adikaland

Tapasztalat: 242 film
Kompetencia: 2 film
Súly: 292
Regisztráció: 2012. április 21. (7 év, 6 hónap)
Kedvencnek jelölték: 4 user

Demográfiai adatok

Nem: férfi
Születési év: 1984
Lakhely: Budapest

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
High Life
Csillagok határán
1 2019-09-30 2,4
(45)
Napszállta
Sunset
3 2019-05-07 2,9
(149)
Arctic
Sarkvidék
4 2019-04-27 3,6
(137)
Under the Silver Lake
Kaliforniai rémálom
2 2019-04-26 3,7
(103)
Assassination Nation
Gyilkos nemzedék
4 2019-04-20 3,0
(27)
Mandy
Mandy – A bosszú kultusza
2 2019-01-31 3,2
(162)
The Ballad of Buster Scruggs
Buster Scruggs balladája
3 2019-01-03 4,0
(184)
Roma
 
4 2019-01-02 3,9
(150)
Hereditary
Örökség
4 2018-09-04 3,5
(355)
Isle of Dogs
Kutyák szigete
3 2018-07-16 4,1
(340)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2018-02-13 18:11:36 Az állampolgár (2016) adikaland (5) #35

Huhh!! marad a szatíra :)

előzmény: zéel (#34)

2018-02-13 17:53:54 Az állampolgár (2016) adikaland (5) #33

Remek honi szatírát lehetne már forgatni, már pár éve mormolom. Remélem lassan lesz is.- Őrület Viszont jó, hogy nem voltam ott, mert csak a fotelból ennyire nevetséges.
Lélekölő drámában senki nem nem kussoltatja el a nőt a honpolgárok közül...

előzmény: zéel (#31)

2018-02-13 17:37:53 Az állampolgár (2016) adikaland (5) #29

"Női princímium pipa,erre jön egy migráns"

előzmény: dittike (#28)

2018-02-13 17:32:36 Az állampolgár (2016) adikaland (5) #27

A lényeg, hogy tetszett neki :D

2018-02-01 11:57:13 Shot Caller (2017) / A góré adikaland (3) #12

Nem igazán értem, hogy miért sztárolják sokan ezt a filmet.
Ennél még a szétstilizált Brawl in cell block 99-et is komolyabban tudtam venni. Értem én , hogy a börtön tesz bünözővé...konklúzió?? Motiváció? Ja család értem.
Nekem ez magában kevés, még ha próbált érdekesnek is tűnni a párhuzamos idősíkokkal.
A zene nagyon idegesített.
Az viszont tény, hogy a Lannister jó színész, a Richard Clayderman fizimiskája nem segít a karrierjén, ezért ez a szerepvállalás frappáns volt tőle

Sokkal jobb volt,mint vártam. A kritikák és főleg a Fehér Isten után.
Az ember gyermeke beakadhatott itthon. A Saul után itt még kézzelfoghatóbb a hatás.
Viszont amíg Cuarón filmje egy zseniális parabola,addig ez sajnos közel sem az.
A valóság túl közel van hozzá.
Az elején még bíztam benne mikor elhangzik a "víz túloldalán már Európa", hogy nem leszünk ennyire itthon.-ahogy a Kontroll is tudott nem kékmetró lenni, ez itt nem sikerült.
Ha a konkrét cél meg a konklúzió az, amit az orvos ki is mond, azaz kicsit nézzünk felfelé, akkor a realistáskodást,terrorveszélyt (vallásos meggyőződésből van ugye az is) kilóg.
Persze ha a migránskérdés van akkor jogos, viszont a kritikák is jogosak így, hogy sokmindent akart a Jupiter, és súlytalan maradt.
Van pár erőltetett,fejvakarós történés is a filmben, amitől izzadságszagú néhol, de így is messze jobb illatú,mint a Fehéristen.
lemobilozza, elhagyja,aztán van megint másik mobilja, el is érik rajta ; ifjabb ács keresi az apját, de megismeri az apja jellegtelen fekete táskáját,amiben pont a bomba van, amit az hordoz,akit pont az orvos engedett el; A túszt elengedi,aztán hívják a liftet; A seggsnitt....Meg azt az áldás a tetőn, na azt mindenképp hanyagoltam volna
De ehhez hasonló "gyengébbek kedvéért" jelenet van pár, csak ezeken kívül nincs nagyon más, ami rávezetne, hogy kiez miez a srác. -Ok repül de ettől miért lenne megváltó, vagy jó?-

Jók a színészek, ami meglepő , mivel eddig kb csak olyan gyenge színjátszást láttam Mundruczónál, mint amit ő is tud. Lásd: Frankenstein-terv.
Ami viszont félremegy az az utószinkron- végre szép lassan elfelejthetnénk, erre főszereplőnek hoznak egy nyilvánvalóan jó, de nem tudni milyen nyelven tátogó grúz színészt.és hoznak alá egy hungrist (vitjór extrordinári tálent)

Szóval kukacoskodom a filmmel, mégis majdnem 4es ez.
Van lendülete, "jószándéka", vannak benne jó színészek, pár extra látványos snitt-A vége már picit giccs, de a nácinál a jelenet az jobb hollywoodi szint.az azért fura volt ott is, hogy a doki megvárta az előszobában a centrifugát és a zene sem rossz.
Kár,hogy sokszor súlytalan a sok félmegoldástól, mert lehetett volna ez nagyon jó is.

