idomtalan

Tapasztalat: 1671 film
Kompetencia: 45 film
Súly: 2796
Regisztráció: 2013. szeptember 10. (6 év, 5 hónap)
Kedvencnek jelölték: 6 user

Bemutatkozás

"Csak mennek. Egyre ősibb és ősibb erdőkbe." Tor Ulven

Kedvencek

Rendezők: Asghar Farhadi, Charlie Kaufman, Darren Aronofsky, Denis Villeneuve, Luis Buñuel, Roy Andersson, Yorgos Lanthimos
Műfajok: dráma, horror, sci-fi, thriller

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1991
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Intouchables
Életrevalók
4 2020-02-24 4,4
(1226)
Vuk
 
4 2020-02-23 4,5
(1252)
Punch-Drunk Love
Kótyagos szerelem
4 2020-02-22 3,3
(266)
Silver Linings Playbook
Napos oldal
4 2020-02-21 3,9
(868)
Boze Cialo
Corpus Christi
5 2020-02-20 ?
(3)
Ah-ga-ssi
A szobalány
5 2020-02-19 4,3
(327)
Madeo
Mother
5 2020-02-18 4,3
(103)
Dark Phoenix
X-Men: Sötét Főnix
2 2020-02-18 2,6
(203)
O slavnosti a hostech
Az ünnepségről és a vendégekről
4 2020-02-18 4,4
(35)
The Florida Project
Floridai álom
4 2020-02-17 3,9
(259)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2020-02-22 18:18:31 [Filmzene] idomtalan #626

Szerintem is kiváló. Kár, hogy erre a filmre pazarolták :D

előzmény: tomside (#625)

2020-02-20 22:43:37 Boze Cialo (2019) / Corpus Christi idomtalan (5) #1

Izgalmas, gondolatgazdag mozi. Helyenként picit művészfilmesen komótos és talán nincs egy annyira erős, kiforrott és pontos rendezői stílus mögötte (meg minden bizonnyal költségvetés se), mint a Parasite mögött (jelölés miatt szerintem releváns az összehasonlítás), de a társadalmi érzékenysége bőségesen vetekszik vele, ráadásul nagyon érdekes a párhuzam is, hisz mindkettőben egy másik közegbe tett beépülési kísérletről, szerepbitorlásról van szó. Töltöttem némi időt Lengyelországban és tényleg látszik, hogy mennyire átszövi a társadalmat a katolicizmus, a hagyományok, a rituálékhoz való ragaszkodás, a film pedig nagyon érzékenyen tapint rá erre és forgatja ki ezt. Belengi a filmet egy példabeszédszerű hangulat, ami ízléstől függően negatívumként is felróható, de egy ilyen témájú filmhez szerintem bőven passzol.

Megnéztem, mert Natalie Portman felhímezte a rendezőnő nevét az Oscar-gálás ruhájára :)) Semmivel nem rosszabb mint bármelyik tetszőleges Oscar-jelölt biopic/igaz történeten alapuló film. Szívesebben láttam volna ezt az idei jelöltek között, mint pl. a Ford v Ferrarit.

2020-02-07 16:42:14 Joker (2019) idomtalan (4) #286

Egy dolgot nagyon hiányoltam ebből a filmből, vagy nekem nem volt egyértelmű (és biztos hogy már volt szó korábban a kommentekben róla): semmit nem kezd a film azzal a nagyon fontos kérdéssel, hogy a mentális betegségek által mennyire legitimizálódnak a különböző elkövetett bűncselekmények. Ugye a film állítása az, hogy van a "társadalom", az kitermeli magából a Joker-szerű embereket, akik végül a társadalom ellen fordulnak, a film értelmezésében jogosan. Ennek a jogosságnak a tárgyalása nem nagyon történik meg a filmben, ami miatt tényleg elég egyoldalú az egész. Az viszont biztos, hogy a kapitalizmus valóban rengeteg neurotikus, depressziós, szorongó embert termel ki magából és szerintem a film miatt erősen felháborodó és höbörgő emberek pontosan ezt nem ismerik el, hogy az aktuálisan fennálló társadalmi rendszernek igenis elég nagy felelőssége van a "Jokerek" létrejöttében, de az elfordítja a fejét. Szerintem az alapvetően nem gáz, hogy Jokerrel megyünk végig a filmben, mert valahogy pont ezt a felelősséget akarja aláhúzni, felhívni rá a figyelmet, de nagyon hiányzik a probléma árnyalása.

Phoenix nyilván nagyon jó a filmben, a magyarázó flashback meg teljesen fölösleges.

