pointless

Tapasztalat: 592 film
Kompetencia: 10 film
Súly: 842
Regisztráció: 2021. január 5. (9 hónap, 2 hét)
Kedvencnek jelölték: 0 user

Kedvencek

Rendezők: Clint Eastwood, Denis Villeneuve, Ethan Coen, Guy Ritchie, Joel Coen, Martin McDonagh, Martin Scorsese, Roman Polański, Sergio Leone, Tarsem Singh

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1995
Lakhely: ?

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Toxikoma
 
4 2021-10-16 3,5
(44)
Underworld: Evolution
Underworld: Evolúció
1 2021-10-14 2,7
(431)
The 39 Steps
39 lépcsőfok
3 2021-10-12 4,1
(289)
Casanova
 
2 2021-10-11 3,4
(291)
No Time to Die
Nincs idő meghalni
5 2021-10-08 3,7
(98)
Salinui chueok
A halál jele
4 2021-10-05 4,2
(385)
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom
Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz
5 2021-10-05 4,4
(628)
House of Wax
Viasztestek
3 2021-10-04 2,7
(451)
Subway
Metró
3 2021-09-25 3,5
(178)
Paper Man
Ryan Reynolds, a képzelt szuperhős
3 2021-09-16 3,4
(54)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Újranézve az egész sorozatot most fedeztem fel azt a kis easter egget, hogy miért is gondolja Drax, hogy nem látják, ha mozdulatlanná válik. A Galaxis őrzői 2 főcímében Drax egyszer a táncoló Baby Groot mellé zuhan, aki erre mozdulatlanná mered, Drax pedig láthatóan máshova fókuszál, egy-egy apró mozdulatára viszont odakapja a fejét. Vagyis Drax maga az, aki nem lát mozdulatlan dolgokat, és magából kiindulva feltételezi az egész világról, hogy ők is pontosan ugyanúgy működnek, ahogyan ő.
Nagyon tetszik, hogy vannak ilyen dolgok, amit nem mondanak ki konkrétan, hanem több filmen átívelve utalgatnak rá.
Csak ennyit szerettem volna, köszönöm a figyelmet.

A trailer alapján kicsit aggódtam a csoffadt menyét meg a cápasrác láttán, de James Gunn megint jó filmet tett le az asztalra. A 2016-os verziónál messze jobb, bár én azt se átkozom, annak is megvolt a maga bája, de ez sokkal inkább hasonlít a Galaxis őrzőire, mint arra.
A GotG 1-2-ből már láthattuk, hogy Gunn remek érzékkel mozgat defektes karaktereket, és itt is előkerülnek a szülőkkel való kapcsolatok, lelkizés, persze csakis töménytelen elborult, kreatív, néhol brutális akcióval vegyítve, remek humorral fűszerezve. Igazán szórakoztató filmecske.

Harley Quinn-nek kellett bele húzónévnek, én nem igazán értem, miért is népszerű karakter (leszámítva, hogy jó nő), de ez a kiszámíthatatlan őrültsége szerintem egyfilmes vonás, neki ez meg már a harmadik. Ebben a filmben sem árnyalták. A Joker iránti rajongása talán a legérdekesebb, de itt ugye Joker sincs. Egynek persze nem rossz, csak nem látom mi emelné ki a Squadból. Bloodsport múltja, jelleme sokkal jobban érdekelt volna például.

A stílus olyan James Gunnos, ha bejön, ezt is szeretni fogod. Nekem a feliratok megjelenítései nagyon tetszettek, voltak elég kreatívak is.

Összességében a 2016-os Suicide Squadnál jóval jobb, de a Galaxis őrzőitől elmarad. Bár ezzel azt hiszem nem mondtam sokat.

2021-07-20 00:10:38 Black Widow (2021) / Fekete Özvegy pointless (2) #7

Pozitívumok:
- Natasha oktatja a világot Budapest nevének helyes kiejtéséről.
- Budapesti akciójelenetek
- Főcím. Már csak az, hogy van. És van vagy 3 perc, ráadásul jó is. Imádom a főcímeket, miért nem alkalmazzák többet őket? Manapság már a sorozatokból is egyre inkább elhagyják őket.

