnak, akkor mi sem fogunk. A Disney viszont ebből él, nem engedheti meg magának, hogy elveszítse a legnagyobb amerikai lapokat.

előzmény: BonnyJohnny (#7183)

2017-11-08 08:32:21 [Általános fórum] limupei #7182

Remélem, azért érzed a különbséget az "azt enged be, akit akar" és az "azért nem engedlek be, mert rosszat írtál rólam" között.

előzmény: BonnyJohnny (#7181)

2017-11-08 08:08:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10307

Attól függ, honnan nézed. Gondolom az Oscarra gondolsz: nem szimultán bemutatója lesz, szóval február második feléig csak mozivásznon látható majd, utána költözik VOD-ra (nagyjából a szavazási procedúra vége előtt egy héttel). Ha viszont azt nézed, hogy a Netflix utána csak Amerikában beviszi 60 millió háztartásba, az nem olyan rossz. A Saul fia moziban ment és az akkori átlag jegyárakkal számolva bő 200 ezer nézője volt odaát. Több millió háztartásból azért nagyobb esély van egy ennél nagyobb számra mint 5-10-150 moziból, aminél többet úgysem kapna.

előzmény: #zombysoad (#10306)

2017-11-07 14:48:35 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10305

Szóval akkor mégis.

előzmény: #zombysoad (#10304)

2017-11-04 09:15:52 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10290

Mivel ugyanannál a forgalmazónál vannak, szerintem ne tegyük ezt :)

előzmény: Vektor (#10289)

2017-11-02 15:29:48 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10288

Látványtervezés szerintem a Shape of Water lesz, kosztüm pedig a Phantom Thread. Vagy Greatest Showman...

2017-11-02 07:35:57 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10285

És tegnap 11 jelölést zsebelt be a brit függetlenektől. Mindhárom amerikai (!) színész kapott jelölést, ami náluk ritka, szóval baromi jó úton halad a film. Ugyanitt viszont a Film Stars Don't Die in Liverpool nem kapott jelölést a női főszereplők között, jelölték viszont Jamie Bellt és Julie Walterst. Érdekes, és nem jó jel Annette Beningnek. + jelölést kapott a Get Out! és a The Florida Project a nemzetközi függetlenek között, akár ez is árulkodó lehet (a nemzetköziek között van még Östlund, Zvjagincev és az I am not Your Negro tavalyról)

Ja, és a Three Bilboards nem közönségdíjat kapott Velencében, de lényegtelen :)

előzmény: Vektor (#10283)

2017-10-23 12:49:05 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10278

Bocs :)

előzmény: The Hungarian (#10277)

2017-10-23 09:48:16 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10276

Húsz vereség után Kevin O'Connell végül nyert idén. Most majd ők indulhatnak neki sokszoros vesztesként a díjszezonnak. Hárman vagy négyen fognak is, de még a hat sem kizárt :)

2017-09-17 21:41:59 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10272

Egy McDormandje már van :) És persze most már két NAGY fesztiváldíja is.

előzmény: Vektor (#10271)

2017-09-17 19:57:39 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10270

Lehet készülni Oscarra, a Three Billboards Outside Ebbing, Missouri nyerte a Torontói Filmfesztivált! :)

2017-09-09 20:37:59 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10269

Guillermo del Toro nyerte az Arany Oroszlánt Velencében :)

Itt pedig a többi díj Velence

2017-09-08 20:30:13 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10268

Azért azt remélem tudom, hogy ez nem pont így működik. Először is, azt az Oscart nem a rendező, hanem az ország kapja. Ország nevez, ország nyer. De biztos megsértődött, hogy nem nyert A múlt nélküli ember.

előzmény: critixx (#10267)

2017-09-08 17:27:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10266

És Finnország nem ezt nevezte...

előzmény: Vektor (#10265)

2017-09-07 07:27:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10263

Akkor vedd úgy, hogy helyet cseréltek, mert 2006-ban pedig Ledgernek kellett volna kapnia Hoffmann helyett. De a legjobb úgy értelmezni, hogy mindkétszer mindkettő, így egyszer egyik, másodszor a másik :)

előzmény: kaamir (#10257)

2017-08-09 08:38:35 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10242

John Bailey operatőr - Groundhog Day, As Good as It Gets - lett az Akadémia új elnöke. Hát, hát...

2017-07-28 17:17:42 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10235

A Hacksaw Ridge-nél jobbak a kritikái, és itt a gesztus is nagyobb/jobb/nemesebb/szélesebb körben támogatott :)

előzmény: Vektor (#10234)

2017-07-28 14:25:32 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10233

Na mit mondtam?
WW

2017-07-26 07:51:30 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10230

Egészítsünk Torontóval:
The Mountain Between Us
Stronger
Kings
Woman Walks Ahead
The Wife
Film Stars Don't Die in Liverpool
The Current War
I, Tonya
Hostiles
Lady Bird
mother!
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Victoria and Abdul

előzmény: Vektor (#10229)

2017-07-19 07:13:51 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10224

Igen, messze van, nagyon is :) Amúgy van egy olyan érzésem, hogy ez most a nők éve lesz, minden arról szól mostanában. De tényleg minden és nem is baj :)

2017-07-18 18:12:42 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10221

Azt azért most se feledjétek, hogy megint 1000 tag lecserélődött, és az bizony perdöntő lehet. És most már négy számjegyű azon tagok száma is, akik nem tagjai az amerikai szakszervezeteknek, ez újabb bizonytalansági tényező. Sok az ismeretlen na, meg kéne kérdezni Mészáros Mártát vagy Pataki Évát, hogy rohannak-e íziben Dunkirköt nézni :D

2017-07-18 16:24:15 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10218

"Amerikai", amelynek minden producere brit, az író-rendezője brit, az operatőre holland, a vágója ausztrál és a főbb szereplők zöme sem amerikai.

