Anyukámmal otthon filmklub (levezetőt tartottam a film után) keretein belül néztük meg közösen is a filmet ma délelőtt és másodszori nézésre számomra még inkább az jött le, hogy ez egy igen alapos elő felkészültséggel bíró és igazi sportfilmként funkcionáló (persze játékfilmes keretek között) alkotás.
Testvéri szeretet, családi kötelékek, változásba vetett hit, mindennél fontosabbak, bármennyire is érezzük, úgy, hogy nincs kiút egy rossz életből ("rossz cipőből"), mindig ott van a remény a jóra, az újra.
Az örök szerelem, az elmúlás, a magány, talán ez a három szó jellemzi leginkább az alkotást, no meg a történetmesélés végtelen szabadságának a képessége.
Néha tényleg nem is akarjuk észrevenni, hogy vannak körülöttünk élő emberek, akik nyugalomra és békére vágynak, aztán ha előtör belőlük a düh, hogy mennyire nem hagytuk őket élni, csak csodálkozva sodródunk az élettel, ahogy azt a film főhőse is teszi.
A sorozat annyira nem érdekel, de ez egy egészen kerek kultuszfilm lett, a zenéivel és a vészjósló hangulatával.
Sok híradófelvétel és hiteles információk segítik a nézőt ennek a hatalmas időintervallumot átívelő élettörténetnek a megértésében, s szerintem pont ezért tud jól működni.
Nem könnyen befogadható alkotás, de aki az igazi családi értékekről, az elmúlásról gondolkodik, annak mindenképpen ajánlott.
Szerintem elég nyomasztó film, legalábbis én nem lettem tőle se okosabb, se boldogabb, de mindig is tudtam, hogy a pszichiáterek hazugok és bántani akarják a fiatalokat is.
--
Áthelyezve a(z) Zanox - Kockázatok és mellékhatások topikból.
Tegnap délután láttam a békéscsabai Center moziban premier vetítésen.
Számomra a legfontosabb üzenet ebből a filmből, hogy egyenlőek vagyunk, akár hittan tanárnő v. szexmunkás az illető, ez mind nem számít, hiszen mindannyian esendőek vagyunk és keressük az élet örömeit.
Végre megismertem az általam egyik leginkább kedvelt zenekar történetét és hátterét, s nem volt tele a film ön dicsérettel meg ilyesmivel, hanem a kendőzetlen valóságot próbálja feltárni ez az alapos doku.
Anyummal tegnap láttuk a filmet a Petőfi Tv filmklubja keretein belül, adták, ráadásul pszichológust is hívtak vendégül, hogy kielemezzék a filmben felmerülő problémás családi kérdésköröket.
Érdemes utánanézni, a beszélgetésnek és magának az alkotásnak is.
Külföldön új életet kezdőknek is ajánlott.
Jó kis fricska ez a film, a sok fesztiválhangulattól elnyűtt rendezőről, akik önelégülten sétálgatnak és semmittevéssel múlatják az idejüket. Leginkább Rifkin karakterével tudtam azonosulni, aki tényleg igazi filmrajongó, amelyet bizonyítanak a filmes kitekintések, melyek végigkísérik Rifkin álmait és talán valóságképét is.
Nagyon fontos egyetemes értékeket közvetít ez az alkotás, melyben az identitáskeresés, válság és továbblépés evolúciós, azaz törzsfejlődési folyamatait követheti nyomon a néző rendhagyó módokon bemutatva a köznapi valóság szintjein keresztül.
Ha nem akarunk mások elvárásainak megfelelni és úgy élünk, ahogy nekünk tetszik, a jutalom az élet maga-Ez ennek a filmnek a legfontosabb üzenetmondata, amely mindenki számára útravalóként szolgálhat.
Az apai felelősségvállalás egyik iskolapéldája is lehet ez a film, melyből nagyon sok apuka megtanulhatja, hogy a gyermek egy igazi érző lény, akinek helyén van szíve és az esze is.
Tipikusan az a harmadik rész, melyet kíváncsiságból néztem meg, de nem tudott többet nyújtani, az előző két résznél.
Betekintést nyertem a film által egy olyan szakmába, mely valós veszélyekkel fenyegeti azt, aki műveli és minden árnyoldallal együtt még így is, vannak benne szép pillanatok, melyekért tényleg érdemes ezt a szakmát testközelből követni.
Kezd kissé elsikkadni a történet, de úgy néz ki még mindig lesz folytatás...
[3] Háromezer év vágyakozás (Three Thousand Years of Longing)
[2] Magasságok és mélységek
[2] Minden jót, Leo Grande (Good Luck to You, Leo Grande)
[2] Peter von Kant
[5] A szomorúság háromszöge (Triangle of Sadness)
[16] Több európai filmre lenne szükség.
[11] Szívesen látnék több amerikai független filmet.
[7] Dokumentumfilm szinte egyáltalán nincs, szeretnék többet látni!
