Anphalas

Pont ilyennek képzelek egy ikszmen filmet. Lesz még több is?

2011-10-29 12:13:49 Melancholia (2011) / Melankólia Anphalas (3) #7

Érdekes.

Rettentő unalmas és rossz. Csak azért nem egyes, mert valami miatt sikerült végig néznem. Nem láttam a légijót, de azt hiszem, ezek után nem is akarom megnézni. Sem pedig ennek a folytatását, ha véletlen csinálnak belőle.

2011-10-19 21:35:48 Empire (1964) Anphalas (?) #6

Elég nehéz erről mit mondani, és osztályozni meg lehetetlen. De ha kéne, ötöst adnék, mert mégiscsak elgondolkodtat.

2011-10-16 20:04:49 Taken (2008) / Elrabolva Anphalas (5) #86

Igencsak jól áll Liamnek ez a fajta szerep, és azt hiszem, az utóbbi idők legkorrektebbül összerakott akciófilmjei között simán számon tartható.

2011-08-01 17:34:44 5 Days of War (2011) / 5 nap háború Anphalas (3) #2

Azt nem tudom, mennyire történelemhamisítás, mert nem láttam még olyan anyagot, amiről biztosan állíthatnám, hogy hiteles, de a film minden szempontból gyenge. Túljátszott, alulrendezett, rosszul megírt és patetikusan előadott sztori. Az egyetlen, amiért mégis hármast adtam, hogy végre nem kiszuperált amerikai haditechnika adta a posztszovjet hadsereget, hanem valóban arrafelé készült eszközöket használtak.

2011-06-07 20:13:51 Unknown (2011) / Ismeretlen férfi Anphalas (4) #16

Ez legfeljebb a szinkronban érvényesülhet, eredetileg csak annyit mond Neeson, hogy


Well, she asked.

Arra meg, hogy miért nem ölik meg, amíg kómában van, nem elégséges magyarázat, hogy azért, mert azt hitték, nem köp bele a levesbe. Bár sose voltam orgyilkos, de feltételezem, ők nem feltételeznek ilyeneket, csak biztosra mennek, és akkor is megölik, ha csak a legkisebb szemernyi lehetősége is felmerül, hogy a későbbiekben keresztbe fog tenni


Egyébként tetszett a film, feszültséggel teli és az akciójelenetek száma és hossza sem vágja haza a thriller-jelleget.

előzmény: Hannibal Lecter (#13)

Rettenetesen szórakoztató és tökéletesen értelmetlen film.

2011-06-01 21:00:56 I Am Number Four (2011) / A negyedik Anphalas (2) #10

Ha nem lányregényből adaptálták volna, rettentő jó akció scifit lehetne belőle összehozni, de így elég otromba egy darab.

Most néztem meg a 9 éves unokaöcsém és a 4 éves unokahúgom társaságában. Ők tök jól szórakoztak. Mi mást várunk egy rajzfilmtől?

2011-03-26 21:55:42 The Fighter (2010) / A harcos Anphalas (4) #84

Nem tudom, ki hogy van ezzel, de nekem pl. rohadtul nem élvezetes bepillantani ezekre a helyekre, sokkal inkább nyomasztó, kellemetlen, egyszerűen rossz érzés. Mindazonáltal örülök neki, hogy ilyen filmeken keresztül valamennyire megtudhatom, mi folyik más családokban, más emberek házában, vagy akár fejében, és nem kell ezzel személyesen törődnöm, ezzel magamra vállalva a többiek életének problematikáját, amikor megvan nekem a sajátom.

A karrierépítéssel kapcsolatos filmek egyébként minden esetben kötelezően ezekre az építőelemekre húzzák rá a maguk mondanivalóját, megpróbálva ezzel utánozni az életet, ahol (legalábbis a többség úgy érzi, hogy) eleinte szar, aztán még szarabb, és ha sikerül kikavarni magad a katyvaszból, onnantól egy ponttól kezdve csak jobb lesz az egész (természetesen ez hangsúlyozottan csak a valamilyen szinten sikeres emberekre áll, akiknek nem jött be az élet, arra nem).

előzmény: Hannibal Lecter (#82)

2011-03-20 19:37:08 [OFF (Ide offolj, mert ez a helye!)] Anphalas #10435

Szerintem meg teljesen mindegy, milyen címet fognak neki adni, úgyse ül majd be rá négynél több ember összesen, azok meg tán meg bírják jegyezni az eredetit is.

