Tapasztalat: 216 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 216
Regisztráció: 2016. december 31. (7 év, 2 hónap)
Kedvencnek jelölték: 2 user
Kedvencek
Színészek: Ben Mendelsohn, Benedict Cumberbatch, Mads Mikkelsen, Martin Freeman, Patrick Wilson
Műfajok: dráma, fantasy, sci-fi, thriller
Demográfiai adatok
Nem:
nő
Születési év:
1994
Lakhely:
Budapest
Legutóbbi szavazatok
Film | Szavazat | Mikor | Átlag |
---|---|---|---|
Honey Boy Édes fiam |
4 | 2020-09-14 | 3,6 (47) |
Forrest Gump |
5 | 2020-06-16 | 4,6 (2183) |
The Last Dance Michael Jordan - Az utolsó bajnokságig |
5 | 2020-06-16 | 4,6 (88) |
Bird Box Madarak a dobozban |
2 | 2020-06-16 | 3,3 (301) |
The LEGO Movie A LEGO-kaland |
5 | 2020-05-06 | 3,9 (557) |
Memento Mementó |
5 | 2020-04-16 | 4,4 (1424) |
Joker |
4 | 2020-04-02 | 4,2 (810) |
Pulp Fiction Ponyvaregény |
3 | 2020-04-02 | 4,5 (2159) |
Rocky |
5 | 2020-03-23 | 4,1 (822) |
Zodiac Zodiákus |
3 | 2020-03-18 | 3,7 (1098) |
Legutóbbi kommentek
Pedig reméltem, hogy sikerül átadnom a véleményemet, de azt hiszem az lesz a legegyszerűbb, ha még egyszer leülök és megnézem :) elképzelhető, hogy csupán más jellegű filmre számítottam.
Humor??? Hol???
A befejezés abszolút rendben volt, engem a közepe táján veszített el a film, mikor megkezdődött a nyomozás. Akkor ott nem értettem, hogy hova is tart a film.
előzmény: saatonda (#47)
Őszintén ahogy néztem a filmet, folyamatosan egy várakozás volt bennem. Nagy mélységekről és borzasztó emberi sötétségről fantáziáltam a cím alapján. És kétségtelen, hogy ezt megkaptam, csak valahogy egy tipikusabb thrillert vártam. Talán emiatt éreztem, hogy "meh", hogy becsaptak. Nyilván ez egy előítélet volt a részemről, és ezen még magam is gondolkozom. A thrillerektől egy mélységes emberi sötétség megmutatkozását várom, és megszoktam, hogy ezt sokszor lendületesen, dinamikusan tálalják. Szájbarágósabbak, explicitebbek az utalások a filmekben megjelenő szimbólumokra, és sokkal nyíltabb az ember morális bukása (pl: Fogságban). Nyersebb szokott lenni a feszültség, itt pedig valahol számomra ez elveszett a jelenetek között. Azt hiszem lassabb és megfontoltabb, mint amihez szoktam, illetve lehet, hogy a színészi játék miatt sem jött át elsőre az a feszültség, amit vártam volna.
Itt a nő morális bukása utólag taglóz le, mert a filmben először csak az explicit erőszakkal találkozik a néző, aminek én nem láttam azonnal a szimbolikus értékét. És önmagukban a könyvben történtek nem többek egy borzasztó és kegyetlen gyilkosságnál és leszámolásnál, ettől nem lett volna számomra thriller ez a film. Szóval elsőre nem vettem meg.
