convar

Tapasztalat: 143 film
Kompetencia: 1 film
Súly: 168
Regisztráció: 2012. július 22. (8 év, 4 hónap)
Kedvencnek jelölték: 3 user

Bemutatkozás

Pár kiegészítés még a kedvenceimről:

- filmek:

1. Pink Floyd The Wall
2. Sin City
3. The Straight Story - Igaz történet
4. Dogville

Csak eddig vagyok biztos a sorrendben, tehát a többi csak felsorolásszerűen:

Féktelen Minnesota (Feeling Minnesota)
Őfelsége pincére voltam
A cigányok ideje
Amerikai szépség (American Beauty)
Rekviem egy álomért (Requiem for a Dream)
Bourne-rejtély/csapda/ultimátum

Egyébként imádom a scifiket is, már-már betegesen vonzódom a műfajhoz. Nagy Terminator fan vagyok, de a Szárnyas fejvadász (Blade Runner), az Alien-ek, és a Predator-ok is alap.

Amiket általában kerülök: a Michael Bay és társai féle popcornokat és a vígjátékokat. Ez utóbbinál kivételt képeznek a "magyaros ízesítésűek". Az Üvegtigriseket pl. nagyon is szeressük! :)

- sorozatok: Twin Peaks, Maffiózók (The Sopranos), TSCC - Sarah Connor krónikái, Drót (The Wire), Sötét angyal (Dark Angel), Dollhouse

- TV műsor: Beugró, Mindenből egy van

- sportág: tenisz, autó-motorsportok

- sportoló: Ayrton Senna forever

- sportolónő: Agnieszka Radwanska, Simona Halep, Ana Ivanovic, Sabine Lisicki, és nem utolsósorban Li Na

- zene: Vaya Con Dios, Bruce Springsteen, Dire Straits, Ghymes, Quimby, Pink Floyd, INXS, The Doors, Led Zeppelin, Deep Purple, Aerosmith, Lenny Kravitz, Sheryl Crow, Santana, Franz Ferdinand, Oasis, Katie Melua, Norah Jones, Faithless, Depeche Mode, Apollo 440, Kosheen

- könyv: George Orwell: 1984, Frank Herbert: A Dűne

Filmes osztályzataim, összegyűjtve:
http://www.filmkatalogus.hu/ertekelesek-350150

Szimulátorozom is, én lennék a magyar Grand Prix Legends bajnokság, a HGPLM utolsó bajnoka:
http://hgplm.gtr-masters.hu/index.php?page=archivum

Jelenleg itt versenyzek: http://www.eolc.de/board/open.php?f=member&mID=909 de itt is sokszor indultam: http://freeleo.hu/weekly/?page=Driver&driver=Gabor%20Olah

Indavideo: http://indavideo.hu/profile/convar
Youtube: http://www.youtube.com/channel/UCH9fakOo40rOv7HGvbGc1rQ

Kedvencek

Rendezők: Guy Ritchie, Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Woody Allen
Színészek: Ashley Judd, Charlize Theron, Jennifer Connelly, Jessica Alba, Kate Winslet, Leonardo DiCaprio, Rudolf Péter, Salma Hayek, Steven Seagal, Summer Glau
Korszakok: alapjában véve nekem nem ettől függ hogy egy film jó-e.

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1979
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
The Brave
A halál ára
5 2020-09-03 3,2
(81)
Inferno
Pokol
3 2020-07-18 3,3
(103)
Mammoth
Mamut
5 2020-07-18 3,5
(99)
Je t'aime moi non plus
Szeretlek, én se téged
3 2020-07-03 ?
(1)
Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél
 
3 2020-06-07 3,0
(112)
Le mépris
A megvetés
5 2020-06-03 3,7
(126)
Satánico pandemonium
 
1 2020-05-28 2,8
(12)
C'était un rendez-vous
 
4 2020-05-23 3,7
(15)
Walkabout
Vándorrege
5 2020-05-05 4,0
(58)
Gengszterfilm
 
5 2020-04-26 3,2
(49)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2020-11-13 20:58:22 Reservoir Dogs (1992) / Kutyaszorítóban convar (5) #104

Kivágott jelenetek --> méghozzá az összes, és méghozzá magyar felirattal (ami szintén a DVD-ről van rippelve)! Csak 1xűen indítsátok el hozzá a feliratozás funkciót is, már ha esetleg vkinél a módosított beállítások miatt ez nem indulna el automatikusan:
https://www.youtube.com/watch?v=exSgeNc6fXI

Itt is vannak olyan dumák hogy ihajj. A kedvencem 9:32-nél Mr. White (aka Harvey Kietel): "Nem hívtál te fel senkit! Csak egy k*rvádat, akin sportcipő van."

