[link=https://index.hu/kultur/2021/09/12/velencei-nemzetkozi-filmfesztival-dijazottak-2021-audrey-diwan-happening-arany-oroszlan/]A filmfesztiválon pénteken a leginnovatívabb film díját kapta a nemzetközi kritikusoktól Fabricius Gábor Eltörölni Frankot című alkotása. A Nemzeti Filmintézet támogatásával készült film 1983-ban játszódik a vasfüggöny mögött. A szombati díjátadóval lezárult az őszi szezon első nagy filmfesztiválja.[/link
--
Áthelyezve a(z) Megérdemelte-e az Oscart... topikból.
ez a film tömény hipnózis. meditáció, utazás konkrét és átvitt értelemben is.
mindez egy tökéletesen autentikus máramarosi környezetben, miliőben.
lassan, de biztosan kibomló lélektani trip, a végén robbanásszerű katarzissal, olyan nyitott és egyben tökéletes lezárással, ami után bőven van min agyalni, a rendező hagyja továbbfonni a történetet a nézőnek, akár több irányba is.
az egészen szenzációsan van felépítve a kezdeti "semmiből" a vulkánkitörésszerű robbanásig.
és persze mikor máskor játszódna ez az apák-fiúk-bűnök-bűntudatok-bűnösök és egyben ártatlanok- történet, mint húsvétkor, amikor is Krisztus feltámad, valóban feltámad.
gyönyörű metaforák, elképesztően gyönyörű táj, még gyönyörűbb fényképezés, és a hangok, zajok, zenék...na utóbbiak emelik az egészet valami éteri szférába (azok a finom dobolások.....)
"sajnos" csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni.
Molnár Levente valami frenetikusan jó, persze a többiek se maradnak el mellette, de Levente urall minden képet jelenlétével...
azt meg fel nem foghatom, hogy egy elsőfilmes rendező, hogy tudott egy ilyen remekművet összerakni...de le a kalappal Krasznahorkai Balázs előtt.
köszönöm az élményt. eddig az év filmje minden kétséget kizáróan.
Nagyon vontatott, erdektelen...formai erenyei miatt kegyelemkozepes....
Nina Hoss
Igen, a film legerosebb szekvenciai szerintem is!
Ezzel bucsuzom Belmondotol.
Nem bantam meg.
Franka Potente
Kritikus Tömeg ">Perfect blue
Bolond Pierrot végleg a moziba ment...
RIP
csak részben, de Hajdu Szabolcs Békeidő című filmje is ez a téma.
és nekem pont az a része tetszett legjobban a filmnek.
előzmény: critixx (#11)
nekem az a "szkeccs", amiben Fancsikai Péter szerepelt (haldokló? apával) unalmasabb volt, nem szólított meg, de még a pár, akinek meghalt a gyereke szintén gyngeébb volt. a többi tetszett. a vajákos kinyírása szuper, és a legjobb egyértelműen a fanatikus vallásos anyuka, szerepjátékos fia vita. erős négyes összességében.
Abbas Kiarostami, Szelek szarnyan
ez már tetszett, de mégsem tudok rá ötöst adni. sajnos egy idő után elvesztettem a fonalat, pedig figyeltem, amennyire tudtam. szóval zavarosan lett elmesélve nekem.
de szép film amúyg.
alapvetően nagyon szép a vizualitás, de nekem túl szentimentális az összhatás, és túl rövid. nincs igazán kibontva, pedig tetszik a koncepció. de az előbb említettek miatt csak hármast kap.
"Mindenhol látlak hipnotikus világába, megértjük, hogy lehetetlen eldönteni, kinek van igaza, ki érdemel büntetést, szeretetet, elfogadást, halált vagy felmentést."
ez az ismertető. azért az több esetben is eldönthető, ki érdemel büntetést...persze, a legtöbb helyzet árnyalt, és így is van rendjén, de akadnak kivételek.
a Juli jó volt, de a karaktere rettentően irritáló volt számomra...fuhh...
és nagyon szépen távozott Lénárt Papi...
előzmény: zéel (#6)
tetszett.
