Szabó Dániel

Tapasztalat: 678 film
Kompetencia: 2 film
Súly: 728
Regisztráció: 2013. június 22. (8 év, 3 hónap)
Kedvencnek jelölték: 2 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Black Widow
Fekete Özvegy
3 2021-09-23 2,9
(169)
Jason Goes to Hell: The Final Friday
Péntek 13. - IX. rész: Jason Pokolra jut
2 2021-08-13 1,8
(102)
Maniac Cop
Mániákus zsaru
2 2021-07-23 2,9
(68)
The Quick and the Undead
A gonosz ébredése
5 2021-07-21 1,6
(42)
House of the Dead
Holtak háza
5 2021-07-21 1,3
(165)
A Quiet Place Part II
Hang nélkül 2.
3 2021-06-30 3,3
(168)
A Quiet Place
Hang nélkül
4 2021-06-29 3,4
(506)
Drag Me to Hell
Pokolba taszítva
4 2021-06-10 3,2
(438)
28 Days Later
28 nappal később
4 2021-06-02 3,8
(970)
What We Do in the Shadows
Hétköznapi vámpírok
2 2020-12-27 4,0
(490)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

A film első felét kicsit untam, szerintem azon kívül, hogy találkoztak egy régi ismerőssel nem történt túl sok minden. Jobb lett volna ha egy kicsit többet látunk abból, hogy hogyan is jelentek meg a földön ezek a Xenosok (Alone in the Dark reference), azon kívül, hogy egyetlen meteorban gondolom leestek a földre, a főszereplőék városában. Egyetlen ilyentől pár nap alatt az egész világot ellepték és kiirtották? Nem látták az űrkutatók hogy egy idegen meteorit jön a föld felé, és legalább figyelmeztették volna az embereket, ha már eltéríteni nem tudták? Miért az apát és lányát kezdte el az elején üldöni a lény, amikor a szobában miután beindult az öldöklés gondolom mindenki sikoltozott meg összevissza vetődött? Ők csak simán futni kezdtek, ami a többihez képest elég halk. Aztán, amikor a vonatsínen mennek és óvatosan lépkednek az száraz leveleken, ott van mellettük a fű, azon mehetenének inkább, bár valszeg a a scene nem lenne olyan epik, mint a vonatsínen sétálás. Aztán, ezek a lényeg hol vannak? Ha épp embereket nem üldöznek, akkor valahol összekuporodva fekszenek? Olyan gyorsan megjellenek mindig akármilyen hangra, viszont amikor közlekednek a szereplőink, akkor sosincs olyan, hogy hupsz éppen előttük sétál át az úton. Aztán, miért nem hagyták állandóan sípolva a készüléket amikor valami hangoskodásba kezdtek, miért csak akkor kell elővenni amikor a lény már 2 méterre van tőled és remegve megtalálni a gombot? Ez a végére is igaz, konkrétan egyetlen kiba**ott gombot kellett volna megnyomnia a csajnak, főleg hogy csávókám ott feküdt véres lábbal az ajtó előtt, de nem, egyhelyben nézte a szörnyet mérgesen, hogy ő most olyan dolgot fog tenni úristen hogy a szörny az nagyon meg fog halni és ezt a nézésével a tudtára akarta adni mindenképpen. Plusz egy életlen fém rúddal fejbevágta a lényt, ami attól szépen meghalt. Ha már fegyverek, azt is hogy gondolják hogy az elsődleges fegyver egy sniper, amit másik kontinensről is meghallanak. Legalább egy balta félesség is lenne náluk, és csomó kő, amit minden irányban el tudnak dobni amikor már rajtuk van egy szörny, hogy elterelje a figyelmét.
Ezeken kívül izgalmas volt, élveztem a filmet.

Boll filmjéhez képest ez egy Arany Polgár volt

J.K Rowling nem tudom mit szívott amikor ezt a történetet kitalálta de én szégyellném magam a helyében. Borzalmas. Katasztrófa.

