Filozofus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
L'enfant
A gyermek
4 2019-11-13 4,0
(106)
Fahrenheit 451
451 Fahrenheit
4 2019-11-12 4,2
(336)
Rossz versek
Bad Poems
2 2019-11-04 4,3
(213)
Den skyldige
A bűnös
4 2019-11-03 4,1
(315)
The Light Bulb Conspiracy
A villanykörte összeesküvés - A tervezett elavulás története
3 2019-11-01 4,0
(47)
Eraserhead
Radírfej
3 2019-11-01 4,2
(374)
Moszkva tér
 
3 2019-10-26 4,1
(867)
La promesse
Az ígéret
4 2019-10-23 4,2
(47)
Possession
Megszállottság
3 2019-10-20 3,8
(97)
Les triplettes de Belleville
Belleville randevú - Francia rémes
3 2019-10-19 4,1
(406)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Sziasztok!

Ez a film https://kritikustomeg.org/film/79865/capharnaum-kafarnaum-a-remeny-utja-2018 nemcsak francia, amerikai és libanoni alkotás, de ciprusi és katari is – lásd: https://www.imdb.com/title/tt8267604/.

Ez pedig https://kritikustomeg.org/film/86596/le-jeune-ahmed-young-ahmed-2019 a belga mellett francia is – https://www.imdb.com/title/tt8359822/

Köszönjük a módosításokat!

Sziasztok!

Ez a film [https://kritikustomeg.org/film/6464/la-promesse-az-igeret-1996] – a felsoroltak mellett – tunéziai kötődésű is [lásd: https://www.imdb.com/title/tt0117398/].

Köszönjük a módosítást!

Sziasztok!

Hol sikerült ráakadnotok erre a filmre? Kerestem videómegosztókon és más oldalakon is, ám nem sikerült rábukkannom.

Sziasztok!

Amint már egy komment is jelzi, ez a film (https://kritikustomeg.org/film/86595/parasite-az-eloskodok-2019) megtekinthető, s többen is szeretnénk értékelni.

Köszönjük!

Kedves KT-társam,

mindkét esetben tulajdonnévről van szó: az, hogy valami egy lap neve vagy egy együttesé, ezúttal lényegtelen. Ismétlem: az együttes neve The Beatles, emiatt pedig magyar névelőt ragaszthatunk elé (de, mint írtam, nem muszáj így eljárnunk, írhatjuk azt is, a Beatles; mindkét forma használatos és elfogadott).

Vesd össze ezzel az írással is, másként aligha győzhetlek meg: http://www.e-nyelv.hu/2012-12-27/a-the-voice/ (Ezúttal egy televíziós műsor nevéről lesz szó.)

Ugyanakkor most nem a nyelv logikus vagy kevésbé logikus voltáról vitázunk, hanem egy kellően nem tisztázott helyesírási problémáról.

előzmény: hhgygy (#12963)

2019-06-26 22:16:00 [Túl a filmvásznon] Filozofus #1

Sziasztok!

Ennek a topiknak – amelyet, remélem, elfogadtok és gyakran látogattok majd – az a célja, hogy olyan helyet teremtsünk a Kritikus Tömegen belül, ahol (film)elméleti, a filmekből kiinduló politikatörténeti, kritikai és ideológiakritikai kérdéseket tárgyalhatunk.

A Kritikus Tömeg Szabályzatának megfelelően – hangsúlyozom – a topik célja nem az időszerű politikai kérdések fejtegetése (vagy az ezeken való hasztalan rágódás).

Ugyanakkor a Túl a vásznon mégis politikai topik kívánna lenni: a politika ebben az esetben történeti távlatban jelenik meg és esik tárgyalás alá egy olyan elméleti keretben, amely célja szerint nem kíván megállapodni a filmvászonra sugárzott képeknél, hanem ezeken túl szeretne terjeszkedni.

A topikban – reményeim szerint – izgalmas viták várhatók csakúgy a polgári művészettel, az emancipatorikus filmekkel, a forradalmi velleitású alkotásokkal kapcsolatban, mint ahogyan szó esik majd a szovjet filmek, az avantgárd alkotások, a létező szocializmus/államszocializmus/államkapitalizmus ideje alatt készült filmek, a kísérleti filmek, számos mozgalomhoz, irányzathoz tartozó művek (újhullám, jugoszláv feketehullám, stb.) elméleti hátteréről, ideológiai alapállásáról, politikai motivációiról is.

