Jereváni Rádió

Tapasztalat: 2821 film
Kompetencia: 4 film
Súly: 2921
Regisztráció: 2006. május 17. (10 év, 9 hónap)
Kedvencnek jelölték: 93 user

Kedvencek

Rendezők: Akira Kurosawa, Alfred Hitchcock, Andrzej Wajda, Billy Wilder, Fábri Zoltán, Federico Fellini, Giuseppe Tornatore, Huszárik Zoltán, Ingmar Bergman, Jiří Menzel, Milos Forman, Miyazaki Hayao, Sidney Lumet, Wong Kar-Wai, Woody Allen

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
One Night Stand
Egyéjszakás kaland
2 2017-02-26 3,3
(82)
Smultronstället
A nap vége
4 2017-02-25 4,6
(280)
Evolution
Evolúció
3 2017-02-19 2,9
(518)
Bugsy
 
3 2017-02-19 3,9
(104)
Ossessione
Megszállottság
3 2017-02-18 4,4
(109)
The Postman Always Rings Twice
A postás mindig kétszer csenget
2 2017-02-17 3,7
(219)
Flic Story
Zsarutörténet
3 2017-02-15 4,1
(43)
Vera, Verám, Verusa
 
3 2017-02-12 ?
(3)
Nem ér a nevem
 
3 2017-02-12 3,3
(23)
Under the Mountain
A hegy gyomrában
4 2017-02-11 4,0
(13)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Szerencsére itt nem olyan volt a helyzet, mint a Vágy villamosánál Vivien Leigh esetében, akinél nem lehet tudni, hogy mikor csak játszotta a bomlott elméjűt és mikor nem. Burton és Taylor azonban biztos, hogy a saját kapcsolatukból is vettek elemeket - ez persze semmit nem von le az érdemeikből - , tény, hogy a viszonyuk két zátonyra futott házasságban végződő, alkoholban tocsogó, héja-nász volt. A Jelenetek egy házasságbólt nem lehet e témában kihagyni, a svéd mester műve talán azért nagyobb jelentőségű, mert több korszakot ölel fel, nagyobb ívű a történet. Apropó Bergman: a Laterna Magica című könyvében a hajnali 3 és 6 közötti napszakot tartotta a "farkasok órájának", amikor a démonok rohamozzák az elmét. A Nem félünk a farkastól-ban is így van, kb. hajnali 2-nél kezdődik a cselekmény, és a filmbéli kb. egy óra múlva kezd elszabadulni a pokol.

előzmény: ChrisAdam (#50)

Átlagos dolgozat Deray-től, semmi különös sajnos.

Gyerekként konkrétan beszartam tőle, amikor elkezdtek nyálkásodni Wilbeforce-ék.

előzmény: Edwest12 (#1)

2017-02-09 22:32:09 A dugulás (2012) Jereváni Rádió (3) #1

Itt megtekinthető.

A miliője olyan nyomasztó, mint a Taxidermiáé, nekem legalább is ez jutott róla eszembe, annak gondolatiságához persze nem ér fel.

2017-02-09 22:30:16 Ál(l)omás (2014) Jereváni Rádió (3) #2

Megvolt a lehetőség benne, hogy egy jó rövidfilm legyen, de aztán visszacsúszott egy közepesre.

előzmény: hhgygy (#1)

Az Amerikai pszicho (a film, nem a regény!) csak szeretne ilyen lenni. Egyébként Hanniballal értek egyet, szó szerint nekem is ez a véleményem a filmről.

A magyar plakát pedig sokkal jobban sikerült, mint az eredeti olasz.

előzmény: onoff (#11)

Jeunet ebből olyan filmet hozott volna ki, hogy ihaj. Itt viszont erőltetett volt, és unalmas ez a minden mindennel összefüggő kavalkád.

Gyönyörű film. Ezt most nem nagyképűségből mondom, de ezt a filmet csak az ÉREZHETI igazán, aki volt már szerelmes. Úgy értve: IGAZÁN szerelmes. Amikor nem ömlengsz, nem mondasz édes-bús szépséges mondatokat, hanem csak egyszerűen jön egy felismerés, hogy szereted őt és ő is szeret téged. Hogy egyszer csak ez így jön, hogy honnan, nem tudod, csöndesen, nem hivalkodóan, de jön megállíthatatlanul. Amikor nincsenek kérdéseid, csak válaszok vannak, csak evidenciák, csak a felismerés, hogy ez van, mintha mindig is ez lett volna. Igen, ez a szerelem. Ilyen evidens dolog. Így alakul ki. És ezt egy film képes ábrázolni, amit elvileg képtelenség lenne, de ez képes rá, olyan szépséggel, finomsággal, hangulattal, hogy az ember felteszi mindkét kezét: megadom magam, ez GYÖNYÖRŰEN SZÉP.

Claude Leloch viszont behoz még egy csavart: mindkét szereplő özvegy, tragikus körülmények között veszítették el szeretteiket. Hogy melyikük veszítette el korábban, az mindegy: hogy melyikük van túl rajta, az egyértelmű. A férfi. A nő még nem. Benne él a volt férje. Hogy szerette-e a férfi a feleségét, az nem derül ki. Ha viszont szerette is, biztos, hogy nem úgy mint a nő a férjét. Ő tényleg úgy szerette a férjét, mint ahogy most beleszeretett a férfiba. De ez megzavarja őt. Úgy érzi erre még képtelen, megijed saját magától. Ezért löki el magától a férfit, nem bír vele lefeküdni. Nincsenek itt hangos veszekedések, nagy szavak, csak arcok, félmondatok, képek vannak, amiktől nehéz szabadulni. A férfi viszont nem adja fel: eléje megy a nőnek, üzenve: itt vagyok. És akkor jön a nő részéről a saját felismerése. Nehéz ezt már szavakkal kifejezni, azért sincsenek már mondatok sem a szereplők szájából, nem is kell hozzá, nem kell megerősíteni itt semmit szavakkal.

2017-01-25 21:51:24 Dark Blue (2002) Jereváni Rádió (5) #5

Én eredeti nyelven néztem, nem emlékszem gulyásra. :)

előzmény: necksprain (#4)

Annyi bizonyos, hogy a téeszesítés nem ment olyan derűsen, mint ahogy itt ábrázolva van, mégis Bán Frigyes és csapata olyan bűbáj filmet alkotott, hogy nem tudom propaganda filmnek titulálni. A sztori kellően fordulatos, a poénok finoman ülnek, a karakterek kidolgozottak. Páger Antal mindent visz: ízig-vérig hozza a ravasz parasztot, parádés alakítás. Már miatta is érdemes megnézni a filmet.

előzmény: tractorking (#1)

Összes komment...