dikalosz

Tapasztalat: 1388 film
Kompetencia: 8 film
Súly: 1588
Regisztráció: 2012. június 6. (6 év, 8 hónap)
Kedvencnek jelölték: 35 user

Kedvencek

Rendezők: Alekszej Balabanov, Dario Argento, Jan Švankmajer, Jean-Pierre Melville, Lucian Pintilie, Nicolas Winding Refn, Park Chan-wook, Paul Verhoeven, Sidney Lumet, Slobodan Sijan, Sono Shion, Tanaka Hiroyuki (SABU), Věra Chytilová
Színészek: Alain Delon, Audrey Hepburn, Danilo 'Bata' Stojkovic, Gian Maria Volonté, Jean-Paul Belmondo, Lino Ventura
Műfajok: horror, krimi, szatíra, thriller, western
Országok: csehszlovák, dél-koreai, francia, jugoszláv, olasz
Korszakok: 50-es, 60-as és 70-es évek.

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: nem publikus
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Who's Afraid of Virginia Woolf?
Nem félünk a farkastól
5 2019-02-17 4,4
(248)
Kamera wo Tomeru na!
One Cut of The Dead
5 2019-02-15 ?
(6)
Den skyldige
A bűnös
4 2019-02-15 4,2
(218)
Suspiria
Sóhajok
4 2019-02-15 3,7
(120)
Kisüzem Bar
 
2 2019-02-04 3,6
(15)
Closer
Közelebb
4 2019-02-03 3,9
(689)
Sen to Chihiro no kamikakushi
Chihiro szellemországban
5 2019-02-02 4,4
(799)
Shelter
 
5 2019-02-01 3,9
(13)
Tonari no Totoro
Szomszédom, Totoro
5 2019-02-01 4,3
(367)
Upgrade
Upgrade – Javított verzió / Újrainditás
4 2019-01-23 3,9
(239)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Zseniális film. Azonban a házasság témakörében még mindig az Ucho című klasszikus viszi a prímet.

2019-02-15 17:07:39 Den skyldige (2018) / A bűnös dikalosz (4) #47

Nem állt szándékomban, ha így érezted, ne haragudj. Azért ragadtam ki ezeket, mert ezekre hivatkoztál.

Igen, a film szerint mindenképpen létezik egy ilyen embertípus, az, hogy a valóságban ki mit gondol, van e ilyen, már egyéni dolog. Én leírtam, hogy szerintem simán előfordulhat, én tudtam vele azonosulni :)

előzmény: paksiendre (#46)

2019-02-15 16:50:19 Den skyldige (2018) / A bűnös dikalosz (4) #44

Ezek a kérdések pont azt a célt szolgálták volna, hogy ezt: "Az egész film mivoltát és létezését tekintve nagyon sokat nyom a latba az efféle logikátlanság JÁTÉKFILMES szempontból" megértsem. Örülnék, ha válaszolnál rájuk. Az, hogy a logikátlanságot azzal definiálod, hogy az írók logikátlanok voltak sem segített.

"a film a saját cselekményrendszerében logikátlan"

Gondolom, a #26-os hozzászólásod hivatott ezt alátámasztani. A baj ezzel csak az, hogy ott te a valóság alapján állítottál elvárásokat.
"Nem gondolnám, hogy ez morális, helyes, jó cselekedet. Épeszű ember nem hagyná a gyerekgyilkos élettársát trécselni a gyerekével, (miután a másik gyereküket megölte) miközben viszi a diliházba, főleg úgy, hogy meg se bizonyosodik róla, hogy ő vele beszél."
Morális, helyes, jó, épeszű. Ezek olyan szavak, melyek egy film cselekményrendszerén túlmutatóan léteznek.

"Továbbá pont, hogy teljes mértékben beszámíthatatlan a nő, ezért ha logikusan gondolkodott volna a férj (vagyis a forgatókönyvírók) tudvalevő lett volna, hogy bármire képes a nő, beleértve felhívni rendőrséget is, hogy mentse a szűrét."