--
Áthelyezve a(z) Winter's Bone topikból.

2011-03-19 19:08:45 The Machinist (2004) / A gépész Anphalas (3) #14

A film nagy részében teljesen közömbös volt számomra, de a vége erősen felhúzza, még akkor is, ha nagyjából az egyetlen várható kifejletet látjuk megvalósulni. Bale tényleg jól játszik, és az ő jelenléte is dob a filmen. Ha lenne olyan, inkább 4 alát adnék neki, de a hármas így erős hármas.

2011-03-18 22:42:44 2012 (2009) Anphalas (1) #117

Hát, megpróbáltam végignézni a két és fél órát, és a film felénél akartam rá adni egy kettest. De nem, képtelen vagyok, annyira unalmas ez a cucc, úgyhogy simán elviszi az egyes számú osztályzatot.

Egy apróság: a filmek nemzetenkénti meghatározásánál az "Egyesült Arab Emirátusoki" összetétel helyesen: egyesült arab emírségekbeli.

2011-03-09 18:14:17 9 Songs (2004) / 9 dal Anphalas (3) #37

Nekem meg az jött le, hogy tulajdonképpen végig se nézted a filmet. Lásd #2 komment. De ettől függetlenül sem értem, mitől lett nálad pornó. Azt tudom javasolni, hogy nézz meg egy-két valóban pornóként forgatott pornót, majd ezt még egyszer, hátha sikerül átértékelned a dolgot. De persze csak javaslat, nem akarlak belevinni az erkölcsi fertőbe.

előzmény: Rorschach (#36)

2011-03-08 23:05:57 9 Songs (2004) / 9 dal Anphalas (3) #35

Na, most, hogy megnéztem a filmet, azt kell, hogy mondjam, igen messze áll a nézhetetlen kategóriájától, de zseniálisnak se mondanám. Ha lenne olyan, akkor erős hármast adnék neki, esetleg gyenge négyest. Korrektül kivitelezett, rendben lévő darab, de semmi különös. Emellett minden nyílt szexualitás ellenére, amely megjelenik benne, határozottan NEM pornófilmről van szó. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki nem megbotránkozásra akarja felhasználni.

2011-03-07 21:45:27 9 Songs (2004) / 9 dal Anphalas (3) #21

Nem akarnék személyeskedésbe belemenni, de szerintem ha értelmezőn olvasnád, amit írtam, rájönnél, hogy nem oktattam ki senkit semmilyen témában (itt), nem nyilvánítottam véleményt a filmről (hiszen még nem láttam). Még mielőtt még bárki más bármi hasonló ostobasággal megvádol, leírtam egy tendenciáról, egy helyzetről a véleményemet a film topikjába. Az általános iskolában a fogalmazás órán tanítanak olyat, hogy a bekezdések szerepe, meg hogy ezek gondolatokat különítenek el, de legközelebb tökéletesen cizellálva, minden gondolatomat külön kommentbe fogom írni, nehogy véletlen valakinek egy pillanatig is gondolkodnia kelljen. Na EZ kioktatás volt, köszönöm szépen a figyelmet.

előzmény: uccse (#20)

2011-03-07 21:18:36 9 Songs (2004) / 9 dal Anphalas (3) #18

Nem rémlik, hogy előre kategorizáltam vagy véleményeztem volna, de kösz a tippet.

előzmény: HejjaX (#17)

2011-03-07 20:52:59 9 Songs (2004) / 9 dal Anphalas (3) #14

A civakodással felkeltettétek az érdeklődésemet. Gyorsan megnézem a filmet.

