GregoryG

Tapasztalat: 15 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 15
Regisztráció: 2016. január 1. (3 év, 9 hónap)
Kedvencnek jelölték: 0 user

Kedvencek

Rendezők: Clint Eastwood, Quentin Tarantino, Wes Anderson
Színészek: Jake Gyllenhaal, Michael Fassbender, Tom Hardy
Műfajok: háborús film, krimi, sci-fi, szatíra, thriller
Országok: amerikai, francia

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: ?
Lakhely: ?

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Lawrence of Arabia
Arábiai Lawrence
5 2016-06-11 4,2
(288)
Spoorloos
Nyomtalanul
4 2016-06-06 4,2
(207)
Sztalker
Stalker
5 2016-03-21 4,4
(590)
Room
A szoba
4 2016-02-17 4,3
(642)
Spotlight
Spotlight - Egy nyomozás részletei
3 2016-02-11 4,0
(623)
Az ötödik pecsét
 
5 2016-02-04 4,8
(767)
Judgment at Nuremberg
Ítélet Nürnbergben
5 2016-02-04 4,6
(206)
Mad Max: Fury Road
Mad Max: A harag útja
4 2016-01-14 4,0
(858)
Kontroll
 
4 2016-01-13 4,1
(1491)
Hideg napok
 
4 2016-01-13 4,4
(189)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Van egy érdekes kérdésem, kíváncsi vagyok tud-e valaki jó választ adni rá :)
Szóval, ha eltelik mondjuk 10 év, amíg megtanul jégszobrászkodni, zongorázni, orvosolni stb. akkor vajon ő öregebb lesz 10 évvel, vagy nem? Hiszen a napja mindig újraindul, de az ő emlékei mennek tovább, ergo lehet, hogy ő normálisan megy előre az időben

2016-06-06 01:19:00 Spoorloos (1988) / Nyomtalanul GregoryG (4) #17

A film cselekménye valószínűleg senkinek nem fog meglepetést okozni, ha elolvassa a címét, nem is ebben van a varázsa. Bevallom, én csak Stanley Kubrick híres mondata miatt néztem meg, nem is igazán tudom mit vártam, talán egy Ragyogáshoz hasonló borzongást. Aztán hamar kiderült, hogy itt inkább egy Hitchcock-i történetvezetést fogunk kapni, ami az atmoszférájával próbál ránk hatni. Nem sikertelenül...
Valószínűleg, ha ezek után elmegyek egy benzinkúthoz még jó ideig eszembe fognak jutni azok a képsorok, amiket itt láttam.
Egy biztos: aki nem tud anélkül megnézni egy filmet, hogy ne követeljen egy autós üldözést, az ne üljön neki, mert úgyis elalszik rajta és úgy fogja végezni, mint az első kommentelőnk :) Ne hagyd megtéveszteni magad: ez a fajta ábrázolás sokkal realisztikusabb, mint a pörgős nyomozások, a végétől pedig garantáltan eldobod a hajad. Akármennyi filmet láttál már életedben, biztos hogy le fogsz döbbenni ;) Szóval hajrá, nézzétek a filmet és hirdessétek, mert fájóan kevesen ismerik!

A 4-est nyugodt szívvel meg lehet adni rá, de többet ilyen kis pontozási rendszerben semmiképp sem. Mi maradna akkor a legendáknak? :)

2016-02-17 23:16:52 Room (2015) / A szoba GregoryG (4) #36

Többen foglalkoztatok itt a rabló szerepével. Szerintem teljesen felesleges, tekinthetjük őt a film szükséges rossz kellékének, hogy létre tudják hozni ezt a szituációt. De ha már felvetődik a dolog, akkor kérdezném én is, hogy miért kell egy emberrablót azonnal pszichopatának titulálni? Nem minden bűnöző pszichopata, sőt fordítva sem igaz. Simán meglehet, hogy csupán megtetszett neki a 17 éves lány, és egy rosszabb pillanatában úgy gondolta, hogy hangszigeteli a műhelyét és elrabolja. Onnan viszont jön a felismerés, hogy soha nem engedheti már el (erre talán a gyerek születése után jött rá), fogva kell tartania őket. Egy pszichopata ismérve, hogy mindig tud nyugodtan gondolkozni. Jól látható, hogy emberünk nem, sőt kapkod, pánikolós. Így minden csak nem pszicho.

