Tapasztalat: 1876 film
Kompetencia: 11 film
Súly: 2151
Regisztráció: 2012. szeptember 8. (11 év, 6 hónap)
Kedvencnek jelölték: 5 user
Bemutatkozás
https://www.imdb.com/user/ur21371611
Kedvencek
Rendezők: Alfred Hitchcock, Ari Aster, Billy Wilder, Chris Carter, Dario Argento, Ethan Coen, Francis Ford Coppola, Fritz Lang, Guillermo del Toro, James Wan, Joel Coen, John Carpenter, John Huston, Jordan Peele, Jules Dassin, Mario Bava, Narciso Ibáñez Serrador, Orson Welles, Otto Preminger, Robert Eggers, Stephen King, Vince Gilligan, Wes Craven, William Castle, William Wyler
Színészek: Alain Delon, Anthony Hopkins, Boris Karloff, Charles Laughton, Christopher Lee, Donald Sutherland, Edward G. Robinson, Gary Oldman, Humphrey Bogart, Michael Caine, Orson Welles, Peter Cushing, Robert De Niro, Vincent Price
Műfajok: film noir, horror, krimi, thriller
Demográfiai adatok
Nem:
férfi
Születési év: nem publikus
Lakhely:
Vác
Legutóbbi szavazatok
Film | Szavazat | Mikor | Átlag |
---|---|---|---|
Cold Earth Sötét titok |
1 | 2024-03-09 | 1,3 (12) |
Flicka och hyacinter Girl with Hyacinths |
5 | 2024-03-08 | ? (1) |
Poroh Veszélyes szállítmány |
4 | 2024-02-27 | ? (1) |
Obsessed Őrült szenvedély |
2 | 2024-02-27 | 2,7 (61) |
Maigret Maigret és a titokzatos lány |
3 | 2024-02-08 | 3,1 (15) |
Kötü Adamin 10 Günü Egy rossz ember tíz napja |
3 | 2024-02-08 | ? (4) |
Zsity Élni! |
3 | 2024-01-29 | ? (2) |
Mayor The Major |
5 | 2024-01-29 | 4,2 (28) |
Where the Crawdads Sing Ahol a folyami rákok énekelnek |
3 | 2024-01-24 | 3,5 (194) |
Ballon A hőlégballon |
4 | 2024-01-23 | 3,8 (120) |
Legutóbbi kommentek
Apróbb Easter Egg:
A kutyákkal gyilkolós Columbo részben, mikor a hadnagy a gyilkos házában jár, feltűnik a film posztere a falon:
https://www.kepfeltoltes.eu/images/2024/03/13/311_j_bitk_p_tn.jpg
Lélekgyilkos darab, amelyben egy véletlen halálesetre adott szörnyű válaszreakció tragédiák sorozatát indítja el.Egy anya számára a gyermeke elvesztése önmagában is tragikus, de mi van akkor ha az aki (ha óvatlanul is de) felelős a gyermeke haláláért saját társaival szőnyeg alá söpri a tettét?! Ebben a filmben a rendőri erkölcstelenség malomkövei mindent ledarálnak, ami az útjukba kerül, vigasztalhatatlan szülőket, emberi életet és igazságosságot .Azt az igazságosságot amelyet senki sem felejt, de amelyet mindenki el akar felejteni ezért becsukja a szemét, amikor a törvénytelenségre néz.Itt a törvény őrei nem bajtársiasságból segítik a tragédiát okozó társukat, csupán félelemből, tudván az egyik mindig magával ránthatja a másikat.Némelyikükben ugyan megmutatkozik időnként némi emberi jellemvonás de a karakterek folyamatosan olyan nehéz választások elé vannak állítva, amiknél a saját érdek felülírja az erkölcsösséget.Ezt pl a gyászoló anyát megzsaroló jelenetben nagyon kellemetlen volt nézni.Ez köszönhető a színészek érzelemgazdag játékának, akik közül egynémelyik visszatérő arc a rendező későbbi filmjeiben is, mint pl Ő maga, aki itt pont az egyik legtenyérbemászóbb zsarut alakította.Az operatőri munkánál érdemes kiemelni 1-2 'akció'-orientáltabb jelenet beállítását, mikor felfokozottabb tempóba egy konkrét személyt követ a kamera.Nem hittem volna, hogy a https://kritikustomeg.org/film/60764/durak-the-fool-2014 után Bykov megugorja az elvárásaimat de az itteni záróképtől hasonlóképp összerándult a gyomrom, nagyon pesszimista, nagyon szomorú, nagyon nem Hollywoodi.9/10