előzmény: Ágó (#10217)

2017-07-18 15:31:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10216

És már megint csak nagy nevekben gondolkodtok. Nem baj, csak nem szerencsés. Illetve nem feltétlenül. Amúgy a diverzitás zászlaja alatt egységbe verődött Akadémiának pont jól jönne egy film, amiben a férfi férfi háborúsdit játszat más fehér férfiakkal :D

2017-06-29 07:59:57 [Általános fórum] limupei #7008

Zseniális, de összességében az egész lista az :) Ha jövőre is ugyanekkora bővülést csinálnak, át is nevezhetik Nemzetközi Filmakadémiává :) A legjobb persze az, hogy tovább nőtt a bizonytalansági tényező (főleg, hogy a nyugdíjazás is tovább folyik), hiszen lecserélődött a szavazók több mint egyharmada. Ráadásul néhány alosztályban már annyira magas a külföldiek száma, hogy a hozzá köthető szakszervezeti díjaktól is távolodás várható, lévén egyre kisebb a közös szavazótábor. Amivel viszont egyre nagyobb, az az Independent Spirit Awards, bár ez a közeledés most már pár éve szemmel látható.

előzmény: Ágó (#7007)

2017-05-29 21:16:13 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10207

Hát nem értünk egyet, de nem is szoktunk. Szerintem most más szelek fújnak, a Nebraska pedig megnyerte Cannes-ban a legjobb színész díjat.

előzmény: Vektor (#10199)

2017-05-29 08:14:07 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10196

Pontosan nem tudom, mire gondolsz? Az Amazonnak van két filmje: Wonderstruck és Ramsay filmje. Az egyik kétszeres Cannes-i nyertes és nagyon jó a kritikusoknál, a másik nem nyert semmit és csak elég jó a kritikusoknál. A Focusnak pedig ott van Coppola, a második (1961 után második!) nő Cannes-i rendezői díjjal. Vele szemben jelenleg egy Victoria és Abdul van, no meg a Darkest Hour. Előbbiben van egy Judi Dench, utóbbiban egy nagyon esélyes Gary Oldman, viszont utóbbinak van egy nulla innovációra képes rendezője és egy ugyanilyen kaliberű írója.

előzmény: Vektor (#10195)

2017-05-28 20:17:02 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10194

Hát az Arany Pálmánál mellényúltam, de azért ez sem váratlan :) Viszont szeretném felhívni a figyelmet amolyan Oscar értelemben, hogy Lynne Ramsay és Sofia Coppola ezzel jó úton járnak, és persze Nicole Kidman és Joaquin Phoenix is :)

2017-05-28 10:16:54 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10192

A Cannes-i díjak megtippelése 2015-ben egész jól ment, tavaly viszont totál csődöt mondtam :) Idén sem túl könnyű a helyzet, de azért szerintem...

A három legfontosabb díj (Arany Pálma/A zsűri nagydíja/A zsűri díja) egyikét tuti megnyeri a BPM. Nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ne így legyen, ez most nem tűnik egy széllel szembevizelő zsűrinek. A másik kettőre három tippem is van, vagy az ukrán A Gentle Creature vagy az orosz Loveless nyerhet egy nagyot, de ha nem, a Lovelessnek még mindig ott van a színésznői díj. Akárcsak a BPM, szerintem Zvjagincev filmje is tuti kap valamit. És persze ott van Lynne Ramsay és a You Were Never Really Here, ami a kritikusoknál simán top hármas cím, szóval simán megcsípheti az egyik fődíjat, vagy Ramsay megkaphatja a rendezői díjat, esetleg Joaquin Phoenix a színészit. Ha bármelyik sikerül (és szerintem sikerülni fog), akkor az Amazonnak megvan az idei Manchester by the Sea-je, lehet menni Oscarozni. Nagyjából ugyanez igaz Sofia Coppola filmjére, a The Beguiled simán viheti a rendezői díjat, de simán viheti a színésznői díjat is, és akkor a Focus Featuresnek is lesz egy Oscar-mozija a Victoria és Abdul mellé. Szintén itt, a rendezői díjnál (vagy a forgatókönyvíróinál) futhat be Ruben Östlund és a The Square, esetleg Lanthimos és a The Killing of a Sacred Deer. A forgatókönyves díjba beszállhat még Francois Ozon is (L'amant double), bár neki jobb esélye van Jeremie Renierrel a színészeknél. Persze a színészeknél Phoenix és Renier mellett nagyon ott van a most tényleg körülrajongott Robert Pattinson (Good Time) és Louis Garrel, aki Godard-t játssza a Le redoutable című filmben. Ahogy korábban írtam, a színésznőknél szóba jöhet a The Beguiled vagy a Loveless, de szóba jöhet a Wonderstruck vagy az In the Fade is Diane Krugerrel.

--> Arany Pálma-A zsűri nagydíja-A zsűri díja
BPM - You Were Never Really Here - Loveless -A Gentle Creature - Killing of a Sacred Deer
nem feltétlenül ebben a sorrendben

--> Legjobb rendező - Legjobb forgatókönyv
Killing of a Sacred Deer - The Beguiled - The Square - L'Amant Double - You Were Never Really Here

--> Legjobb színész
Good Time - Redoubtable - Loveless - L'Amant Double - The Meyerowitz...

--> Legjobb színésznő
Wonderstruck - Loveless - In the Fade - The Beguiled - Okja

2017-05-22 07:34:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10187

Na nem mintha ez bármit is jelentene, tavaly egyik nagy kedvenc (Toni Erdmann, Elle és a Paterson) sem kapott díjat. Sőt, a Cannes-ba kivezényelt újságíróknál például nem ment túl jól mondjuk A szobalány vagy Az ügyfél (lásd itt vagy itt), aztán később milyen szépen elboldogultak a világban (és a többi kritikusnál).