Ami még érdekes lett volna az egy pszichológia analízis a srácról és anyáról. Mi vár majd most rájuk, a srác tényleg egy új bolygót ismert meg. Azt sem tudja mi az az ember, vagy napfény. 5 percet megért volna.

Én pedig nagyon remélem, hogy még csak most éli a friss diplomás korát :) Remélhetőleg még sokáig fognak filmeket készíteni, és remélhetőleg még nagyon-nagyon sokat tudnak fejlődni technika, meg minden téren. Ezért gondolom úgy, hogy még éppen kezdett öntudatra ébredni a filmművészet a 60-as években (persze tudom hogy ott volt az Aranypolgár, Elfújta a szél, Generális stb, de az én nézeteimet vszleg nem fogják nagy könyvekbe beleírni)

Színészfejedelmek egy helyen beszélgetnek, miközben egy kamerát tologatnak köztük, hogy felvegyék azt a színészi játékot az utókornak, amit csak a legjobbaktól látni. Röviden erről szól a film.
Amikor először nekiültem, kicsit aggódtam a hossza miatt. 50 évvel ezelőtt a filmipar még csak tinédzser korát élte, sokat kísérleteztek, sokszor látni rossz megoldásokat. Itt viszont elvesztem a 3 órában. Egy percre se akartam kikapcsolni, nem zavart semmi. Minden jó.
Haywood bíró testesít meg minket. Mintha mi is részt vennénk a tárgyaláson, ugrálva az érvek között, hogy most épp kinek adunk igazat. Szerencsére aztán a véleményünket megtarthatjuk magunknak, nem kell ítéletet hoznunk egy ilyen helyzetben.

Érdekességként érdemes eljátszani a gondolattal, hogy vajon igazságosabb ítéletek születnének-e, ha 12 esküdt, vagy egyetlen bíró helyett legalább 3 szakértő bíró venne részt minden tárgyaláson

2016-01-13 01:58:30 Hideg napok (1966) GregoryG (4) #17

Hihetetlenül bátor film egy rendkívül kényes időszakból. Néhány férfi szemszögéből próbáljuk meg rekonstruálni a magyarok által Újvidéken elkövetett bűnöket. Kovács András rendkívül precíz munkát végzett ezzel a mozival, igyekezett minden fontosabb szereplőt legalább megemlítés szintjén megmutatni, de a fő hangsúly természetesen a tiszteken van. Ehhez nagyon jó mondatokat adott színészeink szájába, egy pillanatig sem érezzük úgy, hogy nem szívből beszélnének. A film ütemezése viszont egy kicsit rossz, mivel sokáig nem kapjuk meg az arcunkba, hogy valójában mi is zajlik a három nap alatt, csak az elbeszélésekből kapunk utalásokat.
A film második fele sokkal erősebbre sikerült. Félelmetes volt nézni, hogy mennyire semmibe veszik egymást az emberek. Egy férfi lelövése csak egy mindennapos eset, amihez mindenki hozzászokott a környéken és senkiben sem indít el semmiféle indulatot.

A mai középiskolásoknak valószínűleg fogalmuk sincs, hogy milyen szerencsés korban élnek. A fölöslegesen sok adat helyet néha kellene időt szánni arra is, hogy valami kézzel foghatót kapjanak. Ez a film remekül ábrázolja a korban uralkodó eszméket, hogyan működtek a dolgok. Így már nem csak millió évszámot, meg fogalmat kapnának a fejükbe, hanem képet is tudnának kapcsolni az eseményekhez, amik a könyveikben legfeljebb egy bekezdést érdemeltek.

