pertwillaby

2016-10-25 00:06:38 Certain Women (2016) / Egyes nők pertwillaby (3) #2

A film első harmada teljesen érdektelen, az utolsó pedig simán lapos, de a középső történetszál teljesen magával ragadott, mellesleg pedig újra szerelmes lettem Michelle Williamsbe (amúgy kár, hogy nem mindig legalább olyan hosszú a haja, mint ebben a filmben).

ezt a 2 filmet szeretném kérni:
Last Cab to Darwin
Results

2016-01-24 23:53:34 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #8822

Best Picture, rendezés & a 4 színészi kategória jelöltjei a legjobbaktól a legrosszabbakig (szerintem):

BEST PICTURE
1. The Revenant
2. Room
3. Mad Max: Fury Road
4. The Big Short
5. Bridge of Spies
6. Brooklyn
7. Spotlight
8. The Martian

RENDEZÉS
1. Alejandro G. Iñárritu – The Revenant
2. George Miller – Mad Max: Fury Road
3. Adam McKay – The Big Short
4. Lenny Abrahamson – Room
5. Tom McCarthy – Spotlight

NŐI FŐSZEREPLŐ
1. Brie Larson – Room
2. Saoirse Ronan – Brooklyn
3. Cate Blanchett – Carol
4. Charlotte Rampling – 45 Years
(a Joy-t még nem láttam)

FÉRFI FŐSZEREPLŐ
1. Leonardo DiCaprio – The Revenant
2. Matt Damon – The Martian
3. Michael Fassbender – Steve Jobs
4. Eddie Redmayne – The Danish Girl (Redmayne színészi tehetsége 8 másodpercben: https://www.youtube.com/watch?v=z7DhzeTp9SQ )
(a Trumbo nem érdekel)

FÉRFI MELLÉKSZEREPLŐ
1. Tom Hardy – The Revenant
2. Christian Bale – The Big Short
3. Sylvester Stallone – Creed
4. Mark Ruffalo – Spotlight
5. Mark Rylance – Bridge of Spies

NŐI MELLÉKSZEREPLŐ
1. Rooney Mara – Carol
2. Jennifer Jason Leigh – The Hateful Eight
3. Rachel McAdams – Spotlight
4. Alicia Vikander – The Danish Girl
5. Kate Winslet – Steve Jobs

A tíz legjobb tavalyi film szerintem:
- az első kettő: The Revenant & Sicario
- a következő nyolc (abc sorrendben): The Big Short, Carol, Clouds of Sils Maria, Far from the Madding Crowd, Mad Max: Fury Road, Mistress America, Room, Straight Outta Compton
(a Saul fiát még nem láttam, arra számítok, hogy a fentiek valmelyikét kitúrja majd a top 10-ből)

...és a 10 legjobb színészi alakítás:
- nr 1: EMILY BLUNT - Kate Macer (Sicario)
- a következő 9 (abc sorrendben):
Rebecca Ferguson - Ilsa Faust (Mission: Impossible 4)
Domhnall Gleeson - Captain Andrew Henry (The Revenant)
Jake Gyllenhaal - Scott "Mountain Madness" Fischer (Everest)
Lola Kirke - Tracy (Mistress America)
Brie Larson - Joy (Room)
Rooney Mara - Therese Belivet (Carol)
Jason Mitchell - Eazy-E (Straight Outta Compton)
Kristen Stewart - Valentine (Clouds of Sils Maria)
Tilda Swinton és Ezra Miller kettőse (Trainwreck)

A leggyengébb Bond film '99 óta és Mendes eddigi legrosszabb filmje. Ideje lenne megérteniük a producereknek, hogy jó forgatókönyv nélkül nincs jó Bond film, még akkor sem, ha Sam Mendes a rendező. Pedig a forgatókönyvön kívül minden adott volt ahhoz, hogy egy Casino Royale vagy Skyfall szintű filmet tegyenek le az asztalra.

Ok, de az eredeti cím sem Sicario - The Hitman.

előzmény: Singularity8 (#2)

Mi ez a béna magyar alcím? Látom, az új Bond filmnek is kitalált valami röhejes alcímet a magyar forgalmazó...

Ha vigjatekkent tekintunk ra, a film elso fele mesteri és mar-mar annyira abszurd, mint egy kesei Luis Bunuel film. A masodik fele viszont akarhogy is nezzuk, sajnos elegge lapos.

Jason Reitmant ki nem állhatom, de el kell ismernem, hogy ez a film nem is olyan rossz. Sőt, a röhejes prológus és epilógus, Emma Thomspon nevetséges narrációja, illetve Jennifer Garner katasztrofális alakítása nélkül kifejezetten jó lenne.

