limupei

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
A Vida Invisível
Egy nő láthatatlan élete
4 2020-05-16 ?
(6)
Dronningen
Szívek királynője
4 2020-05-16 3,9
(99)
Cosmos: Possible Worlds
Kozmosz: Lehetséges világok
5 2020-05-16 ?
(4)
Cosmos: A SpaceTime Odyssey
Kozmosz: Történetek a világegyetemről
5 2020-05-16 4,4
(18)
Cosmos
Carl Sagan: Kozmosz
5 2020-05-16 4,8
(13)
The Hunt
Vadászat
2 2020-03-21 3,5
(181)
Little Women
Kisasszonyok
4 2020-02-07 3,8
(206)
Ford v Ferrari
Az aszfalt királyai
3 2020-02-07 4,0
(344)
1917
 
3 2020-02-07 3,8
(339)
Jojo Rabbit
Jojo Nyuszi
3 2020-02-07 4,0
(478)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2020-09-11 07:22:01 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11491

Ez ennél sokkal bonyolultabb, mint hogy egy aspektus alapján próbáljuk megmagyarázni az egész helyzetet. Azért azt be kell látni, hogy egy folyamat vezetett idáig és nem hasraütésre találták ki ezt az egészet. Nagyon hosszú ideje mennek a felszólalások, hogy változzon a rendszer, de nem változott a rendszer. A kvótarendszer nem szerencsés, de szerintem nem tudnak jobbat. Ráadásul az Akadémia már jó ideje megkezdte önmaga átalakítását, és az átalakítás első lépése az önkontroll volt. Ők maguk látták be, hogy előtte nem igazán vettek fel a tagjaik közé kisebbségi alkotókat, fiatalokat vagy külföldi alkotókat. És azt, hogy jóval kevesebb nőt vesznek fel, mint férfit. Ez volt az a pont, amikor mindenki azt mondta, hogy majd jól felhígul az egész. Nos, így visszanézve, csak hogy Magyarországnál maradjak, nem hiszem, hogy Mészáros Márta és Enyedi Ildikó vagy Pataki Éva jelentené a felhígulást. És én ezt a mostani döntést is megpróbálom ebből a szemszögből nézni. Persze, lehet olyan bicskanyitogató szalagcímeket kreálni, hogy mostantól minden filmben kell feketének lennie, de nem erről van szó. A szabályrendszer a filmgyártás egész területét érinti, és az ilyen szalagcímek pont arra jók, mint azok, hogy a sokmilliós gázsit bezsebelő Jennifer Lawrence több pénzt akar. De a filmgyártás nem csak a sztárokból áll, mint ahogyan ez a szabályozás sem csak egy dologról szól. Nem azt mondja, hogy ha törik, ha szakad, ezt csináld, hanem azt, hogy csinálj valamit. Ezt az előző hozzászólásom miatt írom, ahol nem arra gondoltam, hogy kibúvót keresnek majd. Inkább arra, hogy majd választanak. És ha esélyt adnak a filmiskolából frissen kikerült ázsiai vágónőnek (legalább gyakornokként), akkor már beljebb vannak. Mert eddig nem igazán tették.

2020-09-10 06:22:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11486

Szerintem olvassátok el jobban az új szabályzatot és majd látjátok, hogy szó sincs erről. Négy kritériumhalmazt állapítottak meg, ebből kettőnek kell megfelelni. Erős a gyanúm, hogy a döntő többség az utolsó kettőnek felel majd meg, vagyis felvesz pár kisebbségi csoporthoz tartozó gyakornokot és néhány kisebbségi csoporthoz tartozó marketingest. Vagyis az ég világon semmi nem fog változni, ha nem akarnak, a filmhez hozzá sem kell nyúlniuk. Kivéve akkor, ha az adott film mögött álló valamelyik fontos ember nem kívánja érvényesíteni a Frances McDormand által emlegetett "Inclusion rider" szerződéskiegészítést. De ennek semmi köze az Akadémiához.