Kicsit nehéz is felfogni, hogyan készülhetett el ez a film abban a korban, viszont nagyon érdekes volt látni nagy színészeink fiatalkori arcait. Ezt a filmet minden történelemkedvelőnek meg kell nézni, nem mellesleg remek szövegeket írt meg Kovács András, így azok is találnak benne élvezetet, akik amúgy a magyar események iránt nem érdeklődnek annyira.

2016-01-10 01:36:28 The Gift (2015) / Az ajándék GregoryG (4) #13

Nézzétek meg ennek a filmnek a borítóját! Elképesztően jó: sötét, középre egy sokat ígérő mondat került, sőt a The Gift felirat is piszkos, tépett betűkkel van felvésve. A dobozban pedig… ki tudja mit rejt. Látszik az ötlet, a kreatív gondolkodás. Ha a szemed kiszúrja ezt a plakátot a mozikban található több tucat közül, jó eséllyel megragadja a szemed és kíváncsivá tesz.

DE!

Mivel a film már nincs mozikban, így az átlag néző csak két szót fog látni a hosszú listán, amin az esti filmet keresi: Az ajándék. Ez pedig, valljuk be, nem egy magával ragadó cím. Nagyon kár, hogy nem jut el több emberhez ez a film, de ilyen lírai címmel (persze egy thrillernek nem lehet szemet kiütő címet adni) nem lehet a rétegeket megfogni. Valószínűleg a cél nem is ez volt, hanem az, hogy aki rátalál erre, az egy jól felépített művet nézzen meg, ne pedig egy tömegterméket. Sikerült. Aki ezt megnézi, majd újra végiggörgeti ugyanazt a listát, amin a filmet kereste, akkor akarata ellenére is ismét látni fogja ezt a két szót. Mert ez a film érzelmeket fog kiváltani belőled, amik beégnek egy darabig a fejed egy elrejtett zugába és csak akkor jönnek elő onnan pár pillanatra, ha valami előhívja őket. Az utcán nem fogsz rajta agyalni, de ha valahol meglátod az „ajándék” szót, akkor eszedbe fog jutni, hogy mit láttál itt.

Egy nagyon egyszerű történetet vázol fel, az első 45 perc valószínűleg mindenkivel meg is történik legalább egyszer élete során. Mindenkinek vannak ismerősei, akiket nem szível, szeretne levakarni magáról, de sehogy se tud. Ezen túllépve a film átmegy thrillerbe, ahol nagyon jól használják a csendet, a színek annyira hidegek, hogy fel kell öltözni a film mellé és az egész hangulat átfordul sötétbe és te figyelni fogsz, mert érdekel, hogy mi lesz ebből. Ahogy elkezdenek a szálak kibontakozni és kialakul az üldöző-üldözött viszony (ezt a szerepet egy ponton a két főszereplő felcseréli, ami nagyon jól van így és a meghunyászkodás pszichológiailag teljesen indokolt) aggódni kezdünk a karakterekért. Működik a suspense. A végén viszont túl élénkké vált Edgerton fantáziája, talán egy lépéssel kevesebb is elég lett volna. A kamera már inkább pszichopata vonásra utal, nem pedig egy „most megmutatom neked”-re. Azonban ez a lépés a szükséges rossz ahhoz, hogy átérezzük a múlt súlyát, így bele kellett rakni a filmbe.

Esti mozinak ez a film kiváló, csak ajánlani lehet. Ha valaki kérdezi a környezetedben, hogy van-e valami kevésbé mainstream film 2015-ből, akkor ez legyen az első, ami eszedbe jut. Az egyszerű történet ellenére nagyon sok mindenről lehet beszélni a végén. (zaklatás, felejtsük a múltat és lépjünk túl? megérdemelt-e ilyen bosszút, a nő miért állt szóba vele egyáltalán a kórházban, tényleg ennyire súlyossá válhat egy iskolai bántalmazás? vajon Simonnak mi oka lehetett, hogy így bánjon Gordoval stb.)
Akik pedig most készülnek új lakást venni és családot alapítani mindenképp adjanak egy esélyt a filmnek. A végén talán megbeszéltek régi sérelmeket, amiket jobb időben elsimítani, minthogy később robbanjon és taroljon le mindent, amit addig felépítettetek. :)