Egyébként nem értem, mi a baj azzal, ha valamiben nyíltan szexualitás jelenik meg. Őszintén szólva elég gáz, hogy rengetegszer olvasni/látni/hallani, hogy a különböző művészi(?) ágazatokban megjelenő szexet úgy állítják be, mint a világ megrontója, és gyakran összemossák a különböző brutális erőszakkal (ami egyébként szintén teljes mértékben elfogadható, ha a helyén van, és nem "öncélú"). Az emberiség ilyen: eszik, iszik, alszik, szeretkezik (csak a moderálás végett) és még egymást is megöli kegyetlenebbnél kegyetlenebb módszerekkel. Ha választanom kell, inkább a szexet nézem (vagy inkább csinálom), mint a gyilkolászást.

Arról nem is beszélve, hogy a pornó műfaj és a művészi(?) film kategóriája között vonalat lehet húzni. Persze itt is vannak a határvidéken alkotások, mint a Baise-moi, amely inkább pornóba hajlik (a többi eleméről ne beszéljünk), vagy a Shortbus, amely minden pornográf jellege ellenére valószínűleg belefér a művészfilm kategóriájába (és még elég sok mindenről nem beszéltünk a témában).

Egy korrektül összerakott film. Nagyjából minden a helyén van, a forgatókönyv jó, a színészek hozzák, amit kell nekik, a rendezés szintén rendben. Az operatőri munkát mondjuk nem értem, hogy hogyan képzelték, hiszen a filmen végig meglehetősen konzervatív fényképezés fut végig, kivéve az egy evezőversenyes jelenetet, amikor furcsa háttérelmosós tilt-shift jellegű dolgokkal próbálkoznak, és ez engem teljesen megzavart, és fel nem foghatom, mit akartak vele. A másik meglepetés Timberlake játéka. Ha csak töredék ennyire jól tudna zenélni, mint amennyire itt játszik, már kiegyeznék vele.

2011-03-01 21:34:32 [Filmzene] Anphalas #181

Azért furcsállom, hogy milyen kevesek emlékeznek meg kedvenceik között a filmzeneszerzők etalonjáról, John Williamsről. Gyakorlatilag az ő zenéjét hallgatva nőttem fel, és (némi túlzással) az összes filmzenész csak valahol csak valahonnan távolról lesheti a maestrot. Tudom, hogy manapság nem dívik ilyet mondani, de azt gondolom, nem véletlen, hogy 1968 óta 2006-ig majd' minden évben legalább egy jelölésre futotta az Öregnek az Oscaron. Persze zseniális filmzenéi mellett nem elhanyagolhatók egyéb, nagy nyilvánosságot kapott alkotásai sem, mint a három, az Egyesült Államokban (meg az egy szöuli) megrendezett olimpia zenéjének megkomponálása, vagy a jelenlegi amerikai elnök, Barack Obama beiktatására szerzett műve.

Persze mellette vannak még nagyszerű zenészek, akik a filmiparban jeleset alkottak. A teljesség igénye nélkül a legjobbak Zimmer, Goldman, Rota, Morricone, Elfman, Howard, Horner, és még tudnám folytatni a sort.

2011-02-28 20:27:59 The Fighter (2010) / A harcos Anphalas (4) #51

A filmet egyértelműen Bale vitte el, tényleg zseniálisan játszik, megérdemelte az összes díjat, amit ezért kapott. Rajta kívül az egész egy középgyenge boxfilm, gyakorlatilag említésre se lenne méltó. De szerencsére nem Dicky történetét akarták bemutatni, hogy a crack-addikt drogosból hogyan válik "tiszta" ember, mert abból csak elcsépelt közhelytömeg jöhetett volna ki. Így az egész megér egy négyest.