2020-02-07 15:40:15 Jojo Rabbit (2019) / Jojo Nyuszi idomtalan (4) #8

Szép film, igényesen megcsinálva, van szíve és dobog, de senki nem gondolja, hogy ennek a történelmi kornak és Hitlernek az ilyesfajta ábrázolása kicsit problematikus, és lényegében bagatellizáló? Nem tudom én sem eldönteni, az biztos, hogy a háború esztétizálása, a háború esztétikai élménnyé való alakítása vet fel etikai problémákat. Ez a baj/bajom pl. az 1917-tel, meg igazából az amerikai háborús filmek javarészével: "szép" totált mutatni egy ilyen helyzetről nagyon komoly politikai döntés, de meglátásom szerint nem foglalkoznak ezzel a filmek. Nagyon kevés olyan filmet láttam, ami megugorja ezt a problémát: Saul fia egyértelműen, a Jöjj és Lásd, Az éjszaka gyémántjai, talán (de minden bizonnyal nem nézek elég háborús filmet). Problematikus az is, hogy nézőként szinte kérdések nélkül elfogadjuk a Hollywoodi dialektust. Az amerikai filmipar nagyon sokszor használta arra a film médiumát, hogy kérdéses és ellenmondásos történelmi lépéseket legitimizáljon (indiánirtás a westernekben, Birth of a Nation, Gone with the Wind) vagy enyhítse a saját bűntudatát (Avatar, ami szerintem az egyik valaha készült legkárosabb mainstream film) és valahogy ez a heroizáló, érzelmes, giccses, és minden pillanatában a nézőt a dolgok helyességéről meggyőzni akaró filmnyelvi beszédmót lett a háborús, történelmi filmek sarokköve.

A Jojo szerencsére nem épp ezen a vonalon mozog, nem egy konkrét háborús történetet mesél el, meg mintha tudná a határait (nagyon furmányos az pl. szerintem, ahogy utalnak a koncentrációs táborokra, épp csak egy félmondat erejéig, mintha a film azt mondaná, hogy tudjuk, hogy voltak azok is, de most nem foglalkozunk azokkal, ez nem egy arra alkalmas film), de talán az zavart a legjobban, hogy helyenként csak rossz értelemben vett vígjáték, nem pedig szatíra, megfelelő gondolati mélységgel. Hitlerről lehet szatírát készíteni, de nem szabad soha semmilyen körülmények között vígjátékot készíteni. A film javarészére szerencsére ez nem igaz, meg a fejünkben élő Hitler ötlete nagyon izgalmas.

Igazából nem is ezzel a filmmel van bajom, hanem a háború, a terror, a milliók halálát követelő és az egész világot megrázó történelmi események reprezentációs lehetőségeire kérdezek rá. Elég felelősséggel teszi a film, meg úgy amúgy, a tágabb értelemben vett filmművészet ezt? Persze, szép az üzenete, csak nem tudom, hogy ez a filmnyelv alkalmas-e elég mélyre menni a témában. Mindegy, az biztos, hogy érzelmes-giccses ábrázolásmód sokkal károsabb, mint ez.

2019-12-18 18:55:18 Doctor Sleep (2019) / Álom doktor idomtalan (4) #16

lécci írd le a többi 19 dark fantasy film címét, szeretem a műfajt de alig találok filmeket :(

előzmény: Trashman (#14)

2019-11-29 20:11:55 Midsommar (2019) / Fehér éjszakák idomtalan (5) #122

nemcsak a gyász, én inkább úgy értelmezem, hogy Dani méregteleníti az egész életét (kipucolja magából Christian-t, többek között) és átadja magát valami teljesen újnak, ahol nem egyedül kell viselje az ilyen-olyan érzelmi terheket (mert ugye erről szól ez a közösség). de persze az jogos, hogy inkább szimbolikusan értelmezendő az egész, nem föltétlenül reális-logikus motivációk láncolataként. és azt se felejtsük el, hogy szét vannak drogozva tetőtöl talpig :))

előzmény: Mario Brothers (#121)

2019-11-29 18:34:26 Midsommar (2019) / Fehér éjszakák idomtalan (5) #118

Szerintem nem a féltékenység a kulcs, hanem az az erős közösségi szellem, amit elvileg képviselni akar ez a szekta-mikrotársadalom. Több jelenetben is látjuk, amint osztoznak egymás örömén-fájdalmán: a film végén együtt ordítanak a fatemplomban égők fájdalmával, együtt ordítanak Danival, miután ő meglátta Christian-t "kopulálni" a másik lánnyal, és ebben a jelenetben is, a többi nő együtt nyög fel a lánnyal. A végén Dani mosolya szerintem innen értendő: ő is feloldódik ebben az élményben, átadja magát, a részévé válik, hisz egyrészt elvesztette a saját családját, másrészt meg minden bizonnyal soha nem is volt egy nyugodt és bizalommal teli családi élete. Christian meg ebben az esetben pont az ellentété képviseli annak, amit ez a közösség: az individualizmust, azt a személyt, aki nem akar osztozni más (Dani) fájdalmán. nekem valami ilyesmi :)

előzmény: Mario Brothers (#117)

2019-11-29 18:07:13 Midsommar (2019) / Fehér éjszakák idomtalan (5) #116

Milyen "cselekedetek" nem egyértelműek? (nem harcias védése a filmnek, de tényleg érdekel, szerintem teljesen világos és érthető, hogy ki mit miért csinál.) És mit jelenet az "ilyen" film? :D

előzmény: Mario Brothers (#115)

Összes komment...