és kimagaslik a filmből a bigott keresztény anyuka és fia vitája. az valami egészen zseniális szkeccs!
a mozipremierek.hu szerint a szeptember 20-ai héten lesz Francois Ozon '85 Nyara című filmje is.
engem most ez izgat leginkább. apropó..ez most akkor "tiltott"' film lesz vajon? (költői kérdés) az új törvény szerint legalábbis...nem folytatom a mondatot, tudjátok úgyis...vagy 18-as karikával megy majd, vagy hogy lesz. persze Ozon filmjei gyakran minimum 16-osak..
a magyar filmek közül a Hasadék és a Természetes fény érdekel inkább.
Detto.
Hatborzongato es egyben gyonyoru szegmense a filmnek.
előzmény: tomside (#10)
"Az mondjuk, érdekes kérdés, hogy tulajdonképpen ki számít itt főszereplőnek."
valóban az. érdekes...ebből a szempontból nemszokványos film, amolyan mozaikszerű képet mutat rólunk emberekről, ám a végén nekem valamiért mégis a fő-főhős Michel lett. ő végig jelen van, és ahogy halad előre a történet, egyre hangsúlyosabbá válik a fontossága, jelentősége. ugyanakkor bőven vannak itt azonosulható karakterek még...és hát ott vannak még ugye az - amúgy címszereplő - állatok is...mindenki áll valamilyen formában kapcsolatban valamilyen állattal ebben a filmben. van, aki belőlük él, van, akiek a társa, s akad olyan is, akivel azért van egy ember, hogy ne legyen magányos maga az állat. ez a motívum, és a kísérteties (amúgy zseniális) zene helyezi az egészet misztikus széfrákba (na jó, persze ott van alapból Papa Sanu, tulajdonképpen minden miatta van...a kedvenc idézet is tőle származik a filmből: a szerelem az, mikor azt adod, amid nincs.)
előzmény: wim (#8)
ősszel moziban láttam, most újranéztem, és megint sikerült elvarázsolnia. ez elég ritka bűnügyi filmeknél, hogy újbóli megtekintésre is leköt, és fel tudok fedezni valami újat benne. egészen mágikus, a szó szoros értemében a film...az utolsó két jelenet (újra csetelés, és Guillaume úr érkezése Franciaországba afro feleségével) pedig annyira borzongató, hogy meg kell adjam neki az ötöst!
Ez elég jól néz ki!
továbbra is az év legjobban várt magyar filmje ez.
formailag érdekes, izgalmas, kísérleti, de amúgy semmilyen szinten nem tudott megszólítani.
kár érte, mert valami igazán klassz dolog is lehetett volna belőle.
Bodor Adam meets Kafka meets Gothar.
Kivetelesen teljesen egyetertek veled...
De stilusos kis krimi/giallo ez.
előzmény: GothMan (#5)
Engem lefarasztott...
vannak ennél jóval mélyebb Rohmer filmek (Claire térde, Éjszakám Maudnál, Zöld sugár) de valami varázslat mégiscsak megjelenik itt is. persze, végtelenül banális, triviális, ami történik, de valahogy mégis kialakul belőle valami fajsúlyos, elgondolkodtató. valami minőség, ahol megmérettetik az ember. persze ehhez kell Rohmer zsenialitása, hogy a legegyszerűbb szituációkat is a megfelelő mederbe képes terelni, ahol igazán megmutatkozik az ember milyensége. képileg a "szokásos" Rohmer, nem akar lenyűgözni semmilyen kompozícióval, ugyanakkor igényes, de oda viszi a figyelmet, ahol a lényeg van.
nagy űrt hagyott maga után ez a csodálatos francia rendező.