2011-02-27 22:14:54 [Megérdemelte-e az Oscart...] Anphalas #4848

Legjobb film: The King's Speech
Legjobb rendező: Darren Aronofsky - Black Swan
Legjobb női főszereplő: Natalie Portman
Legjobb férfi főszereplő: Colin Firth
Legjobb női mellékszereplő: Helena Bonham Carter
Legjobb férfi mellékszereplő: Christian Bale
Legjobb eredeti forgatókönyv: David Seidler – The King's Speech
Legjobb adaptált forgatókönyv: Aaron Sorkin - The Social Network
Legjobb operatőr: Roger Deakins - True Grit
Legjobb vágás: Jon Harris - 127 Hours
Legjobb művészeti rendezés: Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat - Inception
Legjobb kosztümtervezés: Colleen Atwood - Alice in Wonderland
Legjobb hangkeverés: Lora Hirschberg, Gary Rizzo, Ed Novick - Inception
Legjobb hangvágás: Richard King - Inception
Legjobb képi effektusok: Tim Burke, John Richardson, Christian Manz, Nicolas Aithadi - Harry Potter
Legjobb maszk: Rick Baker, Dave Elsey - The Wolfman
Legjobb eredeti filmzene: John Powell - How to Train Your Dragon
Legjobb betétdal: Randy Newman - Toy Story 3
Legjobb animációs film: Toy Story 3
Legjobb idegen nyelvű film: Biutiful
Legjobb dokumentumfilm: Restrepo
Legjobb rövid animációs film: Day & Night
Legjobb rövidfilm: The Confession
Legjobb rövid dokumentumfilm: Poster Girl

2011-02-27 21:43:15 127 Hours (2010) / 127 óra Anphalas (3) #34

Számomra kimondottan érdektelen volt az egész, úgy, ahogy van. Nem látom benne azt a zsenialitást, ami miatt felmagasztalják, és őszintén szólva az oszkárjelöléseket sem értem. A férfi főszereplő díjra jelöltek közül eddig hármat, a legjobb filmre jelöltekből pedig hetet láttam, de ennél mindegyiknek szívesebben adnám a szobrocskát. A vágással meg nem tudok mit kezdeni, nem szeretem az ilyen rövid snittes extrém, klipszerű zakatolást, még akkor sem, ha egyébként a kiszáradást jelző elmeháborodás miatt helyén is van.

2011-02-26 22:02:16 The Road (2009) / Az út Anphalas (3) #102

Az indokolatlan, hogy ki mit miért tesz. Miért történik az egész? Miért ezek az emberek élték túl? Miért kell elmenni nekik A-ból B-be? A film (és a könyv is) tele van olyan dolgokkal, ami teljesen ésszerűtlen egy olyan embertől, aki a(z egyébként ismeretlen és talán nem is létező) gonosz elől menekül.

A történet együgyű, az írásmód (a forrásul szolgáló regényé és a forgatókönyvé) együgyű, a színészek játéka együgyű, a rendezés együgyű, mi kell még?

A sablonos annyit jelent, hogy pont ugyanezt láttuk már. Olvastuk már. Játszottuk már. Nem ad hozzá az eddigiekhez újat, nem nyújt pluszt, nem lesz tőle jobb, sem rosszabb, csak pont ugyanolyan, mint ezer más alkalommal. Ürességgel meg lehet tölteni dolgokat, ha a körül az üresség körül van valami. Kell, hogy legyen egy tér-, egy időszegmens, ahol létjogosultsága van az ürességnek. Itt nincs. Itt semmi nincs. Se ésszerűség, se állatiasság, se lét, se nemlét, se múlt, sem pedig jövő. Az egész lóg a levegőben, és nem jövünk rá, miért. És igen, amikor egy alkotás (legyen az film, regény, tanulmány, szobor, kép, akármi) nem ad hozzá semmit az én életemhez, mert egy ezerszer látott dolgot rág újra a számba - ráadásul rosszul -, akkor az sablonos, akkor inkább elvesztegetett időnek érzem a belefektetett perceket, órákat.

De akkor most én kérdezek: mi olyan gyönyörű ebben? Hol és kinek az alakítása lehengerlő? Hol hangzik el lehengerlő dialóg (nem emlékszem, hogy egyáltalán lenne benne tisztességes párbeszéd)?