Azt pedig most elég nehezen tudom elképzelni (bár ez sem jelent semmit :)), hogy ez a zsűri ne találna utat Todd Haynesnek.

előzmény: Vektor (#10186)

2017-05-15 08:21:22 [Tévésorozatok] limupei #2943

Én nem néztem végig, mert nos, na... Egy dolog viszont tagadhatatlan, ez a sorozat "trending", és jelen esetben szerintem ez a lényeg. A tizenévesek nézik, beszélnek róla (és tetszik nekik, lásd imdb), az indulása óta ott van a sajtóban. Szóval hiába a százszor jobb filmek és dokumentumfilmek, ezt a témát most sikerült először úgy a célközönség elé tárni, hogy tömegével odafigyeljenek rá.

előzmény: ChrisAdam (#2942)

2017-04-13 18:38:12 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10177

Hát ez most bivalyerős mezőny lett, és az Un Certain Regard is nagyon meggyőző. És azért vannak nagyon meglepő dolgok itt, például Hollywood még speciális vetítések között sem képviselteti magát, pedig oda mindig bekerült egy-két stúdiófilm... ezzel szemben az Amazon és a Netflix is a versenyprogramban landolt.

2017-03-26 11:40:50 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10170

Az AMPAS szabályai szerint nem is jelölhetné Németország, úgyhogy mindegy is, ebből a szempontból csak Franciaország és Ausztria releváns. És ha tippelnem kéne, egyébként is az osztrákok nevezésére tippelnék, a franciáknál egy rakás nagyágyúnak lesz idén filmje, teljes a bőség zavara: Polanski, Desplechin, Provost, Ozon, Hazanavicius, Benoit Jacquot és az Életrevalók rendezői is.

előzmény: Vektor (#10169)

2017-03-12 11:57:52 Moonlight (2016) / Holdfény limupei (5) #70



Ez a kedvenc téma is gyakran előkerül, de ha a számadatokat nézzük, valójában nem nagyon van ilyen. 89 év alatt kb. 1750 szerepet jelöltek Oscarra a négy színészi kategóriában, ebből 71 volt fekete* (és ebből 6 idén!), és ennek csak töredéke az, ahol érvényesült is a fekete tematika (például Denzel Washington karaktere akármilyen színű lehetett volna a Kiképzésben vagy Morgan Freeman karaktere is lehetett volna bármi A remény rabjaiban). Ebből 17 nyert, ami még mindig kevesebb mint 5% az összes nyertesből.
Ugyanebből az 1750-ből a meleg/leszbikus/transzgender stb karakterek száma sem éri el az ötvenet (3% alatt), ráadásul ebben benne vannak azok is, ahol nem erről szól a film, nem központi jelentőségű a téma (pl. Jodie Foster a Bárányokban, Tommy Lee Jones a JFK-ben vagy Benedict Cumberbatch a Kódjátszmában). A nyertesek száma pedig nagyjából egy tucat, és azért nagyjából, mert nem tudom, bele kell-e számolni például a fent említett Jodie Foster-Bárányok vagy Natalie Portman-Fekete hattyú vagy például Nicole Kidman-Az órák típusú szerepeket? Ha nem számoljuk bele, akkor az összes nyertes szerepnek szintén nem teszik ki a 3%-át az LMBTQ-karakterek.

Ugyanez megvan a fogyatékkal élő karakterekre és a holokauszt tematikára (még ezekre szokták rásütni az ominózus jelzőt), de az itt off lenne.

*Robert Downey Jr. Trópusi viharát ebből azért kihagytam :)

előzmény: Dió (#69)

2017-03-12 09:29:23 Moonlight (2016) / Holdfény limupei (5) #68

De az is lehet, hogy azért nincs AIDS-es barát, mert az írónak (Tarell Alvin McCraney) nem volt olyan, "csak" egy drogos édesanyja, meg ez a város, ahol meleg feketeként kellett felnőnie.

előzmény: Dió (#67)

2017-03-08 07:54:47 Gigi (1958) limupei (1) #17

Szerintem az Óriás sokkal jobb film a 80 napnál, a 12 dühös pedig még többel a Kwai-nál. A Ben Hur profi és szórakoztató, de nem az én műfajom (mondjuk a giccses Spartacusnál jobb). Úgy őszintén csak a z Arábiait szeretem, szóval ez nem az én Oscar-korszakom :)

előzmény: csabaga (#16)

Hát az adaptációba sok minden belefér (lásd Rómeó és Júlia - West Side Story), de ha már nagyon megpiszkálom, akkor tegyem kreatívan. Ott sikerült, itt nem igazán. De nem írok többet, mert egyre jobban haragszom rá. Most például eszembe jutott Fiona Shaw játéka a ravatalnál. Édes Istenem de rossz volt, pedig őt alapból bírom.

előzmény: Tenebra (#11)

2017-03-07 22:05:52 Gigi (1958) limupei (1) #15

Miért? Színesebb volt, hangosabb volt, könnyebben emészthető volt. Tipikus ötvenes évek második fele (és a hatvanas első fele) Oscar fronton. Minden évben ennyit kellett teljesíteni, legyél te a legnagyobb. A 12 dühös embernek vagy A vád tanújának esélye nem volt a Kwai ellen, az Óriásnak a 80 nap alatt ellen, vagy a Gyilkosság anatómiájának és a Hely a tetőnnek a Ben Hur ellen, sem A svindlernek, az Ítélet Nürnbergbennek vagy Álom luxuskivetelbennek a West Side Story ellen, sem a Ne bántsátok a feketerigótnak az Arábiai Lawrence ellen. Az egyetlen kivétel a Legénylakás volt ebből a korszakból. Mondjuk az tény, hogy a többi nyertes legalább nem vállalhatatlan, mint ez :)

előzmény: critixx (#14)