Marmint Bresson, nem?
előzmény: somogyireka (#13)
The Americans
hosszú rákészülés előzte meg a megtekintést (több, mint fél évet várt a HD-n, hogy megnézzem). alapvetően nem vagyok "sorozatos", mikor mégis megnézek egy szériát, akkor ott általában valami nagyon komoly ajánlás van, vagy egyszerűen a tematikája foglalkoztat nagyon. ezesetben utóbbi a helyzet. kezdetben csak a James Bond filmekben találkoztam kémtörténetekkel (mesékkel) és talán 2011-2012 magasságában leltem rá John Le Carrera, és a komolyabb hangvételű kémhistóriákra. később Graham Greene, majd a nemrégiben elhunyt Jason Matthews (mindhárman dolgoztak az angol illetve az amerikai titkoszolgálatnak). valahogy ezek az írók életszerű, realista ábrázolásukkal közel tudták hozzám hozni az ügynökök, titkoszszolgálatok világát. tavaly volt szerencsém a Berlin Station című sorozathoz, ami szintén ezen a komoly vonalon mozog (megfűszerezve aktuál világpolitikával) és kifejezetten tetszett. és hát ez olyan, ami ugye addiktív, szóval akartam újra átélni valami ilyesmit...így akadtam rá a The Americansre. összesen hat évad, gyakorlatilag csupa számomra ismeretlen főszereplő (kivétel mellékszerepben Frank Langella és még mellékebb szerepben John Carroll Lynch) és egy meglehetősen (többszörösen) "megcsavart" alapszituáció: 80-as évek, Ronald Reagan Amerikája, hidegháború, amerikai álomházaspár, egy fiúval, egy lánnyal (The American dream itself...) szép családi házban, zöldövezetben, saját utazási irodával. megtestesítik a mintaamerikai családképet. csak hát ők valójában szövjet kémek, KGB-sek...persze ezt még gyerekeik sem tudják (természetesen). kezdetben alvó ügynökök, akik elég hamar akcióba lendülnek. hisz dolgozni kell egy jobb világért, egy igazságosabb világért, békéért, és hazájukért...és mikor beindul a "műszak" nem kímélnek senkit sem (saját magukat si beleértve) és beindul az információ szerzés, tárgyak megszerezése, emberek beszervezése, és persze gyilkosságok is...közben magukra öltenek ki tudja hány azonosságot, ruhákkal, parókákkal, ékszerekkel, szemüvegekkel, meg még egy csomó kiegészítővel. és hazudnak reggel, délben, este...sajnos sokszor maguknak is...és véletlenül a szomszédba költözik egy rendkívül rokonszenves férfi, aki történetesen FBI ügynök, és a legjobb barátjuk lesz. kamaszlányuk, pedig miután egy keresztény gyülekezetbe kerül, mert ott kap kell figyelmet, gondolkodást (a hajnalban is dolgozó szülők, ugye ezt nem adhatják meg neki) és kezd kinyílni a csipája, elkerülhetetlen lesz, hogy felfedezze szülei titkát . gyakorlatilag itt kezd isten igazából érdekessé válni, drámaivá a történet. persze már addig is akad dráma, thrilling jócskán, mert vannak azért más szovjet szereplők is, akik az FBI és az ororsz rezidentúra között tengődnek ide-oda...szóval bőven van akció, küldetés, szereplő, néha nem is tudja az ember követni ki kicsoda, és mi a szerepe, de valahogy mégis megvan a lényeg valahogy mégis...és halad előre, bonyolódik a történet, egyre feszültebb, egyre nagyobb a tét, egyre több az értelmetlen halál (van abból értelmes?) és egyre nő a hazugságok száma is. álomházáspárunk pedig egyre távolodnak egymástól, és szép lassan kiderül, ki az, aki valójában totálisan rideg, érzelemmentes s ezáltal megy tovább és tovább az akciókkal (amik persze mindennél fontosabbak) a másik pedig rájön, kiégett ebben az egész szörnyűséges "hivatásban", kiszáll..
végső soron a kémek, titkosügynökök szakmája akár a színészeké. minden küldesétben (színdarabban) átvedlenek valaki mássá, és egy új szerepet játszanak. csak itt élesben megy minden, és minimum az életük múlik rajta. csupán ennyi a különbség. ja nem. még az is, hogy őket soha nem fogja ismerni senki, nem kapnak vastapsot, csak a háttérben próbálják "jobbá tenni a világot" valamilyen ideológia szolgálatában. csendben, magányban, nyomorúságban, mindent feláldozva.