Viszont:
Hogy egy férfi a saját megaláztatását, csalódását, fájdalmát egy gyilkossághoz hasonlítja, és egy nemi erőszak+gyilkosság szimbólumával felelteti meg azt, amit lelkileg neki a nő okozott, na az zseniális. Ezt értettem ki a filmből és ez egy nagyon jó koncepció, és nagyon jó téma. Elsőre kicsit erős volt számomra a párhuzam, de egyre jobban tetszik. Viszont ahogy mondtam, ez az 'aha' élmény bennem később érett meg, és nekem ez egy picit lassú. Nem rossz, csak én szeretek a film alatt is letaglózva lenni, meg utána is :D
Én most kicsit kétségek között vagyok, sokadik nappal a film megnézése után. Mikor befejeztem, úgy éreztem, hogy valami hatalmas ziccert hagyott ki a film, mert a téma jó, de a tálalás nem. Ugyanakkor mégis itt vagyok, sokadik nappal a film megnézése után, és kezd összeállni a kép. Érzem, hogy lecsapódik bennem minden, amit láttam, és egy egészet alkot, és azt követeli, hogy újra megnézzem. Lehet így is lesz, bár érzékeny lelkem mindig nehezen viseli a hasonló erőszakos helyzetekről szóló filmeket....a lényeg. Fogalmam sincs, hogy egy filmhez mennyiben tartozik hozzá az utórezgése. Mert, ha erőteljesen, akkor 4-est is adhatnék. Viszont a film megnézése alatt, közvetlen utána olyan "meh" érzésem volt. Szóval ezt még eldöntöm, miután újra megnéztem.
Ettől függetlenül mindenkinek ajánlanám megnézésre, mert végiggondolva igazán érdekes az alapkoncepció. A színészi játék nem kiemelkedő (kivéve Michael Shannont, aki zseniális), de élvezhető.
A film nagyszerűen építkezik az idősíkok szakszerű váltogatásával. Nem minden filmben ad hozzá a történethez az időbeliség megkeverése, de itt jó kezekben volt a gyeplő, a rendező pontosan tudta, hogy melyik képkockával hogyan szeretné mélyíteni a karaktereket. Ebből a szempontból a film 5/5.
Talán befejezetlennek tűnhet, számomra mégis keretbe foglalta Lee és Patrick kapcsolata. Első közös jelenetük is a hajón játszódik, akkor is horgásznak, pont ezért a zárójelenet egy újra egymásra találás, a közös nevező nevén nevezése (huh :D). Még akkor is, ha nem élnek egy fedél alatt.
Lee karaktere zseniális, számomra mindenki másé eltörpül mellette. Az első képkockáktól kezdve hitelesen játssza a kiürült emberi porhüvelyt, szinte már autisztikus, ahogyan szociális helyzetekben viselkedik. A szerettei nem hagyták meghalni, amikor elragadta volna a hév, de igazából mégis halott a világ számára és számára a világ.
Egyetlen dolog nem tetszett a filmben, talán ezzel egyedül vagyok. Számomra M Williams borzasztó volt, már ami kettejük jelenetét (azt a bizonyosat) illeti. Valahogy nem jött át az ő színészi játéka, nem tetszett, sajnálom. Nekem elrontotta kicsit azt a jelenetet és éppen ezért nem is az volt a csúcspont (szerintem nem is annak szánták, maximum kettejük szempontjából, de nem a film egészének szempontjából). Hozzáteszem a beszélgetésük nagyon kidolgozott volt, emberi és kézzelfogható reakciók voltak, de ez a forgatókönyv érdeme inkább a hölgy esetében.
Majdnem tökéletes film, zseniális időkezelés, helyenként kiváló zene és mesteri férfi színjáték.
Számomra zseniális alkotás ez a film. Zeneileg, képileg, rendezésében és színészi alakítás terén is kiváló. Abszurd, bizarr, helyenként mégis reménnyel teli. Az, hogy az emberek végletekbe menően a hasonlóságok alapján választottak maguknak párt egy fricska is talán a világ felé: van őszinte mély szerelem? Ha a hasonlóságokon túl megcsillannak a különbségek akkor már nem is szeretjük egymást?
Kiemelendő a két főhős sajátos kommunikációs formája. A „magányosok” között, emberként mégis állatokhoz hasonló mozgáskultúrát alakítanak ki, hogy titokban beszélni tudjanak. Mint egy tánc.
A befejezés elég keserédes és valahol abszurd is: nem lehetünk együtt boldogok, ha a külső-testi hasonlóság elveszik? Ez a külső hasonlóság fontosabb, mint a belső? Másfelől a film talán mégsem róluk szól, hanem ahogyan a film is mondja: a homárról. Aki, ha esélye van rá, még akkor sem tud boldog lenni. Egy árnyalak (mint a film plakátján), akit meg lehet ölelni de sosem ölel vissza. Lehet ilyen világban bárki boldog? Lehet egy ilyen ember valaha boldog?
