The Cortez

2023-10-27 01:26:19 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27085

Érdekes dolgokat írtál meg kérdeztél, de ezekre nem itt válaszolnék.

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

előzmény: somogyireka (#27084)

2023-10-26 17:44:49 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27077

Csáó Mindenki!

Chris!

Nem tudtam, hogy ünnep volt, elnézést. Egy film adatlapját akartam megtekinteni, de emberünk kommentje volt legfelül. Ő lett megszólítva, ám valahogy megint mindenki helyette reagált. Ha ő egy olyan személy, aki előszeretettel sérteget másokat, de magáért kiállni képtelen, akkor ezt be kéne végre vallanotok.

Xuja!

Nem akartam vitát, viszont ma tudtam, hogy végül ebből is láncreakció lesz. Még jó, hogy csak egy emberhez szóltam. Nem akarom, hogy kidobják, ellenben ő sokszor akart kirakatni engem. A demokratikus elvek ugye. Épp ezaz, hogy felőlem írhat bárhova, de úgy tegye, hogy ne legyen benne ellentmondás.
Informatív kommentek? Ilyet se olvastam még tőled. Köszi, de nem véletlenül nem folytatom.

Réka!

Örülök, hogy Ryood dolgait is észreveszed. Amit nem neked címeztek, arra nem kell reagálnod, sem magadra venned. Egy nyilvános kommentre érkezett reakció pedig nem lehet sunyi és hátulról jövő. Az inkább az, amit ő csinált párszor. A kommented többi részében tényleg túltoltad amit nem kellett volna...
Mindenesetre a róla szóló észrevétel ott van a Chrisnek szóló részben.

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

2023-10-26 00:51:49 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27065

Egy ember nem mindenki és nem minden :) Őt kérdezd mi történt.

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

előzmény: ChrisAdam (#27064)

2023-10-26 00:10:11 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27063

Nem, de tényleg vagány lenne. Főleg neki, már ha egyáltalán még merne így jelenni.

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

előzmény: somogyireka (#27061)

2023-10-25 22:45:29 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27060

A rivo köztudott volt. Már csak nem szesszszel kéne bevenni. A demokratikus elvek korlátozottak. De miért a diktatórikus elvek pápája mondja ezeket?

--
Áthelyezve a(z) Általános fórum topikból.

előzmény: ryood (#10114)

2023-09-09 14:49:53 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27027

„a másik értélmiségű (ryood) már nem csak trollnak, hanem veszedelmes trollnak minősítene.”

Nemcsak, hanem nyilvánosan vamzerkodva a kitiltásodat követelné a ”demokrata”. De tudnod kell, hogy csak a számítógép mögött ekkora az arca.

--
Áthelyezve a(z) Barbie topikból.

előzmény: einstein (#93)

2023-09-09 14:48:56 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #27026

.

--
Áthelyezve a(z) Barbie topikból.

Az ő szerepeltetése meg a karaktere is felesleges volt benne :)

előzmény: Ubul (#17)

2023-01-02 18:18:55 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26844

„a férfi rossz, értem? hát nagyjából ennyi a mondanivaló: csúnya férfiak.
szóval az van, hogy ez egy hardcore propaganda film. pszeudo-feminista, férfigyűlölő, amit viszont Velencében hangos tapssal fogadtak, és díjazták is nem kicsit.”

Most ez a legújabb, hogy úgy csinálsz, mintha nem úsznál ebben a szarban? Vagy az van, hogy magadnak te is megengeded ezt a véleményt, de ha más írja, akkor meg őrjöngsz, mint egy félkegyelmű?

--
Áthelyezve a(z) Jusqu'à la garde topikból.

előzmény: ryood (#6)

2022-12-27 01:45:45 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26835

Én igen. Persze nem mindenki ilyen, vannak itt nagyon normális emberek is. Csak hát néhány eszelős azt hiszi övé az oldal, meg hogy a neki nem tetsző vélemény sérti a safe space-ét, ezért be kell tiltani. Amikor az ilyenek más topikokban a demokráciáért sírnak, meg diktatúrát óbégatnak a mai rendszerre, akkor szerintem érthető, ha kinyílik a bicska az ember zsebében.

előzmény: osbehemot (#26834)

2022-12-26 01:10:55 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26833

Csak azzal, aki megérdemli.
Láttam, hogy itt is leírtad azt a marhaságot a Tizenháromról, mint amit máshol. Gondoltad majd senki nem koppint a fejedre a műfajismereteid miatt, aztán politikai témákban egész normális dolgokat kezdtél írni, aminek az lett a következménye, hogy rád ugrottak az itteni agresszív liberósok. Valószínűleg már jelentgettek is téged. Az a hobbijuk.

előzmény: osbehemot (#26831)

2022-12-26 01:06:11 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26832

Rendesen, kulturáltan volt megfogalmazva.

„De ez a módi nem idevaló, hogy csípőből küldöd a személyeskedést, a különféle sértő jelzőket.”

Neki meg a hasonszőrű haverjának miért idevaló?

előzmény: ChrisAdam (#26830)

2022-12-25 15:51:15 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26829

„Az utolsó három kommented ryoodot és munkáit ekézi”

Csodálkozol? Csak azt kapja vissza, amit ő ad másoknak.

„Ez a topik annak idején arra lett létrehozva, hogy mindenki úgy ossza meg az alkotásait, hogy ne kelljen félnie a személyes támadásoktól.”

Ez sehol nem lett leírva.

A vamzer Ríód meg az egész demokráciát rombolja. Az miért nem zavar?

előzmény: ChrisAdam (#26828)

2022-12-25 14:14:45 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26827

Újabb ”posztmodern” trash, ami gyógyszer + alkohol kombójából született. Jó ez így karácsonyra.

--
Áthelyezve a(z) Alkotói sarok - Saját novellák, regények, zenék, videók topikból.

előzmény: ryood (#924)

2022-09-30 19:07:58 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26718

Sok tudatmódosító hatására biztos zseniálisnak hat, de ettől még nem az.

