Corey

Tapasztalat: 1241 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 1241
Regisztráció: 2010. augusztus 3. (8 év, 10 hónap)
Kedvencnek jelölték: 1 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
About Time
Időről időre
4 2016-02-19 4,0
(768)
The Equalizer
A védelmező
3 2016-02-19 3,4
(414)
The Hobbit: The Battle of the Five Armies
A hobbit: Az öt sereg csatája
4 2016-02-19 3,4
(565)
Sin City: A Dame to Kill For
Sin City: Ölni tudnál érte
2 2016-02-19 3,2
(430)
Jack Ryan: Shadow Recruit
Jack Ryan: Árnyékügynök
3 2016-02-19 2,8
(214)
Sabotage
Szabotázs
2 2016-02-19 2,6
(144)
Fury
Harag
4 2016-02-19 3,6
(526)
The Imitation Game
Kódjátszma
4 2016-02-19 3,9
(723)
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
5 2016-02-19 4,0
(867)
Kingsman: The Secret Service
Kingsman: A titkos szolgálat
4 2016-02-19 3,7
(731)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

2018-05-13 09:25:37 [Tévésorozatok] Corey #3267

Atlanta című sorozatot nézi valaki ? Az s02e06 abszolút csúcspontja az évadnak.
Donald Glover-el pedig a "This is America" miatt amúgy is aktuális foglalkozni, de a sorozat alkotójaként, írójaként és színészeként - Teddy Perkinst félelmetes furcsasággal kelti életre - is dicséret illeti.

2014-12-15 10:57:22 Gone Girl (2014) / Holtodiglan Corey (5) #80

Válásindikátorként és párterápiai segédletként is értelmezhető, figyelmezteti, megbotránkoztatja és kiröhögi (de azért meg is nevetteti) nézőjét a Holtodiglan. Fincher életünk legfontosabb intézményét szedi darabokra, hogy aztán megpróbálja újra összerakni, a karakterek abszurdak, a cselekedeteik őrültségnek hatnak, de a köztük lévő viszonyrendszerek nem is lehetnének valóságosabbak. Azonosulni épp ezért nem könnyű, szerencsére nem is feltétlen muszáj, a média- és társadalomkritika, valamint az egyenletesen adagolt humor -ami szerintem az elején lehetne több és bátrabb, a végén pedig kicsit kevesebb- bőven ad kapaszkodót a minőségi szórakozásra vágyóknak. 10/9

2014-11-21 18:57:34 Interstellar (2014) / Csillagok között Corey (5) #191

[link]
Természetesen mind a film kiötlői mind pedig a legnagyobb fizikusok is egyelőre csupán elméletekre, elképzelésekre építkezve tudnak a fekete lyukról, vagy az időutazásról beszélni, mindenesetre az Interstellar a legújabb, vagyis most épp aktuálisan (trendszerűen) elfogadott nézetekhez nagyon is közel áll. Ami persze ettől még hatalmas ökörség is lehet bizonyos idő távlatából visszanézve, amíg azonban a gyakorlatban nem cáfolják meg ezeket, ki tudja..?
Az időutazás leküzdhetetlen paradoxonjával dobálózni így is sokan fognak, de a Csillagok között, mint sci-fi abszolút működőképes, alapjait tekintve pedig jelenleg nehezen kikezdhető.

2014-08-04 00:34:08 [Tévésorozatok] Corey #2325

Leftovers-t nézi még valaki? Erősen megdolgoztatja az ember érzelmi intelligenciáját és meglepően ráérősen vezeti fel a főbb konfliktusokat, inkább az "esemény" okozta társadalmi változásokra és az emberi kapcsolatokra helyezi a hangsúlyt. És eddig eléggé magas minőséget képviselve teszi mindezt!

2014-03-15 13:55:57 [Tévésorozatok] Corey #2176

True Detective:

Az első három rész tulajdonképpen egy egységes egésznek tekinthető - főleg a karakterek bemutatása zajlik, a hangulat végig hasonló, a nyomozás pedig háttérben marad, bár minden részre jut egy hulla, vagy eltűnt lány-. Ilyen egységet még az utolsó két rész alkot, a 4.-5.-6. epizódok viszont eléggé eltérőek egymástól a fontosabb szempontokban. Szóval a 3. részig a nyomozás másodlagos csupán, az epizód végére viszont eljutunk az első nagyobb összefüggésig és a "gonoszt" is bemutatják egy hatásos felvezetés során.