2016-01-03 01:24:28 Southpaw (2015) / Mélyütés GregoryG (3) #8

Kíváncsi lennék, hogy miért pont a box a legjobb a nagy karakterdrámák bemutatására. Rengeteg rendező nyúlt már ehhez a témához, jobb, esetleg rosszabb filmeket kidobva a közönség elé. Értem én, hogy vívás közben nehéz a vívódást bemutatni, meg mégse olyan mellkasdöngölős férfiműfaj, mint a box. A film egyébként kihozta a maximumot, amit ebből a témából ki lehet hozni. Ha érdekelnek a sportfilmek, akkor ezt már láttad, teljesen fölösleges megnézni (kivéve persze, ha Jake rajongó vagy), ha most ismerkedsz a műfajjal első osztályú választás.

A korábbi hozzászólóktól eltérően én nem döngölném bele az iszapba véglegesen. Egyet értek, hogy láttuk már ezt a filmet, de ebben az évben ez említésre méltó film. Nem lesz belőle legenda, ez egyértelmű, de 1-2 jelölést érdemel az Oscaron. Valószínűleg nyerni nem fog, de annyit megérdemel a film, hogy legalább megemlítsék a gálán és néhány emberhez még eljusson, mint Oscar-jelölt.

50 Cent menedzserét pedig valaki fejbe lőhetné. Nem hiszem el, hogy 2008 óta minden évben látom a fejét, teljesen indokolatlanul. Ráadásul nem is cameo szerepekben, hanem az elviselhető 5 percnél rendszerint többet rajol a képernyőn. Szeretném azt hinni, hogy ő fizet a filmszerepekért csak azért, hogy ne felejtsék el a nevét.

2016-01-02 19:19:37 Coherence (2013) GregoryG (4) #20

Na ez tipikusan az a film, ami nem mindenkinek való. Ezekhez a szürrealista filmekhez kell egy bizonyos beállítottság, de akinek van hajlama rá, azoknak szívből ajánlom ezt a filmet. Hogy egy kiváló youtube-ostól idézzek: "A film azt boncolgatja, hogy mi történne, ha valami külső hatás során anomália keletkezne a különböző dimenziókban, aminek következtében átfedés alakulna ki térben és időben, gyakorlatilag összemosva a többféle alternatív valóságot, így lényegében egy térbe tolva világunk megannyi variációját." - KennytheOne. Ennek a mondatnak bármilyen nehéz is elhinni, van értelme. Akinek felkeltette ez a mondat az érdeklődését, az nyugodt lelkiismerettel belevághat, és érdekes mozit fog kapni, bár véleményem szerint egy ilyen témához bárki bárhogy hozzányúl, érdekes filmet tud összehozni. Érdekesség még, hogy nem túl ismert színészeket hoztak össze egy fedél alá, mégis hihető alakítást hoznak, egy percig sem érzi azt az ember, hogy hiteltelen a reakciójuk, vagy hogy teljesen szembe menne a logikával. Persze nem tökéletes film, pl mi történt a kádban lévő lánnyal a végén, de nagyon messze több a pozitívum, mint a negatív és az a negatív is csak szőrszál hasogatás lenne.

2016-01-01 18:08:30 A tanú (1969) GregoryG (5) #55

A magyar filmipar egyik legfényesebb gyöngyszeme. Sajnálom, hogy csak Magyarországon van ekkora kultusza ennek a filmnek. Simán megérdemelné, hogy nemzetközi szinten is ismert legyen, így a történelem iránt érdeklődő "imperialisták" :) is láthatnák mi zajlott nálunk. Annyira abszurd, hogy a Monty Python mellé lehetne állítani, szerintem nagyobb sikert aratna :) Iskolai megnézésre szerintem sajnos nem ajánlható, mivel nagyon kis százalékuk értékelné, értené. A mai gimnazistákat minden érdekel, csak az nem, hogy az '50-es években mi zajlott itt.

Összes komment...