--
Áthelyezve a(z) Alkotói sarok - Saját novellák, regények, zenék, videók topikból.

előzmény: somogyireka (#917)

Így is borzasztó.

előzmény: ryood (#912)

2022-09-12 18:45:39 The Batman (2022) / Batman The Cortez (?) #97

Világos. Mármint amit írsz. Tény, hogy ennek a filmnek sokkal szebb az egész képi világa, Snyderre meg jellemző az agyonszűrtség. De ez utóbbi ritkán merült fel negatívumként a BvS-nél (érdekesség, hogy a Watchmennél egyáltalán nem), helyette inkább abba kötöttek bele páran, hogy sötét a film, miközben ez egyik korábbi Batman-adaptációnál sem zavarta őket, és még Reeves mozijánál sem, ami az eddigi legdarkosabb feldolgozás.
És ez csak a vizualitás. A tartalmi résznél hasonlóan ment a kettős mérce.

előzmény: Olórin (#95)

2022-09-11 21:10:02 The Batman (2022) / Batman The Cortez (?) #92

„minden iszonyatosan sötét, fakó”

Ezen itt csak akkor illik kiakadni, ha az van a stáblista elejére írva, hogy Directed by Zack Snyder

előzmény: kistroglodita (#86)

Úgy látszik túl sok itt az Alien rajongó, aki elfogultságból a Xenomorp-ra nyom. Ettől függetlenül tényleg félelmetes és zseniálisan van kitalálva. Elnézve a listát simán beférne Nosferatu, meg ha már Gyűrűk ura, akkor a másik fantasy franchise óriáspókja is. Zelda a régi Kedvencek temetőjéből nem tudom minek számít, de nekem ő okozott álmatlan éjszakákat.

2022-05-13 21:13:38 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26629

Te láttad?

--
Áthelyezve a(z) The Unbearable Weight of Massive Talent topikból.

előzmény: TheDriver (#26628)

2022-05-12 23:53:42 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26627

Attól még lehet vállalhatatlan szar.

--
Áthelyezve a(z) The Unbearable Weight of Massive Talent topikból.

előzmény: TheDriver (#5)

2022-03-26 19:54:08 Srpski film (2010) / A Serbian Film The Cortez (?) #53

Igen, de épp az alapfunkcióját nem képes ellátni. A politikai propaganda meg az autóbalesetek nem hírek, a brutális bűncselekmények pedig bűnügyi műsorokba valóak.

előzmény: timidwolf25 (#51)

2022-03-24 19:10:32 Srpski film (2010) / A Serbian Film The Cortez (?) #50

„nagyon indokolatlan összemosni a péntek esti híradóval...”

Igaz, az sokkal rosszabb.

előzmény: sa22 (#49)

2022-03-15 22:11:14 The Batman (2022) / Batman The Cortez (?) #53

Úgy értem, ha Snyder rendezte volna ugyanígy, ugyanezzel a látványvilággal, akkor csak zavaróan sötét lenne. Az elefántembert kár volt idehozni, de amúgy azt is lehúznád, ha Snyder rendezte volna. Vagy nem? :)

előzmény: ChrisAdam (#51)

2022-03-15 15:13:40 The Batman (2022) / Batman The Cortez (?) #43

Ennek a filmnek nem sötét a látványvilága?

előzmény: BonnyJohnny (#42)

2022-03-15 14:28:02 The Batman (2022) / Batman The Cortez (?) #41

„Egyszerűen szemet gyönyörködtető ez a festményszerű látványvilág”

Ha Snyder rendezte volna, akkor mindjárt nem lenne sem szemet gyönyörködtető, sem festményszerű ugyanez a látványvilág.

előzmény: ChrisAdam (#31)

Vigyázz az ilyen szavakkal fater, mert a helyi SJW-k még megsértődnek, és ”demokratikusan” elhallgattatnak.

előzmény: ZoLeEe (#4)

2022-01-16 22:56:31 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26394

Mint ahogy téged is zavar, hogy én feljárok.

„Ha ő - vagy egy hozzá hasonló - kedvelné a kommentjeim / írásaim, akkor lenne nagy a baj.”

Ezzel végre egyet értek, mivel ez azt jelentené, hogy egy elmebajos, liberós vamzer lettem :)

előzmény: Xuja (#26392)

2022-01-16 22:08:11 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26391

Ezt csak meg kellett kérdezni.

előzmény: Ugor (#26390)

2022-01-16 22:01:24 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26389

És neked?

„Ha tegyük fel igazad van és tényleg toxikus a légkör, akkor minek vagy itt? ”

És te?

előzmény: Xuja (#26374)

2022-01-06 10:21:41 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26308

Miért, a neked nem tetsző vélemények megjelenhetnek a "szabad Magyarországodon"?

--
Áthelyezve a(z) Bebukottak topikból.

előzmény: ryood (#28)

2022-01-01 22:52:28 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26304

„viszont megint elkezdődött a személyeskedés attól az embertől, akitől.”

Általában tőled szokott.

„akár azt is mondhatnám virtuális rágalmazás”

Akkor mondhatnád, ha az lenne. De csak megint nem sikerült szöveget értelmezned.

előzmény: ryood (#26284)

2022-01-01 22:43:53 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26303

Ezt már írtad és a múltkor is hazudtál.

előzmény: ryood (#26278)

2022-01-01 17:07:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26277

Még friss a regisztrációja, tehát lehet ryood trollnick-je lesz ez.

--
Áthelyezve a(z) Mulholland Dr. topikból.

előzmény: timidwolf25 (#26276)

6 epizódból álló westernantológia. A fő műfajon belül több másikkal is zsonglőrködnek az alkotók: van itt musicallel kevert paródia, lehangoló dráma, horrorisztikus beütésű, végigpofázós road movie stb. A pisztolypörgetés, a vérengzős jelenetek meg a fekete humor nem központi elemei az alkotásnak, de nem egyszer előkerülnek. A fényképezés végig igényes, ám az utsó résznek a legerősebb a vizualitása. A filmnek az az egyetlen hibája, hogy sztorivezetésben és élvezhetőségben nagy az eltérés a vadnyugati történetek között: míg az egyik szórakoztató, a másik pedig egyedi, addig némelyik kegyetlenül unalmas.

Ez egy leszbis karácsonyi romantikus vígjáték, némi Apádra ütök beütéssel. Rengeteg kultúrbalos hívószót sikerült a szövegkönyvbe erőltetni, de ettől meg a coming outolós témától függetlenül, könnyed az egész film hangulata. A sztorivezetés azonban keményen unalmas, irtó gyengék a színészi alakítások, a karakterek pedig veszettül irritálóak. Egyedül a fináléban lehetett volna egy kis kraft + őrület, de azt is sikerült tönkrevágni a rossz rendezéssel, valamint a túltolt nyálaskodással. A legtöbb szituáció kínos, ráadásul a kliséktől sem mentes az alkotás.

