limupei

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
The Silence
 
3 2019-04-14 ?
(8)
Guava Island
 
4 2019-04-13 ?
(1)
Happy Death Day 2U
Boldog halálnapot! 2.
3 2019-03-25 2,9
(32)
Native Son
 
3 2019-03-25 ?
(3)
Bird Box
Madarak a dobozban
4 2019-03-17 3,2
(176)
Isn't It Romantic
 
4 2019-03-16 2,7
(24)
BlacKkKlansman
Csuklyások - BlacKkKlansman
4 2019-02-06 3,7
(280)
Vice
Alelnök
3 2019-02-06 3,8
(138)
A Star Is Born
Csillag születik
3 2019-02-06 3,5
(305)
Green Book
Zöld könyv - Útmutató az élethez
3 2019-02-06 4,1
(279)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Hogy őszinte legyek, én sem mennék Cannes-ba ha angol nyelvű filmes lennék. Velencébe mennék, Torontóba mennék vagy a Telluride-ra mennék. Több a haszna.

előzmény: Ágó (#10)

2019-02-26 07:05:46 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11099

Azért néhány dolgot nem árt tisztázni. Először is, igen, a BAFTA tényleg három legjobb filmet ad át: egy sima, egy brit film és egy nem angol nyelvű film. Mindháromra ugyanazok az emberek szavaznak a teljes mozis kínálatból --> és bizony a legjobb film és a legjobb brit film néha ugyanaz a film lesz.

A Francia, az Olasz vagy a Spanyol Filmakadémiánál ugyanez a helyzet, a teljes kínálatból válogatnak. Eközben az Oscar nem így működik. A legjobb idegen nyelvű filmet az ország nevezi, mindenki egyet és az öt jelöltet alig 300 ember (a 7000-ből!) választja ki a nevezettekből. Miközben a legjobb film kategória jelöltjeit a tárgyévben, moziban bemutatott összes filmből választja ki mind a 7000 szavazó. Azért durván van különbség a kettő között, különösen úgy, hogy az idegen nyelvű filmnél a végső szavazásnál sem szavazhatott mindenki + mi garantálta/garantálja azt, hogy egy ország azt nevezi, ami a moziban is fut és jó?

Harmadszor, az Oscar messze nem az amerikai filmeké, hisz pl. egy csomószor nyert angol film + épp azért hívtak meg több száz külföldit, mert nemzetközibbé akarnak válni.

2019-02-25 12:20:31 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11073

Igen, igen és igen :) Felhúzni én sem húzom fel magam, mert választhattak volna rosszabbul is (Alelnök, Bohém). A Green Book tényleg nem rossz, csak semmi különös - mint ahogyan az általad említett kettő is. Még csak meg sem lep igazán, mert azért elég erős Oscar-sztenderd ez. Csak kicsit Keresztapás az egész, hogy amikor azt hiszed, hogy sikerül ebből kikeveredniük, akkor mindig visszarántják önmagukat :)

előzmény: Adam Taylor (#11072)

2019-02-25 10:47:18 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11071

Lehettek volna bátrak, írhattak volna történelmet, rekordot, de inkább megint belegyalogoltak a langyos vízbe. "Nincsen benne semmi, de az legalább érthető", szép. Az alanti párbeszédhez hozzászólva, de BonnyJohnny, a Zöld könyv pont ugyanolyan, mint a Hidden Figures és a Blind Side, egy különbséggel: a Zöld könyv nem nőkről szól, minden más stimmel: kis tanulság, az is jól előemésztve; semmi újítás, semmi különlegesség - kicsit olyan, mint a népszerű receptoldal, "ezt a receptet eddig 247-en főzték meg és 189-nek tetszett."
És akkor újra a stat, amit már egyszer ideírtam. A legjobb film győztesek összes díjainak száma. A Crasht ugyan sikerült alulmúlni, de a rekorder továbbra is az A Beautiful Mind a 21. századból.

Green Book - 53
The Shape of Water - 117
Moonlight - 226
Spotlight - 122
Birdman - 196
12 Years a Slave - 239
Argo - 97
The Artist - 152
The King's Speech - 106
The Hurt Locker - 123
Slumdog Millionaire - 153
No Country - 163
The Departed - 98
Crash - 67

És most, hogy vége, szerintem a díjszezon legnagyobb nyertesei "karrier" tekintetében: Bo Burnham, Elsie Fisher, a Velencei Filmfesztivál és Bradley Cooper.