Nekem ezeknek pont az ellenkezője rémlik. A nagy nihil. De még azt is láttuk sokkal jobban megvalósítva.

előzmény: Rorschach (#101)

Sokadik történet a hétköznapok szürkesége ellen lázadó, ám a küzdelem során elbukó családról. Sablonos sztori, sablonos alakítások, sablonos rendezés. Az egyetlen igazán jó a bolond (Michael Shannon) karaktere a filmben. Ő visz egy kis életet, egy kis színt az egészbe, valamint ő az egyetlen, aki nem fél szembenézni a valósággal. Meg is érdemelte az oszkárjelölést.

2011-02-25 23:51:02 The Road (2009) / Az út Anphalas (3) #100

Persze, hiszen nincs benne semmi. Azt meg ugye nehéz elrontani. Kíváncsi lennék, miért istenítik ezt az egészet sokan. Nekem egy középszerű, sablon posztapok sztori, ráadásul az egész indokolatlan és szánalmasan együgyű. Igaz ez a könyvre is, meg a filmre is.

előzmény: Rorschach (#98)

Úgy tűnik, efölött valahogy elsiklottam korábban, elnézést érte.

@limupei
Lehet, hogy az amerikai operatőrök magazinja csupán ennyit foglalkozik a filmmel, de emellett igazán megérne egy misét az egész, és egy egész kellemes írás jelent meg a témában a Filmvilág magazin blogján, amivel nagyjában-egészében egyet kell, hogy értsek. Mondjuk a jelöltek közül a Social Network-öt még nem láttam, de a többiről azt tudom mondani, hogy vizuális téren sokkal hálásabb témájúak, és ezért viszonylag könnyű látványos megoldásokat alkalmazni. Mindazonáltal a The King's Speech talán egy kicsit kifinomultabb vizuális látásmódot igényel ahhoz, hogy teljes mértékben értelmezni lehessen, mint a többi jelölt (ezzel nem akarom azt mondani, hogy a többiek nem alkottak nagyot, inkább ezt a filmet igyekszem védelmembe venni...nem mintha szüksége lenne rá).

előzmény: BonnyJohnny (#24)

Fura, hogy senki nem említette eddig sem a zenét, sem a fényképezést. Pedig mindkettő zseniális, főleg a fantasztikusan jól sikerült képi világot emelném ki, amely az emberábrázolás és portréfényképezés nagyjai alapján állt össze. "Könnyű" olyan tereken, olyan tájakon szép felvételeket készíteni, mint pl. a True Grit tágas térségei, de ez a film a zárt, szűk terekben való filmkészítés egyik legzseniálisabb példája. A nagylátószögű objektív gyakori használata hozza közel a szereplőket, ez teszi emberivé az egészet, ugyanakkor ez tesz bizonyos helyzeteket rettenetesen elkeseredetté, és jól érzékelteti a királysággal járó magányt. Természetesen mindez a frenetikus színészi alakítások és a jól megfogott helyzetek nélkül mit sem érne.

2011-01-31 22:16:45 True Grit (2010) / A félszemű Anphalas (4) #36

Nekem tetszett a film. Persze nem ez Coenék nagy főműve, de helyenként megcsillogtatják a rájuk jellemző humort. Valaki írta lejjebb, hogy a jelmezek és a furcsa akcentus miatt nem jön be neki a film, arra kíváncsi lennék, hogyan lehetne ezek nélkül megrendezni egy tisztességes westernt.

Elég ostobán megírt történet egy alapvetően érdekesnek nevezhető alaptörténetből kibontva. A filmet kizárólag a színészek viszik el, szerintem az egész stáb zseniálisan együtt van, és mindannyian azt hozzák, amit a feladatuk megkívánt. Nem értem, szegény Moore játékával kinek mi baja van, nálam abszolút ötös az ő teljesítménye is, és nélküle nem lenne teljes a film. Ruffalo pedig hitelesen hozza a kicsit furcsa figurát (már amennyire az egyetemről kiugrott, vállalkozóvá lett férfi a kultúrkörnyezetbe nem illik bele, és ezért furcsának titulálható).