2021-12-26 21:45:17 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26273

A napi Marvel fikázás. Láttad is esetleg a filmet, vagy látatlanban hőbörögsz?

--
Áthelyezve a(z) Dune topikból.

előzmény: GeryFlash (#26270)

3 magyar címen futó, káromkodós, drogozós, tipikus seth rogenes karácsonyi vígjáték, egyben party film. Jellegében meg őrületében a Kalandférgek Karácsonyára és a Már megint Péntekre hajaz. A poénok közül kizárólag 1-2 működik (leginkább Rogen szerencsétlenkedésein lehet röhögni), a többi vagy túltolt, vagy erőltetett vagy pedig kínos. A sztoriba erőszakolt romantikus szál gyengére sikeredett. Nem meglepő módon, Michael Shannon nyújtja a legnagyobb színészi alakítást.

Elsőre érdekesnek tűnő, sikeresen félrement alkotás. A történetvezetés halál unalmas, a dialógusok úgyszintén, a karakterek pedig rémesen gyengék. Igazi kihívást jelent a történésekre koncentrálni. A thriller főhelyszínéül szolgáló lepukkant hotel miliője és légköre, valamint a fényképezés + egyes beállítások mentik meg a nézhetetlentől.

2021-12-24 02:17:53 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26263

Puzsér. Ki más? :)

előzmény: manuva (#26254)

2021-12-24 01:47:18 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26262

Ideje volt, hogy elszégyelld magad. Boldog Karácsonyt!

előzmény: Xuja (#26261)

2021-12-24 01:41:14 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26260

Az árulkodásod utal bolsevizmusra. Ha incelséget olvasol ki tőlem bármiből, akkor mégis milyen alapon fogyatékosozol másokat?

előzmény: Xuja (#26259)

2021-12-24 01:32:49 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26258

Erőltetetten mentegeted magad :D Nem kell magyarázni. Mi a te stílusod, világnézeted? Mármint a bolsevizmuson kívül.

előzmény: Xuja (#26255)

2021-12-24 01:30:56 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26257

Én is így gondolom. Tényleg voltak kisebb-nagyobb vitáim, még veled is, de szerintem sem kötözködök többet, mint más. Az ignorálás hiányát én sem értem.

előzmény: timidwolf25 (#26251)

2021-12-24 01:27:57 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26256

Azért nem tartom kóklernek :D Csak túlértékeltnek. Nem az volt a gondom, hogy nem jött át a lényeg (nagy részt értettem, meg ez Lynchnél sem szokott zavarni), hanem a hangulat sem tudott magával ragadni, és ez a vontatott tempónak volt köszönhető.

előzmény: dikalosz (#26253)

2021-12-24 01:10:10 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26252

Te is csak személyeskedsz, de konkrétumokat nem tudsz mondani. Nyilvános a fórum, és? Nyilvánosan vamzerkodtál. Egy fokkal egyenesebb, mintha sunyiban csinálnád. Még mindig nem derült ki mi az ámokfutás abban, amit csinálok. A te házmester stílusod nem ámokfutás? :D

előzmény: Xuja (#26249)

2021-12-24 01:06:39 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26250

„Annyi bizonyos, hogy a "művészfilmek" sokkal kisebb réteg számára befogadhatóak”

Általában igen, de vannak könnyebben fogyaszthatóak. Meg létezik a midcult is ugye.

A Sztalkert csak egyszer láttam. Akkor nem jött át, ráadásul csalódtam is, mert a kritikák alapján többet vártam tőle. De akarok vele tenni még egy próbát, már csak azért is, mert azt mondják ez olyan film, ami minden életszakaszban mást mond.

előzmény: dikalosz (#26248)

2021-12-24 00:56:50 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26247

Mivel provokáltam meg hergeltem ezt a közösséget? Meg kik azok a személyek? Te? Ne felejtsd el, hogy te kezdtél el ellenem kampányolni, azelőtt meg te álltál bele Timidwolfba.

előzmény: ryood (#26243)

2021-12-24 00:55:10 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26246

Tudod mit jelent egyáltalán? Nyilvános fórum, de mégis te rohangálsz jelentgetni.

”nem én világítok rá a fogyatékosságodra, azt közlöd magadról.”

Hogyne. Csak simán nem tudsz semmire sem rávilágítani. Kizárólag személyeskedni.

előzmény: Xuja (#26244)

2021-12-24 00:47:06 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26245

Nem mindről írtam, csak a legtöbbről :) De ez tényleg egy általam megfigyelt jelenség, hogy az a művészet, ami unalmas. Egy ismert személy meg azt állítja, hogy bizonyos emberek szerint az a művészet, amit nem értünk.

előzmény: dikalosz (#26240)

2021-12-24 00:38:32 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26242

A vamzerok állítanak ilyet, hogy toxikus kártékonyság árad bizonyos kommentekből, de természetesen sosem tudnak példát mondani. A normális emberek igen, de te nem tartozol közéjük. A normális emberek azt vágják le, hogy besúgó vagy, aki egy árulkodós óvodás szintjén rekedt meg.

előzmény: Xuja (#26239)

2021-12-24 00:35:33 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26238

Nem, te csak simán egy hazug, esetleg skizó ember vagy. Ha nem tetszik, amit írok, akkor nem kell elolvasni, de te is leléphetsz. Miért nem mész ki imádott Svédországodba?
Mi a véleményed arról, hogy nagy liberálisként elhallgattatnád az ellenvéleményt, meg lepestitévézed?

előzmény: ryood (#26236)

2021-12-24 00:32:18 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26237

Ezt értem.

Én csak egy bizonyos rétegről írtam, de Ryood önmagát beégetve magára vette. Szerencsére a KT közössége nincs olyan alacsony szinten, mint ő. Elsősorban tényleg a filmekről meg filmes jelenségekről, trendekről kellene vitatkozni.

előzmény: dikalosz (#26233)

2021-12-24 00:28:11 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26235

Tudjuk. Megszoktuk már, hogy te vagy itt az ügyeletes vamzer besúgó. Ha engem kidobnak, akkor az oldal az átkost idéző gerinctelenséged mellett teszi le a voksát.

előzmény: Xuja (#26232)

2021-12-24 00:26:28 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26234

Írja az, aki rögtön Pesti tévézni kezd, mikor nem ért egyet valakivel. Ahhoz képest, hogy nem akarsz velem foglalkozni, megint hozzám szóltál. Rendszeresen bebizonyítod, hogy mekkora egy hazug képmutató vagy.

előzmény: ryood (#26231)

2021-12-24 00:02:51 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26230

„nagyjából olyan, mintha elmennék a Pesti TV-be.”

