iris orai

Tapasztalat: 334 film
Kompetencia: 0 film
Súly: 334
Regisztráció: 2010. március 20. (12 év, 2 hónap)
Kedvencnek jelölték: 3 user

Demográfiai adatok

Nem: nem publikus
Születési év: nem publikus
Lakhely: nem publikus

Legutóbbi szavazatok

Film Szavazat Mikor Átlag
Greenland
Greenland - Az utolsó menedék
4 2022-05-20 3,2
(175)
Angel Has Fallen
Támadás a Fehér Ház ellen 3.: A védangyal bukása
3 2022-05-19 2,6
(117)
Anna
 
2 2022-05-19 3,0
(175)
See No Evil, Hear No Evil
Vaklárma
4 2022-04-23 4,1
(599)
Brewster's Millions
Szórd a pénzt és fuss!
2 2022-04-23 3,4
(121)
The Dictator
A diktátor
4 2022-04-23 3,5
(718)
Machete Kills
Machete gyilkol
4 2022-04-19 2,8
(282)
Machete
 
5 2022-04-02 3,5
(767)
28 Days
28 nap
3 2022-03-26 3,1
(214)
The Island
A sziget
2 2022-03-13 3,6
(902)

Összes szavazat...

Legutóbbi kommentek

Egy amerikai hadiipari és paramilicista érdekekben álló masszív politikai agitprop úgy viszi át az ártatlanok ellen előzmények nélkül indított ördögi orosz támadás forgatókönyvét a közvéleményen, mint kés a vajon. Ez persze csak egy közepes hollywoodi akciófilmben fordulhat elő, szerencsére a valóságban ilyen nem létezhet.

2022-04-02 18:06:29 Machete (2010) iris orai (5) #129

Ez a legnagyobb pozitív meglepetések egyike. Egy elviselhetően gagyi agypihentető öldöklős filmet vársz, aztán szembejön veled egy remekmű, aminek minden perce felülmúlja az előzőt. Végig vigyorogva néztem, és nem azért, mert a zsékategória csúcsa, hanem mert azt minden elemében meghaladja, szándékoltan abszurd és mégis könnyed, önmagát felvállaló, klisék tömkelegébe burkolt antiklisé-orgia, ami nem unalmas egy pillanatra sem, sőt, visszaadja az ember életkedvét. Machete szólásait meg iskolai évzárókon, újévi elnöki beszédekben, kitüntetések átadóján és köszöntőkön kellene idézni.
Először akkor kezdtem el gondolkodni azon, hogy zseniálisra értékelem, amikor az első jelét láttam annak, hogy a Machete esetleg megbxssza a Jessica Alba-t, de aztán a műsoridő előrehaladtával arra jutottam, hogy akkor is így értékelek, ha végül nem teszi meg - pontosabban akkor is így értékeltem volna, ha végül nem tette volna meg :D

2022-03-12 15:43:03 Durak (2014) / The Fool iris orai (4) #8

Alapvetően tényleg jó alkotás, de a monológok és dialógusok egy idő után számomra érzékelhetően színpadiasnak és didaktikusnak hatottak, és ugyan nem váltak irritálóvá, de ez pont elég volt ahhoz, hogy színpadi nézőnek érezzem magam, aki érti és érzékeli a darab mélységét, de azért rá-ránéz az órájára, hogy mikor lesz a szünet. Nem ragadott, nem sodort magával, nem zaklatott fel.
Az utolsó jelenet tényleg jó, amiatt felfelé osztályzom. Ha kissé gonosz vagyok, azt mondom: "na lám, kiderült, amit sejtettünk, hogy a másodéves mérnökhallgató Dima kissé elb.szta a matekot a statikánál, de előtte még jól ráparáztatott minden korrupt és/vagy agresszív gyökért a városban." :D

2022-01-21 21:24:32 Leviafan (2014) / Leviatán iris orai (5) #49

Napok óta a hatása alatt vagyok, nem térek magamhoz.

Erre azt mondani, hogy "Joggal ért az Oscar közelébe" olyan, mint József Attiláról azt írni, hogy joggal került a Buci-Maci magazin vagy a Színes RTV hátoldalára.

Minden képe a retinába, minden mondata az agyba tud égni. (Feltéve, hogy az ember a vasfüggönytől keletre született - abban a kultúrközegben viszont, ahol a felfogható szociodráma etalonja a Saul fia, ott ez disznók elé vetett gyöngy.)

Amikor az emberi civilizáció összeomlik, remélem marad majd ebből is valahol egy kópia, hogy a történészek rekonstruálhassák, milyenek voltak az alapok.

2021-12-25 11:10:29 Captain Fantastic (2016) iris orai (3) #12

Az erős kezdésnél már sejteni lehet, hogy innen valószínűleg inkább lefelé esik a színvonal. Persze megvolt a halvány esély rá, hogy ne egy izzadságszagú, az igazi dilemmákat csak felszínesen kapargató, hagymázas végkifejletet kapjunk, hanem a témához méltó kendőzetlen és fojtogató drámát, de hát sajnos győzött a papírforma. Viggo Mortensen tényleg csodálatosat alakít, de egy elszabotált forgatókönyvet semmilyen alakítás nem tud megmenteni. A temetés körüli eszelős hiszti iszonyatosan bárgyú, a Saul fia jutott eszembe róla. Az egésznek a mélypontja a Crystal Fighters promo videónak beillő hippi doboskör a végén a máglyánál, sokkolóan kiábrándító. [Halkan jegyzem meg, hogy tényleg biztos dalra fakasztó élmény lehet 1 héten át úgy keresztülutazni az USA-t nyáron, hogy a buszon veletek utazó holttest már az út kezdetén 2 hetes hulla volt.] És aztán ha a komolyabb kérdéseket sem kibontani, sem megválaszolni nem tudjuk, zárjuk le az egészet egy családi idillel egy biofarmon, ahol mindenki csendben mosolyog egymásra könyvet olvasva iskolába menet. Egyszerű, szép üzenet, fogadjuk meg. Köszönjük szépen.