Én abszolút úgy érzékeltem, hogy a vágás és a szex között valamennyi idő eltelt - volt orvosnál stb. Én sem gondolnám, hogy simán elmegy szexelni, főleg ha az orvostól nem akarták elengedni...és gondolom a pasinak is feltűnt volna egy véres zacsiba csomagolt kéz. Nekem ugyanakkor tetszett, hogy neked így jött le a film (Dió), újra fogom nézni emiatt. Számomra mindkét befejezés megállná a helyét. Ha valóban meghalt volna, és képzelgés lett volna az utolsó pár jelenet....nos...az észbontóan beteg lett volna :D akkor nálam több lenne egy 5-nél
Első olvasatra talán nem tűnik különlegesnek a történet, de magam is kellemesen csalódtam. Gyönyörű film, kilométeres mélységekkel. Bevallom rég sírtam ennyit egy filmen, pedig rosszabb napokon egy sajtreklámon is könnybe tud lábadni a szemem :D Indavideon már megtekinthető angol felirattal. Tessék megkeresni, rászánni az időt és előkészíteni a zsebkendőket!
Annyira rákészültem erre a filmre, hogy az előzetest sem néztem meg, nehogy valamit lelőjön nekem előre....lehet emiatt kicsit többet vártam. Összességében jó filmről van szó, szerencsére nem voltak benne logikai bukfencek (bár nagyon új fordulat sem volt a történetben). Elismerem, hogy valamilyen szinten bevállalós volt a film, komolyabb lett etc...bár a plakátok alapján én komorabb filmre számítottam, és vártam is volna még. Ugyanakkor elismerem, hogy Logan öregkori mindennapjai a napfényes képsorokra is árnyékot vetettek. Az idős Charles és Logan karaktere nagyon ütött, nem tett jót a szívemnek, hogy ilyen állapotban láttam őket :'D de ez abszolút pozitívum volt. Ami nekem nagyon nem jött be: Lora és Logan között nekem erőltetett volt az apa-lány kapcsolat, hiszen ezt nem is alapozták meg igazán többel, mint némi genetikával....és ja ennyi. Nem igazán építették fel a köztük lévő kapcsolatot, ezért nekem a vége, ahol Lora siratja Logant, az erőltetett lett. Ennél pl a Last of Us játékban sokkal megalapozottabb, mély kapcsolatot láthatunk kibontakozni. Az is kicsit necces volt, hogy 2 Logan volt a filmben.....olyan olcsó húzásnak tűnt.
Abszolút magával rántott a film (igaz nem az elejétől fogva). McAvoy zseniális volt (még a szinkronhanggal is), a lányok úgy...elmentek, de nem rontottak a filmen. Lehet azért nem fogtak meg eléggé, mert viszonylag keveset tudtunk meg róluk és nem volt teljes képem a karakterükről (persze kicsit kivétel Anya T.J.). A vége különösen dinamikus lett, és muszáj lesz újra néznem, mert biztos van olyan mozzanat, ami újdonságként hathat. Ami apró kis csalódásom volt az a 23 személyiséggel, illetve azok létezésének tényével kapcsolatos. Kicsit hiányoltam azokat a tárgyi, díszletbeli utalásokat (bár volt pár), ami a létezésüket jelezte volna. Nem volt meg a fejemben az az "aha" élmény, amit a létezésüknek a ténye, súlya kiváltott volna. De még így is nagyon élvezetes film lett.
Számomra a film első harmada elnyújtott, szenvedtem is egy picit. Nehéz néha követni az idősíkváltásokat, és ez is akadályozta a bevonódásomat. Az apa-fia kapcsolat helyenként nagyon szép, a film közepén van egy kellemes csúcspont, de a lezárás számomra semmilyen. Tényleg leginkább az apa szemszöge van bemutatva, ami nem lenne baj, ha azért a fiút (és a mellékszereplőket) is megismernénk jobban - ha lenne mélységük. Nekem kicsit felszínes maradt a fiú karaktere, és nem a színész miatt. Kihagyott ziccer szép pillanatokkal.