Camille Claudel alakja fogott meg leginkább ebben a filmben, mert az ő személyisége, szokásai, életvitele van leginkább kibontva.
Abszolút hangulatfilm és a voyeur tekintet is nagyon szépen van benne használva.
Éles filmes kritika és az álomgyár paródiája is lehetne, ez a rémálomgyár, ahol az amatőr filmesek keverednek a profikkal és bármi megtörténhet. Nekem az tetszett a legjobban, hogy a film visszanyúlik a filmgyártás kezdeteihez is.
A kitaszítottság, a táj (lápvilág) valódiságának bemutatása valamint a városi látszólagos jólét és nyugalom, szépen szembe lett állítva. A könyvet szeptemberre jegyeztettem elő, könyvtárban, nagyon kíváncsi vagyok, milyen élményt ad majd a filmhez képest.
Érdekel, hogy a jellemábrázolás, milyen lehet a könyvben, mert a filmben elég szívbemarkoló.
Tetszett az apa elszántsága és határozottsága is, az tuti, hogy sok szülő tanulhat ebből a filmből és erőt is meríthetnek ha hasonló problémával állnak szemben.
Életek találkozása, s nekem különösen fontos az autizmus ábrázolás miatt is.
Jól felépített film, melynek minden részlete egy kirakós.
Végig fenntartotta az izgalmat, olyan volt, mintha a Vészhelyzetet keresztezték volna a Féktelenül c. filmmel.
A Vadon törvényét megismerni, ebből a filmből tudtam igazán, milyen igazi veszélyeket rejt, a kegyetlenül szép afrikai táj, s arra is magyarázatot ad a film, hogy ennek a valódi oka az illegális vadászat.
Egy barátomnál láttam a dvd-t kitéve a polcon, úgy 11 éve, azóta készültem megnézni ezt a filmet, majd pedig a békési megyei könyvtárban akadtam rá végül, s nagyon tetszett a lassú tempója, a gyönyörű zenék és persze a preparátort játszó színész karakterével tudtam leginkább azonosulni, szerintem nagyon bátor hőse ennek a filmnek, no és az argentin táj sem utolsó.
Végre feltárul az igazi budapesti élet borzalma.
Jennifer Lawrence miatt néztem meg, ő pedig nem okozott csalódást ezúttal sem.
Remek, érzékenyítő alkotás.
Nagyon oda lett téve ez a film, főleg a japán utalások miatt.
Nagyon gyenge lábakon áll a film forgatókönyve, nem beszélve arról, hogy tele lett zsúfolva random zenékkel, egyedül az egyik fiatal gitáros spontán előadása tűnt zeneileg hitelesnek, a táj szép volt, talán ez egy pozitívum is lehetne, de ebbe a szépségbe belerondított a fiatalok titkainak és hazug életének a drámája.
Tegnap láttam ezt az alkotást a békéscsabai Center Moziban egy filmklubos vetítés keretein belül, és úgy érzem, mindig valami aktualitáshoz köthető.
Kendőzetlenül mutatja be a javítóintézeti visszaéléseket, de mégis van benne valami reményteli.
[1] Ahol a folyami rákok énekelnek (Where the Crawdads Sing)
[1] Együtt kezdtük
[1] Fenevad (Beast)
[2] A gyilkos járat (Bullet Train)
[4] Nem (Nope)
[1] Szia, Életem!
[1] Miután boldogok leszünk (Happily Ever After)
Érdekes, hogy az alagútmotívum hogyan jelenik meg a filmben, erre jó figyelni.
Elég őrült sztori az biztos, de ráébresztett sok mindenre azokkal a férfiakkal kapcsolatban, akikről azt hittem ismerem őket.
Sean Baker, a film rendezője valahol azt nyilatkozta, hogy "a szexmunkások is emberek és nem szégyen, hogy azt csinálják, amit".
Talán ezért is tud működni ez a szatíra, mely kifigurázza, az úgynevezett texasi, bunkó stílust, a nagy amerikai álmot, melyet a férfi főszereplő kerget még a nyomor kellős közepén is.
Helyzet és jellemkomikumra épülő film, mely egészen szórakoztató.
Bőgtem rajta végig, mert nagyon megindító családi dráma.
A társadalomból való kiszakadás mindig is örök dilemmája volt az amerikai létformának, az úgy nevezett vándorló, "hobó" életmódról már Kerouac is nagyon sokat írt, nekem ezért jött be ez az alkotás.
Valakitől hallottam, hogy ez a gonosz én dolog ez egy spirituális megközelítés, amely helytálló és létező dolog.
Keményen burkolt rasszizmus érezhető a filmben, mely agyhalott embereket produkál.
[3] Vörös rakéta (Red Rocket)
[17] Thor: Szerelem és mennydörgés (Thor: Love and Thunder)
[3] Rimini
[2] A jó főnök (El buen patrón)
[2] Egy anya George W. Bushsal szemben (Rabiye)
Érezhető a drámai vonal erőssége, de mindenki vágyik egy boldog befejezésre azért.