Nagyon érdekes film. Valahogy még az első fele is - azon túl, hogy unalmas, értelmetlen, szentimentális, de - szép. Alapvetően jó érzést vált ki a nézése. Néha persze el-elcsöppen, de kevésszer irritáló. Azért kellemes film, mert erőltetés és sallang nélküli, érett és igazán embereket látsz, amiből elég kevés van. A naplós jelenet például a maga egyszerűségében felemelő, csakúgy, mint a nem mindennapi lánykérés: pár másodpercben mindkettejük hatalmas érzelmi intelligenciája ott van. McAdams szerelmes nője letaglózó, sugárzó, ő nem egy szerelmes nő, hanem "a" szerelmes nő. Gyönyörű.
A második felében azért kibontakozik némi drámai szál, de ez mégis inkább a determinált szerelemről és az érzelmi biztonságról szóló, sci-fi díszletbe ágyazott romantikus film.

2021-12-19 23:05:35 Veri az ördög a feleségét (1977) iris orai (4) #39

Nehéz ez, mert tényleg zseniális-közeli alkotás, Pécsi Ildikó döbbenetesen jó, Pásztor Erzsi meg egyszerűen felülmúlhatatlan, minden rezdülése elképesztően hiteles.
Hangulatában a legmagyarabb film szerintem, amit valaha láttam.
Ha nem látom pont előtte nem sokkal a Legényanyát, akkor tuti hogy ötös.
Itt tanulság, szimbolika van, de mégsem igazi, mellbe vágó katarzis.

2021-11-01 10:53:11 Doctor Strange (2016) iris orai (3) #26

Igen, a kifutása szép a történetnek, sőt, még egy-két halvány poén is van benne, de az a baj ezekkel az idő-visszatekerős ketyerékkel, amik a velük apellálló összes film egész cselekményét, teljes történetét alapjaiban határozzák meg, hogy irgalmatlan logikai űrt hagynak maguk után. Miért addig tekeri vissza? Miért nem tovább? Miért nem addig, mielőtt meghalt a főmágus? Sőt, akkor már miért nem addig, mielőtt elveszett New York? Vagy London? És ha már itt tartunk, miért nem a balesete előttre teker, vagy akkorra, amikor Kaecilius ellopta a kódexekből a titkos tudás lapjait, ahonnan az egész kalamajka eredt? Vagy ha nem ő, miért nem tekergészte a főmágus vissza az időt akkor nyomban, hogy költséghatékonyan megmentse a világot? Mert egy ilyen eszközzel ugye a formula mindenki számára, aki nem teljesen idióta, valójában így nézne ki:
1. rossz ember: kitervel valami rosszat / rossz esemény: történik
2. idővisszatekerős kütyüvel rendelkező főhős: megsejti a rossz tervet / eseményt
3. idővisszatekerős kütyüvel rendelkező főhős: visszatekeri az időt a rossz előttre és jól megakadályozza az egészet, mivel a jövőből ő már tudja, hogyan kell
4: idővisszatekerős kütyüvel rendelkező főhős: trollface és nevetés
5: végefőcím, Benny Hill main theme
Total Runtime: 1 min 26 secs

A Bruce Lee-jeleneten meg főleg a végén, és a 2 fő karakter hippi-interakcióin nagyon jól szórakoztam, egyébként ez sajnos minden hangulati bája ellenére egy kifejezetten unalmas, semmitmondó, jellegtelen film. A vége mondjuk remek, és bár ezt a poént Tarantino az Inglorious Basterds-ben már ellőtte - és eszembe sem jutott, hogy itt is pont ezt teszi majd -, ez mégsem hátrányára, hanem előnyére változtatta meg az összhatást.

Kétségtelenül a legrosszabb és legirritálóbb film, amit valaha láttam. Egy igazi, tőről metszett, hamisítatlan ZSÉ-kategóriás gejl trutymó. Nemcsak a többi X-filmhez képest és azok ismeretében, hanem önmagában is a valaha összehozott legértelmetlenebb, legbutább, leggagyibb - filmnek sem nagyon nevezhető - izé; sokkolóan, komikusan primitív dialógusokkal és aforizmákkal, a világ - túlzás nélkül - legostobább és legtehetségtelenebb színésznőjének főszereplésével. Olyan, mintha egy értelmi fogyatékos szappanopera-rendezőhöz hozzávágtak volna pármilliárd dollárt, hogy betépve/begombázva rendezzen valamit, amiben ötvenszer megerőszakolják a Last Stand-et. Ehhez képest a Batman és Robin a hiperrealista magasművészet csúcsa, a Transformers pedig Tarkovszkij-mestermű. Kizárólag azért néztem - pislogva, sírva/nevetve - végig, hogy meggyőződjek: mindig lehet rosszabb és mindig van mélyebb, ennek ugyanis _minden_egyes_perce_ siralmasabb, mint az előző. Nomen est omen: piedesztára emelt és saját hiúságában fuldokló totális érzelmi és értelmi sötétség. A Fassbender miatt adott halvány pluszponttal együtt is mínusz 73-as osztályzatot érdemelne, fizikai fájdalmat okoz az agynak a nézése és valószínűleg PTSD is követi.

Összes komment...