A kérdés, milyen szempontból logikusan? "JÁTÉKFILMES szempontból"? Abban gondolom egyetértünk, hogy általános igazságként elfogadott játékfilmes logika nem létezik. Eszerint a film saját rendszerén belüli logikáról beszélünk. Az itt levő elvárásaid viszont egy ezen túlmutató világból származnak. Még ezzel sem feltétlenül lenne problémám, ha elfogadnád a magyarázatomat/magyarázatunkat.
"Amúgy már megint ide van keverve a kemény valóság és a különböző embertípusok, de viszont én ezzel nem tudok mit kezdeni"
Éppen ezért nem értem, miért.

előzmény: paksiendre (#39)

2019-02-15 15:28:41 Den skyldige (2018) / A bűnös dikalosz (4) #38

Logikátlanság játékfilmes szempontból? Milyen logikát vársz egy játékfilmtől? Vagy mik az erre vonatkozó kikötések? Hogy viszonyul a játékfilmes logika a realitáshoz? Mi az az állandó érték, ami alapján lehet mérni a játékfilmes logikát? Egy olyan játékfilmnél, ahol egyértelműen törekedtek a valósághűségre, miért nem lehet annak függvényében értékelni a logikusságot?

előzmény: paksiendre (#37)

2019-02-15 05:09:27 Den skyldige (2018) / A bűnös dikalosz (4) #33

Hiába, különbözünk. Én pont a valósághűsége miatt tudtam haladni a flow-val. Gondoltam, így könnyebben megérted a másik oldalt. Ezért aztán nem is érdekelt, vajon egy-egy elemnek milyen szerepe lehet a csavar szempontjából. A mondatbővítésemmel valójában erre szerettem volna utalni.

előzmény: paksiendre (#32)

Minden szóval egyetértek, ez a maga nemében egy hibátlan film. Ráadásul iszonyat aranyos. Nézzétek!!!

előzmény: von Schatu (#1)

2019-02-14 23:22:13 Den skyldige (2018) / A bűnös dikalosz (4) #31

Érdekes. Szerintem meg ha megölik az ember gyermekét, és még így is szeretem annyira a gyilkost hogy ne feldaraboljam, hanem elvigyem egy elmegyógyintézetbe, pont leszarom, hogy van-e nála telefon. Vagy hogy felkérdezzem, kivel beszél, miért beszél. Valószínűleg teljesen kiégek testileg, lelkileg, s csak visz előre az üresség, mellőzve a racionalitást. Létezik ez az embertípus, sőt szerintem nem is ritka, akitől az ilyen viselkedés egyáltalán nem idegen.

Ha jól emlékszem az apáról tudjuk, hogy voltak valami rendőrségi ügyei (persze, hiszen el kellett terelni a nőről a gyanút a csavarra). Nem, az apáról azért tudjuk hogy voltak rendőrségi ügyei, mert a főszereplő a neve alapján utánanézett. Ez a mondatod kicsit nekem is a kákán is csomót effektust juttatja eszembe.

Egyébként nagyon tetszett, hogy a főszereplő gyakorlatilag a bűne beismerésével mentette meg a beteg nő életét.

előzmény: paksiendre (#18)

2019-02-09 23:23:04 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] dikalosz #24073

Pontosan.

--
Áthelyezve a(z) Suspiria topikból.

előzmény: BonnyJohnny (#24072)

2019-02-09 21:47:13 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] dikalosz #24071

Nekem az eltérő véleménnyel nincs bajom, nem úgy mint azzal az állítással, ha valaki szerint nem hangulatgyilkos a Goblin zenéje, az nem igényes néző.

Amúgy érdekes hogy azt írod, a zene nem passzol a hangulathoz. Szerintem a hangulatot a jelenlévő eszközök teremtik meg. Ugyannakkora súlya van a képnek, mint a zenének, s ily módon nem lehet egyiket vagy másikat a hangulat fogalmán kívül értékelni.

Azt viszont megértem, hogy egy ilyen zene például nem tartozik bele a klasszikus értelemben vett horror univerzumába. Pont ezért megosztó alműfaj a giallo (ami ugye alapvetően nem csak horror, hanem egy különös egyvelege a thrillernek, a kriminek és a horrornak). S hozzám pont ezért áll közel. :)

--
Áthelyezve a(z) Suspiria topikból.

előzmény: The Cortez (#24066)

2019-02-09 19:13:14 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] dikalosz #24065

Nem,

Elég szomorú, hogy az elvileg igényes filmnézők univerzumában ez nem igaz.

ezzel minosited magad.

A legtöbb talán túlzás, de páran tényleg azok. Velem együtt persze.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy nálad elvárás, hogy egy horror alatt 'horrorzene' szóljon. Talán a félelmetes, feszélyező szó az, amit kerestél. Ugyanis nálam, mint nyitott és kreatív embernél a horrorzene kifejezés egy jóval tágabb fogalom, amibe a Goblin beletartozik.

Egyébként az ötöseiddel arra szerettem volna utalni, hogy mindenkit lehet minősíteni az értékrendszere alapján. Viszont itt azon vagyunk, hogy magát az alkotást értékeljük.

--
Áthelyezve a(z) Suspiria topikból.

előzmény: The Cortez (#24064)

Összes komment...