Csak most sikerült megnéznem a filmet, így 3 év lemaradásban voltam eddig. De sajnálom, hogy egyáltalán megtettem. A vérciki akciójelenetek és kínosan szánalmas tucatbeszólások filmje lett, ami teljesen elveszítette minden dájhárdosságát. McClane sajátos karakterének kimúlásáról már nem is beszélek. Az egyetlen, ami megmaradt belőle, a yippee-ki-yay motherfuckers, de még ebből is gondosan levágták a fuck-részt és egy erősen lassított vértelen lövés hangjával pótolták, csak hogy a megfelelő besorolás megmaradjon. A két fiatalon kívül a színészgárda rettentő pocsék alakítást nyújtott, a cgi akciók elviselhetetlenül gagyin mutatnak, és a rettentő blőd, cirkuszi akrobatákat és mátrixhősöket megszégyenítően gáz akciójelenetek halmaza is tovább rontotta a film minőségét. (Az egyetlen értékelhető poén az Agent Johnson-vicc volt a film teljes folyamán.)

Az érthetetlensége miatt, a naturalista unalom miatt adnék neki egy egyest, de a film 95%-a olyan esztétikus vizuálisan, hogy muszáj ezt felhúzni, viszont a maradék 5% meg annyira el van ..szva az utómunka kirívó hiányával, hogy az visszarontja egy kettesre.

2010-12-28 22:24:51 Black Swan (2010) / Fekete hattyú Anphalas (5) #69

Nem értem, miért lovagol mindenki a leszbikus-jeleneten. Gyakorlatilag a film egyik legjelentéktelenebb jelenetéről van szó hosszú sorokon keresztül. (Nem, nem a színészi játék és a megőrülés szempontjából, hanem a leszbikusság és szexualitás szempontjából; aki pedig azon hőbörög, hogy ilyet miért nem a "felnőtt" csatornákra tesznek, nézzen már meg egy pornót!)

A film elején rettenetesen tartottam attól, hogy esetleg végig olyan lesz a kamerakezelés. Egy komoly vizuális erőszakot jelentett a nyitó képsor, és komolyan féltem, hogy ez végig így marad, és le kell húznom a filmet, de nem, szerencsére nem. Sőt, egészen remek a vizuális ábrázolás módja, és a film végi katarzis is tökéletesen megvalósult. Mindannak ellenére, amit a sztoriról és a mellékszereplőkről lejjebb elmondtatok, és ami nagyjából igaz is, szerintem ez a film úgy, ahogy van, zseniális. Természetesen az egészet az végső jelenet viszi el, illetve ott is a címadó fekete hattyú-tánc. Portman kisasszony pedig megmutatta, hogy tényleg tud valamit (nem, sajnos a Léon-t nem láttam még).

2010-10-30 20:54:44 Mammoth (2009) / Mamut Anphalas (3) #8

Egy tisztességes film, használható iparosmunka, de semmi extra. Nem akar túl mélyenszántó lenni, de nem is szájbarágós, a történetben minden ott van, ahol lennie kell, a színészek azt hozzák, amit kell, de semmi több. Nem jó, nem rossz, egyszerűen korrekt.

2010-07-05 18:22:19 Watchmen (2009) / Watchmen - Az őrzők Anphalas (3) #212

Nem vagyok benne biztos, hogy ez volt életem legjobban eltöltött három óra harmincöt perce. Nem ismerem a képregényt. Egy kis akciót azért vártam volna, és nem rettentő erőltetetten mondani akarást. De azért egy hármast megér.

A patriotizmus gáz, és nyálas és nemszeretem. De próbáljunk meg elképzelni egy katonát, akiben semmiféle hűség nincs. Az vajon mennyire életképes koncepció? Pláne Amerikában, ahol gyakorlatilag a születésüktől fogva úgy nevelik az embereket, hogy a hazafiúi érzelem az egyik legfontosabb.