Meg ahogy mondja. Ezen én tényleg szakadtam :DDDDD

Amúgy itt megint arra jutottam hogy érthetetlen hogy miért kellett ezeket a jeleneteket kivágni, hiszen elvenni úgysem tudtak volna a film értékéből, csak hozzátenni. Az első kettő pl. még sokat hozzá tudott volna tenni Mr. Narancs/Freddy (aka Tim Roth) bandába beépülős hátteréhez. Az azt követő kocsis beszélgetés Mr. Fehér, Eddie és Mr. Pink (aka Steve Buscemi) között meg úgy ahogy van, pont uolyan überkirály sztem mint bármelyik másik amik előtte/utána a garázsban zajlottak le.

És itt még az sem lehet érv mint esetleg a többi Tarantino filmnél, hogy a már amúgy is hosszú filmet még tovább nyújtották volna, hiszen a Kutyaszorítóban - főleg Tarantino későbbi rendezéseinek tükrében - még egészen rövid, még 100 perces sincs, szóval ennél ez a fenti kb. 10 perc aztán tényleg, még igazán belefért volna.

Jó, a legvégén a két füllevágós jelenetre úgy már tényleg nem volt szükség, sztem is jó ill. jobb az a verzió ami végül a filmbe került (ezért is írtam az előbb 10 percet, nem pedig 12-őt).

Amúgy az elején a szőke csajszi is nagyon aranyos eleve ahogy tömi magát :D - apropó, amin még ennek kapcsán elgondolkodtam, hogy Nina Siemaszko-val amúgy mekkora kiszúrás volt már ez. Értitek, ez a film nyilván egy olyan dobása lehetett volna neki is amire aztán bármikor lehetett volna hivatkozni (tehát pl. későbbi szereplőválogatásokon is, hogy "és már szerepeltem egy Tarantino filmben is, a Kutyaszorítóban-ban, én voltam benne a piros bőrkabátos, szőkehajú rendőrcsaj, aki segített Freddynek beépülnie Joe Cabot bandájába"), meg amire amúgy is, nyilván ő is olyan büszke lett volna ha az ő neve is feltűnik a film végi stáblistán. Erre Tarantino mit csinál? Kivágja az összes jelenetét. Nesze neked, Nina :D De tényleg, ez kb. uolyan szívás mint amikor a Ponyvaregényben Mia Wallace-ról meg tudjátok az derül ki hogy volt is színésznő meg nem is, mert bár szerepelt egy pilotban, de ahogy Jules fogalmazott "Van, amelyik pilotból sorozat lesz, van, amelyikből semmi. Ő olyanban játszott, amelyikből nem lett semmi." :D


Ja és végül, hamár most úgyis újranéztem a filmet (immáron felirattal): az különben sztem egy kisebb logikai baki hogy a végén Narancs elárulja White-nak, hogy ő a besúgó - vagy legalábbis eléggé érthetetlen, ill. ellentmond a józan észnek. Hiszen ha nem teszi, ő valszeg simán túlélhette volna az egészet, hiszen a legutolsó pillanatokban ugye már ott a rendőrség (+ jó eséllyel a mentők is), és ha White nem tudja meg hogy Narancs kicsoda, akkor nyilván nem is lövi le, hiszen akkor miért is tenné, főleg hamár addig annyiszor megvédte/bevédte, annyira, hogy ugye a végén még egy golyót is bevállalt érte. Merthát tényleg nagyon kedvelte a srácot na, ez végig nagyon érezhető volt. Na, és ezek után akkor mégis mit várt Narancs attól a beismerő vallomástól? Hogy majd White azt mondja neki "oké semmi gond, megértem", vagy hogy "oké, spongyát rá, azért majd remélem néha meglátogatsz a börtönben" ?????? Amikor előtte még a barátait is lelőtte csak azért hogy menthesse Narancsot? Ezek után mégis, tényleg mekkora csalódás lehetett a számára azt hallani, ahogy akit eddig annyira védett és aki miatt mindent ill. mindenkit feladott, az valójában végig a másik csapatnak játszott? Szóval tényleg, még1x, tehát ezek után Narancs mégis várt attól a hirtelen fenenagy őszinteségi rohamtól?