Anno írtam róla pár sort de újrázás után annyira hatással volt rám, hogy gondoltam megér egy hosszabb szösszenetet.A film nem csak az orosz de minden olyan rendszernek kritikája, amiben a korrupció olyan mélyen gyökerezik, hogy a polgárok gyakorlatilag immunissá válnak rá. Tudnak róla, de különösebben nem foglalkoznak vele, a saját napi problémáik az elsődlesegek.Ennek bemutatására autentikus helyszínül szolgál a szovjet időkben épült lepusztult vidéki lakótelep egyik összedőléssel fenyegető lakóépülete a benne élő leszakadó réteggel.Van köztük asszonyverő részeg férj, kártyázó mihaszna társaság, füvező tiniegylet a folyosón, csupa lezüllés útjára lépő embertípus, akik az életbenmaradás eszközét lopásban/más letaposásában látják.Főszereplőnk Dima aki a leírt jellemvonásokkal teljesen ellentétes tulajdonságokkal rendelkező talpig becsületes vízvezetékszerelő eme véglényekben mégsem a társadalom mocskát látja ,hanem az esetleges tragédiától megmentésre szoruló szerencsétleneket.Okkal nevezhető hát 'Bolond'-nak aki szembeszéllel egyedüliként nézi mások érdekeit.A korrupt városvezetőbagázs lehetséges tragédiahelyzetről való tájékoztatása rövid felocsudást követően sűrű egymásra mutogatást és a csontvázak egymás szekrényeiből való kidöntését szüli.Bizony, ha borul a sz*r a kéz kezet mos elv már nem annyira kifizetődő. A törvénytelenül szerzett anyagi javak iránti mohóság így (is) vissza tud ütni.Aki esetleg mégis próbálja megoldani az adódott helyzetet a zsarolások kereszttüze visszahúzza a métely mocsarába vagy golyóáltali halállal végzi egy híd alatt Ez a reménytelenségből lehetetlennek tűnő kitörés a film minden képkockáján érződik, de a letargiaérzés a záróképen ér a csúcsra, amikor az épület még mindig áll, így a mellette jóakarójukat halálra lincselő birkacsorda számára elmarad a levonható tanulság. .9/10
Számomra egy jó horror ki tud mozdítani a komfortzónámból, egy még jobb pedig kinn is tud tartani.Ez utóbbi kategória volt.A sokk effekttel való pillanatnyi hatáskeltés helyett a veszélyérzet folyamatos fenntartásával operál, hasonlóképp a 78-as Halloween-hez. Amerikai kisvárosi miliő, nyílt terepen széleslátószögű beállítások, főszereplőinket közelről látjuk az utcán, viszont itt egy háttérben figyelő maszkos helyett a képernyő távolából közeledő gyalogosok valamelyike a veszélyforrás.Az elkerülhetetlenül közeledő entitás, ami bárhol bárki alakjában feltűnhet és elkaphat… talán megtörténik-talán nem de a lehetősége ott van a levegőben.A mai intenzív horrorbehatásokhoz szokott nézőknek talán monotonnak tűnhet de nekem személy szerint ez a ritkán elszabaduló de végig lappangó paranoiaérzet jobban bejövős mint a megijedést igen de tartós félelmet kiváltani nem tudó jumpscare-ek.Színészi játék meglepően letisztult és érett egy fiatal generációs gárdától.Sehol egy 'dugtam a pasimmal' és társai féle typic szlenghasználat. A 'Valami' megjelenési formáival is elégedett voltam, ezek ugyan nem ijesztőek de elég bizarr alakok arcmását veszik fel, így a creepyfaktor is pipa. Saját céljai nem tisztázottak de amit a film általa közvetíteni akar, a felelőtlen szexualitással járó lehetséges testi és lelki következmények, mint a szexuális úton terjedő betegségekkel szembeni óvatosság fontossága vagy a meggondolatlan első együttlétet követő bűntudat érzése..Bizony, a fiatal felnőttkor rémisztő megpróbáltatássá válhat, ha nem bánunk vele felelősségteljesen.Nekem a kétértelmű vége is bejött, mert megoldottnak láttatja a történetet de a zárókép felveti egy esetleges folytatás lehetőségét is (ami mint tudjuk idén jön is). Legnagyobb 'hibának' talán azt tudnám felróni hogy nem a 70-es években készült el, akkor még inkább megtalálta volna a közönségét. 8/10
Tanulság a filmből: Ne fogadj el bárban italt idegenektől mert lehet fél vesével kevesebbel ébredsz. Nem egy nagy eresztés de vannak egész eltalált pillanatai (ágy alatt bújkálós, rendőrős igazoltatós) amiknél hellyel közzel sikerül feszültséget is építeni, viszont szemöldökráncolós helyzetekből is kijut jópár, élén pl az uzsistasiba visszalopott vesével, amin kissé fel is nevettem. Végére még befér egy 'csavar' is, már ha azt lehet annak nevezni. Szóval mély nyomokat nem hagyott bennem de közel sem olyan szörnyű mint amire pontértékei (IMDb 2,2) alapján számítottam... 5/10