Hát, a filmzene eredetiségéről csak annyit, hogy gyakorlatilag ugyanez megy például a Gladiátorban. Ott nagyon jól elhelyezve, és nem ellensúlyozva a filmet. Itt ezzel szemben teljesen feleslegesen megy folyamatosan, nincs semmi szerepe, és sokszor van rosszkor rossz helyen. Önmagában mint soundtrack, zeneileg semmi baj vele, csak a filmhez nem megy.

Egyébként is, teljesen szubjektív az egész, nem akarok senkit meggyőzni, csak a véleményemet mondom el.

Eddig 1-es volt nálam ez a film, de most újra megnéztem, hogy vajon miért is áll ilyen magasan az átlag. Valóban javított a korábbi értékéhez képest, most már 2-est érdemel. Kimondotta idegesítően rossz színészi teljesítmény nyújtanak (már persze amennyire igény van két lövés között), ötlettelennek tűnő vágással és operatőri munkával. A zene pedig a filmzeneipar egyik legrosszabbja és legidegesítőbbje. Gyakorlatilag folyamatosan üti a filmet és teljesen felesleges a bő két óra alatt a folyamatöss zümmögőkórus.

Ha valaki jól megszerkesztett és összerakott, hiteles háborút szeretne látni, az nézze meg a Band of Brothers-t! A film témája hozza magával a patriotizmust, a "senkit nem hagyunk hátra" elvet, szóval ezen pont nem akadnék ki, azonban annak ellenére, hogy mekkora blama volt ez az akció, mégis próbálják úgy beállítani a dolgot, hogy "hej de jó Delta Force-os faszacsávónak lenni". (Amivel egyébként megint semmi baj nincs önmagában, csak el kéne dönteni, hogy melyik állsápontot is óhajtjuk képviselni.)

Homlokmasszírozósan ostoba sztorijú film, közepesen használható színészi munkával (kivéve talán a Charlie Prince-t alakító kellemesen feminin férfiút, aki már-már jól is játszik), nagyon szépen fényképezve és a végére kiemelkedően jóvá váló zenével. A hármast megéri, de szerintem többet nem.

2010-06-01 22:22:31 Nine (2009) / Kilenc Anphalas (3) #13

Nekem bejött. Zeneileg. És lehetett nyálat csorgatni. Nem is vártam Fellini-szerű mélységet, és szerintem aki igen, az elég naiv volt.

2010-06-01 19:52:41 Shutter Island (2010) / Viharsziget Anphalas (4) #76

Nem tudom pontosan, miből esett le, de valószínűleg ezek a dolgok egy idő után sablonossá (nem, ez nem jó kifejezés, de nem jut jobb az eszembe) válnak, és a filmet nem a végkifejlet kedvéért nézem, hanem az összes többiért. A látvány, a rendezés, a színészi játék, és a forgatókönyv, na meg minden más, ami hozzá tartozik a filmhez. És tökéletesen egyetértek #74-gyel, hogy ezekért bizony mind megéri megnézni ezt a filmet.

2010-05-31 00:18:58 Shutter Island (2010) / Viharsziget Anphalas (4) #71

Egy kimondottan egyszerű, egyszeregy történet remek feldolgozása (nem, nem olvastam a könyvet, és nem láttam a trélert, mégis kb a 15. percben leesett a lényeg). A zenéje helyenként kifejezetten irritálóan nem illik a képi megjelnéshez, ám összességében az is rendben van. Az egyetlen dolog, ami engem összezavart, az a korábban "amatőrködések" a vágásnál. Sokszor határozottan úgy tűnik, hogy ezek szándékos elemei a filmnek, és az őrültség finom kiemelésére szolgálnak, máskor pedig az abszolút bénázás csúcsát mutatják.

2010-05-28 21:26:26 Cop Out (2010) / Két kopper Anphalas (4) #2

A maga műfajában szerintem jó, mindenesetre a történetnek nem sok köze van a főoldalra kiírthoz.