2020-03-10 08:29:59 Onward (2020) / Előre limupei (?) #5

Tehát dramaturgiai szerep nélkül csak heterókat, férfiakat és fehéreket illene bedobálni filmekbe? A dramaturgiai szerep nélküli pont attól dramaturgiai szerep nélküli, hogy bármi lehet. Lando Calrissian lehetett volna fehér, Han Solo lehetett volna fekete, Ackbar admirális lehetett volna víziló fejű, Owen bácsi és Beru néni pedig lehetett volna egy leszbikus pár, a történet egy fikarcnyit sem változott volna.

előzmény: Kempesbaba (#4)

2020-02-13 06:57:36 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11476

Nem kiszivárgott, hanem hivatalos bejelentés volt. A két "tettes" soha többé nem dolgozhat a show-n.

előzmény: budaik (#11475)

2020-02-03 05:26:17 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11340

Az még csak hagyján, de ha a Jojo (ami nem rossz, de ebben a mezőnyben egy lepkefing) húz egy Spotlightot, az siralmas lesz :/

előzmény: Vektor (#11338)

2020-01-20 06:54:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11317

És igen, igen , igen :)

előzmény: Vektor (#11316)

2020-01-19 08:33:44 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11313

No igen :/ Hacsak be nem üt a "screener-effektus", mert valószínűleg ez a film nem mutat olyan jól tévében.

robeeX: És ez idén még inkább így lesz. A kritikusoknál az 1917 a hetedik a sorban a kilenc jelöltből. Ráadásul idén a nézők is szeretik ezeket a filmeket, sőt, a nézők még azt is jobban szeretik, amit a kritikusok az 1917 alá tettek.

előzmény: Vektor (#11311)

2020-01-15 06:51:25 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11307

Az Oscaron.

előzmény: Adam Taylor (#11303)

2020-01-13 19:28:27 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11295

Legjobb film - Legjobb nemzetközi film - Legjobb dokumentumfilm

Három, totálisan más dolog. Az elsőnél minden film játszik, amit az adott időszakban bemutattak és játszottak legalább egy héten át Los Angeles megyéjében. Az egész Akadémia nevezhet rá jelölteket.

A második az országok versenye, minden ország egy filmet nevezhet. Nem jelölhet az egész akadémia.

A harmadik pedig attól más, hogy csak a dokumentumfilmesek alosztálya jelölhet bele filmeket.

Szóval amíg nem alapelvárás, hogy a világ sok-sok országában élő 7000 ember egyeztessen, addig lehet és lesz is átfedés.

- Ami a Once Upont illeti, igen, az a vágás hiányzik. De az 1917 mögé pedig nem álltak be a színészek. Sem a Parasite mögé. A Marriage Story pedig rendezői jelölés nélkül maradt, akárcsak a Jojo Rabbit. Így az az érdekes helyzet állt elő, hogy az a két film nem számít éllovasnak, amelyek mindent behúztak papíron, amit be kell: The Irishman és a Joker. De, mint az az elmúlt években kiderült, mindegyik nélkül lehet Oscart nyerni.

2019-10-20 08:15:05 [Megérdemelte-e az Oscart...] limupei #11219

Ennyivel tudok neked segíteni. Meg azzal, hogy a fesztiválokra nem az országok neveznek, vagy ha igen, akkor sem egy filmet. Hogy oda mi kerül be, arról a fesztiváligazgató dönt (és nyilván az ő csapata).

Ami a Hét szamurájt illeti, 1955-ben még tényleg nem volt Legjobb idegen nyelvű film kategória, csak különdíj, amit egyébként egy japán film kapott. Magát a filmet viszont csak 1956 nyarán mutatták be Los Angeles-ben, szóval az 1957-es Oscaron kaphatott volna más kategóriákban jelölést (ekkor már volt kategória a nem angol nyelvű filmeknek, az Országúton nyert) és ami azt illeti, kapott is kettőt: Legjobb látványtervezés és Legjobb kosztümtervezés

Nem angol nyelvű filmek az Oscar a 8 fő kategóriáiban:

(legjobb film)

1938: A nagy ábránd
1969: Z, avagy egy politikai...
1972: The Emigrants
1973: Suttogások és sikolyok
1995: Neruda postása
1998: Az élet szép
2000: Tigris és Sárkány
2006: Levelek Iwo Jimából
2012: Szerelem
2018: Roma

megjegyzés: a Bábel, a Traffic és a Farkasokkal táncoló is csak részben volt angol!