még hosszasan tudnám írni a sorokat, mert annyi kérdést, gondolatot, érzelmet ébresztett bennem ez alatt a pár hét alatt az Americans, amíg "kivégeztem" a hat évadot, hogy ihajj..
végül a záró epizód tette fel a pontot az i-re. addig is csodálatos ívben haladt megállíthatatlanul felfelé a történet (igen, évadról évadra "jobb" lett) de ott történt valami igazán mágikus...amikor is Beeman ügynök (FBI) elkapja az épp Szovjetunióba hazamenekülő Jennings családot egy föld alatti parkolóban, és megtud mindent róluk (amit egy ideje már gyanított...) hogy aztán a lehető leghumánusabb döntésre jusson, és szabadon engedje "legjobb barátját" és családját, akik végül maguk is saját szervezetük ellen fordulnak, miután meg tudják, azok valójában mire is késuzülnek Gorbacsovval szemben...igen, ez egy rettentő erős drámai, emberi pillanat ott a garázsban...a házaspár pedig végül gyermekeik nélül térnek haza.
összességében annyit mondhatok, hogy fantasztikus, csontig hatoló, addiktív élmény a The Americans, kiváló színészi teljesítményekkel, hiteles, realisztikus történettel, cselekménnyel, feszült forgatókönyvvel, narratívával, magabiztos rendezéssel és némi egészen szokatlan humorral. a titkosszolgálatok iránt érdeklődőknek erősen ajánlott.
de azoknak is, akik csak valamiféle igényes , hiteles "kémes" thrillerre, drámára vágynak.
UI: a végén egy kérdés marad igazán nyitva: vajon Renee Beeman is KGB-ügynök volt? nem egyértelmű számomra a válasz, de talán nem volt az..talán nem..
Dog day afternoon (alternativ)
Viharsarok
Dolor y Gloria
Mysterious skin
Ami meg erdekes, Hitchcock Kotel c remekmuvenek a ket elkoveto foszereploje is egy meleg par. Persze erre csak finom utalasok vannak, de azok egyertelmuve teszik.
72000 felett a nezettsege. Ahhoz kepest h covidos idoszakban ment, ez nem is rossz eredmeny. Itt tart a magyar kozizles kozigeny.
sajnos egy AlkalMáté előadást sem láttam, csak a híre jutott el hozzám 2013 körül, amikor Czukor Balázs mesélt erről a kísérleti sorozatról, amit évente ejtenek meg nyáron Máté Gábor 2003-ban végzett osztályának tagjai. most, utoljára került sor Jordán Adélra, és ezzel került pont a történet végére.
nem tudom, készült-e vajon felvétel ezekről az előadásokról,de ha netán tud valaki erről valamit, szóljon! thx.
ezek szerint csak a kt-n 764 füves filozófia szakos diák van. azért ez nem semmi!
engem mondjuk mindhárom magyar film nagyon érdekel, ami elvileg szeptemberben lesz. (Feleségem története, Eltörölni Frankot, Természetes fény)
előzmény: indiana83 (#4)
Nagyon gyenge honap.
akkor ajánlok én is egyet neked.
12
egészen kiváló újraértelmezése a 12 dühös embernek Nyikita Mihalkovtól.
úgy helyezi át egészen zseniálisan a 2000-es évek Oroszországába a klasszikust, hogy megtart belőle szinte minden fontos elemet forgatókönyvileg, s mégis valami egészen más, friss, új keletkezik.
a film külön érdekessége, hogy az egyik legfontosabb szerepet maga a rendező, Mihalkov formálja meg.
"Bocs hogy belepofázok,de mit is jelent a saját kultúra?"
Körülbelül egy propagandatermék-kifejezéssel ekvivalens. Ott a helye a "népszuverenitás", "nemzeti", "megvédjük a keresztény Európát", "oltásellenes baloldal" és társai között.
előzmény: Kempesbaba (#26068)
neked van egy ilyen magánvéleményed, ennek az oldalnak/közösségnek pedig van egy közösen elfogadott szabályzata, amit betartunk, tetszik vagy nem. rengeteg felület van a neten, ahol ezt megteheted.