Nem vártam, hogy überelje, csak hogy valami értelmeset hozzanak ki belőle. De itt tényleg minden csak ötletszerű, nagyon jellegzetes akar lenni, de a szokásos kliséken túl csak kevés epizódja mutat. A harminc statisztás "tömegjelenet" és a többi olcsóság pedig csak rontotta az összképet nálam. Az egyik kollégám azt mondta, hogy olyan, mint az Éhezők viadala első húsz perce (mielőtt Katnisst kiválasztják) kilencven percre duzzasztva. Találó :)

előzmény: Adam Taylor (#7)

A film stáblistájában Djata van, a magyar feliratban szintén úgy hagyták. És mellesleg majdnem ez az egyetlen dolog, ami hasonlít a könyvre. Annyira átalakították az adaptáció során, hogy alig ismerni rá, a 18 fejezetből jó ha ötöt vagy hatot felhasználtak, azt is alaposan átírva. Ezzel persze nem lett volna baj, ha a végeredmény nem lenne ilyen üres és olcsó. Pont Dragomán finom megoldásaitól, a történet apró kis részleteitől lett érdekes és szép ez a történet, de itt alig maradt valami, amit még nem láttunk/olvastunk ezerszer a hasonló témájú művekben. Azért akad egy-egy jobb jelenet (pl. a labda visszaszerzése), de ettől még ez A fehér király nem az A fehér király, főleg hogy a címadó motívumnak is csak töredékét sikerült átvinni (pusztán a film alapján nem is lehet értelmezni). Szóval ez inkább "inspired by" sem mint "based on", de mindegy is, inkább olvassátok :)

2017-03-06 13:35:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10165

Egy fokkal jobb helyzetben van azért, mint a Logan. A Universalnak legalább nincs belőtt Oscar-mozija (nem, nem abban az értelemben, amiben félre szokás használni, hanem az igazi értelmében), habár a Focusszal felesben ott van nekik a P.T. Anderson-Daniel Day-Lewis mozi, de azzal úgyis a Focus kampányol majd. Szóval igen, a kritikusokon múlik majd (és végső soron Jackson is).

előzmény: Vektor (#10163)

2017-03-03 08:23:26 Logan (2017) / Logan - Farkas limupei (?) #15

El kell keserítselek, nem az Akadémia lesz az, aki 89-ből 81 fehér/hetero férfi mellé nem Logant teszi meg nyolcvankettediknek, hanem maga a Fox.

előzmény: ChrisAdam (#14)

2017-02-28 23:11:11 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10154

Honnan tudod, hogy meglenne? Ez hülyeség, nem tudhatod. Láttuk, hogy mi van akkor, ha az van: Braveheart, Gladiátor és társaik, azaz a kemény rajongói bázissal rendelkező filmek. Jó ez a preferenciális, nem kicsit jó. De ha ez megnyugtat (tudom, hogy nem), de eddig akárhány modellezését láttam a rendszernek, már az első körben kihullik a filmek egy harmada, szóval a második körbe már csak öt megy, akik teljesítettek kellő mennyiségű első helyes szavazatot.

Az idei modellezések (volt pár) például alig két-három kategóriában hoztak többséget a hagyományos szavazásnál, azok is csak majdnem mindig: Viola Davis általában mindig magasan nyert. Úgyszintén a La La Land zenéje, és szintén a Zootropolis. Más nem nagyon szerzett többséget.

Ágó: nem jó az összevetés, mert első körben teljesíteni kell egy bizonyos mennyiséget az első helyen. Nálatok ez nem így volt. Sőt, preferenciálisan ti meg is nyertétek volna az első körben, mivel megvan az 50%+1, de ezt már BonnyJohnny írta is.

2017-02-28 12:49:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10139

A szavazatok nem terülnek szét, éppen erre jó a preferenciális szavazás. Ha csak az első helyeket néznék, akkor szétterülnének, így viszont nem. Viszont el kell fogadni a tényt, hogy ma már minden hétre jut két díjátadó, sokkal gyorsabb és széleskörűbb az információáramlás, a függetlenek is könnyebben kommunikálnak, így elveszett a stúdiók hegemóniája az Oscar felett, a többnyire biztonsági játékot űző filmjeik helyett már mást választ a művészközönség.

A lényeg, hogy nem szabad saját szemszögből nézni. Attól még, hogy valami neked/nekem/akárkinek a kedvence, még nem biztos, hogy másnak is. A Birdman, a Moonlight, a Spotlight és a 12 Years is megszerezte a szavazatok több mint ötven százalékát, a riválisoknak nem sikerült. Ennyi.

előzmény: banana (#10137)

2017-02-28 08:28:51 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10130

Mert megbontották a szavazási eljárást. A rendezőknél még mindig elég az egyszerű többség, azaz matematikailag 20%+1 vokssal már lehet nyerni, míg a filmeknél preferenciális szavazás van, ahol muszáj elérni az 50%+1 szavazatot. Így lehet elkerülni, hogy a hirtelen népszerű filmek kisebb, de annál lelkesebb rajongótábora határozza meg az Oscart. Mert például az általad kialakított két csoportban nem minőségi, hanem népszerűségi a kérdés, illetve az lenne, ha megcserélnéd a Speechet és a Networköt. A többi ízlés dolga, nekem például a Gravitáció vagy a Network ugyanolyan maradandó élmény, mint a Moonlight vagy a Spotlight, míg mondjuk a Slave vagy a La La bőven elég volt egyszer is, a Revenant meg még egyszer is bőven idegesítő volt.

előzmény: banana (#10129)