Nem rossz kezdés, jókat ígér, de nincs belőle semmi kidolgozva, minden elég sablonos, azt hiszem, konkrétan 0 db csavar történik benne. Főgonoszunkat nem ismerjük meg eléggé, de kedvelhető karakterekben sem bővelkedünk. Pugh karaktere iszonyatosan idegesítően arrogáns, mindenkivel baja van, mindenkivel lenézően beszél. Harbour karakterének a bénázása egy idő után fárasztó, nem fogadta meg a jó tanácsot, hogy sose nyomd fullba a kretént szánalmast. Ő lenne a felelős a humorért, ami minden alkalommal abból áll, hogy nagyzol, majd beég. Oké, 2-3 alkalommal elmosolyodtam azért. Scarlett és Weisz karakterei adtak némi komfortot, jól is alakítottak.

Azt el tudja mondani valaki, hogy miért csak lányokat képzett? Nem az volt a lényeg, hogy minél több ilyen irányható katonája legyen? És minden 20. élte csak túl. Miért csak az "alapanyag" felével dolgozott?

A keretes szerkezet egy kicsit feleslegesen túlerőltetett, egy idő után már nem számoltam hány jelenet, mondat, tevékenység, sőt vágókép jelenik meg a film vége felé újra visszautalva a film elejére, a gyerekkori jelenetekre. Egyszer nézős. 10/4

Fel kell javítanom a korábbi 4-es osztályzatom zseniálisra a film minden hibája ellenére. Remek folytatás a Marvel-univerzum legérdekesebb karaktereivel, jó humorával és még inkább kihangsúlyozott emberi drámákkal. Tisztelt Hollywood, ilyen egy blockbuster, ami az elfogadásról akar tanítani, és jól csinálja. Mindenkinek meg van a saját defektje, de nem önmagában ez, hanem ennek elismerése tudja őket összekapcsolni. "Olyat keress magadnak, aki szánalmas, mint te."
Peter apa-fiú kapcsolata annyira nem volt eltalálva, viszont a Drax-Mantis és főképp a Yondu-Rocket páros nagyon erős lett ezen a téren. Utóbbiaknak az "olyan vagy, mint én" szóváltásuk számomra az egész Marvel-sorozat legjobb párbeszéde.
James Gunn nagyon tud valamit, nálam a GotG 1-2 magasan a két legjobb Marvel-alkotás.

Amit itt már sokan leírtak, nekem is az tűnt fel, hogy nem kellett volna ennyire komolyan vennie magát. Akartam amúgy szeretni, mert nagy neveket vonultat föl, meg érdekesnek tűnt a két stílus keverése, és hát láttunk már jó űrwesternt (pl. Firefly), de ennél sokkal könnyedebb hangvételre, több vígjáték elemre számítottam. Nem is tett jót neki a komolyság.

A western része amúgy nem rossz, simán néztem volna még mindenféle űrlények nélkül is. Clint Bourne szerepében Daniel Craig egyszerű, de nagyszerű, egyre jobban kedvelem ezt a keményvagyok-karakterét, (és ahhoz mérten, hogy tényleg semmit nem tud, kevésszer mondja, hogy nem tudom).

Olivia Wilde gyönyörű, de ennyi, kidolgozatlan, mint kb. az összes karakter. Nagy ötlet, hogy azért ölti magára ezt a testet, mert nem akar feltűnést kelteni az emberek közt, erre a célra pedig köztudottan a világ egyik legszebb nőjének a külseje a legmegfelelőbb :D grat
Nálam Ford is, Rockwell is szürkeségbe veszett.

Ahogy az űrlények egyre inkább képernyőre kerültek, úgy vesztettem el szépen az érdeklődésem. Lassan eszméltem csak rá, hogy ez nem vígjáték, hanem komolyan van véve, amikor már-már katasztrófafilmszerű jelenetekkel is tele volt tűzdelve.

Az az érzésem, hogy valami korszakalkotót akartak, de az alapanyag nem volt rá alkalmas.

2021-04-24 00:11:31 Mortal Kombat (2021) pointless (2) #15

Soha nem játszottam a játékokkal (tán egyszer-kétszer havernál az őskorban), szóval semmit nem tudtam a karakterektől, hátterükről, csupán egy-egy kép rémlik fel, meg persze a zene, ami itt sajnos nem az én ízlésemre lett átírva. Így néztem teljesen önálló filmként.

A játékot nem ismerve is látszik, hogy játékadaptáció, minden öt percbe beleerőltetnek egy verekedést, állandóan a Tournamentet emlegetik (ami nekem nem jött át, miért is élet-halál kérdés), de a hab az i-re, hogy egy-egy verekedést "Kano wins" vagy "Flawless Victory" felkiáltással zárnak, amit konkrétan kimondanak az ő szájukkal.