--
Áthelyezve a(z) La vie d'Adèle topikból.
előzmény: westcoyote25 (#26059)
igen, ez valóban egy filmes oldal, és itt kerülni szoktuk az aktuál politizálást.
nem csak filmek hozzászólásainál.
--
Áthelyezve a(z) La vie d'Adèle topikból.
azok pont, hogy nem "übercuki" kislányok, főleg Elin.
meg Svédország azért eléggé más közeg, társadalom, én nem abból indulnék ki, ami nálunk van e téren.
előzmény: szandika99 (#20)
lassan megnézem majd én is a filmet, csak most belekezdtem egy érdekes, izgalmas sorozatba (The Americans) és eléggé benne vagyok a "flowjában", szóval majd utána...
előzmény: zéel (#3)
ja, és itt a szavazatom a Redvás Amalra ment.
a Mulholland drive-ot imádom, és minden idők egyik legjobb filmje, de ebben a kontextusban nem tudom értékelni, értelmezni. (igen, olvastam Ugor leírását az elején, és értem is, de számomra a leszbikus film lenne az utolsó kategória, ahová besorolnám)
Reszemrol az ev legjobban vart magyar alkotasa
A velencei filmfesztiválon mutatják be Fabricius Gábor orwelli valóságát
"persze nem is vállalkozott ennél többre a film)"
talán jobb is, hogy nem vállalkozik minden film "többre". szükség van ilyen "kevesebbet" vállalós alkotásokra is.
előzmény: somogyireka (#8)
valahogy a Kötélre emlékeztetett, de amíg annak minden pillanata lebilincselt, lenyűgözött, ez - egy izgalmas, érdekes felütés/kezdés után - sajnos nálam unalomba fulladt, és teljesen közömbös lett a végére az egész.
kár érte.
pont nem sokkal a film megtekintése előtt jártam egy budai hegyekben található idősotthonban.
így a friss élménnyel könnyebb volt belemerülni a filmbe. bár játékos "kémkedés" van a felszínen, valójában meglehetősen emberi, humanista módon mutat be egy intézményt, ahová az emberek befejezni mennek életüket. ki rövidebb, ki egész hosszú ideig marad itt. igen, humanista, derűs, de egyben rettentő fájdalmas is. az én rövidke bepillantásom a budai otthonba nagyon lehangoló volt. valahol félelmetes helyszín ez, de talán itt is megmaradhat az ember méltósága, s jó érzéssel tehet pontot életmondatának végére, hogy visszaolvadjon abba, ami sosem kezdődött el, sosem ér véget.
Ujranezes utan javitottam fel 5osre.
Amit es ahogy felepit a film (bennem a nezoben is) az hegerel, tarol, sodor magaval, akar egy orveny.
Es nem is akarok belole kiuszni. Pedig tenyleg ugy indul, mint egy limonade. A vegere pedig vmi remek evjaratu merlot lesz belole...
Viszont a szineszek nelkul nem tudna igy mukodni, hatni.
Az a kapubezaras a vegen felteszi a pontot az i-re.
nagyjából átfutottam a kritikákat. vannak amúgy kifejezetten dicsérők is, de ahogy láttam a többség negatív inkább. vannak külföldi és magyar kritikusok is, akik jók, és lehet adni a véleményükre.
persze majd a zsűri dönt, de engem nem győzött meg, hogy erre a három órás filmre moziba akarok majd menni...
én is kedvelem Enyedi filmjeit. legjobban egy dokuját, a "Mi volt ez az egész" címűt szeretem.
és persze azért szorítok neki, hogy nyerjen díjat, forgalmazókat Cannesban.
nagyon lelkesítő volt látni a vetítés utáni tapsvihart, örömöt, viszont beleolvastam a kritikákba, amik sajnos túl sok jót nem írnak a filmről...hát, meglátjuk, mi lesz. én mondjuk mindig tartok a kosztümös filmektől, enyhén szólva nem a kedvenceim (persze van zseniális kivétel is: Parfüm) ezért ezt is inkább csak a rendező személye miatt vártam/várom, de rossz előérzetem van sajnos..