Nagyon szerettem az In Bruges-t. Talán én vagyok az egyetlen, aki a 7 pszichopatát talán még jobban.
Ez is nagyon rendben van, szép, meg jószándékú, meghökkentő meg vicces, viszont egyelőre itt hiányzott nekem a katarzis.
Ráadásul lehet a színésznő miatt is- a zeneszerző a korábbi kettőben is ugyanezt a keserédes fafúvós keringős dolgot hozta- de itt ez valahogy egy Coen film lett. Szóval remek, de nem pont ezt vártam De tuti újranézem még.

Kb. a duplán végigerőltetett Albinoni Adagionál- ami végtelenül elcsépelt, és rendkívül kirángatott a filmből- tudtam ez a film innen már nem fog betalálni.
A törekvés érződött, már-már erőltetettnek is tünt, hogy minden jelenetet annyira életszerűre akartak, mégsem működött mind-ahogy az utcán a találkozás sem.(Michelle Williams szerintem konkrétan gyenge volt ott, pedig láttam már jól játszani.-pl Blue Valentine ami filmként szintén gejlközeli melankóliával dolgozik valahogy mégis sokkal jobban elhittem az egész filmet, és a melodráma sem nyomta agyon.)Casey Af. viszont ényleg jó sztoikus depreszióban.
A történetvezetésben is jópofa, hogy ugrálunk az időben, ez ad valami pluszt, hogy érzelmileg vezetve vagyunk, igazán meghatódnom mégsem sikerült, pedig valami ilyesmitől tartottam.
Én lettem végtelenül cinikus. Ok. El kell fogadnom, hogy az ilyen tragédiaömlős filmek már nem ragadnak magukkal. Vagy legalábbis az ilyen csöppet Hallmarkos tévéfilmes tipusúak biztosan nem.
Tudom forgatókönyv Oscar meg Casey Affleck, valahogy mégsem érzem a potenciált. Szerintem északon zsigerből összedobnak ennél jobb,de legfőképpen hatásosabb drámákat..
Lehet alszom még rá párat, de ez így elsőre mondjuk 3/4ed, de felfelé nem tudok kerekíteni.

2018-01-02 03:38:32 Mother! (2017) / Anyám! adikaland (5) #52

Fantazmagória, többek között magáról az őrületről,egy alkotó, vagy anya! -üdv megint a magyar címnek- talajvesztéséről. Így megérteni igazán nem lehet, szerintem nem is kell.
Kicsiben a rejtvények finom ízt, de egészben megcsócsált falatot nem adnak.-Szerintem van itt Isten, Földanya, Ádáméva,
káinábel, istencsapások, istenkritika; Aztán sikeres hiú önző férfi, sikerességhez kötelező önfeláldozó szerető nő;Az anyaság passiója, illetve az alkotás, férfi és művészkritika -
és így finom személyesség is. Ha ott volt pl. A pankrátorhoz Mickey Rourke maga, vagy a Fekete hattyúhoz a Csajkovszkij darab, itt maga az alkotó az a bizonyos izgalmas plusz réteg, ami össze is tart. . Aronofsky- aki elhagyta a tényleges házat és új anyát keres, ráadásul ott volt az a Noé! amit jól szétcincáltak(sajnos mert tényleg retek)pedig milyen nagycélú és jószándékú is volt.-
Így, ezekkel a súlyokkal szülte ezt a remek filmet.

Nem rossz a csend ,de hiányzik kicsit a jó zene(nem clint mansell, nem a tolakodás, sem a közepszerű hatáskeltés, de valami bőralá kúszó kortárs illett volna ide), és jLaw ugyan kevésbé tanodás,mint máskor, de lehetett volna valaki izgalmasabb.
Vizuálisan viszont ezekért is kárpótol a film. Szürreális káosz, apokalipszis..
Egy impresszioinista horror- ha létezik-kegyetlen, de transzcendens élmény.
Méltó folytatása a Fekete Hattyúnak.

Nem bírtam végignézni. Demagóg kínszenvedés volt amíg bírtam.

Összes komment...