2015-01-17 11:42:40 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #7823

Best Picture, Directing + a 4 színészi kategória jelöltjei a legjobbaktól a legrosszabbakig szerintem:

Best Picture
kb. csak az első háromnak van itt helye
1. Birdman
2. Whiplash
3. Boyhood
4. Selma
5. American Sniper
6. The Grand Budapest Hotel
7. Masterpiece Theatre #1 (The Theory of Everything)
8. Masterpiece Theatre #2 (The Imitation Game)

Rendező
Tlydum és Miller jelölése enyhén szólva vicces.
1. Alejandro González Iñárritu - Birdman
2. Richard Linklater - Boyhood
3. Wes Anderson - The Grand Budapest Hotel
4. Morten Tyldum - The Imitation Game
5. Bennett Miller - Foxcatcher

Férfi főszereplő
1. Michael Keaton - Birdman
(hatalmas szakadék)
2. Benedict Cumberbatch - The Imitation Game
3. Bradley Cooper - American Sniper
4. Eddie Redmayne - The Theory of Everything
5. Steve Carell MŰORRA - Foxcatcher

Női főszereplő
1. Marion Cotillard - Two Days, One Night
2. Rosamund Pike - Gone Girl
...
3. Felicity Jones - The Theory of Everything
4. Reese Witherspoon - Wild
5. Julianne Moore - Still Alice

Női mellékszereplő
1. Emma Stone - Birdman
2. Patricia Arquette - Boyhood
3. Keira Knightley - The Imitation Game
4. Laura Dern - Wild
5. Meryl Streep - Into the Woods

Férfi mellékszereplő
az első három mind nagyon megérdemelt
1. Ethan Hawke - Boyhood
2. J.K. Simmons - Whiplash
3. Edward Norton - Birdman
4. Mark Ruffalo - Foxcatcher (???)
(a "The Judge" c. filmet még nem láttam)

Azt vettem észre, hogy minél kevésbé értek egyet a jelölésekkel, annál szórakoztatóbb az egész oscar verseny. :)

2015-01-15 19:04:42 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #7816

A film nagyja nem motion capture segítségével készült, a játékidő simán kevesebb mint 25%-a élőszereplős és a főbb karakterek többsége animált. Amúgy ha kizárták volna, arról már rég tudott volna mindenki.

előzmény: Ágó (#7814)

2014-05-09 00:23:19 Noah (2014) / Noé pertwillaby (4) #74

Nem.

előzmény: Il Matto (#73)

2014-01-16 17:24:28 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #7237

A főbb kategóriák jelöltjei a legjobbaktól a legrosszabbakig szerintem (a Nebraskát és Philomenát még nem láttam):

Best Picture
1. Gravity
2. The Wolf of Wall Street
3. Captain Phillips
4. 12 Years a Slave
5. Dallas Buyers Club
6. Her
7. American Hustle

Rendező
1. Alfonso Cuarón (Gravity)
2. Martin Scorsese (The Wolf of Wall Street)
3. Steve McQueen (12 Years a Slave)
4. David O. Russell (American Hustle)

Férfi főszereplő
1. Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street)
2. Christian Bale (American Hustle)
3. Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club)
4. Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave)

Női főszereplő
1. Sandra Bullock (Gravity)
2. Cate Blanchett (Blue Jasmine)
3. Amy Adams (American Hustle)
4. Meryl Streep (August: Osage County)

Női mellékszereplő
1. Julia Roberts (August: Osage County)
2. Lupita Nyong'o (12 Years a Slave)
3. Sally Hawkins (Blue Jasmine)
4. Jennifer Lawrence (American Hustle)

Férfi mellékszereplő
1. Jared Leto (Dallas Buyers Club)
2. Michael Fassbender (12 Years a Slave)
3. Bradley Cooper (American Hustle)
4. Barkhad Abdi (Captain Phillips)
5. Jonah Hill (The Wolf of Wall Street)

2014-01-04 00:57:38 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] pertwillaby #19819

Egy tavalyi top 5 a mostani állás szerint (még sok filmet nem láttam):

1. Gravity
2. Stoker
3. Blue Is the Warmest Color
4. The Wolf of Wall Street
5. Before Midnight

2013-10-08 23:26:00 Gravity (2013) / Gravitáció pertwillaby (5) #154

"Komoly film még nem készült 3D-ben, de hát a technikának ez nem is célja, hiszen itt a látványhoz írják meg a történetet"

Ekkora ökörséget azért ne állítsunk. Főleg azok után ne, hogy olyan rendezők kezei alól kerültek már ki 3D-s filmek, mint Werner Herzog vagy Wim Wenders.

előzmény: St4nt0N (#153)

2013-01-27 16:26:11 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #6383

Mostanra sikerült megnéznem a főbb kategóriák szinte minden filmjét. Így rangsorolnám a jelölteket a legjobbtól a legrosszabbig:

Best Picture
1. Zero Dark Thirty
2. Life of Pi
3. Django Unchained
4. Beasts of the Southern Wild
5. Lincoln
6. Amour
7. Silver Linings Playbook
8. Argo
9. Les Misérables

Rendező
1. Ang Lee (Life of Pi)
2. Benh Zeitlin (Beasts of the Southern Wild)
3. Michael Haneke (Amour)
4. Steven Spielberg (Lincoln)
5. David O. Russell (Silver Linings Playbook)

Női főszereplő
1. Jessica Chastain (Zero Dark Thirty)
2. Naomi Watts (The Impossible)
3. Emmanuelle Riva (Amour)
4. Quvenzhané Wallis (Beasts of the Southern Wild)
5. Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)

Női mellékszereplő
1. Anne Hathaway (Les Misérables)
2. Amy Adams (The Master)
3. Sally Field (Lincoln)
4. Jacki Weaver (Silver Linings Playbook)
(a 'The Sessions'-t még nem láttam)

Férfi főszereplő
1. Daniel Day-Lewis (Lincoln)
2. Bradley Cooper (Silver Linings Playbook)
3. Hugh Jackman (Les Misérables)
4. Denzel Washington (Flight)
5. Joaquin Phoenix (The Master)

Férfi mellékszerplő
1. Christoph Waltz (Django Unchained)
2. Philip Seymour Hoffman (The Master)
3. Tommy Lee Jones (Lincoln)
4. Robert De Niro (Silver Linings Playbook)
5. Alan Arkin (Argo)

Nagyon langyosra sikerült a film, Tom Hoopertől nem is vártam mást a King's Speech után. Anne Hathaway alakítása viszont teljesen lehengerelt, abban az 5 percben, amikor az 'I Dreamed a Dream'-et énekli, majdnem el is hittem, hogy egy mesterművet nézek.

2012-11-23 00:08:49 Magic Mike (2012) pertwillaby (4) #11

Az idei év eddigi legkellemesebb meglepetése.

2012-10-28 21:40:49 Skyfall (2012) pertwillaby (5) #86

Minden idők legjobb Bond filmje és Sam Mendes filmográfiájába is tökéletesen beleillik. A színészi alakításokat egy nagy Oscar-vadász dráma is megirigyelhetné, a forgatókönyv mesteri, Roger Deakins pedig ismét bebizonyította, hogy nem hiába tartják őt napjaink legjobb operatőrének.

A Bond széria nincs könnyű helyzetben, nagyon nehéz lesz felülmúlni vagy akár csak tartani ezt a színvonalat.

2012-09-29 23:03:40 Skyfall (2012) pertwillaby (5) #20

2002-ben, a "Halj meg máskor!" után senki sem gondolta volna, hogy 10 évvel később Sam Mendes fog Bond filmet rendezni olyan kaliberű emberek közreműködésével, mint Thomas Newman, Roger Deakins, Ralph Fiennes, Javier Bardem, Ben Whishaw és Albert Finney.

Hihetetlen, hogy 10 év alatt mennyit fejlődött a széria.

A film sokkal-sokkal jobb, mint a "The Dark Knight", az utolsó 10 perc pedig.... az utolsó 10 percet mindenkinek magának kell látnia.

Harmadszori megnézés után már rendíthetetlenül hiszem, hogy ez Fincher eddigi legjobb filmje. Minden részlete tökéletes.

2012-05-21 10:01:38 [Hamarosan a mozikban!] pertwillaby #4182

Sam Mendes hatodik filmjének első előzetese: [link]

Gary Ross miatt sokkal többet vártam ettől a filmtől.

2012-02-27 02:05:14 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #5959

1. The Tree of Life 8/10
2. The Descendants 8/10
3. The Help 8/10
4. Midnight in Paris 7/10
5. Moneyball 7/10
6. Extremely Loud & Incredibly Close 7/10
7. Hugo 7/10
8. War Horse 6/10
9. The Artist 5/10

Miért van az, hogy Almodovar Talk to Her c. filmjét, ami a nemi erőszakot pozitív fényben tünteti fel, a kritikusok imádták, míg az Irreversible, ami a nemi erőszakot felháborítónak és gyomorforgatónak ábrázolja (amilyen a valóságban is), megosztotta az embereket? Persze egyiknek sem a nemi erőszak a központi témája, de mindkettőnek olyan fontos eleme az, hogy igenis számítania kellene a 2 film értékelésekor, hogy hogyan mutatják be azt.

2012-01-22 02:16:44 Meek's Cutoff (2010) pertwillaby (3) #8

Ez költői kérdés volt részemről. :)

előzmény: Hannibal Lecter (#7)

2012-01-22 01:51:55 Meek's Cutoff (2010) pertwillaby (3) #6

Az hogy lehet, hogy erre már ketten nyomtak ötöst, míg a rendező eggyel ezelőtti filmjét, a mérföldekkel jobb Wendy and Lucy-t csak én értékeltem zseniálisra?

