szigetvary

Tapasztalat: 800 film
Kompetencia: 2 film
Súly: 850
Regisztráció: 2013. október 31. (6 év, 11 hónap)
Kedvencnek jelölték: 1 user

Kedvencek

Rendezők: Andrej Tarkovszkij, Jean-Luc Godard, Orson Welles, Stanley Kubrick
Országok: csehszlovák, francia, olasz, orosz

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Spalovač mrtvol
A hullaégető
5 2020-09-22 4,5
(133)
Okuribito
Eltávozók
4 2020-09-06 4,4
(158)
Lazzaro felice
A szent és a farkas
5 2020-06-13 4,2
(43)
Dogville
Dogville - A menedék
4 2020-06-07 4,3
(697)
Judgment at Nuremberg
Ítélet Nürnbergben
4 2020-06-07 4,6
(218)
Suna no onna
A homok asszonya
5 2020-05-18 4,5
(139)
Joker
 
4 2020-05-11 4,2
(703)
Room
A szoba
3 2020-05-11 4,3
(673)
The Reader
A felolvasó
3 2020-05-11 3,8
(710)
Szép alak
 
3 2020-05-11 4,2
(19)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Ezt a platformot én inkább a vélemények olvasására használom, mint saját élménybeszámolókra, de most kedvet kaptam egy pár sort írni, annak ellenére, hogy nincs előre felállított szál, amit szeretnék kifejteni. Már talán több hónap is eltelt azóta, hogy megnéztünk ezt a filmet, de úgy érzem ez volt az a darab, ami a legmaradandóbb élményt nyujtotta, legfrissebb filmélményt, a mindennapi stream-ek között. Így elég meglepő, hogy én vagyok az első kommentelő. - bevezetésnek
Már a filmleírás elegendő a műfaj kedvelőinek felcsigázására, én ezt tovább fokoznám azzal, hogy szerintem, az "átlagostól" eltérően ebben a filmben nem egyszerűen két oldal szembeállítását nézhetjük végig egy nagyon kortárs témában, hanem épp azért egy életszagú BESZÉLGETÉST, mivel az alanyok élethez hű személyiség "fejlődésen" mennek keresztül. Nincs pártfogás, hallgatóként ott ülünk mi is, de beleszólni már nem merünk, ahhoz túl jól vannak megfogalmazva olyan kézdések és élmények, melyekkel a hétköznapok embereként mi is foglalkozunk, de ritkábban teoretikus eszmefuttatásokként, mint inkább folytonosan jelenlévő érzéseinken keresztül.
Nem csak Amiről folyik itt a párbeszéd (úgy kb. minden megválaszolatlan kérdésről - amint az szintén szerepel a leírásban), de inkább az Ahogyan.
Minden megkezdett dialógus egyre mélyebbre hív.
Ami szintén egy személyes aspektus: nagyon ritkán nézek újra filmet, de ennél már a film közben felmerült, hogy ezt újra, nem azonnal, de még, sokszor! A barátomban szintén így. És már közben az is: minél többekez eljuttatni, lehetőleg úgy, ahogy az rám/ránk is hatott; ennek a kivitelezését persze még elképzelni is nehéz, de a lényeg, hogy az igény felmerült, erősebben, mint valaha, felelősséggel.
Nagyon tömör ajánló, ha azt mondom nem mindennapi, maradandó és ha ezt az olvasó a legsúlyosabb jelentésében értelmezi - ehhez talán a kiemelés is segítség.
Minden, amit színház és film, zene és képzőművészet az ember magányosságáról felsejthet.
Ha valaki olvasta ezt, és látta a filmet, és kedve is van, örülnék, ha írna, vagy bármilyen módon megosztaná velem az élményét.
Szóval engem hónapokra letaglózott, asszem sokáig kísérni fog még.

Összes komment...