Na erről beszéltem. És nem politizál, mi?

„az egyik legkárosabb tagja ennek az oldalnak...én ilyen hergelő, provokáló megmondóemberekkel nem vagyok hajlandó vitázni, mert sehová nem vezet.”

Írja mindezt az, aki kártékony, józan ész ellenes politikai ideológiákat és elmebeteg országokat ajnároz az írásaiban.

előzmény: ryood (#26228)

2021-12-24 00:00:15 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26229

„Esetedben a hozzászólásod alapján merem feltételezni, hogy szerinted a kritikustömegen a Sztalkert ötösre osztályzók nagy százaléka kókler, sznob, álsznob? egyben. Hiába a lenti vélemények, s hiába az általad itt eltöltött több, mint 5 év, úgy tűnik számodra ezt képviseli ez az oldal. Mindamelett, hogy a KT-t a hozzászólásodból következően lealacsonyítod, magadat valami arcpirító módon helyezed olyan emberek fölé, akik mind szellemileg, mind pedig viselkedésükben magasan feletted állnak.”

Szándékos félremagyarázás. Tanulj meg értőn olvasni!

Ryood pedig magára ismert, ezért kezdett el őrjöngeni. Tehát nem én álltam belé, hanem ő belém. Ja és ő rohadtul nem független politikailag. Tanulj meg értőn olvasni.

előzmény: dikalosz (#26225)

2021-12-23 23:25:19 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26224

Legfeljebb te mérgezed a burkolt politikai duzzogásaiddal, meg ezzel a sértődött álsznob tempóval.

--
Áthelyezve a(z) Sztalker topikból.

előzmény: ryood (#26223)

2021-12-23 23:19:57 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26222

És te?
A te sznobériádból mi épül?
A te nívódat ki igényli?

--
Áthelyezve a(z) Sztalker topikból.

előzmény: ryood (#26217)

2021-12-23 22:31:32 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26214

Tarkovszkij legtöbb ”rajongója” sem érti a filmjeit, sőt ők is ugyanúgy bealszanak tőlük, mint te vagy én. Csak hát az álsznobok szerint valamiért az a művészet, a magaskultúra, ami halál unalmas. Viszont Whitekiss legalább megkísérelt választ adni, igaz csak az egyik filmre.

--
Áthelyezve a(z) Sztalker topikból.

előzmény: timidwolf25 (#102)

2021-12-22 22:11:12 Hail, Caesar! (2016) / Ave, Cézár! The Cortez (3) #27

A film az 50-es évek Hollywoodja előtt tiszteleg, és valamennyire kritizálja is, amivel aztán enyhén megidézi a Hollywoodi lidércnyomást. Több műfajt ábrázol viccesen, miközben beenged minket a kulisszáik mögé. Az alibi alaptörténet vicces, akadnak faszán megcsinált meg eljátszott, végigröhöghető jelenetek, nagy a star power, a mellékkarakterek szinte mind eltaláltak, viszont rengetegszer leül a cselekmény, ezáltal simán elveszítheti az alkotás a szerencsétlen nézőt. Közepes szórakozás, vagyis közel sem ez a legjobb filmkészítésről/amerikai filmipar aranykoráról szóló mozi.

Vontatott sztorivezetésű zenés dráma sötét, hideg, egyben stílusos képi világgal. Egy szintén elmélyültebb darab a Coen-fivérektől, de sajnos az egész kínzóan lassú, rohadtul álmosító hangulatú, ráadásul az énekbetétek is altató hatásúak. A főként New Yorkban játszódó alkotás teljesen realista, leszámítva a közepét, ahol a cselekmény pár percre elvontabba csap át. A hangvétel komoly és depresszív, tehát poénok nincsenek, viszont vannak helyettük ütősebb beszólások, valamint káromkodós osztások Carey Mulligantől, aki ekkor még nem férfigyűlölő propagandatermékekben vállalt szerepeket. A mű legnagyobb érdemei: Oscar Isaac + az operatőri munka.

Kertvárosi környezetben játszódó, személyesebb hangvételű, woody allen-es dramedy. A nyitójelenet nehezen kapcsolódik a sztori vonalához, ráadásul keservesen szar is. A cselekmény gyakran leül és vontatottá válik, de a nyomatott Jefferson Airplane számok közül a leggyakrabban felcsendülő Somebody to love mindig dob valamit az egészen. A film jó sok zsidóskodással van nyakon öntve, ám a rendezőpáros néhol kissé szatirikusan ábrázolja a vallási hagyományokat + a hozzájuk tartozó életmódot. A 2 legnagyobb pozitívum az önbizalomhiányos, folyton szerencsétlenkedő, szorongó főszereplő a vicces rémálmaival együtt, na meg a pár szintén humoros mellékkarakter.

A Marvel első harcművész szuperhősmozija. A stúdiónak korábban több lehetősége is lett volna ilyen műfajú nagyjátékfilmet gyártani: az egyik az Iron Fist volt, amiből inkább balfasz módon sorozatot csináltak, a másik a soha el nem készült Ronin, amelynek a Bosszúállók 3 és 4 között lenne a helye, a harmadik pedig a The Wolverine, melyet a Fox már egyszer elsütött.
A sztori nem rossz, bár többször leül. Kezdetben eredetinek tűnhet, ám aztán befigyel némi Fekete Párduc + Galaxis Őrzői vol. 2 + Hangya 2-párhuzam, valamint a cselekmény középpontjában álló, már jól megszokott családi viszály. A főhős egy hol laza, hol komoly ázsiai pali, ki pofánbassza az ellenséget, hogyha kell. A poénok legtöbbször fárasztóak, s csak néha viccesek. A popkult-utalások szerves részét képezik a humornak. Leginkább ezeken meg egy visszatérő vendégszereplő szenzációs alakításán, valamint összes megmozdulásán lehet röhögni. A képi világ helyenként neon fényes, de amúgy tipikus marveles. A CGI a játékidő első felében igénytelen, viszont a végére felerősödnek az effektek. Az akciók-koreográfiák végig látványosak, ötletesek, dinamikusak, ám a túltolt fináléban minden téren elgurul az a bizonyos gyógyszer.
Összességében ez egy korrekt, a classic harcművészeti alkotások előtt tisztelgő fantasy szuperhőscucc mitikus lényekkel, főként trappes track-ekkel, továbbá 2 stáblistás jelenettel.