Mestermű, de nem tökéletes: nem sikerült hibátlanul adaptálni TV-re, sokszor nagyon színpadias. Az viszont biztos, hogy eredetiben életem eddigi legjobb és legemlékezetesebb színházi élménye lenne.

2012-01-14 22:35:21 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #5673

GG tippek:

Legjobb film (dráma): The Help
Legjobb film (musical/vígjáték): The Artist
Legjobb animációs film: The Adventures of Tintin
Legjobb idegen nyelvű film: A Separation
Legjobb rendező: Alexander Payne
Legjobb férfi főszereplő (dráma): George Clooney
Legjobb férfi főszereplő (m/v): Jean Dujardin
Legjobb női főszereplő (dráma): Rooney Mara
Legjobb női főszereplő (m/v): Michelle Williams
Legjobb férfi mellékszereplő: Kenneth Branagh
Legjobb női mellékszereplő: Jessica Chastain
Legjobb forgatókönyv: The Descendants
Legjobb eredeti filmzene: War Horse
Legjobb betétdal: The Help

Miért rombolná le az amerikai verzió (ami amúgy nem remake) a svédet? Ha még katasztrofális is az új változat, attól az eredeti nem lesz kevésbé élvezhető.

Ja és nem hiszem, hogy Fincher kezei közül a svéd verziónál gyengébb film kerülne ki...

előzmény: BladesOrsi (#1)

2011-10-14 22:48:02 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] pertwillaby #12207

Közben meglett egy pár IMDBs felhasználó segítségével. :) A film a Millennium Mambo.

előzmény: pertwillaby (#12203)

2011-10-14 22:22:58 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] pertwillaby #12203

SOS! Láttam korábban egy filmnek az első jelenetét, most ez a jelenet hirtelen újra beugrott, de nem jut eszembe, hogy melyik filmből van és ez kezd megőrjíteni. :) Tehát: a film első jelenete, egy lányt / fiatal nőt látunk hátulról, amint valamilyen fedett felüljárón sétál. Sötét van, de kékes-pirosas fények vannak mindenfelé. Az első pár percben nincs dialógus, csak valamilyen elektronikus zene hallható. A film 1990 után készült és valószínűleg ázsiai, de nem biztos

Mi lehet ez a film?

Kategóriáján belül átlagon felüli, de egészében sajnos közel sem olyan jó, mint ez, a filmben csak teljesen lerövidítve látható zseniális 10 perces vita-jelentet:

[link]

2011-09-26 15:19:37 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] pertwillaby #12143

én is

előzmény: Zalaba Ferenc (#12136)

2011-09-26 14:48:32 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] pertwillaby #12134

akkor sem értem, hogy mi értelme van annak, hogy nem lehet a filmet értékelni itt - főleg úgy, hogy ketten már megtehették. kamuszavazatok mindig lesznek.

--
Áthelyezve a(z) The Tree of Life topikból.

előzmény: Zalaba Ferenc (#12133)

2011-09-22 20:13:32 In Time (2011) / Lopott idő pertwillaby (3) #2

Ez az első film amit napjaink legjobb operatőre, Roger Deakins digitális kamerákkal forgatott. Az előzetes alapján jó lesz a képi világa.

Amúgy Deakins-nek annyira megtetszett az ARRI Alexa kamera, hogy a következő filmjét is digitálisan forgatja majd: a Bond 23 lesz az első digitálisan felvett film a Bond-filmek történetében. :)

@BladesOrsi: Norvégiában láttad? Írok egy privát üzenetet! :)

Mielőtt rátérek a filmre, először reagálok egy pár korábbi hozzászólásra:

@trnsprnt-md: Csak súlyos film közben nem illik hangosan táplálkozni? Egy könnyedebb film nézője nem érdemli meg, hogy zavaró tényezők nélkül megnézze azt, amire jegyet váltott?
@von Schatu: Malick nem használt CGI-t??? De használt, a dínókat pl. elég nehéz lett volna máshogy megcsinálni. Igen, az internet tele van olyan cikkekkel, amik arról írnak, hogy Malick CGI mentesen dolgozott, de itt arról van szó, hogy a világűrt bemutató jelenetek készültek (elvileg) számítógépes effektek nélkül (Douglas Trumbull közreműködésével). Amúgy nem értem miért hirdették ennyire, hogy praktikus effektekkel dolgoztak, szerintem semmi baj a számítógépes effektekkel, amíg a történetet szolgálják.