(legjobb rendezés)

1960: Vasárnap soha
1961: Édes élet
1962: Válás olasz módra
1963: 8 és fél
1965: A homok asszonya
1966: Egy férfi és egy nő
1968: Az algíri csata
1969: Z, avagy egy politikai...
1970: Satyricon
1972: The Emigrants
1973: Suttogások és sikolyok
1974: Amerikai éjszaka
1976: Színről színre
1979: Őrült nők ketrece
1982: Das Boot - A tengeralattjáró
1983: Fanny és Alexander
1985: Káosz
1987: Kutyasors
1994: Három szín: piros
1995: Neruda postása
1998: Az élet szép
2000: Tigris és Sárkány
2002: Beszélj hozzá!
2003: Isten városa
2006: Levelek Iwo Jimából
2007: Szkafander és pillangó
2012: Szerelem
2018: Roma

megjegyzés: a Traffic, Babel és Farkasokkal táncoló is részben idegen nyelvű

(legjobb forgatókönyv)

1949: Biciklitolvajok
1951: La ronde
1954: Tiltott játékok
1963: Vasárnapok Ville d'Avray-ban
1969: Z, avagy egy politikai...
1971: A megalkuvó
1971: Finzi-Continiék kertje
1972: The Emigrants
1975: Egy asszony illata
1976: Casanova
1977: A vágy titokzatos tárgya
1979: Az őrült nők ketrece
1982: Das Boot - A tengeralattjáró
1987: Kutyasors
1991: Európa, Európa
1995: Neruda postása
2000: Tigris és Sárkány
2003: Isten városa
2004: Egy motoros naplója
2007: Szkafander és pillangó

-----------------

1945: Marie-Louise
1946: Róma, nyílt város
1946: Szerelmek városa
1947: La Cage aux Rossignols
1949: Paisá
1950: Keserű rizs
1954: Kenyér, szerelem, fantázia
1955: Hulot úr nyaral
1955: Le mouton à cinq pattes
1956: A vörös léggömb
1956: Országúton
1956: A sorompók lezárulnak
1956: Vágyakozás
1957: Bikaborjak
1959: Négyszáz csapás
1959: A nap vége
1960: Vasárnap soha
1960: Hiroshima, szerelmem
1961: Balada a katonáról
1961: Édes élet
1961: Rovere tábornok
1962: Válás olasz módra
1962: Tavaly Marienbadban
1962: Tükör által homályosan
1963: 8 és fél
1963: Nápoly négy napja
1964: Elvtársak
1964: L'Homme de Rio
1965: Casanova 70
1965: Cherbourgi esernyők
1966: Egy férfi és egy nő
1967: A háborúnak vége
1968: Az algíri csata
1969: Elátkozottak
1970: Éjszakám Maudnál
1971: Vizsgálat egy minden gyanú felett álló polgár ügyében
1972: A burzsoázia diszkrét bája
1972: Szívzörej
1973: Suttogások és sikolyok
1974: Amerikai éjszaka
1975: Amarcord
1975: Egy egész élet
1976: Cousin cousine
1976: Pasqualino Settebellezze
1978: Őszi szonáta
1980: Amerikai nagybácsim
1983: Fanny és Alexander
1984: Észak
1985: Hivatalos változat
1987: Viszontlátásra gyerekek!
1994: Három szín: piros
1998: Az élet szép
2001: Amélie csodálatos élete
2002: Beszélj hozzá
2002: Anyádat is
2003: Barbárok a kapuknál
2006: Levelek Iwo Jimából
2006: A faun labirintusa
2006: Babel
2011: Nader és Simin
2012: Szerelem
2018: Roma


(színészek - nem angol nyelvű szerep)

1960: Vasárnap soha
1961: Egy asszony meg a lánya
1962: Válás olasz módra
1964: Házasság olasz módra
1966: Egy férfi és egy nő
1966: Üzlet a korzón
1972: The Emigrants
1974: Amerikai éjszaka
1974: A keresztapa II.
1975: Hester utca
1975: Adéle H. története
1976: Cousin, cousin
1976: Pasqualino Settebellezze
1976: Színről színre
1977: Egy különleges nap
1978: Őszi szonáta
1987: Oci ciornie
1988: Hódító Pelle
1989: Camille Claudel
1990: Cyrano de Bergerac
1990: Farkasokkal táncoló
1992: Indokína
1995: Neruda postása
1998: Az élet szép
1998: Központi pályaudvar
2000: Mielőtt leszáll az éj
2000: Traffic
2004: Maria Full of Grace
2006: Volver
2006: Babel
2007: Piaf
2008: Vicky Christina Barcelona
2009: Becstelen brigantyk
2010: Biutiful
2011: A Better Life
2012: Szerelem
2013: Captain Phillips
2014: Két nap, egy éjszaka
2016: Elle
2017: Szólíts a neveden!
2018: Roma

előzmény: PG (#11218)

Összes komment...