Na szóval sokat olvasgattam különböző teóriákról, és a leglogikusabbnak egy olyan teóriát találtam (reddit) ami pont az elfogadott álláspont ellentettje. Ezt biztos nem fogod youtube-os magyarázó videókban megtalálni, szóval ha láttad a filmet mindenképp ajánlom, hogy elolvasd (clickbait vége)

Az öreg japán és a sámán voltak a JÓk, és a fehér ruhás lány a ROSSZ.
A cselekmény elejétől a végéig:
- A vadász beveri a fejét, és ott azt hallucinálja (vagy este álmodja), hogy egy ördög megpróbálja elkapni. Ő már találkozott az öreg japánnal, így az álmában ő az ördög. Az ördög megpróbálta ténylegesen megszállni, nem derül ki, hogy sikerült e neki, mert lényegtelen szereplő
- A gyilkosság helyszínén találkozik a főszereplő a fehér ruhás lánnyal, aki mondja hogy ott volt amikor a gyilkosságok történtek, és azt hazudja, hogy az öreg japán volt. Pedig az történt, hogy ő megszállta azt, aki megölte a családját, és azért volt ott ő is, hogy a halottakat felélessze és a gonosszá változtassa őket. Azonban az öreg japán minden gyilkosság után ott van a helyszínen a háttérben és fényképeket csinál, amiket majd ördögűzésre használ fel, hogy a halottakat megtisztítsa!
- Az első gyilkosság után a rendőrállomáson megjelenik az ajtó előtt az egyik megszállott nő az esős éjjel közepén.
- A megszállott nő hatására a 2 rendőr szintén hasonlót álmodik: A főszereplőét látjuk csak, viszont neki szerencsére sikerül felébrednie, mielőtt megszállhatta volna az ördög. A másik rendőr viszont nem volt ilyen szerencsés.
- Másnap megkeresik a vadászt aki elvileg látott egy ördögöt, és amikor az magyarázza el, hogy vele mi történt az erdőben (ami igazából álom/hallucináció volt), és a főszereplőn látszik, hogy beugrik neki, hogy ő is pont ezt álmodta az éjjel és kezd beszarni. A másik rendőr akit sikeresen megszállt az ördög az álmában meg folyton kineveti a vadászt, hogy baromság amiket beszél. Nem akarja beismerni magának, hogy vele is pont ez történt éjjel, csak mert nem hisz a baromságokban.
- Fölmennek a japánhoz akitől kérdezik, hogy mit csinál itt a faluban. Az erre azt válaszolja, hogy "Elmondhatná de felesleges mert úgysem hinnék el". Nem is kérdezik többet, mert a rendőrök akkorra már biztosak abban, hogy ő a gonosz. Ennek a jelenetnek a film végén lévő barlangos "reveal" jelenetnél jelentősége lesz!
- A következő rendőrállomásos jelentnél behozza a lánya a főszereplőnek a ruhát, és kifele menet elejti a hajpántját. Amikor a főszereplő odamegy és lenyúl érte, lehet látni hogy mielőtt felvenné, hirtelen feláll, mert beugrik neki, hogy a nő akit láttak az esős éjjel az ajtó előtt az az egyik "megszállott" volt. A fehér ruhás lány ezt a hajpántot szerzi meg majd valahogy, amivel megszállja a főszereplő lányát.
- A főszereplő lánya meg van szállva, jön a sámán, aki először észreveszi, hogy a szójás bödönben egy holló van. Ez a gonosz fehér ruhás lány hollója, amivel úgymond uralta már a házat.