A film: szerintem simán Malick legjobbja eddig (az előző, 2005-ös művét még nem láttam), bár ez nem Malick hanem Emmanuel Lubezki érdeme elsősorban, az operatőri munka tényleg elképesztő. Nagyon lehetett viszont érezni, hogy sokat kivágtak a filmből, mire megszületett a mozis verzió, és ez szerintem a film legnagyobb gyengéje. Ja és a hangkeverés: az egy dolog, hogy gyakran halkan beszélnek a szereplők, de az nagyon zavaró, hogy ezt szinte mindig valami hangosabb hang/zaj/zene nyomja el. Durva, hogy Malick még 2008-ban forgatta le a Tree of Life-ot, a mester nem sieti el a dolgokat...

Még meglepőbb az, hogy Malick milyen gyors sebességre váltott: leforgatta a Tree of Life utáni első filmjét (The Burial), sőt, már elkezdte az az utánit is. Ennek a második filmnek a forgatásáról (amiben Christian Bale is szerepel) itt van egy videó:

[link]

Ez elvileg az első alkalom, hogy videón lehet látni, ahogy Malick éppen rendez. :)

előzmény: BladesOrsi (#33)

2011-09-18 01:36:53 Training Day (2001) / Kiképzés pertwillaby (5) #5

Azt hittem, hogy legjobb esetben is csak egy átlagos zsarufilm lesz, de ez sokkal több annál. Ahogy elnézem, Fuqua ezután csak gyengébb filmeket rendezett, de már csak azzal is, hogy ezt letette az asztalra felmerül a kérdés: miért Spike Lee-t tartják számon korunk legjobb afroamerikai rendezőjeként?

Ja, és a kritikustömeg rövid történetleírása (mint szinte mindig) egyszerűen nevetséges.

a legjobbtól a legrosszabbig:

1. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2. Harry Potter and the Half-Blood Prince
3. Harry Potter and the Goblet of Fire
4. Harry Potter and the Order of the Phoenix
5. Harry Potter and the Sorcerer's Stone
6. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
7. Harry Potter and the Chamber of Secrets
8. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

Átjavítottam egyesre. Nagyon ritkán (kb. 50 vagy 100 filmből egyszer) fordul elő velem, hogy egy film értékelésébe akár csak egy kicsit is beleszól az, hogy mennyire felel meg a film tartalma/mondanivalója az én értékrendemnek.

Az egy dolog, hogy egy film szörnyű dolgot mutat be, de az nagyon nem mindegy, hogy milyen fényben teszi ezt... A "Beszélj hozzá!" még egy egyest sem érdemel.

(Azt hiszem ideje újranéznem a Dogville-t, az ennek a tökéletes ellentéte.)

Tényleg erőteljes és nagyon jól megrendezett film, mégis utáltam.

Eddig még soha, egy filmben sem láttam annyira visszataszító figurát, mint Benigno és ez idáig rendben is lenne, de abból, hogy Almodóvar szimpatikus (vagy legalábbis sajnálatra méltó) karakternek próbálja beállítani, köszönöm nem kérek. A forgatókönyv morális síkon hihetetlenül pocsék. Csak azért nem adok a filmre egy nagy 1-est, mert a színészi játék és a rendezés nem hagy kívánni valót maga után. Elismerés illeti Almodóvart még Benigno kitalálásáért, nem lehetett könnyű egy olyan figurát megírni, aki ott van minden idők legnagyobb filmes szemétládái között, valahol HAL 9000 és Szörnyella DeFrász mellett.

Nagyon jó gondolatok hangzanak el a filmben, de ettől még nem lesz a film ...

Nem gondoltam volna, hogy Trier annyira szűk látókörű, hogy kategorikusan kijelenti: cakompakk utálja az animációs filmeket...

Az első harmada zseniális, a közepe jó. A vége egy kicsit ront az összképen.

2011-05-01 19:29:40 Thor (2011) pertwillaby (4) #20

Számítottam rá, hogy jó lesz, de arra nem, hogy ennyire tetszeni fog. De azt hiszem vannak olyan filmek, amiket ha az ember megfelelő alkalommal néz meg, akkor nagyon magával ragadóak tudnak lenni. Ahogy pl. a Lost in Translation-t annak idején egy magányos késő estén láttam először, most Branagh legújabb művét is a lehető legjobbkor néztem meg....

...és ezt főleg az utolsó kb. 2 perc miatt mondom.

A történet pocsék, mégsem tudok haragudni a filmre, hiszen a zene elképesztő és mégis csak Jeff Bridges a főszereplő.