Amúgy a vicces karakter vicces, a többiek is élvezhetőek amíg egyáltalán vannak karakterek, mert a film második felében már csak a bunyó megy szinte szünet nélkül. Ami közt azért van szórakoztató, ötletes is (pedig engem nem könnyű akciójelenettel lenyűgözni), de azért kicsit sok. Persze mit panaszkodom a sok verekedésre egy Mortal Kombat filmben.

Igazából az első fele egy sablonos sportfilm, a második egy sablonos szuperhősfilm, és játékadaptációnál szokás szerint nem erőltették meg magukat, hogy önállóan megálló történetet kerekítsenek neki.

2021-04-22 01:14:56 Swept Away (2002) / Hullámhegy pointless (2) #6

A híre alapján egy totál nézhetetlen filmet vártam, ez csak simán rossz :D
De azért elképzelem, hogy 2002-ben meghallja valaki, hogy a hatalmas királyság Ravasz, az agy meg a Blöff rendezőjének új filmje van, és nem tud értékeléseket meg trailert guglizni, csak beül a moziba és megkapja ezt. Nem is Guy Ritchie-filmként néztem, mert semmi ritchie-s nem volt benne.

A sztoriban amúgy van potenciál, a társadalmi különbségek elmosódása, ranglétra felborulása, de mindez nagyon bénán van tálalva, és ráadásul az is az alapanyag érdeme, mivelhogy egy remake-ről beszélünk (IMDb szerint az eredeti rendezője elsírta magát ennek a megtekintésekor).

Karakterek idegesítőek, Madonna kifejezetten elviselhetetlen, párbeszédek semmitmondóak, karakterváltozások hiteltelenek. Valóban mélypont ez Ricsi Srác karrierében, de legalább ezzel kipipálhatom az összes nagyjátélkfilmjét (bár mindjárt jön a valószínűleg szintén nem a tőle megszokott stílusú Wrath of Man)

2021-04-20 09:15:47 The Cured (2017) / A gyógyultak pointless (4) #1

Nagyszerű alapötlet, nem is értem a sok zombifilm között, hogyhogy nincs másik ilyen. Viszont a film két külön részre van bontva: Kezdődik egy lassú folyású drámával gonoszságról, bűnről, megbocsátásról, felelősségről, aztán ezt végül egyszerre csak lezárják és kezdődik a zombihentelés.

Remek kérdéskör személyes, családi szinten, hogy az érintettek meg tudnak-e bocsátani a zombiság ideje alatt elkövetett tettekért, viszont a társadalmi kitaszítottság nekem hiteltelen volt, főleg a mai elfogadásra szokott társadalomban. Keresztyénként találkoztam már olyannal, aki sérelmezte, hogy azt valljuk, a legnagyobb bűnökből is lehet bocsánatot nyerni és újrakezdeni, hiszen ezeket a bűnöket őellene követték el és a következményei valósak.

A második szakaszban sajnos sablonos, érdektelen, és kifejezetten béna jelenetekkel teletűzdelt zombiapokalipszist szemlélhetünk, aminek egy kicsit sincs globális érzete. Az utolsó fél órát le lehetett volna hagyni.

A kezdésért megkapja négyest, a rossz utolsó harmad és a logikátlanságok, hibák ellenére.

Az utolsó fél óra jó, viszont előtte nekem nagyon lassú, úgy értem a néző kedvezőbb helyzetben van, hiszen feltételezhetjük, hogy nem csak egy átlagos munka lesz ez Caulnak, hiszen akkor minek készülne róla film, így kiszúrja a szemünk (fülünk) a "megölne, ha tudna"-mondat, így a néző a bonyodalmat jó előre tudja, de mégis kell várni egy órát mire Caul is rájön. Persze azért így is volt meglepetés a végén.
Zene jó.

Danny Boyle-lal sose tudja az ember, hogy valami zseniálisat, vagy valami ótvart kap.
A rendezői debütálás kevés pénzből remekül sikerült. Lassú folyású drámára/thrillerre számítottam, úgyhogy a humoros-pörgős kezdés nagyon meglepett, és rögtön be is rántott az első képkockával. Aztán később meg is érkezik a thriller, ami jó, de nekem helyenként leült, úgyhogy csak négyes.
Erősen esélyes valamikori újranézésre.

Összes komment...