Adele

Tapasztalat: 1135 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 1135
Regisztráció: 2014. december 15. (7 év, 9 hónap)
Kedvencnek jelölték: 7 user

Bemutatkozás

Radványi Géza: Valahol Európában
Gaál István: Pályamunkások
Makk Károly: Megszállottak
Jancsó Miklós: Fényes szelek
Fehér György: Vándorünnep - Emlékezés Hemingwayre
Tarr Béla: Kárhozat
Szabó István: Szembesítés
Hajdu Szabolcs: Tamara
Horváth Lili: Szerdai gyerek
Robert Bresson: Egy szelíd asszony
Tarkovszkij: Tükör
Dreyer: Jean d'Arc
Ingmar Bergman: Egy nyár Mónikával
Jean-Luc Godard: Bolond Pierrot
Francois Truffaut: A zöld szoba
Louis Malle: Lidércfény
Alain Resnais: Tavaly Marienbadban
Michel Deville: Titkos utazás
Maurice Pialat: Szerelmeinkre!
Jean Eustache: A mama és a kurva
Jean Renoir: A játékszabály
Tony Richardson: Egy csepp méz
John Cassavetes: Egy hatás alatt álló nő
Vittorio de Sica: Umberto D. - A sorompók lezárulnak
Luchino Visconti: Rocco és fivérei
Pier Paolo Pasolini: Disznóól
Andrzej Wajda: Ártatlan varázslók
Alfred Hitchcock: Psycho
Orson Welles: A per
Nanni Moretti: A misének vége
Georges Dorobantu: Elevator / Felvonó
Ole Christian Madsen: Prágai történet
Simon Staho: Jelenetek két házasságból
Andrea Arnold: Fish Tank / Akvárium
Sebastian Leilo/Campos: Navidad / Karácsony

Kedvencek

Rendezők: Agnès Varda, Andrei Tarkovsky, Bódy Gábor, Carl Theodor Dreyer, Dorota Kedzierzawska, Dömölky János, Edelényi János, Enyedi Ildikó, Éric Rohmer, Esztergályos Károly, Fehér György, Fliegauf Benedek, Gaál István, George Dorobantu, Hajdu Szabolcs, Hamza D. Ákos, Horvát Lili, Huszárik Zoltán, Ingmar Bergman, Jacques Doillon, Jacques Rivette, Jean Cocteau, Jean Eustache, Jean Renoir, Jean-Luc Godard, John Cassavetes, Krzysztof Kieslowski, Krzysztof Zanussi, Luis Buñuel, Michel Deville, Michelangelo Antonioni, Novák Márk, Ole Christian Madsen, Orson Welles, Philippe Garrel, Robert Bresson, Sergei M. Eisenstein, Simon Staho, Szőts István, Tarr Béla
Színészek: Anna Karina, Anne Wiazemsky, Audrey Hepburn, Bruce Willis, Demi Moore, Derzsi János, Gérard Philipe, Haumann Péter, Humphrey Bogart, James Dean, Jean-Paul Belmondo, Jordán Tamás, Latinovits Zoltán, Lénárt István, Louis Garrel, Lukáts Andor, Mácsai Pál, Monica Vitti, Olasz Ágnes, Székely B. Miklós, Török-Illyés Orsolya
Műfajok: dráma, film noir, rövidfilm, szerelmi történet, vígjáték
Országok: francia, magyar
Korszakok: francia új hullám, '60-as évek, némafilm

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1979
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Visages, villages
Arcélek, útszélek
3 2022-04-01 4,3
(44)
Testről és lélekről
On Body and Soul
3 2022-04-01 4,2
(626)
Elk*rtuk
The Cost of Deception
3 2022-04-01 2,2
(127)
Laurence Anyways
Így is, úgy is Laurence
1 2022-03-31 4,1
(32)
Tom à la ferme
Tom a farmon
1 2022-03-31 3,3
(44)
Godard Mon Amour
Le Redoutable
5 2022-03-31 ?
(8)
The Queen's Gambit
A vezércsel
4 2022-03-31 4,4
(229)
Cinemarxisme
 
5 2022-03-31 3,8
(16)
Yella
 
5 2022-03-31 3,7
(16)
Jerichow
 
5 2022-03-31 3,7
(15)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Igen, ez egy valódi csemege. Még szegény megboldogult Perlaki Tamás filmklubjában láthattam. Ugyanúgy jóleső borzongás futott végig a hátam, mint Francois Truffaut A zöld szoba című filmjének vetítése alatt, amit szintén Nála láthattam a megboldogult Örökmozgó Filmmúzeumban. Kár, hogy napjaink filmjei közt ilyeneket szinte sohasem lehet találni.

előzmény: Rituska (#1)

Fehér György Szürkület és Szenvedély című filmjeinek a stúdiófüzeteit keresem, akár csak kölcsönbe is. Egyetlen könyvtárban sem sikerült még megtalálnom sajnos.

Fehér György (I) és Fehér György (II) azonos személyt jelöl.

Veszprémi Tévétalálkozókkal kapcsolatos kiadványokat keresek (elsősorban a korai katalógusokat 1985 előttről), illetve Rajnai András: "A műsorötlettől a képernyőig" c. televíziós tankönyvét -, akár csak kölcsönbe. Könyvtárban sem találom. :(

Igen, sajnos az a baj, hogy csak a Godard-film utolsó perceire ültél be. De persze nehéz is, amikor csak két töredéket vetítettek a Godard-filmből idehaza országos forgalmazásban (anno az Alphaville - Lemmy Caution különös kalandját [mert sc-fi-nek hitték] és most pedig a Búcsú a (film)nyelvtől [mert 3D-nek hitték] c. zárlat-töredékét)... De mindenképpen egybe kell nézni az egész Godard-filmet - vagy legalábbis sokkal nagyobb részét. (Na, és persze sorrendben, hiszen először lebontja a történetet a Kifulladásigtól a Week-end - egy kozmoszban elvezett filmig, majd elkezdi magát a filmnyelvet is lebontani egészen a Minden rendben-ig, ahol jelzi, hogy ennél tovább nincsen már, nem kell "aggódni", majd elkezdi felépíteni az új filmnyelvét, amelytől most szépen elköszön! de ezt a fajta új filmnyelvet önállóan nem lehet megérteni, csak a nullponttól - persze az is nyilvánvaló, ha valaki nem Godard, akkor teljességgel sohasem tudja befogadni azt. Godard szinte az egyetlen valódi szerzői filmes rendező, aki tényleg csak magának forgat. Ennyire radikális még John Cassavetes és Michelangelo Antonioni sem volt, bár legjobban ők közelítették meg a szerzői filmet még.) Persze ez nyilván fizikai képtelenség, hiszen még a Sátántangónál is hosszabb. :-)

előzmény: somogyireka (#14)

Összes komment...