így sok-sok év után nézve újra, hatalmas élmény volt!
olyan igazi "slow-burner" krimi, thriller, finom humorral megfűszerezve..
számora egyrtelmű volt, hogy Madeleine az a nő, aki a végén lezuhan.
hogy egy picike kritikával is illessem az amúgy remekművet: talán túl hirtelen a film befejezése, lezárása. igaz, nem tudom, milyen jelenetet hiányoltam a legeslegvégéről, de maradt bennem ilyen érzet.
mindenesetre Hitch' egyik legjobbja.
Ez a halomnyi sztar, mar igy olvasva is emelyito...
előzmény: Ugor (#4)
rettenet.
előzmény: Xuja (#6512)
igen, lentebb többedmagammal együtt leírtuk, hogy hibázott Southgate itt.
ám nyilatkozott is, és vállalta érte a felelősséget, ami korrekt dolog.
szerintem ami talán ennél is nagyobb hiba volt részéről, az a taktika, amit a gyors vezetés után választott.
jobb menedzseléssel megnyerhette volna az angol csapat ezt a meccset. hangsúlyozom, feltételes módban természetesen. de több esélyük lett volna, ha nem állnak ennyire vissza, és törekednek az eredmény örzésére.
előzmény: bruce (#231)
Saka-ért megszakadt a szívem (Liverpool szurkolóként, bár ez mindegy is.) a végén.
és szegényt a sok tahó bunkó "hazaküldi" Nigériába...
lehangoló.
arról nem is beszélve, hogy egyeseknek irtózatos távokat kellett utazni két meccs között. mondjuk Ny Európából Bakuba...
előzmény: critixx (#209)
hogy ki mennyit játszott otthon, idegenben, a selejtezőkben nyújtott eredmények alapján számolták ki, állították össze mindenféle mutatók alapján (csoportelsőség, gyűjtött pontok, gólkülönbség, több rúgott gól stb) alapján. ám szerintem sem volt ebben a formában ez így jó, és igazságos. jó lesz, hogy visszatérnek a "hagyományos" lebonyolításhoz.
a következőt Németo. rendezi.
előzmény: tomside (#205)
élvezzék ki az olaszok a sikert, remélem, a VB-n már nem nyernek semmit :)
tényleg remek munkát végzett az egész EB-n, viszont a tizenegyespárbaj rugóinak összeállítását rettenetesen elbaltázta sajnos. francba...hát ezeket az olaszokat én már sosem fogom megszeretni, akárhogy játszanak....
na, de a dán broznak örülök...
előzmény: Ágó (#195)
Ugy megneznem ezf a filmet... Vajon lesz magyar forgalmazo?
Vagy hogy lesz? 18as karikaval mehet csak? Hm...
erről linkeltem be lejjebb pont telexről.
előzmény: csabaga (#170)
szép kis OFF lett itt is :)
igazán jó a Gladiátor-show volt!
előzmény: tomside (#148)
a meccs egészét nézve megérdemelt az angol győzelem. viszont az a 11-es nem volt 11-es.
a döntőben, remélem, akkor már elverik az olaszokat is az angolok. szégyentelinek érezném, ha ez az olasz csapat EB-t nyerne.
Dániának semmi oka a csüggedésre. hatalmasat küzdöttek. ha valaki azt mondja nekem a finn meccs után, hogy elődöntőig jutnak, azt gondolom róla, hogy az illető bolond teljesen...nagy szívvel játszottak ma is, mindent beleadtak, szép jövő áll ezelőtt a csapat előtt! Hajrá Dánia! micsoda kis öt és fél milliós ország, nálam ők a bajnokok!
találtam rip-et, és van hunsub is!
előzmény: GothMan (#3)
remek beszélgetés Fliegauf Bencével és fiával Jancsival a Partizánban: „Folyamatosan termelődnek a minidrámák a fejemben” – Interjú Fliegauf Bencével és Fliegauf Jánossal
az a spanyol csapat 2008-2012 között az elmúlt 21 év legerősebb, legeredményesebb válogatottja volt. lehet szeretni/utálni őket, de megérdemelt volt mind a három győzelmük (két eb, egy vb) egymásutánban. ilyenre az utóbbi 30-40 évben nem volt példa.