Örültem neki, hogy az ihletadójában https://www.imdb.com/title/tt0314947/ elkövetett hibák nagy részét sikerült kiküszöbölnie.Jópár helyen átírták és kibővítették alapot, ami valóigaz hosszabb filmet eredményezett, viszont a karakterek itt sokkal értelmesebben vannak eljátszva és az elődre jellemző logikátlan megmozdulásokat (pl pihenjünk meg a tankkal, 'váljunk külön- álljunk össze') is mellőzi a film.Az indokolatlan Bullet time-okat leszámítva a tankcsatákat és az operatőri munkát is igényesebbnek mondanám.A nagylátószögű objektívvel jól használják ki a szűk tereket, ami jól szemlélteti a klausztrofób érzést, amit szerencsétleneknek egy ilyen acélkaszniban összezárva kell átélni... Szintén piros pont hogy egy jellegtelen főnáci helyett itt nemezisként beraktak egy karizmatikus gonoszt akivel egy látványosan és helyenként izgalmasan megkomponált tankos összecsapás is zajlik a fináléban.Az ebből kialakuló helyzet ott a hidas szitunál, illetve a főhős erre adott reakciója szintén bejött.Az már kevésbé, hogy korábban Jäger nem a saját embereivel tisztíttatta meg a harckocsit, mielőtt átadta Ivushkin-nak és az embereinek.Ez nagyban megkönnyítette a szovjet tanktolvajok idáig kifutó menekülését.És negatívumnak sorolnám még a finálé utáni záróképkockát is, ami bár nem olyan esetlenül lett megcsinálva mint az elődnél elsütött mártíros hősiesség de kevésbé hihető..Még ezekkel a hibákkal együtt is azt mondom, hogy jobban sikerült mint a másik film és az nekem 4/10, ez akkor legyen 6,5/10
Fura mód nekem ez a karakterközpontú stílusváltás bejött, talán az első olyan fűrész film, amiben tényleg látjuk a megbüntetendő karakterek részletes előtörténetét. Ami furcsa, hogy itt a totális ellenszenv kiváltása volt vele a cél, ami maradéktalanul sikerült, ilyen undorító féreg bandát amelyik komolyan rászolgált a csapdákra, idáig nem prezentált a széria. Viszont ezzel kilövik a szimpatizálható karaktereket, mert azzal, hogy a nyúzott haldokló Jigsaw ezúttal tényleg gonoszokat szadiz még nem teszi a karakterét sajnálhatóvá és a korábbi/későbbi tetteit igazolhatóvá…Az ellentmondásosnak tartott bepalizása nekem belefért, egy jó emberismerőben is az élni akarás elhomályosíthatja a józan észt. A gondok szerintem a csapdás résszel kezdődnek. Valahogy nem érződik rajtuk a folytonosság, egy két csapda közt simán van idő percekig moralizálni+ leegyszerűsítettebbek mint a korai részekben, bár valóigaz némelyik iszonyat véres és akadnak jó ötletek is de az ilyen 'kanalazd ki az agyad' és vágd le tőből a lábad' féle feladatoknál összetettebb megoldások voltak anno.Vicces, hogy utóbbit egy huszadrangú segítő kapja míg a terv szülőanyjának meg csak egy elgázosított szobára futja, amit megúszik néhány keléssel …Nyilván egy esetleges folytatás megágyazására kellett túlélnie a karakternek de azért, hogy pont a legg*cibbnek jut a leglightosabb.. A Kissrác Vs. Jigsaw a csapdában jó ötlet volt, talán ott éreztem valami feszültséget, bár a gyermekbarátnak beállított Jigsaw szintén érdekes annak fényében , hogy Matthews fiát mindenféle erkölcsi aggályok nélkül tartotta fogva.. de oké, ott a cél szentesítette az eszközt, az itteni körülmények mások voltak.. Az utóbbi pár etapot szerintem simán veri, már csak az ambiciózusabb első fele miatt is, viszont maga a lényegi rész még a tényleg véres volta ellenére is erőtlen, feszültségmentes… De jah, a Spirállal ellentétben ez legalább fűrész film, meg a színészi alakítások is azért helyükön voltak. 6/10