2021-12-19 23:13:29 Emma. (2020) The Cortez (2) #6

* és enervált párbeszédek.

előzmény: The Cortez (#3)

Olivier Assayas filmje az Amatőr bérgyilkos című művéhez hasonlóan tévéfilmes képi világú, vontatott történetvezetésű és álmosító hangulatú, bár itt legalább az előbbi érdekesebbé válik az anime XXX behozásától kezdődően, az utóbbi pedig időnként elvontba, nyomasztóba csap át, ezeken kívül valamivel igényesebb a fényképezés. Az alkotás az online pornó világában kalauzolja el a nézőt, egészen a szélsőségekig menve, valamint megpróbálja bemutatni a hozzá tartozó bizniszt + versengést. Összességében egy erősebb moziról van szó, viszont egy cseppet sem eredeti, mivel a sztori a Videodrome-nak a koppintása. A rendező vélhetően Cronenberg előtt akart tisztelegni a maga iszonyatosan unalmas stílusában.

2021-12-17 22:12:37 True Grit (2010) / A félszemű The Cortez (3) #133

Coenék westernje, Spielberggel a háttérben. Az adaptáció egy jól felépített, de sokszor vontatott bosszúsztorit mesél el. A képi világ igényes, a főszereplő csajt eltalálták, a többi színész szintén faszán játszik, a humor működik benne (főként Jeff Bridges alkoholista karakterének beszólásain lehet röhögni), a zenei témák sem rosszak, ám a nem túl markáns hangulata, a lassan csordogáló tempója meg a hosszúra nyújtott üresjáratai unalomba fullasztják a művet. A finálé nem lett éppen szokványos, viszont a jótól is igencsak messze található.

Vicces sztori, szereplők- és helyzetek. A film leginkább az amerikai kertváros kritikája meg a jólétben élő, képmutató, félrebaszós nyugati társadalom szatírája, de a CIA-t is gúnyosan ábrázolja. A főbb szereplők kellően idétlenek, közülük George Clooney & Frances McDormand emelkedik ki a legjobban: előbbi itt nem a megszokott, ügyeletes bájgúnárt alakítja, hanem egy valóban humoros figurát, utóbbinak pedig végig lehet röhögni az összes dumáját, megnyilvánulását, reakcióját, miközben a falhoz ért, kiöregedett szingli nők karikatúráját mutatja be. A poénokkal + a váratlanul kirobbanó erőszakkal megspékelt krimivígjátékban minden adott volt, hogy az új Fargo születhessen belőle, de az alkotók inkább egy többször leülő, nem túl emlékezetes alkotást kerekítettek belőle.

Tudom, de attól még van egy ilyen beütése. Leginkább a western feeling meg az erőszak ábrázolása miatt. De ha lejjebb olvasol, akkor láthatod nem csak nekem ugrott be Tarantino.

előzmény: BonnyJohnny (#199)

Vérgőzös bűnügyi neo-western. Coenék 2 egymást követő rossz filmje után, kész felüdülés egy ilyen erőteljesebb alkotást látni. A sztori lassan csordogál, a feszültséget profin építik, az erőszakos jelenetek pedig kemények, egyben látványosak. A színészi játék erős, főként Javier Bardemé, aki zseniálisan hozza az egyszerre félelmetes + röhejes, tehát groteszk pszichopata gyilkológépet. A fényképezés igényes, a képi világot eltalálták és a tájképek is faszán festenek. A mozi negatívuma a többször leülő cselekménye, valamint a néha álmosító vontatottsága. Kissé tarantinós beütésű, szikár, komoly hangvételű, kevés dialógussal, még kevesebb zenével meg nulla humorral fűszerezett mű, amin azért igencsak érződik, hogy az Oscarra készült.

Igen, én sem tudtam, hogy volt egy eredetije.

előzmény: csabaga (#14)

2021-12-11 20:59:01 Lady Blue Shanghai (2010) The Cortez (4) #1

Egy 100%-ig Lynch-agymenés, amit a rendező a Dior számára forgatott. A rövidfilm hangulatában és jellegében az Inland Empire világához áll a legközelebb. Hipnotikus, egyben meditatív, ám a vége fele inkább már idegtépő a szándékosan elmosódott képnek, valamint a szédítő fényképezésnek köszönhetően. A 15 perces játékidő kábé feléig nyomás alatt tartja a nézőt a feszültségépítés + a szokásos ambient hangzás segítségével, azután érzelmesebb-romantikusabb hangnembe csap át az alkotás.

Egy ősrégi angol krimivígjáték súlyosan félresikerült remake-je. A történet lassan, ügyetlenül épül fel, humor terén pedig brutálisan alulmúlják önmagukat a Coen-tesók. Tom Hanks szánalmas és röhejes a kinézetével + a modoroskodó szövegeivel együtt, Marlon Wayans meg ohadtul idegesítő, de rajtuk kívül is végig az ismert színészek égetik magukat hatás érvényesül. A film legnagyobb erőssége a fényképezés: a képi világ igényes, egyben stílusos, valamint kizárólag a beállításokban-látószögekben fedezhető fel némi kreativitás. Gyenge alkotás, ám könnyen behúzhatja a gospel zene rajongóit, illetve a szar komédiák szerelmeseit.

Rejtély, hogy Coenéknek mi szükségük volt erre a rosszabb fajtából származó romkomra. A történet nem teljesen szar, de tele van nevetséges, túlripacskodott jelenetekkel-alakításokkal, a vége felé pedig fájdalmasan átcsap nyálasba, valamint kínosan szánalmasba. Még Geoffrey Rush is röhejes és hitvány benne. Van egy ügyvédkritika/tárgyalótermi paródia feelingje a darabnak, de nem erre fókuszálnak az alkotók, viszont a gold diggerséget, mint jelenséget legalább jól bemutatták. A sokszor unalomba fulladó, kiszámítható befejezésű alkotás forgatókönyvének összehozásához, 5 ember verejtékes munkájára volt szükség.