Egyébként a 3. rész első 15 perce az egyik kedvencem az egész sorozatból, nem csak az éles egyház- és bálványimádat kritika miatt, hanem mert itt vehető észre talán a legjobban a Rust fiatalabb és idősebb énje közötti jellemváltozások: a múltban még megfontoltan, tudományos alapokra helyezve fejti ki a véleményét, a kihallgatáson pedig már indulatosan, maró gúnnyal osztja az áldást. Az "I'm so fucking important" jelenetet felejthetetlen. Az is megér egy gondolatot, hogy milyen gördülékenyen és fokozatosan váltott át a sorozat a korai eseményekből a 17 évvel későbbi történésekig. Vagyis amit még az elején flashforwardként érzékeltünk, az később a jelen igeideje lett. Az elbeszélés módja és az idősíkok használata pedig végig szenzációs, ennek csúcsra járatása az 5. részben lelhető fel.

Aztán a 6. felvonásban eljutott a történet az elkerülhetetlen eseményhez: Marty és Rust kapcsolata vakvágányra megy - az, hogy előre tudni lehetett a két nyomozó szétválásáról, végig adott egyfajta fojtogató, nyomasztó érzést a kapcsolatuk alakulásának figyelésében. Ráadásul azt sem volt nehéz kitalálni már kb az első rész után, hogy mi, vagy inkább ki lesz a konfliktus forrása. Ennek ellenére az egyik legnagyobb fordulatnak tartom -az igazán jó sorozatok sosem a történetben helyeznek el fordulatokat, hanem a szereplőik között- a feleség, Maggie tettét. Egy alakuló barátságot, egy ígéretes karriert és úgy összességében két ember életét tette tönkre. Az más kérdés, hogy Marty is bőven megdolgozott a saját maga és Rust jutalmáért, és bár morálisan nyilván a férj és a feleség tettei is elítélendők, Pizzolatto az egész bűnbeesést az emberi természet hibáinak és gyarlóságának újra és újra lejátszódó, éppen ezért elkerülhetetlen láncolataként mutatja be. A jó és rossz mindig képlékeny fogalom marad, attól függően hogy épp honnan szemléljük az eseményeket.

A 6. rész végére mindkét idősík révbe ér, a karakterek pedig "készen vannak", illetve készen állnak a folytatásra. Én innentől, vagyis a 7. résztől nevezném finálénak a hátralévő történéseket, nem pedig csak a legutolsó részt. Egyben nézve az egészet ez valószínűleg még inkább érzékelhető lesz.
A 7. felvonás az újrakezdésről szól, a kapcsolatuk és a nyomozás szemszögéből is (habár elég szívbemarkoló felismerés, hogy Rust igazából sosem hagyta abba a nyomozást).

A végével kapcsolatban bármilyen befejezésre nyitott voltam, de valahol azért reménykedtem, hogyha már az elejétől kezdve a karakterek miatt szerettem meg leginkább a TD-t, akkor rájuk is lesz kihegyezve a finálé. Az utolsó egy óra egyébként is kevésnek tűnt az egész ügy felgöngyölítésére, plusz eléggé meghaladta volna Rust és Marty lehetőségeit. Azt se felejtsük el, hogy ők végül nemcsak az ajtónál álltak meg, hogy kiűzzék a rossz betolakodókat, hanem saját maguk léptek be a gonosz birodalmába, kockáztatva mindent, azért hogy behúzzanak egy strigulát a fény oldalára a sötétség ellenében.
Rust sorsa pedig érdekesen keserédes: megölték, feltámadt, közben pedig meglátta a fényességet. Nem lehet azonban ennek még részese, mert az embereknek szüksége van rá a harcban, így visszakerült ugyanabba az útvesztőbe, ahol korábban is szenvedett. Az ő saját köre(circle) még nem zárulhatott le, de legalább értelmet nyert számára ez az egész, így van miért folytatnia a harcot és emberként is továbbléphet.
Martyt látva pedig úgy tűnik, hogy talán először az életében, felelősséget akar és mer vállalni valakiért, amivel egy Igaz Barátság kezdődhet két Igazi Detektív számára.