Nameg mégvmi: a megkínzott rendőr meg amúgy hihetetlen bátor és kötelességtudó, sőt, önfeláldozó volt azzal, hogy nem árulta el Narancs kilétét, még akkor sem ugye amikor Mr. Drapp/Mr. Szőke (aka Michael Madsen) már borotvával hadonászott előtte. Hiszen aztán, hogy Drappot Narancs lelövi kiderül hogy igenis tudott Narancs spicliségéről, tehát arról hogy Freddy a beépült ember:

- Figyelj, Marvin, én is zsaru vagyok.
- Igen, tudom.
- Tudod?
- Igen, a neved valami Freddy izé...
- Newendyke... Freddy Newendyke.
- Frankie Frenchetti mutatott be úgy fél évvel ezelőtt.

2020-08-25 13:22:38 Jackie Brown (1997) convar (5) #62

Csakmert azt mondják hogy az ismétlés a tudás anyja :)

Jackie Brown - Louis vs. Melanie (complete, in HD)
https://www.youtube.com/watch?v=adCM1dWWDvY


Ill. ami talán még érdekesebb, és ezért sztem kifejezetten elismerésre is méltó, hogy az uploader így összeállította::

Jackie Brown Money Exchange Sequence Synchronized
https://www.youtube.com/watch?v=HqxQnqclH-g

2020-08-20 10:01:22 Gotti (2018) convar (?) #6

Félig OFF,

de sztem elég gáz a cikkek fülnél egy olyan kritika linkjét találni amiben a "kritikus" pl. egy olyat is megfogalmaz benne hogy "Idősebb és ifjabb Gotti nejei rendületlenül kitartanak uruk mellett és szép sorban ellik a gyerekeket."

Ez sztem nem éppen Kritikus Tömeg színvonal, vagy inkább egyáltalán nem vall az oldalra.

Ismétlem: szerintem.

2020-07-18 11:05:00 Inferno (1980) / Pokol convar (3) #10

Messze nem adta azt a hangulatot, és így élményt mint a Suspiria. Hogy ebben mekkora szerepe volt annak hogy ennek a filmnek nem Goblin szerezte a zenéjét - valszeg elég nagy.

Mondjuk az a rész azért így is überkirály volt amikor ez szólt:

Inferno OST - Mater Tenebrarum, by Keith Emerson
https://www.youtube.com/watch?v=YlDvw8INg0M

Csakhát ez nem a fajta zene sajnos ami önmagában teljesen "be tudna lakni", "ki tudna bélelni" egy filmet, mint ahogy a Suspiria main title-ének újra és újra visszatérő csilingelős alapmotívumai igen.

Az mondjuk még tetszett, hogy egy ideig folyamatosan változott a (néző által vélt) főszereplő, mert egy darabig ők is elhaláloztak, egyikük a másik után, és emiatt egyre inkább tényleg lehetett/kellett izgulni értük az így jelentősen megemelt kiszámíthatatlansági faktor miatt. Ez tényleg nagyon jó volt.


Meg pl. ez is ütött, amikor megláttam:


Szóval volt persze egypár jó pillanat ebben is, csak mondom, az az úgymond folyamatos varázs, na az az ami ebből nagyon hiányzott.

Meg vhogy itt már a (Suspiriából jól megismert, a rendező egyik védjegyének számító) erőteljes színhasználatot is néha túlzottan öncélúnak éreztem...


Összességében, egyszóval tehát: csalódás.