Fekete-fehér noir-dráma, amely megidézi a classic darabokat, valamint a műfaj fénykorát. A történet egyes elemeit tekintve, a film a Véresen egyszerűhöz áll a legközelebb a Coen-életművön belül. A sztori ügyesen épül fel és érdekes fordulatok bonyolítják. Alapvetően egy komolyabb hangvételű, tragikus alkotásról van szó, de itt is jelen vannak a humoros jelenetek, a képtelen helyzetek meg a szórakoztató, idétlen, groteszk karakterek. Utóbbiak közül a legkiemelkedőbb a megkergült nőszemély, aki nem simán coenesen furcsa, hanem egyenesen creepy. Billy Bob Thornton fasza az egyszerre kimért, visszafogott, illetve vicces kertvárosi pali szerepében. A rendezés szándékosan régi vágású, a fényképezés pedig művészien színvonalas, vagyis pontosan olyan, amilyet Deakinstől + egy Coen-mozitól elvárna az ember. A mű összes összetevője egy teljesen egyedi egyveleget alkot.

Az Odüsszeia modernizált, lazán kezelt, szökevénysztorival vegyített road movie-ba ágyazott feldolgozása. A mindenféle utalással felturbózott történet az amerikai Délen játszódik, ennek megfelelően eredeti délvidéki hangulat járja át az egész művet. A country zenék tökéletesen passzolnak az atmoszférához, a 30-as éveket pedig faszán sikerült megeleveníteni. Befigyel több abszurd helyzet, pár felemás énekbetét, valamint néhány valóban vicces jelenet. A 3 főszereplő túlripacskodja a szerepét, ám egyes mellékszereplők dumáit-megnyilvánulásait simán végig lehet röhögni. A film legnagyobb hibája a gyakran leülő, unalomba fulladó cselekménye.

Vicces alapsztori, poénosan káromkodós dumák, halálosan laza, züllött, gusztustalan, minden szempontból röhejes főhős és kiváló zenék. Az elvontabb szituációk, valamint az álom-meg látomásszerű jelenetek is mind viccesek, egyben túltoltak. Jeff Bridges minden megmozdulását vagy meg nem mozdulását végig lehet röhögni, míg néhány ismert színész teljesen abszurd, elszállt szerepben tűnik fel mellette. Az őrült humoron kívül, a bowlingos + a léhűtő, mindennemű dologba beleszaró életérzésben merül még el a film. A fényképezés igényes, kreatív, illetve időnként a mozi feelingjéhez passzolóan, teljesen kattant.

Ahogy a Hollywoodi lidércnyomás az amerikai filmgyárnak, úgy ez a céges pszichopátiának, a bizniszvilágnak meg az újságírásnak a szatírája, csak itt egy túltolt, idétlen vígjátékról van szó. A humor terén nem kevés őrület és elborultság akad benne, de sokszor túlságosan pihent agyú, túlripacskodott, fárasztó, valamint idegesítő az egész. Az archetipikus karakterek 100%-ig abszurdak. A játékidő első fele egyszerű megvalósítású, ám aztán a közepétől beindul az esztétizálás – nagyjából mint a Fargónál. Könnyen felejthető alkotás, ami a gyerekességének köszönhetően talán az Arizonai ördögfiókához áll a legközelebb.

2021-11-27 21:57:17 Matky (2021) / Édesanyák The Cortez (3) #1

Cseh dramedy, ami a címből adódóan néhány anyáról szól. A legmegjegyezhetőbb karakter maga a narrátor, aki egy folyamatosan szelfiző-live-ozó, még a saját szülését is élőben közvetítő (pont úgy, mint Berkiék), nem normális influenszer. Az ő szála egyébként kiválóan bemutatja, hogy mekkora kamu a sok gyökér kirakatba tett vigyorgása, boldogságszínlelése a social media platformokon. A 4 vonalon futó sztori nem túl érdekfeszítő, a veszekedések gyakran Barátok közt színvonalúak, a jelenetek között pedig több kínosan röhejes akad. A zenei összeállítás talán a legnagyobb pozitívum, mivel időnként felcsendül pár hangulatosabb track. Harmatgyenge közepes szórakozás, de legalább Kerekes Vicát kihagyták a buliból.

Szimbolikus, szürreális, Hollywood-kritikus agymenés. Szatirikusan, szándékosan túltoltan mutatja be az amerikai filmgyáron belül mozgó formákat, a mozikészítés folyamatait és a stúdiórendszer működését, pluszban hitelesen ábrázolja a forgatókönyvírás részleteit az ihletkereséstől kezdve a kész műig + az alkotói válságot. A szereplők 1-től 1-ig faszán, szórakoztatóan vannak megírva, sokszor röhögni lehet a dumáikon-viselkedésükön. A 2 legjobb alakítást a 2 John nyújtja: Goodman egy abszurd, a valóságtól valamennyire elrugaszkodott, kissé David Lynch világára hajazó figurát hoz, Turturrónak pedig zseniális minden reakciója, ráadásul ő magyarázza el a Coen-tesók művészetfilozófiáját, a midcultot. Az alkotásban több műfaj keveredik egymással, rohadtul erős a hangulat, befigyel pár keményebben elvont rész, valamint végig színvonalas a fényképezés meg a díszletezés.

2021-11-26 19:44:46 Pleasure or Pain (2013) The Cortez (3) #1

A MetArt Films bemutatja Zalman King utolsó moziját. A szoftpornó többször inkább pornóba hajló szexjeleneteket, sokszor szar színészi alakításokat, egy röhejes énekbetétet és egy Mesterházy Attilára hasonlító alfahímet tartalmaz. A baszásokat összekötő story mode-ok a rendező stílusához híven unalmasak, meg nyálasan érzelmes zenei témákkal átitatottan romantikusak, ám időnként ambient hangokkal + David Lynch feelingű zúgásokkal spékelten próbálnak nyomasztóak lenni. A drámainak szánt lezárás kínkeservesen fárasztó, ráadásként a végtelenségig elnyújtottnak érződik.

2021-11-24 00:03:08 Scarlet Diva (2000) The Cortez (3) #1

Elvileg félig önéletrajzi mű, aminek ha a fele igaz, akkor az már régen rossz. Az Asia Argento rendesésében és főszereplésével készült filmben, a csaj egy önpusztító életet élő, züllött kurvát játszik. A sok meztelenkedés- meg parittyázás miatt nézeti magát az alkotás, majd a történet előrehaladtával, ahogy a hasonló agymenésekben lenni szokott, egyre durvább, felkavaróbb, idegtépőbb dolgoknak lehetünk szemtanúi. Az elvont mozi nem kevés tripszerű, pszichedelikus, látomásszerű + a rémálomjelenet mellett, rémálomszerűen szürreális szekvenciát vonultat fel, ráadásul a fater víziói is megidéződnek benne. Vizualitásában, képi megvalósításában a szintén 2000-es Rekviem egy álomértre hasonlít a legjobban. Érdekesség, hogy állítólag az ominózus, egyben groteszk nemi erőszak-kísérlet képsorban a röhejes, kövér hollywoodi producer valójában Harvey Weinstein akart lenni, a jelenet pedig a rendezőnő vele való találkozását meséli el kiszínezve.