2017-02-27 23:30:46 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10128

Ne szomorkodj, ez az első markáns jele, hogy az Akadémia tényleg megmozgatta az állóvizet. Engem most kezd érdekelni, hogy mi lesz a vége 2020-ig :)

előzmény: ChrisAdam (#10127)

2017-02-27 23:16:22 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10126

Dehogy veszekszek, pont így szeretem eltölteni a hétfő estéket :D
Azt viszont most már mindenki érti, miért vonultam vissza 10%-ra díjszezon ügyben. Tizenöt évig ugyanez nagyon sok volt :)

2017-02-27 23:02:08 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10122

Hát most mit mondjak :D

előzmény: BonnyJohnny (#10121)

2017-02-27 22:58:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10120

Hajjaj, én ma még egy harmincas évekbeli filmtől sem mentem el. Ég és föld vagyunk :D

előzmény: BonnyJohnny (#10118)

2017-02-27 22:57:47 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10119

Most már nehéz felfogású vagyok, jaj de jó :) Mondjál még ilyeneket drága mester, aki szerint túlzó elvárás eligazodni négy szó között.

előzmény: csabaga (#10115)

2017-02-27 22:47:17 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10110

Biztos a borítékot osztó ember is automatikusan adta a következőt? Vagy ő nem lehet automatikus csak a hírességek?

Egyébként így néz ki az a lap, csak a Jane Doe helyett ott Emma Stone volt, alatta idézőjelben pedig La La Land. Mi nem egyértelmű ezen? Remélem azért a villamos művek humoránál lesz és jövő hónapban Warren Beaty-nek kézbesítik Stone villanyszámláját. Majd automatikusan be is fizeti :) Na de mindegy, túl van ez ragozva.

előzmény: BonnyJohnny (#10099)

2017-02-27 22:18:03 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10089

Akkor neked is gratulálok.

2017-02-27 22:13:38 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10086

Akkor nézzétek meg újra a felvételt. Kinyitja a borítékot, két másodpercig nézi (ennyit is indokol három szó), majd felnéz és kimondja. Ne mondjátok már, hogy ez automatikus.

2017-02-27 22:04:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10079

De, helyzetfelismerés, logika. Ha minden négyzetnek a bal sarkában van a pötty, nem rendelek hozzá egy olyat, aminek a közepén. Egyébként a fickó nem volt ott a ceremónián.

előzmény: BonnyJohnny (#10077)

2017-02-27 21:59:27 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10076

Én kérek elnézést, hogy nem dobok borsot a tejbegrízbe, csak mert véletlenül kettőt lapoztam a szakácskönyvben és oda az van írva.

2017-02-27 21:51:32 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10071

Most nem egy Gizi néniről beszélünk a szomszédból, hanem a showbizniszben edződött embereken, akik folyton más emberek előtt szerepelnek.

előzmény: BonnyJohnny (#10070)

2017-02-27 21:46:23 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10068

Ha a férfi főszerep lett volna előtte, a Manchester producerei lettek volna ebben a helyzetben. Ezért is lett volna jobb, ha Isabelle Huppert nyert volna, mert arra már csak rájöttek volna, hogy az Elle nem kóser abban a pillanatban. Bár Sammy Davis JR....

előzmény: Rorschach (#10061)

2017-02-27 21:42:38 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10067

Talán nem olvasom fel, hanem szólok, hogy ez nem az a papír? Annyira nem bonyolult.

előzmény: csabaga (#10062)

2017-02-27 21:15:40 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10060

Most komolyan el kell magyarázni, hogy ha felsorolsz öt nevet, majd tíz másodperc múlva gond nélkül mondasz valaki, aki nem volt az öt között, az nem vall túl nagy IQ-ra. Vagy helyzetfelismerésre.

előzmény: csabaga (#10059)

2017-02-27 19:42:35 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10058

Nem szokványos, illik a filmhez, alátámasztja a stílust és hangulatot, nem pedig befolyásolja azt. Nagyjából ennyi, amit egy filmzenétől elvárok, nem külön hallgathatóságot.

előzmény: purplerain (#10057)

2017-02-27 19:27:55 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10056

Nem a helyzetre értem (persze, hogy a mai tragikus), hanem az emberi hülyeségre. Sammy felsorol öt nevet, aztán gondolkodás nélkül bemond egy hatodikat? Ez azért egyértelműbb marhaság.

előzmény: BonnyJohnny (#10055)

2017-02-27 19:05:53 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10054

Azért 1964-ben Sammy Davis Jr. sem volt kutya a rossz borítékkal, kábé még nagyobb hülyeséget csinált :)

itt a videó

2017-02-27 16:33:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10050

Hogy nem vette észre, a színész kategóriákban a színész neve van kiemelve, nem a film címe :) Jövőre kérjék fel Mr. Magoot :)

purplerain: tegnap egész hosszú listát írtam a kinek adnám kérdésre válaszolva, hadd ne írjam le újra.

előzmény: Vektor (#10049)

2017-02-27 15:06:09 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10045

Hát gáz az egész, annyi szent. Először is, egy könyvvizsgáló cég vezető emberének nem túl jó ajánlólevél, hogy nem ellenőrzi azt, ami rá van bízva. Ez a dolga, nem atomfizika: ott ülsz és odaadod a jó borítékot. Másrészt ott van ez a két szerencsétlen öreg, akik még azt is felolvasták volna, hogy Suicide Squad. Mondjuk fogalmam sincs, hogy miért nem szóltak, de mindegy, mert a tömény kellemetlenséget aztán csak tovább fokozták. Nem, hogy rögtön rohant volna az illetékes, inkább megvárta míg mindenki a színpadra kecmereg, sőt, már egy köszönőbeszéd is elhangzott mire odaértek. Az adás rendezője rögtön észrevehette, nem is írták ki a nyertest, ahogy mindig, de annyi esze már nem volt, hogy lekeverje az egészet. Tragédia.