- Az ördögűzés: A sámán és az öreg japán egyszerre különböző, hasonló típusú ördögűzést csinál. A sámán a főszereplő lányából akarja kiűzni a gonoszt, az öreg japán meg az egyik megszállott halottból, akit a teherautóban talált az erdőben. Képet csinált róla, és látszódik, hogy az ördögűzést a képnek csinálja. És pont ezért van annyi képe, mert minden halottról képet csinál, akikből majd kiűzi az ördögöt, hogy ne térhessenek vissza! Azonban félresikerül az öreg japán ördögűzése a következők miatt: A sámán korábban megkérdezte a főszereplőt, hogy találkozott e olyasvalakivel mostanában, akivel "nem kellett volna". A főszereplő elmondja, hogy igen a japán csávóval a hegyen. Azonban ez egy rossz válasz, mert a fehér ruhás lányt kellett volna mondania. Emiatt az ördögűzés az öreg japánra irányul, aki éppen egy megszállott halottat akar megtisztítani. A sámán majdnem megöli teljesen az öreg japánt, de szerencsére a főszereplő megállítja a japánt. Ezután ahogy az öreg japán szenved az ágyában, látja, hogy a fehér ruhás nő ott ólálkodik a háza körül azt remélve, hogy meghalt, és akkor ördöggé változtassa. Másnap reggel nagy gondterhelten az erdőben lévő kamionhoz fut és megnézi, hogy a megszakított ördögűzése sikerült-e tegnap. Sokkos állapotba kerül, amikor látja, hogy eltűnt a kamionból a halott, vagyis nem sikerült az ördögűzése.
- Jönnek fel a huligánok megölni az öreg japánt, megharcolnak az előző pontban félresikerült zombival. kergetik az öreg japánt, aki úgy tűnik megmenekül. Azonban félholt állapotban van már, és megjelenik megint a fehér ruhás lány, aki elkezdi kergetni. Kidobja a kocsi elé az öreg japánt akit aztán ledobnak a hulligánok a hegyről, tehát véglegesen meghal. A fehér ruhás lány meg tudja szállni a testét és ördöggé változtatja, mert senki nem csinált fényképet róla és tisztította meg.
- Folytatódnak ugyanúgy a megszállások, a papnak ez gyanús, fel is megy az ördög házába, hogy hátha mégse halt meg ő általuk ördögnek hitt öreg japán.
- A párbeszéd a barlangban A az öreg japán él, a pap mondja, hogy biztos benne, hogy ő az ördög. Az öreg japán mondja, hogyha bebizonyítja, hogy ő nem az ördög, akkor fog e hinni neki, vagy már el van döntve a pap fejében, hogy ő biztosan az ördög. A pap mondja, hogy elhiszi ha bebizonyítja. Az öreg japán mondja, hogy milyen érdekes, hogy most kezd el bizonytalan lenni a pap abban, hogy ő tényleg ő e az ördög, amikor a film elején az első találkozásnál, már úgy mentek fel, hogy ő lesz az ördög, és amikor az öreg japán azt válaszolta arra a kérdésre, hogy "mit keres itt a faluban", hogy "Ha elmondaná, akkor se hinnék el", akkor persze nem voltak arra kíváncsiak, hogy mit tud felhozni a saját védelmére. Akkor még csak egy feltételezés volt, most viszont a halálból jött vissza. Elkezd átalakulni az ördöggé, és azt mondogatja, hogy te is látod, hogy mi vagyok, mégis csak most kezdesz kételkedni magadban, nem pedig akkor amikor még ártatlan voltam
- A sámán felhívja a főszereplőt, hogy az ördögűzést nem a japánra, hanem a fehér ruhás nőre kellett volna csinálni. A fehér ruhás nő bolondgomba csapdát tesz a főszereplő házának az ajtajára (A sámán legelső jelenetén megnézi, hogy van e ott valami, majd csak azután lép be amikor látja, hogy nincs, tehát ez egy sámán ellenes bolondgomba). Amikor megjön a sámán, az elkezd vért hányni, mert a bolondgomba akadályozza, hogy bemenjen. El akar menekülni, de a fehér ruhás lány nem engedi, és sáskahadat küld a kocsijára.
- A főszereplő találkozik a fehér ruhás lánnyal, aki nem engedi, hogy visszamenjen a házába, mert akkor az elrontja a sámán elleni csapdát és a shámán is be fog tudni menni utána.
- Mindenkit megöl a főszereplő lánya, a shaman jön vissza, be tud már menni, mert nincs ott a csapda. Képet csinál mindekiről, hogy aztán meg tudja tisztítani őket.