Bírom az ilyen felderítős found footage-oknál, hogy úgy állítják be az aktuális para helyszínt, mint a kísértethelyek Fort Knox-át, ahonnan még ember nem jutott ki élve.2011-ben talán még vérnyomásemelők voltak az ilyen hatáskeltő interpretációk, mára önmaga paródiájává vált, hisz a zsánerfilmek fele így akarja eladni magát.Ennek ellenére a lepukkant elhagyatott kórház, mint táptalaj az ijesztősdire okés.A Színészek alaphelyzetben elfogadhatók, sikongatásnál már befigyel némi irritálófaktor de annyira azért nem tolják túl, hogy zavaró lenne.A gondnok lepénzelése jó médiakritika, hisz a meginterjúvolt utca embere is némi zs fejében hajlamos igazítani a véleményén…Maga a felvezetés elég typic, ahogy a helyzet egyre jobban eszkalálódik, eleinte apró zörejekkel/ megmozduló tárgyakkal a totális őrület betetőzéséig.Ijesztésügyileg már felemás élmény, technikailag okésak de a fokozatos elhalkulásnál vagy mikor közelítenek lassan valami felé, nem kell jósnak lenni, hogy tudd, jön egy nagy bumm.A legvége már kissé kínlódásnak tűnt, a tehetetlenül várt elkerülhetetlent tovább húzták a kelleténél… Összességében egynek befér de pl a vágott szeműek Grave Encounters-e https://kritikustomeg.org/film/82450/gon-ji-am-gonjiam-haunted-asylum-2018 sztoriban nem de ijesztésekben szerintem utcahosszal jobb. Nekem 5/10
A Hammer féle Drakula érától teljesen különálló darab, melyben bár ismét C.Lee alakítja (utoljára) a grófot a stílus ezúttal vígjáték.Horrorfaktort még annyit sem találni benne mint a Frászkarikában, de a vámpírizmushoz köthető helyzetkomikumok (koporsókipróbálós&guminő megharapós jelenet) hasonlóképp jól működnek.Tetszett a sztorivezetés íve, ahogy a gótikus nyitányból átváltunk a mai modern korba, ahol egy ideig amolyan road-movie jelleggel követjük ifjabb Draki kalandjait, előbb csak egyedül majd később már a faterral konfrontálódva, hősszerelmesként a betondzsungelben.Kettejük viszályából is akadnak egész jó poénok.A sztori egy pontján megjelenik egy mellékszál is, amiben a gróf egy filmforgatáson alakít vámpírt, előrevetítve ezzel a 24 évvel későbbi Vámpír árnyékát de itt közel sem annyira meta a megközelítés.Filmvégi megoldásként egy már korábbi Lee-s Drakulából ismert jelenetsort kapunk ami bár logikus volt, a megvalósítását bárgyúnak éreztem, az utolsó kockán bedobott slusszpoén viszont bejött. Összességében vannak egész eltalált elemei, Drakulát akkor is jobban szeretem komolyanvehető rémalakként.Nekem 6/10
Bár thrillerként is promózzák, valójában egy látlelet, ha úgy tetszik szatíra a peremvidéken élő amerikai rétegről. A gyilkossági rejtély feltárása valójában csak váz, ez a film sokkal inkább egy "az amerikai lélek megismerésére tett kísérlet' ahol a hangsúlyt a különböző kultúrák és társadalmi rétegek szembenállása kapja.A rendező ügyesen vezeti be a sztereotíp vidékieket a képbe, csak azért, hogy felülírja a néző kialakult véleményét, miszerint a városon kívül tanulatlan buta emberek élnek. Egyszerűbben szemlélik az életet de ugyanúgy használják a kütyüket és a modern technológiát. A különböző helyzetszituációkban eredeti módon gúnyolja ki az amerikai nép problémáit, a társadalom polarizálódását és az összeesküvéselméletek iránti fogékonyságot , a bürökratikus cécókat, ahogy hivatali szervek egymásra hárítják a felelősséget. A film végül több lesz, mint egy történet a liberalizmus és a konzervativizmus összecsapásáról. Novak karaktere látszólag mindkét oldalt kigúnyolja, hiszen az előbbi képviselője, de hamarosan átitatódik azzal, amit korábban csak annak a társadalomrésznek az előítéletei alapján ítélt meg, amelyhez tartozik. Az, aki azért jött, hogy lerombolja mások sztereotípiáit, kiderült, hogy maga is tele van előítéletekkel. Magam is Kutchert emelném ki mint legemlékezetesebb karakter, már csak azért is mert annál az ominózus jelenetnél sok igazságot is kimond az emberi viselkedésről. Nekem a lezárás is tetszett, amiben a cím is értelmet nyer, ezzel együtt pedig megmutatkozik a főhős empátiája a család iránt, mert sutba dobva saját sztoriját megkíméli őket a szomorú igazságtól és a reflektorfénytől, na ez az igazi újságírói teljesítmény. Érthető a csalódás, ha arra számítasz amire a leírás a cím és a műfajbesorolás utal, de ez egy rétegeltebb film egy puszta whodunit koncepciótól. Nekem 7,5/10