apáncsórt pók

Tapasztalat: 534 film
Kompetencia: 4 film
Súly: 634
Regisztráció: 2021. május 10. (4 hónap, 2 hét)
Kedvencnek jelölték: 1 user

Kedvencek

Rendezők: Eric Rohmer, Kobayashi Masaki, Rainer Werner Fassbinder, Werner Herzog

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Byalata staya
A fehér szoba
3 2021-09-24 ?
(2)
L'an 01
The Year 01
4 2021-09-24 ?
(2)
Experiments in the Revival of Organisms
 
4 2021-09-20 ?
(1)
Comment Yukong déplaça les montagnes
 
5 2021-09-17 ?
(1)
Djamilah
 
4 2021-09-15 ?
(1)
Des gens sans importance
Jelentéktelen emberek
4 2021-09-14 4,1
(10)
Week-end à Zuydcoote
Két nap az élet
4 2021-09-13 4,2
(63)
Westfront 1918
Vier von der Infanterie
3 2021-09-13 ?
(4)
Szürkület
 
3 2021-09-13 4,0
(77)
Die Brücke
A híd
4 2021-09-12 4,3
(43)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2021-06-07 01:31:32 Aniara (2018) apáncsórt pók (3) #11

Semmi sem csak tréfa.

előzmény: Dió (#10)

2021-06-06 10:53:19 Aniara (2018) apáncsórt pók (3) #8

Számoljuk ki! (És ha hiba csúszik a számításba, bárki kijavíthatja.)

Konzervatív becslés: a világegyetem csak a Tejútrendszerből áll. Ez egy 80 ezer fényév sugarú, 1000 fényév magas korong. Térfogata 1000*(80000^2)*3.14 = 2*10^13 köbfényév. Ez 1.7*10^52 km3.

A Nap térfogata 1.4*10^18 km3. A Nap egy átlagos csillag. A Tejútrendszerben 4*10^11 csillag van, zömük nagyon kicsi. Nagyságrendileg így rendben lehet az a becslés, hogy a galaxisban 5.6*10^29 km3 össztérfogatú csillag van. (Bolygók is vannak, de a csillagokhoz képest ezeknek elenyésző a szerepük).

(5.6*10^29)/(1.7*10^52) = 3.3*10^-23 a kérdéses valószínűség. A lottóötösé 2.3*10^-8.

A világegyetem persze az itt leírtnál is jóval üresebb, hiszen a galaxisok között rengeteg üres tér van.

Továbbá: az Aniara sebessége mindössze 64 km/s, vagyis 2 mrd km/év. Ezzel a sebességgel egy fényévet 4730 év alatt lehet megtenni. Ez azt jelenti, hogy a Földhöz legközelebbi csillagot 20 ezer évig tartana elérni akkor, ha az lenne a cél. Ha nem céloznak meg semmilyen objektumot, akkor gyorsan elröppennek az évmilliók, mire találkoznak valamivel.

előzmény: Dió (#7)

2021-06-06 01:34:15 Aniara (2018) apáncsórt pók (3) #6

A világegyetem annyira üres, hogy ha elindulunk (a Naprendszer elhagyásához elégséges sebességgel) egy véletlen irányban, akkor annak a valószínűsége, hogy év(ezred)eken belül összeütközünk valamivel, elenyésző. Ha pedig véletlenszerű helyre teleportálunk, akkor annál, hogy valami csillagba vagy bolygóba ugrunk, a két egymás utáni héten nyert lottóötös valószínűbb. A Föld körüli térség különleges, hiszen tele van űrszeméttel az emberi tevékenység eredményeként. Éppen ezért az, hogy „majd úgyis elfog egy csillag gravitációs mezeje”, amivel a kapitány kábítja az utasokat, nonszensz, mint ahogy azt a csillagász is rögtön megállapítja

előzmény: Dió (#5)

Bár erős a mezőny, és különösen a Boyhood meg a Nagyítás nagyon iparkodik, szerintem a listán nem szereplő titkos favorit, az India Song (1975) győzelme nem kérdéses.

igen

előzmény: oscarmániás (#290)

Nathalie Granger – a mosógépügynök látogatása
Safe – Carol ünnepi beszéde

Filmbeli fiatalok általában vagy túl jellegtelenül beszélnek, vagy műlaza, eltúlzottan „fiatalos”, túl bunkó nyelven. Nehéz hitelesen megidézni a tizenévesek beszédstílusát. A gordiuszi csomó elvágása, ha a film olyan új szókincset vezet be, ami utána elterjed és így válik a film nyelve (önbeteljesítő jóslatként) hitelessé. A Heathersből számos kifejezés szivárgott a köznyelvbe, onnan pedig az értelmező szótárakba. Ha szinkronnal vagy magyar felirattal nézzük, akkor egy más filmet látunk, mint az eredetit, melynek a nyelv volt az egyik fő erőssége.

Vizuális igényessége, kidolgozottsága (ld. a filmben alkalmazott „színkódot”) is hozzájárult a Heathers kultikus státuszához, túl maróan társadalomkritikus, szatirikus tartalmán. Történelmi-szociológiai szempontból érdekes, ahogy a film a 80-as, 90-es évekbeli amerikai „culture wars” hangulatát árasztja, terítékre kerülnek az olyan témák, mint a homoszexualitás el(nem)fogadása és a „new age” divatok.

Az egyik legnagyobb paranoid klasszikus. Caul összetett, ellentmondásos személyiségének ábrázolása zseniális.

A lehallgatókészülék nem más, mint a szaxofon (mint passzív eszköz). Erre utal az is, hogy a lehallgató szakemberek konferenciáján elvisznek egy szaxofont Caul mögött. Csakhogy aki Cault lehallgatja, az nem hall semmit a jazzen kívül. Eleve úgy él, mintha nonstop lehallgatnák, mégis roppantul megviseli az a gondolat, hogy lehallgathatják.

Összes komment...