2017-02-27 14:40:29 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10041

Kábé harminc filmet kihagytam a felsorolásból, ezért írtam, hogy a jéghegy csúcsa.

előzmény: Vektor (#10039)

2017-02-27 13:16:05 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10037

Nem arra gondoltam, bár az utóhatás nyilván ez lesz. Nekem is csak harmadik a sorban a Holdfény, de amellett még mindig kitartok, hogy Jenkinsszel igenis lehet hosszú távra tervezni, mondjon akárki akármit. És ha már itt tartunk, Taylor Sheridanről és Travis Knightról ugyanezt gondolom.

A jövő évi sárdobáláson inkább a következő díjszezont értettem. Elég egy röpke pillantást vetni a címekre, hogy nyilvánvaló legyen, kemény évünk lesz. És az is nyilvánvaló, hogy a kritikusok, a szakma, az internet jámbor népe és az Akadémia jó eséllyel nem lesz összhangban.

Haneke, Polanski, (talán Spielberg (is elkészül), Hazanavicius, Clooney, Paul Thomas Anderson, Sorkin, Garth Davis, Nolan, Branagh, del Toro, John Cameron Mitchell, Aronofsky, Payne, Lanthimos, Malick, Dayton-Faris, Bigelow, Dee Rees --> és ez csak a jéghegy csúcsa, kemény lesz :)

előzmény: Adam Taylor (#10035)

2017-02-27 12:47:58 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10034

Dehogy rossz irány, én abszolút támogatom. És nagyon örülök neki, hogy 2020-ig lebonyolítják, nem töketlenkednek vele sokat.

Viszont a jövő évad megint hozza majd az agyatlan sárdobálást, ezt már most borítékolom (remélhetőleg rossz borítékba :))

előzmény: Ágó (#10033)

2017-02-27 12:35:01 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10032

Ágó: nem, de nincs is értelme ezt alapul venni, mert ezek közül csak a PGA működik ugyanezzel a szavazási rendszerrel, ők viszont egy jóval homogénebb csoport (csak producerek, nyilván).

Vektor: valójában az a tanulság, hogy nem érdemes a populáris szavazatokra hajtani, mert szart sem ér. A "fontos" díjakról meg annyit, hogy nagy részük csak az Oscart akarja befolyásolni, mást nem nagyon. A visszatérő ugyanígy járt tavaly: volt egy marha nagy tábora, aki viszont nem ebbe tartozott, az nem tette a szavazólapja élmezőnyébe.

És azt pedig végképp ne felejtse el senki, hogy tavalyhoz képest 300 régi szavazó nyugalomba vonult és jött 700 új! Ez már önmagában magában hordoz egy jókora bizonytalansági tényezőt. És idén újra csavarnak egyet a tagság összetételén.

előzmény: Ágó (#10030)

2017-02-27 12:02:01 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10029

Valahogy így, korrigáltam :)

előzmény: Ágó (#10028)

2017-02-27 10:45:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10026

Lehet, hogy legközelebb végig kellene néznem a gálát :D Amikor Mrs Dunaway kimondta az első "la"-t, kib*sztam a picsába az egészet és itt meg feltöltöttem a díjat. Amúgy pedig mondtam, hogy készüljetek a meglepetésre. Habár nem így gondoltam. És a lényegen úgysem változtat, részemről legalábbis nem. A Lalát pont nem attól fosztották meg, amitől kellett volna amitől én megfosztottam volna, szóval tök mindegy, mindenki szeresse azt, amit szeret, Oscar ide vagy oda :)

És még egy fontos dolog. Az "SAG ensemble-szabály" él és virul, az Oscar után pincsikutyaként loholó bandák (Golden Globe, BFCA, Gold Derby) pedig végre befejezhetnék saját maguk pofán köpését és lehetnének normális díjátadók, most már láthatják, hogy nem éri meg, zsinórban kétszer koppantak.

2017-02-26 17:40:59 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9879

Igen, a Lionsgate mindent akar. Málnát, Oscart egyaránt :)

előzmény: csabaga (#9878)

2017-02-26 16:35:39 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9876

A tippjeimet nem írom le, mert már leírtam őket háromszor és hülyét kapok tőlük. Mindenesetre bízom benne, hogy ha tavaly sikerült összekapniuk a józan eszüket, tavaly idén is megy nekik.

Viszont így szavaznék...

Legjobb film: Az ügyfél (a jelöltek közül: Hell or High Water>Manchester>Moonlight, a többit nem rangsorolnám, egyik sem legjobb film alapanyag)
Legjobb rendező: Asghar Farhadi (a jelöltek közül: Barry Jenkins)
Legjobb férfi főszereplő: Shahab Hosseini (a jelöltek közül: Viggo Mortensen)
Legjobb női főszereplő: Isabelle Huppert
Legjobb férfi mellékszereplő: Mahersala Ali
Legjobb női mellékszereplő: Kim Min-hee (a jelöltek közül: Viola Davis)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Az ügyfél (a jelöltek közül: Manchester)
Legjobb adaptált forgatókönyv: Hunt for the Wilderpeople (a jelöltek közül: Moonlight)
Legjobb operatőr: The Witch (a jelöltek közül: Moonlight)
Legjobb vágás: Hell or High Water
Legjobb látványtervezés: A szobalány (a jelöltek közül: Ave Cézár)
Legjobb kosztümtervezés: Jackie
Legjobb filmzene: Jackie
Legjobb dal: Drive It Like You Stole It (a jelöltek közül: Audition)
Legjobb effektusok: Kubo
Legjobb hangkeverés: Hacksaw
Legjobb hangvágás: Arrival
Legjobb animáció: Kubo