2014-02-23 22:43:24 [Tévésorozatok] Corey #2117

[link]
Interjú a True Detective írójával. Sok érdekesség van benne, Pizzolatto pedig egy nagyon elhivatott és tökös író benyomását kelti.

2014-02-22 02:15:21 [Tévésorozatok] Corey #2114

Már a 3-4. rész után is megfogalmazódott bennem valami hasonló, de most akkor le is írom: A True Detective a leghatalmasabb dolog, amit sorozatok terén valaha is elkövettek! Minden téren brutális minőséget hoz.

2013-10-07 00:16:17 Rush (2013) / Hajsza a győzelemért Corey (5) #26

Ron Howard rendezésire jellemző, hogy szereti "megünnepeltetni" szereplőit a film végéhez közeledve, néha túlzásokig kihangsúlyozva, hogy karakterei morális győzelmet értek el, amihez a nép egyöntetű éljenzése dukál. Talán giccses, ha jóval elnézőbb vagyok, akkor szimplán csak emocionálisan erős. Ami viszont tény, hogy általában profi.
Kicsit féltem azért a zuhogó esőben rendezett Japán nagydíjhoz érve, hogy túl sokáig meséli el a történetet, itt egyébként is úgy érzem, hogy túlságosan is piedesztálra emeli a film James Huntot, de a vége a hangárnál annyira gyönyörűen foglalja össze a lényeget, hogy kár lett volna hamarabb befejezni. Hollywoodi dráma, jól becsomagolt igazságok tollbamondásával, de működik, nagyon is működik, és ez a lényeg.
Peter Morgan a Frost/Nixon után itt is kiválóan tudja mindkét főszereplő értékeit és hibáit, emberi hiányosságait fokozatosan feltárni és a megfelelő pillanatban összeütköztetni. Az egyik legnehezebb írói feladat ez, az pedig, hogy mindez hatásosan átjöjjön, már Howard érdeme is. Hans Zimmer és Brühl pedig remélem minimum jelölésekig eljutnak, nagyon megérdemelnék. Utóbbiról azt hittem, hogy a valóságban is komolyabb akcentussal beszél angolul, rendesen meglepett, amikor megnéztem 1-2 interjút tőle, majd végképp leesett az állam, amikor a fiatal és "igazi" Laudát hallgattam meg......döbbenetes a hasonlóság.

2013-10-02 15:31:51 [Box-Office] Corey #286

Egyetértek. Ennyi erővel a sci-fi műfaj fele bukjon meg, mert az űrben játszódnak.
Egyébként mindenkitől távol áll ez a világ (hacsak nem vagy űrhajós), pont ez benne az érdekes. A Gravity meg pont nem egy rideg filmnek néz ki, nem láttam még természetesen, de ez inkább lesz dráma, mint sci-fi.
Plusz pusztán téma alapján kívánni egy film bukását elég érdekes, kb olyan mintha azt mondanám, hogy bukjon meg az összes homoszexualitással kapcsolatos film, mert távol áll tőlem a világuk, közben meg ott van a Brokeback Mountain, ami az egyik legjobb dráma az elmúlt 10 évből.

előzmény: carmine (#285)

2013-08-16 12:44:58 Life of Pi (2012) / Pi élete Corey (5) #180

Továbbra is azt állítom: ha egy film csakis (és itt a "csakis" a hangsúlyos) 3D-ben, hatalmas mozivásznon élvezhető, az ordító szegénységi bizonyítvány a látványvilágról.

Én vagyok a tökéletes példa arra, hogy ez nem igaz: sajnos moziban kimaradt a film, otthon viszont nagy képernyőn, HD-ban is lélegzetelállító élmény volt.
Ettől még lehet, hogy nagyvásznon még nagyobbat szólt volna -bár nem hiszem-, de a lényeg, hogy a "csakis moziban élvezhető" jelző itt egyáltalán nem helyes.
Ha pedig ilyen operatőri munkát és képi effektusokat valaki egy mezei monitoron próbál be elsőnek, az szerintem ne csodálkozzon az élmény teljes hiányán.

előzmény: Hannibal Lecter (#178)

Összes komment...