supernadal

Tapasztalat: 0 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 0
Regisztráció: 2019. április 22. (2 hónap, 3 hét)
Kedvencnek jelölték: 0 user

Demográfiai adatok

Nem: ?
Születési év: ?
Lakhely: ?

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Na akkor én is leírom az én értelmezésemet. Előtte elolvastam, hogy mit mondott a rendező róla, szerinte az elmúlás fájdalmáról, szerettünk elvesztéséről és a szellemi örökségről is szól.

Ez alapján szerintem a film azt próbálja bemutatni, hogy nagyjából ekörül a 3 dolog körül forog az élet:
- vagyis szerettünk-e valakit (boldogok voltunk-e),
- kellőképpen vagy méltóképpen el tudjuk-e viselni az idő múlását, s ha valamely szerettünket elveszítjük (a szellemnek nem igazán sikerült, ezért is követte folyton Rooney Mara-t),
- valóban csak akkor létezett az ember, ha hagy maga után valami nyomot az életben, alkot valamit (mondjuk egy papírcetlit vagy egy rajzot, mint a telepes kislány az indiántámadáskor), vagy ez az egész nem számít és az előző 2 igazából a lényeg.

Ez egy borzasztó okos, alaposan megszerkesztett, összetett film.
Természetesen többféle értelmezése is lehetséges, nekem pont emiatt is tetszik, mert nem egy szájbarágós film.
Az pedig, hogy sokáig nem történik benne semmi érdemleges az nekem nem ront az élményen, sőt inkább még érdekesebbé teszi.

Ha valaki meg tud győzni valami másfajta értelmezéssel, akkor azt is szívesen meghallgatom/elolvasom.

2019-05-15 14:08:45 [Megérdemelte-e az Oscart...] supernadal #11131

Kit érdekel Cannes?

El vagyunk már szokva az értelmes, mélyebb gondolatokat is tartalmazó filmektől.
Szomorú.
DDDDD.

előzmény: PG (#11128)

A képi megvalósítás valóban nagyon szép, a különböző utalások bizonyos filmekre, művészeti alkotásokra igazán ötletesek, de valahogy az egész nem áll össze egy igazán ütős animációs filmmé.
A vége pedig egyelőre számomra értelmezhetetlen, pedig láttam már épp elég művészmozit.

2019-04-26 18:24:44 La strada (1954) / Országúton supernadal (?) #83

Szerintem a film az emberi jóság/szeretet és az emberi gonoszság/gyűlölet egymásnak feszülése Gelsomina és Zampano karakterén keresztül.
A végén Zampano nem véletlenül sír a tengerparton, akkor jön rá milyen nagy dolgot is veszített el, nemcsak ő, hanem talán az egész emberiség is.
Ez a fajta embertelenség, elidegenedés, arrogáns közöny jellemzi a ma emberét is sajnos.

Alapmű.

2019-04-25 12:00:24 Submarino (2010) supernadal (?) #8

Nem rossz film, bár szerintem egyáltalán nem törvényszerű, hogy pl. egy alkoholista semmirekellő szülőnek a gyereke majd felnőttként ugyanezt a mintát fogja követni.
Úgy gondolom, hogy nem a családi minta a mérvadó, hanem az adott egyén ambíciója az életben, értelmi képessége, talpraesettsége, szociális kapcsolatai stb. határozza meg, hogy milyen élete lesz később.
Persze a remény és az esély mindenki előtt ott van.....talán a film is ezt akarja sugallni.

2019-04-22 13:37:53 Kárhozat (1988) / Damnation supernadal (?) #46

Szerelemi csalódásnál, becsületvesztésnél, sokkal súlyosabb dolgok történnek az életben, mégsem válik az adott illető egy effajta kutyaszar alakká mint a főszereplő.

Azért az már épp elég baj valakinek, ha szinte senki sem szereti őt (vagy nem kaphatja meg azt, akit vagy amit szeretne) és/vagy még bízni sem bíznak benne.
Szinte földi pokol úgy az ember élete.

Nem ez a legjobb filmje Tarr Bélának, de ott van a jobbak közt.

Összes komment...