Tehát lényegében: Az öreg japán és a shaman a képekkel tisztították meg a halottakat és egy szektából voltak (hasonló volt a "bugyijuk").

Valószínűleg nem ez a helyes megoldása a filmnek, hanem valami olyasmi, hogy az öreg japán néha meg volt szállva az ördög által, néha meg nem, de akkor a sámánnak meg teljesen gonosznak kellene lennie, aminek meg nincs sok értelme... egyéb logikátlanságok is következnének ebből.

Szóval ezt tartom a leglogikusabb elméletnek, még úgy is, hogy a végén amikor a főszereplő a 3 kakaskukorékolás előtt (Júdás árulása) visszament a házhoz, a jelent alapján az jött le, hogy a fehér lány csak meg akarta őt menteni, mint a korábbi gyilkosságoknál is angyalként akarta védeni a házat, de nem sikerült neki.


Nem vagyok hozzászokva hosszú szövegek írásához, nézzétek el, ha pár helyen meglehtősen béna az írásom :D

Talán a legrosszabb film amit eddig láttam. Valami miatt fájt nézni, olyan volt mint amikor a gitárnak az egyik húrja végig hamis és úgy kell végighallgatni. Pedig pont ilyen kategóriájú filmmaratont néztünk, de ez akkor is fájdalmas volt.

Szerintem pont ezért volt baromi ütős a vége. Valszeg sose fogja látni az apját újra.

előzmény: kajaktej (#47)

Én amikor hazajött a házvezetőnő és hirtelen átment sötétbe a film (még semmi konkrét nem volt erre, csak az hogy ott vizesen és láthatóan nagyon gondterhelten ott állt engem már az nagyon nyugtalaított), és le akart menni a pincébe, azt hittem, hogy az lesz a fordulat, hogy a látszólag gazdag rendes család azért ilyen pénzes, mert feketén valami rabszolga bizniszt folytatnak a pincében vagy valami ilyesmi. Egyáltalán nem sejtettem ami valójában volt.

Az utóbbi evtizedben nagyon kevés filmnél éreztem azt hogy az valami különleges. Hogy amikor valaki evtizedek múlva mondja hogy az egyik kedvence a korszakbol, akkor az lesz rá a reakció, hogy "hát igen", nem pedig az hogy "igen??hmm, ja nem volt rossz". Ennél a filmnél ilyet érzek, persze bele lehet kötni helyeken de az nem vesz el a film erejéből mert alapból annyira erős. Nagyon koreai, semmi amcsi hatadvadaszat. Nagyon tetszett.

2019-08-06 16:26:25 Madeo (2009) / Mother Szabó Dániel (5) #10

Ha akárki is emlékszik erre a filmre kaphatok ezekre a kérdésekre választ? BIG SPOILERS:
Az anyuka onnan jön rá hogy az öreg nyanyánál lesz valahol a mobil amin a titkos képek vannak, hogy amikor kihallgatják a 2 huligánt, elmondták neki, hogy egyszer ilyet kérdezett a megölt lány régen, hogy "vajon mennyi rizspálinkát érhet ez a telefon?". Ezután az anyuka valahonnan rájön hogy a megölt lány alkoholista nagymamájánál van a telefon(??) és drámaian fut a megölt lány nagymamájához aki szenilis mert nem fogta fel hogy halott már az unokája(?), és a nagymama azt kérdezi hogy az unokája(a megölt lány) küldte-e őt hogy hozott e neki pénzt(??). Az anyuka furcsán néz és mondja hogy igen, és odaadja a nagymamának ami épp nála van. Erre mondja a nagymamának hogy ő meg kéri a mobilt mert a halott unokája meg azt kéri a nagymamától. A nagymama hazudik egy olyat hogy eladta rizspálinkáért(??), az anyuka mondja hogy hazudsz(??), a nagymama meg "ok, itt van", és kiveszi a rizses tál aljáról az eldugott mobilt.

Egyszerűen nem értem a szituációt hogy mi miért történik. Főleg hogy a végén kiderül hogy az unoka utálja a csávókat és elege van az egészből, tehát nem azért dugott velük mert szerette az egészet, hanem mintha muszáj lett volna neki mert a nagymama követelte(??), hogy összeállítson egy rohadt sokat érő zsaroló telefont. És miért akarta kinyomtatni a képeket???ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁH nem értem, valaki mondja már el :D Rohadt rizspálinka, alkoholista nagymama meg minden.

azon kívül hogy olyan dolgokat csináltak a droidok hogy rohadt nagy hullámokat vertek, meg kb lávát hoztak fel a földből és hasonló lehetetlen dolgok jókis Marvel

Összes komment...