2021-11-23 20:44:37 Flirt (1995) / Flört The Cortez (3) #2

Európai jellegű, de leginkább Godard stílusú romantikus dráma: a fényképezés, a beállítások, a vágások, a helyszínek, az unalmas sztorivezetés, a monoton dialógusok, a hosszú, filozofikus, okoskodó monológok mind az unalompornó nagymesterének világát idézik.
A film 3 fejezetre van csapva, 3 városban játszódik és 3 szerelmi háromszöget mesél el, történetfelépítésileg + szövegileg nagyjából ugyanúgy. A New York-i rész a viszonylag legérdekesebb, a berlini epizódban egy buzis kalandról van szó, a Tokióban forgó felvonás pedig a legelvontabb, egyben a lehető legérdektelenebb, amolyan japánosan nézhetetlen. Az alkotás legnagyobb meglepetése a második darab végén felcsendülő Sebestyén Márta-dal.
Összességében ez egy álmosítóan enervált produkció, viszont legalább kísérletezett, valamint sikerült valamennyire kreatívnak lennie.

Váltakozó tempójú vígjáték, némi krimivel fűszerezve. Toni Collette fárasztó a röhejes, önbizalomhiányos, lepukkant kinézetű csaj szerepében (ami egyébként egyáltalán nem idegen neki), viszont szinte mindenki más energikusan viselkedik körülötte. Az egyszerű cselekményt egy bűnügy kezdi el bonyolítani a játékidő közepe tájékán. A film hellyel-közzel pontosan mutatja be a munka világát, a dolgozók archetípusait, az új melóhellyel járó stresszt-szorongást + a beilleszkedést, tehát nem az jön le az egészből, hogy Hollywood/a rendező csak valahogy elképzelte az irodai pályát.

Az alapsztori jó, az akciók nagyjából rendben vannak, viszont a 2 legikonikusabb főhőst a klasszikus röhejes formájában jelenítik meg. A különböző marhaságokkal (mint például az amerikai elnök személye) tarkított cselekmény többször leül. Az alkotók elég időt szántak a főszereplőkre (itt is láthatunk egy pár másodperces, flashback-ekben ledarált eredettörténetet), odafigyeltek a faszán működő csapatdinamikára, ám az ellenségek kidolgozását láthatóan már nem izgulták túl annyira.

2021-11-21 21:56:58 SubUrbia (1996) / Naplopók The Cortez (3) #1

Egy érettebb alkotás a rendezőtől, de ebben szintén több őrült beszólás, valamint poénos rész található. A film egy csapat fiatal, céltalan, kilátástalan, primitív szaremberről szól, akik nem sokra vagy egyenesen semmire sem vitték az életben, és esténként egy bolt parkolójában proliznak + züllenek.
A cselekmény akkor kezd el bonyolódni, amikor az egyetlen befutott, régóta nem látott, azóta rocksztárrá vált ismerősük visszatér az egyszerű, unalmas városukba. Onnantól kezdve szép lassan egymásnak feszülnek a szereplők + elszabadulnak az indulatok. Természetesen a sárga irigység is felüti a fejét – ezúttal ténylegesen, mivel azon kívül, hogy a híresség limuzinnal fuvaroztatja a saját meg a ribanc asszisztense picsáját, semmi önmagától elszállt, nagyképű dolgot nem csinál, ennek ellenére az mégis nekiesnek egykori haverjai.
A mozi leginkább karakter- és dialógusközpontú. A történet sokszor hosszú időre leül, viszont akadnak benne kisebb-nagyobb váratlan fordulatok.

2021-11-21 21:25:12 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26187

Simán primitív. A másik hasonló oldalról rendszeresen kidobták. Egy ideje itt folytatja a tombolását.

előzmény: Ugor (#26186)

Ez az őrületes tini- és party vígjáték a 70-es években játszódik, de teljesen 90-es feelingje van. A karakterek kedvelni valóan röhejesek, a színészi játék annyira idétlen, hogy már jó, a beszólások végigröhöghetőek, a sztori pedig szintén vicces, ám azzal spóroltak az alkotók, mivel ez egy maximálisan hangulatközpontú alkotás, ami a fiatalos-gimnazista életérzést adja el, miközben egyfolytában szólnak a faszályosabbnál faszályosabb retro track-ek. A cselekmény egyébként csak a végére komolyodik el valamennyire. Több, később híressé vált arc is feltűnik benne. Közülük Ben Affleck a legfelismerhetetlenebb, mert itt inkább hasonlít Till Attilára, mint saját magára.

Ez az anya-lánya kapcsolatra koncentráló film egy duplán coming of age dramedy, mivel nemcsak a tinédzser csaj, hanem annak felelőtlen, idétlen anyja felnövéstörténetét is végigkövethetjük benne. Az alkotás egy alapvetően érdekes, de szarul megcsinált, kiszámítható sztorival, röhejes fordulatokkal, tinisorozatokból átemelt képsorokkal és nyálas betétdalokkal operál. Cierra Ramirez még valamennyire tűrhető, viszont Eva Mendes szinte az összes jelenetében égeti magát.

Írtam valahol, hogy zavar? Nem azért végigpofázós, mert bírósági dráma, hanem azért, mert ez az író-rendező egyik védjegye.
A névfelolvasás volt kínos.

előzmény: Gruden Gergo (#9)

2021-11-18 23:27:15 Crimson Peak (2015) / Bíborhegy The Cortez (3) #34

Gótikus dark fantasy horror, nem kevés romantikával vegyítve. A legnagyobb érdeme a látványvilága: az elborult vizualitás, a színhasználat, a díszletezés, a főhelyszín megvalósítása, a fényképezés meg a régi vágású vágási trükkök. A horrorisztikus részek, a jump scare-ek, az elején a stúdió intro alá kevert félelmetes zene és az egyik meglepően brutális gyilkosságjelenet mind jól működnek. A szövegkörnyezetet egyfajta kínos modorosság járja át, a dialógusok pedig halálosan unalmasak. A sztorivezetés szintén álmosító, ráadásul a fináléra (már ha a néző nem aludt be addigra) teljesen parodisztikussá válnak a történések. A CGI-effektek nagy része szar. A színészek női fronton nagyon gyengén muzsikálnak, főként a sokat ajnározott Jessica Chastain. Összességében azt lehet mondani, hogy a vizuált leszámítva, ez egy teljesen tucatprodukció Del Torótól.