2020-07-18 08:01:42 Mammoth (2009) / Mamut convar (5) #14

Sztem nagyon-nagyon jó film. És sztem pont azért, amit ahogy olvastam, sokan mások meg a szemére vetettek: hogy igazából nem is történnek benne olyan húdenagy dolgok (bár ez azért nem teljesen igaz, mert pl. a fülöp-szigeteki kisfiú megerőszakolása azért nagyon is durva), hanem csak úgy folynak a benne a dolgok, aztán 1x csak vége van. Mert az élet inkább ilyen, és ez szándékosan egy kifejezetten életszagú film akart lenni (idézek egy rendezői interjúból: "Nem vonzanak a drámai cselekményszövés lehetőségei, nem azért filmezek, hogy folyton izgalmas fordulatokkal lepjem meg a közönséget. Az élet maga érdekel, nem a dramaturgiai zsonglőrködés." Ennyi. https://magyarnarancs.hu/film2/ezt_az_egyet_meg_es_aztan_vege_-_lukas_moodysson_filmrendezo-74541).

Mert igen, sokszor már pont az a baj a drámai műfajjal is, hogy itt is folyton növelni akarják a tétet, próbálnak egyre több csavart, meg minél nagyobb tragédiákat belevinni a történetbe - igen ám, csak sokszor ez aztán érezhetően a realitás, és így a mű átélhetősége kárára is megy. Na ezt a hibát ez a film példamutató módon elkerülte, de úgy, hogy közben mégis világos maradt a mondanivaló is, ill. azok a dolgok, amelyekre fel akarta hívni a figyelmet a film mai, modern világunk kapcsán. Szóval nagyon is kerek lett ez, én úgy érzem.

De egyébként mindez a karakterek milyenségén is érezhető - itt mindenki tényleg teljesen hétköznapi nyelven beszél, nincsenek nagy szavak, üres, semmitmondó anekdotázgatások, és mindez tetejébe egyetlen karakterre sem lehet azt mondani hogy tipikusan egydimenziós lenne. És ezáltal nincsenek benne teljesen rossz és teljesen jó emberek sem - emberek vannak benne, akik reagálnak így vagy úgy az életükben történt dolgokra.

Az meg külön is mekkora volt már hogy a mamutagyarból készült toll nem kellett a thaiföldi uzsorásnak, merthogy a tollak nem igazán érdeklik :) És hogy a lány így mennyire koppon maradt. Merthogy ugye, a lánynak láthatóan fogalma sem volt arról hogy mekkora érték birtokában van. Bár Leo nyilvánvalóan segíteni akar a lánynak azzal, hogy otthagyja neki a tollat, csak azért akkor már azt is odaírhatta volna neki még egy otthagyott cetlin hogy "De ez egy nagyon értékes toll ám mert mamutagyarból van, és ezért 3 ezer dollárt ér.", mert ez így olyan, mintha adott is volna neki vmit meg nem is :) Mert erre szokták mondani ugye, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte. És így lett a 3000 dollárból végül 30, amennyiért végül be tudta váltani a lány a rá hagyott cuccokat. Nem nagy tragédia ez sem, de azért nagyon elgondolkodtató pillanatai voltak ezek is a filmnek, hogy sokminden mennyire helyzetfüggő lehet, ill. hogy min múlhatnak dolgok.

Na és ami még nálam sokat hozzátett a film hangulatához/élvezetéhez, azok a kiválasztott jobbnál-jobb zenék. Főleg

Cat Power The Greatest-jére gondolok (amit amúgy már a My Blueberry Nights-ban is imádtam)
https://www.youtube.com/watch?v=gMU9m13ZTek

meg a Ladytron-ra, azon belül is főleg erre a két számukra:

az International Dateline-ra
https://www.youtube.com/watch?v=aAGeMVjtXo8

és az Destroy Everything You Touch-ra:
https://www.youtube.com/watch?v=fk4SNu-_yuU

Sztem kiszabott nagy mindkettő, vagyis hála Moodysson-nak, így úgy néz ki megvan a legújabb kedvenc elektronikus bandám is.