2017-02-26 11:51:09 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9870

Az az érdekes, hogy azért a nagy többség stílusosan csinálja ezt, vigyázva a saját szavahihetőségére. A kritika mint műfaj pedig megengedi ezt. Ha akarom, szemet hunyok valami felett, ami ott van, ha akarom, nem. A lényeg, hogy ott van, szóval nem kell hazudni, sőt, még a perspektívát is igazolja a helyzet, hogy itt most egy szanaszét díjazott alkotó az új filmjéről van szó, amit azért más kategóriába tartozik, mint egy tehetséges kezdő új filmje. Például biztos, hogy másképp viszonyultak volna mondjuk az Ave, Cézárhoz, ha nem a Coen tesók rendezik, de mondjuk az is biztos, hogy ha mondjuk a Hell or High Watert ők rendezik, akkor ott előkerült volna az "olyan mint a No Country". Szóval ez nem feltétlenül "elvetted a kisautómat" eset, csak változik a status quo. Chazelle pedig nem nagyon panaszkodhat, mert abszolút támogatták őt. Kicsit hasonló ez, mint David O'Russell esetében, aki mellé ugyancsak odaálltak, ő volt a tehetséges különc a kis szerethető filmjeivel. Aztán amikor az öt percenként Oscarra jelölt wunderkind lett belőle, akkor azért odaléptek neki, mert ha már Polanskikkal meg Spielbergekkel és Coenekkel vagyon egy lapon említve, akkor ne már. Persze a kritikus stílusa tényleg hozzáállás kérdése, de azért nem olyan egyszerű a helyzet.

előzmény: Ágó (#9869)

2017-02-26 01:28:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9868

Egyrészt úgy sem nyert volna, másrészt ezeket a hülye szabályokat eltörölhetnék már. Ha sok millióért agitálsz embereket, azt szabad, de pénz nélkül ne merészeld.

És közben megvolt az Independent Spirit Awards, ami személy szerint nekem még mindig a hétvége legjobb díja: Hell or High Water, Manchester by the Sea, The Witch, Moonlight, Elle. Csúcs :) A hat díj mondjuk meglepett, még a Spotlight sem nyert ennyit tavaly. És ha nincs a hülye új szabályuk*, még hét is lett volna.

*aki Robert Altman-díjat kap (színészgárda+rendező+ szereposztó rendező), az nem kaphat színészi jelölést. De rendezőit igen. Marhaság.

előzmény: Vektor (#9867)

2017-02-25 14:06:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9860

Mindig? Most azt mondod, hogy kötelező díjazni a női főszereplőt? Mikor is kapta a legjobb filmet és a legjobb női főszereplőt ugyanaz a film (és színésznője). Na ugye, nem kötelező. Kötelező díjazni a legjobb film rendezőjét? Hopp, nem kötelező, mostanában meg is lépték párszor. Semmi nem kötelező. A kritikai átlagokat pedig végre mindenki megtanulhatná a helyén kezelni és akkor rájönne, hogy a Skyfall vagy a Harry Potter utolsó részének 90+ százaléka marhára nem ugyanazt jelenti, mint mondjuk a Manchester By the Sea 90+ százaléka.

De nem értem, miért kell ezt ragoznom, mikor se kritikus, se szakma nem vagyok, a dolgok pedig úgyis ugyanúgy történnek mindig, mondhatok én (vagy te vagy akárki) bármit. A LaLa majd nyer sokat*, a kritikusok meg majd levezetik a mérgüket legközelebb. Így kerek a világ.

*és én még mindig úgy gondolom, hogy így vagy úgy, de lesz itt meglepetés.

előzmény: Vektor (#9858)

2017-02-25 13:32:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9856

DGA, BAFTA rendező, női főszereplő, Oscaron majd ugyanez --> a kritikusok szemszögéből ez a túldíjazás. Ezen kívül még egyszer, nem kell összekeverni az újságírókat és a kritikusokat. Mondjuk az meg alapból nem szerencsés hirtelen utálatot kiáltani három cikk miatt, miközben hetekig másról nem szólt a sajtó, mint hogy a La La Land tarol, a La La Land így rekord és úgy rekord, a La La Land már Dél-Amerikában* is sikeres stb.

*nem vicc, volt ilyen.

előzmény: Vektor (#9855)

2017-02-25 13:08:58 [Kritikus kód] limupei #1891

Egyébként meg a kívánságotok is teljesült, ott van az Ismeretlen gyöngyszemek lista...

2017-02-25 13:07:24 [Kritikus kód] limupei #1890

Most ugye vicceltek? A TOP 100-ból 88 film 20 évnél régebbi. Több film szerepel benne az ötvenes évekből, mint a huszonegyedik századból stb.

2017-02-25 11:45:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9854

Nem, valójában akkor történik mindez, ha valami túl van díjazva. A KT-talin is beszélgettünk erről, ez nem téma kérdése. Vannak a kritikusok, vannak a publicisták és van a szakma, három külön világ. Idén például hetek óta mást sem olvasni a fizetett cikkek tengerében, mint hogy a La La Land tarol (a Gold Derby és az Indiewire naponta többször is közölt valami hasonlót, nyilván ebből származik az éves bevételük fele). Most vége a szavazásnak, vége a pénzszórásnak, vége a tömjénezésnek is.

Másrészt ott vannak a kritikusok. Az nyomtatott sajtóban publikáló kritikusok kb. 80%-a az alábbi csoportokban tömörül: New York, Los Angeles, Southeastern, San Francisco, Chicago, Washington, National Soc. és a NBoR. Ezek közül ugyan kettő odaadta a legjobb film díját a La La Landnek, de egy sem mondta azt, hogy Emma Stone lenne a legjobb színésznő, de nem adtak neki vágás meg forgatókönyvírói díjat és Chazelle mellé sem igazán álltak oda. Az Oscar viszont erre készül, és ennek majd Chazelle következő filmje issza meg a levét.