2011-02-23 00:32:48 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4761

ISA
Legjobb film: WINTER’S BONE
Legjobb rendező: DARREN ARONOFSKY
Legjobb női főszereplő: NATALIE PORTMAN
Legjobb férfi főszereplő: JAMES FRANCO
Legjobb női mellékszereplő: DALE DICKEY
Legjobb férfi mellékszereplő: JOHN HAWKES
Legjobb forgatókönyv: DEBRA GRANIK & ANNE ROSELLINI
Legjobb külföldi film: The King's Speech

OSCAR
Legjobb film: The Social Network
Legjobb rendező: David Fincher
Legjobb női főszereplő: Natalie Portman
Legjobb férfi főszereplő: Colin Firth
Legjobb női mellékszereplő: Hailee Steinfeld
Legjobb férfi mellékszereplő: Christian Bale
Legjobb eredeti forgatókönyv: David Seidler
Legjobb adaptált forgatókönyv: Aaron Sorkin
Legjobb operatőr: Roger Deakins
Legjobb vágás: Kirk Baxter, Angus Wall
Legjobb művészeti rendezés: Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat
Legjobb kosztümtervezés: Mary Zophres
Legjobb hangkeverés: Inception
Legjobb hangvágás: Inception
Legjobb képi effektusok: Inception
Legjobb maszk: The Way Back
Legjobb eredeti filmzene: Trent Reznor, Atticus Ross
Legjobb betétdal: Randy Newman
Legjobb animációs film: Toy Story 3.
Legjobb idegen nyelvű film: Biutiful
Legjobb dokumentumfilm: Inside Job
Legjobb rövid animációs film: Day & Night
Legjobb rövidfilm: The Crush
Legjobb rövid dokumentumfilm: Poster Girl

2011-02-14 12:20:27 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4650

CAS
Legjobb hang: Inception

ACE EDDIE
Legjobb vágás (dráma): The Social Network
Legjobb vágás (musical/vígjáték): The Kids Are All Right
Legjobb vágás (animáció): Toy Story 3

CDG
Legjobb kosztümtervezés (jelenben játszódó): Black Swan
Legjobb kosztümtervezés (múltban játszódó): True Grit
Legjoibb kosztümtervezés (fantasy): Alice in Wonderland

2011-02-13 23:16:58 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4627

Igen, az Oscaron néhány száz rendező dönti el, hogy ki legyen az 5 jelölt, de a második fordulóban (vagyis a győztes kiválasztásánál) a teljes tagság (több, mint 6000 fő) szavaz.

előzmény: limupei (#4624)

2011-02-13 23:03:43 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4621

mármint Directors Guild

előzmény: pertwillaby (#4620)

2011-02-13 23:02:33 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4620

Az a poén, hogy bármi is történik, még ha minden kategóriában a legesélytelenebb jelölt nyer, akkor is lesz legalább egy valaki, aki azt mondja, hogy nem volt meglepetés.

Azért azok után, hogy az amerikai Director's Guild díját a brit Hooper nyerte el, igenis meglepetés (nem is kicsi), hogy a brit díjátadón Hooper veszít.

előzmény: limupei (#4613)

2011-02-06 20:27:13 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4524

További tippek:

ASC
Legjobb operatőr: Roger Deakins, ASC (True Grit)

BAFTA
Legjobb film: The King's Speech
Legjobb brit film: 127 Hours
Legjobb idegen nyelvű film: Biutiful
Legjobb animációs film: Toy Story 3
Legjobb rendező:Tom Hooper (The King's Speech)
Legjobb női főszereplő: Natalie Portman (Black Swan)
Legjobb férfi főszereplő: Colin Firth (The King's Speech)
Legjobb női mellékszereplő: Helena Bonham Carter (The King's Speech)
Legjobb férfi mellékszereplő: Geoffray Rush (The King's Speech)
Legjobb eredeti forgatókönyv: The King's Speech
Legjobb adaptált forgatókönyv: The Social Network
Legjobb operatőr: True Grit
Legjobb vágás: The Social Network
Legjobb művészeti rendezés: The King's Speech
Legjobb kosztümtervezés: The King's Speech
Legjobb eredeti filmzene: The King's Speech
Legjobb hang: Inception
Legjobb képi effektusok: Inception
Legjobb smink/maszk: Alice in Wonderland
Rising Star Award: Andrew Garfield

2011-01-31 22:14:49 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4458

"míg a Toy Story 3-nak meg kellene maradnia az animációs kategóriánál." Annak ellenére, hogy szerinted jobb, mint a másik 9 jelölt? Az ilyen gondolkodás miatt nem kapott a Wall-E "Best Picture" jelölést, és az ehhez hasonló gondolkodás miatt szoktak az "Oscar-filmek" tarolni (az utóbbi időben szerencsére kevésbé). Hogy mi az "Oscar-film"? A legjobban 3 példával ill. 3 ellenpéldával lehetne definiálni. "Oscar-film" a The Reader, a Chicago és a Forrest Gump. Nem "Oscar-film" a No Country for Old Men, a Pulp Fiction és a Winter's Bone. A legjobb film kategóriának egy dologról kellene szólnia: arról, hogy mi volt az adott évben a legjobb film, legyen az animált, idegen nyelvű vagy nem fikciós (vagyis dokumentumfilm). Ha rajtam múlna, rövidfilmek is indulhatnának a legfőbb kategóriában.