Álljon itt végül két idézet, amely rögvest megmozgathatja a képzeletünket:

"A helyes eszmeiségű [forradalmi] kisebbség, nem kisebbség [többé]." (Godard: A kínai lány.)

"Ahol a létező világ puszta képekké változik, ott a puszta képekből valódi lények lesznek — fantazmák, amelyek hipnotikus erővel hatnak a viselkedésre. Mivel a spektákulumnak az a dolga, hogy a világot, amely közvetlen módon immár nem megragadható, különböző speciális eszközök és elvek közvetítésén keresztül láttassa, természetes, hogy az emberi látást hozza abba a kivételezett pozícióba, amelyet valaha a tapintás érzéke foglalt el; a legabsztraktabb, a legkönnyebben félrevezethető érzék felel meg a jelenkori társadalomban uralkodó általános absztrakciónak. De a spektákulum nem azonosítható puszta szemmel — még akkor sem, ha fülünk is van mellé. Elszökik az emberi tevékenység elől, elérhetetlen az újbóli átgondolás és a korrekció szándéka számára. A spektákulum a párbeszéd ellentéte. Ahol csak a reprezentáció független életre kel, újrateremti önmagát." (Debord: A spektákulum társadalma.)

Sziasztok!

Mind a The Beatles (a zenekar neve ugyanis The Beatles), mind pedig a Beatles névelős forma helyes.

Vesd össze ezzel az írással: https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/blog/show/lebuktal-lennon-dalszovegelemzes

És lásd a szabályt (azaz azt, hogy nincsen elfogadott szabály) itt: http://www.e-nyelv.hu/2016-02-23/a-the-new-york-times/

Ez utóbbiból idézem: "Alapelvnek kell tekinteni, hogy egy idegen nyelv nyelvtanát nem kell a magyar mondatban követni, valamint azt is, hogy a cím azonosíthatósága miatt érdemes a teljes formát használni. Ennek következményeként helyes: A The New York Times…"

Sziasztok!

Ennél a filmnél https://kritikustomeg.org/film/87649/gilet-jeune-une-repression-detat-2019 (az én hibámból) tévesen szerepel az egyik rendező neve: Cléo Bertet-ről van szó. A film címe pedig Gilets Jaunes, une répression d’État (ez is rosszul szerepel).

Talán a leírás végén szereplő linkre sincs szükség – a filmet a Kritikus Tömegre felvezető szerkesztő munkájának megkönnyebbítése érdekében tüntettem fel az alkotás linkjét.

Kulcsszavak: rendőrség, erőszak, tüntetés, emberi jogok, tiltakozások, sárgamellényesek, politika, nyilvánosság, demokrácia.

Köszönöm a módosításokat!

Sziasztok!

Javaslom a következő leírást ehhez a filmhez: https://kritikustomeg.org/film/45146/a-bankett-1982

Vésztő városa 1944-ben szakít a koalíciós politikát folytató kommunista párttal. Az 1919-es Tanácsköztársaság példája alapján a vésztőiek önszerveződésbe kezdenek: ötfős vezetői testületet alakítanak, szétosztják a "hadizsákmányt", földosztásba és közös földművelésbe kezdenek, önálló őrséget állítanak fel, amely megakadályozza az önkényes ítélkezést az előző rendszer vezetői ellen. Az önszerveződés élére Rábai Imre kerül, aki hamarosan összeütközésbe kerül a kommunista párt járási, megyei és országos vezetésével. Rábait "baloldali elhajlással" vádolják, a vésztőieket pedig azzal, hogy államot kívántak létrehozni az államon belül. Rábait hamarosan internálják, a köztársaságot pedig letörik.

Az 1979-ben készült dokumentumfilm az ún. Vésztői Köztársaság, a "nyakig szegények" önszerveződésének történetét igyekszik feltárni. A film szereplői egy közös találkozón (banketten) az 1944/45-ös eseményekre emlékeznek vissza.

Kulcsszavak: önszerveződés, politika, kommunizmus, szocializmus, II. világháború, Tanácsköztársaság, szegénység, baloldal, köztársaság.

2019-05-07 15:13:18 A bankett (1982) Filozofus (4) #1

A filmet lásd itt: https://youtu.be/UzUXX58Okf4.

Összes komment...