Olyan, mintha egy Gyurcsány show-t néztem volna.
Gyermek lehettem újra s önfeledtem örülhettem eme szivárványos kecskés életérzésnek.
Nagyon sokáig azt hittem, hihetek a nőnek...
Magas fokú szórakoztatás a két legjobbtól.
Egy nagyon komoly történet a maffia által kiszabott útról és arról, hogyan lehet egyáltalán erről az útról letérni és kik segítenek ebben az érintetteknek.
Nyáresti szórakozásnak is igazán kiváló, de azért van mondanivalója a zene által és különleges a két testvér közötti kapcsolat is, de nagyon tetszett az énekesnő karaktere is.
Csodálatos történet a zene és az igaz szerelembe vetett hit erejéről.
[8] Michael Fassbender (45év ) 183 cm
A felnőttek visszanézése a múltba és a gonosz álmok elpusztítása.
A gyermeki képzelet sötét bugyrainak feltárása.
Különleges történet majom és ember kapcsolatáról egy ősi világban.
Jött ez a fényevő horda, akik azt hitték minden az övék, de nagyot tévedtek, a ragyogás belül van, a lelkünkben.
Nagyon jó a film zenéje, zörejezése, és maga a főszereplő is jó választás volt.
Brandon Lee nagyot alakít ebben a sötét történetben.
Egy igazán megható kis történet a szerelem erejéről, amit még a pénz hatalma sem állíthat félre.
Nagyon jók a kisfiú és lány testvérének karakterei, mert látszólag suták, de még is igen talpraesettnek bizonyulnak, s ez végig fenntartja a feszültséget a film alatt, de Ethan Hawke igazán gonosz, így eléggé féltem a film nézése közben.
A film végén sírtam, rájöttem semmit sem tudtam erről a nagyszerű énekesről, aki menedzsere áldozataként volt kénytelen élni és alkotni.
Óda az apasághoz mely rejtve marad.
Egészen jól kicentizett akciójelenetek és egy különös nyomozás.
Totál gusztustalan egy film ,de ettől működik jól.
Kulka János igazi visszatéréses jutalomjátéka az egész alkotás.
Különös atmoszférájú, nyomott hangulatot árasztó alkotás, melynek mostanában megy a folytatása a mozikban, amit nagyon várok.
Átlag erőszakfilm.
A délszláv háború utóhatásai mindenhova elértek és a bűnösöknek igen meg kell fizetniük.
Alapvetően izgalmas, jól összerakott kémfilm,pl. én nem tudtam mi az fatva.
Érdekes volt látni ezt a sok furcsa szexhez köthető, mondhatni abnormális izgató dolgokat.
Komor történet, nagyon jó színészek és egy borzasztó helyzet.
A színészi képesség egy különleges adottság, s mindez egy olyan furcsa játékban kiteljesítve, mely akár valóság is lehetne.
Insomniás trip.
Elég beteg egy film, de jól működik.
A csapatépítés fontos része a felkészülésnek.
Megdöbbentő hogy ez egy igaz történet
Végre egy igazi női bosszúfilm a javából, remélem a nő társak, akiket megaláznak a pasik, vérszemet kapnak e film láttán.
Kemény, kegyetlen, az izlandi tájat belengő halál szele, melyet a fiúból lett férfi hoz el.
Habkönnyű nyári limonádé vígjáték.
Nyári limonádé krimi némi para faktorral.
Számomra a gyermekek ábrázolásmódja volt a leginkább különleges ebben az alkotásban.
Nagyon mély alkotás egy igazán különleges nőről, aki legekre volt képes és még mindig bizonyít az emberek és önmaga számára is , hogy ő a legjobb úszónő.
Átlagos élményt nyújtó akciófilm.
Végig izgultam, hogy ki lehet a gyilkos.
Könnyed kikapcsolódás igényes környezetben.
Szórakoztatóan véres és eszelős kémvígjáték.
Jól ábrázolja a film a mai anyaképet, mely egy rohanó világban való megfelelni akarásnak a mintapéldája.
Zseniális mestermű két és fél órás vizuális különlegesség.
Nézhető, de azért az első rész jobb volt.
Elég beteges filmnek indul aztán az indítékok fényt derítenek a rejtélyre.
Egy igazán csajos francia film.
Nézhető zsarufilm sekélyes poénokkal.
Abszurd angol tragikomédia talán így lehetne megfogalmazni a gazdagok semmitevésének látszatéletét.
Végre egy olyan tűzoltós film, mely nem lett közhelyes, sőt izgalmas inkább.
Liam Neeson újra lendületbe hozza magát ebben a filmben.
Pont amiatt éreztem szerethetőnek a főhőst, amiért nem tudták elfogadni a másképp gondolkodását.