"az Eredet egy akciómozi, igazi művészi érték nélkül" Mi nevezhető egyáltalán művészi értéknek? Sőt: létezik egyáltalán olyan, hogy művészi érték? Ha létezik, akkor szerintem mindenképp szoros összefüggésben van az eredetiséggel, az újítással. Az Inception-nek igen is van "művészi értéke", nem is kicsi, főleg ha olyan filmek mellé tesszük, mint a The King's Speech vagy a The Kids Are All Right, amik nem rosszak, de őszintén szólva bárki rendezhette volna őket. Ez Nolan filmjéről nem mondható el.

A végére egy saját sorrend:

10. The Kids Are All Right (A tavalyi mezőnyben ötödik lenne, de most sokkal erősebbek a vetélytársak. Jó film, semmi több.)
9. The King's Speech (Szintén: jó film, jó alakításokkal, de a forgatókönyv szörnyen sablonos, a rendezés pedig egyszerű iparosmunka. Elképesztő, hogy ez a film fog tarolni - igen, tarolni fog, ez már biztos.)
8. 127 Hours (Olyan, mintha a Buried egy kevésbé bátor, közönségbarátabb verziója lenne. Amikor ott vagyunk a sziklák közt Franco-val, akkor mesteri, de túl sok az elkalandozás. Boyle még nem talált ki a Slumdog giccsfelhőjéből. Ebben a történetben tényleg sokkal több lehetőség volt.)
7. The Fighter (Boyle pl. erről a filmről vehetne példát: a témájához képest visszafogott és kellőképpen nyers.)
6. Toy Story 3 (Az utolsó 5 perc felejthetetlen.)
5. The Social Network (Még nyáron olvastam a forgatókönyvét, azt hiszem mondanom sem kell: nem tudtam letenni. Fincher rendezése pedig kihozta az alapanyagból a maximumot.)
4. Winter's Bone (Nem tudom megmondani miért, de nagyon tudom szeretni az ennyire lecsupaszított, lényegre törő alkotásokat.)
3. Black Swan (Natalie.)
2. True Grit (Szívet melengető anélkül, hogy érzelgős lenne. Nem lehet könnyű ilyen filmet csinálni, a Coen tesóknak sikerült.)
1. Inception (Hogy miért ez a kedvenc a 10 közül, az egy külön bejegyzést érdemelne. - Itt azért megjegyzem, hogy volt idén jobb film ennél, de az úgy látszik nem jött be az Akadémiának.)

2011-01-31 10:28:12 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4448

WGA
Legjobb eredeti forgatókönyv: Inception
Legjobb adaptált forgatókönyv: The Social Network

USC Scripter
Legjobb adaptáció: The Social Network

A "The Straight Story" és a "Winter's Bone" között félúton. Hibátlan.

2011-01-23 12:01:30 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4249

DGA
Legjobb rendező: David Fincher (The Social Network)
Legjobb rendező (dokumentumfilm): Davis Guggenheim (Waiting for "Superman")

SAG
Legjobb női főszereplő: Natalie Portman (Black Swan)
Legjobb férfi főszereplő: Colin Firth (The King's Speech))
Legjobb női mellékszereplő: Hailee Steinfeld (True Grit)
Legjobb férfi mellékszereplő: Christian Bale (The Fighter)
Legjobb színészgárda: The Fighter
Legjobb kaszkadőrök: Inception

2011-01-17 18:04:48 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4141

PGA tippek:

Legjobb producer (film): The Social Network
Legjobb producer (animációs film): Toy Story 3
Legjobb producer (dokumentumfilm): Waiting for 'Superman'

előzmény: limupei (#4125)

2011-01-17 02:04:06 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4056

lehet, de zseniálisak a poénjai :D (jó, a nagyját valószínűleg más írta)

előzmény: Hannibal Lecter (#4054)

2011-01-16 22:02:37 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #4037

A Golden Globe díjátadó évről évre nevetségesebb, de azért tippelek egy sort és valószínűleg megnézem én az éjszaka élőben, hogy hány borzalmas döntést hozott az alig 100 újságíró. :)

Legjobb film (dráma): The Social Network
Legjobb film (vígjáték): The Kids Are All Right
Legjobb animációs film: Toy Story 3
Legjobb idegen nyelvű film: I Am Love
Legjobb rendező: David Fincher (The Social Network)
Legjobb női főszereplő (dráma): Natalie Portman (Black Swan)
Legjobb női főszereplő (vígjáték): Annette Bening (The Kids Are All Right)
Legjobb férfi főszereplő (dráma): Colin Firth (The King's Speech)
Legjobb férfi főszereplő (vígjáték): Johnny Depp (Alice in Wonderland)
Legjobb női mellékszereplő: Amy Adams (The Fighter)
Legjobb férfi mellékszereplő: Christian Bale (The Fighter)
Legjobb forgatókönyv: Aaron Sorkin (The Social Network)
Legjobb eredeti filmzene: Hans Zimmer (Inception)
Legjobb betétdal: I See the Light (Tangled)