Utoljára ilyet A némafilmes esetében láttunk, ami hasonlóan indult neki, aztán Hazanavicius következő, normál esetben simán 65-70% körüli filmje kapott egy olyan csúnya 25% a rottenen, hogy azt öröm nézni. Ugyanígy járt Tom Hooper is, és még lehetne sorolni. És még egyszer, ez nem téma kérdése, pusztán azé, hogy felmérgesítik-e a kritikusokat. A Mad Max nem az a kifejezett fajsúlyos dráma (sem a Gravity, ha már legjobb rendezés), őket mégsem fogják bántani féltucat Oscar ide vagy oda.

előzmény: Vektor (#9852)

2017-02-24 20:03:39 [Vapiti 2016] limupei #91

Nos, akkor az igazság pillanata...

Arany Vapiti: Room
Ezüst Vapiti a legjobb színésznőnek: Brie Larson (Room)
Ezüst Vapiti a legjobb színésznek: Jacob Tremblay (Room)

2017-02-19 21:33:39 13th (2016) limupei (?) #4

Én kábé hetente nyomok félre a New Releases / New Arrivals / Originals menüpontok között, szóval :)

előzmény: Adam Taylor (#3)

2017-02-19 20:20:26 13th (2016) limupei (?) #2

Nem a Netflix gyártotta, csak megvette.

előzmény: Adam Taylor (#1)

2017-02-19 15:15:30 [Tévésorozatok] limupei #2918

Ajánlanám neked a Broadchurch, a Happy Valley és a Glue című angolokat, kiváló mind.

előzmény: dézi (#2915)

2017-02-18 21:18:14 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9847

Jaja, kivéve...

2012 A zsűri nagydíja - Berlin: Csak a szél
2011 A zsűri nagydíja - Berlin: A torinói ló

előzmény: ryood (#9846)

2017-02-15 20:46:26 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9839

Attól tartok, ezt neki is ellalalázzák :/ Én azért írtam neki egy kedves posztot :)

előzmény: Ágó (#9838)

2017-02-14 18:13:21 Lion (2016) / Oroszlán limupei (?) #8

Hát akkor biztos nincs :) És egyébként éppen az ebből fakadó dilemma miatt idealizálja túl a nevelőszüleit. Szóval azt nem a film teszi, hanem ő maga. Ugyanez vonatkozik a gyerekkor "rövidségére". Az azért annyi, mert ő maga ennyire emlékszik, töredékekre.

előzmény: ChrisAdam (#7)

2017-02-14 17:53:27 Lion (2016) / Oroszlán limupei (?) #6

Érdekes, nekem a könyv szerepelt sokat az elmúlt fél évemben és a leírásotok alapján éppen úgy érzem, hogy nagyon nem pontos az adaptáció. Illetve pontos, de csak a fele :) Először is, a memoárban már kicsi kora óta előjönnek a régi otthonával kapcsolatos képek, szóval az emlékek végig elkísérik. Másrészt végig ott van a vér szerinti anya-nevelőanya motívum, méghozzá nagyon hangsúlyosan, Saroo számára mindig nagy dilemmát okozva. Ez persze lehet, hogy a filmben is benne van, csak érdekes, hogy egyikőtök sem említette, mint vezérmotívumot, mikor a memoárban egyértelműen az egyik legfontosabb.

előzmény: Tenebra (#5)

2017-02-12 22:31:36 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9827

És még egy jó hír mára: Paweł Pawlikowski újra forgat :)

2017-02-12 22:20:18 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9824

Hát ha szerinted ez volt az év legjobb operatőri munkája + rendezése, akkor egészségedre. Én azért nem így gondolom, engedelmetekkel :)

előzmény: Ágó (#9823)

2017-02-12 22:17:22 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9822

És mit értetek "összes nagyobb elismerés" alatt?

2017-02-12 22:13:56 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9821

Na, legalább csak kettővel nyert többet a kelleténél a lalala, nem pedig nyolccal. Ez is valami, remélem az amerikai kollégák is látták :)

2017-02-12 21:04:37 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #9815

Egyre remekebb ez az este :)

Pláne :)

előzmény: The Hungarian (#3)

Szerintem csak a copy/paste szépségei :) A könyvnek tuti óceán van a címében.

előzmény: ChrisAdam (#1)

2017-02-10 21:50:23 Moonlight (2016) / Holdfény limupei (5) #19

Jaja, de pont ugyanannyira, mint hetero fehér férfiak történetei. Vagy random történelmi eseményeket bemutató filmek. Vagy random történelmi személyeket bemutató filmek. Vagy híres emberek élettörténetei. Nem kell hozzá nagy kunszt, tessék elkezdeni számolni és meglátod. Csak nagy részét át sem gondolják az emberek, csak az tűnik fel nekik, amit akarnak, hogy feltűnjön.

Amúgy pedig ha ezt az elméletedet szeretnéd hirdetni, miért pont a Moonlightot választottad, ami bőven az Oscar-jelölése előtt begyűjtött millió díjat olyan helyekről is, akiknek közük nincs az Oscarhoz (Gotham) vagy olyanoktól, akik még csak nem is amerikaiak (British Independent, Torontói kritikusok stb.)

előzmény: Rorschach (#18)

2017-02-10 21:30:06 Moonlight (2016) / Holdfény limupei (5) #17

Tree of Life, The Fighter, Whiplash, Theory of Everything, Dallas Buyers Club, The Master, The Artist soroljam még? Nem túl gazdag, hetero, fehér férfiak éveket átívelő története/fejlődéstörténete. Vagy mind gimmick?