2019-02-16 09:35:01 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11005

Az Európai Filmakadémia díjátadóján egyszerre terelik fel a technikai díjazottakat a színpadra, ráadásul a győzelmüket már jó előre bejelentik. A BAFTA gálát nem közvetíti élőben a BBC, megvágva játszanak csak le egy rövidített verziót (igen, sok kategóriát csak összefoglaló jelleggel). Ehhez képest még mindig az Oscar megoldása a legjobb. Csak pénzt nem hoz annyit, amennyit kéne.

előzmény: manuva (#11004)

2019-02-16 08:14:09 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11003

És te megvennél valamit sok-sok millióért, ami felett valaki másnak van vétójoga?

előzmény: manuva (#11002)

2019-02-16 07:33:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11001

Oké, de van az Akadémia és van az ABC/Disney. A show az utóbbiak kezében van, ők fizetnek a közvetítési jogokért, ők döntenek a díjátadókról, ők választanak műsorvezetőt és ők határozzák meg a struktúrát. Például ha az Olimpia idején a tévé úgy dönt, hogy nem élőben közvetíti az egyik versenyt egy másik rovására, azért nehogy már az Olimpiai Bizottságot akard leváltani :) Szóval az alul felsoroltakból egyedül a populáris film díjának ötlete az ő saruk, amivel nyilván a producerek, az executive producerek, esetleg a rendezők alosztálya állhatott elő. Nem biztos, de kötve hiszem, hogy a zeneszerzők vagy a vágók rukkoltak volna vele elő.
Producerek vezetősége: Albert Berger, a Nebraska és a Család kicsi kincse producere. Mark Johnson, az Esőember és a Bugsy producere. Jennifer Todd, a Memento producere.
Executive producerek vezetősége: Daniel Fellman, a Warner egyik vezetője, olyan apróságokat egyengetett, mint Nolan Batman-trilógiája, a Matrix vagy a Harry Potter. JIM Gianopulos, a Paramount egyik vezetője, és David Linde, aki az Universalnál és a Focus Features-nél környékén tesz-vesz és az ő cége készítette többek között a Zöld könyvet.
Rendezők vezetősége: Steven Spielberg, Susanne Bier és Kimberly Peirce.

előzmény: BonnyJohnny (#11000)

2019-02-11 14:34:39 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10990

Operatőr: az Amerikai Operatőrök Szövetsége a Hidegháborút választotta, szóval egy nagyot már vesztett Cuarón. Az idegen nyelvű filmeknél pedig lehet egy olyan, hogy ott másra szavaznak, ha a fődíjnál a Romára. Persze nem biztos.

előzmény: Raul (#10989)

2019-02-11 09:07:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #10986

Leszámítva Malek rettenetes díját, ezzel megbékélnék az Oscaron is.

2019-02-07 17:04:23 Saul fia (2015) / Son of Saul limupei (5) #328

Igen, kaptak díjakat bőven. Erdélyi Mátyás nyert két nagy olyan filmfesztiválon is, ami kifejezetten az operatőri munkát állítja középpontba és ugye megnyerte az American Society of Cinematographers Spotlight-díját is. A hangmérnökök/hangvágók pedig az amerikai Motion Picture Sound Editors céhtől kaptak díjat és ugye ők Cannes-ban is nyertek.

Az Oscaron sok technikai kategóriában viszont egy csomó mindent kell csinálni, nem elég, hogy van a film. Ha ezt valaki nem csinálja végig, akkor nem is jelölhető. Azt persze nem tudom, hogy ők megcsinálták-e, de azt igen, hogy egy csomó filmnél nem is csinálják meg a stúdió részéről, hogy ne legyenek önmaguk konkurenciái. A hangvágóknál pl ez van, bocsánat, angolul fogom idemásolni:

"The supervisor(s) must be the primary creative
decision maker and principal interpreter of the director’s vision to the sound editing team. The
supervisor(s) must approve the sound effects and their specific placement in the film, coordinate the
creation of newly designed sound and Foley effects, and coordinate the editing of dialogue and ADR.
The supervisor(s) must oversee the recording of the pre-dubs and be present at the final mix. In the
event the above responsibilities are divided, both co-supervisors must adhere to the above criteria.

4. Final nomination eligibility of the supervisor(s) responsible for the achievement shall be determined
by the Sound Branch Executive Committee.
5. In cases where more than one supervisor on a film claims eligibility for the Sound Editing award, each
individual must submit a letter to the Sound Branch Executive Committee describing their contribution
to the film in detail. Letters must be received by the Academy no later than 5 p.m. PT on Friday,
November 30, 2018.
a. In the event of any dispute over award eligibility by prospective nominees, after the full vetting
process is complete, the Sound Branch Executive Committee will request that those individuals
resolve the dispute between themselves. Should they be unable to do so by the 31st of
December of the qualifying year, then the Sound Branch Executive Committee will declare that
film ineligible for this category."

Összes komment...