Nem kellett volna kettévágni a könyvet. Jó, persze a fanatikus rajongók örülhetnek, hogy nem vágták ki a történet felét, de azt meg kell érteni, hogy egy filmnek teljesen más a dinamikája, mint egy regénynek. Lehet, hogy az utolsó epizód kettészelése végül jót tesz majd a "Halál ereklyéi" második felének, de az első fele rosszul járt.

Ja és amúgy kit érdekel, hogy Dobby meghalt? Utoljára a második részben tűnt fel, itt pedig nincs akkora szerepe, ami megkívánná a film végi elnyújtott/eltúlzott gyászjelenetet.

2010-11-18 21:07:42 The Wrestler (2008) / A pankrátor pertwillaby (5) #170

Aronofsky eddigi (Black Swan előtti) karrierjének csúcsa. (A Pi szorosan ott van mögötte.)

Ha képesek is vagyunk megállapítani, hogy hol húzódik a hatásvadászat és "valódi hatásosság" határvonala: baj egyáltalán ha egy alkotás hatásvadász? Szerintem nem, legalábbis önmagában ezen nem tud egy film elbukni.

Kb. 5 év után ma újra megnéztem a Requiem-et (Aronofsky maraton, már ha lehet 4 film 4 nap alatt történő megtekintését bármilyen körülmények közt is maratonnak nevezni) és bár baromi hatásvadásznak tartom, szerintem nem ez választja el a filmet attól, hogy zseniális legyen, hanem az, hogy az egész olyan végletesen egyoldalú.

előzmény: BonnyJohnny (#85)

2010-11-15 21:29:39 How to Say I Love You. (2009) pertwillaby (4) #1

3 "elmegy" és 1 "rossz"? ennyire cinikus itt mindenki? :)

2010-11-07 10:32:53 Lake of Fire (2006) pertwillaby (4) #1

Tony Kaye még az első filmje, az American History X bemutatója előtt korunk legfontosabb és legnagyszerűbb filmesének kiáltotta ki magát. Egy abortuszról szóló dokumentumfilm normális esetben nem érdekelne különösebben, de teljesen más a helyzet, ha egy ekkora őrült a rendező - a szuggesztív képekkel teli előzetes pedig végleg meggyőzött róla, hogy ezt meg kell nézni.

A dokumentumfilm többnyire kiegyensúlyozott, részletesen bemutatja a kérdés mindkét oldalát (bár azért látszik, hogy Kaye pro-choice párti). Ami az egészet különlegessé teszi, az a gyönyörű fekete-fehér fényképezés és a végig feszült, de egyúttal kissé nyomasztó hangulat. A legszembeötlőbb negatívum a néhol túlzásba vitt melldramatikus zene.


Dániában

előzmény: schnabli (#2)

Feminista vagy sem, ez a film zseniális. Ridley Scott azóta sem rendezett ilyen jót.

2010-10-31 19:01:04 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #3633

Jó, önmagában tényleg nem ért semmit a film sikere, de az nyílt titok, hogy a bevételnek igen is szerepe volt. Van olyan film, ami anyagi siker nélkül is Oscart hoz egy benne szereplő színésznek. A Bland Side nem ilyen film.

előzmény: limupei (#3627)

2010-10-29 23:47:23 [Megérdemelte-e az Oscart...] pertwillaby #3625

Hát, azért tavaly Sandra Bullock győzelmének esetében nem kis szerepet játszott a Blind Side nézettsége (és ezzel együtt a bevétele).

előzmény: limupei (#3624)

Nem tudom, hogy Coppola honnan túrta elő Stephen Dorff-ot, de itt egyszerűen elképesztő, egyedül elviszi a hátán az egész filmet. Johnny Marco az alakításának köszönhetően talán még a másik hozzá hasonló helyzetben lévő Coppola-karakternél, Bob Harrisnál is összetettebb és emlékezetesebb.

Maga a film. Hát, akinek a Lost in Translation nem tetszett, az messze kerülje el, akinek meg igen, az is óvatosan üljön le elé. Meglehetősen lassú és ha az ember nem megfelelő hangulatban nézi meg, könnyen vontatottnak érezheti az egészet. Bennem nagyon mély nyomot hagyott.

Nagyon kevés olyan film van, ami annyira merészen, de egyúttal hibátlanul elegyít különböző zsánereket, mint a Three Kings. Már csak ezért is megérdemel minden elismerést.