ma a spanyolok érdemeltek volna továbbjutást. sajnálom őket.
viszont a döntőben, remélem elvéreznek az olaszok, akárki is legyen majd az ellenfél.
a plot emlékeztet Dallamano korábbi remek filmjére, a Solange-ra. ígéretesnek tűnik, rá fogok menni!
nem tudja valaki hol lehet "kikölcsönözni" a filmet?:)
előzmény: tomside (#1)
frenetikus volt a filmben. nyugodjon békében.
előzmény: voyeur (#21)
de megvan a győzelem így is!
szép volt danske drenge!
innen már akármi lesz a vége, szuper eredmény ez a négy közé jutás. minimum bronzérem.
előzmény: Kempesbaba (#113)
meccsről meccsre jobbak!
ez nagyon szép így eddig, hajrá hajrá!
előzmény: Kempesbaba (#111)
én még 97-ben vettem egy (nem eredeti) Liverpool mezt. akkoriban nagy focifan voltam, mára ez elég enyhe dologgá vált az életemben. mindenesetre a mai napig a Liverpool a kedvenc. ezzel együtt angol-drukkerré is lettem. aztán a 2014-es VB volt, mikor kiábrándultam belőlük. (pont utána kezdtek szimpatikusabb, szerethetőbb csapattá válni.) és a dán kultúrát, miliőt, filmeket, designt, klímát (éltem kint egy évet Dániában) nagyon megszerettem a 2000-es évektől kezdve. igazán közel áll hozzám a mentalitásuk. szóval jó pár éve dán szurkoló vagyok (nem szenvedélyesen mondjuk, tehát nincs szívbaj 11-es párbajnál meg hasonlók). és persze gyerekkorom kedves emléke a 92-es EB győzelem. sosem fogom azt az örömöt feledni, akárcsak a 2005-ös Pool-Milan meccsét...
na de a lényeg, hogy ma mindent bele Dánia!
érdekes, szeretem az olasz filmművészetet, képzőművészetet, formatervezést, stb...de valamiért a focicsapatuk mindig taszított, kifejezetten irritált (akárcsak a németek), sosem tudtam velük szimpatizálni, semmilyen értelemben sem. a belgákat meg bírom, szóval hajrá Belgium!
grrrrrrrrrrrrrr :)
előzmény: critixx (#97)
remélem, ma árrivedercsi lesz az olaszoknak!
Remelem, lemossak az angolok ezt az ukran csapatot a palyarol...
előzmény: critixx (#91)
Oh holy fuck...
Viszont most hajra Svedorszag!
Ennyit a "halálcsoportról"...
Jah, csak elodonto...
előzmény: HejjaX (#80)
Hajra Svajc!
Szerencsere az allitasa mar sokszor nem volt igaz!
előzmény: Kempesbaba (#72)
sved-dan dontot szeretnek :)
előzmény: Kempesbaba (#69)
Holnap hajra svedek es angolok!
Nezd meg a norveg verziot.
előzmény: Ugor (#3)
Alakul ez a dan csapat, micsoda golok...eljen, eljen!
Længe leve Danmark!
Koszi, sort keritek majd ra, most megvan mar a Bp Skizo, azzal kezdem, illetve a hazaiattila.hu-n fent van Cukor kekseg film is.
előzmény: sleepingdancer (#10)
rémes élmény volt (megspékelve Bognár György "szakértő" kommentárjával, na ebbe bele se kezdek itt inkább...)
előzmény: Kempesbaba (#24)
ne csüggedj szerintem!
gondolj bele, milyen lehet egy dán drukkernek...történetesen én az vagyok...
igen, való igaz, hogy a befejezés, az egész csak egy álom volt happy end sablonos, és oda nem illő, de valamiért mégis derűssé tudott tenni. ezért mindenképp kap egy négyest tőlem, mert az jár neki.