Kincsrablós akció-kaland-heist vígjáték, amely a Netflix eddigi legdrágább műve. A sztori egyszerű, de azért befigyel benne néhány fordulat. Az akciók, vagyis a harcok, a lövöldözések, a robbanások meg az üldözős részek látványosak, ám többször szét vannak vágva, illetve a CGI gyakran nevetségesen igénytelenül fest. Dwayne Johnson ugyanolyan, mint mindig (még egy újabb dzsungeles jelenetet is kapott), Ryan Reynolds szintén, tehát vicces-laza-szórakoztató, ám itt fél percenként filmes utalásokat tol, valamint egy idő után rohadtul fárasztóvá válik, Gal Gadot pedig gondoskodik róla, hogy rajongóinak végig kőkeményen álljon tőle a farka. A klisés poénokat- és dumákat kiforgató mozi legnagyobb érdeme a kreatív fényképezése, ami Johnson belépőjénél a legstílusosabb.

2021-11-15 22:23:29 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26185

Csak megjegyeztem.
Simán szánalmas, hogy azután is próbálsz okoskodni, miután kiderült, hogy a gerinctelenek közé tartozol :)

--
Áthelyezve a(z) Wuthering Heights topikból.

előzmény: Lady Ópium (#26184)

2021-11-15 19:14:54 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] The Cortez #26183

Én tudom a választ. Eltaláltad:

„Vagy ez lenne az, csak én nem értem, érzékeltem és láttam?”

Hogy neked mi az, azt már a múltkor kifejtetted.

--
Áthelyezve a(z) Wuthering Heights topikból.

előzmény: Lady Ópium (#26)

Korrekt gengszterfilm, amely a komolyabb hangvételű Coen-művek közé tartozik, ám ebben is bőven akadnak viccesebb, komolytalanabb részek. Intrikák, szarkavarások, hatalmi harcok, a cselekményt többször unalomba fullasztó üresjáratozások, továbbá azt meg a hangulatot feldobó – igaz az egyik jelenetben már-már parodisztikusan túltolt – lövöldözések-vérengzések váltogatják egymást. A mozi legerősebb pontja a színészek alakítása. Főként Turturro emlékezetes a simlis, szélhámos szerepben, de Gabriel Byrne szintén faszán hozza a vagány alkoholistakaraktert.

2021-11-14 15:38:05 Pretty Woman (1990) / Micsoda nő! The Cortez (?) #27

„mintha ez volna az újvilág szimbolikus jelentése vagy üzenete.”

És az is lett. Egyenértékű a Szex és New Yorkkal.

előzmény: Ugor (#26)

A Batman v Superman tele van pakolva felesleges mellékszálakkal. Részben emiatt is lett rossz a végeredmény.
A Djangóban eleve hülyeség a 2 finálé, meg a köztük lévő, a dinamikát megszakító rész.
Az Inland Empire 3 órája szintén érthetetlen, főleg, hogy történet se nagyon volt.
A The Dark Knight Risesban megint csak túlerőltették az értelmetlen mellékszálakat.
A The Hobbitnál volt talán a legfájdalmasabb a maratoni hosszúság, mivel kegyetlenül unalmas az egész film.

2021-11-13 19:45:42 November (2017) The Cortez (1) #9

Fekete-fehér, a keresztény + a pogány mitológiával, a mágiával meg az észt folklórral keveredő romantikus art fantasy, groteszk-WTF pillanatokkal. Az alkotás szinte minden olyan fortélyt tud, amiért utálni szokás a művészfilmeket: kegyetlenül unalmas sztorivezetés, röhejes, igénytelen, gusztustalan karakterek, kínosan elvont viselkedésformák, nevetségesen szar, egyben álmosító dialógusok, elcseszett színészi alakítások, hányingerkeltő jelenetek stb. Az alapjául szolgáló bestsellert paródiának szánták, tehát lehet jobban jártak volna az alkotók, ha inkább ők is ebbe az irányba mozdulnak el. A fényképezés, az 1-2 ismertebb klasszikus zene, valamint a sötét, borongós novemberi, helyenként télies vibe nevezhető az erősségeinek. Ha valaki kínozni szeretné magát ezzel a művel, akkor mindenképp a címadó hónapban tegye!

A témája napjainkban aktuális csak igazán. Itt is arról van szó, hogy a pornós kurválkodáshoz általában nem kell semmilyen bűncselekmény áldozatává válni, ám ez a legvégén derül ki.
A film eleje jól hozza a karácsonyi feelinget, simán fel lehet röhögni a karaktereken meg a beszólásokon, aztán a nyomozás beindulásával egy ide-oda csapongó hangulatú krimidrámába csapunk át. A főhős végigjárja a kaliforniai erotocenter egy részét, közben egyre mélyebbre merül az alvilágban. Vicces pillanatok később ugyancsak előfordulnak, elég csupán a castingjelenetre gondolni. Az enyhe szexipar- és fogyasztói társadalom-kritikát megfogalmazó alkotás egyébként a vallási fanatizmust állítja szembe a pornóval.
Pár képsor teljesen logikátlanul van megírva, sok pedig irtó gyengén lett megrendezve. A technikai amatőrség a fináléban csúcsosodik ki a legjobban. A zenei témák hihetetlenül nevetségesek. George C. Scott játéka kiváló, viszont a mellékszereplők szinte mind szarok. Utóbbiak közül magasan Peter Boyle a legrosszabb, akiről képtelenség eldönteni, hogy vajon miért foglalkoztatta annyit Hollywood.
A sztoriban befigyel némi az A taxisofőr párhuzam. Paul Schrader azért tudott ennél jobbat is alkotni: mondjuk pont az említett művet.

„Szerencsére a világban nem csak ez a két véglet létezik és az emberek többsége is valahol a kettő közti "arany középút" tájékán leledzik.”

Megmondó bölcsészektől ne várj logikus gondolkodást! :)

előzmény: critixx (#2)