Amúgy eddig két Moodysson filmet láttam, a Lilja 4-ever-t és ezt, és nálam mindkettő 5 csillag lett. Lehet megvan a legújabb kedvenc rendezőm is? :)

2020-06-05 21:35:35 Le mépris (1963) / A megvetés convar (5) #16

Így-így! Aki szerint nem reális az a röpke kis félórás lélektani meccs a lakásban a férfi és a nő között, az vagy egyáltalán nem volt még párkapcsolatban, vagy ha volt is, nem sokban és pont kifogta azokat a nőket/pasikat akik pont nem olyanok mint a filmben láthatóak (vagyis szerencséje volt/van).

Mert amúgy persze, nyilván nem mindenki olyan mint ebben a filmben, egyébként sem szerencsés sose általánosítani se a nőket, se a férfiakat. De az is biztos, hogy ami a filmben van, az nagyon is gyakori és általános szituáció.

És hogy miért? Hát lehet hogy nem pont ezért, de nekem erről amúgy akkor is mindig az a régi, híres Karinthy idézet jut az eszembe, miszerint "Férfi és nő. Hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar - a férfi nőt - a nő férfit." :)

És én bizony ezt a bizonyos "egymás meg nem értését" még talán soha nem láttam ilyen jól megjelenítve, mint ebben a filmben. (És nem mellesleg ezért, Godard-on túl külön pirospont jár Bardot-nak és Piccoli-nak is, mert általuk, az alakításuk lévén tényleg teljesen át tudtam érezni hogy épp mi megy köztük, ill. Bardot is annyira jó ebben, hogy most egy kicsit még a nők szemszögéből is képes voltam belelátni a dologba :) )

Mondjuk mindezektől függetlenül abban egyáltalán nem vagyok biztos hogy hosszú távon is emlékezetes filmélmény marad-e, szóval az hogy mindebből mi marad meg, hogy évek múltával is emlékezni fogok-e még vmire belőle Bardot pirosban úszó meztelen fenekén meg mondjuk a Capri szigeti nyaraló piramist formázó teraszán (lásd pl. a 2016-os cannes-i filmfeszt. plakátján is: https://www.filmtett.ro/thumbs/hir_5165.jpg ) kívül, azt majd még az idő eldönti.

előzmény: Neela (#14)

2020-04-07 14:30:25 The Irishman (2019) / Az ír convar (?) #59

Az én kedvenc jeleneteim a filmből :)
https://indavideo.hu/video/Az_ir_-_Jimmy_Hoffa_vs_Tony_Pro

Azért Stephen Graham színészi pályaíve sem semmi, ahogy a Blöff kissé még alamuszi nyuszi figurájától eljut Az ír-ig, mert ahogy itt mondja 5:33-nál azt hogy "What can I do for you?", azzal már annyira jól hozza a "kis Al Capone" imidzst hogy jobban már nem is lehetne :) Szóval well done Stephen, itt abszolút egyenrangú partnere még Pacinonak is.

2020-04-07 14:29:27 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] convar #24855

.

--
Áthelyezve a(z) The Irishman topikból.

"Felejtsd el a Macska-jaj-t vagy a Cigányok idejét, azok csak szünidei matinék ehhez képest."

A cigányok ideje kizárt - sőt, abban a gyermekkereskedelem, mint megjelenő elem sztem fajsúlyosabb téma, mint ebben bármi.

A Macskajaj igen, dehát az meg vígjáték, tehát ott meg az almát hasonlítottad össze a körtével.

előzmény: Jereváni Rádió (#3)

Igazán csak Salma Hayek táncáig tetszett (de az nagyon! :D), mert ami utána jött az nekem is egy kicsit too much volt :) (amúgy se voltam sose vmi hűdenagy vámpírtéma rajongó)

Viszont addig tényleg hatalmas, akkora cool dumákkal, zenékkel (Tito & Tarantula, sőt úgy ált. latin rock rulez!!! amúgy ebből kifolyólag term. a film soundtrack-je is nagyon pöpec ám!), hangulattal hogy az kész. Rodriguez nagyon érzi ezt a mexican feelgood életérzést (ugye ezen a filmen kívül az összes Mariachi film is, + Machete 1-2), ami annyira jól átjön a filmjein, és ami irtó sokat dob rajtuk. (Nekem amúgy ez az oldschool Rodriguezes-Tarantinós gengszteres-rosszfiús-nagydumás-régi kocsik-régi zenék és/vagy latin rock-folyton bazmegezős filmes világ amúgy is abszolút zsánerem, rajtuk kívül talán csak Guy Ritchie szintén az alvilágról szóló bűnügyi akció-vígjátékait tudom még ennyire élvezni.)

