zéel

Tapasztalat: 3839 film
Kompetencia: 26 film
Súly: 4489
Regisztráció: 2006. március 17. (13 év, 7 hónap)
Kedvencnek jelölték: 119 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Im Labyrinth des Schweigens
A hallgatás útvesztője
4 2019-11-10 ?
(6)
Ut og stjæle hester
Lótolvajok
5 2019-11-09 ?
(8)
Törvénytelen
 
4 2019-11-08 3,5
(10)
Pesti utcán
 
5 2019-11-08 ?
(2)
Drakulics elvtárs
Comrade Drakulich
3 2019-11-08 4,0
(48)
The Killers
A gyilkosok
5 2019-11-07 4,5
(66)
Próbafelvétel
 
4 2019-11-06 ?
(4)
Lykke-Per
Egy szerencsés férfi
4 2019-11-04 ?
(4)
Brothers
 
4 2019-11-02 ?
(2)
The Laundromat
Pénzmosó
4 2019-11-02 2,7
(36)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Már féltem, hogy nem ajánlod! (Ja, az egy másik fórum!:)

előzmény: Ugor (#13160)

A Lótolvajok c. filmhez inkább az alábbi ismertetőt javaslom:
A hatvanas éveiben járó özvegy férfi egy észak-norvég faluba vonul vissza a civilizációtól. Egy téli estén találkozik szomszédjával, akiről kiderül, évtizedekkel korábban ismerősök voltak. Felidézik a régi idők emlékeit, amikor a férfi 15 éves tinédzser volt, s életre szóló élményekkel gazdagodott. Apjával az egész nyarat egy egyszerű folyóparti kunyhóban töltötte, megismerve a természet szépségeit, a vadlovak betörését, a kemény favágó munkát, valamint az első szerelem élményét is. De az idill mögött titkok, traumák és fájdalom is kijutott a fiatalnak, életre szóló sebeket ejtve a tinédzser lelkén.
A Lótolvajok a Magyarországon is megjelent norvég szerző, Per Petterson díjnyertes regényének feldolgozása. A film világpremierje a Berlini Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt, s az ’A’ kategóriás seregszemlén a Lótolvajok operatőre elnyerte A legjobb művészeti teljesítmény Ezüst Medve-díját. A film főszereplője a skandináv és hollywoodi filmekben egyaránt több évtizede kiemelkedően teljesítő színészlegenda, Stellan Skarsgård.

Fritz Bauerről, a hesseni főügyészről, a frankfurti Auschwitz-per kezdeményezőjéről Magyarországon egészen a közelmúltig kevesen és keveset tudtak. A hazai közönséggel Lars Kraume filmje ismertette meg Bauer nevét.
A film középpontjában a főügyész életének egyik legfontosabb időszaka áll, azok az évek, amelyek során, a nagyrészt még nácik uralta államapparátussal is megküzdve, Eichmann elfogásáért és bíróság elé állításáért harcolt. Bauer nevéhez köthető a frankfurti, 1963 decemberétől 1965 augusztusáig tartó Auschwitz-per is.

A film alapkérdése: hogyan lehet szembenézni a múlt szörnyűségeivel? Egyáltalán: kell-e? Nem jobb-e minél előbb elfelejteni a múltat? Pláne, ha olyan sokaknak fűződik érdeke ehhez.
A film tisztességesen körbejárja a témát. Fontos, értékes történelmi film.
Akit további részletek is érdekelnek, az A frankfurti Auschwitz-per/The Frankfurt Auschwitz Trial c. német dokumentumfilmet ITT megnézheti.

Ritka szép, ritka értékes film!
A skandináv filmfesztiválon hétvégén megnéztem a Lótolvajok című norvég drámát, és nagyon a szívembe zártam. A mozik, úgy tudom, játszani fogják, úgyhogy cselekményt nem mesélek, ha tehetitek, nézzétek meg. Amit kiemelnék, azon túlmenően, hogy igen erőteljesen ábrázolja a skandináv filmekre jellemző lassúsággal és tömör verbális közlésmóddal a transzgenerációs hatásokat, az elfojtott trauma felszínre törni akaró erejét, az néhány konkrét, megrázó mondat. Amikor magát a magány hatalmának és a felejtésnek megadni akaró idős férfi szembe találkozik a saját gyerekkorát és múltját megjelenítő figurával, amely találkozás akaratlanul is kirántja őt a védettnek hazudott odújából a valóságba, azt mondja: „Átalakulok”. Azt mondja, hogy érzi, ahogyan ennek a találkozásnak a hatására konkrét átalakulás megy benne végbe. És éppen ez az a hatás, amit egy emberi találkozás, egy emberi szó, egy emlék, egy beszélgetés képes elérni bennünk, ha az identitásunk magját éri el. A másik, amit mond a főhős, amikor azon töpreng, hogy vajon mi magunk mennyi beleszólással bírunk a saját életünkbe, hogy egyszer majdnem megütött egy embert, de végül nem tette meg. És ezzel a mozdulattal, amelyet ő ott és akkor eldönthetett, hogy megteszi-e vagy sem, egészen más irányt is vehetett volna a további élete, de ezt a döntést maga hozta meg. És végül, legvégül az hangzik el: mi magunk döntjük el, hogy mikor fájjon. (Tisza Kata, FB, nov. 3.)

Lábjegyzet:
a transzgenerációs hatás

2019-11-08 18:16:38 Pesti utcán (1960) zéel (5) #1

Rajz János mint pesti gyalogos - számtalan alakban!:)))

2019-11-06 18:40:20 [Mi a film?] zéel #35

Jó kis vita, de aki eddig elmulasztotta az eredeti, vitaindító Scorsesét, az pótolja! Nem bánja meg!

előzmény: zéel (#11)

2019-11-06 17:25:00 Próbafelvétel (1974) zéel (4) #1

Egy remek (és ismeretlen!) magyar tévéfilm, időtálló problémákról. Kitűnő színészekkel.
Készült 1974-ben.
ITT most megismerhető.
A filmre leadott első szavazat legyen négyes, de a saját kategóriájában (tévéfilm) az ötös sem lenne túlzás.

2019-11-05 22:01:39 [Mi a film?] zéel #20

Hát...én nem vagyok túlzottan optimista.
Ennek illusztrálására a zenei világból tudok példát hozni.
Best-Selling Music Artists 1969 - 2019

előzmény: oscarmániás (#13)

Összes komment...