+ Clooney is nagyon jó benne, Tarantino meg akkora rohadékot alakít benne hogy áááá, hogy utáltam benne :) Juliette Lewis meg, hát hihetetlen hogy 2 évvel a Született gyilkosok után itt meg hogy elhiszed neki (mert ellehet, alakítja annyira jól) hogy ő még egy ilyen ártatlan, naiv lélek :)

Ja és szegény Ernest Liu, a plakátokra már fel se került a neve, pedig majdnem akkora szerepe van a filmben mint Lewisnek.

Amúgy az imdb-n még van pár érdekesség felsorolva a filmmel kapcs., pl.

- eredetileg a Titty Twister mészárlás és harci jelenetek még hosszabbak voltak és még durvábbak, több vámpír és ember halálával jártak. Néhány ilyen felvétel a DVD/BD extrái között megtalálható. De íme:
https://www.youtube.com/watch?v=L3inEnM-jsA
Sztem azért a guillotine-hasú ocsmányságért (tehát amelyiknek a hasa helyén egy száj van) tényleg kár, a pattanásos poén viszont nagyon helyes hogy ment a levesbe, mert az csak szimplán gusztustalan.

- Salma Hayek meg fél a kígyóktól! Ezért az elhíresült táncjelenet (amiben ugye úgy kezd hogy egy albínó piton tekereg a nyakán: https://www.youtube.com/watch?v=8KOc5qdfBOs ) felvétele előtt ezért hónapokig járt terapeutához, hogy legalább arra az időre le tudja küzdeni ezt a fóbiáját. (Mondjuk akkor már nem lett volna 1xűbb ha eleve kígyó nélkül veszik fel?)

- Hayeknek amúgy nem volt koreográfusa a tánchoz. Rodriguez csak azt mondta neki, hogy érezze a zenét és táncoljon rajta. (Rodriguez mellesleg ugyanezt a taktikát alkalmazta Jessica Alba-val is a Sin City-ben.)

- sőt, még az is ide tartozik, hogy a forgatókönyv szerint eredetileg nem is az After Dark-ra, hanem The Coasters - Down in Mexico-jára kellett volna táncolnia!!! Amúgy Tarantino aztán 1x tényleg felhasználta a Down in Mexico-t is egy táncjelenethez, méghozzá a Halálbiztos-ban:
https://www.youtube.com/watch?v=-_fZDvxpXEI
(Amúgy sztem pont így lett jó, tehát az Alkonyattól az After Dark-kal, a Halálbiztos meg a Down is Mexico-val.)

- nem tudom hány embernek tűnt fel, de Cheech Marin 3 féle mellékszerepet is eljátszik a filmben: először is ő volt a határőr, aztán ő ajánlgatja a pussy-kat az embereknek a bár előtt még kora este, tehát akit Clooney és Tarantino már azelőtt összever hogy belépnének egyáltalán a kocsmába, és a végén ő Carlos is, akivel Clooney másnap reggel találkozni akar:
https://cdn2-www.comingsoon.net/assets/uploads/2015/08/cheech-faces.jpg

- volt olyan elképzelés is hogy Tarantino rendezi is a filmet, de aztán annál maradt hogy csak játszik benne, hogy magára a karakterébe több figyelmet tudjon fordítani.

- amikor azt mondja Clooney Hayeknek, hogy "Nem, kösz, már voltam házas!", az improvizáció volt.

- Clooney amúgy kemény 250E USD gázsit kapott ezért a szerepért - de ugye ne feledjük, itt még nagyon a filmes pályafutása legelején jár csak, olyannyira, hogy ekkoriban, közben még a Vészhelyzet-et is csinálta. Amúgy a Vészhelyzetes bajtársak is term. ott voltak vele a film premierjén :)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTIxMTkxNTMyM15BMl5BanBnXkFtZTYwOTU1ODk0._V1_.jpg

Összes komment...